eitaa logo
دوستان امام زمان(عج)
430 دنبال‌کننده
5.1هزار عکس
3.2هزار ویدیو
41 فایل
اۍڪــاش‌ڪـه‌انتخاب‌مان‌مهدی‌بود هرپرسش و هرجواب‌مان مهدۍ بود شادمانترین مردم ،بهترین چیزها ندارند،بلکه بهترین برداشت از زندگی دارند. هر هفته با موضوعی اخلاقی ارتباط با مدیر @Y_a_r_a_h_m_a_n لینک کانال https://eitaa.com/joinchat/3961127018C539fa8bf02
مشاهده در ایتا
دانلود
🔆درمان گناه كميل يكى از ياران مخلص اميرالمؤ منين است ، مى گويد: از اميرالمؤ منين عليه السلام پرسيدم ، انسان گاهى گرفتار گناه مى شود و به دنبال آن از خدا آمرزش مى خواهد، حد آمرزش خواستن چيست ؟ فرمود: حد آن توبه كردن است . كميل : همين مقدار؟ امام عليه السلام : نه . كميل : پس چگونه است ؟ امام : هرگاه بنده گناه كرد، با حركت دادن بگويد استغفرالله . كميل : منظور از حركت دادن چيست ؟ امام : حركت دادن دو لب و زبان ، به شرط اين كه دنبال آن حقيقت نيز باشد. كميل : حقيقت چيست ؟ امام : دل او پاك باشد و در باطن تصميم گيرد به گناهى كه از آن استغفار كرده باز نگردد. كميل : اگر اين كارها را انجام دادم از استغفاركنندگان هستم ؟ امام : نه ! كميل : چرا؟ امام : براى اين كه تو هنوز به اصل آن نرسيده اى . كميل : پس اصل و ريشه استغفار چيست ؟ امام : انجام دادن توبه از گناهى كه از آن استغفار كردى و ترك گناه . اين مرحله ، اولين درجه عبادت كنندگان است . به عبارت ديگر، استغفار اسمى است شش معنى دارد؛ 1. پشيمانى از گذشته . 2. تصميم بر بازنگشتن بدان گناه به هيچ وجه . (تصميم بر اين كه گناهان گذشته را هيچ وقت تكرار نكنى .) 3. پرداخت حق همه انسانها كه به او بدهكارى . 4. اداى حق خداوند در تمام واجبات . 5. از بين بردن (آب كردن ) هرگونه گوشتى كه از حرام بر بدنت روييده است ، به طورى كه پوستت به استخوان بچسبد سپس گوشت تازه ميان آنها برويد. 6. به تنت بچشانى رنج طاعت را، چنانچه به او چشانيده اى لذت گناه را. در اين صورت توبه حقيقى تحقق يافته و انسان توبه كنندگان به شمار مى رود. 📚بحار: ج 6، ص 27.
8.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💯 اگر حاجت مهم داری برو در خانه حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام 🔸حجت الاسلام فرحزاد ‎‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌🌤‎‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‎‌‎‌‌اللّٰهُمَــ ؏َجِـلْ لِوَلیــِـــڪَ الـْفَرَّجْ 🌤 ╰⊱♥⊱╮ღ꧁🌸꧂ღ╭⊱♥≺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 رویداد مباهله و علت آن(۱) ♻️رویداد مباهله، از رویدادهای صدر اسلام می باشد. 🌐 مباهله یعنی: لعنت فرستادن و همدیگر را نفرین‌کردن. ♻️سنت مباهله از دیرباز در میان برخی جوامع بشری و به ویژه اقوام سامی، متداول بوده‌است. 🌐این واقعه در دوران پیامبر اسلام(ص)، هنگامی رخ داد که پیامبر اسلام(ص) و اهل بیت(ع) ایشان در یکسو و مسیحیان نجران در دیگر سو، آمادهٔ مباهله یا نفرین طرف دیگر شدند. ♻️ این واقعه پس از آن روی داد که پیامبر(ص) در نامه‌ای مسیحیان نجران را به اسلام دعوت کرده بودند. 🌐 به دنبال آن، جمعی از مسیحیان نجران به مدینه آمدند تا در مورد درستی دعوت پیامبر(ص) تحقیق کرده و با آن حضرت(ص)، دربارهٔ خدا بودن عیسی(ع) به محاجه (دلیل آوردن) بپردازند. ♻️اما دلایل پیامبر(ص)، برای بشر بودن عیسی(ع) برای آنها قانع کننده نبود. 🌐سرانجام بحث‌ آنان، به جائی کشید که پیامبر(ص) خواستند تا با آن‌ها به مباهله بپردازد. 👈ادامه دارد ..... اللهم عجل لولیک الفرج 🤲💚🤲 https://eitaa.com/joinchat/2737570006C0e7c3bf90b
🔰 رویداد مباهله و علت آن(۲) ♻️هر یک از دو طرف با افراد خود به محل مباهله رفتند. 🌐هنگامیکه مسیحیان آگاه شدند که پیامبر(ص) قصد دارند با عزیزترین نزدیکان خود، یعنی علی،فاطمه، حسن و  حسین(ع)، آن‌ها را به چالش بکشانند، مطمئن شدند که اگر پیامبر(ص)، بر عقیده خود مطمئن نبود، جان خانواده‌اش را به خطر نمی‌انداختند. پس از مباهله کناره گرفتند. ♻️از ام سلمه نقل کرده‌اند که در همان روز رسول خدا(ص)، آن چهار تن همراهان خود را در زیر عبای موئی و مشکین رنگ خود گردآوردند و این آیه را تلاوت نمودند: 🌐«إِنَّما یُرِیدُ اللَّهُ لِیُذْهِبَ عَنْکُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیْتِ وَ یُطَهِّرَکُمْ تَطْهِیراً» ❇️ این رویداد از سوی مسلمانان، به عنوان یکی از برجستگی‌های اهل بیت(ع) محسوب شده و به عنوان دلیلی برای اثبات این امر که اصحاب کسا محمد، علی، فاطمه، حسن و حسین(ع) می‌باشند، استفاده می‌شود. اللهم عجل لولیک الفرج 🤲💚🤲 https://eitaa.com/joinchat/2737570006C0e7c3bf90b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ابوحمزه ثمالی از امام سجّاد ـ علیه السّلام ـ نقل می كند كه فرمود: «مَن ْعمِلَ بمَا افْتَرَضَ الله عَلَیْهِ فَهُو مِنْ خیرِ النّاس.» هر كس عمل كند به آنچه خدا بر او واجب كرده از بهترینِ مردم است.
از گناهانی كه به كبیره بودنش، تصریح شده، ترك كردن چیزی از واجبات الهی است. چنان كه در صحیحه‌ی عبدالعظیم ـ علیه السّلام ـ از حضرت امام جواد، حضرت امام رضا، حضرت امام كاظم و حضرت امام صادق ـ علیهم السّلام ـ است كه می‌فرمایند: «ترك كردن چیزی از آنچه خدا واجب فرموده گناه كبیره است.» زیرا رسول خدا ـ صلّی الله علیه و آله و سلّم ـ فرمود: «هر كس نماز را عمداً ترك كند پس از ذمه و امان خدا و رسول او بیرون است.»
امام صادق علیه السلام فرمودند:آیا به بعضی از دستورات كتاب آسمانی و فرمان الهی می‌گروید و به بعضی دیگر كافر می‌شوید؟ چیست سزای هر كه از شما این كار را می‌كند جز خواری در زندگی دنیا و در قیامت به سخت‌ترین عذاب دچار شود و خداوند از آنچه شما می‌كنید غافل نیست. امام ـ علیه السّلام ـ فرمود: خدا آن ها را كافر دانسته به واسطه‌ی ترك آنچه خدا به آن ها فرمان داده است و نسبت ایمان بدآن ها داده ولی از آن ها نپذیرفته و ایمان‌شان را سودمند برای آن در نزد خودش ندانسته و فرموده است: نیست جزای ایشان جز رسوایی در دنیا و عذاب سخت‌تر در آخرت نیست.
💠 شاه کلید شاه کلید این است که آدم بداند یک خدا هست و یک وجه تام دارد و هر چه انجام می‌دهد از طرف آنهاست. اگر آدم همه اعمال را هم انجام دهد ولی این شاه کلید را نداشته باشد معلوم نیست به کجا برسد. اگر انسان تمام واجبات و محرمات و مستحبات و مکروهات را رعایت کند باز هم باید مواظب باشد مغرور نشود و بداند اینها همه از طرف اوست. آیت الله