تجارت سودآور بازیها
✅ سعید ابوالقاسمی
🔹آنهایی که افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس را دیدند، شاهد حضور یک شخصیت مرموز، پر از معما و البته همهفنحریف بودند.
🔹 آرنو دوریان، شخصیت بازی Assassin’s Creed Unity پس از ماجراجوییهای بسیار در نهایت موفق شد مشعل المپیک را به دست زینالدین زیدان، ستاره فراموشنشدنی دنیای فوتبال برساند تا مسابقات المپیک رسما آغاز شود.
🔹صنعت بازیهای ویدئویی و رایانهای در شش دهه اخیر، رشد و تحول چشمگیری را تجربه کرده است.
🔹این صنعت با ارائه بازیهای آرکید یا تفننی، دوره جدیدی را در زندگی مردم جهان رقم زد اگرچه به دلیل ضعف در بهروزرسانی سقوط کرد و به تاریخ پیوست.
🔹یکی، دو سال بعد از بیرونق شدن بازیهای آرکید، سیستم سرگرمی نینتندو (NES) معرفی شد که علاقه به بازیهای ویدئویی را احیا کرد و این صنعت دوباره رونق گرفت.
🔹دهه ۱۹۹۰ پیشرفتهای قابل توجهی در فناوری، از جمله گرافیکهای سهبعدی و سیدیرامها را با خود به همراه آورد.
🔹ظهور اینترنت در اواخر دهه ۱۹۹۰ راه را برای بازیهای آنلاین هموار کرد که دامنه این صنعت را بیشتر گسترش داد و به بازی با گوشیهای هوشمند انجامید.
🔹اندازه بازار صنعت بازیهای رایانهای و ویدئویی در سال ۲۰۲۲، نزدیک به ۱۸۴ میلیارد دلار که در پایان سال ۲۰۲۳ به ۲۱۴ میلیارد دلار رسید.
🔹آمارهای دیگری که ارائه شده نیز از ۳۶۵ میلیارد دلار درآمد بازیهای رایانهای و ویدئویی در سال ۲۰۲۳ حکایت دارد.
🔹پدیده دیگری که روند صنعت بازی را در جهان جذابتر کرده، توکنها و بازیهای درآمدزای مبتنی بر بلاکچین است.
🔹گرایش نوجوانان و جوانان به صنعت بازی، بازار جذاب، پردرآمد و سودآوری را برای فعالان این حوزه رقم زده است.
🔹بر اساس پژوهشهایی که انجام شده، ۹۱ درصد از نسل Z و ۸۴ درصد از نسل هزاره یا همان نسل Y به طور منظم بازیهای ویدئویی انجام میدهند.
🔹صنعت بازی ۱۹۷ میلیارد دلار درآمدسازی کرده، این در حالی است که درآمد صنعت فیلم به ۹۹ میلیارد دلار و درآمد صنعت موسیقی به ۲۵ میلیارد دلار خلاصه شده است.
🔹عوامل متعددی به سودآوری صنعت بازیهای ویدئویی در تجارت بینالملل کمک میکند که از آن جمله میتوان به افزایش تقاضای جهانی، توزیع دیجیتال، هزینه تولید پایین برای کالاهای دیجیتال و نوآوری و خلاقیت اشاره کرد.
🔹بازیهای ویدئویی بسیاری اوقات در نقش سفیران فرهنگی ظاهر میشوند و بازیکنان در سراسر جهان را با فرهنگها و سبکهای مختلف داستانسرایی آشنا میکنند.
🔹این تبادل فرهنگی علاقه به بازیهای کشورهای مختلف را افزایش میدهد و موجب گسترش صادرات میشود.
🔹و در نهایت، نکته مثبت اینجاست که بسیاری از دولتها قابلیت اقتصادی صنعت بازی را میشناسند.
🔹آنها از طریق مشوقهای مالیاتی، کمکهای مالی و اختصاص بودجه برای استودیوهای توسعه، از صنعت بازی حمایت میکنند که این روند باعث تشویق رشد و رقابت در بازارهای بینالمللی میشود.
منبع: تجارت فردا، شماره ۵۵۵
#صنعت_بازی
#گیم
@nasraa_ir
31.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#سبک_زندگی_نوجوانان
#موشن_گرافی
🔻 افزایش دیابت در نوجوانان شببیدار
▪️امروزه تعداد نوجوونایی که شبا تا دیروقت بیدار میمونن زیاد شده. اونا تا دمدمای صبح با تلفن همراه و سرگرمیهای دیجیتالی دیگه مشغولن و این عادت میتونه پیامدهای جدی برای سلامتیشون داشته باشه، مثل افزایش احتمال ابتلا به دیابت!
سواد رسانهای
بهداشت رسانه ای
╭─┅─🍃🌺🌸🌺🍃─┅─╮
13.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 فیلمهای خانوادگی که نمیتوان با خانواده دید و #فروپاشی_خانواده، نتیجهی آن!
╭•┅•🔸─────────•┅•╮
سواد رسانهای
سواد فیلم
17.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴چگونه اعتیاد اینترنتی را درمان کنیم؟ (قسمت اول)
🎙 سید علیرضا آلداود
#مهارت_های_زندگی
#تربیت_رسانه_ای
🇮🇷 جنگ شناختی | سواد رسانهای
* فراخوان وبینار تخصصی نقد و بررسی اپلیکیشن کودکان اربعین *
* عنوان وبینار: *
🔸نقد و بررسی تخصصی اپلیکیشن کودکان اربعین : فرصتها و چالشها
* مقدمه: *
با توجه به رشد روزافزون استفاده از فناوری و اهمیت انتقال مفاهیم دینی به کودکان به شیوهای جذاب و تعاملی، اپلیکیشنهای کودکانه اربعین به عنوان ابزاری موثر در این زمینه مطرح شدهاند. موسسه فرهنگی و هنری مهاد رسانه پژوه شیراز، به عنوان یکی از پیشگامان تولید محتوای دیجیتال کودکانه در ایران، با تولید بازی موبایلی «کودکان اربعین» گامی مهم در این مسیر برداشته است.
