hedayat 3.pdf
486.6K
🇮🇷
📝 نشريه الکترونيکي هدايت (۳)| اصول و شاخصههای مکتب امام خمینی رحمه الله علیه
🍃🌹🍃
#ثامن | #همه_خادم_الرضاییم
@samenfalavarjan
✅ همان روزی که دولت محترم اقای رئیسی رای آورد ، فهمیدیم که کار ما تمام نشده ، با رأی آوردن خوشحال نباشیم ،
کار اصلی ما تازه شروع شده !!!
👈 گفتیم که این دولت قطعا با هجمه های زیادی روبرو خواهد بود ، آن هم نه فقط از سوی اصلاح طلبان و کارگزاران و مخالفان خط انقلاب ، بلکه از سوی افرادی که به خود این دولت رأی دادند !!
🔹 رای دادند اما نه از سر عمق و تحلیل
🔹 رای دادند اما مسائل جاری را نشناختند
🔹 رای دادند اما از وضع موجود و شرایطی که دولت ، کشور را تحویل گرفته بی اطلاع هستند
🔹 رای دادند اما همه جانبه به مسائل دقت نمی کنند و تحلیل چند بعدی ندارند
🔹رای دادند اما ملاک قضاوتهایشان،حرفهای رهبری نیست
🔹رای دادند اما اهل مطالعه نیستند تا خوب تحلیل داشته باشند
و...
✅ بله، این افراد فکر می کنند با این مخالفتها با دولت در حال روشنگری وجهادتبیین هستند !!!
اما فراموش کردند که مقام عظمای ولایت اولین و مهمترین جهادی که از نیروهای انقلابی خواسته ، امید دادن است.
❇️ همسنگران انقلابی عزیز ،
باور کنید ، باور کنید ، باور کنید، هیچ ملاک و هیچ شاخصی برای قضاوت کردن، بالاتر و بهتر از حرفهای مقام عظمای ولایت نیست ،
فقط یک دور حرفهای آن بزرگوار بصیر را از اول روی کار آمدن دولت را بخوانید ،
یک دور حرفهای ولی امر مسلمین درباره شیوه نقد منصفانه را بخوانید
⬅️ امروز اتاق فکر جریان اصلاحات خیلی خیلی خوشحال است !!!
یک گوشه ای نشسته اند و به هجمه های غیرمنصفانه خودی ها به دولت می خندند و از آب گل آلود ماهی می گیرند و خودشان را برای مجلس سال بعد و دولت بعدی آماده می کنند
باندازه کافی هم سند و مدرک برای همراهی قشر خاکستری دارند
مطمئن باشید کار اصلاحاتی ها در انتخاباتهای آتی این است : 👈👈هجمه ها و توهین ها و افتراها و نقدهای عیرمنصفانه خودی های انقلابی که کاملا برخلاف مشی رهبر معظم انقلاب اسلامی در حال تاختن به دولت هستند را بلند می کنند و به قشر خاکستری می گویند این ها که به دولت و مجلس انقلابی رای دادند، خودشان در حال ابراز پشیمانی و نقد کردن هستند، شماها می خواهید دوباره به افراد انقلابی رای دهید ؟؟؟ !!! 👉👉
✅ پس چه کنیم ؟ آیا دولت و مجلس را نقد نکنیم ؟ آیا مطالبه نداشته باشیم ؟
👈 جواب : هم نقد کنید، هم نقاط ضعف را بگویید، هم مطالبه کنید، اما ...
اما طبق توصیه مقام عظمای ولایت خوبی ها و نقاط قوت را هم بگویید تا مردم فکر نکنند دولت و مجلس هیچ کار مثبتی نکردند و مردم را فریب دادند ،
خوبی ها را هم بگویید تا دل مردم خالی نشود
خوبی ها را هم بگویید تا مردم امید پیدا کنند
خوبی ها را هم بگویید تا مخاطب بداند نقد شما منصفانه هست
👈 گفتن خوبی ها در کنار ضعف ها، خواست رهبری هست، آنانی که شعار رهبری می دهند باید دقت کنند ، نباید بین نقدهای یک نیروی انقلابی با اصلاحاتی فرق باشد؟ او فقط بدی ها را می گوید
شما نیروی انقلابی باید نقدت به گونه ای باشد که هم ضعف ها را بگویی و هم خوبی ها را ، اگر نکردی ، بدان و شک نداشته باش که مخرج مشترک با آنها داری ، چه بخواهی چه نخواهی
❇️ عزیزان، مطالعه خود را زیاد کنید، این روزها بیشتر حرفهای گذشته ولی امر مسلمین را بخوانید ، بیشتر حرفهای مقام معظم رهبری در لزوم تعامل با دولت و نحوه امید دادن و نحوه نقد منصفانه را بخوانید ، بدون مطالعه و بدون علم نمی توان روشنگری کرد
👈 بعد از فتنه بنزین سال 98 تا الان حوادث زیادی داشتیم که درصد لغزش انقلابی ها بالا بود متاسفانه، دلیل لغزش 100 درصدی همه آنها هم عدم توجه به حرفها و توصیه های مقام عظمای ولایت و توجیه حرفهای ایشان بود،
حواسمان باشد اگر ولایت مداری خود را قوی نکنیم ، لغزنده بعدی خود ما هستیم !
