eitaa logo
امام رئوف (استاد زهره بروجردی)
2هزار دنبال‌کننده
5.2هزار عکس
79 ویدیو
9 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🌹 نماز لیلة الدفن براي شهید نیلفروشان عزیز كه گردن تک تک ما حق دارد آقای عباس نیلفروشان فرزند حاج مصطفی طریقه نماز شب اول قبر : دو رکعت است رکعت اول : بعد از سوره حمد ، آیة الکرسی رکعت دوم : بعد از سوره حمد ، ده مرتبه سوره قدر در آخر بعد از پایان نماز می گوییم : اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحمدٍ وَ آلِ مُحمدٍ وَ ابْعَثْ ثَوابَها اِلی قَبرِ عباس نیلفروشان فرزند مصطفی ♦️نماز لیلة الدفن را در هر زمان از شب اول قبر (از اول شب تا صبح) می‌توان خواند؛ اما بهترین وقت آن بعد از نماز عشا است.💔 شهادت گواراي وجودش
💠 *«معرفی یک نعمت الهی!»* 🔆 *«وَ اعْلَمُوا أَنَّ حَوَائِجَ النَّاسِ إِلَیكُمْ مِنْ نِعَمِ‏ اللَّهِ عَلَیكُمْ فَلَا تَمَلُّوا النِّعَمَ فَتَحُورَ نِقَما»* 🔆 *«و بدانید به راستی نیازمندی مردم به شما یکی از نعمت‌های الهی بر شماست پس از وجود این نعمت ملول نشوید (که اگر ملول شوید) آن نعمت تبدیل به نقمت می‌شود.»* 📙 بحارالانوار، ج۷۵، ص۱۲۲ 🔷 اگر خداوند برطرف شدن نیاز کسی را به ما واگذار می‌کند یک نعمت است که اگر از وجود آن در دل خوشحال نباشیم؛ تبدیل به نقمت می‌شود. 🔶 ملول نشدن یعنی نه در ظاهر و نه در دل از رفع نیاز افراد خسته نشویم. این لطف خداست که به شخصی اجازه دهد تا نیاز مخلوقاتش را برطرف کند. 🔷 با این دیدگاه، توقعات و دلخوری‌های ناشی از برآورده نشدن آن برطرف می‌شود. 🔶 *نعمتی که فرد از آن لذت نبرد نقمت است.* 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
🔆 *دعای صبحگاهی روز جمعه* را می‌توانید در لینک زیر قرائت فرمایید: 🌐 https://emamraoof.com/?p=34999
🟩 *«سیمای امام زمان (عج) از دیدگاه قرآن»۳* 🍃 سـورة ملک، آیة ۳۰ می‌فرماید: 🔆 *«قُلْ أَرَأَیتُمْ إِنْ أَصـْبَحَ ماؤُکمْ غَوْراً فَمَنْ یأْتـِیکمْ بـِماءٍ مَعِین»* 🔆 *«بگو: به من خـبر دهـد اگر آبهای (سرزمین) شما در زمین فرو رود، چه کسی می‌تواند آب جاری و گوارا در دسترس شـما قـرار دهد؟!»* ✍🏼 در این آیه، «ماء مَعِین» را بـه آب جـاری تـفسیر کرده‌اند؛ ولی در روایات متعددی از اهل بیت بـه وجـود مبارک امام عصر تطبیق شده است که به نقل دو نمونه بسنده می‌کنیم: 🔹 الف) «علی‌بـن‌جـعفر» تفسیر این آیه را از برادرش امام کاظم علیه‌السلام پرسید، امـام در جـواب او فرمود: 🔆 *«إِذَا غـَابَ عـَنْکمْ إِمـَامُکمْ فَمَنْ یأْتِیکمْ بِإِمَامٍ جـَدِیدٍ»* 🔆 *«زمانی که امام شما غایب شـود، چـه کسـی مـی‌تواند بـرای شما امام جـدید بیاورد؟»* 📙 اصول کافی، ج۲، ص۳۳۹ 🔹 ب) ابـو بصیر در تفسیر آیه از امام باقر علیه‌السلام روایت کرده است: 🔆 *«هَذِهِ نَزَلَتْ فِی الْقَائِمِ یقُولُ إِنْ أَصْبَحَ إِمَامُکمْ غَائِباً عَنْکمْ لَا تـَدْرُونَ أَینَ هـُوَ فَمَنْ یأْتِیکمْ بِإِمَامٍ ظَاهِرٍ یأْتِیکمْ بِأَخْبَارِ السـَّمَاءِ وَ الْأَرْضِ وَ حـَلَالِ اللَّهِ وَ حـَرَامِهِ، ثـُمَّ قَالَ: وَ اللَّهِ مَا جَاءَ تَأْوِیلُ الْآیةِ وَ لَا بُدَّ أَنْ یجِی ءَ تَأْوِیلُهَا»* 🔆 *«این آیه دربارۀ امـام قائم نازل شده است، می‌گوید: اگر امام شما غایب شود، و ندانید کجاست، چه کسی برای شما امام ظاهر می‌آورد که اخبار آسمانها و زمین، و حلال و حرام خدا را برای شـما شـرح دهد؟ سپس امام فرمود: به خدا سوگند! تأویل این آیه هنوز نیامده و سرانجام خواهد آمد.»* 📙 تفسیر کنز الدقائق، ج ۱۳، ص ۳۶۷ 🍃 در «تفسیر نمونه» پس از نقل روایت فوق، می‌نویسد: 🔆 «روایات در این زمینه فراوان است، باید توجه داشت که همه از باب «تطبیق» است، و به تـعبیر دیگـر، ظاهر آیه مربوط به آب جاری است که مایۀ حیات موجودات زنده است و باطن آیه، مربوط به وجود امام، علم و عدالت جهان‌گستر اوست که آن نیز مایۀ حـیات جـامعۀ انسانی است.» 🔹 بارها گفته‌ایم: آیات قـرآن معانی متعدد، ظاهر و باطن دارد؛ ولی این نکته را نیز مؤکداً تکرار می‌کنیم: پی بردن به بطون آیات، جز برای پیامبر و امام معصوم ممکن نیست، و هیچ کس حق ندارد چیزی بـه عـنوان باطن آیه از پیش خود مطرح کنـد، آنـچه ما می‌گوییم، مربوط به ظواهر آیات است، و آنچه مربوط به بطون آیات است، فقط باید از معصومین بشنویم. 📚 «حوزه.نت» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
🔆 *«وَ نَحْنُ نَقُولُ الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمِين»* 🔆 *«تا ما بگوییم: ستایش خاص خدا، پروردگار جهانیان است.»* 🔶 در اين قسمت از دعا، گویا از حضرت سوال می‌کنیم: در ما می‌بینی که روزى گرداگرد تو حلقه بزنیم و این صحنه‌هاى ذكر شده را مشاهده كنيم و سپس بگوييم:«الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمِين» 🔶🔸 *آنچه در این بخش از دعای ندبه بسیار زیبا و چشمگیر است، حرکت جمعی است: «نَحنُ نَقُول».* 🔶 در عصر ظهور خوشی ما به این است که میان جمعی سالم قرار گرفته‌ایم؛ جمعی که تنها حکم امام بر آن‌ها حاکم است؛ به همین جهت هیچ اختلافی بین آن‌ها نیست. 🔶🔸 خدا را شكر مى‌كنيم كه شاهد تجلّى ربوبيت و تربيتش در كل عالم هستيم. خدا را شاکریم روزگارى را سپرى مى‌كنيم كه بندگانش در سراسر جهان، به گونه‌اى پرورش يافته‌اند كه میان آن‌ها هيچ نزاعى نيست. 🔶 همه تحت فرمان و مأموم امامى هستند كه پرچم عدالت را در كل عالم به اهتزاز درآورده است. 🔶🔸 در دورۀ ظهور، مهم‌ترین جلوۀ ما شاکر بودن ماست. روزگاری که بتوانیم هم ذاکر باشیم، هم شاکر. هم ذکر حمد بر زبانمان باشد و هم حضورمان حضوری شاکرانه باشد و با همۀ وجود در خدمت ولیّ‌الله قرار گيريم. 🔶 *زمان ظهور با حامد بودن‌مان به اذن حق با تمام هستی همسو و هماهنگ می‌شویم.* 🔶🔸 برخى از ما از آن روز موعود مى‌هراسيم؛ زيرا نگران هستيم كه در گروه ظالمان و متكبران باشيم و با قهر حضرت مواجه شويم. 🔶 *در دعاى ندبه طالب روزى هستيم كه در كنار امام خود قرار گيريم و بگوييم: «الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمِين» اين حمد و شكر به اين معنا خواهد بود كه در شمار اهل انكار و كبر و ستم نبوده‌ایم.* 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
💠 *«تفکر ناصحیح: جزئی‌نگری»* 🔆 *«وَإِذَا قِيلَ لَهُمْ آمِنُواْ بِمَا أَنزَلَ اللّهُ قَالُواْ نُؤْمِنُ بِمَا أُنزِلَ عَلَيْنَا وَيَكْفُرونَ بِمَا وَرَاءهُ وَهُوَ الْحَقُّ مُصَدِّقًا لِّمَا مَعَهُمْ قُلْ فَلِمَ تَقْتُلُونَ أَنبِيَاءَ اللّهِ مِن قَبْلُ إِن كُنتُم مُّؤْمِنِينَ»* 🔆 *«و چون به آنان گفته شود به آنچه خدا نازل كرده ايمان آوريد مى‏گويند ما به آنچه بر [پيامبر] خودمان نازل شده ايمان مى‏آوريم و غير آن را با آنكه [كاملا] حق و مؤيد همان چيزى است كه با آنان است انكار مى‏كنند بگو اگر مؤمن بوديد پس چرا پيش از اين پيامبران خدا را مى‏كشتيد.»* 📗 سوره بقره، آیه۹۱ 🔷 ایه در ارتباط با یهودیان است، زمانی‌که به آنان گفته می‌شود به قرآن ایمان آورید، گویند ما به تورات ایمان داریم و با بسنده کردن به تورات، قرآن را تکذیب می‌کنند، درحالی‌که قرآن تورات را تصدیق می‌کند و علاوه بر آن دستوراتی در آن بیان شده است که در تورات نیامده بود. 🔶 یکی از تصورات ناصحیح بسنده کردن به بخشی از دین و بی‌نیازی از سایر قسمت‌های آن است! برای مثال برخی دلیل تدین خود را دزدی نکردن و دروغ نگفتن می‌دانند! درحالی‌که مرتکب بسیاری از رذائل دیگر می‌شوند! 🔷 یکی از تصورات ناصحیح بی‌نیازی از کمال است.در این تصور انسان نیازی به کمال در خود احساس نمی‌کند و موجودی خویش را کافی می‌داند و به آن قناعت می‌کند. حال آنکه قناعت در کمال، هرگز جایز نیست. 🔶 قناعت اگر در امور مادی باشد بسیار پسندیده و نیکوست و اگر در امور معنوی باشد بسیار ناپسند و منفور است. 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام