eitaa logo
امام رئوف (استاد زهره بروجردی)
2هزار دنبال‌کننده
5.1هزار عکس
78 ویدیو
9 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 *«امتداد روابط تا قیامت»* ⬅️ *باید یادآور شد که قرار است روابط انسانها با یکدیگر، جاودانه باشد و هیچگونه آفتی آن را تهدید نکند.* 🔷🔹 *اوج روابط در بهشت دیده می‌شود که افراد بدون اینکه از یکدیگر ملول و خسته شوند یا خواهان جدایی باشند، یا آزار رفتاری و کلامی از یکدیگر ببینند، رابطه‌ای کاملا سالم دارند.* 🔹 *ما مایل هستیم روابط را از همین عالم آغازکنیم؛زیرا در عالم دیگر، امر جدیدی احداث نمی‌شود، بلکه از ملکوت امور انسانها پرده‌برداری می‌شود.* 🔹 *اگر کسی بخواهد در بهشت جزو افرادی باشد که روابط بسیار زیبایی با یکدیگر دارند و روابطشان آزاردهنده نیست، باید از همین عالم شروع کند تا در عالم دیگر هم بتواند در جایگاه رفیع قرار گیرد.* 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
🔆 *«لَقَدْ أَرْسَلْنَا نُوحًا إِلَىٰ قَوْمِهِ فَقَالَ يَا قَوْمِ اعْبُدُوا اللَّهَ مَا لَكُمْ مِنْ إِلَٰهٍ غَيْرُهُ إِنِّي أَخَافُ عَلَيْكُمْ عَذَابَ يَوْمٍ عَظِيمٍ. قالَ الْمَلَأُ مِنْ قَوْمِهِ إِنَّا لَنَراكَ فِي ضَلالٍ مُبِينٍ»* 🔆 *«همانا نوح را به‌سوى قومش فرستاديم. پس به مردم گفت: اى قوم من! خدا را بپرستيد كه جز او براى شما خدا و معبودى نيست. همانا من بر شما از عذاب روزى بزرگ بيمناكم. سران قوم او گفتند: همانا ما تو را در گمراهى آشكارى مى‌بينيم.»* 📗 سوره اعراف، آیه ۵۹ و ۶۰ «‼️ *نوح»ی که نمایش حق از طریق او صورت می‌گیرد و رسولی است مأمور پرده‌برداری از حقیقت، از نگاه قومش گمراه است!* 💢 قوم نوح در توّهم عمیقی به سر می‌بردند؛ اما نوح را دچار وهم می‌دانستند! 💢 قوم نوح گمان می‌کردند، یک خدا به تنهایی نمی‌تواند همۀ امور انسان را سروسامان دهد. ⁉️ می‌گفتند: مگر می‌شود من یک خدا داشته باشم که هم انیسم باشد، هم رفیقم باشد، هم رزاقم باشد، هم به من لطف داشته باشد، هم شاکر از من باشد، هم همۀ قدرت‌ها را داشته باشد، هم علیم باشد، حکیم باشد خبیر و بصیر باشد؟! ‼️ آنان پبامبر زمان خود را سفیه می‌پنداشتند و خود را اهل حق! غافل از آنکه خود در توهم بودند و پیامبرشان عین حقیقت بود. 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
🔆 *یادآوری صلوات ابوالحسن ضراب اصفهانی در عصر روز جمعه* 💢 در اعمال عصر روز جمعه گفته شده اگر ترک کردی تعقیب عصر روز جمعه را به جهت عذری اما ترک مکن صلوات ضراب اصفهانی را. 💠 متن صلوات را در مفاتیح قرائت بفرمایید. 🌐 emamraoof.com
🔆 *«اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِعَظَمَتِكَ الَّتِي مَلَأْتَ أَرْكَانَ كُلِّ شَيْ‏ءٍ»* 🔆 *«خدایا! به عظمت خودت قسم، به عظمتی که ستون‌های هر چیز را پر کرده و همه جا را گرفته است، عظمت وجود می‌خواهم.»* 🔰 در دعای سحر بیان می‌شود: 🔆 *«اللهُمَّ اِنّی اَسئَلُکَ مِن عَظَمَتِکَ بِاَعظَمِها»* 🍃 امام خمینی در شرح دعای سحر می‌فرماید: 🔷 زمین در گوشه‌ای از نظام منظومۀ شمسی مستقر است که وسعت کثیری دارد و انسان در این کرۀ زمین، نقطه‌ای ناچیز است؛ پس خودبینی چه معنایی می‌تواند داشته باشد؟! در حالی‌که عظمت خداوند تمام عالم را فراگرفته است. ⬅️ *مسلماً برای درک عظمت خداوند، تواضع و خشوع لازم است.* 🔰 داعی در این فراز با قسم دادن خداوند، عظمت می‌خواهد. ⁉️ این درخواست به چه معناست؟ 🍃 خداوند در حدیث قدسی می‌فرماید: 🔆 «لَم‌یَسَعَنی اَرضی وَ لا سَمائی و لٰکِن یَسَعنی قلب عَبدی المُؤمِن» 🔆 نه آسمان وسعت آن را دارد که مرا در خودش جای دهد و نه زمین اما قلب بنده مؤمن وسعت آن را دارد که مرا دریابد.» 📗 بحارالانوار، ج ۵۸، ص۳۹ ⬅️ *آنقدر انسان عظیم می‌شود که قلب او وسعت می‌یابد و مهمانسرای خداوند می‌شود.* 🔷 در واژۀ «بِعَظَمَتِک» طلب داعی بیان می‌شود که خدایا! قلبی را خواهانم که لایق وجودت شود؛ یعنی چنان عظمت یابد که بتواند تو را در خود جای دهد. 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
🔆 *دعای صبحگاهی روز شنبه* را می‌توانید در لینک زیر قرائت فرمایید: 🌐 https://emamraoof.com/?p=34989
💠 *«اصول پرورش فضائل اخلاقی در فرزندان بر مبنای سیره تربیتی حضرت زهرا علیهاالسلام»۱* ⏹️ *مقدمه* ✍🏼 این گفتار به واکاوی سیرۀ تربیتی حضرت زهرا علیهاالسّلام پرداخته است تا اصول پرورش فضائل اخلاقی در فرزندان را از دیدگاه ایشان تبیین کند. 🔷🔹 *بهره‌گیری از این اصول به راهکارهای تربیتی والدین و مربیان جهت می‌دهد و فعالیت‌های آن‌ها را در عرصۀ تربیت، هدفمند می‌کند.* 🔷🔹 در روش تربیتی حضرت زهرا علیهاالسّلام، *اصول تربیتی در سه سطح نمود دارد؛ اصول ناظر به والدین، اصول ناظر به فرزندان و اصول ناظر به عمل تربیتی.* 🔹 اصول ناظر به والدین نشان می‌دهد در منطق تربیتی آن حضرت علیهاالسّلام، تربیت، فعل خداست و از این حیث استعانت از خدا برای کسب شایستگی در مقام نمایندگی او لازم است. همچنین، برخورداری از ثبات عاطفی و تخصص از اصول مربوط به والدین است. 🔹 اصول ناظر به کودک بیانگر لزوم آگاهی از ظرفیت جسمی و روحی فرزندان است. 🔹از میان اصول ناظر به عمل تربیتی، هنرگرایی، تحریک حق‌طلبی، ترجیح عقل‌گرایی ایمانی بر نازپروری، کرامت‌پروری و اقدام عملی، در سیرۀ تربیتی صدیقۀ طاهره علیهاالسّلام اهمیت بیشتری دارند. ⬅️ از منطق تربیتی حضرت زهرا گزاره‌های کلی استنباط می‌شود که بالاصاله ناظر به والدین است. این گزاره‌ها بر نقش والدین در فرایند تربیت تأکید دارند؛ یعنی والدین ازآن رو که در امر تربیت دخیل هستند، اقتضائاتی دارند که باید در فرایند تربیت لحاظ شود. 📚 «حوزه.نت» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام