4_6028372017416244087.pdf
حجم:
1.42M
متن کامل مناظره ۳ ساعته دکتر عبدالکریم سروش و آیتالله مصباح یزدی در پایان دهه ۱۳۶۰ پیرامون «چیستیِ معرفتشناسی» در قم
✔️ محورهای اصلی:
#معرفتشناسی بر چه ارکانی استوار است؟
رابطه میان طبیعیات و #فلسفه و منطق با #الهیات چیست و نسبت میان اینها چه تاثیری در رویکرد معرفتشناختی ما دارد؟
آیا در طریق معرفتشناسی، الهیات به #طبیعیات نیاز دارد یا معرفتشناسان بینیاز از فرآوردههای عقل تجربی هستند؟
چگونه میتوان کلیه اصول الهیاتی را بدون احتیاج به اصول موضوعه طبیعی اثبات کرد؟
▫️ اولین و آخرین مناظره دکتر سروش و آیتالله مصباح با اختلاف در «مفهوم منطق» میان دو طرف به پایان میرسد و هر یک در پایان گفتگو اذعان میکنند که حرف یکدیگر را نمیفهمند و امیدوارند مخاطبان بحث از اختلافات و اشتراکات آنان، خود به نتیجه روشنی برسند.
@musasadrmezmar
بسم الله الرحمن الرحیم
کلاس تشکیلات مضمار امروز
دوشنبه ۹۹/۱۱/۶
در پایگاه انصارالخامنه ای حفظه الله
ساعت ۳/۳۰ دقیقه برگزار میگردد.
@musasadrmezmar
هدایت شده از پایگاه تخصصی نقد عرفانهای کاذب
1_613764565.pdf
حجم:
17.9M
کتاب صعود چهل ساله .pdf
https://eitaa.com/antihalghe
هدایت شده از پایگاه تخصصی نقد عرفانهای کاذب
27.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📚 کتاب صعود چهل ساله
کلیپی جالب و دیدنی👌👌👌✌️
حتما نگاه کنید و نشر بدید.
https://eitaa.com/antihalghe
👇👇👇
هدایت شده از 📒محتوایکلاسِتکثیرمدرسوپژوهشـگر
8.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بابا به خود بیایم!
یک ذره فکر کنیم!
باید یک فکر اساسی کرد!
به حال خودمان،
به حال اسلاممان....
#ارتباطباخدا
#ارتباطباخود
بسم الله الرحمن الرحیم
مدرسه امام موسی صدر
کلاس تشکیلات مضمار امروز
دوشنبه ۹۹/۱۱/۲۰
ساعت ۱۵/۳۰
در پایگاه انصارالخامنه ای حفظه الله
مسجد حاج حسن برگزار می گردد.
خاکم بیگی
یاعلی
18.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ارتباطات تشکیلاتی در مراحل قلب و مهندسی آن آدم سازی را به درجه شهادت می رساند.
نه نمازشب خون بودی!!
نه حافظ قرآن بودی!!
نه عارف بودی!!
#چهکارکردی؟؟؟؟
#ارتباطخداباانسان
@musasadrmezmar
همکلاس های عزیز از مصادیق ده نوع نگاه تدریس امروز میتوانید مصادیق قرآنی و روایی پیدا کنید و بصورت مکتوب برای کلاس بعد ارائه بفرمائید.
#کار_تشکیلاتی
#نگاه_در_قرآن
#نظریه_ربط
@musasadrmezmar
24.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💚تمرین مهم ذهنی برای استجابت دعا
اصالت ارتباطات در ارتباط با خداست.
ماه رجب، ایام تخلیه نفسانی و تربیت روحانی و تجلیهء عرفانی از راه میرسد، بامید خدا امسال باهم با دروس تشکیلاتی ماه رجبی متفاوت خوشگل و خوشمزه را نوش جان می کنیم 💚
خدا را در فکرها مرور کنیم و در قلب ها اورا بنشانیم که قلب مؤمن بهترین جایگاه اوست و او شایسته ترین میزبان قلوب 💚
#عاشقانه_های_رجبیّون
#ماه_رجب
#ارتباط_با_خدا
#رحمن_باشیم
@musasadrmezmar
1_828555054.mp3
زمان:
حجم:
20.66M
🇮🇷 ۴۲سالگی انقلاب اسلامی مبارک✌️
✅ویژه ی جوانانِ نظام سازِ گام دومی👇
🇮🇷 در مقام صدور و ثمردهی انقلاب حرکت کنید.
دکتر حسین عرب اسدی
#بیست_دوم_بهمن
@musasadrmezmar
بسم الله الرحمن الرحیم
آنچه تاکنون آموخته ایم و سوالات مرتبط آن :
✍✍✍✍✍✍✍✍✍✍✍✍
سوالات طرح جهاد علمی تشکیلاتی
✏️برای فهم بهتر ضرورت کار تشکیلاتی ، به کدام مولفه باید خوب پرداخت ؟ توضیح دهید چگونه از طریق این مولفه میتوان ضرورت را تبیین کرد .؟
✏️کارکرد تشکیلات دارای چند سطح است ؟ نام ببرید .
✏️ تشکیلات مبتنی بر دانش نظری است یا عملی ؟ چرا ؟
✏️مدرس وپژوهشگر تشکیلات ، درزمینه آموزش تشکیلات چه مواردی را باید بیاموزد ؟
✏️نظریات مبنا به چند دسته تقسیم میشود ؟ هر مورد را به اجمال توضیح دهید .
✏️ یکی از کارکرد های نظریه که استاد بزرگوار به آن اشاره کردند در زمینه تشکیلات را بفرمایید.
پاسخ 👇👇👇
بسم الله العلیم الخبیر
سلام علیکم و رحمةالله
۱-مولفه آسیب شناسی وضع موجود،
با ترسیم
- وضع موجود
- وضع مطلوب
و فاصله بین آن،و توجه به این امر که نمیشه، آدمها به تنهایی به اون وضع مطلوب برسن،
و باز نمیشه به صرف باهم بودن و بدون انسجام لازم و کافی،
و وجود ارکان تشکیلات(رهبر آدم هدف نظم)
و یا به عبارتی بدون ساختار صحیح تشکیلات ، به اون غایت مطلوب رسید؛
ضرورت تشکیلات و تشکیلاتی شدن روتبیین میکنه.
اگر انسانها کارآمدی تشکیلات، برای رسیدن به آرمان رو بچشند ،
به ضرورت تشکیلاتی بودن و واجب بودن آن (ونه استحبابی و فوق برنامه بودن)و استفاده از آن در امور زندگی و حیات، پی می برند.
۲-سه سطح
انسان سازی، دولت سازی، جامعه سازی
۳-ابتناء تشکیلات باید دانش نظری مستند به آیات وروایات و نظریات مبنایی علمی، و دانش تجربی تأیید شدهِ کسب شده باشه،
-تاباسلایق متفاوت وتفاوت آدمها،
جدیت و ضرورت تشکیلاتی بودن،
و اساسِ تشکلها مخدوش نشه!!
-وظرفیت انتقال محتوا و معنا رو در قالب آموزش و تعلیم وپرورش ،
درسطوح گسترده و کلان داشته باشه،
( من جمله تربیت مدرس و پژوهشگر تشکیلات)
-ودر مجامع علمی قابل دفاع باشه ، و استدلال منطقی ومستحکم و مستقیمی ،
اونو پشتیبانی کنه...
هرچند منطق تشکیلات، منطق عمل است.
۴- تعلیمِ
محتوا ،ابعاد محتوا، قابلیت غور کردن درمحتوا،
بسته بندی و دسته بندی کردن بر اساس مخاطبها و محیطهای مختلف،
و کسب مهارتها وتکنیک های تدریس و پزوهشگری،
۵- ۴دسته.
نظریه ربط ،نظریه تولی،
نظریه رشد ، نظریه نظم
🔸نظریه ربط؛بیان میکنه موجودات عالم من جمله انسان، اساساً ارتباط پایه خلق شدن و زندگی می کنن.
و موجودات در نسبت با یکدیگر معنا
میشن.
ارتباط بین موجودات و ربط دادن و هندسه برقرار کردن بین موجودات، یکی از ویژگیهای اصلی عالم خلقت است.
🔹نظریه تولی ،ارتباطات بین موجوداتِ عالم را جهت میده .و اون رو به سمت مطلوب و غایت و هدف سوق می ده.
این نظریه بیان میکنه ،یک حالت پذیرندگیِ ولایت و اولویت دهی به غیر خود (ونه اِعمال ولایت) در موجودات در ارتباط با یکدیگر وجود داره.
مبتنی بر این پذیرش ولایت، و میزان پذیرش آن،
حرکت وتبعیت وسلسله مراتب، بین موجودات ، ایجاد و معین میشه!
🔹نظریه رشد،بیان میکنه همه موجودات عالم در یک سیر تربیتی ویک صیرورتی،
به سمت حق تعالی در حرکتند.
و آن ارتباطات و تولی در راه رسیدن به این رشد است.
🔸نظریه نظم، بیان میکنه نظم بین موجودات عالم ،شکل دهنده مسیر رشد است.
و رشد و ارتباطات و تولی مطرح شده ،بدون نظمِ موجودِ بین موجودات محقق نمیشود.
یعنی نظام هستی قالب دارد.
وقالب آن هم از سوی حق تعالی تقدیر شده و میشود
به عبارتی شاید بشه گفت:
در تناظر ۴ علل پدیدهها،
(علت مادی، علت فاعلی، علت صوری و علت غایی)
ربط ⬅️ علت فاعلی
تولی⬅️ علت مادی
نظم ⬅️ علت صوری
رشد ⬅️ علت غایی ، باشه.
۶- جذب در تشکیلات و تعامل انسانها ، مبتنی بر نظریه ربط است.
ایدکم الله
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
یاعلی