eitaa logo
امام رئوف (استاد زهره بروجردی)
2.1هزار دنبال‌کننده
5.2هزار عکس
78 ویدیو
9 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️دعاجهت موفقيت در كنكور
۹ 💠 *«ثمره ارتباط با معصومین»* 🍃 حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام فرمود: 🔆 *«مَنْ أَتَانَا لَمْ يَعْدَمْ خَصْلَةً مِنْ أَرْبَعٍ آيَةً مُحْكَمَةً وَ قَضِيَّةً عَادِلَةً وَ أَخاً مُسْتَفَاداً وَ مُجَالَسَةَ الْعُلَمَاءِ»* 🔆 *«هرکس به سراغ ما بیاید(درمحضر ما قرار گیرد) یکی از این چهار خصوصیت را از دست نمی‌دهد، اعتقاد قوی، اخلاق معتدل، برادری پرفایده و هم‌نشینی با دانشمندان.»* 📙 بحارالانوار، ج۴۴، ص۱۹۵ 🔷 🔹 *به‌یقین قرار گرفتن در محضر بزرگان، خصوصا اهل‌بیت علیهم‌السلام ثمرات ارزشمندی دارد که حضرت به آن‌ها اشاره می‌کند. این حضور ممکن است در زیارت یا در مجالس عزا و شادی و یا با آموزش معارف ایشان حاصل شود.* 🔹 *۱. آیۀ محکم:* منظور از آیه، اعتقاد است. به‌میزانی که فرد در محضر معصومین قرار گیرد؛ اعتقادات صحیحش تقویت و تثبیت می‌شود. 🔹 *۲. قضیه عادله:* منظور از قضیة، اخلاق است. به‌میزانی که فرد در محضر معصومین قرار گیرد؛ در اخلاق او اصلاح و اعتدال ایجاد می‌شود و در رفتار خود افراط و تفریط نخواهد داشت. 🔹 *۳. دوستی پرفایده:* در مراتب بالا، اگر کسی بسیار خالصانه و مؤدبانه در محضر معصوم حاضر شود؛ با خود معصوم ارتباط برادرانه پیدا می‌کند. در مراتب پایین‌تر، از طریق حضور در مجلس اهل‌بیت دوست خوبی نصیب فرد می‌شود، که کمک‌کار و همراه او در امور صحیح و پسندیده خواهد بود. 🔹 *۴. توفیق هم‌نشینی با علما،* امری‌ است که در پی حضور در محضر اهل‌بیت به‌دست ‌می‌آید. افراد جاهل، از سفرۀ معرفتی اهل‌بیت فراری هستند؛ اما طالب علم مایل است در کنار سفرۀ معرفتی این بزرگواران، تغذیه فکری داشته باشد. 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
⭕️⭕️⭕️ 📣 📣📣 🍃 با عرض سلام و احترام *قابل توجه كاربران گرامي (ثبت نام كنندگان كلاس هاي تابستان) براي ورود به اسكاي روم نام كاربري :شماره موبايل بدون صفر اول و رمز شماره ملي شما مي‌باشد . هردو بايد انگليسي وارد شود*. 🌐 پشتيباني كلاس هاي مجازي
🔆 *دعای صبحگاهی روز جمعه* را می‌توانید در لینک زیر قرائت فرمایید: 🌐 https://emamraoof.com/?p=34999
🟩 «بزرگداشت خوارزمی» 🍃 بسیاری از اندیشمندان معاصر خوارزمی یا بعد از او که با وی و آثارش آشنایی داشته‌اند، به مقام علمی و احاطه و گسترۀ دانش او در علوم متعدد اعتراف کرده و از او با تعابیر مختلف، ستایش و تمجید کرده‌اند. ⬜️ البته این مسئله تنها اختصاص به دانشوران اهل سنت ندارد، بلکه برخی از علما و اندیشمندان شیعه نیز دربارۀ خوارزمی به اظهار نظر پرداخته و از وی به بزرگی یاد کرده‌اند. 🍃 علامه امینی دربارۀ وی می‌نویسد: «فقیهی دانش‌ور، حافظی مشهور، محدثی با اسناد فراوان، خطیبی پرآوازه، چیره‌دست در لغت عرب، آگاه از سیره و تاریخ، ادیب، شاعر که دارای خطبه‌هایی است و سروده‌هایش در دفترها ثبت و تدوین شده است.» ⬜️ در عصر خوارزمی مذهب شایع در خراسان بزرگ و ماوراء‌النهر، از جمله منطقۀ خوارزم، مذهب حنفی بوده و خوارزمی نیز در فروع، این مذهب را اختیار کرده است. 🍃 *کتاب مناقب ابی‌حنیفه اثر خوارزمی که در فضایل ابوحنیفه نوشته شده و در آن به مدح و ثنای وی، در قالب قصیده‌ای طولانی پرداخته است، شاهد قوی بر مذهب اوست. * با این همه، او متمایل به تشیع و علاقه‌مند به اهل بیت‌ علیهم السلام‌ بوده است. 📚 «حوزه.نت» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
