eitaa logo
حوزه علمیه امام رضا علیه السلام شهرستان شازند
121 دنبال‌کننده
4.1هزار عکس
1.2هزار ویدیو
1.7هزار فایل
کانال رسمی مدرسه علمیۀ امام رضا علیه السلام شهرستان شازند @emamreza_Shazand eitaa.com/joinchat/4015456276C9a9ff210b9
مشاهده در ایتا
دانلود
چکیده های باساختار، امتیاز کیفیتی بیشتری در مقایسه با غیرساختار ها دارند؛ زیرا واضح تر و قابل فهم تر هستند و اغلب برای مقالات بلند استفاده می شوند.
انواع چکیده از نظر محتوا: چکیده مقالات از لحاظ محتوا در دسته های توصیفی (رهنما) و اطلاع دهنده (تمام نما) و تلفیقی قرار دارند که رایج ترین چکیده ها هستند. ✅چکیده رهنما(توصیفی) رهنما خیلی مختصر است و به سرعت اماده می شود و در مقاله های غیررسمی، گزارشات بدون نتایج و مذاکرات می تواند در فرم بند اول برای معرفی عنوان متن اصلی باشد. در چکیده توصیفی، اصطلاحات ” بحث شده است ” یا ” بررسی شده است ” بسیار وجود دارد، به این خاطر که هنوز نتیجه بحث و بررسی مشخص نیست. این چکیده اطلاعاتی را بیان می کند که در اصل کار وجود دارد. در این مدل چکیده، اصل مقاله قضاوت نخواهد شد و نتیجه گیری ها بیان نمی شود. در چکیده ی توصیفی، کلمات کلیدی استفاده شده در مقاله با هم ترکیب می شوند. به عبارتی این نوع چکیده می گوید: مقاله شامل چه اطلاعاتی است و اهداف و شیوه ها و گستره ی مقاله را بیان می کند. چکیده رهنما برای گزارشاتی که موضوعات گوناگونی را شامل می شوند، این نوع چکیده گزینه خوبی است.
نمونه چکیده رهنما یا توصیفی
✅چکیده اطلاع دهنده یا تمام‌نما چکیده اطلاع دهنده، جامع ترین و متداول ترین چکیده است و تهیه آن نسبت به سایر چکیده ها مشکل تر است چرا که تا جایی که ممکن است باید اطلاعاتی که در مقاله وجود دارد را ارائه بدهد و نسبت به دیگر چکیده ها طولانی تر است. عموما دربردارنده ی ۱۰ الی ۲۰ درصد اطلاعات اصلی کار است و حداکثر ۲ صفحه است، علاوه بر ارائه اطلاعات چکیده توصیفی، نتیجه گیری ها، پیشنهادات نویسنده و اطلاعاتی را در مورد قسمت های اصلی گزارش بیان می کند، به صورتی که خواننده با خواندن آن می تواند تا حدی درجریان محتوای مقاله اصلی قرار بگیرد. در چکیده آگاهی دهنده جملات عموما طولانی تر از متن می باشند چرا که هر جمله بیش از یک موضوع را بیان می کند. این نوع چکیده بیانگر نتایج آماری است (اصل نتایج). چکیده تمام نما برای نوشتن چکیده گزارشات دقیق، تجربی، پژوهشی و حرفه ای که روی مطلبی یکتا تمرکز دارند، پیشنهاد می شود. مخاطب یک چکیده تمام نما باید بعد از مطالعه چکیده بتواند به راحتی به پرسش های زیر جواب دهد : *چرا این گزارش را ترتیب داده اید ؟ *چه کار هایی کرده اید ؟ *به چه نتایجی دست یافته اید ؟ * این نتایج  چه کارایی داشتند ؟
نمونه چکیده اطلاع دهنده یا تمام نما
✅چکیده تمام نما_ راهنما (تلفیقی) بخش هایی از این نوع چکیده مقاله، از نوع چکیده آگاهی دهنده و  بخش هایی از سند (جداول ، نمودار ها، فرمول ها) که زیاد مهم نیستند، مثل چکیده توصیفی نوشته می شوند و وقتی می توان از آن استفاده کرد که بتوان توسط آن، بیشترین اطلاعات را در کمترین خطوط ارائه داد. ✅البته انواع دیگری برای چکیده متصور است که ذکر تمام انها از حوصله این بحث خارج است همانند: چکیده تلگرافی چکیده عنوانی چکیده معمولی چکیده عام  چکیده مولف چکیده ماشینی چکیده برهیخته چکیده انتقادی چکیده آماری  چکیده نکات برجسته چکیده عنوان محتوانما چکیده گزاره‌ایی چکیده کد شده
✅شاخصه های یک چکیده مقاله خوب 1⃣کوتاه ،دقیق و روشن باشد. و همچنین جمله‌های آن نیز باید تا آنجا که ممکن است کوتاه باشند. جملات بلند ایجاد ابهام می‌کنند و وضوح چکیده را خدشه دار می‌سازند 2⃣یک یا دو بند(پاراگراف) جدا و یکپارچه(مستقل و منسجم) باشد 3⃣جملات چکیده خبری و کوتاه باشند 4⃣جملات ساده باشند تا مطلب به درستی برای خواننده قابل درک باشد. در نوشتن چکیده، مطلب مورد نظر را باید آسان و رسا بیان و از به کار بردن کلمات پر طمطراق خودداری کرد. بعلاوه باید از پرنویسی و استفاده از صفت‌های غیر لازم، کلمات مترادف و تکراری احتراز کرد. 5⃣صفت های غیر ضروری، واژه های مترادف و تکراری نداشته باشد. 6⃣شامل کلمات کلیدی و عبارت ها و اصطلاحات فنی و علمی مقاله باشد. این کار، درک محتوای چکیده را برای متخصصان و تهیه فهرست موضوعی را برای مجلات چکیده تسهیل می‌کند و از آنجایی که امروزه جستجوها و بازیابی اطلاعات به صورت الکترونیکی است، استفاده از کلید واژه‌ها به جستجوگر کمک می‌کند سریعتر به موضوع مورد نظر خود برسد. 7⃣یک چکیده ابداً اطلاعات جدیدی ارائه نمی‌دهد بلکه صرفاً خلاصه‌ای از مقاله است.
✅روال نوشتن یک چکیده مقاله چگونه است؟ ✳️چکیده باید بعد از تمام شدن تحقیق انجام شود، متن و مقدمه مقاله را به منظور تهیه چکیده دوبار مطالعه کنید و نکات مهم را علامت گذاری کنید و کلید واژه ها را نیز لیست کنید. ✳️بدون مشاهده اصل کار، نکات مهم بدست آمده از محتوی را به شکل یک بند یکپارچه پیش نویس نمایید، درضمن از روی متن اصلی رونویسی نکنید. ✳️کلیدواژه ها را نیز پیش نویس کنید، بعد از چندبار بازبینی و کم و زیاد نمودن نکات و رفع نواقص، آن را منتشر کنید.
✅در اینجا توجه به چند نکته مهم ضروری است: 👈نکته: در نوشتن چکیده به جای استفاده از گفته های دیگران، تفسیر خودتان را ارائه دهید. 👈نکته: در چکیده ضرورتی به ذکر منبع نیست. 👈نکته: در نوشتن چکیده شما فقط باید مثل یک داور بی طرف یافته ها خود را بگویید و کار خود را ارزشیابی نکنید. برای نمونه نوشتن اصطلاح “در این گزارش برتر …” یا “برگزیدن نمونه با توجه و دقت بالایی انجام شد” بی‌طرفی شما را نفی می کند.
✅نکات پایانی و مهم 1⃣توجه به مطالب بیان شده، توصیه ما این است که موقع نوشتن چکیده گزارش، زمان و دقت کافی خرج کنید. ✳️دقت کنید که نتیجه یک مقاله که وقت و هزینه بسیاری از شما گرفته در چکیده مشخص می شود و قادر است در قبول یا رد شدت کارتان موثر باشد. 2⃣حتما چکیده مقالات معتبر را بخوانید و نمونه های چکیده قرار داده شده را نیز بررسی کنید. 3⃣میزان اهمیت چکیده و اصول نگارش آن را فراموش نکنید زیرا در اغلب از بانک‌ های اطلاعاتی مثل پاب مد و گوگل اسکولار، فقط چکیده مقالات نشان داده می شود.
✅کلید واژه ها  از موضوعات بسیار کاربردی در هر چکیده تعیین کلید واژه های مناسب برای مقاله است و در واقع آنچه موجب دیده شدن مقاله شما در جستجوها می گردد همین کلید واژه ها هستند. ✅روشهای تعیین کلیدواژه ها معمولا دو روش اصلی برای انتخاب کلید واژه ها وجود دارد.  1⃣روش اول که به انتخاب کلید واژه های کنترل شده معروف است، و به کمک اصطلاح نامه ها صورت می گیرد.  2⃣روش دوم که تحت عنوان انتخاب آزاد شناخته می شود، و بر اساس تصمیم نویسنده صورت می گیرد.  ✳️در هریک از این دو روش لازم است ترکیبی از واژه گان اعم و اخص که بیشترین و نزدیک ترین رابطه ی معنایی را با محتوای مقاله دارد، انتخاب شود. ✳️انتخاب کلید واژه ی مناسب در مقاله احتمال بازیابی بیشتر مقاله را توسط دیگران در آینده افزایش می دهد و در نتیجه به دریافت استناد بیشتر به مقاله کمک می کند. ✳️در مجموع، کلید واژه ها باید با موضوع اصلی مقاله تناسب کافی داشته باشند(فتوحی، 1385، ص 129). 
📣📣📣 📒طلاب عزیز توجه بفرمایند: همه ی طلاب لطف کنند یک فایل صوتی از صدای خودشون آماده کنندکه شامل: ✅ سوره های حمدوتوحید ✅ذکر رکوع و سجود ✅تشهدوسلام نماز ✅ذکرقنوت ✅ذکرتسبیحات اربعه ✅ذکراستغفاروربحول الله.... و تا تاریخ شنبه ۳۰/۱/۹۹ به پی وی اینجانب (احمدی زکریا)ارسال نمایند.👇👇👇👇👇 نکات مربوط به تصحیح نماز هریک از عزیزان طلاب به پی وی شخصی خودشان ارسال خواهدشد. به باقی دوستان اطلاع رسانی بفرمائین
4_214784618618945827.pdf
3.42M
فایل پی دی اف کتاب خاطرات مستر همفر👆👆
حوزه علمیه امام رضا علیه السلام شهرستان شازند
فایل پی دی اف کتاب خاطرات مستر همفر👆👆
🚩 ضروری_است: 7. : خاطرات جاسوس انگلیس در کشورهای اسلامی دکتر محسن مؤیدی(مترجم)، سیدمهدی محمودی (ویراستار) احسان قرنی (ترجمۀ دیگر این کتاب) رهبر کبیر انقلاب امام خامنه ای:(خواندن کتاب خاطرات مستر همفر را به جوانان توصیه موکد میکنم.) ✅خاطرات « مستر همفر ، جاسوس انگلیسی » که در خلال جنگ دوم جهانی در مجله اشپیگل آلمانی منتشر شد ، حکایت جالب چگونگی شکل گیری مذهب وهابیت است که به شکلی گویا و حذاب جریانات جالب میان محمد عبد الوهاب و مستر همفر را باز گو می کنم. ✅مستر همفر یکی از جاسوسان زیرک و باهوش انگلیس بود که از طرف دولت انگلیس مامور کشورهای مسلمان شده بود.وی در شهر استانبول در محضر یکی از علمای بزرگ ان زمان شروع به فراگیری علوم دینی می کند و با ظاهر سازی همه نظر ها را به خود جلب می کند تا انجا که استادش به او پیشنهاد می کند تا با دخترش ازدواج کند. توصیه می کنم که حتما سر فرصت خاطرات مستر همفر را بخوانید. نکته جالب در این خاطرات بحث های عقیدتی و دینی میان محمد عبدالوهاب و مستر همفر است. ✅خاطرات « مستر همفر ، جاسوس انگلیسی » در خلال جنگ دوم جهانی در مجله اشپیگل آلمانی منتشر شد ، بعدها به زبانهای فرانسوی و عربی چاپ و ترجمه پارسی آن توسط دکتر محسن موءیدی انجام گرفته و توسط انتشارات امیر کبیر بارها انتشار یافته است. ✅او در اين كتاب از مأموريتش به كشورهاي مصر ، عراق ، ايران ، حجاز و استانبول مركز خلافت ( عثماني ) و هدفش از اين مأموريت كه جمع آوري اطلاعات كافي به منظور جستجوي راههاي درهم شكستن مسلمانان و نفوذ استعماري در ممالك اسلامي بود و از مسائلي كه در اين مأموريت براي او پيش مي آيد ، ياد مي كند. ✅این کتاب ریشه های بعضی اختلافات و تحریفهای جهان اسلام را نشان می دهد .همچنین ریشه فرقه ی وهابیت هم از همین ماجرا است که با خواندن این کتاب این مطلب روشن خواهد شد. ✅« همفر » آنچنانکه خود اعتراف می کند با اخذ ماموریت از دولت انگلیس به کشورهای اسلامی مراجعه کرده و با همداستان کردن خود با فرهنگها و اعتقادات مذهبی آنان ، ضمن فراگیری زبان و علوم و دانش های متعارف ، نسبت به برنامه ریزی برای نابودی کشورهای اسلامی و اعتقادات شیعی و اهل تسنن اقدام می نماید . ✅او نهایتا" « محمد بن عبدالوهاب » را برای رسیدن به اهداف خود مناسب تشخیص داده و با ارائه برنامه مدونی که از سوی دولت انگلیس تنظیم شده بود ، او را برای برخورد شدید با اعتقادات اسلامی اماده و مجهز می کند . ای_همفر به عبدالوهاب به قرار زیر است : 1. تكفیر همه‌ی مسلمانان و مباح بودن خون هر كس كه وهابیت را نپذیرد 2. خراب كردن كعبه، به دلیل اینكه زمانی جایگاه بت‌ها بوده 3. سرپیچی از فرمان عثمانی و جنگ با آنان 4. خراب كردن گنبدها، حرم‌ها و مكان‌های زیارتی در مكه و مدینه و سایر شهرهای مسلمانان، به بهانه‌ی مظهر شرك بودن 5. انتشار استبداد ترس و اغتشاش در شهرها و مناطق اسلامی 6. قرآنی باید منتشر كرد كه مقدار كم یا زیادی از احادیث در آن درج شده باشد. 🆔 @tebotaghzea