eitaa logo
امام رئوف (استاد زهره بروجردی)
2هزار دنبال‌کننده
5.1هزار عکس
78 ویدیو
9 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
♦️قابل توجه: برگزاری جلسات در فضای مجازی اسکای روم برای ثبت‌نام کنندگان کلاس‌های تابستان از یک شنبه ۱۷/تیرماه ساعت ۱۳تا۱۴ می باشد. لینک مربوط به مراسم‌ها: https://www.skyroom.online/ch/hozeskyroom/marasem 📚 واحد پشتيباني ‏🌐 emamraoof.com
💠 *«بندگی دائمی امیدواران در عین اعتماد بر رحمت الهی»* ✅ حضرت امام (ره) تأکید می‌کند که *امیدواران دائماً مشغول کار و انجام وظیفه‌اند.* تلاش ایشان بیش از دیگران است؛ ولی روی عمل خودشان حساب باز نمی‌کنند. در عین این که سعی دارند که کار را به نحو صحیحی انجام دهند؛ اما بر کار خودشان اعتماد ندارند. هم بر کیفیت خوب عمل‌شان توجه دارند و هم، می‌خواهند، کمیت عمل‌شان همان اندازه‌ای باشد که از ایشان خواسته شده است. ✅ *آنان بر رحمت بی‌پایان الهی اعتماد دارند* که با آن رحمت بی‌پایان، ضریب کارشان افزایش پیدا می‌کند و ثمره‌ای که از کار ایشان دریافت می‌شود، فوق تصور است! 💢 اگر کسی در عرصۀ عمل، خیلی خوب کار می‌کند؛ اما خیالش از کار خودش راحت است و بر کار خودش اعتماد دارد، این فرد اهل رجاء نیست؛ بلکه مغرور است. ✅ گاهی اوقات ما تلاشمان را به طور کامل انجام می‌دهیم، در عین حال اصلا روی تلاش خودمان حساب باز نمی‌کنیم و فقط و فقط لطف الهی را به میدان می‌آوریم؛ آنجاست که ثمرۀ فوق تصور نصیب‌مان می‌شود. 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
۱۳ 💠 *«ادامۀ شرح سماوات و عرش»* 🔰 در متن دعا فرمود: «اَلرَّحْمنُ‏ عَلَى الْعَرْشِ اسْتَوى» و نفرمود اَللهُ‏ عَلَى الْعَرْشِ اسْتَوى، علت چیست؟ 🔷🔹 چند پاسخ داده شده است: 🔹 ۱. الرحمن به معنای کسی است که دائم ایجاد می‌کند. وقتی خدای سبحان بر دل افراد حکومت می‌کند دائماً به آنها موجودیت جدید می‌دهد؛ موجودیتی که تا دیروز نداشت و فردا هم موجودیت دیگری است، لذا مؤمن همیشه شاداب است؛ زیرا دارایی‌های او دائماً در حال نو شدن است. فرق وجود تازه با وجود فرسوده این است که هر چقدر موجودیت جدید به مؤمن می‌دهد، منیّت مومن کمتر می‌شود. 🔹 ۲. الرحمن همان کسی است که معلم قرآن است و جای او در دل مؤمن قرار دارد. خدای سبحان فرمود: من در قلب مؤمن جای دارم. خدایی که معلم قرآن است علی الدوام در دل مؤمن مستقر است و کلام خود را به او آموزش می‌دهد. 🔹 ۳. جلوه کامل الرحمن در عالم، وجود مقدس حضرت پیغمبر خاتم است. همۀ مسلمانان بی‌اختیار پیغمبر و فرزندانش را دوست دارند پس «الرحمنُ عَلی العَرشِ استَویٰ» یعنی محبت پیامبر بر دل مؤمن مستولی است. 🔹۴. عرش همین زمین وجودی مؤمن است. خدای سبحان عنایت خاصی بر تک تک بندگانش دارد. مقر حکومت خود را زمین وجودی انسان قرار داده و به او هم اجازه داده است بدون مانع با او ارتباط برقرار کند. ⁉️ دارایی‌ خدا چیست و چقدر است؟ 🔆 *«لَهُ ما فِى السَّمواتِ وَما فِى الْأَرْضِ وَما بَينَهُما وَما تَحْتَ الثَّرى‏»* 🔆 *«هرچه که در آسمان‌هاست و هرچه در زمین است و هرچه بین آسمان‌ها و زمین است وهرچه در زیر خاک است، از آن خداست.»* ⬅️ *بنابراین همۀ ما متعلق به خدای سبحانیم.* 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
🔆 *دعای صبحگاهی روز سه شنبه* را می‌توانید در لینک زیر قرائت فرمایید: 🌐 https://emamraoof.com/?p=34987
🏴 حسین مسافر شد، حسین مهاجر شد... 🍃 آمد که حجت تامه شود برای هر مردد وامانده‌ای. آمد که آفتاب تمام شود برای هر خیمه‌شب‌بازی. ▫️ آمد که سجاده‌نشین‌ها قیمت بازار بندگی را لوث نکنند. آمد که گوشه‌نشینان، ملاک زهد و تهجد نشوند. 🍃 آمد که قاریان و تالیان، تراز مسلمانی نشوند. آمد که ولیّ‌نشناس‌ها نرخ بازار عاشقی نشکنند. ▫️ آمد که آفتاب‌پرست‌ها، قبله‌نما نشوند. آمد که مذاکره، نسخۀ بدل مجاهده نشود. 🍃 آمد که مصلحت‌اندیشان ولیّ‌نشناس، تقیه جاری نکنند. آمد که کاسبان بهانه و توجیه، دکان باز نکنند. ▫️ آمد... آمد...آمد تا حقیقت، حقیقت‌جویی و جانبازی قیمت جان پیدا کنند. آمد که سرمشق را تا به‌انتهای «تحریر شد» امضا کند. 🍃 و عجب آنکه با خونش، امضای آن شد، هر چند مقطّع و تکه‌تکه. هر تکه‌اش جایی و هر آیه‌اش، گوشه‌ای. انگار آنگاه که عرفه می‌خواند، همۀ این تکه‌ها را می‌دیده است. 📚 «حوزه.نت» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
🔆 *«يا وَلِيَّ اللّهِ ! إنّ بَيْنى وَ بَيْنَ اللّهِ عز و جل ذُنُوبا لا يَأْتى عَلَيْها إلّا رِضاكُمْ»* 🔆 *«اى ولىّ خدا! بى‌گمان ميان من و خداوند عزوجل، گناهانى است كه جز رضايت شما، آنها را محو نمى‌كند»* 🔷🔹 در ارتباط با این فراز دو نکته حائز اهمیت است: 🔹۱. زائر اعلام می‌کند من گناهانی دارم که با توبه از میان می‌رود؛ اما گناهان دیگری دارم که با توبه به‌تنهایی از بین نمی‌رود؛ بلکه به سفارش و وساطت شما معصومین نیاز دارد و اعلام رضایت شما هم مهم است. 🔰 زائر با عبارت «إِلَّا رِضَاكُمْ» بیان می‌کند که توفیق توبه و استغفار و طلب عفو زمانی نصیب او می‌شود که پسند حضرات معصومین در میان باشد. 🔹۲. سیاق این عبارت حصر است؛ یعنی همه چیز وابسته به رضایت شما معصومین است. اگر حضرات معصومین بپسندند، همۀ گناهان بخشیده و توبه پذیرفته می‌شود. ✅ *یکی از جلوه‌گری‌های ولایت معصومین آن است که چنان تصرفی در وجود زائر می‌کنند که او مورد رضایت حق قرارگیرد.* 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
💢 «پرهیز از حدود شرعی» 🔆 *«وَ الْوَرَعُ‏ جُنَّة»* 🔆 *«و دورى از گناهان سپر است از عذاب الهى.»* 📗 نهج‌البلاغه، حکمت۴، فراز 4 💢 ورع شامل یک سلسله از محدودیت‌هاست. انسان در انجام بعضی از کارها محدودیت دارد و نباید انجام دهد. در مقابل، برای انجام یک سری از کارها در شکل و قالب تعریف‌شده محدودیت دارد. 🔷 اغلب مردم گمان می‌کنند محدودیت‌ها اسارت ایجاد می‌کند و انسان را در فشار و تنگنا قرار می‌دهد! به نظر آنها حد و مرزها، بایدها و نبایدها، به آزادی و آزادگی انسان صدمه وارد می‌کند! در حالی‌که امیرالمؤمنین علیه‌السلام آموزش می‌دهد که محدودیت‌ها موجب محافظت است. 💢 انسان گمان می‌کند خط و خطوطی که شریعت مشخص کرده است، موجب تنگنا و فشار است در صورتی‌که رعایت محدودیت‌ها، کمالات انسان را از دسترس اجنبی مصون و محفوظ نگه می‌دارد تا در فضای سالم رشد کنند و بارور شوند. ✅ مرزهایی که شریعت برای مردم مشخص کرده است محافظ انسانیت آنهاست؛ یعنی نه‌تنها انسان را در تنگنا قرار نمی‌دهد؛ بلکه رشد روزافزون انسانیت منوط به قرار گرفتن در محدودیت‌هاست. *تمام محدودیت‌های شرعی مانع فرود ضربات شیطان بر انسان است‌.* 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام