فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#اهمیت_عید_غدیر
بگو یا علی
ثواب ختم قرآن دارد
🟢🟢
@emameraouf
7.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایته علي ابن ابي طالب و اولاده المعصومين صلواه الله عليهم اجمعین
سپاس خدا را که ما را از کسانی قرار داد که به ولایت امیرالمومنین علی (علیهماالسلام) تمسک می جویند.»
خورشید چراغکی ز رخسار علیست
مه نقطه کوچکی ز پرگار علیست
هرکس که فرستد به محمد صلوات
همسایه دیوار به دیوار عليست
@emameraouf
🔰۳۱ خرداد ماه؛ شهادت دکتر مصطفی چمران(۱۳۶۰ ه.ش) گرامی باد.
✅مقام معظم رهبری(مدظله العالی):
🍀شهید چمران یک دانشمند بود؛ یک فرد برجسته و بسیار خوشاستعداد بود. در آن دانشگاهی که در کشور ایالات متحدهی آمریکا مشغول درسهای سطوح عالی بوده ایشان یکی از دو نفرِ برترینِ آن دانشگاه و آن بخش و آن رشته محسوب میشده. یک دانشمند تمامعیار بود.
@emameraouf
18.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ #روزبرگ_شیعه
🎧 پادکست
مناسبت: #دهه_ولایت_و_امامت
موضوع امروز: «#شقالقمر»
https://eitaa.com/ROOZBARG
6.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#استوری | بمنزله هارون
۵ روز تا عید اللهاکبر؛ عید سعید غدیرخم💐
https://eitaa.com/hijab8
پذیرایی ۲۴ ساعته خادمان حرم در دهه ولایت
🔹 به مناسبت ایام دهه ولایت و امامت، چایخانههای حرم حضرت رضا(ع) به صورت ۲۴ ساعته و شبانهروزی آماده ارائه خدمت به زائران و مجاوران این بارگاه نورانی است؛ در این ایام تعداد ۴۸ موکب در ۴ چایخانه امام حسن(ع)، رضوان، غدیر و کوثر حرم مطهر رضوی مستقر شده و به خدمترسانی به زائران مشغول هستند.
🔹 برای خدمت در این چایخانهها خادمانی از سراسر کشور از جمله شهرهای، قم مقدس، تهران بزرگ، تبریز، اصفهان، یزد، کرمان، دزفول، اردبیل و ارومیه به مشهدالرضا(ع) آمده و در این بارگاه نورانی به خدمترسانی مشغول هستند.
👇 متن کامل خبر و جزئیات بیشتر:
https://astan.ir/25EaTo
@emameraouf
#هر_روز_با_قرآن_کریم
❇️ جزء ششم، صفحه ۱۱۵
سوره مبارکه مائده آیات ۴۲تا۴۵
@emameraouf
#هر_روز_با_قرآن_کریم
❇️ ترجمه ،جزء ششم، صفحه ۱۱۵
سوره مبارکه مائده آیات ۴۲تا۴۵
@emameraouf
امام رئوف (ع)
#هر_روز_با_قرآن_کریم تفسیر سوره مائده ، آیه ۴۵ جزء ششم تفسیر نور @emameraouf
#هر_روز_با_قرآن_کریم
سوره مائده (آیه ۴۵)
وَكَتَبْنَا عَلَيْهِمْ فِيهَآ أَنَّ النَّفْسَ بِالنَّفْسِ وَالْعَيْنَ بِالْعَيْنِ وَالْأَنْفَ بِالْأَنْفِ وَالْأُذُنَ بِالْأُذُنِ وَالسِّنَّ بِالسِّنِّ وَالْجُرُوحَ قِصَاصٌ فَمَنْ تَصَدَّقَ بِهِ فَهُوَ كَفَّارَةٌ لَهُ وَمَنْ لَمْ يَحْكُمْ بِمَآ أَنْزَلَ اللَّهُ فَأُولَٰٓئِكَ هُمُ الظَّالِمُونَ (٤٥)
ترجمه استاد حسین انصاریان
و ما در تورات بر بنیاسرائیل مقرّر داشتیم كه [در قانون قصاص] جان در برابر جان، و چشم در مقابل چشم، و بینی به عوض بینی، و گوش به جای گوش، و دندان در برابر دندان، و زخمها را قصاصی است. و هر كه از آن قصاص گذشت كند، پس آن گذشت كفّارهای برای [خطاها و معاصیِ] اوست. و آنان كه بر طبق آنچه خدا نازل كرده داوری نكنند، یقیناً ستمكارند. (۴۵)
تفسیر نور - حجت الاسلام قرائتی
نكتهها:
در آیهی قبل گفته شد كه تورات هدایت و نور است، در این آیه، قانون قصاص مطرح شده و شاید نشان آن باشد كه قانون قصاص درجامعه، سبب نور وهدایت است. همانگونه كه در آیهی دیگر میخوانیم: «وَ لَكُمْ فِی الْقِصاصِ حَیاةٌ» # بقره، 179.$ و برای شما در قصاص حیات وزندگی است.
نام بردن از چشم وگوش در قانون قصاص از باب نمونه است وگرنه آسیب به هر عضوی قصاص دارد. # تفسیر اطیبالبیان.$
امام صادق علیه السلام دربارهی این آیه فرمود: خداوند به اندازهی آنچه از قصاص عفو شود، از گناهان او میبخشد. # كافی، ج 7، ص 358.$
در تورات، «دیه» نیست، مجرم یا قصاص میشود یا عفو؛ امّا در اسلام، دیه به عنوان راه سوم مطرح است. # تفسیر قرطبی.$
پیامها:
1- همهی انسانها، از هر نژاد و قبیله، فقیر و غنی، در مقابل قانون یكسانند و خون كسی رنگینتر از دیگری نیست. # البتّه میان زن ومرد در حكم قصاص، تفاوتهای حكیمانهای در كتب فقهی بیان شده است.$ «النَّفْسَ بِالنَّفْسِ»
2- قصاص، در ادیان پیشین هم بوده است. # تورات، سِفر خروج، فصل 21، 23 و 26.$ «كَتَبْنا عَلَیْهِمْ فِیها» (اسلام و ادیان دیگر، قوانین مشابهی دارند.)
3- صدقه، تنها انفاق مالی نیست، عفو و گذشت از مجرم هم نوعی صدقه است. «فَمَنْ تَصَدَّقَ بِهِ»
4- عفو ما از مجرم، عفو الهی را بدنبال دارد. «فَهُوَ كَفَّارَةٌ لَهُ» (شاید هم مراد این باشد كه عفو ما، كفاره گناه مجرم باشد و او در قیامت، به خاطر عفو ما گرفتار عذاب نشود) # تفسیر المیزان.$
5- در اسلام همراه مسائل كیفری، مسائل اخلاقی هم مطرح است. وَ كَتَبْنا عَلَیْهِمْ فِیها ... قِصاصٌ فَمَنْ تَصَدَّقَ بِهِ
6- جریمهی مالی و حبس، به تنهایی نمیتواند عاملی برای بازداشتن مجرم از جرم باشد. «النَّفْسَ بِالنَّفْسِ»
7- اگر حكم خدا جاری نشود ظلم، جامعه را فرا میگیرد. «وَ مَنْ لَمْ یَحْكُمْ بِما أَنْزَلَ اللَّهُ فَأُولئِكَ هُمُ الظَّالِمُونَ»
@emameraouf