eitaa logo
امام رئوف (استاد زهره بروجردی)
2هزار دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
75 ویدیو
9 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔆 *«فَبِحَقِّ مَنِ ائْتَمَنَكُمْ عَلَى سِرِّهِ واسْتَرْعَاكُمْ أَمْرَ خَلْقِه»*   🔆 *«پس قسم به حق آن کس که بر سرّ خود شما را امین گردانید و سرپرست امور بندگان خود قرار داد.»*   🔷 *سرّ بر دو نوع است:* 🔹 ۱. سِرّی که فقط میان خدا و حضرات معصومین است. معصومین این سرّ را برای هیچ کس اظهار نمی‌کنند و خدا این سرّ را فقط به این بزرگواران اختصاص داده است. 🔹 ۲. نوع دیگر سرّ این است که حضرات معصومین اجازۀ بازگو کردن آن را برای اهل سرّ دارند. ✍🏼 در عبارت«فبحقّ» باء قسم ذکر شده؛ یعنی  شما را قسم می‌دهم به خدایی که شما را بر سرّ امین دانسته و شما را راعی(چوپان) خلق کرده است. *چوپان اجازه نمی‌دهد، گرگ‌ها به گله حمله کنند.* 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: [سایت](http://emamraoof.com) | [بله](https://ble.ir/Emamraoof_com) | [ایتا](https://eitaa.com/emamraoof_com) | [تلگرام](https://t.me/emamraoofcom)
🟢🍃🟢🍃🟢🍃🟢🍃 💢💢 *قابل توجه جاماندگان از ثبت_نام_کلاس‌های_استاد_زهره بروجردی تابستان*۱۴۰۳ ◀️ *لینک ثبت‌نام کلاس‌های تابستانی از ساعت ١٢ سه‌شنبه ۲/ مرداد تا ساعت ۱۸ جمعه ۵/مرداد فعال خواهد بود.* *لطفا برای ثبت نام بر روی لینک زیر انگشت بزنید* 👇 https://emamraoof.com/اطلاعات-ثبت-نام-کلاس-استاد-بروجردی/ باتشکر ‏‎🌐 «واحدپشتیبانی ثبت‌نام موسسه علمیه السلطان‌علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌‌السلام»
🔴🔴🔴 *قابل توجه ثبت نام کنندگان گرامی تاريخ سه شنبه دوم مرداد تا جمعه پنج مرداد: 🟢 *دسترسي شما به كلاس‌ها از هفته آينده خواهد بود .* 🟢 *كلاس هاي جلسه اول در هفته دوم ، ساعت ٨تا ١٠ همان روز، به ترتيب باز پخش مي‌گردد.* 📚پشتیبانی کلاس‌های استاد بروجردی
🟥 *«بی‌ادبی»* 🔆 *«الْآدَابُ حُلَلٌ‏ مُجَدَّدَةٌ»* 🔆 *«خوهاى پسنديده زيورهايى است تازه و نو.»* 📙 نهج‌البلاغه مرحوم فیض‌الإسلام، حکمت ۵، فراز ۲ 💢 در جامعه فعلی و در میان نسل جدید که رعایت آداب جایگاهی ندارد و معمولأ جوانان گمان می‌کنند رعایت آداب، امری تکلّفی است که به صمیمت در ارتباطات صدمه وارد می‌کند، این حکمت، درخور توجه است. 🔷 *همۀ آدابی که شریعت به آن توجه کرده،* اولأ لباس است؛ یعنی بدون این لباس انسان عریان است. در نتیجه، عیوب او ظاهرمی‌شود. ثانیأ این لباس همیشه نو، مزیّن و آراسته است. ✅ *رعایت ادب، ظرافت‌هایی است که انسان باید در عمل بکار گیرد.