eitaa logo
امام رئوف (استاد زهره بروجردی)
2هزار دنبال‌کننده
5.1هزار عکس
78 ویدیو
9 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔆 *«يا بَني آدَمَ لا يَفْتِنَنَّكُمُ الشَّيْطانُ كَما أَخْرَجَ أَبَوَيْكُمْ مِنَ الْجَنَّةِ يَنْزِعُ عَنْهُما لِباسَهُما لِيُرِيَهُما سَوْآتِهِما إِنَّهُ يَراكُمْ هُوَ وَ قَبيلُهُ مِنْ حَيْثُ لا تَرَوْنَهُمْ إِنَّا جَعَلْنَا الشَّياطينَ أَوْلِياءَ لِلَّذينَ لا يُؤْمِنُونَ»* 🔆 *«اى فرزندان آدم! مبادا شيطان فريبتان دهد، آنگونه كه پدر و مادرِ (نخستين) شما را از بهشت بيرون كرد، (با وسوسه‌ى خوردن از آن درخت) لباس را از تن آن دو بركند تا عورت‌هايشان را بر آنان آشكار سازد. همانا شيطان و گروهش شما را از آنجا كه شما آنها را نمى‌بينيد مى‌بينند. ما شياطين را دوستان و سرپرستان كسانى كه ايمان نمى‌آورند قرار داديم.»* 📗 سوره اعراف، آیه ۲۷ ❇️ خدای سبحان می‌فرماید: تو گمان می‌کنی شیطان مقصر است! ما شیاطین را ولیّ کسانی قرار دادیم که ایمان ندارند. شیطان بی‌دعوت جایی نمی‌رود. موجودی‌اش را بی‌جا مصرف نمی‌کند. وقتی ایمان من متزلزل شد، تزلزلش را بیشتر می‌کند! 💢 اینکه گمان کنیم شیطان بر همه مسلط است، توهمی بیش نیست. حقیقت آن است که تسلط شیطان بر کسانی است که ولایتش را از طریق قبولی وسوسه‌های شیطانی می‌پذیرند. ⬅️ *اجازۀ ورود و دخالت را به شیطان می‌دهیم که می‌تواند بر ما مسلط شود.* ✅ *برخی از افراد، حریم دارند؛ به همین دلیل به‌راحتی به شیطان اجازه نمی‌دهند کسی به حریم‌شان وارد شود. ما در مقابل شیطان نباید بدون حریم باشیم.* ❇️ آیت الله شاه آبادی می‌فرمود: «شیطان، سگ شکاری است، می‌داند با چه کسی درگیر شود. به صاحب باغ و فرزندان او کاری ندارد.، می‌داند آنها بیگانه نیستند. 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
🔆 *«أَرْحَمُ الرَّاحِمِین»* 🔆 *«مهربان‌ترین مهربانان»* ❇️ رحمت، مهربانى و رقتّى است که مقتضى احسان نسبت به شخص مرحوم است. گاهى فقط در مهربانى و گاهى فقط در احسان بکار می‌رود. ✴️ رحمت دربارۀ خدا به‌معناى احسان و نعمت است و ارحم الراحمین کسی است که بالاترین درجۀ احسان و بخشایشگری را داراست. ❇️ خدا رحم و احسان را به بندگان خویش ارزانی داشته است و این رحم و احسان در میان بندگان دارای مراتبی است تا جایی که مادران از این هدیۀ الهی بیشتر بهره برده‌اند. 🔶🔸 همچنین پیامبران نسبت به امت خویش اینگونه‌اند: 🔆 *«لَقَدْ جَاءكُمْ رَسُولٌ مِّنْ أَنفُسِكُمْ عَزِيزٌ عَلَيْهِ مَا عَنِتُّمْ حَرِيصٌ عَلَيْكُم بِالْمُؤْمِنِينَ رَؤُوفٌ رَّحِيمٌ »* 🔆 * «رسولى از خود شما به سويتان آمد كه رنجهاى شما بر او سخت است ، و اصرار به هدايت شما دارد و نسبت به مؤمنان رئوف و مهربان است.»* 📗 سوره توبه، آیه ۱۲۸ ❇️ به اذن حق در پیشرفت و کمال ما همه نقش دارند، عقل درونی ما نقش دارد، عقل بیرونی که وجود مقدس پیغمبر خاتم است، نقش دارد؛ اما اصل نقش با خدای سبحان است و خدا به عقل درونی و عقل بیرونی این نقش را داده است که ما را به کمال برسانند. ❇️ پیغمبر به اذن خدا راحم است؛ اما خدا «أَرْحَمُ الرَّاحِمِینَ» است. بالا ترین حد از مهربانی نزد خداست و تا جایی که امکان داشته باشد در حق بندگان خود لطف و مهربانی دارد. 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
پرس لاین دوشنبه ۱۲/آذر https://survey.porsline.ir/s/KlesHSj کلاس دستاوردهای ماندگار👆 ------------------------------------------- https://survey.porsline.ir/s/gAJz4p6 کلاس راهکارها👆
🔆 *دعای صبحگاهی روز سه شنبه* را می‌توانید در لینک زیر قرائت فرمایید: 🌐 https://emamraoof.com/?p=34987
💠 *«سیره سیاسی حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها»۸* ⏹️ داستان فاطمه و اصحاب قدرت با قصۀ«فدک» پایان نمی‌یابد و دوباره با هجوم به خانۀ وِی برای بردن علی به سوی بیعت ادامه می‌یابد. تاریخ به این واقعه که می‌رسد، شرم بر چهره دارد؛ علی و طناب و دست بسته، فریادهای فاطمه بر سر مهاجمان و سپس شکستن در و ضجه‌های دختر پیامبر و پهلوی شکسته و جنین ازدست رفته و سپس افتادن در بستر بیماری، همگی، رخدادهایی است که تاریخ نیز از گفتنِ آن بی‌تاب می‌شود... 🔷 و باز این دختر پیامبر است که در دفاع از «امامت»، فریادش را از پشت در خانه‌اش به آسمان شهر می‌رسانَد؛ اما گوش مدینه، کر است و نمی‌شنود. مردمی که سکوت علی را می‌بینند؛ سکوتی که بر هر دلی که «علی» را درک کند و زمانه را بشناسد، همچون صاعقه می‌زند و می‌سوزاند؛ اما به دل‌های سخت و سنگ این قوم، کارگر نیست! ⏹️ اینجاست که «مصلحت»، تنها توجیهی است که در ذهن مردم نقش می‌بندد و پاسخ عاجزانه‌ای برای فریادهای ویرانگر فاطمه می‌شود. 🔷 «مصلحت» همان تازیانۀ شومی است که صاحبان «زر و زور و تزویر» در همیشۀ تاریخ بر گُردۀ «حقیقت» ‌نواخته‌اند و زرنگ‌ها از آن تیغی ساخته و «حق» را به‌سوی قبله و به نام خدا ذبح شرعی کرده‌اند و همچون گوشت قربانی بر سفرۀ ایمان و باور مردم نهاده‌اند... ⏹️ و اینک ناباورانه، این تیغ و تازیانه در کف دوستان دیروز علی است تا بر امامتش بتازند و آن را به مسلخِ «قدرت» ببرند. 📚 «حوزه نت» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
🔆 *«اللَّهُمَّ إِنیِّ أَعُوذُ بِکَ مِن … تَعَاطِی الْکُلْفَةِ.»* 🔆 *«خدایا! من به تو پناه می برم از اینکه كارهایم را با تكلف و سختی انجام دهم.»* 📘 صحیفه سجادیه، دعای هشتم 💢 «کار را سخت دیدن» طبق فرمایش امیرالمومنین علیه‌السلام صفت منافقین است. ✅ مؤمن کار را سبک می‌داند؛ زیرا روی حول‌و‌قوۀ خدا حساب باز می‌کند؛ به همین جهت همۀ کار‌ها برای او آسان می‌شود. ✅ وقتی معتقدیم که خداوند مشتری کارهای ماست و كارهای اندک ما را به قیمت هنگفت می‌خرد، منّت او را هم می‌کشیم که اجازۀ انجام آن کارها را به ما داده است. ⬅️ سخت به نظر آمدن کارها برای این است که دیدگاه و اعتقادات ما نادرست است. وقتی معتقدیم خداوند «عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ» است و با قوۀ او کار انجام می‌شود، پس آن کار به احسن وجه انجام می‌پذیرد. 🍃 امیرالمومنین علیه‌السلام می‌فرماید: 🔆 «وَ مَنْ شَاقَّ وَعُرَتْ عَلَیهِ طُرُقُهُ وَ أَعْضَلَ عَلَیهِ أَمْرُهُ» 🔆 «هر کس سخت بگیرد، راهها بر او تنگ می‌شود و امر بر او دشوار.» 📘 نهج‌البلاغه، حکمت ۳۱ 🔷 ما در امور دینی هم حق نداریم کار را با مشقّت انجام دهیم؛ بلکه کار دینی باید عاشقانه انجام شود. 🔷 هر چقدر نگاهمان در همه جا و همۀ زندگی این باشد که همۀ امور به حول‌و‌قوه خداست، دیگر سختی بی‌معناست. 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام