#حدیث_روز
💠 *«تدابیر حضرت زهرا در حمایت از ولایت»۵*
🔹 *۷. اعتراض در قالب حزن و اندوه:*
◻️ حضرت زهرا سلاماللهعلیها در ادامۀ مبارزات خویش علیه خلیفه و به حمایت از امام علی علیهالسلام، این بار از طریق حزن و اندوه علیه وضعیت موجود قیام کرد و از این طریق اهداف خویش را دنبال کرد تا شاید با نالههای جانکاه خویش روح و احساس مردۀ امت اسلامی را جان تازه بخشد و وجدان خفتۀ آنان را بیدار سازد.
🔲 او آنچنان ناله از دل برمیکشید و اشک میریخت که او را یکی از بکائین (بسیار گریه کنندگان) شمردهاند.
◻️ مهمترین چیزی که روح حساس و غیور بانوی بزرگ اسلام را ناراحت میکرد، این بود که میدید ملت جوان اسلام از مسیر حقیقی و طریق مستقیم دیانت منحرف شده و در راهی افتاده است که پراکندگی و بدبختی از نتایج حتمی آن میباشد.
🔲 ایشان پیشرفتهای سریع اسلام را دیده بود و انتظار داشت که به همان رویه پیشرفت کند و در مدت کوتاهی کفر و بتپرستی را از بین ببرد و دستگاه ظلم و بیدادگری را برچیند؛ ولی با غصب خلافت، پیشرفت و شکوفایی امت پیامبر متوقف شد.
📚 «حوزه.نت»
🌐 موسسه علمیه السلطان علیبنموسیالرضا علیهالسلام در فضای مجازی:
سایت
| بله | ایتا | تلگرام
#درخواستها_در_صحیفه_سجادیه۸
🔆 *«وَ اكْسِرْ عَنّی سُلْطَانَ الْهَمِّ بِحَوْلِک»*
🔆 *«خدایا! بهواسطۀ منعی كه ایجاد میكنی، سلطه را در وجود من بشكن.»*
📙 صحیفه سجادیه، دعای هفتم
🔷 دنیا توأم با گرفتاری و غصه است؛ اما مهم این است كه به غصه اجازه سلطنت و حكمرانی در وجود خود ندهیم. اگر غصه بر ما مسلط شود نمیتوانیم خود و احساسات خود را مدیریت كنیم و اراده از ما سلب و تخریب میشود.
🔷 گویا غصه، دژ محکمی است كه فقط خدا میتواند در آن نفوذ كند و غصهها را شكست و فراری دهد.
🔶 چگونه غصه را از خود دور کنیم؟
🔸۱. توجه به كسانی كه مشكلاتشان بیشتر از ماست؛
🔸۲. اعتقاد به این جمله که «این نیز بگذرد.» همۀ ما در زندگی مشکل و غصه داشتهایم؛ ولی بالاخره گذشت. فرزندان ما در سنین مختلف غصههایی داشتند؛ اما بزرگ شدند و فراموش كردند. دنیا دار فناست و همانطور كه از غصههای سابق عبور كردیم، غصههای فعلی هم عبور میکنند و در ما رسوب نخواهند کرد.
🔸۳. اعتقاد به اینکه ساخته شدن ما در گرو صبوری در قبال غصههاست.
🔷 با غصههای وارده، متوجه بسیاری از نقاط ضعف خود میشویم و به اذن حق، سعی در اصلاحات لازم را خواهیم داشت.
🔷 نكتۀ قابل توجه این است كه ما تا در دنیا زندگی میكنیم، نمیتوانیم از خدا بخواهیم كه غصه بر زندگی ما وارد نشود؛ بلكه درخواست میكنیم که غصه، زندگی ما را تحتالشعاع قرار ندهد و میخواهیم غصهها تحت ربوبیت حق قرار گیرد تا به ما آسیبی وارد نكند.
📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی»
🌐 موسسه علمیه السلطان علیبنموسیالرضا علیهالسلام در فضای مجازی:
سایت
| بله | ایتا | تلگرام
#درخواستها_در_صحیفه_سجادیه۸
🔆 *«وَ اكْسِرْ عَنّی سُلْطَانَ الْهَمِّ بِحَوْلِک»*
🔆 *«خدایا! بهواسطۀ منعی كه ایجاد میكنی، سلطه را در وجود من بشكن.»*
📙 صحیفه سجادیه، دعای هفتم
🔷 دنیا توأم با گرفتاری و غصه است؛ اما مهم این است كه به غصه اجازه سلطنت و حكمرانی در وجود خود ندهیم. اگر غصه بر ما مسلط شود نمیتوانیم خود و احساسات خود را مدیریت كنیم و اراده از ما سلب و تخریب میشود.
🔷 گویا غصه، دژ محکمی است كه فقط خدا میتواند در آن نفوذ كند و غصهها را شكست و فراری دهد.
🔶 چگونه غصه را از خود دور کنیم؟
🔸۱. توجه به كسانی كه مشكلاتشان بیشتر از ماست؛
🔸۲. اعتقاد به این جمله که «این نیز بگذرد.» همۀ ما در زندگی مشکل و غصه داشتهایم؛ ولی بالاخره گذشت. فرزندان ما در سنین مختلف غصههایی داشتند؛ اما بزرگ شدند و فراموش كردند. دنیا دار فناست و همانطور كه از غصههای سابق عبور كردیم، غصههای فعلی هم عبور میکنند و در ما رسوب نخواهند کرد.
🔸۳. اعتقاد به اینکه ساخته شدن ما در گرو صبوری در قبال غصههاست.
🔷 با غصههای وارده، متوجه بسیاری از نقاط ضعف خود میشویم و به اذن حق، سعی در اصلاحات لازم را خواهیم داشت.
🔷 نكتۀ قابل توجه این است كه ما تا در دنیا زندگی میكنیم، نمیتوانیم از خدا بخواهیم كه غصه بر زندگی ما وارد نشود؛ بلكه درخواست میكنیم که غصه، زندگی ما را تحتالشعاع قرار ندهد و میخواهیم غصهها تحت ربوبیت حق قرار گیرد تا به ما آسیبی وارد نكند.
📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی»
🌐 موسسه علمیه السلطان علیبنموسیالرضا علیهالسلام در فضای مجازی:
سایت
| بله | ایتا | تلگرام
هدایت شده از امام رئوف (استاد زهره بروجردی)
📣📣📣📣📣
🍃 *باسلام واحترام*
*موسسه علمیه السلطان علی بن موسی الرضاعلیه السلام قصد دارد برای حفظ سلامتی وعافیت كامل و طول عمر با عزت مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمى خامنه ای(حفظه الله تعالي ) بیش از گذشته قربانی کندچنانچه شما کاربران گرامی علاقمند به همراهی هستید شماره های زیر به این امر اختصاص دارد*
◻️5022291312675026
◻️ 2238100152926991
◻️IR040570022381015292699101
🌐 موسسه علمیه السلطان علیبنموسیالرضا علیهالسلام در فضای مجازی:
سایت
| بله | ایتا | تلگرام
هدایت شده از امام رئوف (استاد زهره بروجردی)
#كمك_به_حزب_الله_لبنان
💠 باسلام و احترام خدمت همراهان گرامی
⬜️ *به اطلاع میرساند شماره های زیر جهت *كمك به مردم مظلوم ومقاوم لبنان است*.
🔘 شماره کارت : 5022297000229661
🔘 شماره حساب : 223.115.15292699.4
🔘 شماره شبا : IR300570022311515292699004
◻️ نام صاحب حساب : خيريه علميه السلطان علي ابن موسي الرضا ع
⛔️ *موسسه شماره حساب ديگری جهت این امر ندارد.*
🌐 موسسه علمیه السلطان علی بن موسی الرضا علیهالسلام
#فاطميه
#از_وهم_تا_حقیقت ۱
✍🏼 در بررسی دوران بعد از رحلت پیامبر تا زمان شهادت حضرت زهرا سلاماللهعلیها با فاطمهای آشنا میشویم که حقیقت تلخی را بر ما آشکار میکند و آن حقیقت این است که بین «وهم» تا «حقیقت» خیلی فاصله است!
🔶 وقتی برگهای تاریخ را ورق میزنیم، افرادی را ملاحظه میکنیم که از روز رحلت پیامبر اکرم، آن روی سکۀ خود را نشان دادند و باطن خود را آشکار کردند.
🔶 همه در زمان پیامبر اکرم، گمان میکردند، خیلی مسلماناند، خیلی مؤمناند، خیلی متدیناند! زیباترین عناوین را برای خود تصور میکردند؛ عنوان مهاجر، عنوان مجاهد، حتی عنوان مخلص! هر عنوان زیبایی که در قرآن مطرح میشد به خود نسبت میدادند و خود را صاحب این عنوان میدانستند؛ اما از جریان رحلت پیامبر تا زمان شهادت حضرت زهرا سلاماللهعلیها، تقلبی بودن افراد معلوم شد.
معلوم شد ایمانشان، عناوینشان و امتیازاتشان تقلبی است!
❇️ با وساطت صدیقۀ شهیده و با نقشآفرینی حضرت، اصل و بدل تشخیص داده میشود. حضرت نورافشانی دارد و با نور او متوجه میشویم چه کسی مسلمان حقیقی است و چه کسی مسلمان مجازی!
✍🏼 با بررسی خطبۀ حضرت زهرا سلاماللهعلیها در مییابیم چه بسیار افرادی که مَجازشان تبدیل به حقیقت شد؛ یعنی سیر صعودی داشتند و چه بسیار افرادی که بعد از رحلت پیامبر سیر نزولی و انحطاطی داشتند.
🔷🔹 در این مباحث با استفاده از قرآن و فرمایشات حضرت زهرا سلاماللهعلیها مییابیم که همه چیز اصل و بدل دارد؛
🌀 گاهی گمان میکنم موحدم؛ اما در واقع مشرکم! گاهی فکر میکنم بخیل نیستم؛ اما بخیلم!
🌀 گاهی فکر میکنم عملم صالح است؛ اما اگر عملم واقعاً صالح است چرا منتظر تشکر هستم؟! اگر متوقعام، در واقع توهم عمل صالح را دارم.
✨ *خوش بود گر محک تجربه آید به میان
تا سیه رو شود هر که در او غش باشد*
از بیانات استاد زهره بروجردی، فاطمیه ۱۴۰۳
📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی»
🌐 موسسه علمیه السلطان علیبنموسیالرضا علیهالسلام در فضای مجازی:
سایت
| بله | ایتا | تلگرام
#اشتباهات_زندگی_از_نگاه_نهجالبلاغه۲۴
💠 *«شک و تردید»*
🔆 *«مَنْ تَرَدَّدَ فِي الرَّيْبِ وَطِئَتْهُ سَنَابِكُ الشَّيَاطِين»*
🔆 *«و هر كه به ترديد و دودلى گرفتار آيد، پس سپر سمهاى شياطين شود.»*
📙 نهج البلاغه، حکمت ۳۱
💢 انسان در بعضی از امور دچار تردید میشود؛ اما اگر در تردیدها باقی بماند، طعمۀ مناسبی برای شیطان میشود که اجازۀ حرکت و قیام برای خروج از تردید را به او نمیدهد و در نهایت موجب نابودی او میشود.
✅ اگر عقاید حقهۀ خود را هر روز در زیارت آل یاسین مرور میکنیم و هر روز به اعتقاد توحیدی، ولایت امیرالمؤمنین، رسالت پیامبر، امامت حضرات معصومین، قیامت، صراط، حساب، کتاب، میزان اعتراف میکنیم برای مقابله با امواج تردیدهای احتمالی است که ممکن است در جامعه گریبانگیر زندگی ما شود.
❇️ خداوند منت گذاشته و نعمت یقین را به ما ارزانی داشته است؛ اما هر لحظه امکان دارد تردیدی بر ما عارض شود.
*تکرار عقاید حقه در ابتدای هر روز از بروز تردید پیشگیری میکند.*
💢 اشتباه این است که وقتی اندک شکی در قلبمان وارد شد، نسبت به آن بیتوجه باشیم. در نتیجه بهتدریج شکها گستردهتر و شکافها عمیقتر میشود.
⬅️ *همانگونه که هنگام بیماری جسمی مراجعه به پزشک لازم است تا مانع از گسترش نفوذ بیماری شود برای رفع شک نیر مراجعه به متخصص برای توقف بیماری ضروری است.*
📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی»
🌐 موسسه علمیه السلطان علیبنموسیالرضا علیهالسلام در فضای مجازی:
سایت
| بله | ایتا | تلگرام
#شرح_دعای_کمیل۴۸
🔆 *«بِعِزَّتِكَ الَّتِي لَا يَقُومُ لَهَا شَيْءٌ»*
🔆 *«خدایا به عزتت قسم، همان عزتی که همه در مقابلش عاجزند و عزت میخواهم.»*
✍🏼 یکی از شارحین دعای کمیل میفرماید:
🔷 «عزت یعنی بلندا و اوج قله!»
❇️ خدایا! تو را به کمال رفعت و بلندای صفاتت قسمت میدهم و افراشتگی میخواهم؛ چراکه بهمیزان ترفیع درجه، خضوع او در مقابل خداوند سبحان محسوستر است.
🍃 خداوند در آیه ۱۱ سوره مبارکه مجادله میفرماید:
🔆 «يَرْفَعِ اللَّهُ الَّذينَ آمَنُوا مِنْكُمْ وَ الَّذينَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجاتٍ»
🔆 «خداوند مؤمنان از شما را به درجهاى و دانشمندانتان را به درجاتى )عظيم و باارزش) بلند گرداند، و خدا به آنچه انجام مىدهيد، آگاه است.»
🔰 داعی در این فراز از خداوند طلب بلندی و افراشتگی را دارد؛ زیرا هر چقدر علو و والایی برای او صورت گیرد به مقام فنا و نیستی میرسد.
🔰 داعی در مقام فنا و نیستی اصلاً برای خود هیچ وجود و نقشی قائل نیست؛ زیرا هرچه در مقام عبودیت اوج میگیرد، به ذره و چه بسا کمتر از ذره بودن خود پی میبرد.
🍃 آقای قرائتی میفرماید:
⬜️ سه چیز خیلی سروصدا و اذیت دارد.
▫️۱. پول خرده؛
▫️۲. کمی علم؛
▫️۳. دین اندک.
⬅️ و انسان به میزانی که به ارتفاع بندگی میرسد، دیگر سر و صدا و شکایت از او مشاهده نمیشود.
✨ *تا بدان جا رسید دانش من
تا بگویم همی که نادانم*
⬅️ و آدمی که به مقام والایی رسید با خود زمزمه دارد:
✨ *امر آنچه تو فرمایی
حکم آنچه تو بنمایی*
📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی»
🌐 موسسه علمیه السلطان علیبنموسیالرضا علیهالسلام در فضای مجازی:
سایت
| بله | ایتا | تلگرام
هدایت شده از امام رئوف (استاد زهره بروجردی)
#دعای_صبحگاهی
🔆 *دعای صبحگاهی روز چهارشنبه* را میتوانید در لینک زیر قرائت فرمایید:
🌐 https://emamraoof.com/?p=34995
#حدیث_روز
💠 «تدابیر حضرت زهرا در حمایت از ولایت»۶
🔹 *۸. سخنان حماسی حضرت زهرادر جمع زنان مدینه؛*
◻️ حضرت صدیقۀ طاهره همچنان به تبلیغات خود ادامه داد. او از هر فرصت برای باز گرداندن امامت و ولایت به جایگاه اصلی و واقعی آن تلاش کرد تا اینکه بر اثر دردها و رنجهای جسمی و روحی که بر او وارد آمده بود، بیمار شد و در بستر افتاد؛ در عین حال دست از مبارزه برنداشت.
◻️وقتی خبر بیماری حضرت زهرا به گوش زنان مدینه رسید، به عیادت آن حضرت آمدند.
✍🏼 سیدکاظم قزوینی مینویسد:
▫️ «بهدرستی روشن نیست که انگیزۀ زنان مدینه از عیادت زهرا سلاماللهعلیها چه بوده است؟ آیا با اشارۀ مردان خویش به عیادت حضرت آمده بودند؟ یا از ظلمی که بر دختر رسول خدا شده بود، ناراحت بودند و آمده بودند تا دردهای دل خویش را تسکین دهند؟
◻️ و یا فضای سیاسی آنها را وادار کرده بود که میان حضرت زهرا و هیئت حاکم ارتباط به وجود آورند؟
🔲 حضرت زهرا از فرصت به دست آمده استفاده کرد و به افشاگری پرداخت و در حالیکه بیمار بود، خطبه غرایی ایراد فرمود.
◻️ این خطبه از بهترین موضعگیریهای آن حضرت در دفاع از حریم ولایت و امامت است که حضرت اهداف و آرمان سیاسی خویش را نسبت به آیندۀ امت پس از رسول خدا بیان داشت.
📚 «حوزه.نت»
🌐 موسسه علمیه السلطان علیبنموسیالرضا علیهالسلام در فضای مجازی:
سایت
| بله | ایتا | تلگرام
#حدیث_روز
💠 «تدابیر حضرت زهرا در حمایت از ولایت»۶
🔹 *۸. سخنان حماسی حضرت زهرادر جمع زنان مدینه؛*
◻️ حضرت صدیقۀ طاهره همچنان به تبلیغات خود ادامه داد. او از هر فرصت برای باز گرداندن امامت و ولایت به جایگاه اصلی و واقعی آن تلاش کرد تا اینکه بر اثر دردها و رنجهای جسمی و روحی که بر او وارد آمده بود، بیمار شد و در بستر افتاد؛ در عین حال دست از مبارزه برنداشت.
◻️وقتی خبر بیماری حضرت زهرا به گوش زنان مدینه رسید، به عیادت آن حضرت آمدند.
✍🏼 سیدکاظم قزوینی مینویسد:
▫️ «بهدرستی روشن نیست که انگیزۀ زنان مدینه از عیادت زهرا سلاماللهعلیها چه بوده است؟ آیا با اشارۀ مردان خویش به عیادت حضرت آمده بودند؟ یا از ظلمی که بر دختر رسول خدا شده بود، ناراحت بودند و آمده بودند تا دردهای دل خویش را تسکین دهند؟
◻️ و یا فضای سیاسی آنها را وادار کرده بود که میان حضرت زهرا و هیئت حاکم ارتباط به وجود آورند؟
🔲 حضرت زهرا از فرصت به دست آمده استفاده کرد و به افشاگری پرداخت و در حالیکه بیمار بود، خطبه غرایی ایراد فرمود.
◻️ این خطبه از بهترین موضعگیریهای آن حضرت در دفاع از حریم ولایت و امامت است که حضرت اهداف و آرمان سیاسی خویش را نسبت به آیندۀ امت پس از رسول خدا بیان داشت.
📚 «حوزه.نت»
🌐 موسسه علمیه السلطان علیبنموسیالرضا علیهالسلام در فضای مجازی:
سایت
| بله | ایتا | تلگرام
لینک کلاسها در فضای اسکایروم:
تفسیر سوره حشر
https://www.skyroom.online/ch/hozeskyroom/tafsirquran-mehr1403
تربیت اجتماعی
https://www.skyroom.online/ch/hozeskyroom/tarbiatejtemaie-mehr1403
دستاوردهای ماندگار
https://www.skyroom.online/ch/hozeskyroom/dastavarmandegar-mehr1403
راهکارها
https://www.skyroom.online/ch/hozeskyroom/rahkarha-mehr1403
مثنوی
https://www.skyroom.online/ch/hozeskyroom/masnavi-mehr1403
امام زمان شناسی
https://www.skyroom.online/ch/hozeskyroom/emamzamanshenashi-mehr1403
شرح دعای جوشن کبیر
https://www.skyroom.online/ch/hozeskyroom/joshankabir-mehr1403
لینک مراسم
https://www.skyroom.online/ch/hozeskyroom/marasem
#ضیافت_سلطان۵۶
🔰 در دعای وداع حضرت عرض میکنیم:
🔆 *«وَ غَفَرَ ذَنْوبِی بِشَفَاعَتِکمْ»*
🔆 *«و به شفاعت شما گناهانم را بیامرزد.»*
🔷 انسان بهواسطۀ حضور در آستان ملکوتیِ آبرومندان درگاه الهی و زیارت این ذوات مقدس، از ایشان درخواست میکند تا با وساطت میان او و خدای سبحان، عیوب و نواقص او را مستور گردانند.
🔷 در این مجال نیز خود را نیازمند عنایت آل الله علیهمالسلام میداند و عاجزانه درخواست میکند که عنایت کریمانۀ خود را بر زائر خویش بذل کنند.