* ✅ ادب، چنان اعتباری به انسان می‌دهد که او را از شرافت خانوادگی بی‌نیاز می‌کند، کسی نمی‌گوید خانوادۀ ‌ او کیست؛ بلکه می‌گویند فرد فوق‌العاده مؤدبی است. ⬅️ *همۀ امور در زندگی ادب دارد.* در دوستی، سفر، مهمانی رفتن، مهمانی دادن،، عیادت، زیارت، اظهار تسلیت و امور شرعی یک سلسله آداب وجود دارد. 🌀 به طور مثال اذان و اقامه ادب نماز است. قرائت اذن دخول در حرمها، ادب است. ✅ *وقتی ادب لباس است، یعنی بدون لباس نمی‌توان ارتباطات صحیح اجتماعی داشت.* همانگونه که حضور عریان افراد در مجامع، عجیب و غریب جلوه می‌کند، بکار نگرفتن آداب در زندگی یک مسلمان عجیب و غریب است! 💢 اگر گمان کنیم بدون التزام به آداب، زندگی شیرینی خواهیم داشت و یا بدون بکارگیری آداب، روابط اجتماعی موفقی خواهیم داشت، سخت در اشتباهیم. 💢 کسی که آداب را به جا نمی‌آورد در واقع پایگاه اجتماعی خویش را از بین می‌برد. 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
💠 *«بازاندیشی»۱۳* 🔆 *«وَ مَنْ يَرْغَبُ عَنْ مِلَّةِ إِبْراهيمَ إِلاَّ مَنْ سَفِهَ نَفْسَهُ وَ لَقَدِ اصْطَفَيْناهُ فِي الدُّنْيا وَ إِنَّهُ فِي الْآخِرَةِ لَمِنَ الصَّالِحينَ»* 🔆 *«چه کسی بی رغبت به دین ابراهیم است غیر از کسانی که سفیه‌اند. ابراهیم در دنیا و آخرت برگزیده است و از صالحین است.»* 📗 سوره بقره، آیه ۱۳۰ 💢 *خداوند فرمود اگر کسی ملیت ابراهیمی ندارد سفیه، بی‌خرد و نادان است.* ⁉️ اساساً ملیت ابراهیم چیست که اگر اعراض داشته باشیم به تصریح قران بی‌خردیم؟ 🔷 هرگز هیچیک از ما دوست نداریم مُهر بی‌خردی و نادانی بر ما زده شود. ابراهیم هیچوقت مشرک نبود؛ یعنی اعتماد بر وسائط و اسباب نداشت. اعتماد او بر مسبب الاسباب است. 🔷 ابراهیم فقط روی یکی حساب می‌کند. حتی آن زمانی که خانواده‌اش را به مکه برد، از مردم مکه تقاضایی نداشت! فقط گفت: «خدایا خودت از آنان حمایت کن. تو آن‌ها را محبوب کن. تو انواع ارزاق را در اختیارشان قرار بده.» ⬅️ وقتی نگاه دوباره‌ای به وضعیت خود می‌کنیم در پس پردۀ ذهن خود آیا موفقیت فرزند را به حساب مدرسۀ خوب، دوست خوب، تربیت خوب و... می‌گذاریم و یا فقط عنایت و لطف خدا را می‌بینیم؟! ⬅️ باید همچون ابراهیم همۀ معبودهای ساختگی را کنار بگذاریم. در یک بازنگری متوجه درصد موحد بودن خود بشویم که چقدر روی غیر خدا حساب می‌کنیم؟ !چقدر روی دعاها و ذکرهایمان حساب می‌کنیم؟! ✅ در این بازنگری و بازاندیشی باید با مشاهدۀ رگه‌های شرک استغفار کنیم تا هرگز روی مدرک و برنامه‌ریزی‌های خود حساب نکنیم. ✅ سراغ حضرت اباعبدالله مشرف شویم و از ایشان کمک بخواهیم. مصباح الهدای اباعبدالله به گوشه‌های تاریک زندگی نور می‌اندازد تا روی غیرخدا حساب باز نکنیم. 📚 «گزیده‌ای از بیانات استاد زهره بروجردی، محرم ۱۴۰۳» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: [سایت](http://emamraoof.com) | [بله](https://ble.ir/Emamraoof_com) | [ایتا](https://eitaa.com/emamraoof_com) | [تلگرام](https://t.me/emamraoofcom)
🔰 در ابتدا زیارت با «السَّلَامُ عَلَیک یا أَمِینَ اللَّهِ فِی أَرْضِه‏» آغاز می‌شود و در انتها با «إِنَّک عَلى‏ كُلِّ شَی‏ءٍ قَدِیرٌ» پایان می‌یابد. ⁉️ آیا رمز و سرّی در این تقدم و تأخر وجود دارد؟ ◀️ در جواب بیان می‌شود: زائر در ابتدای زیارت، در حضور امام است و در آخر شاهد خودِ خداست. 🍃 *در ابتدای زیارت، امام، مخاطب زائر است و در انتها، خدا مخاطب است. امام واسطۀ وصال به خداوند سبحان است.* 🍃 در انتهای زیارت با زمزمۀ «إِنَّک عَلى‏ كُلِّ شَی‏ءٍ قَدِیرٌ» ناامیدی از زائر سلب می‌شود و به این باور می‌رسد که همۀ اصلاحات در وجود او با قدرت خداوند صورت می‌گیرد. ✅ *نهایتاً زائر در کمال امید از عرصۀ زیارت خارج می‌شود تا به لطف و کرم حضرت حق در زمرۀ زوار بامعرفت چهارده معصوم محسوب شود.* 📌 *پایان شرح زیارت امین‌الله* 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
🔆 *دعای صبحگاهی روز چهارشنبه* را می‌توانید در لینک زیر قرائت فرمایید: 🌐 https://emamraoof.com/?p=34995
🟩 *«زینب علیهاالسلام، رهبر کاروان اسیران کربلا»۶* 🔲 *«دلداری به شهید داده‌ها»۱* 🏴 زینب علیهاالسلام به همراه سایر بازماندگان اهلبیت علیهم‌السلام در قتلگاه، مرثیه‌سُرایی و سوگواری عجیبی برپا کردند. و این به خاطر عاطفه و علاقۀ شدیدی بود که به برادرش امام حسین علیه‌السلام داشت. 🔲 حتّی ناله و گریۀ او به حدّی بود که دشمن هم با دیدن آن صحنه به گریه افتاد؛ امّا در عین حال زینب علیهاالسلام به منظور ادای رسالت اصلی خویش که نگهبانی از کودکان یتیم و رساندن پیام خون شهدا بود، هرگز روحیّۀ مقاومت خویش را از دست نداد و رسالت خود را به نحو شایسته‌ای ادامه داد و به زنان نیز امر کرد که صبر و تحمّل کنند و بیش از حدّ، گریه و زاری نکنند و زبان به ناسپاسی نگُشایند؛ چرا که این مسئله جزو توصیه‌های برادرش بود که در شب عاشورا فرموده بود: 🔆 *«یا اُخْتاه، إذا قَتلتُ فَلا تُشقِقْنَ عَلیّ جَیبا ولاتَخْمَشنَ وَجْها ولاتَقُلْنَ هَجْرا»* 🔆 *«خواهرم! پس از من پیراهن چاک مکنید و چهره مَخراشید و زبان به شِکوه و ناسپاسی نگشایید.»* 📙 خیرات حسان، ج۲، ص۲۹ 📚 «حوزه.نت» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
💠 *«بدهی تو به عهدۀ ماست»* ✍🏼 ابومحمد غفاری نقل می‌کند: ⏹️ «بدهی فراوانی داشتم که فکرم را مشغول کرده بود. با خود گفتم برای رهایی از این همه بدهی به سوی مولای خود، علی‌بن‌موسی‌الرضا می‌روم که این گره تنها به دست ایشان باز می‌شود. پس در اولین فرصت که به محضر امام شرف حضور یافتم، پس از اذن دخول، به محضر حضرت شرف‌یاب شدم. اما قبل از اینکه سخنی بگویم حضرت فرمود: «یا ابامحمد! حاجتت را می‌دانیم. برعهدۀ ماست که بدهی تو را پرداخت کنیم.» ⏹️ سپس فرمود: «تشك را بردار و هر چه زير آن هست برگير.» وقتی آن را بلند كردم، سکه‌هایی را زیر آن دیدم، آنها را برداشتم و در آستينم نهادم. به منزلم رفتم، چراغ طلبيدم و به سکه‌ها نگريستم. ديدم چهل‌وهشت دینار است. درحالی‌که طلب آن مرد از من بیست‌وهشت دینار بود! در ميان آنها يك سکه نظرم را جلب كرد. آن را برداشتم و نزديك چراغ بردم. ديدم آشكار و خوانا روى آن نوشته شده است: «بیست‌وهشت دینار طلب آن مرد است و بقيه برای مخارج خودت.» 📙 الکافی، ج ۱، ص ۴۸۷ ✳️ علیّ‌بن‌موسی‌الرّضا! امام رئوف و مهربانم! 🔷 کرامت، عادت شما همیشگی شماست و پیش از درخواست، حاجت زائر را روا می‌کنید. تنها کافی است سائل بداند به درِ کدام خانه باید برود؛ به چه کسی رو بکند و حاجت خویش را از که تمنّا کند؟ 🔷 ما نیز در زندگی بدهی‌های فراوانی داریم. به خدا، اولیای خدا و خلق خدا بدهکاریم، دست عنایت شما، ما خسران‌دیدگان را سرمایه می‌بخشد. تنها باید به‌سوی شما رهسپار شویم و باور کنیم که با وجود ورشکستگی، با لطف و عنایت شما می‌توانیم خسارت عمر را هم جبران کنیم. ✨ * ز سائلان حریمت نظر نمی‌بندی بلی به مردم بیچاره در نمی‌بندی تویی رضا و به نومیدیم رضا ندهی تویی کریم و در خانه در نمی‌بندی گره زدم به ولای تو هستی خود را بدین یقین که به جای دگر نمی‌بندی* 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
🟧🟨🟧🟨🟧 ⬜️ قابل توجه ثبت نام کنندگان ترم تابستان 🔶🔸 برای ورود به اسکای روم به نکات توجه فرمایید : 🔸۱- نام کاربری شماره موبایل بدون صفر اول 🔸۲- رمز کد ملی بصورت کامل 🔸۳- نام کاربری و رمز را انگلیسی وارد کنید. 🔸۴- بر ای دریافت لینک کلاسها وارد ادرس زیر شوید : https://emamraoof.com/لینک-کلاسهای-استاد-زهره-بروجردی/
🟢🍃🟢🍃🟢🍃🟢🍃 💢💢 *قابل توجه افرادی که در مهلت اعلام شده درکلاس های استاد زهره بروجردی ثبت نام نکرده اند ◀️ *لینک ثبت‌نام کلاس‌های تابستانی از ساعت ١٢ سه‌شنبه ۲/ مرداد تا ساعت ۱۸ جمعه ۵/مرداد فعال خواهد بود.* *لطفا برای ثبت نام بر روی لینک زیر انگشت بزنید* 👇 https://emamraoof.com/اطلاعات-ثبت-نام-کلاس-استاد-بروجردی/ باتشکر ‏‎🌐 «واحدپشتیبانی ثبت‌نام موسسه علمیه السلطان‌علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌‌السلام»
💠 *«اهل ظن و گمان بودن، واقعیتی تلخ»* 🔆 *«وَإِنْ تُطِعْ أَكْثَرَ مَنْ فِي الْأَرْضِ يُضِلُّوكَ عَنْ سَبِيلِ اللَّهِ ۚ إِنْ يَتَّبِعُونَ إِلَّا الظَّنَّ وَإِنْ هُمْ إِلَّا يَخْرُصُونَ»* 🔆 *«اگر از بیشتر کسانی که در روی زمین هستند اطاعت کنی، تو را از راه خدا گمراه می کنند؛ آنها تنها از گمان پیروی می‌نمایند، و تخمین و حدس می‌زنند.»* 📗 سوره انعام، آیه ۱۱۶ 🔷 اگر از اکثر مردم پیروی کنیم، ما را گمراه می‌کنند؛ چون اکثر مردم اهل یقین نیستند و اهل ظن و گمان‌اند و امور را تخمین می‌زنند. 💢 واقعیت تلخ این است که رزق یقین بسیار کم است و اکثر مردم از این رزق بی‌بهره‌اند. در روایات نیز آمده که یقین بسیار کم توزیع شده است. 🍃 امام سجاد علیه‌السلام در دعای مکارم الاخلاق می‌فرماید: 🔆 *«وَ بَلِّغْ بِإِیمَانِی أَکمَلَ الْإِیمَانِ وَ اجْعَلْ یقِینِی أَفْضَلَ الْیقِینِ وَ انْتَهِ بِنِیتِی إِلَی أَحْسَنِ النِّیاتِ وَ بِعَمَلِی إِلَی أَحْسَنِ الْأَعْمَال.اللَّهُمَّ وَفِّرْ بِلُطْفِک نِیتِی وَ صَحِّحْ بِمَا عِنْدَک یقِینِی»* 🔆 *«و ایمانم را به درجه کامل‌ترین ایمان رسان، و یقینم را برترین یقین گردان، و نیتم را به بهترین نیت‌ها منتهی ساز، و کردارم را به بهترین کردارها تبدیل کن. بارخدایا، نیتم را به لطف خود کامل و خالص گردان، و یقینم را بدان گونه که دانی به راه صحیح ببر.»* 🔷 در این عبارت کوتاه دو بار بحث یقین مطرح شده است؛ چون واقعیت این است که اکثریت مردم ضرورت یقین داشتن را هم حس نمی‌کنند؛ به همین علت مضطرب و ناآرام هستند. 🔷 مؤمن غریب است! تعداد کمی واقعاً معرفت دارند، خدا را می‌شناسند، هدایت‌شده‌اند و می‌توانند دیگران را هدایت کنند. 🔷 اکثریت افراد دنبال دنیا هستند و دنیا را برای ما زیبا جلوه می‌دهند: 🔆 *«يُضِلُّوكَ عَنْ سَبِيلِ اللَّهِ»* 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
💠 *بازاندیشی ۱۴* 🔆 *«أَمْ تَقُولُونَ إِنَّ إِبْراهيمَ وَ إِسْماعيلَ وَ إِسْحاقَ وَ يَعْقُوبَ وَ الْأَسْباطَ كانُوا هُوداً أَوْ نَصارى قُلْ أَ أَنْتُمْ أَعْلَمُ أَمِ اللَّهُ وَ مَنْ أَظْلَمُ مِمَّنْ كَتَمَ شَهادَةً عِنْدَهُ مِنَ اللَّهِ وَ مَا اللَّهُ بِغافِلٍ عَمَّا تَعْمَلُونَ»* 🔆 *«يا مى‌گوييد: «ابراهيم و اسماعيل و اسحاق و يعقوب و اسباط، يهودى يا نصرانى بودند»؟! بگو: «شما بهتر مى‌دانيد يا خدا؟! و چه كسى ستمكارتر است از آن‌كس كه گواهى و شهادت الهى را كه نزد اوست، كتمان مى‌كند؟! و خدا از اعمال شما غافل نيست.»* 📗 سوره بقره، آیه ۱۴۰ 💢 *ما گمان می‌کنیم دعوای چپ و راست، ویژۀ زمان فعلی است. این دعوا ریشه در تاریخ دارد.* گروهی می‌گویند ابراهیم، اسماعیل و فرزندان یعقوب، یهودی بودند، یک دسته دیگر می‌گویند نصرانی بودند. 