eitaa logo
عاشقان مولا علی علیه السلام
69 دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
1.8هزار ویدیو
124 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم. در این کانال به فضایل مولا علی علیه السلام میپردازیم با استفاده از انواع کلیب های سخنرانی و مولودی با همکاری جمع طلاب حوزه علمیه قم کپی فقط یک صلوات برای تعجیل در ظهور امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف😊
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻بازخوانی زمان و علت بیعت امام علی علیه‌السلام با ابوبکر ✒️دکتر محمد جواد یاوری سرتختی (دکتری تاریخ تشیع) ✅سابقه «بیعت» به عنوان پیمانی طرفینی در میان مردم عرب به پیش از اسلام بازمی‏گردد. در اسلام نیز این رسم اجتماعی پذیرفته شد و پیامبر از آن بهره برد. در تاریخ اسلام، همواره حاکمان، بیعت و میثاق وفاداری مردم را موجب استحکام و اقتدار حکومت خویش دانسته و هرگز خود را از بیعت و اعتماد مردم بی‏نیاز نمی‏دانستند. در اسلام رکن اصلی بیعت، اختیاری بودن آن است وگرنه مشروعیت ندارد. پس از وفات پیامبر صلی الله و‏آله در روز سقیفه گروهی با برنامه‌های از پیش تعیین شده ابوبکر را به خلافت رساندند. آن‏ها برای استحکام قدرت او از هر تلاشی فرو گذار نکردند، حتی به زور برای او بیعت گرفتند. در رأس مخالفان خلافت ابوبکر، علی علیه السلام وعده‏ای از بنی‌هاشم قرار داشتند. این نوشتار تلاش دارد تا بیان کند که بیعت گرفتن از علی علیه السلام بعد از وفات پیامبر صلی الله علیه و آله و‏آله به زور و با هجوم به خانه فاطمه«علیهاالسلام» صورت گرفت. البته پذیرش بیعت از سوی آن حضرت بعد از شهادت حضرت زهرا«علیهاالسلام» و بر اساس مصلحت‌اندیشی و حفظ وحدت اسلامی بود؛ یعنی در زمانی که ابوبکر تمام تلاش خود را برای مقابله با مرتدان به کار بسته بود، آن حضرت ناچار بیعت با او را پذیرفت. واژگان کلیدی: بیعت، سقیفه، علی علیه‏السلام، ابوبکر، زمان و علت بیعت. ✅مقدمه گزارش‏های تاریخی از منابع فریقین درباره جریان سقیفه، حاکی از آن است که اولین اقدام ابوبکر و همراهان وی برای به دست گرفتن قدرت سیاسی، گرفتن بیعت از مخالفان جریان حاکم بود. در چند روز اول کسب قدرت، از بسیاری بیعت گرفته شد. اما درباره بیعت گیری از بنی‏هاشم که در رأس آنان امام علی علیه‏السلام قرار داشت، گزارش‏های متفاوتی وجود دارد. برخی مورخان بیعت آن حضرت را پس از گذشت شش ماه، یعنی اندکی پس از شهادت فاطمه «علیهاالسلام» می‏دانند، اما برخی دیگر معتقدند که آن حضرت در همان روز اول تن به بیعت با ابوبکر داد، و برخی دیگر، اصل بیعت آن حضرت را نمی‏پذیرند. در این نوشتار تلاش بر آن است تا درباره زمان و علت بیعت امیرالمؤنین علی علیه‌السلام با خلیفه اول، تحقیق و بررسی شود. و نیز تبیین شود که اگر آن حضرت تن به بیعت دادند در چه شرایطی و بر اساس چه اهدافی بوده است..... ادامه 👇🏻👇🏻 http://ensani.ir/fa/article/46277/%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86-%D9%88-%D8%B9%D9%84%D8%AA-%D8%A8%DB%8C%D8%B9%D8%AA-%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85-%D8%B9%D9%84%DB%8C-%D8%B9%D9%84%DB%8C%D9%87-%D8%A7%D9%84%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85-%D8%A8%D8%A7-%D8%A7%D8%A8%D9%88%D8%A8%DA%A9%D8%B1 🛑نشر حداکثری
