هدایت شده از امام رئوف (استاد زهره بروجردی)
#دعای_صبحگاهی
🔆 *دعای صبحگاهی روز یکشنبه* را میتوانید در لینک زیر قرائت فرمایید:
🌐 https://emamraoof.com/?p=34991
#حدیث_روز
🌹 *«شهادت میرزا کوچک خان»*
🍃 میرزا کوچک خان جنگلی، مظهر روحانیت مبارز و بنیانگذار حرکت مسلحانه همراه با بار عقیدتی، و مجاهدی خستگیناپذیر و نستوه بود که در آشفتهترین سالهای تاریخ معاصر ایران، ندای توحید سرداد و علیه کفر و طاغوت و بیگانهپرستی قیام کرد، و در این راه ایثارگرانه حماسه آفرید.
🔶 میرزا، هفت سال، مظلومانه و با سلاحی اندک، در سایۀ ایمان و بردباری، در مقابل ظلم و تجاوز ایستادگی کرد و از درختان سرسبز خطۀ شمال، جبههای غرورآفرین دربرابردشمنان ایمان و ایران ساخت.
🍃 ظهور میرزا از میان جنگلهای خرم و انبوه گیلان، نور امیدی بود که در دلها درخشیدن گرفت و یکبار دیگر ایران و ایرانی را به خود آورد.
🔶 اگر نبود خیانتهای پیدرپی و فریبکاریهای دشمنان، وی پس از اعلام استقلال در گیلان، گسترۀ حکومت مردمی خود را به همۀ ایران میکشید و تمام ایران را همچون خطهچۀ سرسبز گیلان، شاد و خرم میکرد.
🔶 اما دست خیانت در یازدهم آذر ماه سال یک هزار و سیصد شمسی، میان سر وَ تن او جدایی افکند و ایران اسلامی را از یکی از غیورترین سرداران خود، محروم کرد.
📚 «حوزه.نت»
🌐 موسسه علمیه السلطان علیبنموسیالرضا علیهالسلام در فضای مجازی:
سایت
| بله | ایتا | تلگرام
#پندارهای_نادرست۳۶
💠 *«از دل برود، هر آن که از دیده برفت»*
🔆 *«قَالُواْ تَالله تَفْتَأُ تَذْكُرُ يُوسُفَ حَتَّى تَكُونَ حَرَضًا أَوْ تَكُونَ مِنَ الْهَالِكِينَ»*
🔆 *«گفتند: به خدا آن قدر از یوسف یاد می کنی تا سخت ناتوان شوی یا جانت را از دست بدهی»*
📗 سورۀ یوسف، آیه ۸۵
⬜️ حضرت یعقوب سالیان سال حضرت یوسف را ندید. برادران حضرت یوسف تصور میکردند اگر او را از دیدرس پدر دور کنند، حضرت یعقوب به ندیدن وی عادت میکند و مِهر او از دلش محو میشود؛ اما این هدف محقق نشد.
✅ *اگر محبتی در دل رسوخ کرده باشد، هرگز از دل خارج نمیشود.*
💢 گاهی اوقات به اشتباه تصور میکنیم قدرت حواس ظاهری ما بسیار زیاد است و چشم ظاهری ما میتواند بر باطنمان تأثیر بگذارد، در حالیکه اینطور نیست. *نباید بیش از اندازه روی حواس ظاهری خود حساب باز کنیم، حواس باطنی به مراتب قویتر از حواس ظاهری هستند.*
📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی»
🌐 موسسه علمیه السلطان علیبنموسیالرضا علیهالسلام در فضای مجازی:
سایت
| بله | ایتا | تلگرام
🔶🍃🔶🍃🔶🍃🔶🍃🔶🍃🔶
🔶 *باسلام واحترام*
🍃 *موسسه علمیه السلطان علی بن موسی الرضا علیه السلام هرهفته به نیت سلامتی وتعجیل در فرج وجود مقدس حضرت ولی عصر(عچ) قربانی می کندودر میان افراد کم برخوردار توزیع می نماید*.
🍃 *شما می توانید دراین امر خداپسندانه با موسسه همراه باشید*
💠 *شماره کارت زیر به این امر اختصاص دارد وموسسه برای قربانی جهت سلامتی امام زمان (عج)شماره دیگری ندارد*.👇
5022-2970-0022-9646
#از_وهم_تا_حقیقت۱۹
🔆 *«وَ قاسَمَهُما إِنِّي لَكُما لَمِنَ النَّاصِحينَ»*
🔆 *«شیطان آدم و حوا را قسم داد که من برای شما از ناصحین و دلسوزان هستم.»*
📗 سوره اعراف، آیه ۲۱
💢 گاهی نقشهای میکشیم و خودمان هم میفهمیم بدجنس شدیم! گاهی آنقدر خود را قبول داریم و بصورت نادرست خود را برای دیگران حقیقی جلوه میدهیم!
💢 گاهی پیشنهادی میدهیم که در کُنه آن پیشنهاد، منافع خودمان مطرح است با اینکه قسم میخوریم که خیر طرف مقابل را میخواهیم! وقتی لایههای درونی خود را بررسی میکنیم خواستۀ خودمان بوده است نه خیر او.
💢 گاهی یک جوری خلاف را حقیقت به دیگران معرفی میکنم که ذرهای تردید در آن قضیه ندارند، کسی دچار شبهه هم نمیشود. همان کاری که شیطان با آدم و حوا کرد. قسم خورد به مقدسات، دیگران را جوری گرفتار میکند که سالها مشکل دارند.
🔆 *«قالا رَبَّنا ظَلَمْنا أَنْفُسَنا وَ إِنْ لَمْ تَغْفِرْ لَنا وَ تَرْحَمْنا لَنَكُونَنَّ مِنَ الْخاسِرينَ»*
🔆 *«(آدم و حوّا) گفتند: پروردگارا! ما بر خويشتن ستم كرديم و اگر ما را نبخشايى و رحم نكنى، قطعاً از زيانكاران خواهيم بود.»*
📗 سوره اعراف، آیه ۲۳
⬅️ بعداز اینکه آدم و حوا از درخت منهیه خوردند، فرافکنی نداشتند؛ بلکه گفتند: خدایا! تو نهی کردی؛ اما ما جدی نگرفتیم، مقصر تمام قصور و تقصیر خودمان هستیم.
✅ *باید توجه کنیم که در مشکلات خودمان مقصر هستیم نه دیگری.
‼️اگر ما جای آدم و حوا بودیم انگشت اشاره را بهسوی ابلیس میگرفتیم.
✅ *وقتی ما اهل حقیقت بشویم یکی از علائمش این است که گناه را به گردن کسی نمیاندازیم. علت اینکه اهل حقیقت دائم استغفار میکنند چون هیچ توجیهی ندارند.*
📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی»
🌐 موسسه علمیه السلطان علیبنموسیالرضا علیهالسلام در فضای مجازی:
سایت
| بله | ایتا | تلگرام
#آزمایشهای_الهی۱۳
💠 *«اظهار ادب در برابر نعمتها»*
🔆 *«وَإِذْ قُلْنَا ادْخُلُواْ هَذِهِ الْقَرْیةَ فَكُلُواْ مِنْهَا حَیثُ شِئْتُمْ رَغَدًا وَادْخُلُواْ الْبَابَ سُجَّدًا وَقُولُواْ حِطَّةٌ نَّغْفِرْ لَكُمْ خَطَایاكُمْ وَسَنَزِیدُ الْمُحْسِنِینَ»*
🔆 *«و (به خاطر بیاورید) زمانى كه گفتیم: وارد این قریه (بیت المقدّس) شوید و از (نعمتهاى فراوان) آن، هر چه مىخواهید با گوارایى بخورید و از درِ (معبد بیت المقدّس) سجدهكنان و خاشعانه وارد شوید و بگویید: «حِطّة» (گناهان ما را بریز)، تا ما خطاهاى شما را ببخشیم و به نیكوكاران، پاداشى افزون خواهیم داد.»*
📗 سوره بقره، آیه ۵۸
🔷🔹 خدای سبحان نعمات فراوان و وسیعی در اختیار ما گذاشته است که نباید این نعمات را در زندگی خود عادی ببینیم و قانونی برای استفاده از آن نداشته باشیم.
⬅️ خدا میگوید در برابر این نعمات باید خضوع داشته باشید. یعنی باور کنید که لیاقت هیچکدام از این نعمات را ندارید؛ پس بابت دریافت آنها گردنکشی نکنید.
💢 گمان نکنیم که اگر نعمتی به ما رسیده است به خاطر آباء و اجدادمان بوده و یا مستحقش بودهایم.
🔷🔹 قرآن میگوید: «وَادْخُلُواْ الْبَابَ سُجَّدًا»، یعنی برای هر نعمتی که به شما رسیده است خضوع داشته باشید. حق به جانب نباشید.
⬅️ *برای وارد شدن و استفاده از نعمتها خاضع و ذاکر خدا باشیم و شُکر آن را به جا بیاوریم.*
📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی»
🌐 موسسه علمیه السلطان علیبنموسیالرضا علیهالسلام در فضای مجازی:
سایت
| بله | ایتا | تلگرام
#شرح_دعای_کمیل۵۶
🔆 *«اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِعَظَمَتِكَ الَّتِي مَلَأْتَ أَرْكَانَ كُلِّ شَيْءٍ»*
🔆 *«خدایا! به عظمت خودت قسم، به عظمتی که ستونهای هر چیز را پر کرده و همه جا را گرفته است، عظمت وجود میخواهم.»*
⁉️ سوالی که ذهن را بهخود مشغول میکند آن است که در صورت ادراک عظمت خداوند چرا انسان رسماً گناه میکند؟
🔷🔹 در جواب بیان میشود که گناه از درک نکردن اسم عظیم خداوند حکایت میکند؛ چرا که درک عظمت خداوند تواضع را بههمراه دارد.
✅ *در واقع به میزانی که انسان الهی و جبروتی شود، عقل او فعال میشود و عظمت خداوند را درک میکند و بر این باور است که خداوند سبحان به وصف در نمیآید و باید در مقابل عظیم مطلق سر تواضع خم کرد.*
🔷🔹 خداوند دارای اسامی ظاهری و باطنی است. عظیم یکی از اسامی ظاهری خداوند است و مالک از اسامی باطنی حقتعالی.
🔷🔹 عظمت برای انسان هیبت ایجاد میکند. حال آیا عظمت که هیبتزاست، از اسامی جمالی خداوند است یا جلالی؟
عظمت، از اسامی جمالیه خدای سبحان است نه از اسامی جلالیه.
📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی»
🌐 موسسه علمیه السلطان علیبنموسیالرضا علیهالسلام در فضای مجازی:
سایت
| بله | ایتا | تلگرام
هدایت شده از امام رئوف (استاد زهره بروجردی)
🔶🍃🔶🍃🔶🍃🔶🍃🔶🍃🔶
🔶 *باسلام واحترام*
🍃 *موسسه علمیه السلطان علی بن موسی الرضا علیه السلام هرهفته به نیت سلامتی وتعجیل در فرج وجود مقدس حضرت ولی عصر(عچ) قربانی می کندودر میان افراد کم برخوردار توزیع می نماید*.
🍃 *شما می توانید دراین امر خداپسندانه با موسسه همراه باشید*
💠 *شماره کارت زیر به این امر اختصاص دارد وموسسه برای قربانی جهت سلامتی امام زمان (عج)شماره دیگری ندارد*.👇
5022-2970-0022-9646
هدایت شده از امام رئوف (استاد زهره بروجردی)
#دعای_صبحگاهی
🔆 *دعای صبحگاهی روز دوشنبه* را میتوانید در لینک زیر قرائت فرمایید:
🌐 https://emamraoof.com/?p=34993
#حدیث_روز
💠 *«سیره سیاسی حضرت فاطمه زهرا سلاماللهعلیها»۷*
⬜️ این بار، انقلابی در مدینه رخ داده است؛ اما نه انقلابی رهاییبخش، بلکه انقلابی که مدینه را به عقب برده است.
🔷 چه درست گفته بود «سلمان فارسی» که گویی شقشقیّهای از دهانش بیرون جهیده بود و به مردمی که عمری پا در رکابِ عقیده و ایمان داشتند و جهاد کرده بودند و اینک اسیر سایۀ سکوت و سکون شده بودند، به پارسی سخن گفته بود که: «کردید و نکردید!»
⬜️ باری، فاطمه در عبارت کوتاهِ این غریبۀ آشنا، نه فقط حق شویَش را که از کفش بیرون کردهاند، میدید، بلکه فرق شکافتۀ او را و پارههای جگر حَسنش را و نعش به خون نشستۀ حُسینش را و اسارت زینبش را در پسِ مرگ غمبار خویش میبیند و اینک اوست که رنجور زخم هجوم شده و در خانه افتاده است.
🔷 زنان مهاجر و انصار به عیادتش آمدهاند و به او میگویند:
چگونه صبح کردی از بیماریت، ای دختر رسول خدا؟
و فاطمه پاسخ میدهد:
🍃 «به خدا، در حالی صبح کردم که از دنیای شما متنفرم، مردان شما را دشمن میشمرم، و از آنان بیزارم. آنان را آزمودم و دور افکندم و امتحان کردم و مبغوض داشتم... .»
🔷 زنان مهاجر و انصار، توبیخ و نهیب فاطمه سلاماللهعلیها را به مردانشان میرسانند. مردان مدینه با سرافکندگی نزد او میآیند و از بیعتی که کردهاند، پوزش میخواهند و میگویند:
🔷 اگر علی علیهالسلام پیش از این، حقایق را به ما میگفت، تصمیم دیگری میگرفتیم.
حضرت نهیبشان میزند و چنین پاسخ میدهد:
🍃 «دنبال کار خود بروید. دیگر پس از این عذرخواهی دروغین، عذری نیست و پس از این کوتاهی و تقصیرتان، کاری نیست.»
📚 «حوزه نت»
🌐 موسسه علمیه السلطان علیبنموسیالرضا علیهالسلام در فضای مجازی:
سایت
| بله | ایتا | تلگرام
#تفسیر_سوره_مریم۵۲
🔆 *«وَ وَهَبْنا لَهُمْ مِنْ رَحْمَتِنا وَ جَعَلْنا لَهُمْ لِسانَ صِدْقٍ عَلِیّاً»*
🔆 *«و از رحمت خويش به آنها عطا كرديم و براى آنان (در ميان مردم) نام بلند و نيكو قرار دادیم.»*
📗 سوره مريم، آیه ۵۰
🔶🔸 برای رحمت معانی متعددی بیان شده است:
🔸۱. امامت و جلودار؛
🔸۲. یعنی پیشوا بودن؛
🔸۳. مطلق ولایت الهی است؛ یعنی انواع کمالات و فیوضات و نعمات دنیوی و اخروی از مصادیق رحمت است.
❇️ خداوند سبحان بهعنوان هبه در برابر یک عمل ابراهیم، در نسل او نبوت را قرار داد که نماد رحمت و خیر دنیا و آخرت است.
⬜️ در مقابل هجرت حضرت ابراهیم از عموی مشرک خود، جایگاه متعالی و ماندگار به او عطا شد، پدر همۀ مسلمین قرار گرفت و برکت در نسل او قرار داده شد که این مقام موهبتی از خداوند سبحان بود.
❇️ بدین جهت تمام مذاهب اعم از مسیحی و یهودی و مسلمان خود را منسوب به حضرت ابراهیم میدانند و او را پیامبر خود میشمارند.
🔷 زبان صدق بهمعنای تعریفی است که بر زبان افراد جاری میشود؛ البته این تعریف واقعی است و هیچ مبالغهای در آن نیست.
🔷 اگر به کسی نعمت نبوت ارزانی شود، اثرات آن در اخلاق فاضله، اعمال صالح، حالات بسیار نیکو و مقامات بسیار متعالی نمودار میشود؛ اما اثر برتر در لسان صدق ظهور خاصی دارد که در آیه جداگانه ذکر میشود.
✍🏼 مفسرین گویند:«صادق» اسم خداوند و از اسامی جمالیۀ الهی است؛ یعنی خداوند صدق و حقیقت را به پوشش انسان کامل درآورد؛ در نتیجه عقیدۀ او با قول و فعلش مطابقت دارد و چنین فردی صادق شمرده میشود و تنها در وجودی الهی این هماهنگی یافت و اظهار میشود.
📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی»
🌐 موسسه علمیه السلطان علیبنموسیالرضا علیهالسلام در فضای مجازی:
سایت
| بله | ایتا | تلگرام
#زندگی_خردمندانه۲۳
💠 *«نگاه به رحمت بیکران خداوند»*
🔷 وقتی به رحمت الهی نگاه میکنیم و متوجه گستردگی آن میشویم و درمییابیم که ذرهای از لطف را نادیده نمیگیرد و ذرهای از حسنات در پیشگاه رحمت او گم نمیشود؛ یک ذره حسنۀ ما را زیاد میکند و رشد میدهد! یک ذره کار خیر ما را هفتصد برابر میکند! جایی برای ناامیدی وجود ندارد؛ پس به آن رحمت امیدوار میشویم.
🔶 وقتی باور میکنم که خدای سبحان کمین کرده تا خیرات من را رصد کند، حفظ کند و رشد دهد، به رحمت او امیدوار میشوم و دیگر، نگران کمکاری و نقصان خود نیستم.
🔷 در عین این که خودم را ناقص میبینم و کار خود را اندک میدانم؛ اما با توجه به رحمت الهی همچنان در مسیر بندگی مقاومت میکنم و همان کاری را که انجام میدادم، ادامه میدهم.
🔶 به تعبیر دیگر، ما یک نگاه به فقر خودمان داریم و یک نگاه به غنای حق. یک نگاه به ممکنالوجود بودن خودمان داریم و یک نگاه به واجبالوجود بودن خدای سبحان.
🔷 او چون واجبالوجود است، هیچ نیازی ندارد و غنی بالذات است؛ اما من چون ممکنالوجودم، دائماً به او نیاز دارم و چون نیاز دارم، باید همواره در محضر او بندگی داشته باشم، گرچه میدانم که بندگی من کجا و خدایی او کجا! بندگی من قابل قیاس با رحمت واسعۀ او در زندگی من نیست.
🔶 پس انسان به این صورت میتواند بین خوف و رجاء را جمع کند. این جمع بین خوف و رجاء، برای مردمِ عادی است.
📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی»
🌐 موسسه علمیه السلطان علیبنموسیالرضا علیهالسلام در فضای مجازی:
سایت
| بله | ایتا | تلگرام