eitaa logo
امام رئوف (استاد زهره بروجردی)
2هزار دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
75 ویدیو
9 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
۱۸ 🔆 *«وَأَنْتَ اللّٰهُ لَاإِلٰهَ إِلّا أَنْتَ، كُنْتَ إِذْ لَمْ تَكُنْ سَماءٌ مَبْنِيَّةٌ، وَلَا أَرْضٌ مَدْحِيَّةٌ، وَلَا شَمْسٌ مُضِيئَةٌ، وَلَا لَيْلٌ مُظْلِمٌ، وَلَا نَهارٌ مُضِىءٌ، وَلَا بَحْرٌ لُجِّيٌّ، وَلَا جَبَلٌ رَاسٍ ، وَلَا نَجْمٌ سارٍ، وَلَا قَمَرٌ مُنِيرٌ، وَلَا رِيحٌ تَهُبُّ، وَلَا سَحَابٌ يَسْكُبُ، وَلَا بَرْقٌ يَلْمَعُ، وَلَا رَعْدٌ يُسَبِّحُ، وَلَا رُوحٌ تَنَفَّسُ، وَلَا طَائِرٌ يَطِيرُ، وَلَا نَارٌ تَتَوَقَّدُ، وَلَا ماءٌ يَطَّرِدُ»* 🔆 *«و تویی خدا، معبودی جز تو نیست، تو بودی آنگاه که نه آسمانی بنا شده بود و نه زمینی گسترانیده و نه خورشیدی تابان و نه شبی تاریک و نه روزی فروزان و نه دریایی خروشان و نه کوهی استوار و نه ستاره‌ای روان و نه ماهی تابنده و نه بادی وزان و نه ابری پرباران و نه برقی درخشان و نه صاعقه‌ای تسبیح‌گویان و نه روحی دم‌زنان و نه پرنده‌ای پر زنان و نه آتشی فروزان و نه آبی روان بوده باشند.»* ✅ *نه مُلک بخواهیم ونه مِلک؛ بلکه شهود مالک را بخواهیم، شهود مَلک را بخواهیم.* ✍🏼 در «وَاَنْتَ اللَّهُ» خدا را مخاطب قرار می‌دهیم: تو معبودی هستی که همۀ عالم حیران و سرگردان تو هستند، هیچ وجودی نیست که شایستگی عبودیت را داشته باشد غیر از تو. ⁉️ در «کنْتَ اِذْ لَمْ تَکنْ سَمآءٌ مَبْنِيةٌ» می‌خواهیم سابقۀ خدا را ذکر کنیم. ممکن است بگویید چه فایده‌ای دارد بدانیم خدا از چه زمانی بوده!؟ 🔷 سابقۀ خدا را که مطرح می‌کنیم، به سابقۀ خودمان هم اشاره می‌شود. 🍃 امیرالمومنین می‌فرماید: 🔷 «وقتی آدمی در بین آب و گل بود و هنوز «آدم» نشده بود، من ولیّ بودم!» وقتی می‌فهمیم خدای سبحان از چه زمانی در امیرالمؤمنین جلوه کرده است، می‌یابیم که ما هم در علم خدا موجود بوده‌ایم! همان روز که خدای سبحان علی علیه‌السلام را در علمش قرار داد، همان روز می‌دانست اصحاب الیمینی‌ها چه کسانی هستند! همان روز می‌دانست محبین علی چه کسانی هستند؛ پس ما در علم خدا معلوم بودیم! 🔷 درواقع سابقۀ عجیب و غریبی برای ما معلوم می‌شود و می‌فهمیم که عمر ما بسیار طولانی است. 🔷 آن زمانی که هنوز آسمانی بنا نشده بود! زمینی نبود که کشیده شده باشد، خورشیدی نبود که در حال نور‌افشانی باشد، شب تاریکی نبود، روز روشنی نبود، دریای موّاجی نبود، کوه پابرجایی نبود، ستاره‌ای در حرکت نبود، ماه نورافشانی نبود، بادی نبود که بوزد، ابری نبود که در بالای سر افراد قرار بگیرد و ببارد، برقی نبود که لمعه‌ای از نور از آن خارج شود، رعدی نبود که غرشی داشته باشد و تسبیح بگوید، هیچ روحی نبود که نفس بکشد، پرنده‌ای نبود که پرواز کند، آتشی نبود که برافروخته شود، آبی نبود که فرا‌گیر باشد. 🔷 یکی بود یکی نبود غیر از خدا هیچ کس و هیچ چیز نبود. یک زمانی بود که خالق بود؛ اما ظاهراً هیچ خلقی را خلق نکرده بود؛ اما ای انسان! تو بودی! خالقیت، ربوبیت، رازقیت و... خدای سبحان، اقتضای وجود تو را داشت. 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
🔆 *دعای صبحگاهی روز یکشنبه* را می‌توانید در لینک زیر قرائت فرمایید: 🌐 https://emamraoof.com/?p=34991
🟩 *«زینب علیهاالسلام، رهبر کاروان اسیران کربلا»۳* 💠 *«هدایت مُدبّرانه»* 🏴 امام حسین علیه‌السلام در هنگام شهادت یا به دلیل اینکه امام سجاد علیه‌السلام به بیماری شدیدی مبتلا بود یا به دلایل دیگر، سیاستش بر این شد تا وصیّت‌هایی به حضرت زینب علیهاالسلام کند و سنگینی بار امانت را مدّتی به او واگذار نماید. 🔷 *عملکرد زینب علیهاالسلام به خاطر امتیازاتی از قبیل: وقت‌شناسی، عقل و تدبیر، فصاحت و بلاغت، شجاعت و شهامت و... تأثیر بسزایی داشت و تحوّلات عظیمی به‌وجود آورد.* 🔷 از جمله کارهای مدبّرانه و توأم با سیاست و کیاست زینب علیهاالسلام این بود که شخصی را فرستاد تا از یزید بخواهد اجازه عزاداری و ماتم به آنها بدهد و این عزاداری اُسرا بود که توانست کاخ سلطنت یزید را متزلزل سازد. 📚 «حوزه.نت» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
💠 *«بازاندیشی»۱۱* 🔆 *«يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا لا تَقُولُوا راعِنا وَ قُولُوا انْظُرْنا وَ اسْمَعُوا وَ لِلْكافِرينَ عَذابٌ أَليمٌ»* 🔆 *«اى كسانى كه ايمان آورده‌ايد! نگوييد: «راعنا»؛ بلكه بگوييد: «انظرنا». و گوش فرادهيد! و براى كافران عذاب دردناكى است.»* 📗 سوره بقره، آیه ۱۰۴ 🔷 ای مومنین وقتی با پیامبر صحبت می‌کنید ادبیات گفتاری را رعایت کنید. به جای اینکه از لفظی استفاده کنید که سوء‌استفاده شود کلمات مؤدبانه بکار ببرید. 🔷 نسبت ادب به عمل مثل نسبت آرد است به نمک. بازنگری که می‌کنیم درمی‌یابیم که عمل ما بر عکس است؛ یعنی آنقدر که برای ما کمیت عمل مهم است توجه به کیفیت آن نداریم؛ توجه به ادب عمل نداریم. ⁉️ حتی در نماز دلخوش هستیم که خیلی نماز می‌خوانیم؛ اما چرا بی‌توجه؟! چرا بی‌حضور قلب؟! 🔷 بسیاری از اوقات نگاه ما روی عمل متمرکز می‌شود، نه روی ادب آن عمل. ادب یعنی ظرافت و زیبایی و مراقبه و دقت نظر. 🔷 گاهی کار اندکی انجام می‌دهیم؛ اما خیلی به چشم می‌آید و گاهی خیلی کار انجام داده‌ایم؛ اما چون مؤدبانه نبوده است، چیزی از آن دیده نمی‌شود و دوام ندارد. ⁉️ ادب یک نوع تکلف شیرین و لذت‌بخش است. چرا؟ چون موجب وصل و قرب است. 🔷 پس یک بازنگری داشته باشیم که در همۀ امور زندگی چقدر ملتزم به آداب و مؤدب به آداب هستیم و چقدر دور از آدابیم. 📚 «گزیده‌ای از بیانات استاد زهره بروجردی، محرم ۱۴۰۳» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
۲۹ 💢 *«پندار بی‌نتیجه بودن خدمات خالصانه»* 🔆 *«وَ قَالَ لِفِتْيَانِهِ اجْعَلُواْ بِضَاعَتَهُمْ فِي رِحَالِهِمْ لَعَلَّهُمْ يَعْرِفُونَهَا إِذَا انقَلَبُواْ إِلَى أَهْلِهِمْ لَعَلَّهُمْ يَرْجِعُونَ»* 🔆 *«و (يوسف) به غلامان خود گفت ‏سرمايه‏ هاى آنان را در بارهايشان بگذاريد شايد وقتى به‌سوى خانوادۀ خود برمى‏گردند آن را بازيابند اميد که آنان بازگردند»* 📗 سوره یوسف، آیه ۶۴ 🔷 حضرت یوسف علیه السلام به غلامان خویش فرمود آنچه را برادرانم برای ما آورده بودند، طوری در بارهایشان بگذارید که آن را بشناسند و هنگامی که نزد خانواده‌هایشان برگشتند آن را پیدا کنند. 🔷 *حضرت یوسف علیه السلام برای غلامان خود عبارت «فتیان» را به کار می‌برد.* ⬅️ *وقتی که خادم اولیای الهی باشیم، هم بانشاط می‌شویم و هم جوانمردی نصیب ما می‌شود. حال اگر خادم یوسف فاطمه شویم، چه سعادتی نصیب ما می‌شود!* به همین دلیل است که عرض می‌کنیم: 🔆 *«اللهُمَّ اجْعَلْنِی مِنْ أَنْصَارِهِ وَ أَعْوَانِهِ»* 🔆 *«خدایا مرا، از یاران و مددکاران او قرار ده»* 📙 مفاتيح الجنان، دعای عهد 🔷 به همین دلیل، خدمت در مجالس حضرات معصومین علیهم السلام برای ما باعث افتخار است. در واقع می‌خواهیم بعد از مرگ، ما را خادم اهل بیت علیهم‌السلام بخوانند. در این مقام، هم نشاط و اخلاق خوب نصیبمان می‌شود و هم جوانمردی و کرامت. 💢 *در حقیقت پندار نادرست این است که تصور کنیم پس از خدمات خالصانۀ ما به اهل بیت علیهم السلام، هیچ عنوان خاصی دریافت نمی‌کنیم و نشاط و شادابی نصیب ما نمی‌شود!* 💢 *همچنین پندار نادرست دیگر این است که تصور کنیم کارهای خالصانۀ ما به چشم ائمه نمی‌آید.* 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
◾️🍃◾️🍃◾️🍃 🏴 *«اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ وَ عَلَى الاَرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِنائِکَ»* 📣 *اطلاعیه مربوط به سخنرانی استاد محترم سرکار خانم بروجردی در ماه محرم ۱۴۰۳* 🔷🔹 زمان شروع مجالس: از ‌شنبه (۱۶/تیرماه) 🔷🔹 ساعت برگزاری مراسم حضوری: (١٥/١٥ الی ۱۸) 🏴 مراسم شامل: 🔹قرائت زیارت عاشورا: ۱۵/۱۵ تا ۱۵/۳۰ 🔹 سخنرانی اول استاد بروجردی: ساعت (۱۵/۳۰ تا ۱۶/۳۰) 🔹مرثيه سرايي سرکار خانم مداحی: ساعت (۱۶/۳۰ تا۱۷ ) 🔹سخنراني دوم استاد بروجردي: ساعت (١٧ الی۱۸) ✅کلیه کاربران محترم می‌توانند در جلسات حضوری شرکت فرمایند. ▫️مكان مراسم: موسسه علميه السلطان علي‌بن‌موسي‌الرضا عليه‌السلام ▫️آدرس: تهران: خيابان كلاهدوز(دولت سابق)، بلوار كاوه، خيابان شهيد اخلاقي شرقي، خيابان بهرام، كوچه محبوبه دانش پلاك ١٢ ----------------------- ♦️قابل توجه: برگزاری جلسات در فضای مجازی اسکای روم برای ثبت‌نام کنندگان کلاس‌های تابستان از یک شنبه ۱۷/تیرماه ساعت ۱۳تا۱۴ می باشد. لینک مربوط به مراسم‌ها: https://www.skyroom.online/ch/hozeskyroom/marasem 📚 واحد پشتيباني ‏🌐 emamraoof.com
🟧🟨🟧🟨🟧 ⬜️ قابل توجه ثبت نام کنندگان ترم تابستان 🔶🔸 برای ورود به اسکای روم به نکات توجه فرمایید : 🔸۱- نام کاربری شماره موبایل بدون صفر اول 🔸۲- رمز کد ملی بصورت کامل 🔸۳- نام کاربری و رمز را انگلیسی وارد کنید. 🔸۴- بر ای دریافت لینک کلاسها وارد ادرس زیر شوید : https://emamraoof.com/لینک-کلاسهای-استاد-زهره-بروجردی/
📣📣📣📣 🟥 قابل توجه جاماندگان از ثبت نام ◀️ * لینک ثبت‌نام کلاس‌های تابستانی از ساعت ١٢ سه‌شنبه ۲/ مرداد تا ساعت ۱۸ جمعه ۵/مرداد در دسترس قرار می‌گیرد.* 📚 پشتیبانی فضای مجازی
🔆 *«وَ أَدْحِضْ کلِمَةَ الْبَاطِلِ وَ اجْعَلْهَا السُّفْلَى»* 🔆 *«و سخن باطل را دور کن و آن را پَست و خوار بگردان.»* 💢 کلمه باطل نماد شیاطین مختلفی است که در عالم قرار دارند و همگی یک صدا در مقابل حقّ‌اند. 🔆 *«إِنَّک عَلى‏ كُلِّ شَی‏ءٍ قَدِیرٌ»* 🔆 *«خدایا! فاعلیت تو فقط در عالم هویداست.»* ✅ *زائر برای خود نقش و وجودی قائل نیست.* ⬅️ اگر انسان برای ظهور کلمۀ حق وارد میدان سربازی امام زمان شود، *فقط به عنایت و توفیق الهی است* که شکر ویژه‌ای را می‌طلبد. ✅ *نگرش توحیدی* در انتهای زیارت وجود زائر را در بر می‌گیرد؛ یعنی در عالم فقط فاعلیت خداوند چشمگیر است؛ از این رو تمام افعال و اقوال انسان در مسیر ظهور کلمۀ حق به توفیق الهی صورت می‌گیرد. ✅ چشم‌انداز این ظهور بسیار زیباست و ناامیدی را از انسان سلب می‌کند. ✨ *بگذرد این روزگار تلخ‌تر از زهر بار دگر روزگار چون شِکَر آید* 🔰 زائر بر این باور است که *در نهایت، حکومت حقّه در کلّ عالم نمایان می‌شود* و زائر در هر بار زیارت، امیدوار به آن حاکمیت است؛ چرا که: «إِنَّک عَلى‏ كُلِّ شَی‏ءٍ قَدِیرٌ» 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
📣📣📣📣 🟥 قابل توجه جاماندگان از ثبت نام ◀️ * لینک ثبت‌نام کلاس‌های تابستانی از ساعت ١٢ سه‌شنبه ۲/ مرداد تا ساعت ۱۸ جمعه ۵/مرداد در دسترس قرار می‌گیرد.* 📚 پشتیبانی فضای مجازی
🔆 *دعای صبحگاهی روز دوشنبه* را می‌توانید در لینک زیر قرائت فرمایید: 🌐 https://emamraoof.com/?p=34993
🟩 *«زینب علیهاالسلام، رهبر کاروان اسیران کربلا» ۴* 🏴 سرانجام در شام، مجلس عزاداری منعقد شد. زینب علیهاالسلام و دیگران در آن به نوحه‌سُرایی و گریه و زاری پرداختند. در مدّت یک هفته‌ای که در محلّه‌ای به نام «دار‌الحجاره» اقامت داشتند، آنچنان عزاداری کردند که یزید، تاج و تخت خود را در خطر دید. 🔲 مردم شام که در هنگام عزاداری اجتماع می‌کردند، تصمیم گرفتند به خانۀ یزید هجوم برند و او را بکُشند؛ ولی یزید فهمید و مقدّمات بازگشت اهلبیت علیهم السلام را به مدینه فراهم ساخت. ◻️ یکی دیگر از اقدامات حضرت زینب علیهاالسلام این بود که دستور داد: «مَحمِلها را سیاه‌پوش کنید تا مردم بدانند که ما در حال مصیبت و عزادار قتل فرزندان زهرا هستیم.» 🔲 شاید این کار از نظر دشمنان بی‌اهمیت جلوه می‌کرد و یقینا هم همینطور بود، چون اگر از اوّل احساس خطر می‌کردند جلوگیری می‌کردند، امّا همین کار در واقع زمینه‌ساز قیام و انقلاب مردم، علیه قاتلان امام حسین علیه‌السلام و تحقّق‌بخشی از اهداف عالیۀ سید‌الشهداء علیه‌السلام بود. ◻️ تا آنجا که وقتی یزید ملعون شنید مردم بر قاتلان حسین علیه‌السلام نفرین می‌کنند، با شِمر و همراهانش با خشونت برخورد کرد و گفت: «سوگند به خدا! که از اطاعت شما بدون قتل حسین راضی بودم. لعنت بر پسر مرجانه که به چنین امر شنیع اقدام کرد.» آن گاه اسباب سفر اسرا به مدینه را مهیّا کرد. 📙 مقتل الحسین، ج۲، ص۶۳. 📚 «حوزه.نت» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
🟧🟨🟧🟨🟧 ⬜️ قابل توجه ثبت نام کنندگان ترم تابستان 🔶🔸 برای ورود به اسکای روم به نکات توجه فرمایید : 🔸۱- نام کاربری شماره موبایل بدون صفر اول 🔸۲- رمز کد ملی بصورت کامل 🔸۳- نام کاربری و رمز را انگلیسی وارد کنید. 🔸۴- بر ای دریافت لینک کلاسها وارد ادرس زیر شوید : https://emamraoof.com/لینک-کلاسهای-استاد-زهره-بروجردی/
🟥لطفا برای ورود به اسکای روم فیلترشکن (vpn) خاموش باشد.
۳۶ 🔆 *«ذلِكَ عِيسَى ابْنُ مَرْيَمَ قَوْلَ الْحَقِّ الَّذِي فِيهِ يَمْتَرُونَ»* 🔆 *«اين است عيسى، پسر مريم؛ (همان) گفتار درستى كه در آن شك مى‌كنند.»* 📗 سوره مریم، آیه ۳۴ 💢 آیه بیانگر این مطلب است که مردم قادر به اظهار نظر صحیح دربارۀ حضرت عیسی نبودند. نظر صحیح نظری است که خداوند سبحان دربارۀ او اعلام کرد و فرمود: «عیسی پسر مریم و عبد خداست.» اما برخی حضرت عیسی را ساحر و کذّاب دانستند! 💢 برخی گرفتار تفریط شدند و در مقابل، بعضی در حد افراط او را خدا یا پسر خدا می‌دانند. ✅ *قول حق همین گفتار است که او بنده‌ای است که از کودکی خلعت رسالت پوشید و در جایگاه بندگی انجام وظیفه کرد.* 🔷 حقیقت در مورد حضرت عیسی این است که اطرافیان به جهت تبعیت از هوای نفس دربارۀ او جدل و اقوال پراکنده دارند. 🔷 خداوند گروهی را مذمت می‌کند که در همۀ زمان‌ها حقیقت را تحریف می‌کنند و بر طبق میل و هوای نفس خود این انحراف را به دیگران اعلام می‌کنند. 🔷 اکثریت مردم گاهی دربارۀ حقیقت شک می‌کنند، تنها اقلیتی می‌توانند این حقیقت را باور کنند. 🔷 خلقت حضرت عیسی با سایر انسان‌ها متفاوت است و مردم قابلیت درک این تفاوت را ندارند؛ به همین جهت تردید و شک بوجود آمد. ✍🏼 *علامه طباطبایی (ره) می‌فرماید: «اینکه حضرت عیسی از زمان ولادت اشاره به عبودیّت خود می‌کند حاکی از آن است که این گفتار چنان حق است که هیچ گونه شک و جدلی در آن راه ندارد.»* ✅ *حضرت عیسی عبد خداست و راضی به گفتار مردم در بارۀ خودش نیست. او خود را عبداللّه معرفی کرده است؛ اما مردم او را در مقابل خداوند قرار دادند.* 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام