eitaa logo
محبان حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف
17.6هزار دنبال‌کننده
2.8هزار عکس
3.4هزار ویدیو
18 فایل
🌹بِٮـــمِ‌اللّھِ‌‌الرح‌ـمن‌الرح‌ـیم🌹 اینج‌ـٰآ‌درڪنـٰار‌هم‌تلـٰاش‌مۍ‌ڪنیم‌زمینھ‌ٮــــٰآز ظہور‌حضرـٺ‌یـٰار‌بـٰآشیم❥ّ 🔹تبادل و تبلیغ ⬅️ کانون تبلیغاتی قاصدک @ghaasedak 🔴تبادل نظر http://6w9.ir/Harf_8923336?c=emam_zmn
مشاهده در ایتا
دانلود
5.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مراقب کلمات و حرفهامون باشیم!! 🆔 خوشنودی آقا امام زمان عجل الله والفرجه صلوات 🌷@emam_zmn🌷
⚠️ امام کشی و انتظار درک عید فطر و قربان! ☑️ آیت الله بهجت (ره): ▫️ در روایت آمده است که وقتی سید الشّهدا ـ علیه السّلام ـ را شهید نمودند، خداوند متعال به مَلَکی دستور داد که ندا در دهد: 📜 « أَیتُهَا الْأُمَّةُ الظّالِمَةُ الْقاتِلَةُ عِتْرَةَ نَبِیها،لا وَفَّقَکمُ اللّه تَعالی لِفِطْرٍ وَ لا أَضْحی. » (۱) 📃 ای امّت ستمکاری که نواده ی پیامبرتان را کشتید، هرگز خداوند متعال شما را به عید فطر و قربان موفّق نگرداند! 🌙 گویا این دعا باید مصداق داشته باشد، لذا اگر چه در رؤیت هلال ماه مبارک رمضان راه احتیاط برای شیعه وجود دارد که تا ثابت نشده روزه می گیرند، ولی با احتیاط، فطر و اضحی (=قربان) درست نمی شود. در واقع این روایت می خواهد بگوید که امام ـ علیه السّلام ـ را نخواستید، فطر و اَضْحی را می خواهید چه کار؟! ناقه ای (اشاره به جریان ناقه ی حضرت صالح ـ علیه السّلام ـ .) برای شما فرستادیم، خودتان نخواستید و پی کردید! ⬅️ در محضر بهجت، جلد ۱، نکته ۱۱۱ (۱). من لا یحضر الفقیه، ج ۱، ص ۸۹؛ بحار الانوار، ج ۴۵، ص ۲۱۸؛ علل الشرائع، ج ۲، ص ۳۸۹. 🏷 علیه السلام (ره) 🌷@emam_zmn🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💚 ای بهترین دلِ بی قرارِ ما ای آبروی خلقِ دو عالم ما ای ماه پشت ابر بیا یابن فاطمه آقا همه ایل و تبار ما 🌷@emam_zmn🌷
🔻هر صبح با حضرت منجی عجل الله تعالی فرجه الشریف عهدی می بندیم https://eitaa.com/emam_zmn/5910
5.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♦️قسمت این است تو بیدار کنی دنیا را بشکنی هیبت پوشالی آمریکا را 🔹شعرخوانی حماسی محمدرضا بذری در مصلی تهران 🌷@emam_zmn🌷
✨﷽✨ 🌸 خطبه امیرالمومنین در عید فطر ✍اى مردم! این روز شما روزى است که نیکوکاران در آن پاداش مىگیرند و زیانکاران و تبهکاران در آن مایوس و نا امید می گردند و این شباهتى زیاد به روز قیامتتان دارد، پس با خارج شدن از منازل و رهسپار جایگاه نماز عید شدن به یاد آورید خروجتان از قبرها و رفتنتان را به سوى پروردگار، و با ایستادن در جایگاه نماز به یاد آورید ایستادن در برابر پروردگارتان را و با بازگشت به سوى منازل خود، متذکر شوید بازگشت تان را به سوى منازلتان در بهشت برین، اى بندگان خدا، کمترین چیزى که به زنان و مردان روزه دار داده می شود این است که فرشته اى در آخرین روز ماه رمضان به آنان ندا میدهد و میگوید:«هان!بشارتتان باد، اى بندگان خدا که گناهان گذشته تان آمرزیده شد، پس به فکر آینده خویش باشید که چگونه بقیه ایام را بگذرانید. 📚نهج البلاغه 🌹 الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِینَ بِوِلاَیَةِ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ عَلیِّ بنِ أَبِی طالِب وَ الْأَئِمَّةِ عَلَیْهِمُ السَّلاَم خدایا به حرمت امام علی علیه‌السلام ما را ببخشا و بیامرز و نماز روزه های اندک ما را قبول بفرما . آمین 🌷@emam_zmn🌷
🔴 بعضی آیات مهدویت در جزء ۲۶ 1️⃣ محمد: 4و18 👈🏻 اوضاع جهان پس از ظهور 2️⃣ فتح: 25 👈🏻 علت غیبت 3️⃣ فتح: 28 👈🏻 حکومت واحد جهانی اسلام 4️⃣ ق: 41و42 👈🏻 ندای آسمانی 🌷@emam_zmn🌷
🔴 بعضی آیات مهدویت در جزء ۲۷ 1️⃣ الرحمن: 41 👈🏻 ویژگیهای عصر ظهور 2️⃣ حدید: 16 👈🏻 وظایف منتظران 3️⃣ حدید: 17 👈🏻 عدالت مهدوی و زنده شدن جهان 4️⃣ حدید: 19 👈🏻 جایگاه منتظران 🌷@emam_zmn🌷
چرا حضرت را «مهدی» می‌گویند؟ ج: مهدی معروف‌ترین لقب آن حضرت می‌باشد و این لقب از لبان دُرر بار پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و اله در حدود ۸۹ حدیث ذکر شده است.[۱] مهدی مفهومی عام است که در لغت به هر فرد هدایت‌شده اطلاق می‌شود و لذا همه‌ی پیامبران او اوصیا، مهدی هستند و خداوند هر چیزی را که آفرید پس او را هدایت کرد و این هدایت، هدایت عام و نوع است ولی بنا بر آنچه در اخبار آمده مراد از مهدی همان موعود آخرالزمان است که حسب و نسب او را مشخص کرده‌اند. مهدی مشخص و اختصاص فقط بر موعود آخرالزمان اطلاق می‌شود، پیامبر صلی‌الله علیه و اله فرموده است: «المهدی من ولد فاطمة»؛ «مهدی از فرزندان فاطمه است».[۲] پیامبر صلی‌الله علیه و اله به حضرت علی علیه‌السلام نیز فرمودند: «لقب مهدی بر او گذاشته شده است، چون او مردم را به سوی خدا هدایت می‌کند».[۳] و به او مهدی گفته می‌شود چون او به‌وسیله‌ی امر مخفی هدایت می‌شود».[۴] ………………………………………….. [۱] معجم احادیث الامام المهدی علیه السّلام، ج ۲، ص ۵۱۴. [۲] بحارالانوار، ج ۵۱، ص ۱۰۲. [۳] بحار الانوار، ج ۵۱، ص ۱۶۵. [۴] بحارالانوار، ج ۵۱، ص 🌷@emam_zmn🌷