eitaa logo
تعالی محراب
414 دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
1.2هزار ویدیو
405 فایل
این کانال جهت ارتباط با ائمه محترم جماعات از سوی معاونت جامعه و مردم‌ جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تأسیس شده است. جهت ارتباط با این معاونت به آیدی زیر پیام دهید: @mmardom
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸امام صادق علیه السلام: قالَ رَجُلٌ لِأبي جَعفَرٍ عليه السلام : إنّي ضَعيفُ العَمَلِ قَليلُ الصِّيامِ ، ولكِنّي أرجو ألّا آكُلَ إلّا حَلالاً. قالَ : فَقالَ لَهُ : أيُّ الاِجتِهادِ أفضَلُ مِن عِفَّةِ بَطنٍ وفَرجٍ؟! 🔹ـ به نقل از ابو بصير ـ :مردى به امام باقر عليه السلام گفت : من عملم ضعيف و روزه ام اندك است ؛ امّا كوشش مى كنم جز حلال نخورم . امام عليه السلام فرمود : «چه عمل و كوششى برتر از حفظ شكم و شهوت [از حرام ]است؟!» . 📚 الكافي : ج ٢ ص ٧٩ ح ٤ 🕋🕋🕋🕋🕋 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه ائمه محترم جماعات https://eitaa.com/emam_jamaat
25 از منظر امامین انقلاب 🔸 آسیب‌ها و چالش‌ها 🌸 توطئه‌ها ✅ سلطه‌گران در بلاد اسلامی با جدا کردن مردم از امام جماعت می‌خواهند ملت‌ها را تحت سلطه در بیاورند؛ اینها با مطالعه‌های طولانی که از مردم شرق و مسلمانان و بلاد اسلامی دارند و داشته‌اند، و کارشناسهای آنها در این بلاد اسلامی با شکلهای مختلف آمده‌اند و مطالعه کرده‌اند و بررسی کرده‌اند، این را یافتند که توده‌های مسلمین با روحانیین نزدیکند، و روحانیین در آنها نفوذ دارند. در هر شهری ملّای آن شهر، امام جماعت آن شهر با مردم روابط دارد و مردم از او حرف شنوی دارند، پس اگر بخواهند این ملت را بشکافند و تحت سلطه بیاورند باید مردم را از این روحانیین جدا و آنها را از آنها جدا کنند. 🔸 صحیفه امام، ج12، ص330 🕋🕋🕋🕋🕋 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه ائمه محترم جماعات https://eitaa.com/emam_jamaat
✅ حقوق متقابل زن و شوهر 4 🌸 زن، گُل است نه کار پرداز شما در روایات داریم « المرأة ریحانة »، زن گل است. حالا شما ببینید، اگر مردی با یک گُلی با خشونت و بی‌اعتنایی رفتار کند و پاسِ گُل بودن او را ندارد، چقدر ظالم و بد است. مثل تخمیل کردن، زیاده روی کردن، زیاده خواهی کردن مردها از زنها، توقّعات بی‌جا و زیادی. « المرأةُ رَیحانةٌ و لَیسَتْ بقَهْرِمانَةٍ » قهرمان، یعنی همین کار پرداز امروز زندگی ... این زن، کار پرداز شما نیست که همه‌ی کارهای زندگیتان را روی دوش او بگذارید و بعد هم از او مؤاخذه کنید. نه! این یک گُلی است در دست شما ... حتی اگر دانشمند یا سیاستمدار باشد، در بحث معاشرت خانوادگی، او گُل است. 🔰 خطبه‌ی عقد مورخه‌ی 28/6/1379 🕋🕋🕋🕋🕋 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه ائمه محترم جماعات https://eitaa.com/emam_jamaat
🌸 فرزندت را شاکر تربیت کن تا مسلمان شود! آیت الله حائری شیرازی: اگر می‌خواهید بچه‌تان را مسلمان تربیت کنید، او را شاکر تربیت کنید. او را طوری تربیت کنید که اگر کسی یک لیوان آب به دستش داد، آن را به رسمیت بشناسد و نگوید: «وظیفه‌اش بود!». اگر کسی سنگی را از جلوی پایش برداشت یا یک قدم عقب رفت و گفت: تو برو، یا کمترین خدمتی به او کرد، یادش نرود و از آن یاد کند. خدا این صفت را دوست دارد؛ می‌گوید: این‌که این بنده، خدمت این شخص را به رسمیت شناخت و از آن تشکر کرد، صفت خوبی است. چون اگر بفهمد من چه نعمت‌هایی به او داده‌ام، از من هم تشکر می‌کند. ممکن است امروز کسی منتقد خدا باشد و فردا بندۀ خوبی شود؛ چون متوجه نیست. آن کسی که شکور است، بالأخره بیدار می‌شود و به یاد نعمت‌های خدا می‌افتد و بی‌تاب می‌شود و آن کسی که ناشکر است و هر کاری که برایش می‌کنی، می‌گوید: وظیفه‌اش بود، یک روز همین حرف را نسبت به خدا هم می‌زند. 🕋🕋🕋🕋🕋 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه ائمه محترم جماعات https://eitaa.com/emam_jamaat
🌸 خطر ارتجاع! 🔸 حکيم انقلاب اسلامی به‌مثابه ديده‌بانان تيزبين نهضت، در طول ۳۳ سال گذشته همواره تلاش کرده تا موانع پيش رو، خطرات و تهديدات و ضعف‌ها و آسيب‌های نظام اسلامی را شناسایی کرده و مستمر برای ملت و مسئولين گوشزد نمايند. 🔸 معظم له امسال در مراسم سالگرد حضرت امام فرمودند: «مرتجع آن کسی است که در سياست و سبک زندگی، تابع سياست و سبک زندگی غربی است؛ اين مرتجع است. اين [وضع] در کشور ما بود؛ در دوران حاکميت فاسد و وابسته پهلوی، سبک زندگی غربی در کشور بود، انقلاب آمد آن را پس زد؛ هر کس به آن برگردد مرتجع است. ممکن است اين شخصی که مرتجع است تی‌شرت و شلوار لی و پاپيون و اودکلن فرانسوی هم بزند، امّا مرتجع است. هر کسی که به سمت زندگی و فرهنگ و سبک زندگی غربی برود، او مرتجع است. نگذاريد کشورتان به سمت ارتجاع برود؛ نگذاريد ارتجاع در بدنه‌ی کشور جاگير بشود و نفوذ کند». 🔶 گزاره‌های تحلیلی 🔸 ارتجاع يا بازگشت به عقب، آفت جوامعی است که توانسته‌اند در مسير پيشرفت و تعالی قدم بردارند و از نعمات حاصله برخوردار شوند! و اينک در ميانه راه بر اثر عواملی در مسير واپس‌گرايی و بازگشت به عقب قرار می‌گيرند! به‌جای آنکه در برابر مشکلات ايستادگی کرده و شکرگزار نعمت‌های حاصله باشند. به‌واقع آفت ارتجاع و خطر رجعت به گذشته به‌مثابه عاملی براي انحطاط و نابودی، آفتی است که می‌تواند دامن‌گير انقلابيون و جوامع انقلابی شود! 🔸 توجه به اين نکته نيز حائز اهميت است که دشمنان انقلاب همواره انقلابيون را به‌واسطه پايبندی به اصول و تأکید بر آرمان‌ها و ايستادگی و استقامت در اهداف و جهت‌گيری‌های نهضت، متهم به واپس‌گرايی و مرتجع بودن متهم ساخته‌اند تا آنان را دچار انفعال کرده و زمينه واپس‌گرايی ايشان را فراهم آورند. اين در حالی است که اتفاقاً حيات و اساس حرکت انقلابی را بايد در ايستادگی در اصول جستجو کرد! به‌واقع اصولگرايی و انقلابي‌گری نوعی پيشگامی و در تقابل با ارتجاع و واپس‌گرايی است که در نقش موتور حرکت جامعه انقلابی عمل می‌کند. 🔸 جريان ارتجاعی را می‌توان در قالب دو الگوی متفاوت دسته بندی کرد که به‌مثابه دو تيغه يک قيچی برای ذبح اسلام ناب محمدی(ص) عمل می‌کنند. قرائت اول؛ قرائت متحجرانه از اسلام ارائه می‌دهد و امروز در قالب اسلام داعشی - تکفيری و تشيع انگليسی و ... از خود رونمايی کرده است. قرائت دوم؛ قرائتی ليبراليستی از اسلام است که روند تدريجی سکولاريزاسيون و نرماليزاسيون را دنبال می‌کند که حاصل هر دوی آن نوعی ارتجاع و واپس‌گرایی است. 🔸 : مهدی سعیدی؛ کارشناس مسائل سیاسی 🕋🕋🕋🕋🕋 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه ائمه محترم جماعات https://eitaa.com/emam_jamaat
کتاب خدمات دولت.pdf
37.3M
🇮🇷 عملکرد شش ماهه دولت آیت الله رییسی 🕋🕋🕋🕋🕋 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه ائمه محترم جماعات https://eitaa.com/emam_jamaat
8.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌸 دوره آموزش مهارت های امر به معروف و نهی از منکر 🎥 فیلم شماره 58 🔰 جلسه هفتم بخش دوم 🔸 مهارت اعتماد به نفس / معنا 🕋🕋🕋🕋🕋 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه ائمه محترم جماعات https://eitaa.com/emam_jamaat
امام صادق عليه السلام: قالَ اللّهُ عزّوجلّ: لِيأذَنْ بِحَربٍ منّي مَن آذى عَبديَ المؤمنَ خداوند عزّوجلّ فرموده است هر كه بنده مؤمن مرا بيازارد، به من اعلان جنگ مى دهد الكافی جلد2 صفحه350 ‌ 🕋🕋🕋🕋🕋 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه ائمه محترم جماعات https://eitaa.com/emam_jamaat
✅ حقوق متقابل زن و شوهر 5 🌸 مرد باید برورد کار کند قرآن می‌فرماید: « الرجال قوّامونَ علی النساء»؛ [سوره‌ی نساء، آیه‌ی 34] یعنی سرپرستی امور خانواده به عهده‌ی مرد است. مرد باید برود کار کند. معیشتِ خانواده به عهده‌ی اوست. زن هرچه ثروت دارد مال خودش است. امّا معیشتِ خانواده بر دوش او نیست. 🔰 خطبه‌ی عقد مورخه‌ی 28/6/1379 🕋🕋🕋🕋🕋 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه ائمه محترم جماعات https://eitaa.com/emam_jamaat
51 🌸 اعتقاد به روحانیت، اعتقادی بنیادین در جامعه ایرانی علّت این چیست؟ علّت، وضع روحانیت است. بنده مکرّر عرض کرده‌ام که ما نباید خیال کنیم آبروی نسل فعلی روحانیت موجب این شد که مردم به سمت انقلاب اسلامی گرایش پیدا کنند. نه؛ این اشتباه است. بلکه آبروی هزار ساله روحانیت، که یک ذخیره تمام نشدنی بود، موجب این پیروزیها و موفّقیتها گردید. این آبروی هزارساله، عبارت است از آن اعتباری که در طول قرنهای متمادی، از علم و تقوای علمای بزرگ به دست آمده است. 🔸 بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با روحانیان و مبلغان در آستانه ماه مبارک رمضان، 1371/11/25 🕋🕋🕋🕋🕋 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه ائمه محترم جماعات https://eitaa.com/emam_jamaat
استاد شهید مطهری(ره) منظور از ، نقد به معنی واقعی است که به معنی ایراد گرفتن نیست. نقد به معنی واقعی مانند عمل صرّاف است، یعنی آن کاری که صراف با یک سکه انجام می‌دهد. او سکه را به محک می‌گذارد و عیارش را به دست می‌آورد؛ می‌خواهد بفهمد چند درصد یک سکه طلای خالص یا نقره خالص است و چقدر مخلوط دارد. بنابراین، نه این است که نقد کردن همه‌اش رد کردن باشد. 📘انسان کامل، ص۱۶۷ 🕋🕋🕋🕋🕋 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه ائمه محترم جماعات https://eitaa.com/emam_jamaat
🌸 نظر مراجع تقلید درباره شهادت به ولایت در اذان و اقامه چیست؟ 🔸 شهادت به ولایت و امامت حضرت امیرالمؤمنین علی‌بن‌ابی‌طالب (علیه‌السلام) در اذان و اقامه نماز، در زبان فقهای گران‌قدر به شهادت ثالثه مشهور است و پس از اقرار به یگانگی خداوند متعال و رسالت نبی مکرم اسلام با عبارات مختلفی همچون «أشهَدُ أَنّ عَلیاً ولی الله»، «أشهَدُ أَنّ عَلیاً اَمیرالمؤمنین حقاً» و «أشهَدُ أَنّ عَلیاً حُجَّةُ الله» صورت می‌گیرد. 🔸 جدای از اینکه پیشینه اقرار به شهادت ثالثه در اذان و اقامه نماز خود موضوعی تاریخی بوده که در برخی از کتب تاریخی منعکس شده است، نزد فقهای عظام بحثی فقهی به شمار می‌‌آمده، از این رو احکام آن در کتب فقهی این بزرگان آمده است. بزرگان تشیع براین باورند که شهادت ثالثه در اصلِ تشریع اذان نبوده است، اما به لحاظ حکم فقهی آن اختلاف نظر وجود دارد. 🔸 برخی گفتنِ آن را جایز ندانسته‌‌اند، همانند شیخ صدوق و شیخ طوسی در برخی از کتب خود؛ برخی گفتن آن را بدون قصد جزئیت جایز میدانند، همانند بسیاری از فقهای معاصر؛ در برخی از موارد نیز امری مطلوب خوانده‌‌اند و گفتن آن را به قصد استحباب مطلق جایز می‌دانند، بلکه آن را در مواردی و با وجود شرایطی از آن جهت که از شعائر ایمان و نماد تشیع است، واجب می‌دانند. تعدادی نیز مدعی آن هستند که شهادت ثالثه از اجزاء مستحب اذان و اقامه است، همانند مرحوم مجلسی در کتاب بحار الانوار. 🔻 نظر مراجع تقلید معاصر: ▫️- حضرت امام خمینی (ره): «اَشْهَدُ انَّ‌ عَلِیاً وَلِی‌ اللّٰهِ‌» جزء اذان و اقامه نیست ولى خوب است بعد از «اَشْهَدُ انَّ‌ مُحَمَّداً رَسُولُ‌ اللّٰهِ‌» به قصد قربت گفته شود. ▫️- حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: گفتن «اَشْهَدُ اَنَّ عَلِیّاً وَلیُّ اللهِ» به عنوان شعار تشیّع خوب و مهم است ولی جزء اذان و اقامه نیست و باید به قصد قربت مطلقه گفته شود. ▫️- حضرت آیت‌الله سیستانی: «أَشْهَدُ أنَّ‌ عَلِیاً وَلى الله» جزء اذان و اقامه نیست، ولى خوب است بعد از «أَشْهَدُ أنَّ‌ مُحَمَّداً رَسُولُ‌ الله» به قصد قربت گفته شود. ▫️- حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی: «اَشْهَدُ أَنَّ عَلِیاً وَلِىُّ اللّٰهِ‌» (یعنى گواهى مى‌دهم که على ولىّ خدا بر همه‌ی خلق است) جزء اذان و اقامه نیست، ولى خوب است بعد از «اَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّداً رَسُولُ اللّٰهِ‌» به قصد تبرّک گفته شود، لکن به صورتى که معلوم شود جزء آن نیست. ▫️- حضرت آیت‌الله شبیری زنجانی: سزاوار است پس از «أشهد أنّ‌ محمداً رسول الله» به قصد تبرّک و تیمّن، شهادت به ولایت و امامت بلافصل حضرت امیرالمؤمنین و سایر معصومین (علیهم السلام) به نحوى که جزو اذان و اقامه محسوب نگردد، ذکر شود. و بى‌تردید اگر در شرایطى ترک این شهادت موجب تضعیف ولایت و تشیع گردد، ذکر آن لازم است. ▫️- حضرت آیت‌الله وحید خراسانی: «اشهد انّ‌ علیا ولیّ اللّه» جزء اذان و اقامه نیست، ولى چون ولایت آن حضرت مکمّل دین است، شهادت به آن در هر حال و از جمله بعد از «اشهد انّ‌ محمّدا رسول اللّه» از أفضل قربات است. ▫️- حضرت آیت‌الله سبحانی: «اَشْهَدُ انَّ‌ عَلِیاً وَلِی‌ اللّٰهِ‌» جزو اذان و اقامه نیست ولى خوب است بعد از أَشْهَدُ أَنَّ‌ مُحَمَّداً رَسُولُ‌ اللّهِ‌ ، به قصد قربت مطلقه و زینت اذان و اقامه گفته شود. ▫️- مرحوم حضرت آیت‌الله خوئی: «اَشْهَدُ انَّ‌ عَلِیاً وَلِی‌ اللّٰهِ‌» جزء اذان و اقامه نیست، ولى خوب است بعد از "أشهد أن محمداً رسول الله" به قصد قربت گفته شود. ▫️- مرحوم حضرت آیت‌الله بهجت: بعید نیست مستحب بودن اقرار به ولایت امیر المؤمنین على بن ابى طالب - علیه السّلام - در اذان، در صورتى که به نیت مطلوب بودن گفته شود. ▫️- مرحوم حضرت آیت‌الله فاضل لنکرانی: جزو اذان و اقامه نیست ولى خوب است بعد از اشْهَدُ انَّ‌ مُحَمَّداً رسُولُ‌ اللّٰهِ‌ به قصد قربت گفته شود. ▫️- مرحوم حضرت آیت‌الله میرزا جواد تبریزی: شهادت بر ولایت على علیه السلام و اولاد طاهرینش جزء اذان و اقامه نیست، لکن شعار شیعه شده است، در اذانى که در مجامع عمومى گفته مى‌شود نباید شهادت بر ولایت ترک شود، اما در حال فرادى و مثل آن، ترک کردن مانعى ندارد، و الله العالم. ▫️ - مرحوم حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی: «أَشْهَدُ أَنَّ‌ عَلِیاً وَلِى الله» جزو اذان و اقامه نیست، ولى خوب است بعد از «أَشْهَدُ أَنَّ‌ مُحَمَّداً رَسوُلُ‌ الله»، به قصد قربت گفته شود. 🕋🕋🕋🕋🕋 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه ائمه محترم جماعات https://eitaa.com/emam_jamaat