* اهداف وبینار: *
● بررسی نقاط قوت و ضعف اپلیکیشنهای موجود در حوزه کودک و اربعین
● ارائه راهکارهایی برای بهبود کیفیت و جذابیت این نوع اپلیکیشنها
● ایجاد بستری برای تبادل نظر و گفتگو بین کارشناسان، تولیدکنندگان محتوا و علاقهمندان حوزه کودک
● شناخت نیازهای کودکان و نوجوانان در حوزه محتواهای دینی و مذهبی
● بررسی نقش اپلیکیشنها در ترویج فرهنگ پیادهروی اربعین
* محورهای اصلی وبینار: *
■ * محتوای آموزشی: * بررسی تطابق محتوای آموزشی اپلیکیشنها با آموزههای دینی و سنی مخاطب
■ * طراحی و گرافیک: * ارزیابی طراحی بصری، رابط کاربری و تجربه کاربری اپلیکیشنها
■ * تعامل و بازی: * بررسی میزان تعامل و جذابیت بازیها و فعالیتهای تعاملی موجود در اپلیکیشنها
■ * تاثیرگذاری: * بررسی تاثیرگذاری اپلیکیشنها بر یادگیری کودکان و تقویت مفاهیم دینی
■ * چالشها و فرصتها: * بررسی چالشهای موجود در تولید و توزیع این نوع اپلیکیشنها و فرصتهای پیش رو
* سخنرانان: *
◇ * دکتر معصومه مرادی: * دبیر وبینار و کارشناس حوزه کودک و رسانههای دیجیتال و عضو هیئت مدیره انجمن تخصصی کودک و رسانه
◇ * آقای مهندس حمید افسری: * مدیرعامل موسسه فرهنگی و هنری مهاد رسانه پژوه شیراز و طراح بازی موبایلی «کودکان اربعین»
◇ * حجه الاسلام و المسلمین محمود عبداللهی : * مدیر گروه طرح و برنامه شبکه امید سیما و عضو هیئت مدیره مرکز دانش بازیهای رایانهای
* مخاطبین : *
۱. تولیدکنندگان محتوا و طراحان بازی
۲. کارشناسان حوزه کودک و نوجوان
۳. مربیان و آموزگاران
۴. والدین
۵. علاقهمندان به حوزه فناوری و رسانههای دیجیتال
* زمان: * دوشنبه- 22 مرداد 1403 - ساعت 21
* مکان: [گوگل میت]( meet.google.com/sib-xsur-oug)
.هشدار فتا درمورد استفاده زائران اربعین از وایفای ناشناس
رئیس پلیس فتا پایتخت :
🔹یکی از مهمترین نکاتی که زائران اربعین باید به آن توجه کنند، عدم اعتماد به نقاط اتصال وای فای ناشناس و رایگان است.
🔹با توجه به حجم بالای زائران و استفاده گسترده از اینترنت، برخی افراد سودجو ممکن است با ایجاد شبکههای وای فای جعلی و یا غیرمطمئن، اقدام به سرقت اطلاعات شخصی کاربران کنند.
🔹بنابراین، زائران باید از اتصال به شبکههایی که توسط اپراتورهای معتبر و یا مکانهای رسمی ارائه میشوند، اطمینان حاصل کنند.
. مراقب لینک جعلی با عنوان گذرنامۀ فوری اربعین باشید
🔹رئیس پلیس فتا پایتخت: کلاهبرداران با تبلیغات در فضای مجازی مبنی بر دریافت گذرنامه بهصورت سریع با قراردادن لینکهای جعلی برای نصب برنامه سماح، شهروندان را ترغیب کرده و از اطلاعات شخصی و هویتی و بانکی آنها کلاهبرداری میکنند.
❗️کدومو و شادبین با یک مسابقه جذاب سراغ دانش آموزان باهوش ایرانی اومدن
کارتون کوییز
ویژه دانش آموزان ایران زمین
کافیه بچهها انیمیشن این Inside Out 2 رو تماشا کنن و بعد برن تو عمق ذهنشون و شخصیت های اصلی اتاق فرمان خودشون رو کشف کنن و بعدم با خوندن ارزیابی اختصاصی خودشون تفکر نقاد و یک زاویه دید دیگه به دنیای انیمیشن رو یاد میگیرن.
پس اگر دور برتون بچه دارید حتما این لینک و پوستر رو بهش برسونید.
🔗کدومو؛ همپای خانوادهها
* گردهمایی من امام حسین ع را دوست دارم *
🕯اینجا شمعی روشن است
💌برای ارتباط با امام مهربانی ها
به منظور برقراری ارتباط عاطفی کودکان با انسان های مهربان و بزرگ تاریخ انجمن کودک و رسانه با همکاری باغ کتاب تهران برگزار می کند:
* 🎨کارگاه هنر کودکان در بخش های مختلف (۳ تا ۹ سال) *
* ☘کارگاه آشنایی والدین با تحول روانی - معنوی کودکان، توسط سرکار خانم صدیقه عاشوری (روانشناس) *
* انجمن تخصصی کودک و رسانه *
* ⏰زمان: * پنجشنبه ۲۵ مرداد ماه
ساعت : ۱۷:۳۰ دقیقه
* 🏡مکان: * مجموعه فرهنگی باغ کتاب تهران
برنامه مخصوص کودکان و نوجوانان ساکن شهر تهران