eitaa logo
امام رئوف (ع)
305 دنبال‌کننده
15.9هزار عکس
7.4هزار ویدیو
116 فایل
اطلاع رسانی ومعرفی برنامه های کانون تخصصی قرآن وعترت خدمت رضوی ۱.قرآن وتفسیر۲.حدیث۳.صحیفه سجادیه۴.نهج البلاغه۵.تدبردر قرآن۶.چهارشنبه امام رضایی ارتباط با ادمین ها @Esf456..........................‌.‌‌‌..‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌................. @payeshnezarat_esf
مشاهده در ایتا
دانلود
🕗 گرفته دامنه‌های ضریح را مردی به گریه حاجت امضای کربلا دارد با یک سلام زائر آقا شوید✋ @emameraouf
سلام حضرت پدر،مهدی جان 🖐😍 چه غم از زمانه وقتی هر صبح ، خودم را و زندگی ام را و عزیزانم را در آغوش گرم محبت شما رها می کنم و به دستان سبز و حمایتگر شما می سپارم ... ... شما که مهربان ترین پدر ، رازدارترین دوست و انیس ترین رفیق هستید ... شکر خدا که شما را دارم... @emameraouf
39.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴 نمایشگاه گذر نور در محضر عالم آل محمد (ص) غرفه مرکز امور قرآنی آستان قدس رضوی‌ 💠 مرکز امور قرآنی آستان قدس رضوی ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄ 🆔 @quran_aqr
1.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ سوال ❓عزرائیل چگونه در یک لحظه جان این همه انسان را می گیرد؟ 🎙 استاد عالی 📎 📎 💠 اندیشه تشیع ╭┅─────────┅╮ @kalamema 🌺 ╰┅─────────┅╯
❇️جزء دهم، صفحه ۱۹۳ سوره مبارکه التوبه آیات ۳۷تا۴۰ @emameraouf
❇️ترجمه،جزء دهم، صفحه ۱۹۳ سوره مبارکه التوبه آیات ۳۷تا۴۰ @emameraouf
تفسیر سوره مبارکه التوبه ،آیه ۴۰ جزء دهم تفسیر نور @emameraouf
امام رئوف (ع)
#هر_روز_با_قرآن_کریم تفسیر سوره مبارکه التوبه ،آیه ۴۰ جزء دهم تفسیر نور @emameraouf
سوره توبه (آیه ۴۰) تفسیر نور - حجت الاسلام قرائتی نكته‌ها: آیه، اشاره به توطئه‌ی خطرناك مشركان برای كشتن پیامبر صلی الله علیه و آله دارد. در داستانِ «لیلة المبیت» از هر قبیله‌ای شخصی آماده شد و تصمیم گرفتند شبانه پیامبر را بكشند. آن حضرت، علی‌بن ابی‌طالب علیهما السلام را به جای خود خواباند و شبانه همراه ابوبكر به سوی غار ثور رفت. كفّار در تعقیب پیامبر صلی الله علیه و آله تا در غار آمدند، ولی با دیدن تار عنكبوت بر غار، منصرف شدند و برگشتند و پیامبر صلی الله علیه و آله پس از سه روز به مدینه عزیمت فرمود. در آن مدّت، غلام ابوبكر، (عامربن فهره) برای آنان غذا می‌برد و علی علیه السلام مقدّمات سفر به مدینه را فراهم می‌كرد. پس از سه روز، سه شتر آماده شد و پیامبر صلی الله علیه و آله، ابوبكر و راهنما، عازم مدینه شدند. ‌# تفاسیر المیزان و درّالمنثور.$ چند سؤال و جواب‌ سؤال: آیا همراهی ابوبكر، برای دفاع از جان پیامبر صلی الله علیه و آله بود؟ پاسخ: یك پیرمرد در برابر بسیج عمومی مشركان، چه دفاعی می‌توانست بكند؟ سؤال: اطلاق كلمه‌ی «صاحبِ پیامبر» در آیه به ابوبكر، نشان لیاقت او برای جانشینی پیامبر صلی الله علیه و آله نیست؟ پاسخ: كلمه‌ی صاحب، مفهوم لایق ندارد. گاهی دو نفر با دو فكر و سلیقه و روش متفاوت، مصاحب می‌شوند. چنانكه در آیه 37 كهف می‌خوانیم: «قالَ لَهُ صاحِبُهُ وَ هُوَ یُحاوِرُهُ» با آنكه میان آن دو نفر تفاوت بسیار بود. سؤال: اینكه از میان همه‌ی اصحاب، تنها ابوبكر با پیامبر بود، آیا این بالاترین ارزش برای او نیست؟ پاسخ: همان شب، علی علیه السلام هم در بستر پیامبر خوابید. اگر ابوبكر آن شب به خاطر وظیفه، همراه پیامبر بود. دو نفر دو وظیفه انجام دادند. سؤال: ترس ابوبكر بر جان خودش بود یا بر جان پیامبر صلی الله علیه و آله؟ پاسخ: اگر بر جان پیامبر نیز ترسیده، وظیفه‌ی هر مسلمان است كه در موقع خطر، نگران حال رهبر باشد. سؤال: اصحاب كساء كه فضیلت دارند، پنج نفر بودند و اصحاب غار دو نفر، آیا این خصوصی‌تر و مهم‌تر نیست؟ پاسخ: دعاهای پیامبر صلی الله علیه و آله برای اصحاب كساء كه اهل‌بیت او بودند و در تشهّد هر نماز بر مسلمانان واجب است بر آنان صلوات بفرستند، هر شب و روز و همیشه و همه جا، حساب‌ این دو صحنه را جدا می‌كند. سؤال: در این آیه پیامبر می‌فرماید: «إِنَّ اللَّهَ مَعَنا»، پس خدا با ابوبكر است. آیات دیگر، خدا را با متّقین و محسنین می‌داند. پس او نیز از متّقین و محسنین است؟ پاسخ: مادامی كه انسان در مدار احسان و تقوا باشد، خدا با اوست، ولی اگر از مدار خارج شد، مشمول لطف خدا نیست. باید دید مسیر حركت‌ها، موضعگیری‌ها، عكس العمل در برابر غدیر خم و بیعت به كجا انجامید؟ سؤال: آیه می‌فرماید: خدا بر او (ابوبكر) آرامش نازل كرد، آیا این امتیاز نیست؟ پاسخ: در این آیه، پنج ضمیر است كه همه به پیامبر بر می‌گردد، چگونه ضمیر «عَلَیْهِ» به ابوبكر برگردد؟! پیام‌ها: 1- اسلام وابسته به حمایت ما نیست، حامی اسلام خداست. پس به نصرت خود مغرور نشویم. «إِلَّا تَنْصُرُوهُ» 2- خداوند پیروزی مسلمانان را در تبوك تضمین كرد. «إِلَّا تَنْصُرُوهُ فَقَدْ نَصَرَهُ اللَّهُ» 3- پیروزی‌های مسلمانان، نمونه‌ای از قدرت الهی است. «عَلی‌ كُلِّ شَیْ‌ءٍ قَدِیرٌ إِلَّا تَنْصُرُوهُ فَقَدْ نَصَرَهُ اللَّهُ» 4- خروج پیامبر از مكّه، به خاطر جوّ ارعاب و فشار كفّار بود. «أَخْرَجَهُ الَّذِینَ كَفَرُوا» 5- اگر خدا اراده فرماید، اشرف المخلوق (پیامبر صلی الله علیه و آله) را با اوهن البیوت (تار عنكبوت) حفظ می‌كند. إِذْ هُما فِی الْغارِ ... 6- آرامش و اطمینان، هدیه‌ی الهی است و با ابزار مادّی فراهم نمی‌شود. «فَأَنْزَلَ اللَّهُ سَكِینَتَهُ» 7- فرشتگان به فرمان خدا، مؤمنان را امداد می‌كنند. «أَیَّدَهُ بِجُنُودٍ لَمْ تَرَوْها» 8- هجرت، سبب عزّت اسلام و فروپاشی كفر است. أَخْرَجَهُ‌ ... كَلِمَةُ اللَّهِ هِیَ الْعُلْیا 9- اراده‌ی خداوند، برتر از هر اراده و خواسته‌ای است. «كَلِمَةُ اللَّهِ هِیَ الْعُلْیا» 10- نیروهای استكباری، در مقابل مؤمنانی كه سكینه و اطمینان دارند، با همه‌ی تخصّص‌ها و امكاناتشان عاجزند. ‌# اشاره به آیه‌ی 30 سوره انفال «واذ یمكر بك الذّین كفروا ...»$ «جَعَلَ كَلِمَةَ الَّذِینَ كَفَرُوا السُّفْلی‌» 11- عزّت و اعتلای كلمة اللّه و خنثی شدن توطئه‌های كفّار، نمودی از عزّت و حكمت خداوند است. فَقَدْ نَصَرَهُ اللَّهُ‌ ... وَ اللَّهُ عَزِیزٌ حَكِیمٌ‌ @emameraouf
Qaraati (حجت الاسلام قرائتی)009040.mp3
زمان: حجم: 1.27M
سوره توبه آیه ۴۰ إِلَّا تَنْصُرُوهُ فَقَدْ نَصَرَهُ اللَّهُ إِذْ أَخْرَجَهُ الَّذِينَ كَفَرُوا ثَانِيَ اثْنَيْنِ إِذْ هُمَا فِي الْغَارِ إِذْ يَقُولُ لِصَاحِبِهِ لَا تَحْزَنْ إِنَّ اللَّهَ مَعَنَا فَأَنْزَلَ اللَّهُ سَكِينَتَهُ عَلَيْهِ وَأَيَّدَهُ بِجُنُودٍ لَمْ تَرَوْهَا وَجَعَلَ كَلِمَةَ الَّذِينَ كَفَرُوا السُّفْلَىٰ وَكَلِمَةُ اللَّهِ هِيَ الْعُلْيَا وَاللَّهُ عَزِيزٌ حَكِيمٌ(9/40) @emameraouf