#مناجات_المحبین ۱۳
🔆 *«اللّٰهُمَّ اجْعَلْنا مِمَّنْ دَأْبُهُمُ الارْتِياحُ إِلَيْكَ وَالْحَنِينُ، وَدَهْرُهُمُ الزَّفْرَةُ وَالْأَنِينُ»*
🔆 *«خدایا ما را از کسانی قرار ده که شیوهها و اشتیاقشان آرام گرفتن به درگاه توست و روزگارشان آه و ناله است.»*
❇️ خدایا! عدهای راحتی خود را در با تو بودن میدانند ، با وصل به تو آرامش میگیرند و وقتی با تو نیستند، آرام و قرار ندارند.
🔷🔹 *یکی از مصادیق وصل به حق، نماز است*.
❇️ خدایا! ما را جزو کسانی قرار بده که نماز را دوست دارند و به تو اظهار عشق میکنند.
❇️ خدایا ما را جزو کسانی قرار بده که روزگارشان با نالهای آتشین از سوز عشق است و این سوز در آنها دائمی است و با این ناله به سر منزل وصال میرسند.
🔆 *«جِباهُهُمْ سَاجِدَةٌ لِعَظَمَتِكَ، وَعُيُونُهُمْ سَاهِرَةٌ فِى خِدْمَتِكَ»*
🔆 *«خدایا مرا جزو بندگانی قرار بده که پیشانیشان در مقابل عظمت تو سجده میکند.»*
🔷🔹 *جایزۀ خدای سبحان در سجده این است که پردهها را کنار میزند و مقام ولایت را نشان میدهد.*
🔶🔸 *بعضی از بندگان الهی چند ویژگی دارند:
🔸١. دریافتکنندۀ عطاهای خاص هستند.
🔸٢. در پیشانی آنها اثر سجده هویداست.
🔸٣. عظمت خدا را ادراک میکنند که در مقابل آن سجدۀ طولانی دارند.
🔸٤. چون عاشق حقاند، چشمهای آنان دائماً بیدار است و در استخدام شبانهروزی خدا قرار دارند.
🔸٥. علیالدوام حضور ولیّ الهی را احساس میکنند و خود را در محضر او میبینند.*
📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی»
🌐 emamraoof.com
هدایت شده از امام رئوف (استاد زهره بروجردی)
#دعای_صبحگاهی
🔆 *دعای صبحگاهی روز پنج شنبه* را میتوانید در لینک زیر قرائت نمایید:
🌐 http://emamraoof.com/?p=12141
#حدیث_روز
#فلسطین ۱
🇯🇴 سالیان درازی است که مسألۀ فلسطین توجه افکار عمومی جهان و سازمانهای بینالمللی را به خود مشغول ساخته است. این مسأله از جهات متعددی قابل پیگیری و بررسی است.
🔘 وضعیت رژیم اشغالگر قدس و مردم مظلوم فلسطین از دید حقوق بینالملل از دهههای ۶۰ و ۷۰ میلادی و شاید از سال ۱۹۱۷ بر اساس اعلامیۀ بالفور مطرح بوده است.
☑️ از نظر تاریخی، پیشینۀ سرزمین فلسطین به سالهای پیش از میلاد و دورۀ حضور کنعانیها در آن جا میرسد. در حقیقت، کنعانیها اجداد فلسطینیهای امروزی بودند و این سرزمین هم معمولاً به نام سرزمین کنعان شناخته شده است.
☑️ از نظر تاریخی، یهودیها برای دورههای کوتاه در بخشی از این سرزمین، زندگی میکردند و تاریخ هیچگاه به حاکمیت یهود در این سرزمین اشاره نکرده است. البته به اشغال این سرزمین به دست یهودیان اشاره شده، ولی تاریخنویسان، سیاستمداران و صاحبنظران دربارۀ این که حاکمیت از آنِ یهودیها، بوده است، تردید کردهاند.
⬜️ از سوی دیگر، حاکمیت و کثرت جمعیت این سرزمین در درجۀ اول با کنعانیها و بعد با فلسطینیها بوده است.
📚 «حوزه.نت»
🌐 emamraoof.com
#منکرات_فراموش_شده ۴۶
💠 *«ادامه آیه سی و پنجم سوره فصلت»*
✍🏼 جهت درک بهتر مطلب این بحث را با مثالی آغاز میکنیم:
🌀 کارگری را در نظر بگیرید که *قبل از آغاز کار، مزد خود و شرایط کار خود را مطرح میکند.*
کارگر دیگری *دستمزد خود را منوط به رضایتمندی از کارش و بر اساس نظر صاحب کار مطالبه میکند.*
اما در حالت سوم کارگر چیزی مطالبه نمیکند و میگوید مهم نیست برای من چه مقدار مزد مدنظر دارید، *مهم این است که این کار را از من نگیرید و اجازه دهید بمانم.*
◀️ *تفاوت این سه درخواست را ببینید. انسان نیز باید در محضر مولای خود چنین باشد.*
✅ *یاران اباعبدلله نیز چنین بودند. در ابتدای راه نپرسیدند که اگر با تو همراه شویم چه پاداشی دریافت میکنیم؟ گرچه حضرت خود بارها به آن اشاره کرد؛ ولی آنها فقط طالب معیت امام خود بودند. پس بهترین نصیب آنها شد.*
◀️ اکنون طبق این آیه آموختیم *برای ایجاد الفتی عمیق طلب احسن باید کرد.*
✅ احسن این است که برای بهشت کاری را انجام ندهیم و فقط و فقط قرب حق را بطلبیم. گرچه بسیار دشوار است و صبوری لازم دارد.
⁉️ این صبوری را چگونه باید بهدست آورد؟
⬜️ گفته شد که منیت، آفت این مسیر است. پس *خودمان توان کسب این همه صبر را نداریم* و حلم و شکیبایی را نیز باید از خود پروردگار مطالبه کنیم.
⬜️ *خداوند سبحان نیز وقتی این همه طلب را از بندۀ خود نظاره میکند نهتنها اخلاص وافر و صبر جمیل عنایت میکند، بلکه والاترین جایگاه خود را به این عبد مخلص صابر عنایت میکند.*
📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی»
🌐 emamraoof.com
#پرواز_شمع
🌹 *«شهید سعید بیاضیزاده»*
🌷 سعید دوست نداشت دوستان نزدیکش به وی وابسته باشند، به همین خاطر گاهی با صمیمانهترین دوستش رابطهاش کمرنگ میشد.
🍃 مرتب می گفت: *«دوست ندارم وابسته به دنیا و تعلقاتش شوم، گاهی صمیمیت زیاد باعث اسارت انسان میشود و مانند غل و زنجیر برای انسان محدودیت ایجاد میکند.»*
🍃🍀 *طرز بیان شیوا، دلنشین و جذابی داشت، به همین خاطر زیاد به سخنرانی دعوت میشد؛* ولی حاضر به سخنرانی در جاهایی که وی را می شناختند، نمیشد. روستاهای نزدیک را انتخاب نمیکرد، معمولاً به مناطق محروم میرفت.
🍃🍀 برای اعتکاف جنوب کرمان و زابل را انتخاب میکرد، با این که مسیرهایی بسیار دور و سخت بود؛ ولی با دوستان روستایاش به همین مناطق میرفت.
💎با موضوع فلسفۀ ایثار و شهادت در مسجد یک روستا سخنرانی کرد و خیلی خوب بحث شهادت و وظیفه هر فرد مسلمان در شرایط حاضر را بررسی و جمعبندی کرد.
💎هر سال بین ۱۰۰ نفر از طلاب المپیاد برگزار میشد که او جزو نفرات برتر بود. «اول تا سوم». ولی *سعید انسان مخلص باگذشت، خوشبرخورد و اخلاقی بود که به سادگی افراد جذب وی میشدند.*
💎 *سعید نخبۀ علمی و درسی حوزه علمیۀ قم بود.* زودتر از موعد مقرر درسش را تمام کرده بود، بالاترین نمرهها را میگرفت و اهل کوشش و تلاش بود.
🌷 هرگز بیکار نمیشد، فعال، پرجنب و جوش و روحیه جهادی در سراسر زندگیاش مشهود بود. از هر فرصتی برای شرکت در اردوی راهیان نور گرفته تا اردوهای جهادی بهره میبرد. *در حال تکاپو و تلاش بود و هرگز آرام نمینشست.*
📚 «پایگاه خبری حیات»
🌐 emamraoof.com
#ادبستان_کربلا ۵۴
✍🏼 طبق روایات *امام صادق و امام رضا علیهماالسلام برای حضرت سیدالشهداء روضه میخواندند* و گریه میکردند.
✅ *اگر حال ما با گریه بر حسین علیهالسلام خوب میشود، بدلیل تأسی به آن بزرگواران است.*
◻️◽️ *اشک خالصانه برای اباعبدلله ادب است و شکل ما را عوض میکند.* به گفتۀ بعضی از علما باکی بر مصیبت حسین علیهالسلام شکل بهشت میشود.
◻️◽️ اشک خالصانه *ما را به گونهای طاهر و خالص میکند،* که صورت ملکوتیما «لیس کمثله شیء» میشود.
🍃 روایت داریم همه بهشتی ها یک شکل هستند، همه بهشتیها شکل امیرالمومنین هستند. حال *وقتی شما گریه میکنید، شکل اولیاء تان میشوید،* چون همه اولیاء برای اباعبدالله گریه میکردند، همه اولیا اشک خالصانه داشتند.
◻️◽️ *اشک خالصانه برای اباعبدلله رنگ ما را عوض میکند.ظاهر ما را عوض میکند.*
🍃 حضرت علیبنموسی الرضا فرمود: «فابکِ لِلحُسَین».
پشت پردۀ این اشک، سرعت سیر و تحول نهفته است.
◻️◽️ *توشۀ آخرت ما گریه است.* احتیاج نیست دستمال اشکی ِما را داخل کفن بگذارند، ملائکه خودشان قطرۀ اشکها را جمع میکنند.
📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی»
🌐 emamraoof.com