🔆 «طَاعَتِی قَلِیلٌ وَ مَعْصِیَتِی کَثِیرٌ»
🔰 فرازی از دعای صباح
🍃 زائر در فراز قبل، سعی خود را به صورت مفرد و اندک بیان کرد و در این فراز، گناهان خود را به صورت جمع ذکر کرد. کثرت گناهان و نقصان تلاش، او را از گسترۀ لطف خاندان عصمت ناامید نمیگرداند، به عروةالوثقی تمسّک میجوید و خواستار شفاعت ایشان است.
🍃 زائر میداند در زیارت خلعتی به وی عطا میشود که تمام عیوب او بهواسطۀ آن مستور میشود. او بر این امر واقف است که این خلعت استحقاق وی نیست، بلکه کرامتی است که در این ضیافت با عنایت مزور در اختیار او قرار گرفته است.
✨ *بیچهر او ننوشم کوثر را
بیمهر او نپوشم غفران را*
🍃 امام رئوف!
🔷 سخن از مهربانی عالمگستر شماست و نیک میدانم زائر خویش را در دنیا و آخرت به خود وانمیگذارید. من نیز امیدوارم که زیارت بر معرفتم افزوده باشد تا جذبهای میان من و شما ایجاد کند و سبب شفاعتتان شود. و آن هنگام که مورد شفاعت شما قرار گیرم، غفران و عیبپوشی خدای سبحان نیز جلوهگر خواهد شد.
📚 «گزیدهای از کتاب ضیافت سلطان، اثر استاد زهره بروجردی»
🌐 موسسه علمیه السلطان علیبنموسیالرضا علیهالسلام در فضای مجازی:
سایت
| بله | ایتا | تلگرام
#فاطميه
#از_وهم_تا_حقیقت ۲
✅ فطرت همۀ ما حقیقتشناس است. حقیقت توحید، حقیقت ولایت، حقیقت رسالت را میشناسیم. همه ما حقیقتشناس وارد این عالم شدیم.
🔆 *«الَّذينَ آتَيْناهُمُ الْكِتابَ يَعْرِفُونَهُ كَما يَعْرِفُونَ أَبْناءَهُمُ الَّذينَ خَسِرُوا أَنْفُسَهُمْ فَهُمْ لا يُؤْمِنُون»*
🔆 *«آنان که ما کتاب براي آنها فرستادیم، او را مانند فرزندان خود میشناسند. آنان که خود را به زیان انداختند (به او) ایمان نمیآورند.»*
📗 سوره انعام، آیه ۲۰
🔷 دریافت کنندگان قرآن، قرآنشناس بودند؛ آنقدر که فرزندان خود را میشناختند.
🔷 ما همه ولیّشناسیم، کتابشناسیم، خداشناسیم؛ یعنی فطرتمان کاملا حقیقت را از مَجاز تشخیص میدهد؛ به همین دلیل اگر من عقیدهام تقلبی باشد، عملم تقلبی باشد اصلا نیازی به سرزنش دیگران ندارم، نفس لوامۀ من، مرا ملامت میکند و میگوید:
⁉️ تو که میدانستی حقیقت چیست چرا سراغ مَجاز و توهمات رفتی؟
⁉️ چرا مَجاز را بهعنوان حقیقت معرفی کردی؟
✅ البته در گذر زمان گاهی اوقات آنقدر به مَجاز عادت کردیم که دیگر وقتی حقیقت را به من معرفی میکنند، به آن تمایل ندارم، هیچ رغبتی نشان نمیدهم. امتیاز را در مَجاز میدانم نه در حقیقت! چنانچه امتیاز را در دروغگویی میدانم نه در راستگویی! امتیاز را در ریا میدانم نه در اخلاص! امتیاز را در عمل گذرا میببنم نه در عمل باقی و پایدار!
✅ خدای نکرده اساساً ذائقۀ من بدعادت شده است! مانند کودکی که پفک را بر نخود و کشمش ترجیح میدهد و ذائقهاش به آن عادت کرده است!
📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی، فاطمیه ۱۴۰۳»
🌐 موسسه علمیه السلطان علیبنموسیالرضا علیهالسلام در فضای مجازی:
سایت
| بله | ایتا | تلگرام