eitaa logo
امام رئوف (ع)
307 دنبال‌کننده
12.5هزار عکس
6.1هزار ویدیو
104 فایل
اطلاع رسانی ومعرفی برنامه های کانون تخصصی قرآن وعترت خدمت رضوی به این شرح می باشد.۱.قرآن وتفسیر۲.حدیث۳.صحیفه سجادیه۴.نهج البلاغه۵.تدبردر قرآن۶.چهارشنبه امام رضایی۷.و.. ارتباط با ادمین @Esf456..........................‌.‌‌‌..‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌.................
مشاهده در ایتا
دانلود
حدیث در مورد بی نیازی ✳️امام حسن مجتبی علیه السلام می فرمایند: المؤمن یتزوّد و الکافر یتمتّع، و کان یتلوا بعد هذه الموعظة: و تزوّدوا فإنّ خیر الزاد التقوی. ای فرزند آدم! از حرام‏های الهی خود را پاک نگهدار، عابد خواهی بود. راضی به آنچه خدا تقسیم کرده باش، بی نیاز خواهی بود. ✨بحارالانوار، ج۷۵،ص ۱۱۲✨ 💚🍃 @emameraouf
🤲 📎صلوات شعبانیه از اعمال هر روز شعبان ✅ از امام سجاد علیه السلام نقل شده است که در هر روز شعبان در وقت زوال [ظهر شرعی] و در شب نیمه‌ شعبان این صلوات را بخوانید: ⬅️اللّٰهُمَّ صَلِّ عَلىٰ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ شَجَرَةِ النُّبُوَّةِ، وَمَوضِعِ الرِّسالَةِ، وَمُخْتَلَفِ الْمَلائِكَةِ، وَمَعْدِنِ الْعِلْمِ، وَأَهْلِ بَيْتِ الْوَحْىِ . اللّٰهُمَّ صَلِّ عَلىٰ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ الْفُلْكِ الْجارِيَةِ فِى اللُّجَجِ الْغامِرَةِ، يَأْمَنُ مَنْ رَكِبَها، وَيَغْرَقُ مَنْ تَرَكَهَا، الْمُتَقَدِّمُ لَهُمْ مارِقٌ، وَالْمُتَأَخِّرُ عَنْهُمْ زاهِقٌ، وَاللَّازِمُ لَهُمْ لاحِقٌ اللّٰهُمَّ صَلِّ عَلىٰ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ الْكَهْفِ الْحَصِينِ، وَغِياثِ الْمُضْطَرِّ الْمُسْتَكِينِ، وَمَلْجَإِ الْهارِبِينَ، وَعِصْمَةِ الْمُعْتَصِمِينَ . اللّٰهُمَّ صَلِّ عَلىٰ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ صَلاةً كَثِيرَةً تَكُونُ لَهُمْ رِضاً، وَ لِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ أَداءً وَقَضاءً بِحَوْلٍ مِنْكَ وَقُوَّةٍ يَا رَبَّ الْعالَمِينَ . اللّٰهُمَّ صَلِّ عَلىٰ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ الطَّيِّبِينَ الْأَبْرارِ الْأَخْيارِ، الَّذِينَ أَوْجَبْتَ حُقُوقَهُمْ، وَفَرَضْتَ طاعَتَهُمْ وَوِلايَتَهُمْ. اللّٰهُمَّ صَلِّ عَلىٰ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَاعْمُرْ قَلْبِى بِطاعَتِكَ، وَلَا تُخْزِنِى بِمَعْصِيَتِكَ، وَارْزُقْنِى مُواساةَ مَنْ قَتَّرْتَ عَلَيْهِ مِنْ رِزْقِكَ؛ بِما وَسَّعْتَ عَلَىَّ مِنْ فَضْلِكَ، وَنَشَرْتَ عَلَىَّ مِنْ عَدْلِكَ، وَأَحْيَيْتَنِى تَحْتَ ظِلِّكَ، وَهٰذا شَهْرُ نَبِيِّكَ سَيِّدِ رُسُلِكَ شَعْبانُ الَّذِى حَفَفْتَهُ مِنْكَ بِالرَّحْمَةِ وَالرِّضْوانِ الَّذِى كانَ رَسُولُ اللّٰهِ صَلَّى اللّٰهُ عَلَيْهِ وَآلِهِ وَسَلَّمَ يَدْأَبُ فِى صِيامِهِ وَقِيامِهِ فِى لَيالِيهِ وَأَيَّامِهِ بُخُوعاً لَكَ فِى إِكْرامِهِ وَ إِعْظامِهِ إِلىٰ مَحَلِّ حِمامِهِ اللّٰهُمَّ فَأَعِنَّا عَلَى الاسْتِنانِ بِسُنَّتِهِ فِيهِ، وَنَيْلِ الشَّفاعَةِ لَدَيْهِ . اللّٰهُمَّ وَاجْعَلْهُ لِى شَفِيعاً مُشَفَّعاً، وَطَرِيقاً إِلَيْكَ مَهْيَعاً، وَاجْعَلْنِى لَهُ مُتَّبِعاً حَتّىٰ أَلْقاكَ يَوْمَ الْقِيامَةِ عَنِّى راضِياً، وَعَنْ ذُنُوبِى غاضِياً، قَدْ أَوْجَبْتَ لِى مِنْكَ الرَّحْمَةَ وَالرِّضْوانَ، وَأَنْزَلْتَنِى دارَ الْقَرارِ وَمَحَلَّ الْأَخْيارِ. کانال و صفحه رسمی مسجد مقدس جمکران👇 🆔 @jamkaran_ir سایت رسمی مسجد مقدس جمکران 👇 🌐 www.jamkaran.ir 💚🍃 @emameraouf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▫️سلام بر تو مولایی که مؤمنم به حضورت، و جان‌افشانم به گاهِ یاریت، و سرسپرده‌ام به فرمانت. ✨ وَ نُصْرَتِي مُعَدَّةٌ لَكُمْ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ❤️ روز ۳۱چلّه زیارت آل یس به نیّت فرج (دوشنبه) ⏳ ۹ روز مانده به نیمه‌ شعبان 🆔 @Jamkaran_ir 🌐 www.jamkaran.ir 💚🍃 @emameraouf
امام رضا علیه السلام هرگاه برای شما پیش آمد سختی روی داد بوسیله ما از خداوند یاری بجوئید 💚🍃 @emameraouf
🌸فراز پنجم از مناجات شعبانیه 🌸 اِلهى اِنْ كُنْتُ غَیْرَ مُسْتَأْهِلٍ لِرَحْمَتِكَ فَاَنْتَ اَهْلٌ اَنْ تَجُودَ عَلَىَّ بِفَضْلِ سَعَتِكَ؛ اِلهى كَاَنّى بِنَفْسى واقِفَةٌ بَیْنَ یَدَیْكَ وَ قَدْ اَظَلَّها حُسْنُ تَوَكُّلى عَلَیْكَ فَقُلْتَ ما اَنْتَ اَهْلُهُ وَ تَغَّمَدْتَنى بِعَفْوِك. معبود من! اگر من شایستگى دریافت رحمت تو را ندارم، از تو سزاوار است كه با گشایش پهناورت بر من ببخشایى؛ معبود من! مى‌بینم كه نزدیك است نفس من در محضرت و رو در روى تو قرار گیرد، در حالى كه بر نفس من نیكویى توكلم بر تو، سایه افكنده است. تو هر آنچه كه سزاوار است مى‏گویى و مرا در عفو و چشم ‏پوشى خود غرق مى‏كنى. 🍃🍃نكاتى از این فراز: 1. شایستگى نداشتن بندگان براى كسب رحمت الهى؛ 2. توكل و تكیه بر خدا و غرق شدن در دریاى عفو او. «اِلهى اِنْ كنتُ غیرَ مُستأهِل؛ شروط نبودن قابلیت براى دریافتِ رحمت الهى» ز میان آنچه اهل‏بیت علیهم‏السلام در مناجات‏هایشان مطرح كرده‏اند این بوده است كه از پروردگارشان، مى‏خواستند كه با آنها آن گونه كه سزاوار خداوندى اوست رفتاركند، نه آن چنان كه در خورِ آنها است؛ یعنى خداوند به فضل و بزرگوارى وكبریایى خود نظر افكند نه به اعمال ناقص و ناچیز و اندكِ بندگانش. براى نمونه، در دعاى پر فیض سمات این عبارت دو بار ذكر شده است: «وَافْعَلْبى ما اَنْتَ اَهْلُهُ وَ لا تَفْعَلْ بى ما اَنَا اَهْلُه؛ پروردگارا! با من آنچه سزاوار توست رفتار نما و آن گونه‌كه لیاقت من است رفتار منما». و نیز در دعاى كميل مى‏خوانيم: «وَافْعَلْ بى ما اَنْتَ اَهْلُهُ؛ خدایا! با من، آن گونه كه تواهلِ آنى معامله فرما.» آنچه از مطلب فوق استفاده مى‏شود این است كه امام علیه‏السلام مى‏خواهد بگوید:اگر من، سزاوار دریافت رحمتت نمى‏باشم، تو اهل جود و رحمتى ـ و از این‌طریق مرا مشمول رحمتت خواهى نمود ـ . از این عبارت، نكته دیگرى نیزمى‏توان استفاده نمود و آن اینكه: ناچیز شمردن خویش و اعمال نیك خود و چشم‌دوختن به جود و رحمت خداوندى، از جمله معارفى است كه در جاى جاى ادعیه اهل بیت علیهم ‏السلام مشهود و سایه گستر مى‏باشد. همان‌گونه كه سید الساجدین دردعاى ابوحمزه ثمالى این‌گونه به خداوند خویش عرضه مى‌دارد: وَ ما اَنَا یا رَبِّ وَ ما خَطَرى هَبْنى بِفَضْلِكَ وَ تَصَدَّقْ عَلَىَّ بِعَفْوِكَ. من كه مى‏‌باشم اى پروردگار من! و چه مقامى نزد تو دارم؟ مرا به فضل وكرَمت ببخش و به عفو رحمتت بر من منت گذار. و در جاى دیگر مى ‏فرمايد: مَولانا فَقَدْ عَلِمْنا ما نَسْتَوْجِبُ بِاَعْمالِنا وَ لكِنْ عِلْمُكَ فینا و عِلْمُنا بِاَنَّكَ لا تَصْرِفُناعَنْكَ وَ اِنْ كُنّا غَیْرَ مُسْتَوْجِبینَ لِرَحْمَتِكَ فَاَنْتَ اَهْلٌ اَنْ تَجُودَ عَلَیْنا وَ علىالْمُذْنِبینَ بِفَضْلِ سَعَتِكَ فَامْنُنْ عَلَیْنا بِما اَنْتَ اَهْلَهُ. مولاى ما! ما مى‏دانیم كه به سبب اعمال ناشایست خود، چیزى جز محرومى‌از رحمتت را مستحق نیستيم، لكن اینكه تو به احوال ما و فقر و بیچارگى ماآگاهى و اینكه مى‏دانیم كه از درگاه فیضت محروم باز نمى‏گردیم، ما را به درگاه كَرَمت امیدوار مى‏كند و اگر چه مستوجب رحمت تو نمى‏باشیم، اما توشایسته آنى كه بر ما و گنه‏كاران به فضل و رحمتِ وسیعت، جود و بخشش‌كنى. پس تو به آنچه سزاوار بزرگوارى توست بر ما احسان فرما. حاصل سخن آن‌كه، عبارتِ مورد بحث از مناجات، در مقام بیان این نكته است كه: بنده به هر حالى شایستگى دریافت رحمتِ الهى را ندارد، بلكه این خداوند است كه فضل و رحمتش بنده‏اش را در مى‏یابد و او را مورد مهرِ خود قرار مى‌دهد.🍃🍃🍃 💚🍃 @emameraouf
🍃🍃اِلهى كَاَنّى بِنَفْسى واقِفَةٌ بَیْنَ یَدَیْكَ؛ توكل بر خداوند» توكل بر خداوند بزرگ، یكى از آموزه‏هاى قرآنى و وحیانى و از خصلت‏هاىبسیار پسندیده‏اى است كه هیچ پیامبر و امام و بزرگى از این صفت بى‏بهره نبودهاست. در قرآن كریم آمده است: «و مَنْ یَتَوَكَّلُ عَلَى اللّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ؛ هر كه به خداوند توكّل كند،خدا او را كفایت مى‌كند.» (طلاق: 3) در آیه دیگر، توكل را علامت مؤمن بودنِ شخص دانسته و چنین فرموده‌است: «وَ عَلَى اللّهِ فَتَوَكَّلُوا اِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنینَ؛ اگر مؤمن هستید بر خدا توكّل كنید». (مائده: 23) و در اخبار نیز از امام صادق علیه‏ السلام وارد شده است كه فرمود: «اِنَّ الْغِنا وَ الْعِزَّ یَجُولانِفَاِذا ظَفَرا بِمَوْضِعِ التَّوَكُّلِ اَوْطَنا؛ بى ‏نیازى و عزت در حركتند هنگامى كه محل توكل را بیابند، درآنجا وطن مى ‏گزینند».۱ همچنین پیامبر اكرم صلى ‏الله ‏علیه ‏و‏آله در شب معراج از پیشگاه خداوند سؤال كرد:پروردگارا! «اَىُّ الْاَعْمالِ اَفْضَلُ»؟ چه عملى از همه اعمال، برتر است؟ خداوند متعال فرمود: «لَیْسَ شَىْ‏ءٌ عِنْدى اَفْضَلَ مِنَ التَّوَكُّلِ عَلَىَّ و الرِّضا بِما قَسَمْتُ؛چیزى در نزد من، با فضیلت‏تر و برتر از توكل بر من، و خشنودى به آنچه قسمت كرده‌ام نیست».۲ سالك راه توكل ز بلا محفوظ است پیش سیمرغ، رهِ امن و خطرناك، یكى است لامع سنایى نيز گوید: گر توكل تو را بر اوست همى خود بدانى كه رزق از اوست همى پس به كوى توكل آور رخت بعد از آنت پذیره آید بخت در توكل یك سخن بشنو تا نمانى به دست دیو، گِرو🍃🍃🍃 ۱.اصول كافى جلد 2 باب التفويض الى اللَّه و التوكل عليه حديث 3 ۲.شرح حديث معراج نویسنده : مصباح یزدی، محمد تقی, جلد : 1, صفحه : 17 💚🍃 @emameraouf
إِلَهِی لَمْ یَزَلْ بِرُّکَ عَلَیَّ أَیَّامَ حَیَاتِی فَلا تَقْطَعْ بِرَّکَ عَنِّی فِی مَمَاتِی معبودم؛ نیکی ات بر من در روزهای زندگی ام پیوسته بود، پس نیکی خویش را در هنگام مرگم از من قطع مکن. ✨✨✨ 💚🍃 @emameraouf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اجتماع چهار هزار خادم‌یار رضوی از سراسر کشور در مسجد مقدس جمکران اجتماع بزرگ خادم‌یاران از ۲۵ استان کشور به منظور تجدید بیعت با امام عصر(عج) با عنوان ” رضای من، رضای تو”.. هم اکنون مراسم تشرف و ورودخادم یاران رضوی به مسجد مقدس جمکران. کانال و صفحه رسمی مسجد مقدس جمکران👇 🆔 @jamkaran_ir سایت رسمی مسجد مقدس جمکران 👇 🌐 www.jamkaran.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اجتماع چهار هزار خادم‌یار رضوی از سراسر کشور در مسجد مقدس جمکران اجتماع بزرگ خادم‌یاران از ۲۵ استان کشور به منظور تجدید بیعت با امام عصر(عج) با عنوان ” رضای من، رضای تو”.. هم اکنون مراسم تشرف و ورودخادم یاران رضوی به مسجد مقدس جمکران. کانال و صفحه رسمی مسجد مقدس جمکران👇 🆔 @jamkaran_ir سایت رسمی مسجد مقدس جمکران 👇 🌐 www.jamkaran.ir
‏ 🆔 @quran_aqr مرکز قرآن کریم سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی
‏ 🆔 @quran_aqr مرکز قرآن کریم سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی
امام باقر علیه السلام می فرمایند : حدیث در مورد سلامت الإمامُ الباقرُ عليه السلام : لا عِلمَ كَطَلَبِ السَّلامَةِ ،ولا سَلامَةَ كسَلامَةِ القَلبِ .  امام باقر عليه السلام : هيچ دانشى چون سلامت جويى نيست و هيچ سلامتى چون سلامت دل نيست. 💚🍃 @emameraouf
حدیث در مورد هوای نفس الإمامُ الباقرُ عليه السلام :لا فَضيلةَ كالجِهادِ ، و لا جِهادَ كمُجاهَدةِ الهوى .[تحف العقول : 286 .] امام باقر عليه السلام :هيچ فضيلتى چون جهاد نيست و هيچ جهادى مانند مبارزه با هواى نفس نمى باشد . ✳️ https://eitaa.com/joinchat/1501823046C6925b31717 ✳️گروه تخصصی حجاب
حدیث در مورد گناه الإمامُ الباقرُ عليه السلام : الذُّنوبُ كُلُّها شَديدةٌ و أشَدُّها ما نَبَتَ عَليهِ اللَّحمُ و الدمُ .[الكافي : 2/270/7 .] امام باقر عليه السلام : همه گناهان بدند و بدترين آنها گناهى است كه بر آن گوشت و خون بروید . 🌟نهج البلاغه ❇️❇️❇️❇️❇️ https://eitaa.com/joinchat/1140981855Cfc44be4b2b
نقاره ها ز اوج مناره وزیده اند مردم صدای آمدنت را شنیده اند زیباتر از همیشه شده آستان تو آقا! چقدر ریسه برایت کشیده اند 💐💐💐 💚🍃 @emameraouf
🌸 شرح فراز ششم از مناجات شعبانیه 🌸 اِلهى اِنْ عَفَوْتَ فَمَنْ اَوْلى مِنْكَ بِذلِكَ وَ اِنْ كانَ قَدْدَنا اَجَلى وَ لَمْ یُدْنِنى مِنْكَ عَمَلى فَقَدْ جَعَلْتُ الْاِقْرارَ بِالذَّنْبِ اِلَیْكَ وَسیلَتى. معبودِ من! اگر از من درگذرى چه كسى از تو شایسته‏ تر به گذشت مى‏باشد واگر عمرم به سر رسیده باشد و هنوز عملم موجبِ قُرب به تو نشده باشد اقرار به گناهانم را نزد تو وسیله و دستاویزِ قُربِ به سمت تو قرار مى‏دهم. تقاضاىِ عفو از خداوند و اعتراف به تقصیر، روح حاكم بر فرازهاى فوق است. «اِلهى اِنْ عَفَوْت؛ تقاضاى عفو» عفو كن زین بندگان تن پرست عفو از دریاى عفو اولى تر است عفو كن اى عفو در صندوق تو سابق لطف همه مسبوقِ تو مولانا تقاضاى عفو از خداوندِ «عَفُوّ» در جاى جاى ادعیه اهل‏بیت علیهم‏السلام مشهود است و از جمله درخواست‏هایى است كه به فراوانى تكرار شده است. تا آنجا كه ازآداب قنوت وِتر، در نماز شب، آن است كه ذكر «اَلْعَفْو» را سى‏صد بار تكرار كند. به هر حال، نكته قابل ذكر اینكه تا پهنه جان آدمى به آب حیات «عفو» شست‏وشو نگردد، صفاى قدم یار، در آن پهنه، پدیدار نخواهد شد، و تا آینه دل از غبار معاصى و كدورت‏ها، صیقلى نیابد، جمال یار، در آن تابان نخواهد گشت. آیینه شو جمالِ پرى طلعتان طلب جاروب كن خانه را و سپس میهمان طلب حاصل سخن آنكه، در واقع، تقاضاى عفو از خداوند، مقدمه است براى دریافت فیوضات سرشار الهى و راهى است به سوى بارگاه لایزال پروردگار جهان. دارم امید عاطفتى از جناب دوست كردم جنایتى و امیدم به عفو اوست دانم‏كه بگذرد ز سر جرم من كه او گرچه پَریوَش است ولیكن فرشته‏ خوست پروردگارا! چشمان خود را به عفوت دوختیم، و دل‏هاى خود را به رحمتت بشارت دادیم. در چشمان ما برق شادى دریافت عفوت را بنشان و در صحراىدل‏هامان، باران پر طراوت رحمتت را نازل فرما. «وَ اِنْ كانَ قَدْ دَنا اَجَلى...؛ اعتراف به تقصیر» دو نكته از این فراز الف) اقرار به گناهان از طرف بنده ـ البته نزد معبود خویش ـ از خصال پسندیده ونیكو مى‏باشد. زیرا هیچ بنده‏اى، هر چه هم اهتمام ورزد، نخواهد توانست حق پروردگارش را آن گونه كه سزاوار اوست ادا نماید. تا آنجا كه نبى‏اكرم صلى‏ الله‏ علیه‏ و‏آله این‌گونه به پیشگاه خداى خویش عرضه مى‏دارد: «اَنَا لا اُحْصى ثَناءً عَلَیْكَ اَنْتَ كَما اَثْنَیْتَ عَلى نَفْسِكَ؛ من از عهده ثنا و ستایش تو برنخواهم آمد. تو همان گونه‏اى كه خود، ثنایت نمودى».(۱) به همین سبب و به حكم عقل و وجدان، اعتراف به تقصیر و اقرار به معاصى،در محضر حضرت پروردگار، امرى مطلوب مى‏باشد كه نفس این عمل، گامى مهم در تثبیت بندگى بنده، در پیشگاه معبودش مى‏باشد. در مناجات ابوحمزه ثمالى نیز مى‏خوانیم: اِلهى اِنْ كانَ قَدْ دَنا اَجلى وَ لَمْ یُقَرِّبْنى مِنْكَ عَمَلى فَقَدْ جَعَلْتُ الْاِعْترافَ اِلَیْكَبِذَنْبى وَسائِلَ عِلَى خدایا! اگر اجلم نزدیك شده باشد ولى عمل من موجب قُرب تو نشده باشد، پس من اعتراف به تقصیر را وسيله قُربِ به تو قرار مى‏دهم. و در روایتى نیز از امام موسى بن جعفر علیه‏السلام وارد شده است كه به فرزندش فرمود: یا بُنَىَّ عَلَیْكَ بِالْجِدِّ لا تُخْرِجَنَّ نَفْسَكَ مِنْ حَدِّ التَّقْصیرِ فى عِبادَةِ اللّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَطاعَتَهُ، فَاِنَّ اللّهَ لا یُعْبَدُ حَقَّ عِبادَتِهِ. اى فرزندم، همواره كوشش كن، ولى خودت را در عادت و طاعت خداى عزّو جلّ بى‏ تقصیر مدان، زیرا خداوند، چنان كه شایسته است، پرستش نشود.(۲) در حكایتى آمده است: مردى در بنى اسرائیل چهل سال عبادت خدا كرد وسپس قربانى كرد، ولى از او پذیرفته نشد. با خود گفت: فلانى! اعمالِ ناشایستِ توسبب شد كه خداوند قربانى‏ات را نپذیرد. در این هنگام آوایى از سوى خداوند شنید كه اى مرد عابد، نكوهشى كه ازخود كردى و اعترافى كه به تقصیر خود كردى، از عبادتِ چهل سال بهتر بود.(۳) بنده همان به كه ز تقصیر خویش عذر بدرگاه خدا آورد ورنه سزاوار خداوندیش كس نتواند كه به جا آورد سعدى ۱.عوالى اللئالى، ج ۴، ص ۷. ۲. اصول كافى، ج ۳، ص ۱۱۶. ۳. همان، صص ۱۱۶ و ۱۱۷ 💚🍃 @emameraouf
چنان‌چه از این فراز از مناجات استفاده مى‏شود «اگر در پایان عمر عملم، موجب تقرب به تو را فراهم نساخت، من، به وسیله اقرار به تقصیر، به تو نزدیك خواهم شد». نفسِ اِقرار و اعتراف به تقصیر، نزد بارگاه كبریایى، مى‏تواند، قُرب به پروردگار را نیز به همراه داشته باشد. چنان‌چه امام علیه‏السلام این‏گونه اشاره فرمود كه: این بخش از سخن را با سخنانى از آگوستین قدیس و ویلیام جیمز به پایان مى‏بریم. آگوستین قدیس در كتاب اعترافاتِ خود چنین مى‏گوید: اى سرچشمه حیات! روزگار ما چنین سپرى مى‏شود آن‏گاه كه از تو، اى یگانه خالق راستین هر آنچه بوده و هست، روى بر مى‏تابیم و به جاى دل بستن به كُل، مغرورانه به پاره‏اى از آفرینش تو دل مى‏بندیم. طریق رجعت ما به سوى تو، همانا طریق خضوع و ایمان است. آن‏گاه كه نزد تو به گناهان خویش اعتراف مى‏كنیم. دامان ما را از عادات پلید، پیراسته مى‏گردانى و گناهانمان را مى‏بخشایى(۴) تو ناله درماندگان را مى‏شنوى و از غُل و زنجیرى كه خود بهدست و پاى خویش بسته‏ایم، رهایى‏مان مى‏بخشى.(۵) از ویلیام جیمز نیز چنین نقل است: اعتراف به گناه خویش، یك قسمت از تزكیه نفس است كه هر كس، پیش از توجه مستقیم به مقام الوهیت، احتیاج دارد كه در خود ایجاد كند. آن كس كه به گناه خود اعتراف مى‏كند، حداقل این است كه ریا و تزویر را كنار گذارده، دریچه قلب خود را باز كرده، با اقرار به گناه و تقصیر خویش، رو به درگاه خداوند مى‏آورد.(۶) ما بدین در نه پى حشمت و جاه آمده‏ایم  از بدِ حادثه اینجا به پناه آمده‏ایم لنگرِ حلمِ تو اى كشتى توفیق كجاست كه در این بحرِ كَرَم غرق گناه آمده‏ایم آبرو مى‏رود، اى ابر خطاپوش ببار كه به دیوان عمل نامه سیاه آمده‏ایم حافظ ۴. امام باقر علیه‏السلام : «وَ اللّهِ ما یَنْجُو مِنَ الذَّنْبِ اِلاّ مَنْ اَقرَّبِهِ؛ به خدا سوگند، تنها آن كس از گناه مى‏رهد كه به آن «نزد پروردگارش» اعتراف كند.» بحارالانوار، ج ۶, ص ۳۶. ۵. آگوستین قدیس، اعترافات، ص ۱۰۷. ۶. ویلیام جیمز، دین و روان، ص ۱۵۳. منبع: شرح مناجات شعبانیه، سید محمود طاهری 💚🍃 @emameraouf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▫️سینه‌ام سرشار از ایمان به حضور توست. سلام تنها حقیقت عالم! ✨ وَ صَدْرِي نُورَ الْإِيمانِ... ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ❤️ روز ۳۲ چلّه زیارت آل یس به نیّت فرج (سه‌شنبه) ⏳ ۸ روز مانده به نیمه‌ شعبان 🆔 @Jamkaran_ir 🌐 www.jamkaran.ir 💚🍃 @emameraouf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اجتماع چهار هزار خادم‌یار رضوی از سراسر کشور در مسجد مقدس جمکران اجتماع بزرگ خادم‌یاران از ۲۵ استان کشور به منظور تجدید بیعت با امام عصر(عج) با عنوان ” رضای من، رضای تو”.. 💐💐💐 💚🍃 @emameraouf