eitaa logo
سرباز ولایت
36 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
1.1هزار ویدیو
577 فایل
امام خمینی(ره)ریاخون
مشاهده در ایتا
دانلود
پیام فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فلاورجان در پی حضور بی نظیر و پرشور مردم شهرستان فلاورجان وبسیجیان سلحشور در انتخابات: الله الرحمن الرحیم# ((انا فتحنا لک فتحا مبینا))ای رسول ما غم مدارکه) البته ما تو را به فتح آشکاری پیروز می‌گردانیم (که نه فقط شهر مکّه بلکه شهر دلهای اهل عالم را فتح کنی). روزگذشته مردم فهیم وبصیر ایران یک بار دیگر با لبیک به فرمان امام خودبا حضور گسترده در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا که درس مردم سالاری دینی برای کشورهای منطقه و دنیاست، وحدت و انسجام نظام مقدس جمهوری اسلامی را بیش از پیش به رخ جهانیان کشیدند. باوجود همه ی توطئه ها و هجمه های گسترده معاندین و دروغ پردازی هایی که علیه نظام مقدس جمهوری اسلام ایران اتفاق افتاد ، مشارکت کم نظیر مردم در انتخابات در طلیعه قرن پنجم وگام دوم انقلاب اسلامی ایران ، در سایه اراده ملی برای تعیین سرنوشت کشور جای قدرشناسی و خشوع بسیار در مقابل مردم دارد. این حضور واعتماد ملت ایران اسلامی را به محضر رهبر معظم انقلاب و مردم همیشه در صحنه وخط شکن وبسیجیان شهرستان فلاورجان تبریک عرض می نمایم.
پیام فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فلاورجان در پی حضور بی نظیر و پرشور مردم شهرستان فلاورجان وبسیجیان سلحشور در انتخابات: الله الرحمن الرحیم# ((انا فتحنا لک فتحا مبینا))ای رسول ما غم مدارکه) البته ما تو را به فتح آشکاری پیروز می‌گردانیم (که نه فقط شهر مکّه بلکه شهر دلهای اهل عالم را فتح کنی). روزگذشته مردم فهیم وبصیر ایران یک بار دیگر با لبیک به فرمان امام خودبا حضور گسترده در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا که درس مردم سالاری دینی برای کشورهای منطقه و دنیاست، وحدت و انسجام نظام مقدس جمهوری اسلامی را بیش از پیش به رخ جهانیان کشیدند. باوجود همه ی توطئه ها و هجمه های گسترده معاندین و دروغ پردازی هایی که علیه نظام مقدس جمهوری اسلام ایران اتفاق افتاد ، مشارکت کم نظیر مردم در انتخابات در طلیعه دهه ی پنجم وگام دوم انقلاب اسلامی ایران ، در سایه اراده ملی برای تعیین سرنوشت کشور جای قدرشناسی و خشوع بسیار در مقابل مردم دارد. این حضور واعتماد ملت ایران اسلامی را به محضر رهبر معظم انقلاب و مردم همیشه در صحنه وخط شکن وبسیجیان شهرستان فلاورجان تبریک عرض می نمایم.
