#تحلیلی
#جنگ_ترکیبی
#پیروزی
#قسمت_دوم
♦️ آموزش به اغتشاشگران و شبکهسازی از آنان
🔸 "کاری که ۲۵ سال قبل سازمان سیا بهصورت پنهانی و با جاسوسی انجام میداد، امروز ما از طریق مؤسسات و در بستر آموزش انجام میدهیم!" این اظهارات صریح مدیر مؤسسه اعانه ملی برای دموکراسی است که بیانگر کارکرد اصلی و پشتپرده کار آنها است.
🔸 سرویسهای جاسوسی، برای اجراییکردن نقشه عملیاتی خود، سالهاست که به برگزاری دورههای آموزشی، با عناوین جذاب و غالباً جعلی اقدام میکنند؛ کلاسهایی که تمامی هزینههایش توسط آنها پرداخته میشود و در آن، چگونگی جنگهای ترکیبی و براندازی نرم آموزش داده میشود. شناسایی عناصر مستعد در پوشش فعالیتهای حقوق بشری و ترویج دموکراسی، اختصاص میلیاردها دلار بودجه به آن عناصر شناساییشده بهعنوان پیادهنظام تغییرات اجتماعی و تحریک عمومی برای ایجاد نارضایتی، از اقداماتی است که در قالب سازمانهایی موسوم به همدستان، از سوی سرویسهای اطلاعاتی آمریکایی، علیه ملت ایران سازماندهی شده است. حتی برای این منظور، با روشهای مالی مختلف همچون تهاتر، سوءاستفاده از رمزارزها، بهرهگیری از صرافیهای غیرمجاز و... برخی افراد حمایت مالی شده اند که تاکنون، بسیاری از سرشبکههای آنها شناسایی و بازداشت شدهاند. همچنین دشمن دستوپای زیادی زد تا دانشگاه را به تعطیلی یا بازار را به اعتصاب بکشاند و یا برخی مطالبات صنفی کارگران و معلمان و... را به اغتشاش پیوند بزند که با درنظرگرفتن حجم برنامهریزی و پولپاشی انجام شده، باید گفت این نقشه هم شکست خورد.
♦️ مزدورپروری در فضای مجازی
🔹 «چرا یک قضیّه خلاف واقع را، یک حادثه دروغین را، در سکّوهای اطّلاعاتیشان در اینترنت، هزاران بار تکرار میکنند امّا اسم آرشام را در اینترنت ممنوع میکنند که نیاید در سکّوی اینترنتی؟ چرا؟ اینها طرفدار حقوق بشرند؟» ۱۴۰۱/۸/۱۱ اختصاص بودجه ویژه فضای سایبر در زمان آشوب، از سوی سازمان سیا و پرداخت بودجه کمکی معادل حدود ۵۳میلیون دلاری، چه معنایی بهجز سرمایهگذاری گزاف و پولپاشی ایالات متحده علیه افکارعمومی ایرانیان دارد؟
ایجاد دهها هزار حساب کاربری قلابی فارسی زبان، مصادره سوژههای کوچک و پراکنده بهنفع اهداف تردیدافکن، ساخت یا جعل سوژههای مورد نیاز برای باورپذیرکردن روایتهای دروغ، ارائه روایتهای تخیلی برای تحریک هیجانات، مشارکت تحریکآمیز برخی ناظران برای ارسال فیلم و عکس، بهکارگیری سخنگویانی از سلبریتیها و رسانهچیها، انتشار خبرهای جعلی و سانسور تکذیبیهها، تحریک دوقطبیها و دامن زدن به شکافها، از مواردی بود که بهشکلی وسیع از سوی پیاده نظام دشمن، در فضای مجازی در اغتشاشات اخیر رقم خورد.
🔍 ادامه👇
🕋🕋🕋🕋🕋
کانال رسمی معاونت جامعه و مردم
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم
ویژه ائمه محترم جماعات
https://eitaa.com/emam_jamaat
#تحلیلی
#جنگ_ترکیبی
#پیروزی
#قسمت_سوم
♦️همه علیه ایران
🔸 بازیکردن رسانههای معاند در جورچین سرویسهای امنیتی آمریکا و انگلیس و سعودی در ایام اغتشاشات در ایران، بار دیگر ثابت کرد که ادعای بیطرفی رسانههای غربی تا چه اندازه کذب است. دهها هزار حساب کاربری که توسط ارتش سایبری سرویسهای امنیتی آمریکایی و اسرائیلی و وابستگان منطقهای آنها ایجاد شده است، با فعالیت ۲۴ساعت خود در حال پمپاژ دروغ و محتوای غلط هستند تا تصویر دیگری را از واقعیت، به افکار عمومی ارائه کنند. هدف یک چیز است: دامنزدن به ناامنی در ذهن و روان مخاطب و جوان ایرانی. حتی اگر در خیابان هم خبری نباشد، اما باید در ذهن مخاطب ایرانی این تصویر ساخته شود که اوضاع «عادی» نیست. حتی وقتی که بهمدد تلاش نهادهای امنیتی و انتظامی، آشوبهای خیابانی مهار میشود، باز باید به هر قیمتی، رویداد جدید خلق کنند تا بتوانند در رسانه به این پروژه بدمند. اینجاست که سرشاخههای میدانی سرویسهای امنیتی اجنبی وارد میدان شده و حوادثی را مانند حادثه اخیر بزرگراه کرج، حادثه تروریستی شاهچراغ در شیراز یا اصرار بر تعطیلی و ناآرامی دانشگاهها، کشتهسازیهای دروغین، تخریب اموال عمومی و حتی تهییج نوجوانان و دانشآموزان برای حضور در خیابان را رقم میزند. هدف ماشین رسانهای درغگوی دشمن ادامه پروژه ناامنی و آشوب در ذهن مخاطب، به هر قیمتی است.
♦️ یک بار دیگر مردم
🔹 مقابل پروژه تمامعیار ویرانیطلبان اما نشانههای روشن و دلگرمکنندهای هم وجود دارد. حضور معنادار مردم در راهپیماییهای ۱۳آبان، محکومیت اغتشاشگران و تشییع پیکر شهدای حوادث اخیر در شهرهای مختلف کشور نشان از آن دارد که ویرانیطلبان در همراهکردن بدنه مردم ناکام ماندهاند؛ اما توده عظیم ملت ایران حتی با وجود برخی گلایهها، همچنان زیر پرچم سهرنگ ایران به پروژههای ضدایرانی نه گفتهاند و دست دشمن غدار ایرانی را خوب خواندهاند. حالا شاید بهتر بتوان بیانات رهبر انقلاب را در تشکر از ملت ایران فهم کرد: «این محاسبه غلط است که خیال کنند میتوانند ملّت ایران را در مقابل نظام اسلامی قرار بدهند.» ۱۴۰۱/۳/۱۴ «برنامه هم این است که بلکه بتوانند ملّت ایران را با خودشان همراه کنند، کاری کنند که ملّت ایران عقیدهاش بشود عقیده سران انگلیس و آمریکا و امثال اینها؛ نقشه این است، مقصود این است. البتّه ملّت ایران زد توی دهنشان؛ بعد از این هم توی دهنشان خواهدزد.»۱۴۰۱/۸/۱۱
🔖 منتشرشده در شماره جدید نشریه خط حزبالله
🕋🕋🕋🕋🕋
کانال رسمی معاونت جامعه و مردم
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم
ویژه ائمه محترم جماعات
https://eitaa.com/emam_jamaat
#حدیث
#رهبری
#جایگاه
امیرالمومنین علیهالسلام فرمود:
🔸 مكانُ القَيِّمِ بالأمْرِ مَكانُ النِّظامِ مِنَ الخَرَزِ، يَجْمَعُهُ و يَضُمُّهُ، فإنِ انقَطَعَ النِّظامُ تَفَرَّقَ و ذَهَبَ، ثُمَّ لَم يَجْتَمِعْ بِحَذافيرِهِ أبَدا.
🔹 زمامدار و ولىّ امر به منزله رشته اى است كه مهره ها را گرد آورده، آنها را به هم پيوند مى دهد. اگر رشته از هم بگسلد، مهره ها از يكديگر جدا شده پراكنده مى گردند و ديگر هيچ گاه همه آنها گرد نمى آيند.
🖇 نهجالبلاغه، خطبه ۴۶
🕋🕋🕋🕋🕋
کانال رسمی معاونت جامعه و مردم
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم
ویژه ائمه محترم جماعات
https://eitaa.com/emam_jamaat
#آداب_الصلوة 4
#امام_خمینی
#نماز
#قسمت_اول
🔰 مروری بر کتاب آداب الصلوة امام خمینی قدسسره
🔰 فصل سوم: در بیان خشوع است
یکی از اموری که از برای سالک در جمیع عبادات خصوصاً نماز که سرآمد همۀ عبادات است و مقام جامعیّت دارد لازم است، خشوع است. و حقیقت آن عبارت است از خضوع تامّ ممزوج با حبّ یا خوف. و آن حاصل شود از ادراک عظمت و سطوت و هیبت جمال و جلال. و تفصیل این اجمال آن است که قلوب اهل سلوک به حسب جبلّت و فطرت مختلف است:
پاره ای از قلوبْ عشقی و از مظاهر جمالند و به حسب فطرت متوجّه به جمال محبوب هستند؛ و چون در سلوکْ ادراک ظلّ جمیل یا مشاهدۀ اصل جمال کنند، عظمت مختفیه در سرّ جمال آنها را محو کند و از خود بی خود نماید. چون در هر جمالی جلالی مختفی و در هر جلالی جمالی مستور است، چنانچه اشاره به این ممکن است فرموده باشد حضرت مولی العارفین و امیرالمؤمنین والسالکین صلوات اللّه علیه و علی آله اجمعین آنجا که فرماید: سُبْحٰانَ مَن اِتَّسَعَتْ رَحْمَتُهُ لاَِوْلِیٰائِهِ فِی شِدَّةِ نِقْمَتِهِ وَ اشْتَدَّتْ نِقْمَتُهُ لاَِعْدائِهِ فی سَعَةِ رَحْمَته. پس، هیبت و عظمت و سطوت جمال آنها را فرو گیرد و حالت خشوع در مقابل جمال محبوب برای آنها دست دهد. و این حالت در اوائل امر موجب تزلزل قلب و اضطراب شود، و پس از تمکینْ حالت انس رخ دهد و وحشت و اضطراب حاصل از عظمت و سطوت مبدّل به أنس و سکینه شود و حالت طمأنینه دست دهد؛ چنانچه حالت قلب خلیل الرحمن علیه السلام چنین بوده.
و پاره ای از قلوبْ خوفی و از مظاهر جلالند. آنها همیشه ادراک عظمت و کبریا و جلال کنند و خشوع آنها خوفی باشد؛ و تجلّیات اسماء قهریّه و جلالیّه بر قلوب آنها شود؛ چنانچه حضرت یحیی علی نبیّنا و آله و علیه السلام چنین بوده. پس، خشوع گاهی ممزوج با حبّ است و گاهی ممزوج با خوف و وحشت است، گرچه در هر حبّی وحشتی و در هر خوفی حبّی است.
و مراتب خشوع به حسب مراتب ادراک عظمت و جلال و حسن و جمال است. و چون امثال ماها با این حال از نور مشاهدات محرومیم، ناچار باید در صدد تحصیل خشوع از طریق علم یا ایمان برآییم. قال تعالی: قَدْ اَفْلَحَ الْمُؤْمِنُونَ الَّذین هُمْ فی صَلاتِهِمْ خٰاشِعُون.خشوع در نماز را از حدود و علائم ایمان قرار داده؛ پس، هرکس در نماز خاشع نباشد، به حسب فرمودۀ ذات مقدّس حق از زمرۀ اهل ایمان خارج است. و نمازهای ماها که مشفوع با خشوع نیست از نقصان ایمان یا فقدان آن است. و چون اعتقاد و علم غیر از ایمان است، از این جهت این علمی که به حق و اسماء و صفات او و سایر معارف الهیّه در ما پیدا می شود غیر از ایمان است. شیطان به شهادت ذات مقدّس حق علم به مبدأ و معاد دارد، مع ذلک کافر است ـ خَلَقْتَنی مِنْ نارٍ وَ خَلَقْتَهُ مِنْ طِین گوید، پس حق تعالی و خالقیّت او را مقرّ است؛ اَنْظِرْنی اِلٰی یَوْمِ یُبْعَثُون گوید، پس معاد را معتقد است؛ علم به کتب و رسل و ملائکه دارد، با این وصف خداوند او را کافر خطاب کرده و از زمرۀ مؤمنین خارج فرموده. پس، اهل علم و ایمان از هم ممتازند: هر اهل علمی اهل ایمان نیست. پس، باید پس از سلوک علمی خود را در سلک مؤمنین داخل کند و عظمت و جلال و بهاء و جمال حق جلت عظمته را به قلب برساند تا قلب خاشع شود، و الاّ مجرد علم خشوع نمی آورد؛ چنانچه می بینید در خودتان که با اعتقاد به مبدأ و معاد و اعتقاد به عظمت و جلال حقّ قلب شما خاشع نیست.
و اما قول خدای تعالی: اَلَمْ یَاْنِ لِلَّذینَ آمَنُوا اَنْ تَخْشَعَ قُلوُبُهُمْ لِذِکْرِ اللّه وَ مٰا نَزَلَ مِنَ الْحَق شاید ایمان صوری، که همان اعتقاد بما جاء به النّبیّ صلّی اللّه علیه است، مقصود باشد، و الاّایمان حقیقی ملازم با یک مرتبه از خشوع است؛ یا آن که خشوع در آیۀ شریفه خشوع به مراتب کامله باشد؛ چنانچه عالم را گاهی اطلاق کنند بر کسی که از حدّ علم به حدّ ایمان رسیده باشد؛ و محتمل است در آیۀ شریفۀ اِنَّمٰا یَخْشَی اللّه مِنْ عِبٰادِهِ الْعُلَمٰا] اشاره به آنها باشد. و در لسان کتاب و سنّتْ علم و ایمان و اسلام به مراتب مختلفه اطلاق شده و بیان آنها از وظیفۀ این اوراق خارج است.
🔍 ادامه👇
🕋🕋🕋🕋🕋
کانال رسمی معاونت جامعه و مردم
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم
ویژه ائمه محترم جماعات
https://eitaa.com/emam_jamaat
#آداب_الصلوة 4
#امام_خمینی
#نماز
#قسمت_دوم
بالجمله، سالک طریق آخرت ـ خصوصاً با قدم معراج صلوتی ـ لازم است قلب خود را با نور علم و ایمان خاشع کند و این رقیقۀ الهیّه و بارقۀ رحمانیّه را در قلب هر اندازه ممکن است متمکّن نماید بلکه بتواند در تمام نماز حفظ این حالت را بنماید. و حالت تمکّن و استقرار در اوّل امر گرچه برای امثال ماها قدری صعب و مشکل است ولی با قدری ممارست و ارتیاض قلب امری است بسی ممکن.
عزیزم، تحصیل کمال و زاد آخرتْ طلب و جدّیّت می خواهد و هرچه مطلوب بزرگتر باشد جدّیّت در راه آن سزاوارتر است؛ البتّه معراج قرب الهی و مقام تقرّب جوار ربّ العزة با این حال سستی و فتور و سهل انگاری دست ندهد؛ مردانه باید قیام کرد تا به مطلوب رسید. شما که ایمان به آخرت دارید و آن نشئه را نسبت به این نشئه طرف قیاس نمی دانید، چه در جانب سعادت و کمال یا در جانب شقاوت و وبال، چه که آن نشئه عالم ابدی دائمی است که موت و فنا ناپذیر است، سعیدش در راحت و عزّت و نعمت همیشه ایست آنهم راحتی که در این عالم شبیه ندارد، عزّت و سلطنتی الهی که در این نشئه نظیر ندارد، نعمتهایی که در متخیّلۀ کسی خطور ننموده است، و همینطور در جانب شقاوت آن که عذاب و نقمت و وبالش در این عالم نظیر و مثل ندارد، و راه وصول به سعادت اطاعت ربّ العزّة است، و در بین اطاعات و عبادات هیچ یک به مرتبۀ این نماز که معجونی است جامع الهی که متکفّل سعادت بشر است و قبولی آن موجب قبولی جمیع اعمال است نمی باشد، پس باید در طلب آن جدّیّت تامّ نمایید و از کوشش مضایقه نکنید و در راه آن تحمّل مشاقّ نمایید، با آنکه مشقّت هم ندارد بلکه اگر چندی مواظبت کنید و انس قلبی حاصل شود، در همین عالم از مناجات با حق لذّتها می برید که با هیچ یک از لذّات این عالم طرف نسبت نیست؛ چنانچه از مطالعۀ احوال اهل مناجات با حق این مطلب روشن شود.
بالجمله، خلاصۀ مذاکرۀ ما در این فصل آن است که پس از آن که عظمت و جمال و جلال حق را انسان به برهان یا بیان انبیاء علیهم السلام فهمید، قلب را متذکّر آن باید نمود، و کم کم با تذکّر و توجّه قلبی و مداومت به ذکر عظمت و جلال حقّ خشوع را در قلب وارد باید نمود تا نتیجۀ مطلوبه حاصل آید. و در هر حال سالک نباید قناعت کند به آن مقامی که دارد، که هر مقام برای امثال ماها حاصل شود در بازار اهل معرفت به پشیزی نیرزد و در سوق اصحاب قلوب با خردلی مقابله نکند. سالک باید در جمیع حالات متذکّر نقص و معایب خود باشد شاید راهی به سعادت از این طریق باز شود. والحمدللّه.
🕋🕋🕋🕋🕋
کانال رسمی معاونت جامعه و مردم
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم
ویژه ائمه محترم جماعات
https://eitaa.com/emam_jamaat
#امام_خامنه_ای
#انسان
🔰 موانع بر سر راه انسان
🔹 در سر راه انسان #موانع وجود دارد. اساساً همين وجود مانع است كه به تلاش انسان معنا و حقيقت معنوى ميبخشد و اسمش ميشود #جهاد؛ والّا اگر مانع نبود، جهاد معنى نداشت. جهاد يعنى جدّ و جهد همراه با زحمت و چالش با موانع.
❓ اين موانع چه بودند؟
ما دو نوع موانع داشتيم:
- يكى موانع درونى
- يكى موانع بيرونى
❓ #موانع_درونى يعنى چه چيزهايى؟
🔹 يعنى آن چيزهايى كه در درون خود ما انسانها -چه تصميمگيرانمان، چه آحاد مردممان، چه ناظرين بيرون از گود مبارزه و انقلاب- وجود دارد؛ اينها موانع درونى است.
🔹 موانع درونى، #ضعفهاست؛ ضعفهاى فكرى است، ضعف.هاى عقلانى است، راحتطلبى است، آسانگرايى است، آسانپندارى است؛ اين گاهى اوقات خودش يكى از موانع تحقّق آن چيز است.
🔹 خب، حالا ببينيد اين موانع را. همهى اين موانع جزو سنّتهاى الهى است. وجود اين موانع، تصادفى نيست. اينها سنّت الهى است؛ يعنى تلاش و حركت با مانع مواجه است، والّا جهاد معنا نميداشت: وَ كَذٰلِكَ جَعَلْنٰا لِكُلِّ نَبِيٍّ عَدُوًّا شَيٰاطِينَ الْإِنْسِ وَ الْجِنِّ يُوحِي بَعْضُهُمْ إِلىٰ بَعْضٍ زُخْرُفَ الْقَوْلِ غُرُوراً؛ در همهى دعوتهاى انبيا، دشمنان - موانع - از جن و انس وجود داشتند. ۱۳۸۷/۲/۱۴
🕋🕋🕋🕋🕋
کانال رسمی معاونت جامعه و مردم
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم
ویژه ائمه محترم جماعات
https://eitaa.com/emam_jamaat
#امام_خامنه_ای
#جمعیت
🌸 پیام رهبر انقلاب اسلامی به فعالان حوزه جمعیت با تأکید بر جوانشدن نیروی انسانی کشور:
تلاش برای افزایش نسل و حمایت از خانواده از ضروریترین فرائض و سیاستی حیاتی است
رهبر انقلاب اسلامی در پیامی با تشکر از فعالان دلسوز حوزه جمعیت، تلاش برای افزایش نسل و جوان شدن نیروی انسانی کشور و چارهجوئی برای نجات کشور از آیندهی هولناک پیری جمعیت را سیاستی حیاتی و از ضروریترین فرائض دانستند.
متن پیام که امروز در نشست ستاد ملی جمعیت توسط دکتر فروتن دبیر ستاد قرائت شد، به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
با سلام به همهی کسانی که دلسوزانه و عاقبتاندیشانه به فعالیت در حوزهی جمعیت روی آوردهاند، و با تشکر از مسئولانی که در مجلس و دولت به چارهجوئی برای نجات کشور از آیندهی هولناک پیری جمعیت میپردازند، بار دیگر تأکید میکنم که تلاش برای افزایش نسل، و جوان شدن نیروی انسانی کشور و حمایت از خانواده، یکی از ضروریترین فرائض مسئولان و آحاد مردم است. این فریضه دربارهی افراد و مراکز اثرگذار و فرهنگساز، تأکید بیشتر مییابد. این یک سیاست حیاتی برای آیندهی بلندمدت کشور عزیز ما است. کاوشهای صادقانهی علمی نشان داده است که این سیاست را میتوان با پرهیز از همهی آسیبهای محتمل یا موهوم پیش برد و آیندهی کشور را از آن بهرهمند ساخت.
به دستاندکاران این حسنهی ماندگار توصیه میکنم که در کنار تدابیر قانونی و امثال آن، به فرهنگسازی در فضای عمومی و نیز در نظام بهداشتی اهمیت دهند.
توفیقات همگان را از خداوند متعال مسألت میکنم.
سیّدعلی خامنهای
🕋🕋🕋🕋🕋
کانال رسمی معاونت جامعه و مردم
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم
ویژه ائمه محترم جماعات
https://eitaa.com/emam_jamaat
5.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#علما
#پناهیان
#شجاعی
#حوادث
#صبر
در آینده نزدیک حوادث پیچیدهتری در راه است!
و ما به لحظههای حساستر و تعیینکنندهای نزدیک میشویم!
تکلیف ما چه میشود؟
این اوضاع واقعاً قابل تحمل نیست!
🕋🕋🕋🕋🕋
کانال رسمی معاونت جامعه و مردم
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم
ویژه ائمه محترم جماعات
https://eitaa.com/emam_jamaat
#عزت_ملی
#رفراندوم
#مهدیان
🔰 درباره رفراندوم
🔶 اولا چرا باید رفراندوم گذاشت؟
🔶 پاسخ اولیه این است: شما در کجای دنیا تجربه ای داشته اید که به خاطر گمانه زنی عده ای اصل حکومت را مجدد به رفراندوم بگذارند؟
🔸تجربه دنیا هیچ؛
فرض کنیم رفراندوم برگزار شود؛ اگر گروه دیگری تشکیک کرد چه؟ این زنجیره کجا متوقف می شود؟ فردا یکی بگوید رای دیروز برای دیروزی هاست، امروز رای گیری مجدد، قبول می کنید؟
🔶 خطای روشی هم هیچ؛
سوال کننده احتمالا می داند که تنها حکومتی که در عالم رای مردم برایش حیثیتی است جمهوری اسلامی است.
🔶 لذا سوال عمیقترش اینست:
"مگر امام نگفت انتخاب پدران ما در زمان طاغوت انتخاب ما نیست؟ پس نسل جدید هم انتخاب پدران خود را نمی خواهند و لذا رفراندوم".
🔶 اولا از کجا به این شناخت از نسل جدید رسیدید؟ ولی قبول؛ نخواهند. رفراندوم چرا؟
🔶 پاسخ در تفاوت بین قانون اساسی دوره طاغوت با قانون اساسی جمهوری اسلامی است. در قانون اساسی دوره طاغوت راه بر هرگونه اصلاح بسته بود و امکان تغییر شاه وجود نداشت. لذا فرزند حق نداشت خلاف انتخاب پدر انتخاب کند. اما در قانون اساسی ما همه چیز دست خود مردم است. حتا انتخاب رهبری نیز غیر مستقیم دست مردم است و این یعنی در این کشور انتخاب هیچ پدری انتخاب نهایی نیست.
🔶 لذا رفراندوم بی معنی است، چون هر آنچه قرار باشد تغییر کند مسیرش مهیاست. ممکن است سوال شود که تغییر از طریق انتخابات زمانبر است. صدالبته چنین است. زمانبرست چون نیاز به فرهنگ سازی و اقناع افکار عمومی و کار تشکیلاتی و غیره دارد تا تغییرات هیجانی و ناشی از القائات و اغواگری های رسانه ای نباشد.
🔶 در نهایت اینکه؛
کسانی که حرف از رفراندوم می زنند احتمالا یک برداشت فانتزی از مردم دارند که چون از برخی رویه ها و مسوولین گلایه دارند از اصل نظام برگشتند. این نیز خطای فاحشی است. چرا؟
🔶 مگر اصل نظام چیست؟ اسلامیت و جمهوریت. یعنی ممکن است از این دو برگردند؟ این تصور نابخردانه از کجا آمده است که مردم ایران دچار ارتجاع فکری شدند؟ یعنی دیگر اخلاق و اسلام و معنویت نمی خواهند؟ عدالت نمی خواهند؟ حاکمیت مردم بر مردم را بر نمی تابند؟ جامعه ای که عالم شد دیگر به جاهلیت باز نخواهد گشت.
🔶 به سخن صریحتر مردم ایران از جمهوری اسلامی برگردند، عقب نخواهند رفت و دنبال جمهوری اسلامی متعالی تر اند؛ این نیز در اصلاح تدریجی است.
🔶 خلاصه اینکه چرا باید نشانه های قطعی دلبستگی این ملت به نظام را در رویدادهای مختلف رها کنیم و به کری خوانی ناشی از توهم اکثریتی که هم اشکال منطقی دارد و هم روشی و هم در هیچ کجای عالم تجربه نشده است بها دهیم؟ اهل تغییرید؟ بسم الله. تغییر از دالان بینش ها و گرایش هاست.
🔸 #به_قلم_اساتید:محسن مهدیان
🕋🕋🕋🕋🕋
کانال رسمی معاونت جامعه و مردم
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم
ویژه ائمه محترم جماعات
https://eitaa.com/emam_jamaat
024.mp3
3.17M
#نهج_البلاغه
#خطبه_قاصعه
#آشتیانی
🌸 تفسیر خطبه قاصعه
🔰 خطبه 192 نهج البلاغه
🗃 جلسه: بیست و چهارم
📢 توسط آیت الله آشتیانی
🗓 تاریخ: 1401/04/16
🕋🕋🕋🕋🕋
کانال رسمی معاونت جامعه و مردم
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم
ویژه ائمه محترم جماعات
https://eitaa.com/emam_jamaat
#حدیث
#تجربه
🔸امام علی علیه السلام: مَن غَنِيَ عَنِ التَّجارُبِ ، عَمِيَ عَنِ العَواقِبِ .
🔹هر كه خود را از تجربهها بىنياز ببيند، فرجامها را نمىبيند .
📚 غرر الحكم : ح ٨٦٨٠
🕋🕋🕋🕋🕋
کانال رسمی معاونت جامعه و مردم
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم
ویژه ائمه محترم جماعات
https://eitaa.com/emam_jamaat