📌انگشتر حضرت زهرا(س) حضرت (س) انگشتری از با نگینی از داشت که به هنگام شهادت، آن را به امام مجتبی(ع) تحویل داد و ایشان نیز آن را به امام (ع) سپرد که منقش به ذکر شریف "لا إِلَهَ إِلاّ اللهُ الْمَلِكُ‏ الْحَقُ‏ الْمُبِين‏" بود. ایشان درباره فضیلت انگشتر عقیق به دست کردن فرمود: «هر کس انگشتر عقیق به دست کند، همواره با مواجه خواهد بود.» 📚طوسی، الغیبه، ص297. 📚طوسی، الامالی، ص311. 📚طبرانی، المعجم الاوسط، ج1، ص39؛
الحمدلله رب العالمین اللهم صل علی محمد و آل محمد اللّٰهـمَ ڪُـڹ لـولیـڪَ الحُجَّـــة بـْـن الـحَسڹ صلواٰتڪ علیہِ و علےٰ آبائٖہ فےٖ هذہ السّاعة وَ فـےٖ ڪُلّ ســٰاعة ولیّاً وحافــظاً و قائــداً ًوَ ناصِــراً وَ دَلیــلـاً وَ عَیــناً حتـے تُســڪِنہُ أرضَـڪ طوْعـــاً و تُمتِّـــعَہُ فیٖـــھٰا طویــلـٰا سلامتی‌وتعجیل‌درأمرفرج‌مولانا حضرت‌بقية‌الله‌الاعظم‌ روحی‌وأرواح‌العالمین‌لتراب مقدمه الفداء صلوات
24.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥پاسخ جالب و مستدل به اشکالات بيننده اهل سنت به و اينکه چرا علماي شيعه کار ايشان را محکوم نکردند و ایشان را میدانند و مورد قرار دادند؟ 💢ببینید اهل سنت در تماس خود بیان میکند چون جناب شیخ به توهین کرده نباید به او شهید گفت و او را تکریم کرد. 👈حضرت استاد اولا: پاسخ دادند که دادگاه به همین خاطر ایشان را محکوم کرد و ایشان زندان رفت ثانیا: اگر سیره پیامبر اکرم را درباره کسانی از که به نسبت فحشا داده بودند را ببینید اشکال شما برطرف میشود. ▪️در آخر هم ببینید اهل سنت از پاسخ های استاد قانع شدند. 👌پاسخ های زیبا را حتما مشاهده کنید ▪️پ ن: یکی از رهبران شیعیان اهل مصر سال ۱۹۴۶ در شهر هربیط از توابع ابوکبیر در استان الشرقیه دیده به جهان گشود. در خانواده ای حنفی مذهب رشد نمود اما در سال ۱۹۹۶ میلادی رسما شیعه شدن خود را اعلام کرد که بر اثر آن به مدت ۳ ماه با اتهام (توهین به ادیان) به زندان انداخته شد. در سال ۲۰۰۹ نیز به همراه ۳۰۰ تن از شیعیان مصر بار دیگر بازداشت و زندانی گردید، در اخرین سالهای عمر خود نیز ممنوع الخروج شده بود .شحاته ۲ تیر ماه ۹۲ به همراه گروهی از پیروان مکتب اهل بیت میخواستند مراسمی را به مناسبت در خانه یک از این افراد در روستای ابومسلم برگزار کنند که پیش از آغاز مراسم گروهی از سلفی های افراطی و تعدادی از ساکنین این روستا به خانه مذکور حمله کردند و شحاته و همراهانش را به شدت مورد ضرب و جرح قرار دادند و او را بی رحمانه کشتند.
🔰 امام علی علیه السلام می فرمایند: 💠 هیچ یک از شما به استقبال روزی از عمر خویش نمی رود، مگر این که روزی از عمرش را پشت سر می گذرد. 📖 میزان الحکمه •┈┈••✾☘️🕊☘️✾••┈┈•
🔹🔶🔹🔶🔹🔶 امیرالمؤمنین علی علیه السلام دروازه هدایت.. ✅ ثقة الاسلام رحمت الله علیه در "کتاب شریف در روایتی از امام باقر علیه السلام در مورد مولانا امیرالمومنین علیه السلام می نویسد: 🔺الْحُسَیْنُ بْنُ مُحَمَّدٍ عَنْ مُعَلَّی بْنِ مُحَمَّدٍ عَنِ اَلْوَشَّاءِ عَنْ عَبْدِ اَللَّهِ بْنِ سِنَانٍ عَنْ أَبِی حَمْزَةَ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا جَعْفَرٍ عَلَیْهِ اَلسَّلاَمُ یَقُولُ: إِنَّ عَلِیّاً عَلَیْهِ اَلسَّلاَمُ فَتَحَهُ اَللَّهُ فَمَنْ دَخَلَهُ کَانَ وَ مَنْ خَرَجَ مِنْهُ کَانَ وَ مَنْ لَمْ یَدْخُلْ فِیهِ وَ لَمْ یَخْرُجْ مِنْهُ کَانَ فِی اَلطَّبَقَةِ اَلَّذِینَ قَالَ اَللَّهُ تَبَارَکَ وَ تَعَالَی لِی فِیهِمُ . 🔻 ابو حمزه گوید: شنیدم امام باقر علیه السلام میفرمود: همانا علی علیه السلام دریست که خدا آن را (بروی بندگانش) گشوده، هر که از آن در وارد شود است و هر که از آن خارج شود است، و هر کس نه داخل شود و نه خارج شود (بیطرف باشد یا آن حضرت را نشناسد) در زمره کسانی است که خدای تبارک و تعالی در باره ایشان فرموده است: من در باره آنها خود رفتار کنم. (یا به بهشت و یا به دوزخشان برم). 📚 اصول الکافی ، جلد ۱، صفحه ۴۳۷، كتاب الحجة ، روایت شماره ۸ ╭─═ঊঈ علے ঊঈ═─╮ ╰─═ঊঈ مولا ঊঈ═─╯
10.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸نصرت الهی 🔹 این دعا را هم در قنوت‌هایمان فراموش نکنیم رَبَّنَا اغْفِرْ لَنَا ذُنُوبَنَا وَإِسْرَافَنَا فِي أَمْرِنَا وَثَبِّتْ أَقْدَامَنَا وَانْصُرْنَا عَلَى الْقَوْمِ الْكَافِرِينَ . معلوم می‌شود شرط نصرت بر قوم کافرین، این مقدم آیه است، آخه ما که می‌گوییم خدایا ریشه آمریکا را در بیاور ریشه این جانورهای روزگار را که این همه ظلم و ظلمت از اینها سر می‌زند در بیاور گاهی خدای ناخواسته ممکن است ما عملمان رفتار و گفتارمان همرنگ آنهاست تا اینجوری است کار خراب است درست است ان‌شاءالله ما در صف نوریم ولی اینی که دیر می‌شود برای این است 📻 رادیو توحید @radio_towhid 📱اینستاگرام | تلگرام | ایتا | بله | کست باکس روی هر اسم بزنید تا به لینک مربوطه وارد شوید👆
الحمدلله رب العالمین اللهم صل علی محمد و آل محمد اللّٰهـمَ ڪُـڹ لـولیـڪَ الحُجَّـــة بـْـن الـحَسڹ صلواٰتڪ علیہِ و علےٰ آبائٖہ فےٖ هذہ السّاعة وَ فـےٖ ڪُلّ ســٰاعة ولیّاً وحافــظاً و قائــداً ًوَ ناصِــراً وَ دَلیــلـاً وَ عَیــناً حتـے تُســڪِنہُ أرضَـڪ طوْعـــاً و تُمتِّـــعَہُ فیٖـــھٰا طویــلـٰا سلامتی‌وتعجیل‌درأمرفرج‌مولانا حضرت‌بقية‌الله‌الاعظم‌ روحی‌وأرواح‌العالمین‌لتراب مقدمه الفداء صلوات
یا صاحب الزمان الغوث و الامان بحق امک فاطمه: 💠 حدیث روز | ۱۴۰۰/۱/۱۶ 🔸حضرت علی (ع): إِذَا هِبْتَ أَمْراً فَقَعْ فِیهِ فَإِنَّ شِدَّةَ تَوَقِّیهِ أَعْظَمُ مِمَّا تَخَافُ مِنْه 🔹هرگاه از کاری ترسیدی، خود را به کام آن بینداز؛ زیرا ترس شدید از آن کار، دشوارتر و زیان‌بارتر از اقدام به آن کار است. 📚 نهج البلاغه، ص ۵۰۱، ح ۱۷۵ ‌
🔴روزى، وسيله بزرگ آزمايش انسان 💥و قدّر الارزاق فکثرها و قللها و قسمها علی الضیق و السعة فعدل فیها لیبتلی من اراد بمیسورها و معسورها و لیختبر بذلک الشکر و الصبر من غنیها و فقیرها ثم قرن بسعتها عقابیل فاقتها و بسلامتها طوارق آفاتها و بفرج افراحها غصص اتراحها و خلق الآجال فاطالها و قصّرها و قدّمها و اخّرها؛ 💠روزی انسان‏ها را اندازه‏گیری و مقدر فرمود. گاهی کم و زمانی زیاد و به تنگی و وسعت به گونه‏ای عادلانه تقسیم کرد تا هر کس را که بخواهد با تنگی روزی یا وسعت آن بیازماید، و با شکر و صبر، غنی و فقیر را مورد آزمایش قرار دهد. پس روزی گسترده را با فقر و بیچارگی درآمیخت و تندرستی را با حوادث دردناک پیوند داد، دوران شادی و سرور را با غصه و اندوه نزدیک ساخت، اجل و سرآمد زندگی را مشخص کرد، آن را گاهی طولانی و زمانی کوتاه قرار داد و مقدّم یا مؤخر داشت.» 📚
💠گزارشی از سخنان دکتر معارف در گفت‌وگو با خبرنگار ایبنا پیرامون «نهج البلاغه» 🗒 ۲۹ دی ۱۳۹۶ 🔻ارتباط نهج‌البلاغه با قرآن، یک مصداق از ارتباط کلی قرآن با حدیث یا همان کتاب با سنت است؛ براساس روایاتی که از پیامبر (ص) در دست داریم و به وسیله امامان شیعه مانند امام محمدباقر (ع) و امام صادق (ع) بازگو شده‌اند، به‌طور کلی یکی از معیارهای اعتبار حدیث، همسویی آن با قرآن کریم است. 🔺طبق این روایات، پیامبر (ص) به ما آموزش داده که اگر حدیثی را شنیدیم برای اطلاع از صحت و سقم، آن‌را با قرآن تطابق دهیم، اگر با قرآن موافق بود می‌توان به عنوان حدیث صحیح و معتبر پذیرفت، در غیر این‌صورت باید آن‌را کنار گذاشت، چون فرض دینی ما این است که پیامبر (ص) و ائمه (ع) برخلاف قرآن حرف نمی‌زنند. 🔻اعتبارسنجی حدیث با قرآن، همیشه برای حدیث‌پژوهان بحث مهمی بوده است. ارتباط احادیث با قرآن را برای احراز صحت یا نادرستی حدیث به‌عنوان یک قاعده کلی باید بسنجیم. نهج‌البلاغه که سخنان امیرالمومنین (ع) بوده، مصداقی از حدیث است و گفتیم که قول و تقریر معصوم نیز همان حدیث است و نهج‌البلاغه هم خارج از قول و سیره امام علی (ع) نیست. نهج‌البلاغه شامل سه بخش خطبه‌های امیرالمومنین (ع)، نامه‌های حضرت امیر (ع) خطاب به قضات، امرا، مسئولان و استانداران و همچنین حکمت‌های امیرالمومنین (ع) است. بنابراین نهج‌البلاغه یکی از مصادیق حدیثی است که باید اعتبار آن را با قرآن بسنجیم. 🔺در این ارتباط چند موضوع مهم مشخص می‌شود که نخستین آن‌ها مسئله احراز همسویی نهج‌البلاغه با قرآن است. مجموعه آموزه‌های نهج‌البلاغه، هیچ‌گونه مغایرتی با آموزه‌های قرآن ندارد. نهج‌البلاغه از نظر موضوعی به مسائلی همچون توحید و خداشناسی، اهل‌بیت، نبوت، معاد و مسائل اخلاقی، سیاسی، اجتماعی، عبادی، عرفانی و فلسفی اشاره دارد. امیرالمومنین (ع) در مناسبت‌های مختلف صحبت‌هایی درباره این موضوعات بیان کرده که قرآن هم این موضوعات را دربردارد. در این مقایسه می‌بینیم که چقدر نهج‌البلاغه و قرآن همسو هستند و خواننده گاهی احساس می‌کند نهج‌البلاغه به‌مثابه تفسیری برای قرآن است. به این مضمون که موضوعی به‌طور مجمل در قرآن بیان شده و همان موضوع در نهج‌البلاغه به‌طور تفصیلی ارائه شده است. 🔻پس از اینکه از نظر محتوایی، همسویی این دو را احراز می‌کنیم، این تطبیق، سند و دلیلی بر اعتبار و عظمت نهج‌البلاغه می‌شود. وقتی این همسویی احراز شود، اعتبار و اصالت به نهج‌البلاغه تعلق می‌گیرد و در سایه آن بسیاری از شک و شبهه‌ها را می‌توان برطرف کرد. هنوز هم افرادی هستند که در خطبه‌های نهج‌البلاغه شک می‌کنند که می‌توانند با مقایسه آن با قرآن، میزان موافقت یا مخالفت را احراز کنند. نهج‌البلاغه از زبان کسی صادر شده و به قلم کسی نوشته شده که شاگرد و تربیت‌شده مکتب قرآن است. ما شیعیان تردیدی نداریم که حضرت علی (ع) هرجمله‌اش برداشت و دریافت و استنباط قرآن است. اما هستند کسانی که ممکن است نسبت به اعتبار و اصالت نهج‌البلاغه به‌عنوان یک متن حدیثی شبهاتی داشته باشند. 🔺بخشی از کتاب «ارتباط نهج‌البلاغه با قرآن» به این موضوع اختصاص دارد که قرآن چه حضور و کاربردی در نهج‌البلاغه دارد و کلمات امیر‌المومنین (ع) تا چه میزان می‌تواند آیات و مفاهیم قرآن را بازتاب دهد. حضرت علی (ع) به‌عنوان یک شاهد وقتی می‌خواهد «زهد» را معنی کند می‌گوید که زهد مابین دو جمله است؛ نسبت به آنچه از دست‌تان رفت غمگین نباشید و تأسف نخورید و نسبت به آنچه از نعمات و موقعیت‌ها به‌دست شما می‌رسد، ذوق‌زده نشوید. از این‌گونه آموزه‌ها در نهج‌البلاغه فراوان است. ♻️ جهت مطالعه‌ی متن گفتگوی فوق در سایت اصلی بر روی لینک زیر کلیک نمائید: 🌐 http://www.ibna.ir/fa/longint/256810
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 مسابقه در گذاری!! 🔊 👈وقتی اهل سنت برای عقب نماندن از اهل سنت در وارد کردن بدعت ها در اسلام، حتی وضوی مسلمانان را با وجود اعتراض برخی تغییر میدهد و امروزه هم به روش میگیرند و نه به روش پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله 💥ببینید و انتشار دهید