eitaa logo
عاشقان مولا علی علیه السلام
69 دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
1.8هزار ویدیو
124 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم. در این کانال به فضایل مولا علی علیه السلام میپردازیم با استفاده از انواع کلیب های سخنرانی و مولودی با همکاری جمع طلاب حوزه علمیه قم کپی فقط یک صلوات برای تعجیل در ظهور امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف😊
مشاهده در ایتا
دانلود
═✧❁﷽❁✧═ شماره1️⃣ ✍️ هوا خیلی گرم بود. منتظر اتوبوس بودم. بالاخره رسید! در اتوبوس باز شد شاگرد با صدای جالبی جار می زد: کرمان! بدو کرمان جا نمونی! بالاخره سوار شدم. شاگرد راننده گفت: برو اون عقب یک صندلی خالی هست بشین. بغل دستی من یک مولوی تنها نشسته بود. محاسن بلند. لباس سفید. فک کنم منتظر یک نفر بود باهاش گپ بزنه. بعد سلام و احوالپرسی بحث ما شروع شد. در ادامه بحث: ♦️ مولوی خالد: می توانم یک انتقاد به شما شیعیان بکنم؟ 🔷 سید مهدی: بفرمایید. استفاده می‌کنم از محضر شما. ♦️ مولوی خالد: ما اهل سنت اعتقاد داریم : سیدنا علی و حسن و حسین و سیدتنا فاطمه رضی الله عنهم، اهل بیت پیامبر ص هستند. ولی شما بر خلاف قرآن همسران رسول خدا ص را جزو اهل بیت ایشان نمی دانید و در حق مادران مومنین ظلم می کنید. 🔷 سید مهدی: شما منظورتون از «اهل بیت» چیست؟ ♦️ مولوی خالد: واضح است. اهل خانه رسول خدا ص و بستگان ایشان همانند فرزندان عقیل و عباس رضی الله عنه. 🔷 سید مهدی: یعنی شما معتقد هستید این افراد همگی داخل در مفهوم «اهل البیت» در آیه: «إِنَّما يُريدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَ يُطَهِّرَكُمْ تَطْهيرا» (33 احزاب) هستند؟ ♦️ مولوی خالد: بله همگی این ها داخل در آیه هستند. 🔷 سید مهدی: مقداری آیه را برای ما توضیح می دهید؟ ♦️ مولوی خالد: آیات قبل و بعد این سوره درباره امهات مومنین است. این قسمت می گوید: خداوند اراده کرده است که تمامی پلیدی ها را از شما اهل بیت دور کند و شما را پاک و مطهر قرار دهد. 🔷 سید مهدی: آیا شرک و بت پرستی و خیانت پلیدی و ناپاکی حساب می شود؟ ♦️ مولوی خالد: (با تعجب) آری قطعا! 🔷 سید مهدی: روایات و تاریخ قطعی اسلام می گوید عباس عموی رسول الله ص سابقه شرک داشته و برخی همسران (عایشه و حفصه) متهم به خیانت افشای اسرار رسول خدا هستند! ادعای شما با این حقایق مسلم در تضاد هست. ♦️ مولوی خالد: عایشه و حفصه رضی الله تعالی عنهما توبه کرده اند و اسلام آثار و احکام جاهلیت را از بین می برد! 🔷 سید مهدی: محور استدلال بنده اراده الهی بر از بین بردن تمام پلیدی‌ها و پاک نمودن مطلق(یطهرکم تطهیرا) است. با یک گناه و یک لحظه شرک خلاف اراده الهی محقق شده است و این نشان می دهد که این افراد مراد این آیه نمی باشند. ♦️ مولوی خالد: این تفسیر شما خلاف سباق و سیاق آیات است. آیات قبل و بعد این فراز سخن از امهات مومنین است. 🔷 سید مهدی: این آیه می گوید افراد خاص و ویژه و مشخص(انما+ اختصاص) مشمول اراده الهی هستند. در آیات هفتگانه قبل و بعد در مجموع 24 ضمیر جمع به کار رفته است که فقط دو ضمیر در «فراز تطهیر» برای جمع مذکر به کار رفته و 22 ضمیر دیگر برای جمع مونث!! علت این تفاوت در چیست؟ اگر قرار بود این فراز هم شامل همسران رسول اکرم شود چرا این 2 ضمیر هم مونث به کار نرفتند؟ تغییر لحن و خطاب این فراز با فراز های دیگر کاملا واضح است چون در سایر فقرات این آیات هفتگانه همه خطاب ها به همسران رسول اکرم شده که با تهدید به طلاق و عذاب و عتاب و سرزنش و ... همراه است ولی لحن و کلمات این آیه که درباره «اهل البیت» است لحنی مهربانانه و همراه با احترام و امتنان و اکرام است. ◀️ ادامه دارد...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 امیرالمومنین(ع): من اسبِ تندروی جنگجو نمی‌خواهم؛ چون نه از میدان جنگ فرار می‌کنم و نه... روایتی از یک گفت‌وگو در میدان جنگ درباره ترور امام علی(ع) 🎞 آیت الله جوادی آملی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
جرعه ای ازنهج البلاغه😍 مَنْ حَذَّرَكَ کَمَنْ بَشَّرَكَ. آن که توراازبدی بیم دهدچون کسی است که به خوبی مژده دهد. 🍃حکمت۵۹حضرت علی علیه السلام🍃 @emam_Alli💚
🌙🔴🌎هرکس به مقامات رسید از همه ی دهر در‌ زندگی‌اش نوکر‌ دربار علی بود... 📷 تصویر: امام خمینی در حرم مطهر امام علی (ع) - اوایل دهه پنجاه
علامه حسن زاده آملی در نکته ۹۲۶ از ۱۰۰۱ نکته گوید: « ذکر حلقهٔ در بهشت یا علی است، فی الامالی باسناده الی سعید بن جبیر عن ابن عباس قم النبی صلی الله علیه و آله قال: انّ حلقة باب الجنّة من یاقوتة حمراء علی صفائح الذهب فاذا دقت الحلقة علی الصفحة طنت و قالت: یا علی. چه خوبست ارباب صنایع چنان حلقه ای اختراع کنند که طنین آن گوید: یا علی. » پ.ن : ((البته فی الحال چنین صنعتی دایر و کمابیش سایر است و چه خوبست که اهل الله ازین نغمه در منازلشان بهره برند.))
🚩 ولایت؛ برترین حکم الهی 🔍 تحلیل حدیثی درباره ولایت در بیانات رهبرانقلاب؛ 🔻 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سخنرانی تلویزیونی به مناسبت عید قربان (۱۳۹۹/۰۵/۱۰) به دهه‌ی دوم ذی‌حجه، دهه‌ی ولایت، اشاره کردند و روایتی از امام باقر(علیه‌السّلام) قرائت کردند با این مضمون که در اسلام به هیچ چیزی مانند ولایت تأکید نشده است. بخش فقه و معارف پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENE.IR در این یادداشت به بررسی مفهوم این حدیث براساس اندیشه امام خمینی و رهبرانقلاب می‌پردازد. ▫️این روایت از طریق شیعه و سنی نقل شده و به صحت آن بیشتر بزرگان اعتماد دارند. امام باقر(علیه‌السّلام): «بُنِیَ الْإِسْلَامُ عَلَى خَمْسٍ عَلَى الصَّلَاةِ وَ الزَّکاةِ وَ الصَّوْمِ وَ الْحَجِّ وَ الْوَلَایَةِ» اسلام بر پنج چیز استوار و بنا شده است: نماز، زکات، روزه، حج و ولایت» در برخی منابع افزوده‌هایی در تأکید بر ولایت آمده است؛ از جمله: «... وَ لَمْ یُنَادَ بِشَیْ‌ءٍ کمَا نُودِیَ بِالْوَلَایَةِ؛ آن‌گونه که به ولایت ندا شده، به چیزی ندا داده نشده است... 🔗 مطالعه متن کامل یادداشت: https://farsi.khamenei.ir/others-note?id=46204
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
24.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 علی عليه‌السلام و 🔊 👈در کتب معتبر و اسناد صحیح اهل سنت به این مهم اعتراف شده که حضرت علی عليه‌السلام از جانب پیامبر صلی الله عليه و آله و خوانده شده در حالی که و توسط بدین نامگذاری شده اند.
🔷 پاسخ اشکال در سند حدیث غدیر 🌷 ویژه بزرگداشت ✅حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: 📝 اهل تسنن می‌گویند: چون حدیث غدیر را بخاری نقل نکرده پس ثابت نیست. پاسخ ما این است که: مُسْلِم در صحیح خود آن را نقل کرده و افراد دیگر از عامه نیز در کتاب‌های خود آن را نقل نموده‌اند.٢ چگونه روایات را می‌بینیم و نمی‌بینیم و جمع بین نقیضین می‌کنیم؟! مگر در عمل به روایت در میان خودتان شرط است که حتماً باید مسلم و بخاری هر دو نقل کنند؟! آیا اگر مسلم به‌تنهایی روایتی را نقل کند، کفایت نمی‌کند؟! انصاف بدهید! چرا برای اثبات حدیث غدیر به نقل مسلم اکتفا نمی‌کنید، ولی برای رد آن به عدم نقل بخاری تمسک می‌کنید؟! ما آثار حق‌کشی را بعد از رحلت رسول الله صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم هر روز می‌بینیم، وگرنه این همه جنگ و ظلم و تعدی نسبت به پیروان مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام چیست؟ هر روز حسین و یزیدی وجود دارد. 📚 در محضر بهجت، ج۲، ص۲۹۱ مشاهده این مطلب و مطالب مشابه از طریق زیر:🔻 http://bahjat.ir/fa/content/10232
💢 دشمنی با حضرت علی(ع) 📖 سأَلَ سَائِلٌ بِعَذَابٍ وَاقِعٍ * للْكَافِرِينَ لَيْسَ لَهُ دَافِعٌ 👈درخواست کننده ای تقاضای عذابی حتمی کرد،عذابی که برای کافران است و بازدارنده ای ندارد [معارج/۲،۱] 🔹امام صادق(ع) از امام علی(ع) چنین نقل فرموده است: هنگامی که رسول خدا(ص) ، علی(ع) را در غدیر خم به جانشینی خود منصوب کرد ، فرمود: هر که من مولای اویم ، این علی ، مولای اوست. این فرموده در شهر ها پخش شد. ⚠️«نعمان بن حرث فهری» ، نزد رسول خدا آمد و گفت: از سوی خدا فرمانمان دادی تا «لااله الا الله» بگوییم و نماز به جای آوریم و زکات بپردازیم و روزه بگیریم. ما همه ی آنها را از تو پذیرفتیم ، ولی تو راضی نشدی تا این جوان را جانشین خود ساختی و گفتی: هرکه من مولای اویم ، این علی مولای اوست. 😱این خواست تو است یا فرمان خدا است؟ پیامبر(ص) فرمود: سوگند به خدایی که معبودی جز او نیست ، این کار از سوی خدا است. «نعمان» روی برتافت و در همان حال می گفت: خدایا ، اگر این حق است و از سوی تو است ، پس از آسمان بر ما سنگی ببار یا عذاب دردناکمان فرود آر !! خداوند ، سنگی از آسمان رها کرد و او را کشت و این آیات را فرستاد : «سَأَلَ سَائِلٌ بِعَذَابٍ وَاقِعٍ * للْكَافِرِينَ لَيْسَ لَهُ دَافِعٌ....» 📗برگستره کتاب و سنت .علامه عسکری ص ۲۵۸
با دست‌های خالی از اینجـا نمـی رویم ما سائلیم، سائلِ آقای کاظمین ... ✨ 🎊