eitaa logo
مدرسه علم و دین
2.1هزار دنبال‌کننده
265 عکس
112 ویدیو
56 فایل
نقد نئوآتئیسم وابسته به موسسه فرق و ادیان حق پژوهی مشهد «مرکز تخصّصی نقد فرق و ادیان» 📩 ارتباط: @Admin_elhad 🔰لینک گروه مدرسه علم و دین https://eitaa.com/joinchat/188809439Cf9c4db02ee
مشاهده در ایتا
دانلود
11 طبق ادعای برخی فیزیکدانان مثل استفن هاوکینگ، قوانین تجربی می‌تواند بهترین توضیح را نسبت به جهان ارائه نماید؟.mp3
3.24M
🎧 | آیا طبق ادعای برخی فیزیکدانان مثل استفن هاوکینگ، قوانین تجربی می‌تواند بهترین توضیح را نسبت به جهان ارائه نماید؟ 🎙دکتر رکنی‌زاده (استاد تمام گروه فیزیک دانشگاه اصفهان) 🔍 مجموعه فیزیک و الهیات / صوت یازدهم 🏫مدرسه علم و دین؛ نقد الحاد جدید @elmvadin
| قرآن و علوم طبیعت 🔹این کتاب ارزشمند نوشته دکتر مهدی گلشنی چهره ماندگار فیزیک، بنیانگذار فلسفه علم در ایران، و استاد ممتاز دانشگاه صنعتی شریف است که فهرست و بخشی از مقدمه آن را در عکس‌های بالا مشاهده می‌کنید. 🔸عمده مطالب این کتاب، قبلا به صورت چند مقاله در مجلات معتبر منتشر شده است. 🔹همچنین این کتاب دارای دو نسخه متفاوت است: نسخه قدیمی که تنها ۴ فصل دارد و در دهه ۷۰ منتشر شده، و نسخه جدید که دارای ۶ فصل است و در دهه ۹۰ منتشر شده است. متاسفانه در بسیاری از سایت‌ها به این نکته توجه نشده و توضیحات نسخه قدیم به جای نسخه جدید به کاربر معرفی شده است! 🏫مدرسه علم و دین؛ نقد الحاد جدید @elmvadin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 پاسخ به شبهات آتئیست‌ها درباره‌ی برخی از آیات قرآن کریم 🌿 چرا قرآن می‌فرماید، خداوند ستاره‌ها رو نگه داشته؟ 👤دکتر حامد ساجدی 🔻منبع: رادیو سایه‌بان 🏫مدرسه علم و دین؛ نقد الحاد جدید @elmvadin
12 طبق ادعای برخی فیزیکدانان مثل هاوکینگ و کراوس، جهان می‌تواند از هیچ به وجود بیاید؟ منظور از هیچ کوانتومی چیست؟.mp3
4.07M
🎧 | طبق ادعای برخی فیزیکدانان مثل هاوکینگ و کراوس، جهان می‌تواند از هیچ به وجود بیاید، منظور از هیچ کوانتومی چیست؟ 🎙دکتر رکنی‌زاده (استاد تمام گروه فیزیک دانشگاه اصفهان) 🔍 مجموعه فیزیک و الهیات / صوت دوازدهم 🏫مدرسه علم و دین؛ نقد الحاد جدید @elmvadin
هدایت شده از حق پژوهی
☑️ محتواهای جلسه هفتم از سلسله نشست‌های تخصصی بررسی فرق، ادیان و جریان‌های انحرافی در سایت و شبکه‌های اشتراک فیلم حق پژوهی بارگذاری شد 📢 مشروح خبر و متن؛ بررسی چالش‌های الهیاتی زندگی پس از زندگی 💻 فیلم کامل؛ چالش‌های الهیاتی، زندگی پس از زندگی 🎙صوت کامل؛ چالش‌های الهیاتی، زندگی پس از زندگی 👤استاد: دکتر عباس جوارشکیان 💡 حق پژوهی؛ مرکز تخصّصی نقد و بررسی فرق، ادیان و جریانات انحرافی | سایت | ایتا | تلگرام | آپارات | روبیکا | اینستاگرام |
13 نظریه ریسمان و مدل جهانهای موازی چیست و آیا قابلیت سوء کاربرد توسط آتئیست ها برای انکار خدا دارد؟ .mp3
4.51M
🎧 | نظریه ریسمان و مدل جهان‌های موازی چیست و آیا قابلیت سوء کاربرد توسط آتئیست‌ها برای انکار خدا دارد؟ 🎙دکتر رکنی‌زاده (استاد تمام گروه فیزیک دانشگاه اصفهان) 🔍 مجموعه فیزیک و الهیات / صوت سیزدهم 🏫مدرسه علم و دین؛ نقد الحاد جدید @elmvadin
| ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات به اطلاع آن دسته از فرهیختگانی که در مدرسه تخصصی پاییزه ۱۴۰۲ «چالش‌های الاهیاتی فیزیک کوانتوم و کیهان شناسی الحادجدید» به صورت حضوری شرکت داشته و برای آن‌ها «گواهی حضور» الکترونیکی صادر شده، در صورت تمایل می‌توانند نسخه فیزیکی آن را در وقت اداری دریافت نمایند. 📍مکان: دانشگاه فردوسی مشهد- دانشکده الاهیات- گروه معارف اسلامی- کارشناس محترم آقای شمس 05138803890 🏫مدرسه علم و دین؛ نقد الحاد جدید @elmvadin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 ترویج تفکر غلط آتئیست‌ها در فیلم و انیمیشن شبکه پویای تلویزیون !! 🔹من دانشگاه بودم و دختر شش ساله‌ام در حال تماشای انیمیشن ریچارد لک‌لک بود. به‌طور اتفاقی همسرم متوجه محتوای الحادی دیالوگ طوطی سبز، می‌شوند. 🔹 محتواهایی که از طریق انیمیشنها و فیلمهای جذاب، به ذهن فرزندان ما القاء می‌شود، زمینه را برای نفوذ تفکرات الحادی در ذهن آنان فراهم می‌کند. 🔹 در پاسخ به این گفتار طوطی، باید بدانیم آن چیزی که بشر جدید به آن دست یافته است، این است که اگر "دیدن" را دلیل "وجود چیزی" بگیرد، تقریبا باید قید همه‌ی ساینس را بزند. 🔹 حس و تجربه هم بدون "عقلانیت"، به هیچ کاری نمی‌آید. 🔹 مواظب فیلم‌هایی که بچه‌هایمان می‌بینند، باشیم. منبع: کانال فلسفه فیزیک& فلسفه ریاضیات& معرفت‌شناسی 🏫مدرسه علم و دین؛ نقد الحاد جدید @elmvadin
دنیل دنت، دومین نفر از ۴ اسب‌سوار الحاد جدید مرد. حیف شد! کاش دست‌کم سرنوشتی مشابه آنتونی فلو پیدا می‌کرد! 🏫مدرسه علم و دین؛ نقد الحاد جدید @elmvadin
| آتئیسم در لباس آزاداندیشی! 🔹 کتابی با عنوان «راهنمای آزاد اندیشی برای اندیشمندان جوان» از دَن بارکرِ (Dan Barker) آتئیست معروف آمریکایی، با ترجمه شهرزاد فتوحی توسط شرکت انتشارات فنی ایران منتشر شده و طبق ادعای این انتشارات، به فهرست کتابنامه رشد راه پیدا کرده و به چاپ پنجم رسیده است. 🔻فروشگاه‌های اینترنتی نیز نقش بسزایی در انتشار آن داشته‌اند که هم اکنون نیز تبلیغ و ترویج می‌شود: 🔹در فروشگاه فیدیبو با تبلیغاتی همچون؛ «تازه‌ترین کتاب‌های دن بارکر» و «محبوب‌ترین کتابهای دن بارکر» عرضه می‌شود. 🔸 انتشار فایل صوتی آن توسط طاقچه و ترویج آن با عنوان «راهنمای آزاداندیشی برای اندیشمندان جوان» توسط گیسوم، ایران کتاب، نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، کتاب هدهد، کتابسرا آنلاین، جویا بوک، کتاب بوم، نهنگ، شازده کوچولو، کتابچی، دیجی کالا، پردیس کتاب، 30بوک، شهر کتاب، گسترش فرهنگ و مطالعات، گاج مارکت و... انجام می پذیرد! ❗️ شوربختانه! آثار کسی در کشور ما به‌طور رسمی ترجمه و منتشر می‌شود که سردمداران کفر و الحادجدید همچون ریچارد داوکینز و دنیل دنت بر آثارش پیشگفتار نوشته‌اند. کسی که بیش از ۷۰ آهنگ آزاداندیشی (الحادی)؛ از جمله «هیچ چیز مانند دعا، شکست نمی‌خورد» تولید نموده است! اینجا 🖇 پ.ن: اگرچه ممکن است انتشار و ترویج امثال این کتاب بدون سوء نیت باشد، اما عملا مروج افکار الحادی است! 📌تفصیل این یادداشت را در سایت حق‌پژوهی بخوانید. 🏫مدرسه علم و دین؛ نقد الحاد جدید @elmvadin
دکتر شاکرین مصاحبه1.mp3
16.85M
🔸تفاوت الحادجدید با قدیم، خاستگاه و منشأ الحاد جدید 🎙حجت‌الاسلام دکتر حمید رضا شاکرین (استاد تمام منطق فهم دین، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی) 🗓مدرسه تخصصی پاییزه ۱۴۰۱ - مشهد 🏫مدرسه علم و دین؛ نقد الحاد جدید @elmvadin
✍️ پاسخ به پرسش مخاطبان سایت حق پژوهی ❓گسترش علوم تجربی (ساینس) و فناوریهای حاصل از آن، ما را از دین بی‌نیاز کرده، چه نیازی به دین داریم؟! دین امری اسطوره‌ای و مربوط به دورانی است که بشر توان علمی نداشته است! ✅ پاسخ را هم‌اکنون از سایت حق پژوهی بخوانید. 🖇شما هم می‌توانید سوالات فرقه‌ای خود را از بخش سوالات و شبهات سایت حق پژوهی مطرح کنید. 🏫مدرسه علم و دین؛ نقد الحاد جدید @elmvadin
| ضمن تشکر از همه عزیزان و فرهیختگان که در مسأله قبل() اظهار نظر نموده و در جمع بندی مشارکت فرمودند. ◀️ لطفا ناظر به مرام نامه و فایل صوتی آقای دکتر جوارشکیان درباره برنامه زندگی پس از زندگی، شبهه و چالش الاهیاتی عصب‌شناسی الحاد جدید را ناظر به انکار روح و خدا نقد و بررسی فرمایید. ✅ یادآوری: ⛔️ ارسال هرگونه پیام غیر مرتبط در گروه ممنوع است 🔹 اگر با شبهه یا چالش میدانی و مرتبط با هدف این گروه مواجه شدید، لطفا به شخصی مدیر ارسال فرمایید تا پس از بررسی، به نقد و نظر گذاشته شود. 🔸 لطفا پاسخ‌ها مستدل (اگر پاسخ و نقد از شماست، استدلال داشته باشد) و مستند (اگر از جایی یا شخصی نقل قول می شود، منبعش ذکر شود) باشد. 🔰مشارکت در گفتگو، اظهار نظر و ملاحظه مباحثات از این طریق اقدام نمایید. باتشکر 🏫مدرسه علم و دین؛ نقد الحاد جدید @elmvadin
دکتر شاکرین مصاحبه2.mp3
7.12M
🔸میزان تأثیر گذاری جنبش الحادجدید در جهان اسلام 🎙حجت‌الاسلام دکتر حمید رضا شاکرین (استاد تمام منطق فهم دین، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی) 🗓مدرسه تخصصی پاییزه ۱۴۰۱ - مشهد 🏫مدرسه علم و دین؛ نقد الحاد جدید @elmvadin
| آتئیست‌ها و مبارزه با طرح نور حجاب 🔻«جمهوری بی‌خدایان» در کانال تلگرامی با طرح سؤال «به نظر شما چرا جمهوری اسلامی سخت‌گیری حجاب را افزایش داده؟ بهترین واکنش مردم داخل و خارج از ایران در واکنش به این عمل جمهوری اسلامی چیست؟» از مخاطبانش نسبت به مبارزه و مقابله با اجرای قانون منع کشف‌حجاب، راهکارسنجی نموده است. ◀️ ادامه خبر را در سایت حق‌پژوهی بخوانید. 🏫مدرسه علم و دین؛ نقد الحاد جدید @elmvadin
| دوگانه علم و دین در رسانه ملی 🔹در تاریخ ۵ اردیبهشت۱۴۰۳ شبکه پویای رسانه ملی، برنامه‌ای به نام پند پارسی پخش کرد که در آن دو شخصیت با عنوان خواجه وجود داشت با این تفاوت که یک شخصیت منفی و دیگری مثبت، یکی ضد حقوق حیوانات و دیگری موافق حقوق حیوانات، یکی خرافاتی و دیگری علمی! جالب توجه آنکه این پویا نمایی خواجه خرافاتی، منفی، ضد حقوق حیوانات را با ردا به نمایش می‌گذارد اما دیگری که زیست شناس بود بدون ردا، مثبت، منطقی و دوست دار طبیعت معرفی می‌کند! 📌پ.ن: در اینجا دوگانه دین و علم تداعی می‌شود که یکی از مهمترین دوگانه های رنسانس است. اگرچه ممکن است نویسنده و شخصیت پرداز تعمد و سوء نیت نداشته، اما به هر حال این القاء در ذهن کودک صورت می‌پذیرد که روحانیت و دین نماد خرافه است و نباید مرجعیت داشته باشد! 🔰این یادداشت برگرفته از کانال است. لطفا اینگونه چالش‌ها، مسائل و شبهات را به مدیر کانال و گروه ارسال فرمایید👇 🔻@Admin_elhad 🏫مدرسه علم و دین؛ نقد الحاد جدید @elmvadin
| نیم‌نگاهی به آتئیست‌های معاصر و ملحدان زمان امام صادق (علیه‌السلام) 🔹امام صادق (علیه‌السلام) در دوران عمر شریف همواره با شخصیت‌هایی مواجه بودند که با افکار و اندیشه‌های گوناگون به هماوردی و مواجهه با ایشان می‌پرداختند. 🔸آنچه در این یادداشت کوتاه ارائه می‌شود، مشابهت جنس خداستیزی و دین‌ستیزی ملحدان جدید با قدیم است. 🔹نئوآتئیست‌ها به‌رغم ادعاهای مشابه مدعیات ملحدان قدیم، اما هرگز شجاعت و شهامت ملحدان قدیم را ندارند که بتوانند خود و یافته‌های ناقص خویش را به محک آزمون و مناظره قرار دهند. ◀️ متن کامل این یادداشت را در سایت حق‌پژوهی بخوانید. 🏫مدرسه علم و دین؛ نقد الحاد جدید @elmvadin
دکتر شاکرین مصاحبه3.mp3
8.2M
🔸رسالت حوزویان، دانشگاهیان و... در مواجهه با الحاد جدید 🎙حجت‌الاسلام دکتر حمید رضا شاکرین (استاد تمام منطق فهم دین، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی) 🗓مدرسه تخصصی پاییزه ۱۴۰۱ - مشهد 🏫مدرسه علم و دین؛ نقد الحاد جدید @elmvadin
| آیا مردم ایران در سال‌های آینده بیش از حالا «دین‌گریز» خواهند شد؟ 🔹اینکه مردم ایران در سال‌های آینده بیش از حالا «دین‌گریز» خواهند شد یا نه، مسأله‌ای است که با تحلیل روند و بررسی متغیرهای گوناگون قابل بررسی است و با استناد به تک‌مسأله و با یک‌جانبه‌گرایی و خلط موضوعات بدست نمی‌آید! 🔸گروه علمی نقد الحاد جدید مؤسسه فرق و ادیان حق‌پژوهی باتوجه به اهمیت موضوع، به بررسی مصاحبه فوق در پایگاه خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز) و پایگاه خبری جماران پرداخته و تحلیلی از گزارش این دو پایگاه خبری ارائه نموده است. ◀️ متن کامل این یادداشت را در سایت حق‌پژوهی بخوانید. 🏫مدرسه علم و دین؛ نقد الحاد جدید @elmvadin
دکتر شاکرین مصاحبه4.mp3
6.01M
🔸ضرورت مواجهه با الحاد جدید با استفاده از مبانی و علوم مرتبط و متناسب با آن 🎙حجت‌الاسلام دکتر حمید رضا شاکرین (استاد تمام منطق فهم دین، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی) 🗓مدرسه تخصصی پاییزه ۱۴۰۱ - مشهد 🏫مدرسه علم و دین؛ نقد الحاد جدید @elmvadin
| توجه به دلایل سه‌گانه در نقدالحاد جدید 🔻 در حوزه نقد و بررسی الحاد علمی، باید بین سه نوع "دلیل" تفکیک قائل شد: 1️⃣ برای این که یک نظریه علمی را صرفا به عنوان ابزاری برای محاسبه و پیش بینی بپذیریم، "دلیل" می‌خواهیم، اما این "دلیل" غیر از "دلیلی هست که برای علمی بودن چیزی باید داشته باشیم. 2️⃣ برای این که یک نظریه را به عنوان "علمی" بپذیریم، " دلیل" می‌خواهیم، اما این دلیل غیر از دلیلی است که برای واقعی دانستن چیزی باید در اختیار داشته باشیم. 3️⃣ برای این که یک نظریه علمی را به عنوان "واقعیت" باور کنیم، "دلیل" می‌خواهیم. بنابراین اگر درصدد آن هستیم که بافته‌های ذهنی و تخیلی دیگران را به عنوان امر واقعی باور نکنیم، قبل از هر چیز باید در مورد چیستی این دلیل، بیاندیشیم. 🔹 بعضی از نظریه‌های علمی را فقط دلیل قسم اول، پشتیبانی می‌کند، بنابراین چنین نظریه‌هایی را باید صرفا به عنوان ابزار محاسبه قبول کرد و نه بیشتر. 🔸 یکسان‌انگاری دلیل قسم دوم و دلیل قسم سوم، باعث بدفهمی "ساینس" و پدید آمدن جریان‌های ضدعلم، شکاکیت و نسبی گرایی و پست مدرنیسم شده است. 🔰بنابراین تفکیک بین این سه قسم دلیل، بسیاری از مشکلات فلسفی را درباره‌ی واقع‌گرایی علمی و ضدواقع‌گرایی حل می‌کند. ✍️دکتر رضا ضیاء توحیدی [با اندکی تصرف و تغییر] 🏫مدرسه علم و دین؛ نقد الحاد جدید @elmvadin