.
یا مولانا یاصاحبالزمان عجلالله فرجک
#میلاد_امام_زمان
#اللهمعجللولیکالفرج
هرچه که داریم از اعتبار کریم است
شُکرِ خدا کارِ ما کنارِ کریم است
هرچه به ما میدهند از اول خلقت
محض گُلِ روی روزگارِ کریم است
روزی ما شُکرِ حق به دست کسی نیست
تا که در این خانه سفرهدار کریم است
ما نه فقط جبرئیل هم سرِ هر صبح
منتظرِ سیبِ آبدار کریم است
گر لبِ ما سرخ شد از خونِ جگر نیست
روزی ما شاخهی انارِ کریم است
تا جگری سوخت از آن سرمه کشیدیم
سرمهی عشاق ، شعلهی زارِ کریم است
جلوه نما بنگرم جمالِ علی را
تا که ببینم علی و آلِ علی را
وارث قدوسی قداست زهرا
صاحب سجادهی سیادت زهرا
ثانیهها جمعهها زمان طلوع است
تکیه به کعبه بزن به ساعت زهرا
قسمتِ پیر و جوان ما که نگردید
کاش شود دیدن تو قسمت زهرا
دیدهی دلدادگان به فتح تو مانده است
تا برسد دست ما به تربت زهرا
زُلف بر افشان که پنج آینه بینیم
محشر کبری نما قیامت زهرا
خانهی عشاق را که سیل غمت برد
بر سر ما مانده لیک منتِ زهرا
عاشقی ما تویی جمال محمد
عشق محمد بس است و آل محمد
غیرتِ حیدر تبارِ فاطمه برگرد
ختم کن این انتظارِ فاطمه ، برگرد
صبح ظهور تو روز گرم تقاص است
بارِ دگر بر مزارِ فاطمه برگرد
لشکر تو لشکرِ علی و حسین است
حضرتِ دُل دُل سوارِ فاطمه برگرد
یک طرفت اکبر است و یک طرف عباس
با دو دمِ ذوالفقارِ فاطمه برگرد
میمنه و میسرهها باز بپاشند
با دو یلِ تیغدارِ فاطمه برگرد
زود بیا و جگر شیعه خنک کن
ای همه ، دارو ندار فاطمه برگرد
پیش تو باید که دید قامت عباس
بر سر دوش تو هست رایت عباس
راه تو جمع شهادت است و شهود است
راه خدایی است که آغوش گشوده است
لطف تو آری کرامت حسنین است
خشم تو باری عذاب قوم ثمود است
راه تو روشن تر از طلألؤِ خورشید
وسعتِ تابیدن تو مُلکِ وجود است
عین قعود است یأس و ماندن و تردید
راه سلیمانیِ تو عین صعود است
سایهی تو بر سر است اگر که نوشتیم
سُست تر از تار عنکبوت یهود است
وقت ظهور تو نه که قبل ظهورت
زیرقدمهای شیعه آلسعود است
منتظر تیغ تو ست دولتِ پَستان
تا حَسنستان بسازی از عربستان
معنی اسلام اگر چه صلح و سلام است
آی که در بطنِ انتظار قیام است
منتظر اهلِ دیار بی رمقی نیست
منتظران را دو چشم خفته حرام است
منتظر اهل دعا و عشق و تبسم
تیغهی شمشیر تیز بین نیام است
منتظران خط سرخ قبل ظهورند
امرِ ولی هرچه هست ختم کلام است
منتظر اهل بصیرت است و به گوشش
صحبت آتش به اختیار امام است
باید از این انتظار یاد بگیریم
راه کدامین ره است و چاه کدام است
راه فقط راه عشق راه حسین است
وعدهی ما با تو خیمهگاه حسین است
(حسن لطفی ۴۰۰/۱۲/۲۶)
#یاشبیر
#دکتر_حسن_لطفی
.
سرود.خبر بدید یار اومده....mp3
7.83M
🎤 #سرود ولادت امام زمان علیه السلام با نوای حاج سید مهدی میر داماد .
🎵 خبر بدید یار اومده ...
حاج سید مهدی #میرداماد
#میلاد_امام_زمان #_عج
#سید_مهدی_میرداماد
#مولودی
خبر بدید یار اومده
ماه شب تار اومده
مژده بدید به عاشقا
طبیب دوار اومده
دلبر رسیده سر و سرور رسیده
از کرانه عشق گل امید دمیده
توی کل عالم عطر نرگس پیچیده
یابن طاها یابن یاسین
العجل یابن امیرالمومنین
طاووس جنت اومده
حیدری قامت اومده
خبر بدید به نوکرا
حسینی طینت اومده
احمد خصاله اهل عشق و کماله
نورش فاطمی خورشیده بی زواله
صبح ظهورش صبح عهد و وصاله
یابن طاها یابن یاسین
العجل یابن امیرالمومنین
شهنشه ممتحنه مثل علی صف شکنه
ریشه کنه آل سعود فاتح خاک یمنه
احمد خصاله اهل عشق و کماله
نورش فاطمی خورشیده بی زواله
صبح ظهورش صبح عهد و وصاله
یابن طاها یابن یاسین
العجل یابن امیرالمومنین
https://eitaa.com/emame3vom/58934
.
7948384_358.mp3
7.63M
🎤 #سرود #میلاد_امام_زمان علیه السلام با نوای حاج سید مهدی میر داماد .
.
#سرود
#امام_زمان
#سیدمهدی_میرداماد
کوچه پس کوچه های دل بهاره
توی گرما داره بارون می باره
صدایی میاد از کوچه ی مهتاب
صدا ، صدای آشنای یاره
حیدر شمائل ، ارباب فضائل
نوشته روی سربند سرش یا ابوفاضل
وارث علیه ، هم نام نبیه
وقتی ذوالفقار می بنده ، به به چه یلیه
آسمون دوره گردش ، بی نظیره چه رزمش
وقتی که یا علی میگه دیدنیه نبردش
نعره هاش آتشینه ، ماه روی زمینه
هیبتش جمع علی و یل ام البنینه
یا اباصالح مدد ، یا اباصالح مددی ، یا اباصالح مدد
اذان کربلا دلم رو کنده
صدا مهدی ز مأذنه بلنده
حضرت عیسی رو گنبد عباس
پرچم یا اباصالح می بنده
شب ، شب جنونه ، شب صاحب زمونه
خضر نبی پشت مهدی چاووشی می خونه
دل تو کاروونه ، مهدی ساربونه
بعد مسجد سهله ، آقام تو جمکرونه
کاروون پر دلیره ، سیصد و سیزده شیره
اسم ماها رو بنویس توی لیست ذخیره
بیا آقا ثواب کن ، ما رو هم انتخاب کن
ما قبیله ی سلمانیم ، روی ما هم حساب کن
اباصالح یا مهدی ، اباصالح یا مهدی
باده ی انتظار داره چه شهدی
ایشالا میرسه فصل هم عهدی
به کوری چشم آل خلیفه
بقیع ، آباد میشه با دست مهدی
میشی تو نادم ، وهابی ظالم
بترس از ضربات شمشیر حضرت قائم
هستی مچاله ، خونت حلاله
می شکنه گردنت با دست آقام اباصالح
ظالمان یهودی ، میارن دیگه به زودی
خبر سرنگونی حکام سعودی
این خبر چه شیرینه ، آرزومون همینه
که بریم با رهبرمون کربلا و مدینه
#نیمه_شعبان
https://eitaa.com/emame3vom/58935
4_6008306926641742959.mp3
3.95M
🌹#ولادت_امام_زمان عج
کربلایی #وحید_شکری
#سرود
#میلاد_امام_زمان
متن:کوچه پس کوچه های دل...
🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
کوچه پس کوچه های دل بهاره
توی گرما داره بارون میباره
صدایی میاد از کوچه ی مهتاب
صدا صدای آشنای یاره
حیدر شمائل/ارباب فضائل
نوشته روی سربند سرش یا ابوفاضل
وارث علیه/همنام نبیه
وقتی ذوالفقار میبنده به به چه یلیه
آسمون دوره گردش
بی نظیره چه رزمش
وقتی که یا علی میگه دیدنیه نبردش
ضربه هاش آتشینه
ماه روی زمینه
هیبتش جمع علی و یل ام البنینه
🌑اباصالح یا مهدی🌑
💐💐💐💐💐💐💐💐
اذونه کربلا دلم رو کنده
صدا مهدی ز مأذنه بلنده
حضرت عیسی رو گنبد عباس
پرچم یا اباصالح میبنده
شب شبه جنونه/شب صاحب زمونه
خضر نبی پشت مهدی چاووشی میخونه
دل تو کاروونه/مهدی ساربونه
بعد مسجد سهله آقام تو جمکرونه
کاروان پره دلیره
سیصد و سیزده شیره
اسم ماها رو بنویس توی لیست ذخیره
بیا آقا ثواب کن
مارو هم انتخاب کن
ما قبیله ی سلمانیم روی ماهم حساب کن
🌑اباصالح یا مهدی🌑
https://eitaa.com/emame3vom/58936
17. تصنیف دشتی.mp3
2.67M
#آواز_دشتی
#تصنیف_افتخاری
با صدای هنرمند نوجوان
#حامد_کریمی
ای نامت از دل و جان
در همه جا
به هر زبان ، جاریست
عطرِ پاک نفست ؛
سبز و رها ،
از آسمان جاری است
نورِ یادت ، همه شب
در دل ما
چو کهکشان جاری است
تو نسیم خوش نفسی
من کویر خار و خسم
گر به فریادم نرسی ؛
من چو مرغی در قفسم
تو با منی اما
من از خودم دورم
چو قطره از دریا
من از تو مهجورم
با یادت ای بهشت من
آتش دوزخ کجاست ؟
عشق تو در سرشت من ،
با دل و جان آشناست
چگونه فریادت نزنم ؟
چرا دم از یادت نزنم
در اوج تنهایی ؟
اگر زمین ویرانه شود
جهان همه بیگانه شود
تویی که با مایی
شاعر : #قیصر_امین_پور
#میلاد_امام_زمان
.
#نیمه_شعبان
( گل نرگس )
یا ربیع الانام (عج) ...
خبر آمد خبری در راه است
سرخوش آن دل که از آن آگاه است
ماه از سامره کرده طلوع
آسمان بار دگر کرد خضوع
مادرش دُرّ و گهر آورده
حضرت ثانی عشر آورده
کنیه اش کنیه ی احمد باشد
نام او نام محمد باشد
مژده ای دل که شد عالم سرمست
که مسیحا نفسی آمده است
شاخ طوبی گل نرگس آورد
پسری حضرت نرجس آورد
غرق در عشق شده بنیادم
من به معشوق فقط دل دادم
عشق مهدی است همان کهف حصین
عشق مهدی است ولاغیر و همین
اوست ملجأ به جهان ، اوست پناه
پدرش عسکریِ آلُ الله
اوست از نسل یَلِ بنتِ اسد
نام او جلوه کند تا به ابد
او که از داشتنش مسرورم
حیف از دیدن او محرومم ...
شاخ طوبی گل نرگس آورد
پسری حضرت نرجس آورد
یابن زهرا ! تویی آقای جهان
مددی سید و مولای جهان
بی قرین ، بی مثل و بی بدلی
تو ز نسل قهرمان جَمَلی
دلبری ! جان من و جانانی !
حجت ابن الحسنی ! سلطانی !
صاحب منزلت فاخِر ، تو !
حجج طاهره را آخِر ، تو !
عاشقان ! صبح عدو تاریک تاریک است
"اندکی صبر سحر نزدیک است"
شاخ طوبی گل نرگس آورد
پسری حضرت نرجس آورد
#علی_ساعتچی_خورشید #انتظار
══◈══
۱۴۰۰/۱۲/۲۶
.
.
🔻 اعمال شب #نیمه_شعبان
🔶 شب نیمه شعبان از جمله شبهای بافضیلت و از چهار شبی است که در روایات به احیای آن توصیه شده است که ولادت باسعادت ولیعصر، حضرت مهدی (أرواحنا له الفداء)، در سحرگاه این شب به وقوع پیوسته است.
🔻امام باقر علیهالسلام:
🔶 این شب بهترین شب پس از شب قدر است. ... پس در نزدیک شدن به خداوند در این شب بکوشید، همانا آن شبی است که خداوند بر خود سوگند خورده که هیچ سائلی را از درگاهش برنگرداند...
📜سیدبنطاووس (رحمهالله) درباره فضل و اعمال این شب روایاتی را نقل فرموده است که خلاصهای از آن در ادامه میآید:
❶ خواندن چهار رکعت نماز [دو نماز دورکعتی] بین نماز مغرب و عشا بدین کیفیت:
در هر رکعت یکبار سوره حمد و ده بار سوره توحید (در روایتی یازده بار آمده) بعد از اتمام نماز این اذکار را بگوید:🔻
«يَا رَبِّ اِغْفِرْ لَنَا» (۱۰بار)
«يَا رَبِّ اِرْحَمْنَا» (۱۰بار)
«يَا رَبِّ تُبْ عَلَيْنَا» (۱۰بار)
سوره توحید (۲۱بار)
«سُبْحَانَ الَّذِي يُحْيِي الْمَوْتَى وَ يُمِيتُ الْأَحْيَاءَ وَ هُوَ عَلى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ» (۱۰بار)
🔶 و هرکه این نماز را بخواند، خداوند اجابتش میکند و حاجات دنیوی و اخرویاش را برمیآورد و نامه عملش را دست راستش میدهد و تا سال آینده از جانب خداوند محفوظ میماند.
📚اقبالالاعمال ج۲ ص۸۸۶
❷احیای شب به دعا و نماز
🔻 پیامبر (ص) فرمود:
🔶 هرکه این شب را زنده بدارد در روزی که قلبها بمیرند قلبش نمیمیرد.
📚اقبالالاعمال ج۲ ص۹۴۱
🔻حضرت علی (ع) به نقل از رسول خدا (ص) فرمودند:
هرگاه شب نیمه شعبان فرا رسید، شبش را احیا، و روزش را روزه بگیرید، که خداوند در این شب از غروب خورشید تا طلوع فجر ندا میدهد: آیا آمرزشخواهی نیست که بیامرزمش؟! آیا روزیخواهی نیست که روزیاش دهم؟!
📚اقبالالاعمال ج۲ ص۸۹۸
❸ خواندن دعای کمیل
اقبالالاعمال ، ج۲ ، ص۹۰۸
❹ خواندن صلوات شعبانیه
اقبالالاعمال ، ج۲ ، ص۸۷۱
❺ خواندن این دعا:
🔶 اللَّهُمَّ بِحَقِّ لَيْلَتِنَا هَذِهِ وَ مَوْلُودِهَا وَ حُجَّتِكَ وَ مَوْعُودِهَا الَّتِي قَرَنْتَ إِلَى فَضْلِهَا فَضْلًا فَتَمَّتْ كَلِمَتُكَ صِدْقاً وَ عَدْلًا لَا مُبَدِّلَ لِكَلِمَاتِكَ وَ لَا مُعَقِّبَ لِآيَاتِكَ نُورُكَ الْمُتَأَلِّقُ وَ ضِيَاؤُكَ الْمُشْرِقُ وَ الْعَلَمُ النُّورُ فِي طَخْيَاءِ الدَّيْجُورِ الْغَائِبُ الْمَسْتُورُ جَلَّ مَوْلِدُهُ وَ كَرُمَ مَحْتِدُهُ وَ الْمَلَائِكَةُ شُهَّدُهُ [شهدائه] وَ اللَّهُ نَاصِرُهُ وَ مُؤَيِّدُهُ إِذَا آنَ مِيعَادُهُ وَ الْمَلَائِكَةُ أَمْدَادُهُ سَيْفُ اللَّهِ الَّذِي لَا يَنْبُو وَ نُورُهُ الَّذِي لَا يَخْبُو وَ ذُو الْحِلْمِ الَّذِي لَا يَصْبُو مَدَارُ الدَّهْرِ وَ نَوَامِيسُ الْعَصْرِ وَ وُلَاةُ الْأَمْرِ وَ الْمُنَزَّلُ عَلَيْهِمُ الذِّكْرُ وَ مَا يَنْزِلُ فِي لَيْلَةِ الْقَدْرِ وَ أَصْحَابُ الْحَشْرِ وَ النَّشْرِ تَرَاجِمَةُ وَحْيِهِ وَ وُلَاةُ أَمْرِهِ وَ نَهْيِهِ اللَّهُمَّ فَصَلِّ عَلَى خَاتِمِهِمْ وَ قَائِمِهِمْ الْمَسْتُورِ عَنْ عَوَامِلِهِمْ [عوالمهم] وَ أَدْرِكْ بِنَا أَيَّامَهُ وَ ظُهُورَهُ وَ قِيَامَهُ وَ اجْعَلْنَا مِنْ أَنْصَارِهِ وَ اقْرِنْ ثَارَنَا بِثَارِهِ وَ اكْتُبْنَا فِي أَعْوَانِهِ وَ خُلَصَائِهِ وَ أَحْيِنَا فِي دَوْلَتِهِ نَاعِمِينَ وَ بِصُحْبَتِهِ غَانِمِينَ وَ بِحَقِّهِ قَائِمِينَ وَ مِنَ السُّوءِ سَالِمِينَ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ وَ الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمِينَ وَ صَلَّى اللَّهُ عَلَى مُحَمَّدٍ خَاتَمِ النَّبِيِّينَ وَ الْمُرْسَلِينَ وَ عَلَى أَهْلِ بَيْتِهِ الصَّادِقِينَ وَ عِتْرَتِهِ النَّاطِقِينَ وَ الْعَنْ جَمِيعَ الظَّالِمِينَ وَ احْكُمْ بَيْنَنَا وَ بَيْنَهُمْ يَا أَحْكَمَ الْحَاكِمِينَ.
📚اقبالالاعمال ج۲ ص۹۰۷
❻ زیارت امام حسین (علیهالسلام)
🔶 هر گاه روز اول شعبان فرارسد منادی از عرش الهی ندا میدهد: ای زائرین حسین (علیهالسلام) از زیارت حسین در شب نیمه شعبان غافل نشوید؛ چه اگر میدانستید چه چیز در آن نهفته است کل سال را برای آمدنش به انتظار مینشستید.
📚اقبالالاعمال ج۲ ص۹۲۰
❼ گفتن اذکار اربعه
🔶 امام باقر (علیهالسلام) میفرماید:
🔶... هرکه در این شب صدمرتبه «سُبحانَالله» و صدمرتبه «اَلحَمدُ لِلّه» و صدمرتبه «اَللهُ اَکبَر» و صدمرتبه «لا اِلهَ اِلَّا الله» بگوید خداوند گناهان گذشتهاش را میآمرزد و حاجات دنیوی و اخرویاش را برمیآورد چه حاجاتی را که از خدا خواسته و چه آن را که نخواسته اما خدا آن را میداند. این از فضل خداست بر بندگانش.
📚اقبالالاعمال ج۲ ص ۸۸۷
.
.
#سرود - میلاد حضرت مهدی عجّل اللّه تعالی فرجه الشّریف
کار نشد نداره
یک گُل وا شده امّا میبینم بهاره
کار نشد نداره
حیدر دوباره پا روی زمین میذاره
کار نشد نداره
امسال اَربعین سپاهِشو حرم میآره
ان شاءاللّه اربعین
حرم میام با خودت آقا
ان شاءاللّه اربعین
تو موکبِ بقیةَاللّه
ان شاءاللّه اربعین
کربوبلا با شما
کربلا کربلا با مهدیِ زهرا (۴)
کار نشد نداره
نوکر میبینه تو دستِت ذوالفقاره
کار نشد نداره
عیسی شمشیرزنِ سپاهِ انتظاره
کار نشد نداره
حتماً عموجونت عَلم برمیداره
ان شاءاللّه میبینم
نشستی رو منبرِ مولا
ان شاءاللّه میبینم
توی بقیع روضهیِ زهرا
ان شاءاللّه میبینم
کربلا رو با آقا
کربلا کربلا با مهدیِ زهرا (۴)
کار نشد نداره
با دعایِ شما حتمیه دفعِ بلا
کار نشد نداره
مسِ دلم میشه با یه نگاهت طلا
کار نشد نداره
یه بار تولّدت با هم میریم کربلا
ان شاءاللّه کربلا
سالِ دیگه نیمهیِ شعبان
ان شاءاللّه کربلا
من و شما تو صحنِ سلطان
ان شاءاللّه کربلا
دم میگیریم حسین جان
کربلا کربلا با مهدیِ زهرا (۴)
#سرود #میلاد_امام_زمان
#حسین_ایمانی
.👇
.
#شور (سرود)
#میلاد_امام_زمان عجّل اللّه تعالی فرجه الشّریف
سبک خبر آی خبر...
خبر اومده که دلبرم اومده
کسی که خیلی دوسِش دارم اومده
شبِ قدرِ عاشقا همین امشبه
اِمیدِ اهالیِ حرم اومده
تا اومد جهان زیبا شد
تا اومد دلا شیدا شد
تا اومد بنفشه خندید
تا اومد اَقاقی وا شد
جاءَالحق وَ زَهَقَالباطل
اومده دلبرِ صاحبدل
حسینِ امروزهیِ دنیاست
غیرتمندتر از ابوفاضل
یامهدی بیا گلِ نرگس (۴)
خبر اومده که جشنه تو سامرا
اومد یوسفِ حرم اومد دلربا
به یوسف بگین بیاد تماشا کنه
عجب چشم و اَبرویی داره یارِ ما
این عیسای آئینِ ما
این موسایِ کوهِ طوره
امسال دیگه انشاءاللّه
سالِ فرج و ظهوره
الهی پای بیرقِ آقا
زائرِ شیشگوشهیِ مولاشَم
از خادمای موکِبُالمهدی
تو جادّهیِ کربوبلا باشم
یامهدی بیا گلِ نرگس (۴)
#سرود #شور #میلاد #شب_قدر
#امام_زمان
#حسین_ایمانی
.👇
.
#سرود
#میلاد_امام_زمان عجّل اللّه تعالی فرجه الشّریف
سبک ماه امشب درمیاد...
بارونه بارونه بارونِ نوره
دلهامون مهمونِ... جشنِ ظهوره
قرارِ قلبِ بیقرارِ منی
الحمدللّه که نگارِ منی
ذکرِ مادره بیا گلِ نرگس
ذکرِ دلبره بیا گلِ نرگس
ذکرِ نوکره بیا گلِ نرگس
رو سرِ... تو داره ستاره میباره
نفست بهاره چشمانتظارت ذوالفقاره
(اباصالح جَوُونیمو نذرِ تو کردم
اباصالح بیا تا دورت بگردم ) ۴
کِی میشه آقاجون من روتو ببینم
کاش پایِ... منبرت دو زانو بشینم
رمزِ کمالِ دینِ پیغمبری
خطبه و اصل و نَسَبت حیدری
سایهیِ سرم بیا گلِ نرگس
یوسفِ حرم بیا گلِ نرگس
خیلی دوسِت دارم بیا گلِ نرگس
آرزوم نگاته آبروم دعاته
حسرتم براتِ... کربوبلا و سامراته
اباصالح تو که مُعِزُّالاولیایی
اباصالح دلارو کردی کربلایی
(اباصالح جَوُونیمو نذرِ تو کردم
اباصالح بیا تا دورت بگردم ) ۴
یاحیدر رَجزِ... رزمِ حیدریتِه
یازهرا ضربهیِ... قلبِ مادریتِه
ذکرِ علی و فاطمه میگیری
عَلم به سبکِ علقمه میگیری
ای دلبر و دلدار بیا گلِ نرگس
عاشقِ علمدار بیا گلِ نرگس
ذوالفقارو بردار بیا گلِ نرگس
تویی ماه تویی شاه پسرِ یداللّه
تویی رهبرِ راه بگو بگو علی ولیُّ اللّه
اباصالح ذکرِ تو چارهیِ هر مشکله
اباصالح عشقِ تو آقام ابوفاضله
(اباصالح جَوُونیمو نذرِ تو کردم
اباصالح بیا تا دورت بگردم ) ۴
#سرود #میلاد #امام_زمان عجل_الله_تعالی_فرجه_الشریف
#حسین_ایمانی
.👇
.
#شور #سرود
میلاد امام زمان عجّل اللّه تعالی فرجه الشّریف
قبله کعبه
مروه مِنا
یابنَالزّهرا
آقا بیا آقا بیا (۲)
خورشید صحرا
بارون دریا
دین وُ ... دنیا
آقا بیا آقا بیا (۲)
احمد جَلوات حیدر وَجنات
نذرِ تو کند زهرا صلوات
ایثارِ حسن رفتارِ حسین
یوسفِ حرم کشتیِ نجات
اباصالح مدد اباصالح (۴)
دلبر دلدار
سرور سردار
عَلم بردار
آقا بیا آقا بیا (۲)
ساغر ساقی
محور باقی
ماهِ دربار
آقا بیا آقا بیا (۲)
ماهِ عالمین وارثِ حسین
بر راهِ شما چشمِ زینبین
فاتحِ حُنین شاهِ مشرقین
بیتابِ شما بینالحرمین
اباصالح مدد اباصالح (۴)
#میلاد_امام_زمان
#حسین_ایمانی
.👇
.
#چهارپاره
#میلاد_امام_زمان عجّل اللّه تعالی فرجه الشّریف
چند قرن و چند سال و چند ماه و چند روز
لحظه لحظه میشود عمرِ فراقت بیشتر
پایِ طاقِ نصرتِ جشنِ تولّد با خودم
فکر کردم باز هم شد عمرِ غیبت بیشتر
ماندهام یکسالِ دیگر پایِ بیرق شکر شکر
لحظههایِ انتظارت پُر بهاتر از زَر است
نَه فقط مانده به راهت چشمهایِ نوکرت
جمعه جمعه خیره بر راهِ تو چشمِ مادر است
دانه دانه میشود مویِ سر و صورت سپید
طفلِ نوپایِ کلاسِ انتظارت پیر شد
روزِ میلادِ شما را جشن میگیریم و بعد...
زیرِ لب یک جمله میگوئیم آقا دیر شد
یکهزار و یکصد و چندین و اَندی سال رفت
یکهزار و یکمدل طعنه شنیده منتَظِر
یکصدا گفتند یکعالم کلامی یکسره
یک نفر مانده میآید میرسد آن منتَظَر
منتَظَر شد از نظر پنهانُو چشمِ منتَظِر
ابرِ بارانیِ هجرانِ نگارش میشود
ارتباطِ عاشق و معشوق یعنی هر کسی...
بیقرارِ یار شد او بیقرارش میشود
بیقراری کردنم یعنی قرارِ قلبها
بیقرارم میشود گَهگاه یادم میکند
آخرش او با نگاهی بندهیِ آلوده را
با دَمِ جانم علی وَاللّه آدم میکند
دَم علی جانم علی قرآن و ایمانم علی
میزند بر کعبه تکیه جمعهیِ موعود یار
باز هم روحالامین دم میزند از این یقین
لاٰ فَتیٰ اِلّٰا علی لَا سَیفَ اِلّٰا ذوالفقار
جمعه ای که میرسد از راه محشر میشود
لشکرِ او میرسد از شام و ایران و یمن
یاعلی میگوید و با دستِ خود حک میکند
سَردرِ دروازهیِ شهرِ مدینه یاحسن
با شهیدان میرود پایِ پیاده کربلا
در حرم میخواند از ایثار و ایمانِ عمو
روبهرویِ گنبدِ شاهِ وفا میخواند او
روضههایِ دختری با یک گلِ سر رویِ مو
اَفضلُالاعمالِ امروز است این ذکرِ سلام
اَلسّلام اِی تشنهیِ مضطر غریبِ دستگیر
حقِّ آن ارباب که دستِ غلامش را گرفت
بر گدایِ خود نظر کُن حضرتِ نِعمَالامیر
📃۱۴۰۰/۱۲/۲۴
#میلاد #سامرا
#امام_زمان عجل_الله_تعالی_فرجه_الشریف
#حسین_ایمانی
.
.
#مُسمّط_مربّع
#میلاد_امام_زمان عجّل اللّه تعالی فرجه الشّریف
لبنان فلسطین سوریه اوکراین پاکستان
غزّه یمن کابل میانمار و نیجِر ایران
اصلاً چه فرقی میکند مظلومِ هر بحران
میخوانَدَت مولودِ خوبِ نیمهیِ شعبان
برگرد و دنیایِ مرا دنیایِ رحمت کُن
مثلِ علی بر مردمِ دنیا حکومت کُن
تنها اُمیدِ مردمِ دنیایِ بحرانی
تو دردهایِ سینه را ناگفته میدانی
بی تو جهانِ ماست چون دریایِ طوفانی
امشب نجف یا کربلا یا طوس؟!... مهمانی
هر جا که هستی یک دعا خرجِ سپاهت کُن
قائم به پا خیز و علیگونه قیامت کُن
دنیا بدونِ تو ندارد اَرزنی ارزش
دارد شبِ میلاد از تو آسمان خواهش
بردار تیغِ ذوالفقارِ شیر و با غرّش....
بَر هم بزن آقا بساطِ کفر چون داعش
عالِم بیا عالَم به صلح و عشق دعوت کُن
سهمِ غلامِ خانهزادِ خود زیارت کُن
آئینهیِ رویِ علی آمینِ آئینی
میدانم آقاجان که ما را خوب میبینی
امشب میآیی تا کنارم باز بِنْشینی
ماهِ خدا که سفرهیِ اِفطار میچینی
یادی از این مسکینترین عبدِ تبارَت کُن
رزقِ مرا حتماً شهادت با شفاعت کُن
📃۱۴۰۰/۱۲/۲۶
#میلاد #سامرا
#امام_زمان عجل_الله_تعالی_فرجه_الشریف
#حسین_ایمانی
.
.
#مصاحبه
#آموزش_مداحی
«محیا»، اولین مجله تصویری هیئت، شب گذشته به صورت زنده از لایو اینستاگرامی این برنامه و صفحه عقیق پخش شد. موضوع این قسمت از برنامه «بررسی آسیبها و فرصتهای مداحی استدیویی» بود و با حضور حجت الاسلام سید حسین آقامیری و سید مهدی حسینی این موضوع مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

سیدحسین آقامیری در ابتدای سخنان خود گفت: قبل از آنکه درباره مداحی استدیویی بخواهیم صحبت کنیم باید 2-3 قدم به عقب برگردیم و درباره یکسری از مسائل اساسی و بنیادی هیئت به نتیجه برسیم. هر زمان فهم مشترکی در موضوع هیئت پیش آمد، خود به خود راه حل این مسائل نیز پیدا میشود.
وی با اشاره به پیام رهبر انقلاب به نشست اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشجویان در اروپا بیان داشت: در این جلسه میخواهم نکاتی را در 3 بخش بگویم. بخش ابتدایی صحبتهایم به پیام مقام معظم رهبری به 56امین نشست اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشجویان در اروپا اختصاص دارد. حضرت آقا در بخشی از این پیام میفرمایند: «رویدادهای سیاسی و نظامی در این روزها، تشکیلدهنده بخشی از همان پیچ تاریخی جهان است که گمان آن رفته بود.» برهمین اساس، برای صحبتکردن درباره هیئت، اولین گام این است که باید بدانیم در چه جغرافیایی و در چه زمانی هستیم.
آقامیری اضافه کرد: ایشان در ادامه میفرمایند: «نخبگان و زبدگان ملت بزرگ ما در این مرحله، حامل مسئولیتهای ویژهاند.» دقت داشته باشید که یکی از اساسیترین جامعههای نخبگانی ما هیئتها هستند. به عبارت دیگر، آن عاملی که اساس و بقای جریان توحیدی به اوست، جریان سیدالشهدا، روضه و هیئتهای مذهبی است. در اینجا میخواهم به بخشی از سخنان حضرت امام اشاره کنم؛ ایشان میفرمایند: «روضه سیدالشهدا برای حفظ مکتب سیدالشهدا است. آن کسانی که میگویند روضه سیدالشهدا را نخوانید، اصلا نمیفهمند که مکتب سیدالشهدا چه بوده و نمیدانند یعنی چه؟ نمیدانند این گریهها و این روضهها این مکتب را حفظ کرده است.»

این کارشناس مسائل دینی صحبتهای خود را با یک سوال ادامه داد و گفت: سوال من این است که در شرایط امروز، پیشبرندگی و پیشروندگی جریان هیئات مذهبی و مانعیت آنها کجاست؟ پیشبرندگی و پیشروندگی هیئت بدین معناست که بدانیم کانون اصلی تربیت نیروی انسانی برای حکمرانی در زمان حضرت ولیعصر و حضرت سیدالشهدا در دوران رجعت، هیئت است. شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم ما در کدام مکتب تربیتیافته بودند؟ آیا غیر از مکتب هیئت بود؟ بنابراین هیئت باید تبدیل به کانون تربیت نیروی انسانی آنهم در سطح بسیار بالای آن شود. با این حال بخش بیشتری از بحث امشب من مانعیت هیئت است. چگونه میشود که هیئت در جایی تبدیل به حجاب میشود؟
وی تاکید کرد: دشمنان ما تلاش میکنند مغز جریان توحیدی در هیئت را هدف قرار بدهند. آنان میدانند که مختصات این جریان چیست و چه اثرگذاری دارد؟ در این شرایط، خطبا، مداحان و شاعران ما صاحب تکلیف هستند. تکلیفشان این است که هیئت را به سمت شتاب بنیادین و عمیق ببرند. آنهم نه به سمت شتابهای روبنایی یا تولید سیاهیلشگر. سیاهی لشکر به درد دستگاه حکمرانی سیدالشهدا نمیخورد و حق نداریم در هیئت سیاهیلشکر تربیت کنیم. بنده در همینجا اعلام میکنم که حفظ وضع موجود و یا بازگشت از این وضعیت، ظلم به سیدالشهدا است.
آقامیری با اشاره به اینکه عاقبت بخیری ما به دستگاه امام حسین علیه السلام گره خورده است، گفت: کسی که در برابر جریانی که قصد تحریف سیدالشهدا و این دستگاه را دارد، سکوت کند، «خسر الدنیا و آخرت» میشود. درست است که میگویند دستگاه سیدالشهدا صاحب دارد اما این موضوع رفعکننده تکلیف از گردن ما نیست. اکنون در روزگار غیبت زندگی میکنیم؛ وظیفه ما در هیئت، زمینهسازی برای ظهور امام مهدی است. کانون این زمینهسازی، هیئت است، بنابراین حق نداریم در هیئت هر جور دلمان خواست عمل کنیم و هر حرفی را بزنیم بلکه باید عمیق حرکت کنیم و نیروهایی را تربیت کنیم که عمق دارند. تاکید میکنم که هیئت جایی نیست که برای لحظاتی عواطف مردم را به کار گیرد و تمام، هیئت جایی نیست که به زندگی و رزق مردم کاری نداشته باشد، هیئت جایی نیست که از کنار مسائل سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بیتفاوت رد شود.
امام حسین ع
. #مصاحبه #آموزش_مداحی «محیا»، اولین مجله تصویری هیئت، شب گذشته به صورت زنده از لایو اینستاگرامی ای
ها قهراند؟ بعید است، چرا که به هیئت میروند. به نظر میرسد قانون نانوشتهای وجود دارد که میگوید اگر ایرادات را بگوییم، ممکن است دستگاه امام حسین دستکاری شود. این واقعیت وجود دارد که هیئت محل حضور سلایق است؛ به اندازه آدمهایی که در هیئتها وجود دارند، سلیقه وجود دارد. این سلیقهها شرایط خلاقیت و نوآوری را فراهم میکند و نمیتوانیم خلاقیت و نوآوری را نادیده بگیریم. در اینجاست که نقش نخبگان مشخص میشود. وقتی ایده جدیدی ارائه میشود، لازم است که مورد ارزیابی قرار گیرد و این کار به عهده این نخبگان است.
وی ادامه داد: به اعتقاد من، مداح یک راوی است و راوی یعنی نقال. مداح باید از نظر شکل، نوع اجرا و نوع محتوا تغذیه بشود. اصلا قرار نیست که در همه این حوزهها مداح، کارشناس باشد. به نظرم یک مداح باید مشاور شعر داشته باشد و این مشاور آن شعر را نقد کند. اگر بپذیریم که منِ مداح باید مشاور شعری، تاریخی و ... داشته باشم، بسیاری از امور ساماندهی میشود. در اینجاست که نقش نخبگان عیان میگردد. سوال من از مداحان و دستاندرکاران هیئت این است که چرا نخبگان را شناسایی نکرده و با آنان در ارتباط نیستند؟
امام حسین ع
. #مصاحبه #آموزش_مداحی «محیا»، اولین مجله تصویری هیئت، شب گذشته به صورت زنده از لایو اینستاگرامی ای
.
آقامیری در بخش دوم سخنان خود با اشاره به تذکرات رهبر انقلاب به مداحان در دیدارهای سالانه گفت: از دوستان هیئتی گلایهای دارم؛ اگر بخواهیم کلام یک حکیم را بفهمیم، مقدماتی دارد. اولین مقدمه این است که بدانیم ولی فقیه به عنوان نائب امام زمان چه جایگاهی دارد؟ فلذا یکی از آسیبهای رجوع به کلام ولی تعجیل و تکبعدی نگاه کردن است. برای مثال میبینید که حضرت آقا سخنی را درباره هیئت بیان میکنند و نیم ساعت بعد همه دربارهاش اظهارنظر و یا مصداقسازی میکنند. باید کمی فکر کرد.
وی ضمن تشریح مفهوم جمله مشهور «هیئت باید هیئت بماند» بیان داشت: اگر کسی درعصر غیبت میخواهد سخن ولیفقیهاش را بفهمد و به درستی عمل کند نیاز به مقدماتی دارد. اولین موضوع، شناخت امام جامعه است، موضوع دیگر این است که مبانی انقلاب اسلامی را بفهمیم. مطلب دیگر فهم هیئت در منطومه امام جامعه است. مقدمه چهارم، فهم هنر در منطومه فکری امام جامعه است و موضوع پایانی فهم مداحی در منطومه فکری امام جامعه است. اگر اینها را بدانیم آن موقع متوجه میشویم که «هیئت باید هیئت بماند چه معنایی دارد؟» این موضوع در حالی است که این مقدمات تبدیل به مفروضات شده است. به همین دلیل است که دچار خطا در تحلیل و محاسبات میشویم.
سید مهدی حسینی سخنران دیگر این برنامه اینترنتی بود.

وی با اشاره به مبانی اساسی در هیئت گفت: به نظرم برای تحلیل جریان نوپدید استدیوخوانی، همانند حجت الاسلام آقامیری باید به مبانی هیئت برگردیم. یکی از اصطلاحاتی که زیاد به کار بردیم عزاداری سنتی است. برداشتها از این عبارت این است که اگر امروز میخواهیم نوحه بخوانیم باید به سبک حاج اکبر ناظم بخوانیم، این حرف درست نیست و ما باید براساس زمانه پیش برویم. بنابراین منظور از عزاداری سنتی این است که براساس مبانی پیش برویم. یکسری مبانی در هیئت وجود دارد که باید رعایت شود.
حسینی اضافه کرد: بنده معتقدم که در هیئت، توسل و عزاداری برگزار میشود و این موضوع فراتر از سلایق، خواستهها یا تواناییهای من است. دقت داشته باشید که در هیئت باید اولاً اصل محبت در وجود افراد تقویت شود. ثانیاً هیئت را خانه خود بدانیم و از آن به مودت نسبت به اهل بیت برسیم. برهمین اساس، معتقدم که در هیئت باید به اصلِ وظیفه نگاه کنیم، نه خواستهها، سلیقهها و نیازهای مقطعی مردم. درست است که هر هنرمندی در هر عرصهای باید به سلیقه عموم مردم دقت داشته باشد اما در عین حال براساس یکسری مبانی حرکت میکند.

این استاد دانشگاه و شاعر آیینی با اشاره به دیگر مبانی هیئت گفت: مبنای دوم، «مکان» توسل و عزاداری است. در یک دورهای، این مکان فقط مساجد بودند و در دورهای دیگر حسینیهها و خانهها نیز بدان اضافه شدند. حال باید دید که آیا مکانهای جدید با مبانی اساسی هیئت سازگاری دارند یا خیر؟ مبنای سوم ارکان هیئت است. از سویی دیگر، مداح قبل از اینکه روی تریبون برود، برنامهای میچیند و اصطلاحا مهندسی اجرا میکند. در نهایت، زمانی که پشت تریبون میرود، بداههخوانی میکند. بداههخوانی هنری است که در هیئت رخ میدهد و در استدیو دیده نمیشود. مبنای پنجم نیز حس و حال معنوی است. بنده معتقدم وقتی میخواهیم وارد مداحی #استدیو یی بشویم اول باید سراغ این مبانی برویم و سپس سخن بگوییم.
آقامیری ضمن تایید سخنان حسینی تاکید کرد: مشترکات حرف من و آقای حسینی این است که وقتی مبانی هیئت به درستی تبیین شود، معلوم میشود چه مسائلی جزء هیئت است و چه مسائلی خارج از آن قرار دارد. دقت داشته باشید که قبل از هر چیز لازم است در مبانی به فهم مشترک برسیم. اگر مداحی یا سخنرانی خود را منتظر ظهور امام زمان میداند باید با همه وجود وقت بگذارد و در مشاوره با اساتید و اهل فن مسئله استدیوخوانی را حل کند. متاسفانه امروز دغدغهای برای حل آن وجود ندارد. به همین دلیل است که عدهای خیلی راحت آن را رد میکنند و عدهای دیگر به راحتی میپذیرند. من نه موافقم نه مخالف چرا که تخصصی در این زمینه ندارم. باید از کسی که این جریان را رد میکند بپرسیم که چه مبنایی دارد؟ همچنین از کسی که آن را تایید میکند باید پرسید که برچه مبنایی آن را تایید میکند؟ عدهای میگویند مداحی استدیویی با سرعت حرکت میکند، ما هم باید برویم. این موضوع غلط است.
حسینی در پاسخ به سوال مجری مبنی بر اینکه حرف کارشناسی در این زمینه چیست، گفت: در این موضوع میخواهم ریشهایتر صحبت کنم. پیش از انقلاب، زمانی که شهید مطهری سخنرانیهای خود با عنوان «فریادهای مطهری بر تحریفات عاشورا» را مطرح میکرد، اتفاق بزرگی رخ داد. این سخنرانیها واکنش علمی یک نخبه در قبال نکتهای بود که از نظر او در دستگاهامام حسین خطا محسوب میشد. سوال من از جامعه امروز این است که چرا نخبگان ما هیئت را رصد نمیکنند و نقاط ضعف و قوت آن را براساس مبانی علمی بیان نمیکنند؟ آیا با هیئت
امام حسین ع
. آقامیری در بخش دوم سخنان خود با اشاره به تذکرات رهبر انقلاب به مداحان در دیدارهای سالانه گفت: از د
.
#مداحی_استدیویی
او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مداحی استدیویی ظرفیتی برای جذب هست یا خیر، تصریح کرد: در پاسخ به این پرسش باید تاکید کنم که لازم است درباره نگرشها صحبت کنیم. به چه قیمتی قرار است افراد را به هیئت بکشانیم؟ وقتی من هنوز آمادگی ندارم که موضوع محبت و مودت را در هیئت معرفی کنم، چرا به فکر ایستگاه صلواتی هستم؟ سوال من این است که مگر مداحیهای حاج محمود کریمی چه ایرادی داشت که حالا برای ایستگاههای صلواتی باید مداحی استدیویی بگذاریم؟ در استدیوییخوانی چند عید بزرگ وجود دارد که در هیئت وجود ندارد؛ بنده در ابتدای جلسه گفتم که در هیئت باید اهل بیت را به مخاطبی که به ما گوش میدهد معرفی کنیم؛ در این شرایط به یک اصل به نام تعامل بین مخاطب و مداح میرسیم. در هیئت بده بستانها و تعامل بین مخاطب و مداح بسیار زیاد است، این موضوع درحالی است که در استدیوخوانی مخاطبی نداریم که چنین موضوعی را پیاده کنیم. فراتر از ارتباط چهره به چهره باید به بداههخوانی اشاره کنم؛ در هیئت بداههخوانی داریم اما در استدیوخوانی خیر.
آقامیری نیز در پاسخ به سوال مجری برنامه مبنی بر اینکه حفظ هیئت مهم است یا جذب حداکثری بیان کرد: بنده اشاره کردم که هیئت محل تعمیق است و اگر قرار است سرعت بگیرد باید این سرعت در جهت تعمیق باشد. هر چیزی که عمقبخشی را ایجاد میکند، خوب است.
حسینی ضمن اشاره به ضعیف بودن برخی مداحان گفت: نکته مهمی که در استدیوخوانی میبینم ضعف مداح است و شاید به همین دلیل است که به سمت استدیوخوانی رفته است. قطعا خروجی استدیو بهتر است و این موضوع به معنای آن است که ضعفهای خود را روتوش میکنیم. دقت داشته باشید که بنده در بخش ابتدایی حرفهایم مطرح کردم که مداح نیاز به مشاور دارد تا ایراداتش به مرور برطرف شود. این موضوع در حالی است که در استدیوخوانی این ایرادات با شتاب بسیار زیادی پوشانده میشود. بگذارید مثالی بزنم؛ به نظر شما وجه قالب هیئتهای ما مناجات و مدیحهخوانی است یا سینهزنی؟ سینهزنی. این سوال باید برای نخبگان به وجود بیاید؛ چرا سینهزنی تبدیل به وجه قالب شده در حالی که معرفی اهل بیت و دعوت به مودت در هر دو قالب باید متجلی شود؟ اگر قرار باشد یک بخش را حذف یا کمرنگ کنیم، چه فایدهای دارد؟ به نظرم مداحی ما دچار فرم شده که گرفتار استدیوخوانی شده است. دقت داشته باشید که در هیئت سلیقه حرف اول را نمیزند بلکه مبانی هیئت نکته اساسی است و سلایق را باید با آن تطبیق داد.
وی تاکید کرد: شاید یکی از مهمترین لطمات استدیوخوانی به هیئت این است که مخاطب با مداح تعاملی ندارد. مخاطب از هیئت بیرون رفته و میگوید که در خلوتم، ماشینم و ... به یک قطعه مداحی گوش میدهم. به نظرم خط پایان استدیوخوانی این است که هیئت، تعامل و حال به معنای واقعی آن دیگر وجود نخواهد داشت.
او در پایان اظهار کرد: سوال من این است که چرا روضهخوانی و سخنرانی استدیویی نداریم؟ دلیلش این است که در این دو قالب مخاطب نقش کلیدی دارد. در مداحی استدیویی، موسیقی و ضرباهنگ دخیل شده و از آن جا که وجه قالب مداحی ما سینهزنی شده است، شاهد استدیوییخوانی هستیم. سوال من این است که برای رعایت شأن اهل بیت در هیئت چه قدر دقت داریم؟ برخی مضامین که در اشعار ارائه میشود، واقعا سنجیده میشود؟ به همین دلیل است که من از مهندسی اجرا نام بردم. مداح باید قبل از اجرا با خود فکر کند که آیا این واژه درست است یا خیر؟ آن عبارت را به کار ببریم یا خیر؟ در اینجاست که اهمیت مشورت و حضور مشاور در کنار مداح عیان میشود.
.
.
#سرود
#میلاد_امام_زمان
#نیمه_شعبان
#لهجه_اصفهان
#مهدی_رعنایی
شب عشق است و باید امشبو بیدار بمونم ۲
برای سلامتیت سوره ی یاسین بخونم
خودمو قاطی جمع عاشقات جا میکنم
هی الهی عظم البلا رو نجوا میکنم
مهربونمی تو
اروم جونمی تو
عبدم و عبیدم
صاحب زمونمی تو
یه گوشه ی چشمت بسه
برا کسی ک بی کسه
بگو ک یه روز دست من
ب پر عبات میرسه ۲
(بیا گل نرگس بیا ۴)
اومدم درد و دل خستمو درمون بکنم
گله از این همه تنهایی و هجرون بکنم
قبوله خیلی بدم تو خوبیات حد نداره
من ندیدم کسی ک با تو باشه بد بیاره
ذره پروری تو
پناه نوکری تو
(همه جوره مثل
احمد و حیدری تو )۲
(آرزومه تو نوکری
ی روزی قدیمی بشم )۲
با تو ک همه چیزمی
رفیق صمیمی بشم
(بیا گل نرگس بیا ۴)
کاش ب روزی برسم ک جزو لشکرت باشم
منم از منتقمای جد و مادرت باشم
(دوست دارم ک رو لبات ی روز تبسم بیارم
برا اتیش زدن اون دوتا هیزم بیارم)۲
(آغوش تو بازه
لطف تو چاره سازه )۲
ذکر من ی عمره
یا فارس الحجازه
بیا گل نرگس بیا ۴
.👇