eitaa logo
امام رئوف (استاد زهره بروجردی)
2هزار دنبال‌کننده
5هزار عکس
76 ویدیو
9 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 *«مقدمه»* 🏴 ایام فاطمیه، کلاس خصوصی است. فقط مَحارم می‌توانند در این کلاس حضور یابند. به همه اذن ورود داده نمی‌شود. تنها شیعیان خاص توفیق حضور دارند. 🍃 فاطمیه حیات خلوتی است که فقط محبین حضرت زهرا اذن حضور در این حریم را دارند! ایام فاطمیه سرنوشت‌ساز است؛ یعنی عاقبت افراد با حب و بغض فاطمه تعیین می‌شود و هرچقدر میزان اظهار محبت و ارادت ما خالصانه‌تر باشد، رفعت و کرامت بیشتری را دریافت می‌کنیم. 🔲 قبل از ورود به موضوع بحث به روایتی دربارۀ عیادت بیمار اشاره می‌کنم تا به وظایف خویش در این ایام که حضرت در بستر بیماری است، واقف شویم. 🍃 امام باقر علیه‌السلام می‌فرماید: 🔆 «هر مؤمنى، كه از مؤمن ديگرى عيادت كند، در رحمت الهى فرو رود، چون بنشيند، رحمت او را فرا گيرد، و چون برخيزد، خداوند هفتاد هزار فرشته را بر او بگمارد كه تا فرداى آن روز و تا همان ساعت برايش استغفار كنند، و طلب رحمت نمايند و مى‌گويند: پاكيزه شدى و بهشت براى تو تا اين ساعت از فردا، پاكيزه شد. براى او خريفى در بهشت خواهد بود. خریف گوشه‌اى در بهشت است كه شخص سواره مى‌تواند در مدّت چهل سال آن را بپيمايد.» 📙 فروع کافی، ج۱، ص ۲۸۲ ⁉️ اگر شریعت به بیمار آموزش داده که برای عیادت کنندۀ خود دعا کند، فکر می‌کنید فاطمه میزان دعایش برای عیادت‌کننده چقدر است؟! 🍃 دختر پیامبر، این روزها در بستر بیماری است. او، سیده، عالمه، مؤمنه و جانباز بیت ولایت، ام ابیها و ام‌الائمه است، به عیادت او می‌رویم و یقین داریم که برای عیادت‌کنندگان خود دعا می‌کند و با دعای او انقلابی عظیم در زندگی ما ایجاد می‌شود. ◻️ به حضرت عرض می‌کنیم: *در ضیافت شما معارفی توزیع می‌شود که قابل وصف نیست! از جنس نور است؛ می‌خواهیم قابلیتی به ما عطا کنی که بتوانیم ادراک این انوار را داشته باشیم.* از بیانات استاد زهره بروجردی، فاطمیه ۱۴۰۳ 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
💠 *«انواع جهنم!»* ✍🏼 امام(ره) در کتاب آداب‌الصلاة اشاره می‌کند که ما سه نوع جهنم داریم: جهنم اعتقادات، جهنم اخلاق و جهنم اعمال. ◻️ کم‌حرارت‌ترین جهنم، جهنم اعمال است. بعد از آن، جهنم خُلق است که خلقیات ما، ما را می‌سوزاند و نابود می‌کند. 🟥 بعد از آن، یعنی قوی‌ترین و دردناک‌ترین جهنم، جهنم اعتقادات است که عقیدۀ نادرست فرد در نهاد او گره خورده و موجب آسیب‌های بسیار آزاردهنده به او می‌شود. ◻️ در واقع جهنم، باطن عمل یا باطن خلق یا باطن عقیدۀ فرد است؛ پس خدا برای کسی جهنمی تدارک ندیده است؛ بلکه جهنم نماد سوء انتخابی است که از انسان صادر می‌شود. 🟥 باطن عقیدۀ نادرست یا خُلق نازیبایی مانند حسادت، حرص و سوء‌ظن و...و یا عمل ناصحیحی که انتخاب می‌کند، آتش قهر الهی است: 🔆 «يَوْمَ تَجِدُ كُلُّ نَفْسٍ ما عَمِلَتْ مِنْ خَيْرٍ مُحْضَراً وَ ما عَمِلَتْ مِنْ سُوء» 🔆 «قیامت روزی است که هر انسانی هر خیری را که انجام داده آنجا آماده می بیند و هر بدی هم که از او صادر شده در آنجا حاضر می‌بیند.» 📗 سوره آل عمران، آیه۳۰ ◻️ خودِ فرد در سر دو راهی اختیار، اعتقادات خیر یا اعتقادات شر را انتخاب می‌کند. خُلقیات خیر یا خلقیات بد را برمی‌گزیند و اعمال خیر یا اعمال بد را انتخاب می‌کند. ⏪️ *پس اگر انسان، فقط خوبی را انتخاب می‌کرد و بدی را انتخاب نمی‌کرد، اصلا جهنمی وجود نداشت.* اگر اعمال بد انسان نبود و صورت‌های غیبی عمل‌های زشت نبود، جهنمی نبود و همۀ عالم غیب، «بَرد»، یعنی خنک و سلامت بود. 🟥 *ملکوت نیات سوء، اعتقادات سوء، اعمال سوء و خلقیات سوء است که جهنم ما را می‌سازد.* 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
پرس لاین دوشنبه ٢١/آبان ماه https://survey.porsline.ir/s/lxqwIDH کلاس دستاوردهای ماندگار👆 ------------------------------------------- https://survey.porsline.ir/s/LZWemTJ کلاس راهکارها👆
🔆 *«صَرِیخُ المُسْتَصْرِخِین»* 🔆 *«دادرس دادخواهان»* ✍🏼 «صرخه» یعنی ناله‌ای که انسان در آن ناله می‌خواهد اعلام ضعف و عجز کند. ❇️ خدایا! مُستصرخ از تو طلب فریادرسی می‌کند، ‌می‌خواهد ناله‌اش را بشنوی. تو امدادرسانی! خدای سبحان آنقدر هوای بندگانش را دارد، به مجرد اینکه نالۀ بنده‌اش را می‌شنود به فریاد او می‌رسد. 🔷 معمولاً نالۀ ما باید از خودمان به خدا بلند باشد. در واقع از خودم به خدا شاکی می‌شوم، نه اینکه از دیگران به خدا ناله بکنم. می‌خواهم اصلاحاتی در سرزمین وجودم انجام شود. ❇️ حتی خدای سبحان می‌گوید وقتی بنده می‌خواهد از خودش شکایت کند، مجاز نیست در حضور دیگران شکایت کند. تو عزیز هستی نباید عزت خود را زیر سؤال ببری. 🔷 «صَرِیخُ المُسْتَصْرِخِینَ»؛ یعنی خدا به داد ما می‌رسد، ناله‌هایمان را فوری جواب می‌دهد، شکایات ‌ما را اورژانسی رسیدگی می‌کند و اجازه نمی‌دهد شکایت شاکی باقی بماند؛ به همین جهت در روزهای جمعه در دعای ندبه به ما اجازه صرخه داده شده است: 🔆 *«فَلْینْدُبِ النَّادِبُونَ، وَ لِمِثْلِهِمْ فَلْتَذْرِفِ الدُّمُوعُ، وَلْیصْرُخِ الصَّارِخُونَ، وَیضِجَّ الضَّاجُّونَ، وَیعِجَّ الْعاجُّونَ»* 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
🔆 *دعای صبحگاهی روز سه شنبه* را می‌توانید در لینک زیر قرائت فرمایید: 🌐 https://emamraoof.com/?p=34987
💠 *«تدابیر حضرت زهرا در حمایت از ولایت»۵* 🔹 *۷. اعتراض در قالب حزن و اندوه:* ◻️ حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها در ادامۀ مبارزات خویش علیه خلیفه و به حمایت از امام علی علیه‌السلام، این بار از طریق حزن و اندوه علیه وضعیت موجود قیام کرد و از این طریق اهداف خویش را دنبال کرد تا شاید با ناله‌های جانکاه خویش روح و احساس مردۀ امت اسلامی را جان تازه بخشد و وجدان خفتۀ آنان را بیدار سازد. 🔲 او آنچنان ناله از دل برمی‌کشید و اشک می‌ریخت که او را یکی از بکائین (بسیار گریه کنندگان) شمرده‌اند. ◻️ مهم‌ترین چیزی که روح حساس و غیور بانوی بزرگ اسلام را ناراحت می‌کرد، این بود که می‌دید ملت جوان اسلام از مسیر حقیقی و طریق مستقیم دیانت منحرف شده و در راهی افتاده است که پراکندگی و بدبختی از نتایج حتمی آن می‌باشد. 🔲 ایشان پیشرفت‌های سریع اسلام را دیده بود و انتظار داشت که به همان رویه پیشرفت کند و در مدت کوتاهی کفر و بت‌پرستی را از بین ببرد و دستگاه ظلم و بیدادگری را برچیند؛ ولی با غصب خلافت، پیشرفت و شکوفایی امت پیامبر متوقف شد. 📚 «حوزه.نت» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
🔆 *«وَ اكْسِرْ عَنّی سُلْطَانَ الْهَمِّ بِحَوْلِک»* 🔆 *«خدایا! به‌واسطۀ منعی كه ایجاد می‌كنی، سلطه را در وجود من بشكن.»* 📙 صحیفه سجادیه، دعای هفتم 🔷 دنیا توأم با گرفتاری و غصه است؛ اما مهم این است كه به غصه اجازه سلطنت و حكمرانی در وجود خود ندهیم. اگر غصه بر ما مسلط شود نمی‌توانیم خود و احساسات خود را مدیریت كنیم و اراده از ما سلب و تخریب می‌شود. 🔷 گویا غصه، دژ محکمی است كه فقط خدا می‌تواند در آن نفوذ كند و غصه‌ها را شكست و فراری دهد. 🔶 چگونه غصه را از خود دور کنیم؟ 🔸۱. توجه به كسانی كه مشكلاتشان بیشتر از ماست؛ 🔸۲. اعتقاد به این جمله که «این نیز بگذرد.» همۀ ما در زندگی مشکل و غصه داشته‌ایم؛ ولی بالاخره گذشت. فرزندان ما در سنین مختلف غصه‌هایی داشتند؛ اما بزرگ شدند و فراموش كردند. دنیا دار فناست و همانطور كه از غصه‌های سابق عبور كردیم، غصه‌های فعلی هم عبور می‌کنند و در ما رسوب نخواهند کرد. 🔸۳. اعتقاد به اینکه ساخته شدن ما در گرو صبوری در قبال غصه‌هاست. 🔷 با غصه‌های وارده، متوجه بسیاری از نقاط ضعف خود می‌شویم و به اذن حق، سعی در اصلاحات لازم را خواهیم داشت. 🔷 نكتۀ قابل توجه این است كه ما تا در دنیا زندگی می‌كنیم، نمی‌توانیم از خدا بخواهیم كه غصه بر زندگی ما وارد نشود؛ بلكه درخواست می‌كنیم که غصه، زندگی ما را تحت‌الشعاع قرار ندهد و می‌خواهیم غصه‌ها تحت ربوبیت حق قرار گیرد تا به ما آسیبی وارد نكند. 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
🔆 *«وَ اكْسِرْ عَنّی سُلْطَانَ الْهَمِّ بِحَوْلِک»* 🔆 *«خدایا! به‌واسطۀ منعی كه ایجاد می‌كنی، سلطه را در وجود من بشكن.»* 📙 صحیفه سجادیه، دعای هفتم 🔷 دنیا توأم با گرفتاری و غصه است؛ اما مهم این است كه به غصه اجازه سلطنت و حكمرانی در وجود خود ندهیم. اگر غصه بر ما مسلط شود نمی‌توانیم خود و احساسات خود را مدیریت كنیم و اراده از ما سلب و تخریب می‌شود. 🔷 گویا غصه، دژ محکمی است كه فقط خدا می‌تواند در آن نفوذ كند و غصه‌ها را شكست و فراری دهد. 🔶 چگونه غصه را از خود دور کنیم؟ 🔸۱. توجه به كسانی كه مشكلاتشان بیشتر از ماست؛ 🔸۲. اعتقاد به این جمله که «این نیز بگذرد.» همۀ ما در زندگی مشکل و غصه داشته‌ایم؛ ولی بالاخره گذشت. فرزندان ما در سنین مختلف غصه‌هایی داشتند؛ اما بزرگ شدند و فراموش كردند. دنیا دار فناست و همانطور كه از غصه‌های سابق عبور كردیم، غصه‌های فعلی هم عبور می‌کنند و در ما رسوب نخواهند کرد. 🔸۳. اعتقاد به اینکه ساخته شدن ما در گرو صبوری در قبال غصه‌هاست. 🔷 با غصه‌های وارده، متوجه بسیاری از نقاط ضعف خود می‌شویم و به اذن حق، سعی در اصلاحات لازم را خواهیم داشت. 🔷 نكتۀ قابل توجه این است كه ما تا در دنیا زندگی می‌كنیم، نمی‌توانیم از خدا بخواهیم كه غصه بر زندگی ما وارد نشود؛ بلكه درخواست می‌كنیم که غصه، زندگی ما را تحت‌الشعاع قرار ندهد و می‌خواهیم غصه‌ها تحت ربوبیت حق قرار گیرد تا به ما آسیبی وارد نكند. 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
📣📣📣📣📣 🍃 *باسلام واحترام* *موسسه علمیه السلطان علی بن موسی الرضاعلیه السلام قصد دارد برای حفظ سلامتی وعافیت كامل و طول عمر با عزت مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمى خامنه ای(حفظه الله تعالي ) بیش از گذشته قربانی کندچنانچه شما کاربران گرامی علاقمند به همراهی هستید شماره های زیر به این امر اختصاص دارد* ◻️5022291312675026 ◻️ 2238100152926991 ‏ ◻️IR040570022381015292699101 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
💠 باسلام و احترام خدمت همراهان گرامی ⬜️ *به اطلاع می‌رساند شماره های زیر جهت *كمك به مردم مظلوم ومقاوم لبنان است*. 🔘 شماره کارت : 5022297000229661 🔘 شماره حساب : 223.115.15292699.4 🔘 شماره شبا : IR300570022311515292699004 ◻️ نام صاحب حساب : خيريه علميه السلطان علي ابن موسي الرضا ع ⛔️ *موسسه شماره حساب ديگری جهت این امر ندارد.* 🌐 موسسه علمیه السلطان علی بن موسی الرضا علیه‌السلام
۱ ✍🏼 در بررسی دوران بعد از رحلت پیامبر تا زمان شهادت حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها با فاطمه‌ای آشنا می‌شویم که حقیقت تلخی را بر ما آشکار می‌کند و آن حقیقت این است که بین «وهم» تا «حقیقت» خیلی فاصله است! 🔶 وقتی برگ‌های تاریخ را ورق می‌زنیم، افرادی را ملاحظه می‌کنیم که از روز رحلت پیامبر اکرم، آن روی سکۀ خود را نشان دادند و باطن خود را آشکار کردند. 🔶 همه در زمان پیامبر اکرم، گمان می‌کردند، خیلی مسلمان‌اند، خیلی مؤمن‌اند، خیلی متدین‌اند! زیباترین عناوین را برای خود تصور می‌کردند؛ عنوان مهاجر، عنوان مجاهد، حتی عنوان مخلص! هر عنوان زیبایی که در قرآن مطرح می‌شد به خود نسبت می‌دادند و خود را صاحب این عنوان می‌دانستند؛ اما از جریان رحلت پیامبر تا زمان شهادت حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها، تقلبی بودن افراد معلوم شد. معلوم شد ایمانشان، عناوین‌شان و امتیازات‌شان تقلبی است! ❇️ با وساطت صدیقۀ شهیده و با نقش‌آفرینی حضرت، اصل و بدل تشخیص داده می‌شود. حضرت نورافشانی دارد و با نور او متوجه می‌شویم چه کسی مسلمان حقیقی است و چه کسی مسلمان مجازی! ✍🏼 با بررسی خطبۀ حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها در می‌یابیم چه بسیار افرادی که مَجازشان تبدیل به حقیقت شد؛ یعنی سیر صعودی داشتند و چه بسیار افرادی که بعد از رحلت پیامبر سیر نزولی و انحطاطی داشتند. 🔷🔹 در این مباحث با استفاده از قرآن و فرمایشات حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها می‌یابیم که همه چیز اصل و بدل دارد؛ 🌀 گاهی گمان می‌کنم موحدم؛ اما در واقع مشرکم! گاهی فکر می‌کنم بخیل نیستم؛ اما بخیلم! 🌀 گاهی فکر می‌کنم عملم صالح است؛ اما اگر عملم واقعاً صالح است چرا منتظر تشکر هستم؟! اگر متوقع‌ام، در واقع توهم عمل صالح را دارم. ✨ *خوش بود گر محک تجربه آید به میان تا سیه رو شود هر که در او غش باشد* از بیانات استاد زهره بروجردی، فاطمیه ۱۴۰۳ 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
💠 *«شک و تردید»* 🔆 *«مَنْ تَرَدَّدَ فِي الرَّيْبِ‏ وَطِئَتْهُ سَنَابِكُ الشَّيَاطِين»* 🔆 *«و هر كه به ترديد و دودلى گرفتار آيد، پس سپر سمهاى شياطين شود.»* 📙 نهج البلاغه، حکمت ۳۱ 💢 انسان در بعضی از امور دچار تردید می‌شود؛ اما اگر در تردیدها باقی بماند، طعمۀ مناسبی برای شیطان می‌شود که اجازۀ حرکت و قیام برای خروج از تردید را به او نمی‌دهد و در نهایت موجب نابودی او می‌شود. ✅ اگر عقاید حقهۀ خود را هر روز در زیارت آل یاسین مرور می‌کنیم و هر روز به اعتقاد توحیدی، ولایت امیرالمؤمنین، رسالت پیامبر، امامت حضرات معصومین، قیامت، صراط، حساب، کتاب، میزان اعتراف می‌کنیم برای مقابله با امواج تردیدهای احتمالی است که ممکن است در جامعه گریبانگیر زندگی ما شود. ❇️ خداوند منت گذاشته و نعمت یقین را به ما ارزانی داشته است؛ اما هر لحظه امکان دارد تردیدی بر ما عارض شود. *تکرار عقاید حقه در ابتدای هر روز از بروز تردید پیشگیری می‌کند.* 💢 اشتباه این است که وقتی اندک شکی در قلب‌مان وارد شد، نسبت به آن بی‌توجه باشیم. در نتیجه به‌تدریج شک‌ها گسترده‌تر و شکاف‌ها عمیق‌تر می‌شود. ⬅️ *همانگونه که هنگام بیماری جسمی مراجعه به پزشک لازم است تا مانع از گسترش نفوذ بیماری شود برای رفع شک نیر مراجعه به متخصص برای توقف بیماری ضروری است.* 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
🔆 *«بِعِزَّتِكَ‏ الَّتِي‏ لَا يَقُومُ لَهَا شَيْ‏ءٌ»* 🔆 *«خدایا به عزتت قسم، همان عزتی که همه در مقابلش عاجزند و عزت می‌خواهم.»* ✍🏼 یکی از شارحین دعای کمیل می‌فرماید: 🔷 «عزت یعنی بلندا و اوج قله!» ❇️ خدایا! تو را به کمال رفعت و بلندای صفاتت قسمت می‌دهم و افراشتگی می‌خواهم؛ چراکه به‌میزان ترفیع درجه، خضوع او در مقابل خداوند سبحان محسوس‌تر است. 🍃 خداوند در آیه ۱۱ سوره مبارکه مجادله می‌فرماید: 🔆 «يَرْفَعِ اللَّهُ الَّذينَ آمَنُوا مِنْكُمْ وَ الَّذينَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجاتٍ» 🔆 «خداوند مؤمنان از شما را به درجه‌اى و دانشمندانتان را به درجاتى )عظيم و باارزش) بلند گرداند، و خدا به آنچه انجام مى‌دهيد، آگاه است.» 🔰 داعی در این فراز از خداوند طلب بلندی و افراشتگی را دارد؛ زیرا هر چقدر علو و والایی برای او صورت گیرد به مقام فنا و نیستی می‌رسد. 🔰 داعی در مقام فنا و نیستی اصلاً برای خود هیچ وجود و نقشی قائل نیست؛ زیرا هرچه در مقام عبودیت اوج می‌گیرد، به ذره و چه بسا کمتر از ذره بودن خود پی می‌برد. 🍃 آقای قرائتی می‌فرماید: ⬜️ سه چیز خیلی سروصدا و اذیت دارد. ▫️۱. پول خرده؛ ▫️۲. کمی علم؛ ▫️۳. دین اندک. ⬅️ و انسان به میزانی که به ارتفاع بندگی می‌‌رسد، دیگر سر و صدا و شکایت از او مشاهده نمی‌شود. ✨ *تا بدان جا رسید دانش من تا بگویم همی که نادانم* ⬅️ و آدمی که به مقام والایی رسید با خود زمزمه دارد: ✨ *امر آنچه تو فرمایی حکم آنچه تو بنمایی* 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
🔆 *دعای صبحگاهی روز چهارشنبه* را می‌توانید در لینک زیر قرائت فرمایید: 🌐 https://emamraoof.com/?p=34995
💠 «تدابیر حضرت زهرا در حمایت از ولایت»۶ 🔹 *۸. سخنان حماسی حضرت زهرادر جمع زنان مدینه؛* ◻️ حضرت صدیقۀ طاهره همچنان به تبلیغات خود ادامه داد. او از هر فرصت برای باز گرداندن امامت و ولایت به جایگاه اصلی و واقعی آن تلاش کرد تا اینکه بر اثر دردها و رنج‌های جسمی و روحی که بر او وارد آمده بود، بیمار شد و در بستر افتاد؛ در عین حال دست از مبارزه برنداشت. ◻️وقتی خبر بیماری حضرت زهرا به گوش زنان مدینه رسید، به عیادت آن حضرت آمدند. ✍🏼 سیدکاظم قزوینی می‌نویسد: ▫️ «به‌درستی روشن نیست که انگیزۀ زنان مدینه از عیادت زهرا سلام‌الله‌علیها چه بوده است؟ آیا با اشارۀ مردان خویش به عیادت حضرت آمده بودند؟ یا از ظلمی که بر دختر رسول خدا شده بود، ناراحت بودند و آمده بودند تا دردهای دل خویش را تسکین دهند؟ ◻️ و یا فضای سیاسی آن‌ها را وادار کرده بود که میان حضرت زهرا و هیئت حاکم ارتباط به وجود آورند؟ 🔲 حضرت زهرا از فرصت به دست آمده استفاده کرد و به افشاگری پرداخت و در حالی‌که بیمار بود، خطبه غرایی ایراد فرمود. ◻️ این خطبه از بهترین موضع‌گیری‌های آن حضرت در دفاع از حریم ولایت و امامت است که حضرت اهداف و آرمان سیاسی خویش را نسبت به آیندۀ امت پس از رسول خدا بیان داشت. 📚 «حوزه.نت» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
💠 «تدابیر حضرت زهرا در حمایت از ولایت»۶ 🔹 *۸. سخنان حماسی حضرت زهرادر جمع زنان مدینه؛* ◻️ حضرت صدیقۀ طاهره همچنان به تبلیغات خود ادامه داد. او از هر فرصت برای باز گرداندن امامت و ولایت به جایگاه اصلی و واقعی آن تلاش کرد تا اینکه بر اثر دردها و رنج‌های جسمی و روحی که بر او وارد آمده بود، بیمار شد و در بستر افتاد؛ در عین حال دست از مبارزه برنداشت. ◻️وقتی خبر بیماری حضرت زهرا به گوش زنان مدینه رسید، به عیادت آن حضرت آمدند. ✍🏼 سیدکاظم قزوینی می‌نویسد: ▫️ «به‌درستی روشن نیست که انگیزۀ زنان مدینه از عیادت زهرا سلام‌الله‌علیها چه بوده است؟ آیا با اشارۀ مردان خویش به عیادت حضرت آمده بودند؟ یا از ظلمی که بر دختر رسول خدا شده بود، ناراحت بودند و آمده بودند تا دردهای دل خویش را تسکین دهند؟ ◻️ و یا فضای سیاسی آن‌ها را وادار کرده بود که میان حضرت زهرا و هیئت حاکم ارتباط به وجود آورند؟ 🔲 حضرت زهرا از فرصت به دست آمده استفاده کرد و به افشاگری پرداخت و در حالی‌که بیمار بود، خطبه غرایی ایراد فرمود. ◻️ این خطبه از بهترین موضع‌گیری‌های آن حضرت در دفاع از حریم ولایت و امامت است که حضرت اهداف و آرمان سیاسی خویش را نسبت به آیندۀ امت پس از رسول خدا بیان داشت. 📚 «حوزه.نت» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام