eitaa logo
امام رئوف (ع)
306 دنبال‌کننده
12.5هزار عکس
6.1هزار ویدیو
104 فایل
اطلاع رسانی ومعرفی برنامه های کانون تخصصی قرآن وعترت خدمت رضوی به این شرح می باشد.۱.قرآن وتفسیر۲.حدیث۳.صحیفه سجادیه۴.نهج البلاغه۵.تدبردر قرآن۶.چهارشنبه امام رضایی۷.و.. ارتباط با ادمین @Esf456..........................‌.‌‌‌..‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌.................
مشاهده در ایتا
دانلود
تفسیر سوره الاعراف ، آیه ۳۱ جزء هشتم تفسیر نور @emameraouf
امام رئوف (ع)
#هر_روز_با_قرآن_کریم تفسیر سوره الاعراف ، آیه ۳۱ جزء هشتم تفسیر نور @emameraouf
سوره اعراف (آیه ۳۱ تفسیر نور - حجت الاسلام قرائتی نكته‌ها: شاید بتوان گفت: آنچه در قرآن با خطابِ‌ «یا بَنِی آدَمَ» بیان می‌شود، مربوط به تمام انسان‌ها و همه‌ی ادیان و از مشتركات آنان است. قرآن به مال و فرزند، «زینت» گفته است، «الْمالُ وَ الْبَنُونَ زِینَةُ الْحَیاةِ الدُّنْیا» ‌# كهف، 46.$ بنابراین ممكن است آیه بیانگر این باشد كه مال و فرزند خود را هنگام رفتن به مسجد همراه داشته باشید، تا با مال، به حل مشكلات اقتصادی مسلمانان بپردازید و با حضور فرزند در مساجد و جماعات، مشكلات تربیتی نسل آینده را حل كنید. در روایات، امام‌جماعتِ عادل، آراستگی ظاهر، عطر زدن ولباس زیبا پوشیدن به هنگام نماز، بلند كردن دستان به هنگام ركوع و سجود، شركت در نماز عید و نماز جمعه، از جمله مصادیق زینت شمرده شده‌اند. ‌# تفاسیر نورالثقلین، منهج‌الصادقین و اثنی عشری.$ امام مجتبی علیه السلام به هنگام نماز و حضور در مسجد، بهترین لباس خود را می‌پوشید و می‌فرمود: «انّ اللّه جمیل یحبّ الجمال فاتجمّل لربّی»، خداوند زیباست و زیبایی را دوست دارد، و من لباس زیبای خود را برای پروردگارم می‌پوشم و آنگاه این آیه را تلاوت می‌فرمودند. ‌# تفسیر مجمع‌البیان.$ خداوند زیبایی و زینت را دوست دارد و گرنه به آن امر نمی‌فرمود، «خُذُوا زِینَتَكُمْ» چنانكه اسلام، آیین فطری است و انسان نیز فطرتاً از زینت لذّت می‌برد. با زینت به مسجد رفتن، احترامی است به بندگان خدا، به عبادت خدا و همچنین سبب‌ ایجاد جاذبه و ترغیب عملی دیگران است. امام صادق علیه السلام می‌فرماید: «اموال، ودیعه و امانت الهی در دست انسان است و مصرف باید دور از اسراف باشد». ‌# تفسیر صافی.$ گرچه استفاده از زینت و طعام، امری فطری و طبیعی است، ولی در شرایط خاص مانند وجود نیازمندان و محرومان، باید با آنان همدردی كرد. لذا در تاریخ می‌خوانیم كه نوع لباس امام صادق علیه السلام كه مردم در رفاه نسبی به سر می‌بردند با لباس امام علی علیه السلام كه مردم فقیر و ندار بودند، متفاوت بود، چون شرایط اجتماعی هر كدام فرق داشت. ‌# تفسیر اثنی‌عشری.$ امام صادق علیه السلام فرمود: «كسی‌كه رزق یك روز خود را داشته باشد، ولی قانع نباشد و از مردم سؤال و تكدّی كند، از مسرفان است». ‌# تفسیر فرقان.$ اسراف در غذا و پرخوری، منشأ بسیاری از بیماری‌های جسمی و روحی و مایه‌ی سنگدلی و محروم شدن از چشیدن مزه‌ی عبادت است. چنانكه پیامبر صلی الله علیه و آله فرمودند: «المعدة بیت كلّ داء» معده، كانون هر بیماری است. پزشكی مسیحی پس از شنیدن این آیه و حدیث گفت: تمام علم طب، در این آیه و این سخن پیامبر شما نهفته است. ‌# تفسیر مجمع‌البیان.$ امام صادق علیه السلام فرمودند: «آنچه باعث از بین رفتن مال و زیان رساندن به بدن باشد، اسراف است. «انّما الاسراف فیما أتلف المال و اضرّ بالبدن» ‌# كافی، ج 6، ص 499.$ و در روایت دیگری می‌خوانیم: «آن چه در راه خدا مصرف شود هرچند بسیار زیاد باشد، اسراف نیست و آنچه در راه معصیت خدا استفاده شود، هرچند اندك باشد، اسراف است». ‌# تفسیر منهج‌الصادقین.$ پیام‌ها: 1- مسجد كه پایگاه مسلمانان است، باید آراسته، زیبا و با جاذبه باشد. «خُذُوا زِینَتَكُمْ عِنْدَ كُلِّ مَسْجِدٍ» 2- بهترین وزیباترین لباس، برای بهترین مكان است. «خذوا زینتكم عندكلّ مسجد» 3- اسلام، هم به باطن نماز توجّه دارد، «فِی صَلاتِهِمْ خاشِعُونَ» ‌# مؤمنون، 2.$، هم به ظاهر آن. «زِینَتَكُمْ عِنْدَ كُلِّ مَسْجِدٍ» آری، در اسلام، ظاهر و باطن، دنیا و آخرت بهم آمیخته است. 4- زینت، اگر چه در نماز فردی هم ارزش است؛ اما در اجتماع و مسجد، حساب ویژه‌ای دارد. «عِنْدَ كُلِّ مَسْجِدٍ» 5- اوّل نماز، آنگاه غذا. «عِنْدَ كُلِّ مَسْجِدٍ وَ كُلُوا وَ اشْرَبُوا» اوّل توجّه به روح و معنویّت، آنگاه توجّه به جسم. 6- صرفه‌جویی، محبوب خداوند است و بهره‌گیری از زینت و غذا باید دور از اسراف باشد. «وَ لا تُسْرِفُوا إِنَّهُ لا یُحِبُّ الْمُسْرِفِینَ» @emameraouf
007031.mp3
750.9K
سوره اعراف آیه ۳۱ يَا بَنِيٓ آدَمَ خُذُوا زِينَتَكُمْ عِنْدَ كُلِّ مَسْجِدٍ وَكُلُوا وَاشْرَبُوا وَلَا تُسْرِفُوٓا إِنَّهُ لَا يُحِبُّ الْمُسْرِفِينَ(7/31) @emameraouf
❇️مفاهیم قرآن، جزء هشتم، صفحه ۱۵۴ سوره مبارکه الاعراف آیات ۳۱تا ۳۷ @emameraouf
🟢امام سجاد علیه السلام فرمودند: لَو ماتَ مَن بَینَ المَشرقِ وَ المغربِ لَما استَوحَشتُ بَعدَ اَن یَکونَ القرآنُ مَعِیَ؛ اگر همه‌ی آنان که بین مشرق و مغرب‌اند بمیرند، امّا قرآن همراهم باشد هرگز دچار وحشت نخواهم شد. اصول کافی، ج ۲، ص ۶۰۲ 🔹🔹 🔻شرح حدیث: قرآن، کتاب مطالعه و تدبّر، کتاب عبرت و هدایت، کتاب ذکر و فکر است. آن که همدم این کتاب آسمانی باشد، نه خسته و ملول می‌شود، نه تنها و بی همدم می‌ماند، زیرا می‌تواند با تلاوت آن و تدبّر در مضامین عالی و رهنمودهای جاودانه‌اش، جان خود را طراوت بخشد و احساس حیات کند. در تلاوت قرآن، قاری خود را مخاطب کلام خدا می‌یابد. قرآن، نامه‌ای از سوی محبوب و پیام زیبای آفریدگار است. هر چه بخوانیم، مفاهیمش پایان نمی‌پذیرد و هر چه تأمل و اندیشه کنیم، پیوسته نکته‌های نو از آن می‌فهمیم. امام صادق علیه السلام نیز در رمز جاودانگی و طراوت همیشگی این کتاب مقدس، فرمودند: «چون که خدا آن را برای مردمی خاص یا زمانی خاص قرار نداده است، برای همه، برای همیشه و برای همه جاست. از این رو همیشه تازه و شاداب است (بحارالانوار، ج۹۲، ص۱۵). اهل مطالعه و کتابخوانان، قرآن را هم به عنوان یک «کتاب خواندنی» همیشه کنار دست خویش داشته باشند و از مطالعه ی آن غفلت نکنند. این است راه و رسم اقتدا به اولیای الهی. منبع: حکمت‌های سجادی (ترجمه و توضیح چهل حدیث از امام سجاد علیه‌السلام)، پديدآورنده: جواد محدثی، ناشر: آستان قدس رضوی (به نشر)، ۱۳۹۰. 💚🍃 @emameraouf
🟢امام على عليه السلام مَن جُمِعَ فيه سِتُّ خِصالٍ ما يَدَعُ للجَنّةِ مَطْلَبا ولاعنِ النّارِ مَهْرَبا: مَن عَرَفَ اللّه َ فأطاعَهُ وعَرفَ الشَّيطانَ فعَصاهُ و عَرفَ الحقَّ فاتَّبعَهُ وعَرفَ الباطلَ فاتَّقاهُ وعَرفَ الدُّنيا فَرفَضَها وعَرفَ الآخِرَةَ فطَلَبها هر كس شش خصلت در او جمع شود هيچ مطلوبى از بهشت و هيچ گريزى از دوزخ را وا نگذاشته است : كسى كه خدا را بشناسد و فرمانش بَرَد و شيطان را بشناسد و نا فرمانى اش كندو حق را بشناسد و پيروى اش نمايدو باطل را بشناسد و از آن بپرهيزدو دنيا را بشناسد و دورش افكند و آخرت را بشناسد و آن را بجويد. تنبيه الخواطر :ج 1،ص135. .🌟نهج البلاغه ❇️❇️❇️❇️❇️ https://eitaa.com/joinchat/1140981855Cfc44be4b2b
🕗  دل من‌ در هوس روی تو ای مونس جان بطلب تا که نفس تازه کنم‌ در کویت با یک سلام زائر آقا شوید✋ @emameraouf
به همت خادمیاران کانون تخصصی قرآن وعترت خدمت رضوی وآموزش پرورش ناحیه ۴ برگزارشد محفل قرآنی در حسینیه امیرالمؤمنین با حضور حاج آقا حقیقی معاونت فرهنگی دبیر خانه کانون های خدمت رضوی استان اصفهان ،رابط کانون تخصصی قرآن و عترت خانم کریمی وآقای بهبودی معاونت قرآن وعترت آموزش و پرورش ناحیه۴ ومسوولین فرهنگی حسینه امیر المومنین در روز چهارشنبه امام رضایی(ع)در حسینه امیرالمؤمنین ۱۴۰۳/۰۵/۰۳ برپا شد در این محفل نورانی قرآنی از همه قرآن آموزان(دختران وپسران) با نمک متبرک وهدایای ویژه تجلیل شد در ضمن این محفل قرآنی در حسینیه امیرالمؤمنین چهارشنبه هر هفته بر گزار می شود . 💚🍃 @emameraouf
90.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
به همت خادمیاران کانون تخصصی قرآن وعترت خدمت رضوی وآموزش پرورش ناحیه ۴ برگزارشد محفل قرآنی در حسینیه امیرالمؤمنین با حضور حاج آقا حقیقی معاونت فرهنگی دبیر خانه کانون های خدمت رضوی استان اصفهان ،رابط کانون تخصصی قرآن و عترت خانم کریمی وآقای بهبودی معاونت قرآن وعترت آموزش و پرورش ناحیه۴ ومسوولین فرهنگی حسینه امیر المومنین در روز چهارشنبه امام رضایی(ع)در حسینه امیرالمؤمنین ۱۴۰۳/۰۵/۰۳ برپا شد در این محفل نورانی قرآنی از همه قرآن آموزان(دختران وپسران) با نمک متبرک وهدایای ویژه تجلیل شد. در ضمن این محفل قرآنی در حسینیه امیرالمؤمنین چهارشنبه هر هفته بر گزار می شود . 💚🍃 @emameraouf
السَّلامُ عَلَیْکِ یا بِنْتَ سَیِّدِ الانْبِیاءِ یا زِینَبِ الکُبریٰ🥀 ✨عالم تمام ذره و خورشید زینب است.. 🆔@Tajvid_va_hefz_quran_karim