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷
🎥#کلیپ | مهمترین دستور امام خمینی (ره) به امام خامنهای
🍃🌹🍃
🔻 تغییر مهمترین سرفصل های #قانون_اساسی
🔹 برگزاری #رفراندوم قانون اساسی
🔺ما با رفراندوم بیگانه نیستیم و پس از ده سال قانون اساسی را دوباره به رفراندوم گذاشتیم و بیش از۹۷ درصد مردم به آن رأی دادند.
#ثامن | #همه_خادم_الرضاییم
🆔 eitaa.com/meyarpb
816.pdf
587.9K
💢 #طرحواره ثامن(22)
🔻موضوع:
شبهات و اتهامات عمده
به حضرت امام خمینی(ره)
🍃🌀🍃
📛 #ویژه_هادیان_سیاسی
/ سخنرانان /
🖇 #مکتب_امید #امام_انقلابی
🖇 #مکتب_خمینی #جهاد_تبیین
🖇 #بصیرت #روشنگری #ثامن
✅نمونه ای از بصیرت امام خمینی ره در سی سالگی
یکی از شاخصه های حضرت امام ره بصیرت ایشان بود. بصیرت امام در طول زندگی و مبارزه برای همگان مشهود بود. به دو نمونه از بصیرت ایشان طبق نقل حجت الاسلام سید حمید روحانی اشاره می شود:
1⃣.وقتی رضاخان برای حوزه علمیه امتحان گذاشت، قرار شد که طلاب علوم اسلامی با اجبار و اکراه و با هر قیمتی که هست به وزارت معارف و فرهنگ آن روز امتحان بدهند. البته حوزه نگران و اندیشناک بود، احساس میکرد که دشمن میخواهد از این طریق استقلال حوزه را از میان ببرد، بر حوزه چنگ بیاندازد. بعد امام میفرمایند که: یک روزی در مدرسه فیضیه یکی از اساتید ما به من فرمود که: حالا این که عیبی ندارد این امتحان دروغ است میخواهند با این امتحان افراد بی سواد را بشناسند و از حوزه دور کنند میفرمایند من جواب دادم: نخیر نمیخواهند با این امتحان عناصر بی سواد را از حوزه دور کنند میخواهند اساتید و فضلا و دانشمندان حوزه را بشناسند و سرکوب کنند. هدف این است که با این امتحان عالمان برجسته و با فضیلت شناخته و سرکوب بشوند. ببینید تفاوت فکری از کجا تا کجا. بصیرت یعنی این. امام یک طلبه بوده است. قائدتا اگر دقیق باشد که در سال 1314 برنامه امتحانات را گذاشتند و فشار آوردند به حوزه برای امتحانات. امام یک جوان در حدود سی سال بوده. خوب میبینیم که در عین حال این آقایان بصیرت را داشتند که دیگران نداشتند.
