eitaa logo
امام حسین ع
19.3هزار دنبال‌کننده
401 عکس
2هزار ویدیو
1.9هزار فایل
کانال مداحی و شعر و سبک https://eitaa.com/emame3vom
مشاهده در ایتا
دانلود
Moghadam-ArbaeinHosseini1395[06].mp3
6.48M
▪️ما قدرت پرواز هم داریم▪️ 🎤 سبـک : واحـد 🗓مراسم : اربعین حسینی
Moghadam-ArbaeinHosseini1395[07].mp3
4.54M
▪️گنبدت از دور تماشائیه ، این شبا کربلا چه غوغائیه▪️ 🎤 سبـک : شـور 🗓مراسم : اربعین حسینی
. گنبدت از دور تماشائیه این شبا کربلا چه غوغائیه نمیدونم چه سِریه آقاجون هر کی میاد میگه عجب جائیه این شبا کار من فقط زاریه کربلا جای هر کی دوست داریه همه دارن میان زیارت ولی منو نبُردی آخه چه کاریه چه کاریه بندازی رومو زمین بدون که دیوونتم آقا همین چیز زیادی من نخواستم آقا منم دلم میخواد بیام اربعین حسین ، امون از شبای جدایی حسین ، نذاشتی بشم کربلایی ... حسین ، حسین جان ، حسین جان ... باور کن این حرفمو آقای من دروغکی نبوده اشکای من خوش باشی آقا با همه زائرات خالی نمیمونه آقا جای من منو نخواستی خب چه اصراریه اینم خودش یه جور گرفتاریه تو که میبینی روزگار منو نخواستی مارو آقا چه کاریه چه کاریه حالمو آقا ببین رسوا نکن منو تو بیشتر از این میرم به مادرت میگم یا حسین منم دلم میخواد بیام اربعین حسین ، بیا و بخر آبرومو حسین ، ببین بغض توی گلومو ... حسین ، حسین جان ، حسین جان ... فکر زیارت تو توی سرم یادش بخیر شلوغیای حرم یادش بخیر پیاده تا کربلا میمیرم امسال اگه آقا نرم میدونم حرفام همه تکراریه قاتل من دوریِ اجباریه همه رفیقامون میرن کربلا تنها میمونیم آخه چه کاریه چه کاریه آقا منه کمترین نیام تو صحن یل اُم البنین خدا خودش شاهده یا اباالفضل منم دلم میخواد بیام اربعین حسین ، دلم گیر صحن و سراته حسین ، همه حاجتم کربلاته ... حسین ، حسین جان ، حسین جان ... 👇
Moghadam-ArbaeinHosseini1395[08].mp3
5.77M
🎤 سبـک : شعرخوانی 🗓مراسم : اربعین حسینی #جواد_مقدم صحرا به صحرا ، کو به کو ، داریم نم نم میرویم پشت سر هم ، دم به دم ، آدم به آدم میرویم راهی شدن ، دریا شدن ، یعنی کمال قطره ها ما هم به راه افتاده ایم و جانب یَم میرویم ما هر دو عالم را به این معراج دعوت میکنیم از این سوی عالم اگر آن سوی عالم میرویم در شعله آتش میشویم ، آتش به عالم میزنیم هم مثل یک پروانه میسوزیم و ما هم میرویم هم در نجف هم کربلا پرچم به دست زینب است هر جا که پرچم میرود دنبال پرچم میرویم عیسی بن مریم آدم ابراهیم موسی نوح هود این راه را پیغمبران رفتند و ما هم میرویم ما تشنه ی وصلیم و دنبال سلوک وصلتیم پس پابرهنه تشنه لب تا نهر علقم میرویم بی واسطه اسماء حق در ما تجلی میکند هر وقت تحت قبه ی سلطان عالم میرویم شاعر : #علی_اکبر_لطیفیان #امام_حسین #اربعین_حسینی #شعرخوانی
. حال و روز دنیا الهی مثل گذشته ها شه مرگ عاشق اون روزیه که از دلبرش جدا شه اشکمو در آورده حسرت دیدن ضریحت فکرشم نمی کردم اربعین قسمتم نباشه ............ ( یاد کربلا گریه میکنم _ مثل بچه ها گریه میکنم ) ( میشینم جلو عکس گنبدت _ یهو بی هوا گریه میکنم ) ( دیگه داره میمیره نوکرت _ که یه ساله پیشت نیومده) ( چرا کربلا قسمتم نشد _ شاید از ما خوشت نیومده ) ............ به کَرَمِ تو محتاجم _ وسط این گرفتاری بگو که اشکمو دیدی _ بگو هنوز دوسم داری .............................................................. آقام آقام حسین آقام _ آقام آقام حسین آقام .............................................................. بی وفایی کردم ولی تو بی عزتم نکردی آبرو خریدی و صحبت از خلوتم نکردی مهربونیات از سرم زیاده گلایه ای نیست! اما باورش سخته کربلا دعوتم نکردی ............ (میخوام ایندفعه حر بشم برات _ تو ببخش اگه بد شدم حسین) ( قَسَمت میدَم به فاطمه س _ دیگه راشو بلد شدم حسین) ( دیگه داره میمیره نوکرت _ که یه ساله پیشت نیومده ) ( چرا کربلا قسمتم نشد / شاید از ما خوشت نیومده ) ............ میبینی از حرم دورم _ چه غم تلخ و دشواری منو ولم نکن ارباب _ بگو هنوز دوسم داری نبینه چشمم اون روز و _ که تو محل نمیذاری آره من اشتباه کردم _ آره بدم ، تو حق داری .............................................................. آقام آقام حسین آقام .............................................................. کارم این شبا، بین روضه ها، اشکِ بی حسابه با اجازتون ، پر زده دلم ، گوشه ی خرابه دیگه دخترت ، مثل مادرت ، بیقرارِ وَصله قامتِ خمش ، از مصیبت ، مجلس شرابه ............ ( پای نیزه ها گریه میکنه _ دیگه بی صدا گریه میکنه) ( زدنش که نتونه راه بره _ میشینه یه جا گریه میکنه ) @emame3vom (تو خرابه ها گریه میکنه _ زیر دست و پا گریه میکنه ) ( تا میافته نگاش به ساربون _ یهو بی هوا گریه میکنه ) ............ سرو گرفته تو آغوش _ با دل خسته میخونه میگه چرا لبت زخمه _ چرا موهات پریشونه واسه ی دیدنم بابا _ اومدی کنج ویرونه خرابه جای خوبی نیست _ بیا با هم بریم خونه دیگه چشام نمی بینه _ چرا تو انقدر تاری میدونی که دلم تنگه _ بگو هنوز دوسم داری .............................................................. آقام آقام حسین آقام .............................................................. لطفا صوت ها رو کامل گوش کنید . با تشکر شعر و سبک محمد آسلیمی https://eitaa.com/emame3vom/31521 👇
