eitaa logo
امام رئوف (استاد زهره بروجردی)
2هزار دنبال‌کننده
5.1هزار عکس
77 ویدیو
9 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 *«بازاندیشی»۲۸* 🔆 *«مَثَلُ الَّذينَ يُنْفِقُونَ أَمْوالَهُمْ في سَبيلِ اللَّهِ كَمَثَلِ حَبَّةٍ أَنْبَتَتْ سَبْعَ سَنابِلَ في كُلِّ سُنْبُلَةٍ مِائَةُ حَبَّةٍ وَ اللَّهُ يُضاعِفُ لِمَنْ يَشاءُ وَ اللَّهُ واسِعٌ عَليمٌ»* 🔆 *«مثل کسانیکه اموالشان را در راه خدا خرج می‌کنند مَثَل دانه است که در هر دانه‌ای صد دانه است. خدا چند برابر می‌کند.و خداوند وسعت دهنده است.»* 📗 سوره بقره، آیه ۲۶۱ 🔷 در یک بازنگری هرکس به وسعت وجودی خود پی می‌برد. وسعت وجودی ما نامحدود است و ما وقتی آن‌ را محدود می‌کنیم، به خود ظلم کرده‌ایم. 🔷 میل ما باید به‌سمت گستردگی وجودمان باشد، خوشی و ناخوشی به ما آسیب نزند. ⁉️ اگر گاهی گرفتاری پیش می‌آید چقدر با گرفتاری کنار می‌آییم! آیا در خوشی‌ها بندگی داریم یا طغیان می‌کنیم؟ 💢 متاسفانه ظرف ما کوچک است، نه طاقت گرفتاری دارد و نه طاقت خوشی. وقتی ظرف بزرگ می‌شود خوشی و ناخوشی در ما تغییری ایجاد نمی‌کند. اینجاست که ضرورت وسعت وجودی را احساس می‌کنیم. ✅ با وجود گسترده، خود را نسبت به سابق محتاج‌تر به خداوند می‌بینیم و هر کاری هم می‌کنیم آن را به نام خود سند نمی‌زنیم. 🔷 با وجود گسترده در مي‌يابيم توان بسیاری داریم که هنوز برای خدا خرج نکردیم و به جای اینکه خود را از خدا طلبکار بدانیم خود را بدهکار می‌بینیم. 🔷 خداوند سعۀ وجودی را نصیب افرادی می‌کند که خود را برای خدا خوب خرج می‌کنند. نتیجۀ گستردگی این است که عملکرد ما به چشم‌مان نمی‌آید. ⬅️ پس بازنگری کنیم آیا وجود وسیع داریم یا خیر؟ خداوند واسع و وسعت دهنده است و اگر ما وسعتی نداریم معلوم است برای خدا خوب خرج نمی‌کنیم، اگر برای خدا خرج کنیم مطمئن باشیم اولین بازگردان‌اش سعۀ صدر و وسعت‌دهندگی است. 🔷 اگر برای خدا مصرف کنیم و با نیت صادقانه و خالصانه مصرف کنیم حتما به سرعت به ما سعۀ وجودی داده می‌شود. 🔷 در وجود وسیع دیگر رذیلت اخلاقی دیده نمی‌شود، بابت خیرات کمی که انجام دادیم شرمنده می‌شویم و احساس نیازمان به عمل صالح افزایش پیدا می‌کند. 📚 «گزیده‌ای از بیانات استاد زهره بروجردی، محرم‌۱۴۰۳» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
🛎️🛎️🛎️🛎️ 🔶🔸 * علاقمندان جهت دریافت اطلاعات و تکمیل فرم به لینک زیر مراجعه نمایند.*⤵️ ‏. https://survey.porsline.ir/s/BNKTcYi
🟥🟥🟥🟥🟥🟥 * باسلام واحترام جهت اطلاع: جمعه ۱۹/مرداد ماه موسسه تعطيل است و مراسم سوگواري اباعبدالله (ع) حضوری ومجازی برگزار نمي‌شود.* 💠واحد برگزاري مراسم
🔆 *«فَإنّی لَکُم مُطیع»* 🔆 *«من مطيع شمايم.»* 🔰 بعد از سلام‌های متوالی‌ که از سوی زائر به معصومین ابلاغ شده، حال زائر فقط در پی اطاعت عاشقانه و دائم است نه اطاعتی موقت، او آمده است تا عهدنامه‌ای را امضا ‌کند: 🔆 *«إِنِّي لَكُمْ مُطِيعٌ»* 🔆 *«بدرستی که من مطیع شما خواهم بود.»* 🍃 زائر در اطاعت از معصومین به دیگران توجهی ندارد؛ بلکه اطاعتی بی‌قید و شرط و بدون چون‌وچرا دارد همانگونه که مطیع بی قید و شرط خداوند است. 🍃 در پایان زیارت به همۀ ما اجازه داده می‌شود در محضر همۀ حضرات معصومین متعهد به تعهدی شویم؛ تعهدی از جانب خویش نه تعهدی جمعی و همگانی. 🍃 با این عهد هرکس به امامش تعهد می‌دهد در هر حال مطیع او باشد. 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
💢 *«جزع و فزع در مشکلات»* 🔆 *«وَ الِاحْتِمَالُ قَبْرُ الْعُيُوب»* 🔆 *«و تحمّل و بردبارى از سختيها پوشندۀ بديهاست.»* 📙 نهج البلاغه مرحوم فیض الإسلام، حکمت ۶. 🔷 هرچقدر آستانۀ تحمل‌مان بیشتر باشد، عیوب خود و دیگران بیشتر مخفی می‌ماند. 🔷 به عبارت دیگر، هرچقدر در مشکلات از جزع و فزع، بی‌تابی و بی‌قراری خودداری کنیم، نقائص ما دفن می‌شود. و هرچه از خود بیشتر ناشکیبایی، جزع و فزع، بی‌تابی و بی‌قراری، نشان دهیم عیوب پنهان‌‌مان آشکار می‌شود. 💢 *اشتباه است که گمان کنیم تحمل مشکلات به ضرر ماست.* 🔷 *هرچقدر پذیرای مشکلات باشیم و با آن درگیر نشویم، عبور از مشکلات سهل‌تر است.* 🔷 اگر شیوۀ عبور از مشکلات را بیاموزیم، از جزع و فزع، ناله و شکایت خودداری خواهیم کرد. 🔷 گرفتاری‌ها دست‌اندازی در مسیر زندگی است و قابل تحمل که با لطف الهی می‌توان از آن عبور کرد. 🔷 غالبأ جوان‌ها از تحمل مشکلات خودداری می‌کنند! درحالی‌که با تحمل، به فرد اعتبار داده می‌شود و عیوب مخفی می‌ماند. 💢 خاصیت بی‌قراری در مشکلات و بزرگ جلوه دادن آن‌ها نزد دیگران این است که چنین انسانی کم‌جنبه و بی‌ظرفیت جلوه خواهد کرد. 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: [سایت](http://emamraoof.com) | [بله](https://ble.ir/Emamraoof_com) | [ایتا](https://eitaa.com/emamraoof_com) | [تلگرام](https://t.me/emamraoofcom)
🔆 *«اَللهمَ اِنِّی اَسئَلُکَ»* 🔰 داعی در این فراز اعلام می‌کند: 🔹 ۱. خدایا! موجودیت من به لطف تو ایجاد شده که فقط فقر ذاتی در آن چشمگیر است؛ 🔹 ۲. خدایا! در این وجود نیاز ذاتی به تو موج می‌زند که دعای دائم را می‌طلبد، دعایی که ذاتی اوست؛ نه یک امر عارضی؛ 🔶 *دو نوع انانیّت وجود دارد:* 🔸 ۱. انانیتی که منِ خود را مستقلِ از خدا ببینیم؛ یعنی در مقابل خداوند قد عَلَم می‌کنیم؛ 🔸 ۲. انانیتی که منِ خود را سایه و پوشش خدا ببینیم و خود را و فقیر الی الله بدانیم. حضرت ابراهیم با بیان سه «من» فقر خود را اعلام می‌کند و هرگز قصد خودنمایی ندارد! 🔆 *«رَبَنَا اِنِی اَسکَنتُ ذریتی بِوَادٍ غَیرِذِی زَرع عِندَ بَیتِکَ المُحَرَم»* 🔆 *«پروردگارا! من (يكى) از ذرّيّه‌ام را در وادى بى‌گياه، در كنار خانه‌ى گرامى و با حرمت تو ساكن ساختم.»* 📗 سوره ابراهیم، آیه ۳۷ 🔰 داعی در ابتدای دعای کمیل این فقر ذاتی خود را اعلام می‌کند؛ یعنی خدایا! آن وجودی که آفریدی، دوست دارد آیینۀ تو باشد و خودت را در این وجود به نمایش بگذاری و مرآت تو بشود. ◀️ در واقع محتوای درخواست این بنده، آیینۀ خدا شدن است. 🔷 ناگفته نماند که مرآت بودن، اصل اولیۀ هر انسانی است و داعی بازگشت به این روز را طلب دارد؛ چون آیینۀ وجود او مکدر شده و در آن خدا دیده نمی‌شود و نورانیت خود را از دست داده است. ⁉️ چرا درمحضر حق، فقر بنده باید بارها تکرار شود؟ 🔹 در جواب بیان می شود: به میزانی که فقر بنده افزایش یابد، عنایت و رحمت خداوند سبحان بنده را در برمی‌گیرد و بابِ ارتباط بیشتر گشوده می‌شود. 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
🔆 *دعای صبحگاهی روز چهارشنبه* را می‌توانید در لینک زیر قرائت فرمایید: 🌐 https://emamraoof.com/?p=34995