10.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 پاسخ‌ صریح آیت‌الله رئیسی به سؤالی در مورد اعدام تروریست‌ها در سال ۶۷
⭐️☄⭐️☄⭐️☄⭐️☄⭐️ ☄ ⭕️مردم و حکومت اسلامی (بخش دوم) 💠 در نظام (شکل گیری و استمرار) 🔷امیرالمومنین امام علی(ع) میفرماید: «پیامبر(ص) به من فرمود: ای پسر ابوطالب! ولایت امت من برعهده تو است. پس اگر به سلامت قدرت را به تو سپردند و در مورد زمامداری تو، با خشنودی اتفاق کردند، سرپرستی امورشان را برعهده گیر؛ ولی اگر در مورد تو رأی دیگری ابراز داشتند، آنان را به حال خود رها کن». [کشف المحجة، ص ۱۸۰] این روایت نشان میدهد: ۱) (ع) از سوی (ص) به ولایت منصوب شده است؛ بنابراین وابسته به رأی مردم نیست. ۲) اعمال ولایت آن حضرت، به مقبولیت و پذیرش مردمی مشروط است. 🔷بنابراین وقتی کسی از سوی ، به ولایت منصوب میشود، - بدون توجه به استقبال یا عدم استقبال مردم - است و جامعه، وظیفه دارد از او پیروی کند؛ اما تشکیل عملی حکومت از سوی «ولی امر» به آرای عمومی و وجود شرایط و بستر مناسب اجتماعی، مشروط است. به عبارت دیگر، همانطور که جامعه به پیروی از ولی امر موظف است، نیز وظیفه دارد، مسؤولیت سنگین اداره و رهبری جامعه را انجام دهد. شرط اعمال این رسالت، وجود موقعیت و بستر مناسب اجتماعی است که «پذیرش و مقبولیت مردمی» مهم ترین رکن آن به شمار می آید. 🔷امام خمینی(ره) درباره میفرماید: «اگر برای فقها امکان اجتماع و تشکیل حکومت نباشد، هر چند نسبت به عدم تأسیس حکومت اسلامی معذورند، ولی آنان ساقط نمی شود؛ با اینکه حکومت ندارند، بر امور مسلمین و بلکه بر نفوس مسلمین دارند». [امام خمینی، البیع، ج۲، ص۴۶۶] بر این اساس، رأى، رضایت، کمک و همدلى مردم، باعث به وجود آمدن و تحقق عینى مى شود. امیرالمومنین (ع) میفرماید: «اگر حضور بیعت کنندگان نبود، و با وجود یاوران، حجّت بر من تمام نمى شد... رشته کار [حکومت] را از دست مى گذاشتم». [نهج البلاغه، خطبه۳]. 🔷همچنین مى فرماید: «لا رأى لمن لا یطاع؛ کسى که فرمانش پیروى نمى شود، رأیى ندارد». [همان، خطبه۲۷] این سخنان همگى بیانگر در پیدایش، تثبیت و کارآمدى حکومت الهى، خواه حکومت رسول الله(ص) و امامان معصوم(ع) و خواه حکومت فقیه در زمان غیبت است. حکومت اسلامى بر اراده تشریعى الهى استوار است و رأى خدا در همه جا مطاع بوده و اعتبار تا وقتى است که با دین تنافى نداشته باشد. بنابراین «مقبولیت مردمى» با «مشروعیت الهى» نه تلازمى دارد و نه تنافى. 🔷در مقابل، در نظام های غیر الهی، مشروعیت نظام سیاسی برخواسته از خواست و اراده مردم است و لازمه آن این است که اگر مردم حکومتی را نخواستند آن حکومت نامشروع باشد، هر چند در پی مصالح مردم باشد و اگر مردم خواستار حکومتی بودند آن حکومت مشروع می گردد، هر چند خلاف مصالح مردم حرکت کند و ارزش های اخلاقی را رعایت نکند. [محمد تقی مصباح یزدی، حقوق و سیاست در قرآن، ج۱، ص ۱۰۳-۱۰۴] منبع: وبسایت پرسمان
💠نقشه خوانی امام رضا(ع) و خنثی کردن تک تک اهداف مأمون 🔷 کنترل امام رضا(ع) و جلوگیری از فعالیت های ایشان بود، اما حضرت با تربیت شاگردان متعدد، ارسال نمایندگان خود به اطراف و مدیریت غیرمستقیم پیروانشان، وظایف امامت خود را به نحو احسن انجام داده و تهدید مأمون را به فرصت تبدیل کردند. به دنبال جلوگیری از شورش انقلابیون بود، اما (ع) از همان ابتدا به گونه ای رفتار کردند که حضورشان مانعی بر سر راه انقلابیون نبود و در واقع اختیار قیام به خود آنها واگذار شده بود. 🔷 قصد تخریب جایگاه امام(ع) را داشت، اما حضرت قبل از سفر به خراسان با روضه خوانی و گریه در کنار مرقد مطهر پیامبر اکرم(ص) [۲] به مردم فهماند که اعطای پست و مقام نیست، بلکه او به دنبال (ع) است. نقشه خلیفه عباسی در تخریب وجهه معنوی و قداست امام(ع) نیز با شکست رو به رو شد، زیرا (ع) در زمان ولایتعهدی، باز هم روی حصیر می نشستند و غذای ساده می خوردند تا به مردم بفهمانند که چه در کاخ باشند و چه در کوخ، ساده زیستی، زهد و تقوای ایشان هم چنان باقی است و تغییری نخواهدکرد. 🔷 به دنبال جبران جنایت پدرش بود، اما (ع) در مواضع متعدد گناهکار بودن آنان را نمایان کرد. به عنوان نمونه دو مسافر به خراسان آمدند؛ در آنجا به خدمت امام رفتند و پرسیدند: ما از فلان جا آمده‌ایم، آیا نماز ما شکسته است یا تمام؟ با اینکه آن دو نفر از یک منطقه آمده بودند و تفاوتی در سفر آن‌ها نبود، (ع) به یکی از آنها فرمود: نماز تو شکسته است و به دیگری فرمود: نماز تو تمام است! مسافران که از این پاسخ امام متعجب شده بودند، دلیل حکم امام را پرسیدند. 🔷ایشان خطاب به شخصی که نمازش را کامل دانسته بود، فرمود: تو به قصد دیدار سلطان (مأمون) آمده‌ای، بنابراین سفر تو، سفر گناه است و سفر گناه موجب شکسته شدن نماز نمی‌شود. [۳] و در آخر نیز نقشه در مشروعیت بخشیدن به حکومتش و شریک جرم کردن امام(ع) نیز با شکست مواجه شد؛ زیرا هر چند (ع) چاره‌ای جز پذیرفتن ولایت‌عهدی در پیش نداشت، امّا شرط‌ هایی برای آن نهاد که مأمون را در رسیدن به اهداف خویش ناکام ساخت. شرط های امام این بود که: در امر و نهی حکومت دخالت نکند، فتوا ندهد، قضاوت نکند، در عزل و نصب شرکت نجوید و امور و سنن دینی را جابه جا نکند.[۴] پی نوشت [۱] شیعه در اسلام، ص۲۱۲ [۲] بحارالانوار، ج۴۹ ص۱۱۷ [۳] وسائل الشیعه ج۸، ص۴۷۸ [۴] کشف الغمّه، ج۳، ص۶۹ نویسنده: سایبان منبع: وبسایت‌رهروان‌ولایت
✨🔸✨🔸✨🔸✨🔸✨ ✨ ⭕️عوامل حسابرسی آسان در (بخش دوم) 🔶حسابگری خدا و حسابرسی خداوند به معنای آن است که هر عملی، بلافاصله اثرش پشت سرش قرار دارد چه در دنیا باشد، چه در آخرت. 🔴سه عامل حساب آسان در نگاه پیامبر اکرم (ص) 🔷بنابر نظر قرآن کریم کسانی که نامه اعمالشان بدست راستشان داده می شود، حسابشان آسان، گرفته می شود؛ اما چه کسانی حسابشان آسان است؟ در کلام (ص) چنین آمده که فرمودند: «هر کس دارای باشد خداوند در روز قیامت هم او را آسان می گیرد و هم او را وارد بهشت نموده و از رحمت واسعه خود بهرمند می سازد. اصحاب گفتند: یا رسول الله این سه صفت چیست که اینگونه نتیجه عالی دارد؟! به کسی که چیزی به تو نداده بخشش کنی، با خویشاوندانی که با تو قطع ارتباط کرده اند ارتباط برقرار کنی و از کسی که به شما بدی کرده است بگذری.» [۱] 🔸«اولین‌عامل: »؛ عطا کردن به کسی که تو را محروم کرده، یعنی پا روی نفس گذاشتن، نفسی که مدام در اینگونه موارد به انسان هشدار می دهد که مبادا تو به آن کسی که محرومت کرده، عطا کنی؛ مگر او به تو کمک کرده که تو به او کمک کنی؛ اینجاست که آسان میگیرد و بدون کینه و عداوتی در دل، بر نفس پا می گذارد و با آسان گیری به محروم کننده، عطا می کند. 🔸«دومین‌عامل: »؛ در مورد دوم نیز این گونه است؛ کسی که با تو کرده است، چگونه است که آدمی با وی ارتباط برقرا کند؛ اینجا وی پا روی می گذارد و بدون آنکه مقابله به مثل کند، با وی ارتباط برقرار می کند و چون آسان می گیرد، خداوند نیز در آخرت با وی آسان می گیرد. 🔸«سومین عامل: »؛ در مورد سوم نیز سخت ترین مورد است؛ بخشیدن کسی که در حق آدمی ظلم رو داشته انصافاً کار بسیار سختی است؛ چقدر انسان باید با خودش مراقبه کرده باشد و از نفس خود حساب کشیده باشد که در مقابل ظلم شخصی، عفو و گذشت کند و از گناه ظلم دیگری بگذرد. پی‌نوشت‌ها [۱] بحارالانوار، ج ۷، ص ۹۶ منبع: وبسایت‌راسخون‌
🔴رهنمودی از دکتر چمران قابل استفاده برای فضای مجازی 🔹استقلال، راه نجات ملت ها 🔸تا وقتی که مااستقلال ذاتی و خودکفایی خود را تأمین نکنیم، بازیچه ی قدرت های خارجی و سیاست های شوم استعماری باقی خواهیم ماند. 🔹فکر دنباله روی و تکیه به غرب و شرق، باید از میان برداشته شود و مردم ما بر خلاقیت و ابتکارهای شخصی خود تکیه کنند و در راه خود سازی علمی و تکنیکی کشور خویش بکوشند. 🔸شخصیت و هویت فرهنگی خود را باز یابند و سرنوشت مردم خود را از واشنگتن و مسکو آزاد کنند. 👈منبع: شهید دکتر مصطفی چمران، بینش و نیایش، ص 27 🔺پ.ن: پیش بینی و هشدارهای مقام معظم رهبری در خصوص اثر دشمنان از طریق بر کاهش مشارکت محقق شد تهران 27 درصد یعنی همان که ضدانقلاب هم پیش بنی کرده بودند، فقط نظر خداوند متعال و برکت خون شهدا و نفس رحمانی امام خامنه ای و همت پابرهنگان بود که انتخاباتی آبرومند محقق شد، حواسمان نباشد و دنباله رو دشمن و وابسته به نرم افزارهای خارجی باشیم و فضای مجازی را در شبکه ملی اطلاعات محقق نکنیم هر روز دولت انقلابی با فتنه جدیدی مواجه خواهد شد تا به هر قیمتی ناکارامدی را تزریق کنند. شکست قطعی در کشور منوط به خشکاندن ریشه حیات آنها یا همان جریان تحریف است.
🔸بصیرت ملت در تحقق با وجود کارشکنی های مختلف مقامات دولتی و آگاهی آن ها در انتخاب مرد میدان عمل یعنی آیت الله در نشان داد که جامعه در حال حاضر به سطح نسبتاً مناسبی از آگاهی رسیده که فریب دغل بازی و از موضوعات اصلی با فریبکاری هایی همچون پیامک دادن به دختران و آب بازی در پارک، و...... را نخورده و اشخاص فریبکار را سنگ روی یخ می نماید. 🔺کاش که این آگاهی و بصیرت در زمان های مختلف همچون انتخابات 96 هم وجود داشت تا فریبکاران با کذبیاتی چون دیوارکشی در خیابان, بر امور زندگی مردم مسلط نشده و با بروز فجایعی چون مرغ 40 هزار و پراید 120 میلیون تومانی, موجبات بدبینی مردم را نسبت به انقلاب و نظام اسلامی و کارآمدی آن فراهم آورده و از آن مهمتر زندگی را تا این حد بر مردم سخت و دشوار نمایند. 🤲انشاالله جامعه تأثیرات مدیریت انقلابی و تفکر "ما می توانیم" را به مرور بر شئون مختلف زندگی خود مشاهده خواهد نمود... 🌐بصیرت
✨🔸✨🔸✨🔸✨🔸✨ ✨ ⭕️اسراف و تبذير در قرآن (بخش دوازدهم) 💠چرا مبغوض خدا و برادران شيطان شمرده شده‏‌اند؟ 🔷علت اين مطلب را بايد در جهان‌‏بينی و اعتقادات اسلامی جستجو كرد و تبيين آن، در مورد مي‏تواند چنين باشد كه خداوند امر به عدالت و احسان مي‏كند و طبعا را دوست مي‏دارد. «إِنَّ اللَّهَ يَأْمُرُ بِالْعَدْلِ وَ الْإِحْسانِ‏» و از آنجا كه از اين فرمان سرپيچی كرده و بی عدالتی در مصرف را پيشه خود ساخته‌‏اند، قهرا مورد خشم و دشمنی خداوند قرار خواهند گرفت، 🔷ولی در مورد علت همدست‏ بودن و شباهتشان به را از آيه شريفه مي‏توان استنباط كرد آنجا كه مي‏فرمايد: « » و تعبير برادر در لغت عرب، به معنی مشابه و نظير هم می‌آيد و شيطان در برابر پروردگارش ناسپاس است، و از طرف ديگر به معنای های خداوند است و خود نوعی ناسپاسی است، نسبت ‏به آن نعمت ها، 🔷و نخستين فردی است كه همه چيز را ناديده گرفت و تمرد از فرمان خدا كرد و راه را باز نمود، لذا آنها كه مبتلا به اين باشند از همكاران و همدستان ‌شيطان خواهند بود و از آنان با عنوان ياد شده است و اين است رمز تعبير زيبای . ... نویسنده: محمدرضا عطايی - مجلة مشكاة، ش ۵۵ منبع: وبسایت‌مرکزمطالعات و پاسخ‌گویی به شبهات
⭕️معنای انتظار 🔹 ، به معنای نشستن و دست روی دست گذاشتن و چشم به در دوختن هم نیست؛ انتظار به معنای است، به معنای است؛ به معنای این است که انسان احساس کند عاقبتی وجود دارد که میشود به آن دست یافت که برای رسیدن به آن عاقبت بایستی تلاش کند. ما که داریم، (ارواحنا فداه) را داریم، باید در این راه تلاش کنیم؛ 🔹باید تلاش کنیم در راه ایجاد ؛ هم کنیم، هم به قدر توانمان، به قدر امکانمان، کنیم و بتوانیم محیط پیرامونی خود را به هر اندازه‌ای که در وسع و قدرت ما است، به جامعه‌ی مهدوی نزدیک کنیم که جامعه‌ی مهدوی، جامعه‌ی قسط است، جامعه‌ی معنویّت است، جامعه‌ی معرفت است، جامعه‌ی برادری و اخوّت است، جامعه‌ی علم است، جامعه‌ی عزّت است. سخنرانی‌تلویزیونی‌رهبرانقلاب ۹۹/۱/۲۱ منبع: وبسایت‌دفترحفظ‌ونشرآثار مقام‌معظم‌رهبری
10.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 قطب نما ۱۸۸ / پیروزی شیرین 🔺🔻برحه های مختلف انقلاب اسلامی حوادثی از صدر اسلام را به ما یادآوری می کند که ایمان را در دل مومنین زیاد می کند ؛ انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ که اولین انتخابات بعد از بیانیه گام دوم است از اهمیت ویژه ای برخوردار بود که معاندان داخلی و خارجی انقلاب اسلامی در یک هماهنگی کامل تبلیغاتی برای مقابله با انقلاب آماده شدند که حضور مردم را کمرنگ کنند.
⁉️ یک سوال بسیار مهم 🚨 سلام علیکم این روز ها از طالبان افغانستان تجلیل میشه. نظر مبارک شما چیست؟؟ سلام علیکم 💠 آنچه که در کشور ما در رابطه با طالبان در فضای رسانه ای، در جریان است عمدتاً یک عملیات روانی است از سوی جریانهای سیاسی و رسانه های وابسته در جهت تخریب همدیگر ، نه ارائه یک تحلیل دقیق و درست. ان دسته از تحلیل هایی هم که در راستای تجلیل از طالبان و تطهیر آن صورت می گیرد ، بسبار سطحی و ساده اندیشانه است، طالبان هیچ سنخیتی با اندیشه سید جمال الدین اسدآبادی ندارد ، طالبان مولود مسلک سراپا خرافه وهابیت است و آن را به هر سمتی که بچرخانید رنگ و بو و ماهیت سلفی و وهابی خود را از دست نمی دهد. 🔰 برای اینکه بتوانیم تحلیل درستی از طالبان و تحولات این روزهای افغانستان داشته باشیم ، توجه به این 👇نکات ضروری به نظر می رسد 👈 ۱. تحولات این روزهای افغانستان را باید مرتبط با بحث خروج آمریکا از این کشور و تلاش غربی ها ، صهیونیست و سعودی در راستای نا امن سازی هر چه بیشتر این بخش از منطقه تحلیل کرد. 👈 ۲. شدت عملیات روانی و طالبان هراسی بسیار بیشتر از حجم پیشروی های طالبان است. 👈 ۳. آن طالبان ( دهه ۷۰) منحصر و محدود به قبایل حنبلی مذهب پشتون بود ولی این طالبان دامنه نفوذ خود را گسترس داده و از سایر قبایل مخصوصاً ازبکها در شمال افغانستان یارگیری کرده است. 👈 ۴. طالبان از یک مدیریت واحد و فرماندهی منسجم برخوردار نیست و مواضع متفاوت و بعضاً متصادی از مسئولان آن دیده می شود، (چند صدایی و حاکمیت چند گانه درون گروهی ) ، که این امر تعامل با این گروه را مشکل و بسیاری از رخداد ها را غیر قابل پیش بینی می کند ، به همین دلیل تحلیل دقیق و روشن و قابل اطمینانی از عملکرد این گروه در آینده نمی توان ارائه داد. 👈 ۵. طالبان وقتی در مقابل آمریکا و داعش قرار دارد باید کمکش کرد که داعش را مهار کند ، ولی اگر در مقابل شیعیان قرار گرفت و تبدیل به تهدید برای جمهوری اسلامی شد، باید در هم شکسته شود؛ این یک استراتژی ثابت است که تمامی تاکتیک ها تابعی از آن است. 👈 ۶. با توجه به سیطره اندیشه وهابیت بر سرکردگان طالبان، که به هیچ وجه قابل انکار نیست ، دشمنی این گروه با شیعیان امری مسجل و مسلم است ، لذا این گروه به هیچ وجه قابل اعتماد نیست. 👈 ۷. تشکیل گروه های مقاومت در مناطق شیعه نشین و تاجیک ها و قبایل همسو با جمهوری اسلامی که در حال شکل گیری است ، امری ضروری و لازم است ، از جمله سه استان هم مرز ایران، شامل هرات ، فراه و نیمروز نباید به دست طالبان بیفتد و نا امنی به این طرف مرز نشت کند. 👈 ۸. همانگونه که اشاره شد، در راستای دشمنی با جمهوری اسلامی ، نا امن سازی هر بیشتر منطقه ، به راه انداختن موج جدید آوارگان با توجه به اوضاع وخیم اقتصاد جهان و منطقه و تبعات ناشی از آن ، مخصوصاً تبعات امنیتی ؛ همچنین به راه انداختن موج جدید شیعه کشی و گشودن یک جبهه جدید و گسترده و بسیار پر درد سر در مقابل جمهوری اسلامی از اهداف مهم و اصلی جریان استکبار، صهیونیسم و وهابیت است. خوشبختانه مسئولین امر و فرماندهان عالی ، مخصوصاً سپاه قدس بخوبی متوجه این امر هستند ، آنچه که ضرورت دارد ، کنترل فضای رسانه ای و عملیات روانی در داخل کشور و روشنگری در این زمینه وظیفه اصحاب رسانه و صاحبان کلام و قلم می باشد ، تا آن فرماندهان بتوانند با سهولت و با توکل بر خداوند به وظیفه الهی ، اسلامی و انسانی خود عمل کنند . 👈 ۹. همانگونه که شهید بزرگوارمان، شهید حاج قاسم سلیمانی فرمودند ، ان شاءالله این مسئله هم تهدیدی است که به اذن الله تبدیل به فرصت خواهد شد و دایره نفوذ جمهوری اسلامی را گسترش خواهد داد و ان شاءالله کمک خواهد کرد به زمینه سازی های گسترده در سرتاسر جهان اسلام در جهت تحقق دولت کریمه امام زمان (علیه السلام). ✍ ارادتمند شما غلامعلی کریمی https://eitaa.com/gh_karimi