🔷🔹 *حال آیه می‌گوید: چرا جناحی‌ فکر می‌کنید؟! اینها مسلمانند، نه یهودی‌اند نه نصرانی. وقتی مسلمان شدند هر کدامشان تابع نظر حق‌اند.* ⁉️ نکند ما جزو گروهی باشیم که به افراد مُهر می‌زنند. آن هم مُهری طبق میل خود. آن‌ها که می‌گویند یهودی یا نصاری درواقع سلائق خودشان را بزرگ و پُررنگ می‌کنند. ✅ ما باید فقط حرف خدا را قبول کنیم نه حرف خود و دیگران را. ‼️ ما مذهبی‌ها خیلی دچار فتنه می‌شویم و بین خودمان فاصله می‌اندازیم. گاه ما به جای اینکه از فتنه جلوگیری کنیم، خودمان فتنه‌افروز می‌شویم و. جالب آنکه این فتنه‌افروزی را یک رسالت برای خود تلقی می‌کنیم! 📚 «گزیده‌ای از بیانات استاد زهره بروجردی، محرم۱۴۰۳» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
۲۰ 🔆 *«كُنْتَ قَبْلَ كُلِّ شَىْءٍ، وَكَوَّنْتَ كُلَّ شَىْءٍ، وَقَدَرْتَ عَلىٰ كُلِّ شَىْءٍ، وَابْتَدَعْتَ كُلَّ شَىْءٍ، وَأَغْنَيْتَ وَأَفْقَرْتَ، وَأَمَتَّ وَأَحْيَيْتَ، وَأَضْحَكْتَ وَأَبْكَيْتَ؛ وَعَلَى الْعَرْشِ اسْتَوَيْتَ، فَتَبارَكْتَ يَا اللّٰهُ وَتَعالَيْتَ»* 🔆 *«پیش از هر چیز بودی و همه‌چیز را پدید آوردی و بر هر چیز توانا بودی و همه‌چیز را نو آفریدی و توانگر نمودی و ناتوان ساختی و میراندی و زنده نمودی و خنداندی و گریاندی؛ و بر فرمانروایی هستی، چیره گشتی، پس خجسته بودی، ای خدا و بلندی گرفتی.»* 🔷 با خدایی آشنا شدیم که سابقۀ وجودی‌اش قبل از هر چیزی بوده و هست لذا عرض می‌کنیم: ✨ *عشق از معشوق اول سر زند تا به عاشق جلوه دیگر کند* 🔷 یعنی اول خدا ما را دوست داشته که خلق کرده است؛ سپس ما خدا را دوست داشته‌ایم. 🔆 «کنْتَ قَبْلَ کلِّشَىْ‏ءٍ» 🔷 قبل از هر چیز تو بودی قبل از اینکه من باشم تو بودی! من تو رادوست نداشتم؛ اما تو مرا دوست داشتی؛ چون ما نبودیم که عاشقی بدانیم، فقط تو بودی که عاشقی را می‌دانستی و آموزش دادی. ✍🏼 در عبارت «لا حولَ وَ لا قُوًَةَ الا بالله» متذکر می‌شویم که همۀ کارها به عهدۀ خداست و ما حتی در بعضی امور کوچک هم نقشی نداریم. 🔷 هرکاری که انجام می‌شود با قوۀ اوست و قبل از هر خیری که بخواهد از ما صادر شود خدا فاعل و مهیمن بر آن است. دیگران در ظاهر ما را می‌بینند؛ اما باطناً خدایی وجود دارد که پشتیبان و قبل از شروع کار ما بوده است. 🔷 خدای سبحان همۀ موجودات را موحد و درستکار و با فطرت الهی آفرید، اشرار و کفار با انتخاب خود به این وضعیت دچار شدند و بر خلاف فطرت خود حرکت کردند. 🔷 هر یک از انسانها به‌دلیل معصوم نبودن می‌توانند وجود آلوده به پلیدی خود را با حول و قوۀ الهی تطهیر کنند. 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام