eitaa logo
تعالی محراب
414 دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
1.2هزار ویدیو
405 فایل
این کانال جهت ارتباط با ائمه محترم جماعات از سوی معاونت جامعه و مردم‌ جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تأسیس شده است. جهت ارتباط با این معاونت به آیدی زیر پیام دهید: @mmardom
مشاهده در ایتا
دانلود
012.mp3
15.62M
🌸نامه هدایتگر و رهنمای زندگی بشر 🗃 جلسه: دوازدهم ✉️نامه ای رهگشا و کاربردی از امام علی علیه‌السلام به فرزند دلبندش امام حسن علیه‌السلام نامه ۳۱ نهج البلاغه 📢 توسط آیت الله آشتیانی ⏳تاریخ: 99/09/14 🕋🕋🕋🕋🕋 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه ائمه محترم جماعات https://eitaa.com/joinchat/4278845568Cb2b93179a1
2 از منظر امامین انقلاب 🔸 منزلت و جایگاه 🌸 اهمیت پیش‌نماز و پیش‌نمازی ✅ اگر خللی در موقعیت ائمه جماعت وارد شود، اجانب چپاولگر به آمال خود خواهند رسید؛ کراراً سفارش علمای اعلام و ائمه جماعت محترم و خطبای ارجمند و سایر خدمتگزاران به شریعت مطهره را نموده‌ام. لازم است ملت معظم بداند که اگر خدای نخواسته خللی در موقعیت این جماعت - که پاسداران اسلام و قرآن هستند - وارد شود، اجانب چپاولگر به آمال خود خواهند رسید و رشته امور از دست خواهد رفت. روشنگری این قشر محترم بود که ملت را با روحیه اسلامی به هیجان آورد. خدمت این طبقه را نباید فراموش کرد و اکنون نیز با کمک این طبقه است که در تمام کشور، اوضاع رو به آرامش است. 🔸 صحیفه امام، ج6، ص264. 🕋🕋🕋🕋🕋 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه ائمه محترم جماعات https://eitaa.com/joinchat/4278845568Cb2b93179a1
⛔️ هفت طبقه جهنم، هفت دسته از اهل علم 🖋 روي عن الصّادق (علیه السلام) 1️⃣ درَک أسفل (طبقه اول) دوزخ إِنَّ مِنَ الْعُلَمَاءِ مَنْ یُحِبُّ أَنْ یَخْزُنَ عِلْمَهُ وَ لَا یُؤْخَذَ عَنْهُ؛ فَذَاکَ فِی الدَّرْکِ الْأَسْفَلِ مِنَ النَّارِ؛ برخی از علما و دانشمندان هستند که دوست دارند علمشان ذخیره و اندوخته شود و مردم از آن بهره‌مند نشوند، چنین افرادی در نخستین طبقه از آتش هستند؛ 2️⃣ طبقه دوم دوزخ وَ مِنَ الْعُلَمَاءِ مَنْ إِذَا وُعِظَ أَنِفَ وَ إِذَا وَعَظَ عَنَّفَ فَذَاکَ فِی الدَّرْکِ الثَّانِی مِنَ النَّارِ و برخی از علماء هستند که هرگاه پند داده شود [از پذیرفتن آن] تکبّر و سرکشی نماید و هرگاه خودشان پند و اندرز دهند، با درشتی رفتار نموده و نرمی نمی‌نماید، آن‌ها در طبقه‌ی دوّم از آتش هستند؛ 3️⃣ طبقه سوم دوزخ وَ مِنَ الْعُلَمَاءِ مَنْ یَرَی أَنْ یَضَعَ الْعِلْمَ عِنْدَ ذَوِی الثَّرْوَهًْ وَ لَا یَرَی لَهُ فِی الْمَسَاکِینِ فَذَاکَ فِی الدَّرْکِ الثَّالِثِ مِنَ النَّارِ و برخی از علماء هستند که دیده می‌شود علم و دانش را نزد کسانی که ثروت و دارایی بسیار و شرافت و بزرگواری دارند می‌نهند [بیان می‌کند] و دیده نمی‌شود که نزد مساکین و بی‌چیزها، چیزی بگویند [فقراء و درویشان را از دانش خود بهره‌مند نمی‌سازد]، آن‌ها نیز در طبقه‌ی سوّم از آتش هستند؛ 4️⃣ طبقه چهارم دوزخ وَ مِنَ الْعُلَمَاءِ مَنْ یَذْهَبُ فِی عِلْمِهِ مَذْهَبَ الْجَبَابِرَهًْ وَ السَّلَاطِینِ فَإِنْ رُدَّ عَلَیْهِ شَیْءٌ مِنْ قَوْلِهِ أَوْ قُصِّرَ فِی شَیْءٍ مِنْ أَمْرِهِ غَضِبَ فَذَاکَ فِی الدَّرْکِ الرَّابِعِ مِنَ النَّارِ و برخی از علماء هستند که درباره‌ی علم و دانش خود به طریقه و روش سرکشان و پادشاهان عمل می‌کنند و اگر چیزی از گفتارش را رد کنند [و به او بگویند: سخن تو باطل و نادرست است] یا در چیزی از امر و کار او کوتاهی شود [او را گرامی نداشته و احسان و نیکی ننمایند] خشمناک گردد، آن‌ها نیز در طبقه‌ی چهارم از آتش هستند؛ 5️⃣ طبقه پنجم دوزخ وَ مِنَ الْعُلَمَاءِ مَنْ یَطْلُبُ أَحَادِیثَ الْیَهُودِ وَ النَّصَارَی لِیَغْزُرَ بِهِ عِلْمُهُ وَ یَکْثُرَ بِهِ حَدِیثُهُ فَذَاکَ فِی الدَّرْکِ الْخَامِسِ مِنَ النَّارِ و برخی از علماء نیز هستند که احادیث و سخنان یهود و نصاری را طلب نموده و خواسته‌ی [آن‌ها را برای مردم بیان می‌کنند] تا علم و دانش و سخنش بسیار گردد [مردم بگویند: او بسیار دانشمند است و سخنان هر گروهی را می‌داند] آن‌ها نیز در طبقه‌ی پنجم از آتش‌اند، 6️⃣ طبقه ششم دوزخ وَ مِنَ الْعُلَمَاءِ مَنْ یَضَعُ نَفْسَهُ لِلْفُتْیَا وَ یَقُولُ سَلُونِی وَ لَعَلَّهُ لَا یُصِیبُ حَرْفاً وَاحِداً وَ اللَّهُ لَا یُحِبُّ الْمُتَکَلِّفِینَ فَذَاکَ فِی الدَّرْکِ السَّادِسِ مِنَ النَّارِ و برخی از علماء هستند که خود را برای فتوی و حکم‌دادن [پرسش‌های مردم] آماده می‌کنند و می‌گویند: [خواسته‌های خویش را] از من بپرسید و امید می‌رود که یک کلمه و سخنی را درک نکرده و نیافته [و خود را به رنج انداخته] و خدا کسانی را که [چیزی نمی‌دانند و می‌گویند: ما دانا هستیم و هنگام پاسخ گفتن پرسش‌ها] خود را به رنج می‌اندازند دوست نمی‌دارد [آنان را از رحمت خود بی‌بهره می‌سازد] آن‌ها در طبقه‌ی ششم از آتش هستند، 7️⃣ طبقه هفتم دوزخ وَ مِنَ الْعُلَمَاءِ مَنْ یَتَّخِذُ عِلْمَهُ مُرُوءَهًْ وَ عَقْلًا فَذَاکَ فِی الدَّرْکِ السَّابِعِ مِنَ النَّارِ. و برخی از علما هستند که علم و دانشش را برای جوانمردی و خردمندی فرا گیرد [علم را بدست آورد و به دیگران یاد می‌دهد تا مردم او را از جوانمردان و خردمندان به شمار آورند] او نیز در طبقه‌ی هفتم از آتش است. 📗 الخصال ج ۲، ص ۳۵۲ 🕋🕋🕋🕋🕋 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه ائمه محترم جماعات https://eitaa.com/joinchat/4278845568Cb2b93179a1
🌸 نظر قاطع امام خمینی ( ره) درباره حجاب 🕋🕋🕋🕋🕋 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه ائمه محترم جماعات https://eitaa.com/joinchat/4278845568Cb2b93179a1
🌸 تقوای جامعه در بخش اقتصاد عبارت است از: اقتصاد مقاومتی 🔹اقتصاد مقاومتی عامل استحکام است در مقابل آن کسانی و آن قدرتهایی که از همه‌ی ظرفیّت اقتصادی و سیاسی و رسانه‌ای و امنیّتی خودشان دارند استفاده میکنند برای اینکه به این ملّت و این کشور و این نظام ضربه وارد کنند. یکی از راه‌هایی که فعلاً پیدا کردند عبارت است از رخنه از راه اقتصاد. 🔹این هشدار را ما سالها است مطرح کردیم و گفتیم؛ مسئولین هم هر کدام به فراخور توانایی‌های خودشان تلاشهای خوبی کردند لکن ما باید با همه‌ی توان، با همه‌ی ظرفیّت موضوع اقتصاد مقاومتی را در داخل دنبال کنیم؛ این میشود تقوای اجتماعی ما در زمینه‌ی مسئله‌ی اقتصادی.(۱۳۹۴/۰۴/۰۲) 🕋🕋🕋🕋🕋 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه ائمه محترم جماعات https://eitaa.com/joinchat/4278845568Cb2b93179a1
‼️ غلفت! 🔸 یكی از رذائل و صفات ناپسند اخلاقی، است. در اثر این رذیله، بینایی و شنوایی و فهم قلب از انسان گرفته می‌شود و به حیوانی مبدّل می‌گردد که بیش از یک ظاهر انسانی ندارد؛ حتی به قول ، پست‌‏تر و گمراه‏‌تر از حیوان‌ها شده، سرانجام او جهنّم خواهد بود: "وَ لَقَدْ ذَرَأْنا لِجَهَنَّمَ كَثيراً مِنَ الْجِنِّ وَ الْإِنْسِ لَهُمْ قُلُوبٌ لا يَفْقَهُونَ بِها وَ لَهُمْ أَعْيُنٌ لا يُبْصِرُونَ بِها وَ لَهُمْ آذانٌ لا يَسْمَعُونَ بِها أُولئِكَ كَالْأَنْعامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ أُولئِكَ هُمُ الْغافِلُونَ" [الاعراف؛۱۷۹] 🔸 برخی از اقسام غفلت عبارتند از: ⏪ غفلت از اینکه مراقبان و نگاهبانانی، در خلوت و جلوت، انسان را زیر نظر دارند؛ ⏪ غفلت از خشم و سخط خدای تعالی؛ ⏪ غفلت از خویشتن و كمالاتی كه ممكن است انسان به آن دست یابد؛ ⏪ غفلت از عمر كه سرمایه و ذخیره و مایۀ شرافت آدمی است؛ ⏪ غفلت از مرگ، قبر و قیامت و فراموشی بهشت و جهنّم؛ ⏪ غفلت از پستی و فریبندگی دنیا؛ ⏪ غفلت از شیطان، به‌عنوان دشمن آشكار انسان؛ ⏪ غفلت از نعمت‌های آشكار و نهان الهی؛ ⏪ غفلت از وظیفۀ شکر و فراموشی شکرگزاری خداوند ⏪ و بالأخره غفلت از خود خداوند تعالی و عبادت او، غفلت از رسول الله و خاندان مطهّر ایشان(و پیروی از آنان و غفلت از قرآن‌كریم و تدبّر در آیات آن و کوتاهی در عمل به دستورات آن. 🕋🕋🕋🕋🕋 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه ائمه محترم جماعات https://eitaa.com/joinchat/4278845568Cb2b93179a1
31 🌸 بانگ اذان دل‌های افسرده را زنده می‌کند همه ي آحاد جامعه بايد سعي کنند که صورت جامعه را يک صورت اسلامي قرار بدهند. من همين جا، خلأ اذان در جامعه مان را يادآور بشوم . در اين تهران، صداي اذان به گوش انسان نمي رسد. چرا؟ اذان، يک شعار اسلامي است. ما با اين که پشت بلندگو، تا ديروقتي از شب، شعر يا قرآن يا نوحه بخوانند و مزاحم همسايه ها بشوند، مخالفيم . با چنين چيزي، مقابله هم مي کنيم؛ اما با اين که صداي اذان، اول ظهر و مغرب و صبح، بخصوص از حنجره ها خارج بشود، صددرصد موافقيم. اذان، چيز خيلي خوبي است؛ «حي علي الصلواه»، «حي علي الفلاح»، «الله اکبر». چرا در جامعه اذان نيست؟ اذان با توجه، به دلها اميد مي دهد . بانگ اذان، دلهاي افسرده را روشن مي کند .البته در سحرها، براي اذان صبح، از بلندگو استفاده نکنند؛ با حنجره اشکالي ندارد. هر چند وقت بيداري است، اما بلندگو ممکن است اسباب زحمت بشود. همه ي ظواهر جامعه، اين طور باشد. مسجدها در وقت نماز، سرشار و مالامال از انسانهاي ذاکر و ساجد و راکع باشد. چشمها، ظواهر را مي بينند و پشت چشمها، دلها قرار دارند . خيال نکنيد چشمها، شيشه يي هستند که در اين جا گذاشته اند. نخير، پشت چشم، دل و جان و ذهن انساني است. اين چشمها و نيز دلهايي که پشت آنهاست، بايد از نشانه هاي اسلام پر بشوند. 🔸 گزیده فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون مساجد، روحانیون و ائمه جماعات، 1369/03/02 🕋🕋🕋🕋🕋 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه ائمه محترم جماعات https://eitaa.com/joinchat/4278845568Cb2b93179a1
🌸 پنج اثر یادگیری قرآن قال رسول الله صلی‌الله‌علیه‌وآله: إِنْ أَرَدْتُمْ عَيْشَ السُّعَدَاءِ وَ مَوْتَ الشُّهَدَاءِ وَ النَّجَاةَ يَوْمَ الْحَسْرَةِ وَ الظِّلَّ يَوْمَ الْحَرُورِ وَ الْهُدَى يَوْمَ الضَّلَالَةِ فَادْرُسُوا الْقُرْآنَ فَإِنَّهُ كَلَامُ الرَّحْمَنِ وَ حِرْزٌ مِنَ الشَّيْطَانِ وَ رُجْحَانٌ فِي الْمِيزَانِ. پيامبراكرم‌صلی‌الله‌علیه‌وآله فرمودند: اگر خواستار زندگى سعادتمندان، مرگ شهيدان، نجات روز محشر، سايه در روز قيامت، هدايت در روز گمراهى هستيد؛ پس قرآن بياموزيد، زيرا آن گفته خداى مهربان و ايمنى از شيطان و موجب برترى و وزنه خوبيهاى شما است. 📚جامع الاخبار ص ۴ 🕋🕋🕋🕋🕋 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه ائمه محترم جماعات https://eitaa.com/joinchat/4278845568Cb2b93179a1
🌸محبت 🔺 چیزی که بیشتر از همه کانون خانواده را گرم و مستحکم نگه می‌دارد محبت است. ➡️ ۱۳۸۱/۲/۱۰ 🕋🕋🕋🕋🕋 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه ائمه محترم جماعات https://eitaa.com/joinchat/4278845568Cb2b93179a1
📚 دانلود رایگان تمام آثار آیت‌الله مرتضی مطهری به صورت فایل PDF ✔️بنیاد علمی و فرهنگی استاد شهید مرتضی مطهری با همکاری انتشارات صدرا برای اولین بار اقدام به تهیه نسخه PDF همه کتاب‌های آیت‌الله مرتضی مطهری باکیفیت بالا و عرضه رایگان آن در فضای مجازی نموده است. 💠لازم به ذکر است تاکنون نسخه‌های گوناگونی از متن و فایل PDF کتاب‌های استاد در محیط مجازی منتشر شده بود که اولا شامل همه آثار آن استاد شهید نمی‌شد. ثانیا دارای اغلاط فراوان تایپی و نگارشی بود و ثالثا با نسخه چاپی کتاب‌ها منطبق نبود. 🔻از امکانات و مزایای نسخه فعلی می‌توان موارد زیر را برشمرد: – تطبیق کامل نسخه PDF کتاب‌ها با آخرین نسخه چاپی آنها – درج فهرست تفصیلی کتاب‌ها در کنار متن هر کتاب – حجم پایین اغلب فایل‌ها 👈 دانلود فایل PDF همه کتاب‌های آیت‌الله مرتضی مطهری: https://b2n.ir/h98545 🕋🕋🕋🕋🕋 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه ائمه محترم جماعات https://eitaa.com/joinchat/4278845568Cb2b93179a1
🌸 متعصبانه محصولات ایرانی مصرف کنید 🕋🕋🕋🕋🕋 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه ائمه محترم جماعات https://eitaa.com/joinchat/4278845568Cb2b93179a1
💠 تا علم، مسلمان نباشد عالم مسلمان نمی شود 🔻حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی به مناسبت برگزاری آیین افتتاحیه ششمین دوره طرح ملی «گفتمان نخبگان علوم انسانی» توسط دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم 🔹مطلب اساسی آن است که برخی از علوم با مردم کار دارد و برخی دیگر از علوم مستقیماً با فضا در ارتباط است، برخی علوم با عمق آسمان ها و برخی از علوم با عمق دریا و مانند آن مرتبط است، برخی علوم هستند که با جهان بیرون کار ندارند، با آسمان و زمین و صحرا و دریا و مردم و جامعه کاری ندارند، بلکه با علوم کار دارند، یعنی این علم با دانش ها کار دارد، نه با دانشمندان و نه با مردم عادی؛ علوم تجربی و ریاضی و مانند آن سفره تعلیم و تربیت را یا درباره آسمان و زمین گشوده اند یا درباره دریا و سایر، اما الهیات فلسفه هیچ ارتباط مستقیمی با مردم و آسمان و زمین ندارد؛ الهیات فلسفه با علوم کار دارد یعنی اگر حکمت عملی برای تربیت مردم و برای اسلامی کردن جامعه است، الهیات فلسفه برای اسلامی کردن علوم است و باید علم را مسلمان کند. 👈 شرح کامل مطلب 🔗 https://b2n.ir/r99601 🕋🕋🕋🕋🕋 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه ائمه محترم جماعات https://eitaa.com/joinchat/4278845568Cb2b93179a1