2⃣. در جای جای برنامههایی که اینها(رژیم شاه) داشتند، سعی کردند که امام را فریب بدهند. و از مسیر منحرف سازند. در یک مرحله، وقتی نهضت امام آغاز شد وقتی که رژیم شاه با زور ، فشار و تهدید نتوانست امام را به عقب نشینی وادار کند. در گام نخست اینها تلاش کردند که با جوسازی و تهدید امام را مرعوب سازند. شایعه کردند که میخواهد احضاریه به در خانه ایشان برود. ایشان احضار بشود به دادگاه ومحاکمه گردد. حتی احضاریه فرستادند. پاسبان آمد دم در خانه امام، احضاریه داد. دیدند نه، تاثیر در امام نکرد. از راه اهانت وارد شدند. علیه امام شبنامه پخش کردند، اهانت کردند، جسارت کردند، فحاشی کردند، امام نه تنها پروا نکردند، بلکه آمدند در مسجد اعظم سخنرانی کردند. اگر شما مراجعه کنید به صحیفه امام، این سخنرانی امام موجود است میفرمایند: اگر به من اهانت میکنند اگر ورق پارههایی علیه من پخش میکنند چرا شما ناراحت میشوید مگر من از حضرت علی علیه السلام بالاتر هستم؟ مگر حضرت علی علیهالسلام را سالیان درازی در بالای منابر مورد اهانت قرار ندادند؟ به ایشان جسارت نکردند؟ ما در راه اسلام باید خودمان را آماده کنیم، برای پذیرفتن بسیاری از جسارتها و اهانتها و بعد دستشان را این طوری کردند که: این دست من باید در راه اسلام دستنبد بخورد. مگر من از حضرت امام موسیبن جعفر(علیه السلام) بالاتر هستم ، ما باید خودمان را برای زندان و تبعید آماده کنیم. البته این جریان نتوانست امام را وادار به عقبنشینی کند. مرحله بعدی سرکوب بود. به مدرسه فیضیه حمله کردند، مدرسه فیضیه را به آتش و خون کشیدند، شاید امام مرعوب شود که امام مرعوب نشد. بعد به خط موازی روی آوردند. خط موازی در جریان سیاسی این است که طرف می آید با یک تاکتیکی، همان شعارها، همان برنامههای رهبر مبارز را، رهبران مبارزه را، مردم مبارز را به ظاهر تایید میکند مطرح میکند اما در لابه لای آن سعی میکند که مسیر را منحرف کند و به انحراف بکشاند. ساواک خطبا و و عاظ را به دادگاه فرا خواند، گفت: حالا که میخواهید شما به اصطلاح خودتان مبارزه کنید، عیبی ندارد ما با شما همراهی میکنیم، اما به یک شرط که شما یک حد و حدودی قائل شوید. بیایید از سه موضوع حرف نزنید، ما دیگر به شما کاری نداریم. هر چه بگویید ما طرف شما نمی شویم. علیه شاه سخنی نگویید، علیه اسرائیل هم حرف نزنید، دائما به گوش مردم نخوانید اسلام در خطر است، اسلام در خطر است. اگر امام با آن بصیرت والایی که داشتند در آن مقطع مقابله نمیکردند و این جریان را افشا نمیکردند و خنثی نمیساختند، به ظاهر در منابر، در مساجد، از دولت انتقاد میشد، از گرانی، از تورم، از قانون شکنی، از نبودن مطبوعات آزاد، از نبودن انتخابات آزاد، فراوان حرف زده میشد، همه خوشحال بودند دارد مبارزه میشود اما اساس که ، دفاع از اسلام و مقابله با شخص شاه بود به عنوان امالفساد، مقابله با خطر صهیونیسم بود فراموش میشد و (شاید انقلاب به پیروزی نمی رسید.)
#امام_خمینی
#بصیرت
#موسی_سلیمانی
20220601_214220.m4a
5.93M
🎤🍃
🍃
[• #تحلیل_روز | #نشست_بصیرتی •]
🎯| سلسله جلسات تحلیلے
#مکتب_خمینے🇮🇷
🎙| کارشناس:
جواد رضایی
🌀| موضوع:
➖ خط تحریف امام
و الزامات جهاد تبیین
جلسه 3⃣5⃣1⃣
🔸️جهت دریافت پاسخ پرسشها
و شبهات بصیرتی دوستان خود،
آنان را به کانال دعوت کنید💡
♻️ #تولید_محتوای_استانی
(شبکه هادیان سیاسی)
👥 #نشست_بصیرتی #ثامن(۲۲)
🖇 #مکتب_خمینی #مکتب_امید
◀️ نشر حداکثری #ڪانالهای_ثامن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◉━━━━━────
↻ ◁ㅤ❚❚ㅤ▷ㅤ⇆
🎥#کلیپ_موشن(2)
🌐 موضوع:
لزوم حفظ استقلالِ جمهوریِ
اسلامی در برابر بیگانگان
🍃🌀🍃
🖇 #مکتب_امید #امام_انقلابی
🖇 #مکتب_خمینی #جهاد_تبیین
🖇 #بصیرت #روشنگری
📌🍃
🍃
•[ #اطلاعیه | #نشست_تخصصے_بصیرتے ]•
🛑 #پخش_زنده
💠نشست تخصصی بصیرتی
🔰ویژه هادیان، نخبگان و
پژوهشگران سیاسی _ ادمینها
و سرشبکههای ثامن
💢 موضوع:
«خط تحریف امام و الزامات جهاد تبیین»
👤 سخنران: دکتر مهدی سعیدی
«دڪترای مسائل ایران، نویسنده و پژوهشگر در حوزه احزاب و گروه های سیاسی ایران»
🕒 زمان: جمعه - ۱۳ خردادماه ۱۴۰۱
ساعت 17:30
🔻شرکت از طریق لینک کانال مجازی 👇
🌐 rubika.ir/Samen_Razavi
♻️ رسانه باشید!
🖇 #جهاد_تبیین #نشست_بصیرتی
🖇 #مکتب_امید #مکتب_خمینی
◀️ نشر حداکثری #ڪانالهای_ثامن
•••••👇👇👇••••
🆔@
📱🍃https://rubika.ir/emamhoseinyunesi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷
🎥#موشن گرافیک| خصوصیت الگوی رفتاری امام خمینی علیه الرحمه
✅ بصیرت
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
🇮🇷 @samenfalavarjan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥آخرین دقایق زندگی امام چگونه گذشت؟
🔹در اتاق امام در بیمارستان چه خبر است؟
🔹 واکنشهای مردم هنگام حضور امام در بیمارستان
🔹 آخرین اطلاعیه صدا و سیما در زمان حیات امام
✅ بصیرت
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
🇮🇷 @samenfalavarjan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مهمترین دستور امام خمینی (ره) به امام خامنه ای
🔹 تغییر مهمترین سرفصل های قانون اساسی
🔹 برگزاری رفراندوم قانون اساسی
🔺ما با رفراندوم بیگانه نیستیم و پس از ده سال قانون اساسی را دوباره به رفراندوم گذاشتیم و بیش از۹۷ درصد مردم به آن رأی دادند.
✅ بصیرت
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
🇮🇷 @samenfalavarjan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥تلخ ترین خبر قرن چگونه اعلام می شود؟!
🔹 واکنشهای مردم به این خبر چیست؟
🔹وداع فرزند امام با پدر چگونه است؟
✅ بصیرت
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
🇮🇷 @samenfalavarjan
-56156414_-1702741786.pdf
5.38M
📊 نمودار | نمودار جامع محورهای اصلی بیانات رهبر انقلاب در سی و دو مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی
🔻 حضرت آیتالله خامنهای رهبر انقلاب اسلامی طی سالهای مختلف در سخنرانیهای سالانهی سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) ابعاد مختلفِ شخصیت، اندیشه و خط امام(ره) را تبیین نمودهاند.
👈 رسانهی KHAMENEI.IR به مناسبت سی و سومین سالگرد ارتحال حضرت امامخمینی(ره) رهبر فقید انقلاب و بنیانگذار کبیر نظام جمهوری اسلامی، نمودار درختی جامع بیانات حضرت آیتالله خامنهای در سی و دو مراسم سالگرد ارتحال را منتشر میکند.
🔺️ برای تولید این محصول، متن کاملِ تمامی سخنرانیهای حضرت آیتاللهخامنهای در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) از سال ۱۳۶۹ تا ۱۴۰۰ با حجم کمی افزون بر ۱۵۰ هزار کلمه مطالعه و محورها و نکات اصلی آن به صورت روشمند و براساسِ ساختار ظاهری کلام استخراج و به صورت نمودار درختی جامع تدوین شد.
👈 شما مخاطبین گرامی با مطالعهی این محصول با محورها و نکات اصلی بیانات حضرت آیتالله خامنهای طی سی و دو سال اخیر دربارهی:
۱. شخصیت امام خمینی(ره)
۲. تحریف امام(ره)
۳. مکتب امام خمینی(ره)
۴.نکاتی راجع به جهان اسلام
۵. وصیتنامهی امام خمینی(ره)
آشنا میشوید.
💻 @Khamenei_ir
75.mp3
13.86M
🇮🇷
🎙#صدای_ثامن( ۷۵) | مکتب امام و پاسخگویی حاکمان به مردم
🍃🌹🍃
1⃣ دولت انقلابی، بدنه انقلابی میخواهد
2⃣ نظارت عامه بر عملکرد دولت، لازمه بسط عدالت
3⃣ نهضتهای روشنگری علاوه بر هادی محوری، باید مسئول محور باشد
4⃣ مسولان در برابر مردم نسبت به عملکرد خود باید پاسخگو باشند
🎙کارشناس: دکتر قاسم حبیبزاده
#ثامن | #همه_خادم_الرضاییم
31.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌷🎬 به ذره گر نظر لطف بوتراب کند...به آسمان رود و کار آفتاب کند
🌷 لطفاً جهت تعجیل در #فرج ان شاءلله و سلامتی مولایمان #امام_زمان عج صلواتی عنایت بفرمایید.....
#ظهور
✅ بصیرت
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
🇮🇷 @samenfalavarjan
بسم الله الرحمن الرحیم
سالگرد عروج ملکوتی امام خمینی ره بر تمامی مسلمین جهان تسلیت باد
✅تاملی بر چرایی بازگشت به مکتب امام روح الله (ره)
الف: نجات بودن مکتب امام خمینی ره ،چون مکتب امام ره همان اسلام تا محمدی (ص) است .
ب:کلید دستیابی به پیشرفت های مادی و معنوی ،زیرا اسلام ناب محمدی (ص) برای هر بن بست و معضلی راه حل داشته و دارد و خواهد داشت .
ج:عامل جلوگیری از انحراف ( فتنه ها و انحرافاتی چون فتنه شریعتمداری،بنی صدر ، منتظری ....)و در واقع آنچه نظام و حاکمیت را ازاین گرداب های مهلک نجات داد حضور و فرماندهی و هدایت های امام راحل (ره) بود .
د:ضامن استقلال کشور در عرصه های مختلف سیاسی و اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی و....خاصه بهنگام و متناسب با مقتضیات و حوادث جامعه
ه:الگو شدن کشور و مصداق عینی و ملموس برای سایر کشورها در موضوع بیداری اسلامی ( صدور انقلاب )
سهراب خلیلی
۱۳ خرداد ۱۴۰۱
بسم الله الرحمن الرحیم
✅ یادداشتی بر خصایص و مختصات مکتب امام خمینی ره ( قسمت اول)
👈الوین تافلر نویسنده کتاب معروف «موج سوم » درباره امام خمینی ره می گوید:«امام خمینی مرد قرن بیستم و یکم است ،اگر چه در قرن بیستم از دنیا رفت!!!
الف: شاخصه های مکتب امام روحالله در بعد عقلانیت :
_مقابله با تحجر و خرافه گویی
_تاکید بر دانایی محوری
_استکبارستیزی
_اتخاذ رویکرد تهاجمی
_مردم سالاری دینی
_وحدت گرایی
_ایستادگی در برابر دشمنان
_اتکاء به نفس
_انتقاد پذیری
سهراب خلیلی
۱۳ خرداد ۱۴۰۱
بسم الله الرحمن الرحیم
✅ یاداشتی کوتاه بر خصایص و مختصات مکتب امام خمینی ره ( قسمت سوم )
✅شاخصه های مکتب امام خمینی ره در بعد عدالت
👈رعایت انصاف در همه امور و برنامه ها
👈رسیدگی به محرومان ،در دیدارهای عمومی و جلسات با مسئولان مدام خواستار رسیدگی به پا برهنگان بودند و آنان را ولی نعمتان انقلاب می دانستند .
👈مقابله با اشرافی گری و کاخ نشینی
امام خمینی ره: من یک موی کوخ نشینان را با تمام کاخ نشینان عوض نمی کنم.
آیت الله جمارانی و کسب اجازه از امام خمینی ره در خصوص تعمیر جزیی در جماران و عدم اجازه معظم له.( بدین مضمون : تا من زنده هستم حق ندارید کاری کنید )
👈عدالت خواهی و عدالت گستری ،برای همه و در تمام کشور و همه اقشار باشد نه عده ای خاص.
سهراب خلیلی
۱۳ خرداد ۱۴۰۱
بسم الله الرحمن الرحیم
✅یادداشتی کوتاه بر خصایص و مختصات مکتب امام خمینی ره (قسمت دوم)
✅شاخصه های مکتب امام خمینی ره در بعد معنویت:
الف: ولایت مداری
ب: اخلاق محوری
ج : انتقاد پذیری و اعتراف به اشتباهات
د:اخلاص و توکل
ه:ساده زیستی ،بررسی زندگی آن امام راحل ره و گفتنی های دیدار کنندگان با ام مرد الهی موبد این مطلب است.
و:توام کردن سیاست و معنویت ،مصداق آن پیام امام ره به گورباچف ،( امام ره دغدغه بشریت داشت )
سهراب خلیلی
۱۳خرداد ۱۴۰۱
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
موضوع :جریانهای فکری معاصر در ایران
سید جلال حسینی