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✳️ شنیدم که اربعین جا موندی https://btid.org//fa/video/255687 💠 اندیشه تشیع ╭┅─────────┅╮ @kalamema 🌺 ╰┅─────────┅╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✳️ حال وهوای اربعین از نگاه بلاگرهای غربی این مقدار از سخاوت باورنکردنی است. https://btid.org//fa/video/256734 💠 اندیشه تشیع ╭┅─────────┅╮ @kalamema 🌺 ╰┅─────────┅╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✳️ اثر راهپیمایی اربعین از یک میلیون بمب بر سر آمریکا و اسرائیل بیشتر است! شیخ حسین انصاریان https://btid.org//fa/video/255814 💠 اندیشه تشیع ╭┅─────────┅╮ @kalamema 🌺 ╰┅─────────┅╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✳️ یعنی سال بعدم منو دعوت می کنی؟ استاد پناهیان https://btid.org//fa/video/255027 💠 اندیشه تشیع ╭┅─────────┅╮ @kalamema 🌺 ╰┅─────────┅╯
❇️جزء هشتم، صفحه ۱۵۵ سوره مبارکه الاعراف آیات ۳۸تا۴۳ @emameraouf
❇️ترجمه، هشتم، صفحه ۱۵۵ سوره مبارکه الاعراف آیات ۳۸تا۴۳ @emameraouf
تفسیر سوره الاعراف ، آیه ۴۰ جزء هشتم تفسیر نور @emameraouf
امام رئوف (ع)
#هر_روز_با_قرآن_کریم تفسیر سوره الاعراف ، آیه ۴۰ جزء هشتم تفسیر نور @emameraouf
سوره اعراف (آیات ۳۹-۴۰) وَقَالَتْ أُولَاهُمْ لِأُخْرَاهُمْ فَمَا كَانَ لَكُمْ عَلَيْنَا مِنْ فَضْلٍ فَذُوقُوا الْعَذَابَ بِمَا كُنْتُمْ تَكْسِبُونَ (٣٩)إِنَّ الَّذِينَ كَذَّبُوا بِآيَاتِنَا وَاسْتَكْبَرُوا عَنْهَا لَا تُفَتَّحُ لَهُمْ أَبْوَابُ السَّمَآءِ وَلَا يَدْخُلُونَ الْجَنَّةَ حَتَّىٰ يَلِجَ الْجَمَلُ فِي سَمِّ الْخِيَاطِ وَكَذَٰلِكَ نَجْزِي الْمُجْرِمِينَ (٤٠) ترجمه استاد حسین انصاریان و پیشوایانشان به پیروانشان گویند: شما را بر ماهیچ برتری و امتیازی نیست [كه عذابتان كمتر باشد] پس به كیفر آن اعمال زشتی كه مرتكب می‌شدید، عذاب را بچشید. (۳۹) قطعاً كسانی كه آیات ما را تكذیب كردند، و از پذیرفتن آنها تكبّر ورزیدند، درهای آسمان [برای نزول‌ رحمت‌] بر آنان گشوده نخواهد شد، و در بهشت هم وارد نمی‌شوند مگر آنكه شتر در سوراخ سوزن درآید!! [پس هم چنانكه ورود شتر به سوراخ سوزن محال است، ورود آنان هم به بهشت محال است؛] این‌گونه گنهكاران را كیفر می‌دهیم. (۴۰) تفسیر نور - حجت الاسلام قرائتی نكته‌ها: امام صادق علیه السلام فرمودند: «اعمال و ارواح مؤمنان به سوی آسمان برده می‌شود و درهای آسمان به روی آنان گشوده می‌شود؛ امّا ارواح و اعمال كافران را كه به آسمان بالا می‌برند ناگهان ندا داده می‌شود كه «اهبطوا الی السّجّین» آن را به سوی دوزخ پایین ببرید». ‌# تفسیر مجمع‌البیان.$ «جمل»، یا به‌معنای شتر است، یا طناب ضخیمی كه با آن كشتی را در ساحل مهار می‌كنند. امّا در اینجا چون مقصود بیان محال بودن ورود كفّار به بهشت است، معنای شتر و عبور شتر از سوراخ سوزن، مناسب‌تر است. در تفسیر نمونه می‌خوانیم: كلمه‌ی «جَمَل» بیشتر در معنای شتر استعمال شده است و با توجّه به روایات، این معنا تناسب بیشتری دارد. در انجیل لوقا نیز آمده است: «ورود شتر به سوراخ سوزن، آسان‌تر از ورود سرمایه‌داران و دولت‌مردان به ملكوت اعلی است». ‌# انجیل لوقا، باب 18، آیه 24.$ شاید بتوان از ظاهر آیه‌ی 40 استفاده كرد كه بهشت در آسمان‌هاست و برای ورود به بهشت باید از درهای آسمانی گذشت. ‌# تفاسیر المیزان و كبیر.$ حضرت علی علیه السلام فرمود: «درهای آسمان در پنج موقع باز است: هنگام نبرد مجاهدان اسلام، زمان نزول باران، هنگام تلاوت قرآن، موقع فجر و وقت ندای اذان». ‌# تفسیر نورالثقلین.$ بر خلاف آنكه درهای رحمت آسمان و زمین به روی مؤمنان با تقوا باز می‌شود، «وَ لَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُری‌ آمَنُوا وَ اتَّقَوْا لَفَتَحْنا عَلَیْهِمْ بَرَكاتٍ مِنَ السَّماءِ وَ الْأَرْضِ» ‌# اعراف، 96.$، درهای آسمانی به روی كافران معاند و تكذیب‌گر بسته شده و گشوده نمی‌شود. لا تُفَتَّحُ لَهُمْ أَبْوابُ السَّماءِ ... پیام‌ها: 1- در قیامت رهبران گمراه، پیروان خویش را شریك خود در عذاب می‌دانند. قالَتْ أُولاهُمْ لِأُخْراهُمْ‌ ... 2- اعمال و رفتار انسان، در نزول رحمت الهی و عدم نزول آن مؤثّر است. كَذَّبُوا بِآیاتِنا وَ اسْتَكْبَرُوا عَنْها لا تُفَتَّحُ لَهُمْ أَبْوابُ‌ ... 3- تكذیب آیات الهی و نپذیرفتن معارف دین، سبب مسدود شدن تمام درهای رحمت و ورود به بهشت است. لا تُفَتَّحُ لَهُمْ أَبْوابُ‌ ... وَ لا یَدْخُلُونَ الْجَنَّةَ 4- سنّت الهی، محروم كردن مجرمان از رحمت خویش در قیامت است. لا تُفَتَّحُ لَهُمْ أَبْوابُ‌ ... وَ كَذلِكَ نَجْزِی الْمُجْرِمِینَ‌ @emameraouf
007039-040.mp3
930K
سوره اعراف آیه ۳۹و ۴۰ إِنَّ الَّذِينَ كَذَّبُوا بِآيَاتِنَا وَاسْتَكْبَرُوا عَنْهَا لَا تُفَتَّحُ لَهُمْ أَبْوَابُ السَّمَآءِ وَلَا يَدْخُلُونَ الْجَنَّةَ حَتَّىٰ يَلِجَ الْجَمَلُ فِي سَمِّ الْخِيَاطِ وَكَذَٰلِكَ نَجْزِي الْمُجْرِمِينَ(7/40) @emameraouf
❇️مفاهیم قرآن، هشتم، صفحه ۱۵۵ سوره مبارکه الاعراف آیات ۳۸تا۴۳ @emameraouf
🟢قال الامام الرضا(علیه السلام): اِجْعَلُوا لِأَنْفُسِكُمْ حَظّا مِنَ الدُّنْيا، بِاِعْطائِها ما تَشْتَهى مِنَ الْحَلالِ وَ مالَمْ يَنَلِ المُرُوَّةَ وَ لاسَرَفَ فيهِ، وَ اسْتَعينوُا بِذلِكَ عَلى اُمُورِ الدّينِ؛ براى خودتـان بهره ‏اى از دنيـا قرار دهـيد، به اينكه خواسته‏ هاى دل را از حلال به آن بدهيد، تا حدّى كه مروّت را از بين نبرد و اسراف در آن نباشد، و بدين وسيله، بر كارهاى دين، كمك بجوييد. 📚فقه الرضا عليه‏ السلام، ص ۳۳۷ 💚🍃 @emameraouf
يا صاحبَ الزَّمانِ اَغِثْنِيْ، یا صاحِب الزَّمانِ أدْرِکْنی اسم اعظم حضرت حـق زمانى از استادمان آیت الله سيد محمّد كشميرى رحمة الله -كه از اوتاد روزگار بود- درخواست كردم اسم اعظم را به من بياموزد. ايشان فرمود: «اگر اسم اعظم را ميخواهى، از نام مبارك صاحب الزمان غفلت مكن. اسم اعظم، همان جمله "يا صاحبَ الزَّمانِ اَغِثْنِيْ، یا صاحِبَ الزَّمانِ أدْرِکْنی" است». سيّد استاد، بارها مشكلات مادّى و به ويژه مشكلات معنوى خود را با استعانت از اين نام و ذکر «يا صاحبَ الزَّمانِ اَغِثْنِيْ، یا صاحِبَ الزَّمانِ أدْرِکْنی» بر طرف كرده بود و بنده نيز خود بارها اثر اين نام مبارك را براى رفع مشكلات، به چشم ديده‌ام. برگرفته از سخنراني آيت الله ناصري @emameraouf https://narjes-dolatabad.kowsarblog.ir/