🔺 داستانی عجیب از مبارزه با نفسِ حکیم الهی و عالم ربانی مرحوم "ملا هادی سبزواری" در سالروز درگذشت ایشان؛ (۲۸ #ذی_الحجه ۱۲۸۹ق)
🔹 بنده به خاطر دارم كه در مدرسه #فيضيه مَدرسی بود كه زيلو و حصير داشت و ايشان( #مرحوم_امام ) عصرهای #جمعه جلسهای داشتند كه ده، بيست نفر #بازاری و چند #طلبه، مِن جمله شهيد #مطهری و افرادی از اين قبيل میآمدند و ايشان #مواعظ بسيار مؤثری میفرمودند؛ مواعظشان خيلی مؤثر بود، به طوریکه در ما كه آن موقع #جوان بوديم خیلی اثر میگذاشت. مرحوم شهيد مطهری هم در آن هنگام يك جوانی با سن و سال ما بود که ايشان هم میآمدند و مجموعاً شايد سی نفر هم نمیشدند، ولی ايشان مطالب بسيار خوبی ذكر میفرمودند.
مثلاً يكی از مسائلی كه میفرمودند اين بود: وقتی #انسان وارد در #علوم دينی میشود از خواستهای #نفسانی او اين است كه خوب حالا ديگر ما يك #كتاب يا يك #مقاله بنويسيم يا يك #مجله پخش كنيم يا از اين قبيل، در صورتیكه اگر خوب #دقت كند خواهد ديد كه اين خواست، خواستی نفسانی است، و میخواهد به اين وسيله خودش را مطرح کند!.
اين حرفها برای ما خيلی عميق بود و آن زمان #عقلمان خوب نمیرسید كه چگونه میشود انسان وارد #حوزه يا طلبگی بشود يا مثل شما وارد #فرهنگ و #دانشکدهها و از اين قبيل مراکز بشود و وقتی هوسش گرفت که چيزی بنويسيم و پخش کنيم؛ خواست نفسانی باشد!، دقت زيادی لازم دارد تا متوجه شويم که آيا اين خواست و موقعيت واقعاً به جا و به صلاح است يا اینکه هنوز زود است؟
آدمی كه ده پانزده سال در #مدرسه يا در فرهنگ بوده و #تحصيل کرده، نفسش همان نفسِ #كودكی و بچگی اوست، خواستهایش هم همان خواستهای کودکی است که به رنگ جديد در میآید؛ به رنگ #طلبگی و #دانشجويی و #استاد شدن و #سخنرانی كردن و از اين قبيل چيزها در میآید، اگر كسی خوب در اين مسائل دقت كند، میبیند كه نه؛ هنوز برای اين شخص وقت اين حرفها نشده چون او اين #ورزش را نكرده است.
مرحوم علامه #طباطبایی معنی اين ورزش را برای ما اینگونه نقل میفرمودند: مرحوم ملا هادی #سبزواری اعلی الله مقامه در #سبزوار، حوزهی علميه داشت و روزها در #مسجد يا در يک جايی درس میگفتند. يك روز چند طلبهی كرمانی که میخواستند به #مشهد مقدس مشرَّف شوند، میگویند برويم به سبزوار و با ملا هادی سبزواری ديداری داشته باشيم، وقتی آمدند و نشستند، دائم به هم نگاه میکردند و با تعجب اشاره میکردند و مثل اینکه يک چيز عجيبی دیدهاند، برای سايرين سؤال پيش آمد که چرا اینها اینگونه حرکات را انجام میدهند؟! بعد از درس که همه متفرق شدند، از آن جوانها پرسيدند: چه مسئلهای بود كه شما در بين درس دائم با هم صحبت میکردید؟ گفتند: ما يك مطلب عجيب ديديم. پرسيدند آن مطلب عجيب چه بود؟ گفتند: ما طلاب يك مدرسهای در #كرمان هستيم، يك روز جوانی به مدرسه ما آمد و چون جايی نداشت، میخواست که در مدرسه بماند، ولی اجازهی #شرعی نبود كه او برود در حجره و مهمان طلاب شود، فلذا رفت داخل اتاق #خادم و خادم هم که ديد او تازه وارد و غريبه است، از او پذيرائی كرد، او هم فرصت نداد كه كسی به او حرفی بزند، خودش دستها را بالا زد و به خادم گفت که اگر کاری داری به من بگو و خودش شروع به کار کرد و مثلاً جاروب را برداشت و حياط را جاروب کرد و رفت برای طلاب ماست و نان خريد و خلاصه از اين کارها انجام داد.
اين خادم هم که ديد جوانی آمده و کمک میکند، خيلی خوشش آمد و او را نگه داشت، او چند شب همانجا بود و واقعاً مثل بازويی برای آن خادم شد و او را خيلی کمک میکرد. بعد هم که خادم ديد او واقعاً جوان بسيار خوبی است، دختر خود را برای #ازدواج به او پيشنهاد کرد و او را #داماد خود نمود.
حالا ما آمديم که حاجی سبزواری را ببينيم و به مشهد برويم؛ میبینیم که حاجی سبزواری همان جوان است که حدود يک سال به ما خدمت کرد و برای ما ماست و نان خريد و حياط را جاروب كرد، ولی ما نفهميديم كه او طلبه است و درس خوانده! اما حالا كه نگاه كرديم، شناختيم که ايشان همان شخص هستند. اين جريان را مرحوم علامه نقل میکردند و میفرمودند: بعضی از دوستان ما گفتند که ما فرزندان آن دوشيزهی كرمانی را كه دختر خادم و همسر ملا هادی سبزواری بود را هم ديديم.
منظور اين است که اين جور ورزشها و اینگونه #خودسازیها برای همهی #مردم مخصوصاً در اين دوره لازم است.
۸۵/۱۱/۳۰
✅ مرحوم آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی
@seyedololama
هدایت شده از مهد فاطر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 پاپایو(تبلیغات تلویزیون)
⭕️ شاهکاری در فریب والدین
#سواد_رسانه👌
🚨 توصیه میکنم حتماً این کلیپ را ببینید مخصوصاً والدین
🔻کانال رسمی مهدهای فاطر:
🆔️ @mahdefater
♦️تفهیم قلب به اینكه : «لا مؤثّر في الوجود إلّا اللّه»
🔸باز خوانی اندیشه های امام خمینی (245)
🔻... اى عزيز، فكرى كن و چاره اى براى خود پيدا كن، و بدان كه شهرت پيش اين مردم ناچيز ، چيزى نيست،
و قلوب اين مردم، كه اگر گنجشكى بخورد سير نمى شود [اصول كافى، ج 1 ص 93]، قدر و قابليتى ندارد، و اين مخلوق ضعيف را قدرتى نيست،
🔻قدرت ، پيش حق تعالى است. اوست مؤثر در تمام موجودات.
با هر زحمت و رياضتى شده در قلب خود با قلم عقل نگارش ده كه:
«لا مؤثّر في الوجود إلّا اللّه »: نيست كار كنى - موثری- در دار تحقق - نظام هستی- جز خدا.
🔻«توحيد فعلى» را، كه اول درجه توحيد است در قلب، با هر وسيله اى است جايگزين كن،
قلب را مؤمن و مسلم نما به اين كلمه مباركه و مهر شريف «لا اله إلّا اللّه» را بر قلب بزن،
و صورت قلب را صورت كلمه توحيد كن و به مقام «اطمينان» برسان،
🔻به او بفهمان كه مردم نفع و ضرر نمى توانند برسانند، نافع و ضارّ خداست.
🔻اين كورى و نابينايى را از چشم خود برطرف كن كه بيم آن است مشمول «رَبّ لِمَ حَشَرْتَني أَعْمى» [طه: 125] گردى، و در روز بروز سراير - قیامت- كور محشور گردى.
▪️شرح چهل حديث (اربعين حديث)، ص: 53- با تلخیص و ویرایش جزئی -
https://chat.whatsapp.com/KkBuEoCKQ8XChAVep174Sl
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖥 باز نشر | توطئه های پشت داستان کرونا
حالا سخنان این عالم بصیر و انقلابی بیشتر فهم می شود...
#کرونا
#نه_به_واکسن_اجباری
#صهیونیسم
#نظم_نوین_جهانی
#جنگ_تمدنی
#تمدن_نوین_اسلامی
📍کانون فرهنگی تبلیغی امام المامون عجل الله تعالی فرجه الشریف:
🆔 @emamolmamoun
هدایت شده از اکسیر نیوز
♦️♦️شکست سخت موافقان واکسن از مخالفان ♦️♦️
🔹روزنامه راه مردم،شماره ۷۲🔹
🔸۱۱ آبان ماه ۱۴۰۰🔸
#موافقان_اکسن
https://newsrahemardom.ir/?p=143963
💐 همه گویند به امید ظهورش صلوات
کاش این جمعه بگویند به تبریک ظهورش صلوات 💐
اطعام ۱۰۰۰ نفر در نیمه شعبان
🌸 به مناسبت فرا رسیدن نیمه شعبان و به نیت سلامتی امام زمان(عج)🌸
با کمک های نقدی خود با هر توان مالی
در این اجر عظیم سهیم باشید
🔹موسسه فرهنگی امام المأمون(عجل الله تعالی فرجه الشریف)
بسم الله
یار باشید
6063731043021626
مصطفی سوری
🌺 با کریمان کارها دشوار نیست🌺
-------------------------
💢 کانال رسمی موسسه فرهنگی امام المامون(عج)
@emamolmamoun
🌺با سلام و عرض ادب خدمت همه عزیزان🌺
🔶️ضمن تبریک مجدد سالروز ولادت یگانه منجی عالم هستی، حضرت بقیه الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف، بحمدالله با همت و همراهی بزرگواران به تعداد ۸۰۰ نفر #اطعام_مهدوی صورت پذیرفت.
🔷️همچنین به نیت سلامت و تعجیل در فرج حضرت یک عدد گوسفند قربانی و بین نیازمندان توزیع گردید.
🌷 با تشکر فراوان موسسه امام المامون عجل الله تعالی فرجه الشریف 🌷
#اطعام_مهدوی_ضیافت_مهدوی
--------‐-----------------------------
💢 کانال رسمی موسسه فرهنگی امام المامون(عج)
@emamolmamoun
هدایت شده از اندیشه سرای کودک فاطر
29.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔶️انیمیشن بسیار زیبای #امیر_الزمان از ملاباسم کربلایی با زیر نویس فارسی
🔷️جذاب برای کودک و بزرگسال
#اندیشه_سرای_فاطر
#مهد_و_پیش_دبستانی_فاطر
•┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
📌 اندیشه سرای کودک فاطر:
🆔 @andishsaraye_fater
🌹با بهاران روزی نو میرسد و ما همچنان چشم به راه روزگاری نو!!🌹
🌺راه ما، راه سید الشهداست و آنانکه پای یقین در این راه نهاده اند آرزوی سرباختن دارند تا به ذبیح الله اعظم از همه نزدیک تر شوند.
🌸بهاران از کجاست که روح روئیدن و سبز شدن ناگاه در تن خاک مرده پدید می آید ؟
و از کجاست که روح شکفتن ناگاه از تن چوب خشک چندین برگهای سبز و شکوفه های سبز و شکوفه های سفید و آبی و زرد و سرخ بر می آورد ؟
🌷بهاران راز دار رستاخیز پس از مرگ است و قبرستان ها مزارعی هستند که در آنها بذر مردگان افشانده اند و جسم تا نمیرد، کجا رستاخیز پذیرد ؟
🌼این بار انقلاب ربیع و انقلاب صیام به هم افتاده اند تا آن یکی هسته بی جسم را بشکافد و این یکی هسته جان را و زندگان از بطن مردگان سر بر آورند.
🌹با بهاران روزی نو میرسد و ما همچنان چشم به راه روزگاری نو .
اکنون که جهان و جهانیان مرده اند ، آیا وقت آن نرسیده است که مسیحای موعود سر رسد ؟
💐 و یحی الارض بعد موتها ....💐
⚘سال نو و نوروز ۱۴۰۱ را خدمت همه عزیزان تبریک عرض می نماییم.⚘
⚘ان شاء الله سال ظهور امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف باشد.⚘
-------------------------
💢 کانال رسمی موسسه فرهنگی امام المامون(عج)
@emamolmamoun
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🚨 تا دقایقی دیگر، روایت دیدار و گفتوگوی جمعی از طنزپردازان با رهبر انقلاب در قالب مستند غیررسمی ۴
📲 پخش در Farsi.khamenei.ir/live و تلوبیون:
https://plus.telewebion.com/p/c7af9
هدایت شده از اندیشه سرای کودک فاطر
36.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔶️نماهنگ #مداد_رنگی کار جدید حاج عبدالرضا هلالی برای کودکان و نوجوانان
🔷️شما هم میتوانید در ایام تعطیلات نوروز با پویش #مداد_رنگی همراه شوید
#عزیزم_حسین
#تربیت_نسل_انقلابی
#اندیشه_سرای_فاطر
#مهد_و_پیش_دبستانی_فاطر
•┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
📌 اندیشه سرای کودک فاطر:
🆔 @andishsaraye_fater
هدایت شده از اندیشه سرای کودک فاطر
🌹همراه با #پویش_عزیزم_حسین_علیه_السلام🌹
🔷️ اندیشه سرای کودک فاطر با همکاری کانون قاموس مسجد جامع ابوذر تهران برگزار می کند.
#نماهنگ_مداد_رنگی
#پویش_عزیزم_حسین_علیه_السلام
💠 شما می توانید با پخش سرود عزیزم حسین(علیه_السلام) از #همخوانی_و_مداحی، #کاردستی،#نقاشی و #رنگ_آمیزی_حرم مطهر امام حسین علیه السلام فیلم تهیه کرده و برای ما ارسال نمائید.
📺 آثار فرزندان شما در نمایشگاه مجازی عزیزم حسین علیه السلام در معرض عموم قرار خواهد گرفت.
⌛محدوده سِنی: ۴ تا ۱۷ سال
📲 روش ارسال آثار:
1️⃣ آیدی @paziresh_kanoun در پیام رسان ایتا یا تلگرام
2️⃣ شماره ۰۹۳۵۷۳۴۴۹۱۸ پیام رسان واتساپ
3️⃣ پست فیلم و عکس در صفحه اینستاگرام شخصی خود و دایرکت آن به آدرس اینستاگرام @andishsaraye_fater
📅 مهلت ارسال آثار تا پایان ماه مبارک رمضان
#پویش
#مداد_رنگی
#عزیزم_حسین
#تربیت_نسل_انقلابی
#اندیشه_سرای_فاطر
#مهد_و_پیش_دبستانی_فاطر
•┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
📌 اندیشه سرای کودک فاطر:
🆔 @andishsaraye_fater
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺انتقاد جالب از تربیت دانش آموز در محیط استریل !!
🔹ویدئویی دیده نشده از سخنان مرحوم آیت الله حائری شیرازی در انتقاد از مدل آموزش مدارس علوی و مدارس مشابه آن
•┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
💢 کانال رسمی موسسه فرهنگی امام المامون(عج)
@emamolmamoun
وارث انبیاء
🔷️امام برای ما یک نماد، یک سمبل، یک رمز است؛ جزو نمونههای نادری است که ما خوشبختانه این نمونه را به چشم خودمان دیدیم. یک واقعیت و یک شخص که در زندگی خودش، حالت نمادین و افسانهگون پیدا کرد.
🔷️ در طول تاریخ اسلام، بعد از زمان ائمه علیهمالسلام تا امروز، بنده هیچیک از علما و بزرگان را سراغ ندارم که بهقدر امام رضواناللهتعالیعلیهاعلیاللهمقامهالشریف، به جامعه اسلامی عموماً و به شیعه خصوصاً خدمت کرده باشد.
🔷️ در طول تاریخ، علمای بزرگی بودهاند. بنده تا حدودی به شرححال این بزرگان وقوف دارم و تا اندازهای قدر کارهایشان را میدانم، اما کاری که این بزرگوار انجام داد از نوع کار انبیا بود، نه از نوعِ کار علما؛ اگرچه علما ورثه انبیا هستند، اما غیر از این بزرگوار، عالمی که توانسته باشد شان وراثت را تحقق بخشد، نداشتیم. آیا چنین کاری از دست یک انسان تربیت و تهذیب نشده و با خود کارنکرده ساخته است
🔷️... مبادا اینها را حمل بر مبالغه کنید! نه، من آنچه در این زمینه عرض میکنم، مُرّ واقعیت است؛ هیچکدام به این معنا نیست که امام، معصوم بود، یا در حد بالاتر از بشر بود؛ نه! [حالا] من دریافتهای خودم را عرض میکنم؛ آنچه بهمرور زمان در طول سیویک سال که امام را از نزدیک ما میشناختیم، در امام مشاهده کردیم.
📖کتاب عبد صالح خدا ؛ صفحه 23و 24
•┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
💢 کانال رسمی موسسه فرهنگی امام المامون(عج)
@emamolmamoun
هدایت شده از سیدالعلماء
4_5913337228267880899.mp3
1.37M
🎵 قطعه صوتی زیبا از مرحوم آیة الله سید ابراهیم خسروشاهی
✅ والله لَابنُ أبی طالب آنَسُ بالمَوت مِن الطّفل بِثَدی اُمّه
@seyedololama
هدایت شده از استاد وکیلی
4_5987949593407524550.mp3
7.05M
حیدر حیدر اول و آخر حیدر
حیدر حیدر ساقی کوثر حیدر
🎙حاج محمود کریمی
@ostad_vakili | towhid.org
هدایت شده از ستاد همکاری ها
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹️#سلام_فرمانده به سبك جوانان آفريقايي.🔹️
🔸️ حرکتی که روحیه دشمن را خرد و خمیر می کند.
آفرین بر نسل جدید انقلاب اسلامی در #جهان 🇮🇷
#تربیت_انقلابی
#تمدن_نوین_اسلامی
#ستاد_همکاری_ها
#حوزه_های_علمیه
#آموزش_و_پرورش
•┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
📌ستاد همکاری ها:
🆔️eitaa.com/hamkariha_ir
🌐www.hamkariha.ir
هدایت شده از ستاد همکاری ها
ما و آموزش و پرورش۱
🌹بسم الله الرحمن الرحیم🌹
💠دیباچه:
🔻برای اینکه بتوانیم در یک مجموعه و نهاد به درستی نقش آفرینی کنیم در ابتدا باید:
1️⃣ آن مجموعه را به طور دقیق و موشکافانه بشناسیم
2️⃣ نسبت به اسناد بالادستی، اهداف، قوانین، ارکان و مسئولانش با خبر باشیم
3️⃣ تاریخچه آن را بدانیم و نقاط ضعف، قوت، ظرفیت ها و محدودیت هایش را درک کنیم
4️⃣ سپس با تربیت نیروی انسانی کارآمد و تعریف برنامه های عملیاتی مناسب، به نقش آفرینی در آن مجموعه همت گماریم.
🔹️اکنون که در قالب ستاد همکاری های حوزه های علمیه و وزارت آموزش و پرورش بستر مناسبی برای کنشگری طلاب و روحانیون عزیز در آموزش و پرورش رسمی کشور، فراهم آمده است، در قالب توضیحاتی تحت عنوان #ما_و_آموزش_و_پرورش به معرفی این وزارتخانه برای شما بزرگواران می پردازیم.
🔸️هدف از این معرفی آشنایی بیشتر با این وزارتخانه و سازمان های وابسته به آن، جهت نیل به برنامه های متقنِ عملیاتی و تحقق آن ها در بستر اجرا می باشد.
با تشکر
📌کانال ما را به دوستان طلبه خود معرفی کنید.
#ما_و_آموزش_و_پرورش
#ستاد_همکاری_ها
#حوزه_های_علمیه
#آموزش_و_پرورش
•┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
📌ستاد همکاری ها:
🆔️eitaa.com/hamkariha_ir
🌐www.hamkariha.ir
هدایت شده از صرفا جهت اطلاع طلاب🇮🇷
26.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#مهم
🛑به اطلاع طلاب محترم می رساند ثبت نام پذیرش #امریه طلاب معلم وظیفه آغاز شد.
➖ثبت نام طلاب داوطلب و متقاضی سپری کردن دوران ضرورت خدمت سربازی در آموزش و پرورش با مراجعه به پنل شخصی در سامانه پیشخوان حوزه انجام خواهد شد.
⏳ثبت نام: 11 لغایت 15 خردادماه
🌐http://login.ismc.ir/
از جمله شرایط جدید امسال:گذراندن دوره مهارت آموزی 54 ساعته به همت مرکز آموزش های مهارتی و کاربردی حوزه علمیه و همچنین دوره آموزش نظامی در ابتدای خدمت می باشد.
🎥راهنمای ثبت در خواست در سامانه امریه حوزه های علمیه
💐برای دوستان خود ارسال نمایید
-------------------
🇮🇷صرفا جهت اطلاع طلاب
📡 @serfan_jahate_ettela_t
موسسه الامام المامون عجل الله تعالی فرجه الشریف
#مهم 🛑به اطلاع طلاب محترم می رساند ثبت نام پذیرش #امریه طلاب معلم وظیفه آغاز شد. ➖ثبت نام طلاب د
طلاب استان تهران تا یک هفته دیگه وقت دارن.
هدایت شده از مناهج 🇵🇸🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 لزوم تدبیر برای آیندهای که فرزندانتان را در خانههایتان در مشت میگیرند
⛔️ آیندهای که محقق شد، اما مطالبات برآورده نشد!
🎥 امام حوزه
🔸 ما با این دردسرهایی که ملاحظه میکنید، ایستادهایم برای اینکه آن آینده را، امروز تأمین کنیم؛ اگر نکنیم، اثر سوء این عمل ما آن روز خواهد بود. ما مسئول خواهیم بود.
باید این فکر را در حوزه نهادینه کنید.
♨️ هم مدیران حوزه، هم #شورای_عالی حوزه، هم بزرگان حوزه، هم حضرات مراجع باید این را بدانند و به این توجه کنند که ما امروز باید به فکر حوزهی قم یا اصفهان یا مشهد یا بقیهی شهرها در بیست، سی سال آینده باشیم.
سی سال آینده یعنی چه؟ یعنی دنیایی که احتمالاً هیچ شباهتی با امروز ندارد...
🔻 آن روز ای بسا صاحبان افکار گوناگون، مکاتب گوناگون، نحلههای منحرف، صاحبان اغراض فاسده بتوانند خیلی آسان فرزندان شما را در خانههایتان در مشت بگیرند، در تصرف بگیرند؛ شما هم هیچ کار نتوانید بکنید. فکر آن روز را حوزهی علمیه باید بکند. مسئول، حوزهی علمیه است.
✅ مسئول دینداری مردم، روحانیت است.
روحانیت هم مولود و ساختهی دست حوزهی علمیه است. با این نگاه مسئولیت را بسنجید؛
✅ این جوری توزین بکنیم مسئولیت را، تا بفهمیم بر دوش ما، بار سنگینی که هست، چیست.
〰〰〰〰〰〰
📌 بیشتر بخوانید:
🌀 کمکاری حوزههای علمیه برای هدایت و دینداری نسل جدید
https://eitaa.com/manahejj/5634
🌀 توصیف یک دهه هشتادی
https://eitaa.com/manahejj/5635
#امام_حوزه
#شورای_عالی
#مرکز_مدیریت
#غفلت_از_نسل_جدید
#غفلت_از_تحولات_دنیا
@Manahejj
29.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️داستان کشف حجاب دسته جمعی دانش آموزان یک دبیرستان دخترانه در حضور روحانی مبلغ
➕ اگر صحنه را رها کنیم شرایط همین می شویم که داریم می بینم! اتفاقاً باید بمانیم و درست عمل کنیم.
🔻حجت الاسلام دسمی
#حجاب
#زن_عفت_افتخار
#سنگر_مدرسه
•┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
💢 کانال رسمی موسسه فرهنگی امام المامون(عج)
@emamolmamoun
#پرسش
در این شرایط سخت و اوضاع فرهنگی، اعتقادی و اجتماعی و... بعنوان #مادر، #مربی_مدرسه و فعال فرهنگی که دغدغه تربیت دارد چکار کنم؟
#پاسخ
در فتنه پیش آمده
اولین ،
مهمترین ،
بزرگترین
و موثرترین اقدام...
تمرکز بر تعامل سازنده و باکیفیت با #نوجوانان است.
🔰 آنچه من و شما به خاطرش شب تا صبح از دلنگرانی خواب نداریم و صبح تا شب دغدغه حفظ و نگهداریش را داریم _یعنی اسلام ناب محمدی و انقلاب اسلامیِ زمینه ساز ظهور_ برای نوجوان ما ، قابل درک و فهم نیست .
آنچه آنان از دین و انقلاب درک کردند، خلاف نظر ماست.
🔰 آنها با اسلام و انقلابِ ما رفیق که هیچ ، اصلا آشنا هم نیستند در نتیجه طبیعی هست اینچنین بتازند بفرموده ی امیرالمؤمنین علی علیه السلام: «النَّاسُ أَعْدَاءُ مَا جَهِلُوا» «مردم دشمنند نسبت به چیزی که به آن جاهل هستند» (حکمت ۱۷۲).
🔰شرایط کنونی، تعبیرِ
" آب دستته بذار زمین سریع بیاااا"
را تفسیر کرده است: هر کاری داری بذار زمین بیا ارتباط با کیفیت با نوجوان را آغاز کن :
صبوری می خواهد،
گوش دادن فعال لازم دارد ،
قطع شدن زبان توصیه می خواهد،
تاب آوری شنیدن حرف های خلاف میل مان را لازم دارد،
وقت با کیفیت می خواهد...
خلاصه: وَ قَالَ(عليه السلام): مَنْ ضَيَّعَهُ الْأَقْرَبُ أُتِيحَ لَهُ الْأَبْعَدُ.
كسی را كه نزديكانش واگذارند، بيگانه او را پذيرا می گردد.(حکمت ۱۴)
ما، امید و چشم و چراغهای میهن مان را واگذاشتیم و بیگانه براش سنگ تمام گذاشت و پذیرایش شد.😔
🔰متوجه هستم که، شیطان قسم خورده تمامِ نیرو و یاران و نوچه هایش را بر علیه تنها کشور شیعه در کره خاکی ردیف می کند؛ و پیروزی درصورتی محقق می شود که روشِ کار به فرموده امام علی علیه السلام " رُدالحَجر" باشد:
رُدَّ الحَجَرَ مِن حَيثُ جاءَكَ ، فإنّهُ لا يُرَدُّ الشَّرُّ إلاّ بالشَّرِّ .[غرر الحكم : 5394.] سنگ را از جايى كه به سوى تو آمده است، به همان جا برگردان؛ زيرا بدى، جز با بدى دفع نمى شود.
باید تمام نقشه های معاندین را رصد کرد وهر کس در مقام و مسئولیت و جایگاه و توان و قدرتی که دارد از همان جایی که دشمن ضربه زده، ضربه مهلک تری بزند...ولی
📌نکته ی مغفول و مهمی که تقدیم مخاطب والد و فعالان و متصدیان فرهنگی دارم این هست:
در درگیر و دارهای رُدالحجر ، حواسمان باشد اگر می خواهیم بر نقشه های دشمن پیش دستی کنیم، باید مواظبِ نوجوانانی باشیم که کشته یا مجروج #جنگ_نرم شدند چون سربازانی مثل من، حوصله و وقت شنیدن حرف هاشون نداشتیم😔
🔰می دانید دلم از چه می سوزد!!
از اینکه می بینم آن کسی که قدرت و علمش را دارد ولی درک و شعورش را ندارد که با یک #جنگ_زده چطور رفتار کند... .
📌باید تک تکِ نوجوان های عزیزمان را از آغوشِ جهلی که امپراطور رسانه باز کرده به آغوشِ بینش و آگاهی دوستانه برگردانیم.
📌بیاید این دفعه
ما به معاندین رودست بزنیم،
ما بر ظلم، پیشی بگیریم ،
ما نقشه های ناجوانمرانه یشان را بی تاثیر کنیم...
📣بدین صورت که هر والدی، هر دغدغه مند تربیتی،
✅ یک نوجوان را تا رساندن به بینش و گرایش اسلامی و انقلابی با صبوری، همراهی کند.
✅شنونده فعال و با کیفیت دردهای دلش باشد.
✅ نگاه و بیان همدلانه را بر زبانِ توصیه و تذکر پیش قدم کند.
✅گام به گام و قدم به قدم باهم دیگر، تاریخ و واقعیت را واکاوی کنید.
✅تصور کنید، خودتان در جنگِ روایت ها، جنگِ رسانه، جنگِ شناختی مصدوم شده اید، باکمک نوجوان تان، باهم آواربرداریِ شناختی کنید و باقدرت تفکر و بینش ، علیه دشمن، پاتک بزنید👌
💠سخت هست درک می کنم.. مخصوص بزرگوارانی هست که به دنبال اثرِماندگار هستند نه کاری زودبازده.👌
📌وَ قَالَ (عليه السلام): مَا كُلُّ مَفْتُونٍ يُعَاتَبُ
هر فريب خورده ای را نمی شود سرزنش كرد.(حکمت۱۵).
ندیدم چراغی در قلبِ نوجوانان روشن بشود و نسبت به آن بی تفاوت بمانند...
دلآرام و آرامشگر بمانید
حانیه مازارچی؛ مشاور خانواده
دهم مهرماه ۱۴۰۱
#تربیت_نسل_انقلابی
#سنگر_مدرسه
•┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
💢 کانال رسمی موسسه فرهنگی امام المامون(عج)
@emamolmamoun