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
. 📋حبُ الحُسین یعنی سلام خدا با نوای کربلایی سیدرضا نریمانی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ حُبُ الحُسین یعنی سلامِ خدا حُبُ الحُسین سعادت شهدا حُبُ الحُسین رحمت واسعه و حُبُ الحُسین وسیلةُ السُعَدا وَ جَدُّهُ خَیرُ الاَنام غیر حرم به عَلم سلام ای کرم تو عَلَی الدَّوام من اربعین کربلا میخوام "آقا منم ، ایشالا میام حرم" حُبُ الحُسین گناه مارو خرید حُبُ الحُسین رسول ترک و خرید حُبُ الحُسین دست کیا رو گرفت حُبُ الحُسین صدای حُرّو شنید غلط زیاد کردم حسین فقط میگم هر دم حسین یه "اِرفَع رَأسَک" بشنوم دور تو میگردم حسین وَ جَدُّهُ خَیرُ الاَنام غیر حرم به عَلم سلام ای کرم تو عَلَی الدَّوام من اربعین کربلا میخوام "آقا منم ، ایشالا میام حرم" ارباب من وقتی قدم میزنه تقدیر هر عشق و رقم میزنه ارباب من برا محبّ خودش میره جهنم‌و به هم میزنه بهشت من آن سرزمین که از عَدَن روح الامین داره هَلابیکُم میگه به زائرای اربعین وَ جَدُّهُ خَیرُ الاَنام غیر حرم به عَلم سلام ای کرم تو عَلَی الدََّوام من اربعین کربلا میخوام "آقا منم ، ایشالا میام حرم" *شاعر: ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 👇
ازون دقیقه که.mp3
9.05M
#اربعین #زمزمه بند1⃣ ازون دقیقه که از قتلگاه تو دلم رو کندن خدا خدا کردم که راه کربلاتو روم نبندن توی تموم راه به عشق اربعین تو میگفتم بذار بهم بخندن اگه قراره که بازم ببینمت بذار به گریه هام بخندن بذار که هرچی که میخوان بهم بگن بذار یهودیام بخندن می ارزه که بهم بخاطر تو از کوفه تا شام بخندن تلخیِ خنده های یزیدو تربت تو واسه من شیرین کرد آبرو که چیزی نیست باید که جونو خرج راه اربعین کرد بند2⃣ چه بی مقدمه میخوام تو روضه وارد گریز شم کی فکرشو میکرد که شاهد ماجرای کنیز شم توی تموم راه به عشق اربعین تو میگفتم اصا بذار مریض شم ملالی نیست بذار با ناسزاهای میون هلهله مریض شم توی روزای داغ توی شبای سرد میون سلسله مریض شم با طعنه های شمر با خنده های زجر با حرف حرمله مریض شم اومدم ولی چیزی نگو از دیدن دوباره ی رقیه نائب الزیاره ام خصوصا نایب الزیاره رقیه شعر و سبک: احسان نوری انجمن #تکیه نوکری مشهد
. مرثیه اربعین برخیز برادر شهیدم من زینبم از سفر رسیدم از رنج اسارت آمدم من مشتاق زیارت آمدم من با پیکر خسته ام رسیدم با قلب شکسته ام رسیدم ای تشنه،ذبیح کربلایی برخیز حسین من کجایی؟ هرچند به خون وضو گرفتم پیراهنت از عدو گرفتم با معجر خون نقاب کردم در راه تو انقلاب کردم از شام بلا رسیده ام من دنبال سرت دویده ام من من در غم تو اسیر بودم در سلسله هم امیر بودم تو رفتی و غیرت از جهان رفت آه دل من به اسمان رفت تا پرچم ساقی ات زمین خورد از معجر خواهرت امان رفت تو رفتی و نیزه ها رسیدند از شانه ی کودکان توان رفت با ضربه ی دست های سنگین هوش از سر و گوش دختران رفت جان بود هنوز در وجودت دیدم که سر تو بر سنان رفت انگشتر خون گرفته ات را دیدم که به دست ساربان رفت از داغ تو باغ ارغوانم چل روز شده که قد کمانم از شام یهود آمدم من با روی کبود آمدم من با کوه عذاب می رسم من از بزم شراب می رسم من باز آمده ام به رنگ لاله با قافله ات به جز سه ساله بعد از تو همیشه بی کسم من با چادر پاره می رسم من در کوفه شد آنچه فرض کردم من چادر کهنه قرض کردم بگذار نگویمت ز بازار از کوچه و از نگاه انظار در کوفه به روی باز بودیم بر ناقه ی بی جحاز بودیم در کوفه غریب و آشنا زد شاگرد قدیمی ام مرا زد چل منزل عذاب کشت ما را لالای رباب کشت ما را در پنجه ی قوم پست بودیم همراه سپاه مست بودیم 👇
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. 💠 زیارت اربعین ▪️ صفوان جمّال روایت كرده است: مولایم امام صادق(ع) درباره زیارت اربعین به من گفت: هنگامی كه قسمت قابل توجهی از روز برآمد، این زیارتنامه را بخوان 💠متن کامل زیارت اربعین به شرح زیر است: اَلسَّلامُ عَلى وَلِىِّ اللَّهِ وَحَبیبِهِ اَلسَّلامُ عَلى خَلیلِ اللَّهِ وَنَجیبِهِ اَلسَّلامُ عَلى صَفِىِّ اللَّهِ وَابْنِ صَفِیِّهِ اَلسَّلامُ عَلىَ الْحُسَیْنِ الْمَظْلُومِ الشَّهیدِ اَلسَّلامُ على اَسیرِ الْکُرُباتِ وَقَتیلِ الْعَبَراتِ اَللّهُمَّ اِنّى اَشْهَدُ اَنَّهُ وَلِیُّکَ وَابْنُ وَلِیِّکَ وَصَفِیُّکَ وَابْنُ صَفِیِّکَ الْفاَّئِزُ بِکَرامَتِکَ اَکْرَمْتَهُ بِالشَّهادَةِ وَحَبَوْتَهُ بِالسَّعادَةِ وَاَجْتَبَیْتَهُ بِطیبِ الْوِلادَةِ وَ جَعَلْتَهُ سَیِّداً مِنَ السّادَةِ وَقآئِداً مِنَ الْقادَةِ وَذآئِداً مِنْ الْذادَةِ وَاَعْطَیْتَهُ مَواریثَ الاْنْبِیاَّءِ وَجَعَلْتَهُ حُجَّةً عَلى خَلْقِکَ مِنَ الاْوْصِیاَّءِ فَاَعْذَرَ فىِ الدُّعآءِ وَمَنَحَ النُّصْحَ وَبَذَلَ مُهْجَتَهُ فیکَ لِیَسْتَنْقِذَ عِبادَکَ مِنَ الْجَهالَةِ وَحَیْرَةِ الضَّلالَةِ وَقَدْ تَوازَرَ عَلَیْهِ مَنْ غَرَّتْهُ الدُّنْیا وَباعَ حَظَّهُ بِالاْرْذَلِ الاْدْنى وَشَرى آخِرَتَهُ بِالثَّمَنِ الاْوْکَسِ وَتَغَطْرَسَ وَتَرَدّى فى هَواهُ وَاَسْخَطَکَ وَاَسْخَطَ نَبِیَّکَ وَاَطاعَ مِنْ عِبادِکَ اَهْلَ الشِّقاقِ وَالنِّفاقِ وَحَمَلَةَ الاَوْزارِ الْمُسْتَوْجِبینَ النّارَ فَجاهَدَهُمْ فیکَ صابِراً مُحْتَسِباً حَتّى سُفِکَ فى طاعَتِکَ دَمُهُ وَاسْتُبیحَ حَریمُهُ اَللّهُمَّ فَالْعَنْهُمْ لَعْناً وَبیلاً وَعَذِّبْهُمْ عَذاباً اَلیماً اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یَابْنَ رَسُولِ اللَّهِ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یَابْنَ سَیِّدِ الاْوْصِیاَّءِ اَشْهَدُ اَنَّکَ اَمینُ اللهِ وَابْنُ اَمینِهِ عِشْتَ سَعیداً وَمَضَیْتَ حَمیداً وَمُتَّ فَقیداً مَظْلُوماً شَهیداً وَاَشْهَدُ اَنَّ اللَّهَ مُنْجِزٌ ما وَعَدَکَ وَمُهْلِکٌ مَنْ خَذَلَکَ وَمُعَذِّبٌ مَنْ قَتَلَکَ وَاَشْهَدُ اَنَّکَ وَفَیْتَ بِعَهْدِاللهِ وَجاهَدْتَ فى سَبیلِهِ حَتّى اَتیکَ الْیَقینُ فَلَعَنَ اللهُ مَنْ قَتَلَکَ وَلَعَنَ اللهُ مَنْ ظَلَمَکَ وَلَعَنَ اللَّهُ اُمَّةً سَمِعَتْ بِذلِکَ فَرَضِیَتْ بِهِ اَللّهُمَّ اِنّى اُشْهِدُکَ اَنّى وَلِىُّ لِمَنْ والاهُ وَعَدُوُّ لِمَنْ عاداهُ بِاَبى اَنْتَ وَاُمّى یَابْنَ رَسُولِ اللَّهِ اَشْهَدُ اَنَّکَ کُنْتَ نُوراً فىِ الاَصْلابِ الشّامِخَةِ وَالاْرْحامِ الْمُطَهَّرَةِ لَمْ تُنَجِّسْکَ الْجاهِلِیَّةُ بِاَنْجاسِها وَلَمْ تُلْبِسْکَ الْمُدْلَهِمّاتُ مِنْ ثِیابِها وَاَشْهَدُ اَنَّکَ مِنْ دَعاَّئِمِ الدّینِ وَاَرْکانِ الْمُسْلِمینَ وَمَعْقِلِ الْمُؤْمِنینَ وَاَشْهَدُ اَنَّکَ الاْمامُ الْبَرُّ التَّقِىُّ الرَّضِىُّ الزَّکِىُّ الْهادِى الْمَهْدِىُّ وَاَشْهَدُ اَنَّ الاْئِمَّةَ مِنْ وُلْدِکَ کَلِمَةُ التَّقْوى وَاَعْلامُ الْهُدى وَالْعُرْوَةُ الْوُثْقى وَالْحُجَّةُ على اَهْلِ الدُّنْیا وَاَشْهَدُ اَنّى بِکُمْ مُؤْمِنٌ وَبِاِیابِکُمْ مُوقِنٌ بِشَرایِعِ دینى وَخَواتیمِ عَمَلى وَقَلْبى لِقَلْبِکُمْ سِلْمٌ وَاَمْرى لاِمْرِکُمْ مُتَّبِعٌ وَنُصْرَتى لَکُمْ مُعَدَّةٌ حَتّى یَاْذَنَ اللَّهُ لَکُمْ فَمَعَکُمْ مَعَکُمْ لامَعَ عَدُوِّکُمْ صَلَواتُ اللهِ عَلَیْکُمْ وَعلى اَرْواحِکُمْ وَاَجْسادِکُمْ وَشاهِدِکُمْ وَغاَّئِبِکُمْ وَظاهِرِکُمْ وَباطِنِکُمْ آمینَ رَبَّ الْعالَمینَ. /
0 قرائت زیارت اربعین.mp3
19.84M
•┈┈••✾☘️﷽☘️✾••┈┈• ▪️صوت زیارت اربعین ▪️با نوای: حاج میثم مطیعی
1⃣ 💠 محرومیت از پیاده روی اربعین، باعث غفلت ما نشود 🔰 حجت الاسلام احمد پناهیان ◼️ شب اول ٩٩ مِنَ الْمُؤْمِنينَ رِجالٌ صَدَقُوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضي‏ نَحْبَهُ وَ مِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَ ما بَدَّلُوا تَبْديلاً(احزاب ٢٣). بعد از شهادت سیدالشهدا علیه السلام، امام سجاد و امام باقر علیهماالسلام و زینب کبری سلام الله علیها و ٨۴ زن و کودک خاندان عصمت و طهارت حضور داشتند که این رسالت سیدالشهدا را به دوش گرفتند. هم شهادت امام حسین علیه السلام و یارانش، و هم دوران اسارت اهلبیت را خداوند رقم زد. دوران اسارت دوران آفرینش عظمت های بزرگ و فتوحات بزرگ خاندان اهلبیت بود. سراسر این روزها که در نهایت به اربعین ختم میشود، حماسه و شور و اقتدار و بصیرت بود. اربعین با عظمتی که در پیاده روی اربعین آفریده شده بود، یک هماهنگی خاص پیدا کرده بود. البته شیعیان عراق که محدودیتهای ما را ندارند، پرچم پیاده روی اربعین را امسال هم بلند کرده اند. اما این محرومیت ما از پیاده روی اربعین، نباید باعث غفلت ما شود. حقیقت اربعین پیاده روی نیست. پیاده روی هم یکی از مناسک مستحسن این روز است. اما اینکه گمان کنیم اگر موفق به راهپیمایی نشدیم، پس از اربعین بهره نداریم، این اشتباه است. اربعین فقط مراسم چهلم شهادت اباعبدالله علیه السلام نبود و نیست. درست است این اتفاق با چهلم شهادت امام همزمان شده، اما عظمت اربعین امر دیگری است. حتی عظمت اربعین بخاطر زیارت اباعبدالله علیه السلام هم نیست. هر چند زیارت جایگاه ویژه خود را داراست. اما اتفاقی که در اربعین افتاد، عظمت ویژه و خاص خود را دارد. وقتی کاروان در راه بازگشت به دوراهی مدینه و کربلا رسیدند، امام سجاد علیه السلام به زینب کبری سلام الله علیها فرمود بسمت کربلا برویم یا به مدینه بازگردیم؟ زینب کبری سلام الله علیها مسیر کربلا را برگزیدند. رفتن به کربلا یعنی آغاز یک دوره مبارزه جدید؛ انتخاب راه مبارزه و جهاد. .
2⃣ 💠 حقیقت زیارت تجدید میثاق است 🔰 حجت الاسلام احمد پناهیان ◼️ شب اول ٩٩ زیارت فلسفه دارد. ما محبین اهلبیت انقدر زیبایی های زیارت ائمه علیهم السلام را می بینیم، که گاهی از فلسفه اصلی و حکمت اساسی زیارت غافل میشویم. برای چه به ما دستور به زیارت قبور ائمه علیهم السلام و شهدا را داده اند؟ از بعد از جنگ احد پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله دستور به زیارت قبور شهدا دادند: فأتوهم و زوروهم و سلّموا عليهم. در مجموعه روایات در باب زیارت، چند برای زیارت هدف شمرده شده. از جمله این اهداف تجدید عهد و میثاق است. بحث ما پیرو حقوق امام بود. یکی از حقوق امام وفای عهد ما نسبت به ائمه علیهم السلام و خدای متعال است. حقیقت زیارت و انگیزه اصلی زیارت، تجدید میثاق است. در پیاده روی اربعین ما خیلی نکات زیبا و قابل توجهی می بینیم. عشق، ایثار، و... اما اربعین را فقط با این عظمتها نباید بشناسیم. اربعین را باید فراتر از این معنا ببینیم. اگر اینطور به اربعین نگاه کردیم، با محرومیت از پیاده روی و زیارت، احساس محرومیت از فواید اربعین نمیکنیم. قبلا هم در زمان صدام ما از زیارت محروم بودیم. اما هدف و آرمان اربعین و عاشورا در انقلاب اسلامی ما پیش رفت و نتیجه هم داد. دشمنان ما هم بدانند، اگر کسانی به هر نحوی به این محرومیت دامن میزنند، نمیتوانند نور خدا را کمرنگ کنند. اكْتُبْ لِي عِنْدَكَ مِيثَاقاً وَ عَهْداً أَنِّي أَتَيْتُكَ أُجَدِّدُالْمِيثَاقَ، فَاشْهَدْ لِي عِنْدَ رَبِّكَ. من برای تجدید میثاق آمده ام، پس نزد خدای متعال به این موضوع شهادت بده. زیارت فصل پیوند واتصال عمیق شیعه با امامش است. بخاطر همین زیارت جزو حقوق خدا و ائمه علیهم السلام است. فلسفه زیارت تحکیم ارتباط بین شیعه و امام است. بله علاقه و عشق به امام حسین علیه السلام در دل ما هست، اما آیا این محبت به تنهایی کافی است؟ نه؛ این محبت باید تبدیل به پیوند ما به امام شود. .
3⃣ 💠 زیارت مسئولیت آور است! 🔰 حجت الاسلام احمد پناهیان ◼️ شب اول ٩٩ در زیارت عاشورا میخوانیم: اِنّی سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ وَحَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُمْ وَ وَلِیُّ لِمَنْ والاکُمْ وَ عَدُوُّ لِمَنْ عاداکُمْ فَاَسْئَلُ اللَّهَ الَّذی اَکْرَمَنی بِمَعْرِفَتِکُمْ وَمَعْرِفَةِ اَوْلِیاَّئِکُمْ وَ رَزَقَنِی الْبَراَّئَةَ مِنْ اَعْداَّئِکُمْ اَنْ یَجْعَلَنی مَعَکُمْ فِی الدُّنْیا وَالاْخِرَةِ وَاَنْ یُثَبِّتَ لی عِنْدَکُمْ قَدَمَ صِدْقٍ فِی الدُّنْیا وَ الاْخِرَةِ. همراهی با امام باید خواسته و مقصد ما باشد. فلسفه اربعین این پیوند ابدی ما با سیدالشهدا علیه السلام و بستن عهد و میثاق با ایشان است. زائر با زیارت مسئولیتی به عهده اش گذاشته میشود. بله، ما حاجاتمان را هم از اهلبیت باید درخواست کنیم؛ اما اینطور نباشد که زیارت فقط حاجت خواستن ما از اهلبیت باشد. اهلبیت هم در قبال زیارت مسئولیتی بعهده ما میگذارند، که باید این مسئولیت را ادا کنیم. اگر پیاده روی اربعین نتوانستیم برویم، مسئولیتی که در قبال اباعبدالله الحسین علیه السلام داریم سر جای خود باقیست، و باید این مسئولیت و عهد و میثاق را ادا کنیم. زیارت مسئولیت آور است. وقتی زینب کبری سلام الله علیها مسیر کربلا را انتخاب کردند، راه کربلا و عاشورا و جهاد و حماسه حسینی را ادامه دادند. این موضوع اساسی و مهم که فلسفه زیارت تجدید عهد و میثاق است، ای کاش موضوع محوری جریانهای هیئتی و اهلبیتی ما شود. کاش در نوحه ها و خطابه ها این مفهوم پررنگ تر باشد. فقط بیان دلتنگی ها برای زیارت کافی نیست. اگر از زیارت حرم محروم شدیم، اصل هدف زیارت را که نباید فراموش کنیم. اصل انگیزه اربعین را نباید از یاد ببریم. امام باقر علیه السلام فرمود: إِنَّ زِيَارَتَنَا إِنَّمَا هِيَ تَجْدِيدُ اَلْعَهْدِ وَ اَلْمِيثَاقِ اَلْمَأْخُوذِ فِي رِقَابِ اَلْعِبَادِ. روشن تر از این بیان نمیتوان در باب زیارت سخن گفت. میفرماید زیارت ما اهلبیت تجدید عهد و میثاقی است که شیعیان با خدای متعال و ائمه بسته اند که این اتصال قطع نشود. زیارت تجدید این عهد و میثاق است که بر ذمه ماست. گمان نکنیم اگر از پیاده روی اربعین محرومیم، از همه چیز محرومیم. رهبرانقلاب گفتند در خانه بنشینیم و زیارتهای وارده را با دقت مرور کنیم. روح زیارت زائل شدنی نیست. ما باید خود را برای زیارت روز اربعین آماده کنیم؛ چون بناست بار مسئولیت سنگینی را به دوش بکشیم. از همین زیارت هم انرژی و قدرت میگیریم برای راه پیش رو. برای تجدید عهد و میثاق باید آماده شویم. .
4⃣ 💠 تعطیلی تمام مراسمات اربعین با نظر کارشناسان دینی بوده؟! 🔰 حجت الاسلام احمد پناهیان ◼️ شب اول ٩٩ مسئولیت مسئولین ستاد کرونا خیلی سنگین است. حتما برای تعطیلی تمام مجالس عزاداری حتی در فضای باز، دلیل قانعه کننده ای نزد خداوند دارند. در حالیکه خیلی فضاهای دیگر شیوع کرونا با جدیت برخورد نمیشود. امیدواریم کارشناسانی که رهبرانقلاب در مورد مراسم شبهای قدر توصیه به نظرخواهی از آنها کردند، درباره مراسم اربعین نظر داده باشند. امام صادق علیه السلام فرمود: رَحِمَ اَللَّهُ عَبْداً اِجْتَمَعَ مَعَ آخَرَ فَتَذَاكَرَا أَمْرَنَا. خدا رحمت کند کسی را که با یک نفر دیگر بنشینند و ذکر ما را زنده کنند. هیچ پروتکلی این را منع نمیکند! عزیزانی که تا جلسات تعطیل اعلام شد، درب حسینیه ها و تکایا و مساجد را بستند. اجتماع ممنوع اعلام شد، اما جلسات چرا تعطیل شد؟ هیئت ها باید مجالس را مدیریت کنند، نه تعطیل کنند. شما مسئولیت دارید. هرکس در خانه اش مجلس ذکر برای اهلبیت تشکیل دهد؛ این وظیفه ماست. علاوه بر ذکر مصائب، امر اهلبیت را به هم یادآوری کنیم: تَذَاكَرَا أَمْرَنَا. تشخیص تکلیف ما نسبت به امام وقت باید صورت بگیرد. شناخت و احقاق حق امام باید در مجالس ما صورت بگیرد. در دهه محرم به رسول اعظم صلی الله علیه و آله توهین کردند و ما دو میلیارد و نیم مسلمان نشستیم و تماشا کردیم! این به این خاطر است که دستورات ائمه علیهم السلام هنوز فرهنگ زندگی ما نشده. وقتی قاطبه محبین اهلبیت جریان زندگیشان گفتمان سازی جریان امامت و حق امام باشد، قطعا دشمنان جرأت جسارت نخواهند داشت. فَإِنَّ ثَالِثَهُمَا مَلَكٌ يَسْتَغْفِرُ لَهُمَا، وَ مَا اِجْتَمَعَ اِثْنَانِ عَلَى ذِكْرِنَا إِلاَّ بَاهَى اَللَّهُ (تَعَالَى) بِهِمَا اَلْمَلاَئِكَةَ. میفرماید اگر دو نفر دور هم جمع شوند و ذکر ما اهلبیت را بگویند، خداوند به ملائکش مباهات میکند. حقوق اهلبیت را بشناسیم. دشمنی دشمن را بفهمیم و بشناسیم. باید در این باب با هم سخن بگوییم، حتی در جلسات دو نفره. خداوند به تشکیل تجلسات دو نفره محبین اهلبیت افتخار میکند. .
5⃣ 💠 بهترین مردم بعد از ائمه را بشناسیم! 🔰 حجت الاسلام احمد پناهیان ◼️ شب اول ٩٩ فَإِذَا اِجْتَمَعْتُمْ فَاشْتَغِلُوا بِالذِّكْرِ، فَإِنَّ فِي اِجْتِمَاعِكُمْ وَ مُذَاكَرَتِكُمْ إِحْيَاؤُنَا. امام صادق علیه السلام در ادامه این روایت میفرماید همین اجتماع شما امر ما اهلبیت را زنده میکند. رهبرانقلاب سالهای پیش اشاره کردند که جریان پیاده روی اربعین میتواند زمینه ساز ایجاد تمدن عظیم اسلامی باشد. منتهی اگر امر اهلبیت را درک کنیم و در این مسیر همه تکالیفمان را انجام دهیم. وَ خَيْرُ اَلنَّاسِ مِنْ بَعْدِنَا مَنْ ذَاكَرَ بِأَمْرِنَا وَ دَعَا إِلَى ذِكْرِنَا. بهترین مردم بعد از ما اهلبیت کسانی هستند که ذکر ما را یادآوری کنند و به جریان ولایت بپردازند و دیگران را برای این امر فرا بخوانند. زیارت یعنی تجدید عهد و میثاق. فلسفه این تجدید عهد تحکیم اتصال امت و امام است، برای شناختن حق امام و احقاق حق امام؛ و این یک مسئولیت و تکلیف برعهده ماست. اربعین مسئولیت آور است. خدای متعال بر ای اقامه این امر زینب کبری سلام الله علیها و امام سجاد و امام باقر علیهما السلام و ٨۴ زن و کودک را انتخاب کرد، که بیشترین هزینه را در این مسیر پرداخته بودند. همه داشته شان را در این مسیر فدا کردند. کسانیکه بیشتری هزینه را دادند، الگوی ما در زیارت اربعین شدند. با زیارت جابر، اربعین اربعین نشد. بلکه با زیارت زینب کبری سلام الله علیها بود که زیارت اربعین ماندگار شد. زائر باید هزینه بدهد. اگر زیارت باعث احیای امر اهلبیت میشود، یعنی باعث اجرای حاکمیت مطلق ولی خدا در زمین میشود، باید پای این آرمان هزینه داد. .
🔸🔶《السَّلَامُ عَلَیکَ یَا جَابِرَ بنَ عَبدِاللّه ِالأََنصَارِیِّ وَ رَحمَةُ اللهِ وَ بَرَکَاتُهُ》🔶🔸 ✅جابر بن عبدالله انصاری یکی از اصحاب حضرت رسول اکرم(ص) و از راویان حدیث نبوی می باشد. جابر در زمان رسول اکرم(ص) در بیشتر غزوه‌ها و سریّه‌ها حضور داشت. بعد از رحلت رسول اکرم(ع) جزء حامیان و یاران مخلص امام علی(ع) در آمد. و در زمان حکومت امام علی(ع) در جنگ صفین از لشکریان امام علی(ع) بود. جابر از اعضای نیروی ویژه امام علی(ع) که به «‌شرطة الخمیس‌» شهرت داشتند، بود. جابر پنج امام معصوم [از امام علی(ع) تا امام باقر(ع)] را درک کرده بود و از اصحاب آنان محسوب می شد و در نقلی سلام رسول اکرم(ص) را به امام باقر(ع) رساند.(۱) شهرت جابر از آن جهت بود که او از آن جایی که در زمان وقوع واقعه عاشورا پیرمردی سالخورده بود، نتوانست در کربلا حضور پیدا کند، اما نخستین زائر امام حسین(ع) بود که در روز اربعین به کربلا رسید. عَطِیَّة بن سَعد عوفی که او نیز از راویان و عالمان بود، و از تابعین محسوب می شد، در این باره می گوید : 📋《خَرَجتُ مَعَ جابِرِ بنِ عَبدِ اللّه ِالأَنصارِیِّ زائِرَینِ قَبرَ الحُسَینِ بنِ عَلِیِّ بنِ أبی طالِبٍ(ع) فَلَمّا وَرَدنا کَربَلاءَ دَنا جابِرٌ مِن شاطِئِ الفُراتِ فَاغتَسَلَ، ثُمَّ اتَّزَرَ بِإِزارٍ وَارتَدى بِآخَر، ثُمَّ فَتَحَ صُرَّةً فیها سُعدٌ فَنَثَرَها عَلى بَدَنِه، ثُمَّ لَم یَخطُ خُطوَةً إلّا ذَکَرَ اللّهَ تَعالى حَتّى إذا دَنَا مِنَ القَبرِ》 ♦️همراه جابر بن عبد اللّه انصارى، براى زیارت قبر حسین بن علی(ع) حرکت کردیم. هنگامى که به کربلا رسیدیم جابر به کرانه فرات نزدیک شد و غسل کرد و پیراهن و ردایى به تن کرد و کیسه عطرى را گشود و آن را بر بدنش پاشید و هیچ گامى برنداشت جز آن که ذکر خداى متعال گفت تا این که به قبر نزدیک شد. سپس به من گفت : 📋《ألمِسنیهِ فَأَلمَستُهُ فَخَرَّ عَلَى القَبرِ مَغشِیّا عَلَیهِ فَرَشَشتُ عَلَیهِ شَیئا مِنَ الماءِ! فَلَمّا أفاقَ قال : یا حُسَینُ ثَلاثَاً ثُمَّ قال : حَبیبٌ لا یُجیبُ حَبیبَهُ! ثُمَّ قَالَ : وأنّى لَکَ بِالجَوابِ وَ قَد شُحِطَت أودَاجُکَ عَلَى أثبَاجِکَ، و فُرِّقَ بَینَ بَدَنِکَ و رَأسِکَ》 ♦️دست مرا بر روی قبر بگذار! وقتی دست او را بر قبر گذاشتم بیهوش، بر روى قبر افتاد. کمی آب بر او پاشیدم و هنگامى که به هوش آمد سه بار گفت : اى حسین(ع)! آن گاه گفت : دوست پاسخ دوست را نمى‌دهد؟! سپس گفت : چگونه پاسخ دهى در حالى که خون رگ هایت را بر میان شانه ها و پشتت ریختند و میان سر و پیکرت جدایى انداختند؟! 📋《فَأَشهَدُ أنَّکَ ابنُ خاتَمِ النَّبِیّین وَابنُ سَیِّدِ المُؤمِنین وَابنُ حَلیفِ التَّقوى وسَلیلِ الهُدى وخامِسُ أصحابِ الکِساءِ وَابنُ سَیِّدِ النُّقَباءِ وَابنُ فاطِمَةَ سَیِّدَةِ النِّساءِ وما لَکَ لا تَکونُ هکَذا وقَد غَذَّتکَ کَفُّ سَیِّدِ المُرسَلین ورُبّیتَ فی حِجرِ المُتَّقین ورُضِعتَ مِن ثَدیِ الإِیمانِ وفُطِمتَ بِالإِسلام فَطِبتَ حَیّا وطِبتَ مَیِّتا غَیرَ أنَّ قُلوبَ المُؤمِنینَ غَیرُ طَیِّبَةٍ لِفِراقِک ولا شاکَّةٍ فِی الخِیَرَةِ لَکَ فَعَلَیکَ سَلامُ اللّه و رِضوانُهُ وأشهَدُ أنَّکَ مَضَیتَ عَلى ما مَضى عَلَیهِ أخوکَ یَحیَى بنُ زَکَرِیّا》 ♦️گواهى مى‌دهم که تو فرزند خاتم پیامبران و فرزند سَرور مؤمنان و فرزند هم پیمان تقوا و چکیده هدایت و پنجمین فرد از اصحاب کسایى و فرزند سالار نقیبان و فرزند فاطمه(س) سَرور زنانى! و چگونه چنین نباشى در حالى که از دست سَرور پیامبران غذا خورده اى و در دامان تقواپیشگان پرورش یافته اى و از سینه ایمان شیر نوشیده اى و با اسلام تو را از شیر گرفته اند. پاک زیستى و پاک رفتى؛ امّا دل هاى مؤمنان در فراق تو خوش نیست، بى آن که در این تردیدى رود که همه اینها به خیرِ تو بود. سلام و رضوان خدا بر تو باد! و گواهى مى‌دهم که تو بر همان روشى رفتى که برادرت یحیى بن زکریّا رفت. 📋《ثُمَّ جالَ بِبَصَرِهِ حَولَ القَبرِ و قال : السَّلامُ عَلَیکُم أیَّتُهَا الأَرواحُ الَّتی حَلَّت بِفِناءِ الحُسَینِ وأناخَت بِرَحلِهِ وأشهَدُ أنَّکُم أقَمتُمُ الصَّلاةَ وآتَیتُمُ الزَّکاةَ وأمَرتُم بِالمَعروفِ ونَهَیتُم عَنِ المُنکَرِ وجاهَدتُمُ المُلحِدین وعَبَدتُمُ اللّه َحَتّى أتاکُمُ الیَقینُ. وَالَّذی بَعَثَ مُحَمَّدا بِالحَقِّ نَبِیّا لَقَد شارَکنا کُم فیما دَخَلتُم فیهِ》 ♦️آن گاه جابر دیده خود را گِرد قبر چرخاند و گفت : سلام بر شما اى روح هایى که گرداگردِ حسین(ع) فرود آمده، همراهش شدید! گواهى مى دهم که نماز را به پا داشتید و زکات دادید و به نیکى فرمان دادید و از زشتى باز داشتید و با مُلحدان جنگیدید و خدا را پرستیدید تا به شهادت رسیدید. سوگند به آن که محمّد(ص) را به حق برانگیخت در آنچه به آن در آمدید با شما شریک هستیم. . ادامه مطالب :👇
عطیه می گوید : به جابر گفتم : 📋《یا جابِرُ! کَیفَ وَ لَم نَهبِط وادِیاً ولَم نَعلُ جَبَلاً ولَم نَضرِب بِسَیفٍ وَ القَومُ قَد فُرِّقَ بَینَ رُؤوسِهِم وأبدانِهِم، واُوتِمَت أولادُهُم و أرمَلَت أزواجُهُم؟!》 ♦️اى جابر! چگونه [با آنان شریک باشیم]، با آن که ما نه به درّه اى فرود آمدیم و نه از کوهى بالا رفتیم و نه شمشیرى زدیم، در حالى که اینان سرهایشان از پیکر جدا شد و فرزندانشان یتیم و زنانشان بیوه شدند؟! جابر گفت : 📋《یا عَطِیَّةُ! سَمِعتُ حَبیبی رَسولَ اللّه(ص) یَقولُ : مَن أحَبَّ قَوما حُشِرَ مَعَهُم و مَن أحَبَّ عَمَلَ قَومٍ اُشرِکَ فی عَمَلِهِم وَالَّذی بَعَثَ مُحَمَّداً(ص) بِالحَقِّ نَبِیّا إنَّ نِیَّتی و نِیَّةَ أصحَابِی عَلَى مَا مَضَى عَلَیهِ الحُسَینُ(ع) وأصحَابُهُ》 ♦️اى عطیّه! شنیدم که حبیبم پیامبر خدا(ص) مى فرماید : هر کس گروهى را دوست داشته باشد، با آنان محشور مى شود و هر کس کارِ کسانى را دوست داشته باشد، در کارشان شریک مى‌شود و سوگند به آن که محمّد(ص) را به حق به پیامبرى بر انگیخت نیّت من و همراهانم همان است که حسین(ع) و یارانش بر آن رفته اند. عطیه می گوید : بعد از اینکه با جابر آنان را زیارت نمود، به من گفت : 📋《خُذُوا بِی نَحوَ أبیَاتِ کُوفَانَ》 ♦️مرا به سوى خانه هاى کوفه ببر! 📋《فَلَمّا صِرنا فی بَعضِ الطَّریقِ قالَ : یا عَطِیَّةُ! هَل اُوصِیکَ و مَا أظُنُّ أنَّنی بَعدَ هذِهِ السَّفَرَةِ مُلاقیکَ؟ أحبِب مُحِبَّ آلِ مُحَمَّدٍ(ص) ما أحَبَّهُم وأبغِض مُبغِضَ آلِ مُحَمَّدٍ(ص) ما أبغَضَهُم وإن کانَ صَوّاما قَوّاما، وَارفُق بِمُحِبِّ مُحَمَّدٍ(ص) وآلِ مُحَمَّد(ص)! فَإِنَّهُ إن تَزِلَّ لَهُ قَدَمٌ بِکَثرَةِ ذُنوبِهِ ثَبَتَت لَهُ اُخرى بِمَحَبَّتِهِم ، فَإِنَّ مُحِبَّهُم یَعودُ إلَى الجَنَّةِ ومُبغِضَهُم یَعودُ إلَى النّارِ》 ♦️هنگامى که بخشى از راه را رفتیم گفت : اى عطیّه! آیا سفارشى به تو بکنم که دیگر گمان ندارم پس از این سفر تو را ببینم؟ دوستدار خاندان محمّد(ص) را تا زمانى که آنان را دوست مى دارد، دوست بدار و دشمن خاندان محمّد(ص) را تا زمانى که با آنان دشمن است دشمن بدار، هر چند روزه گیر و شب زنده دار باشد، و با دوستدار محمّد(ص) و خاندان محمّد(ص) رفاقت کن که اگر یک گامش از فراوانىِ گناهش بلغزد، گام دیگرش به محبّت آنان استوار مى‌مانَد؛ چرا که دوستدار آنان به بهشت باز مى‌گردد و دشمن آنان به سوى آتش دوزخ مى‌رود.(۲) نقلهای دیگری هست که تلاقی حضور جابر بن عبدالله را با کاروان اهلبیت امام حسین(ع) که از شام مراجعت می کردند را تایید می کند. راوی می گوید : 📋《فَوَصَلُوا إِلَى مَوْضِعِ الْمَصْرَعِ فَوَجَدُوا جَابِرَ بْنَ عَبْدِ اللَّهِ الْأَنْصَارِيَّ وَ جَمَاعَةً مِنْ بَنِي هَاشِمٍ وَرِجَالًا مِنْ آلِ رَسُولِ اللَّهِ(ص) قَدْ وَرَدُوا لِزِيَارَةِ قَبْرِ الْحُسَيْنِ(ع) فَوَافَوْا فِي وَقْتٍ وَاحِدٍ وَ تَلَاقَوْا بِالْبُكَاءِ وَالْحُزْنِ وَاللَّطْمِ وَأَقَامُوا الْمَآتِمَ الْمُقْرِحَةَ لِلْأَكْبَادِ》 ♦️پس اهل بيت(ع) وقتی به قتلگاه رسيدند، جابر بن عبدالله انصارى‏ و جمعى از بنى هاشم و مردانى از آنها را يافتند كه براى زيارت قبر حسين(ع) فرا رسيده بودند، همگان در يك زمان به عزادارى و نوحه سرايى پرداختند و سوگوارى جگرسوزى بر پا نمودند، و زنان آن آبادى نيز با ايشان به عزادارى پرداختند و چند روز در كربلا اقامت كردند.(۳) جابر در اواخر عمر نابینا شد و یک سال در مکه زیست و سرانجام در مدینه درگذشت و سرانجام در قبرستان بقیع دفن شد.(۴) {وَسَيَعْلَمُ الَّذِينَ ظَلَمُوا أَيَّ مُنْقَلَبٍ يَنْقَلِبُونَ} 📝شعر : شنیدستم که مجنون با دل زار چو شد از مُردن لیلی خبردار   گریبان چاک زد از بهر دلبر به قبرستان شدی با دیدۀ تر   به هرکس می‌­رسیدی آن جگر ریش شدی جویای قبر دلبر خویش   یکی گفتا که ای بی صبر و طاقت! تو را با تربت لیلی چه حاجت؟   بدو گفتا که من مجنون زارم که عشق روی لیلی کرده خارم   جوابش داد آن دانای هشیار اگر هستی تو مجنون دل‌افکار   برو زین خاک‌ها بردار و بو کن ز عطر و بویش، او را جست‌وجو کن   که عشق پاک‌دل، این است حالش نگردد قطع، سیمِ اتّصالش   چو مجنون این کلام نغز بشْنید ز خاک قبرها برداشت، بویید   به ناگه زد گریبان را به تن چاک که بوی لیلی‌ام آید از این خاک   مرا از این سخن آمد به خاطر ز دشت کربلا و حال جابر   بگفتا با عطیّه با دل زار ز هر قبری کف خاکی به من آر   چو گل بویید خاک کشتگان را گلابی ریخت دشت و بوستان را   حسین! ای لالۀ خونین صحرا! به آب دیده شویم قبرها را   بگفتا «کربلایی» عاشق این است که سیم اتّصالش این چنین است 👤کربلایی 📚منابع : ۱)الارشاد شیخ مفید، ج۲، ص۱۵۹ ۲)بحارالأنوار مجلسی، ج۶۸، ص١٣٠ ۳)بحارالأنوار مجلسی، ج۴۵، ص١۴۶ ۴)سیر اعلام النبلاء ذهبی، ج۳، ص۱۹۱ .
. . شعری که تمامش مقفّا و مردّف است و در کتاب " تیغ هفتاد و دو دم" آمده. تمام بندها به این مصراع "یا من اسمه دوا و ذکره شفا حسین!"ختم می‌شود. لحظه لحظه عمر من فقط گذشته با حسین چون که بر لبم نبوده غیر ذکر یا حسین دست من به دامن تو بوده هر کجا حسین چون محل نداده جز تو هیچ کس مرا حسین وقت بی کسی فقط تو را زدم صدا حسین یا من اسمه دوا و ذکره شفا حسین  . حاجت مرا همیشه کرده ای روا حسین پس برای درد من فقط تویی دوا حسین در نماز صبح و ظهر و مغرب و عشا حسین نام نامی تو از لبم نشد جدا حسین ذکر هر قنوت من به جای ربنا ، حسین یا من اسمه دوا و ذکره شفا حسین  . ای تجسم تمام رحمت خدا حسین لطف تو همیشه بوده شامل گدا حسین هر دقیقه می کنی نظر به حال ما حسین ما گدای بی وفا ، تو شاه باوفا حسین پس سراغ غیر تو چرا روم ، چرا ؟ حسین یا من اسمه دوا و ذکره شفا حسین  . برتر از گهر شده ست خاک کربلا حسین چون که با نگاه تو شده است کیمیا حسین شد مس وجود من به لطف تو طلا حسین گریه بر تو دلپذیر اگرچه با ریا حسین زندگی خلاصه گشته از حسین تا حسین یا من اسمه دوا و ذکره شفا حسین  . هست اشک روضه ی تو چشمه ی بقا حسین آمدم به هرکجا که روضه شد به پا حسین گرچه حق روضه های تو نشد ادا حسین گریه ام برای تو شبی نشد قضا حسین عمر من بدون گریه می شود فنا حسین یا من اسمه دوا و ذکره شفا حسین  . ای به کشتی نجات خلق ناخدا حسین گریه بر تو علت نجات انبیا حسین گرچه خورده ای تو سنگ و نیزه و عصا حسین کشته های عشق را خداست خون بها حسین @emame3vom پس به غیر از این دعا ، نمی کنم دعا حسین یا من اسمه دوا و ذکره شفا حسین  . جای تو مگر نبوده دوش مصطفی حسین ؟ روی خاک کربلا چرا شدی رها حسین ؟ روی سینه ات نشسته شمر بی حیا حسین کربلا کفن نبوده غیر بوریا حسین ؟ مادرت رسیده با دم حسین وا حسین یا من اسمه دوا و ذکره شفا حسین  . مادرم گذاشت بر لبم از ابتدا حسین ریخت بین شیر من از اشک روضه ها حسین گردنم گذاشت شال مشکی عزا حسین گفته ام از ابتدا به شوق انتها حسین پس به وقت مردنم به دیدنم بیا حسین یا من اسمه دوا و ذکره شفا حسین  📚" تیغ هفتاد و دو دم" مجتبی خرسندی .
mo139608-02(1).mp3
5.41M
#حضرت_سیدالشهدا ( ع ) #اربعین_حسینی #زمینه 📋 حاج محمود کریمی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ پیغام کربلا به نجف برد جبرئیل یامرتضی علی پسری داستی چه شد پیغام علقمه به نجف برد جبرئیل یا مرتضی علی قمری داشتی چه شد؟!؟ ام الائمه گفت نوحو علی الحسین نور ازل حسین و سلام علی الحسین
[WWW.FOTROS.IR]ma98061409.mp3
13.04M
📝 #با_هرم_مشعل_ها_حـــرم_گر_میگیره 🖊 #تک | #حاج_محمود_کریمی 🖊 #شام_غریبان_۱۳۹۸ 🖊 #هیأت_رایة_العباس "ع" ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ با هُرم مشعل ها حرم گُر میگیره شرر های آتیش به چادر میگیره میره زینب تنها به دنبال زن ها تو این غوغا آتیش گرفته دامن ها اشقیا خیمه رو آتیش زدن اولیا تو بیابون میدون السلام علی الشیب الخضیب السلام علی الخد التریب پره ناموس عشق تو هُرم آتیشه حریم آل الله داره غارت میشه هجوم گرگا و فرار آهو ها شراره افتاده به جان گیسو ها ناله ها میزنن اهل حرم وای خدا، وای سرم، وای معجرم السلام علی الشیب الخضیب السلام علی الخد التریب السلام علی الرأس المرفوع... داداش خواهر میره ولی دست خالی تو زخمی و عریان رو خاک گودالی با دستام خاکارو، رو جسمت میریزم پاشو ای خوش غیرت، کمک کن برخیزم با چی خون گلوت و پاک کنم کاش میشد پیکیرت رو خاک کنم السلام علی الشیب الخضیب السلام علی الخد التریب ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