🔆 *«هَلْ إِلَيْكَ يَا بْنَ أَحْمَدَ سَبِيلٌ فَتُلْقى‏»* 🔆 *«ای پسر احمد، آیا به سوی تو راهی هست تا ملاقات شوی؟»* 🟩 *«جاده‌ای منتهی به قرب»* 🍃 تک تک واژه‌های این عبارت، قابل تأمل است. فرد منتظر، با کلمۀ «إِلَيْكَ» خود را رهرو مسیری می‌بیند که در پایانش احتمال وصال داده می‌شود. ✍🏼 در«إِلَيْكَ» ضمیر مخاطب به کار رفته است؛ بنابراین، منتظر خود را در حضور امام می‌یابد. می‌داند که در بیراهه گام نمی‌زند. او یقین دارد مولای مهربانش با ولایت، اعانت و حمایت خود، اجازه نمی‌دهد منتظرینش به بیراهه بروند. 🍃 کسی که خویش را در حضور امام می‌بیند و خود را در جادۀ منتهی به قرب می‌یابد، آداب حضور را رعایت می‌کند و روزگار عمرش متفاوت با دیگران سپری می‌شود. ✍🏼 «إلَیکَ» جار و مجروری است که مقدم شده است و طبق قواعد زبان عربی، افادۀ حصر می‌کند؛ *یعنی فقط به دنبال راهی هستم که به‌سوی تو باشد.* 🔹 اگر عاشق صادقی هستیم باید یگانه مقصودمان، رسیدن به یار باشد. در انجام هر عمل صالح، هر آموزش هر خدمت، هر انفاق و…، باید غایت، قرب و وصل باشد. 🔹 اگر در زندگی غرَض‌های متعددی داریم، ره به خطا رفته‌ایم. *میان‌بُرترین راه همین است که انسان در جاده‌ای قرار گیرد که غایتش حضور است.* جاده‌ای که رهرو آن از الطاف و عنایات ولیّ‌الله برخوردار است و توفیق بهره‌مندی از انواع کمالات به او داده می‌شود. 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
💠 *بازاندیشی۳* 🔆 *«يَا بَنِي إِسْرَائِيلَ اذْكُرُواْ نِعْمَتِيَ الَّتِي أَنْعَمْتُ عَلَيْكُمْ وَأَوْفُواْ بِعَهْدِي أُوفِ بِعَهْدِكُمْ وَإِيَّايَ فَارْهَبُونِ»* 🔆 *«اى فرزندان اسرائيل! نعمت‌هايم را كه به شما ارزانى داشتم، به خاطر بياوريد و به پيمانم (كه بسته‌ايد) وفا كنيد، تا من (نيز) به پيمان شما وفا كنم و تنها از من پروا داشته باشيد.»* 📗 سوره بقره، آیه ۴۰ 🔷 ​ ظاهرا مخاطب بنی‌اسراییل است؛ ولی مخاطب همه ما هستیم. ⁉️ آیا واقعاً در زندگی خود به نعمات اختصاصی که خدای سبحان نصیبمان کرده است دقت داریم؟ نعمات برای ما مذکور است یا منسی؟ یادمان هست یا فراموش کرده‌ایم؟ مغفول است یا مذکور؟ 🔷 هر یک از ما در زندگی خود نعمات خاصی داریم، حال آیا این نعمات خصوصی زندگی برای ما مذکور است یا مغفول؟ ⬅️ *ما خیلی که آدم‌های خوبی می‌شویم و خیلی که اهل توجه و مراقبه می‌شویم، می‌گوییم: نیمۀ پر لیوان را می‌بینیم! در حالی‌که قرآن می‌فرماید: «‌اذْكُرُواْ نِعْمَتِيَ» یعنی اساساً نیمۀ خالی وجود ندارد، هر چه هست فقط نعمت است.* 🔷 «اذْكُرُواْ نِعْمَتِيَ» یعنی توجه به نعمت‌های اختصاصی که به ما داده شده است که گاه نعمتهای مختص به کشور ما و گاه مختص خاندان ما و گاه مختص شخص ماست. ‼️ افراد خیلی وقتها در خلوت خود به جای ذکر نعمت، ذاکر نداشته‌هایشان هستند!، ذاکر کم‌و‌کسری‌ها هستند! ذاکر جای خالی‌های زندگی هستند! نه ذاکر الطاف نه ذاکر انعام. ​✅ *در حالی‌که در بازنگری متوجه می‌شویم که غرق نعمتیم! برای مثال همین نعمت ولایت که اگر هیچ نعمتی جز این نعمت نداشتیم، برای ما کفایت می‌کرد.* ⬅️ ​ *یکی از مفسرین می‌گوید: «پیام این آیه این است که توجه به نعمات دیگران نداشته باشید؛ چون خودتان مملو از نعمتید.»* ​ 🔷🔹 بنابراین از این آیه سه مطلب بدست می‌آید: 🔹۱.ذاکر نعمتید یا غافل از نعمت؛ 🔹۲.نعمت‌های خود را می‌بینید یا نعمت‌های دیگران را؟ 🔹۳.آیا وقتی نعمت را می‌بینید خدا را به عنوان منعم می‌شناسید یا آنچنان غرق در نعمت ‌می‌شوید که خود را ولیّ‌نعمت می‌بینید! 📚 ««گزیده‌ای از بیانات استاد زهره بروجردی، محرم ۱۴۰۳» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام