21.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تحلیل صوت عجیب سهمخواهی آذرمنصوری و رادیکالها از پزشکیان
🔹درحالی که چهرههای مختلفی از اصلاح طلبان رادیکال نسبت به سهم خواهی در تعیین کابینه دولت چهاردهم معترض هستند صوتی از یک جلسه منتسب به اعضای جبهه اصلاحات در توییتر درحال دست به دست شدن است که چهره نمایان تری از سهم خواهان پشت پرده ارائه می دهد.
🔹در این صوت، علی نیکجو عضو «انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران» در اظهاراتی که رنگ بوی سهم خواهی دارد خطاب به آذر منصوری رئیس جبهه اصلاحات مطالباتی را مطرح کرده و از او میخواهد تا اجرای این مطالبات را با وساطت سید محمد خاتمی از پزشکیان بخواهد.
🔹در صوت منتشر شده، مشخصاً او به مطالبات نیکجو که خواهان قرارگیری برخی اسامی خاص در شورای راهبری و دولت است پاسخ میدهد: «ما یک جلسه ای با آقای خاتمی داشتیم و آنجا این دغدغه ها را مطرح کردیم. چون آقای خاتمی هم وقت گرفته بودند با آقای پزشکیان صحبت کنند از ایشان خواستیم که این نگرانی ما را عینا منتقل کنند. طبق اخباری که دارم ایشان منتقل کردند، جایگاه جبهه اصلاحات را به آقای پزشکیان یادآورد شدند و ایشان هم تائید کردند که جبهه اصلاحات در روی کار آمدن آقای پزشکیان پای کار بوده و باید پاسخگو افکار عمومی باشد.»
📝 متن کامل این گزارش را از اینجا http://tn.ai/3130381 بخوانید
🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
🔴 حمله صهیونیست ها بخش مرکزی لبنان را به لرزه درآورد.
♦️ این حمله مارون الراس را هدف قرار داد.
🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
📌هم زیستی با جنگ
مجدل شمس
جنگ در خاورمیانه در سطح مدیریت شده ای میان اطراف در حال پیشروی است اما صحنه مشکوکی که در مجدل الشمس به وقوع پیوست شرایط را برای جنگ بزرگ تر و عمیق تر و تعیین کننده تر مهیا کرده است
حمله راکتی مجدل الشمس و کشته شدن تعدادی از مردم و کودکان به نقطه عطف جدیدی در تحولات خاورمیانه تبدیل خواهد شد
بستگی دارد اسرائیل با گزینه های احتمالی چگونه بازی خواهد کرد و عرصه تنش را در چه مقیاسی برای انتخاب های پسینی حزب الله آماده خواهد کرد
به ویژه آن که اسرائیل بعد از حمله مستقیم ایران به شهرهای فلسطین اشغالی نتوانست موازنه قدرت را به نقطه برابر با تهران برساند و افقی که در حمله به لبنان می توان به تصویر کشید پاسخ پنهان و عمیق به تهران برای برابری موازنه قدرت در منطقه باشد.
و مسیر تضعیف هسته های محور مقاومت را پیگیری کند موضوعی که خطوط قرمز چمهوری اسلامی و محور مقاومت خواهد بود و باید برای مرگ تدریجی یا حیات پایدار با تمام توان ایستادگی کرد
آیا شهرهای جنوبی لبنان هدف حملات خواهند بود یا صهیونیست ها با حمله مستقیم به نقاطی در بیروت دامنه تنش در خاورمیانه و ماهیت آن را تغییر خواهند داد؟؟
برخورد راکت با سر جنگی سنگین به زمین فوتبال در کنار تکذیبیه رسمی حزب الله نسبت به این اقدام و البته بهره برداری اسرائیل برای حمله مستقیم به لبنان، تحلیل را برای ما مشخصا وارد فاز جدیدی از برخورد اراده ها و تنش ها در خاورمیانه میکند
دروزی ها بعنوان یکی از بزرگ ترین اقلیت ها در اردن ،سوریه ،لبنان و فلسطین اشغالی زندگی می کنند آن ها بسیار پرقدرت هستند و آثار حمله را بر پیکره واحد احساس می کنند
این یعنی انتخاب دروزی ها برای حمله راکتی سناریوی شکاکانه ای را در اذهان می پروراند
دروزی های فلسطین اشغالی قاطعانه خواستار پاسخ به لبنان شدند
این یعنی سناریوی حمله به مجدل الشمس دارای ابعاد دقیق جنگ شناختی و زمینه سازی های متنوع برای فتنه های قومی ،قبیله ای و مذهبی در شامات همراه بوده است و باید دید درکنار بعد افزایش دامنه جنگ ،ابعاد شناختی و فتنه های داخلی در چه شرایطی از تحقق و عملیاتی سازی قرار خواهد گرفت
ورود ناو هواپیمابر رزولت آمریکا به خلیج فارس که برخلاف پیشبینی بسیاری از تحلیلگران که مدعی بودند این ناو برای مهار انصارالله یمن وارد دریای سرخ خواهد شد نهایتا به خلیج فارس آمد
تشدید حملات چند روز اخیر گروه های عراقی به پایگاه های آمریکایی و سیگنال هایی که انصارالله یمن و حزب الله درباره امکانات پیشرفته نظامی خود به نتانیاهو منتقل کردند برای این بود که محاسبات و تمرکز ذهنی نتانیاهو برای حمله به لبنان کاهش یابد
ابوقاسم
🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
🎙پرفسور درخشان؛
در هیچ دوره ای از تاریخ مثل امروز، فقرا از حق اغنیا دفاع نکرده اند.
✍هیچگاه در تاریخ معاصر کشورمان مثل امروز ندیده ایم که تحصیل کردگان فقیر، با شعار لیبرالیسم اینگونه از چپاولگری اغنیاء دفاع کرده باشند.
چرا و چگونه روشنفکران ما فریب خورده اند؟
🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
14.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
️ 🔴 شناسایی عوامل توهین به رایدهندگان ایرانی خارج از کشور در انتخابات ریاست جمهوری
🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
🔰 آیتالله میرباقری:
⚡️ نسبت به فلسفه اسلامی، افراطگرا یا تفریطگرا نباشیم. فلسفه اسلامی با فلسفه یونان تفاوت دارد. فلسفه اسلامی از فرهنگ قرآن و فرهنگ اهلبیت (علیهم السلام) تأثیر پذیرفته است.
⚡️ فلسفه و عرفان ما، بهلحاظ نظام موضوعات و بهلحاظ غایات و حتی بهلحاظ منابع، بهشدت تحتتأثیر فرهنگ اسلام بوده است.
⚡️ حتی یک قدم جلوتر بروم؛ ما یک امری در فلسفه داریم به نام مفهوم مرکزی، که گاهی از آن به عنوان «حدّ اولیه» تعبیر میکنم. در دورۀ صدرالمتألهین و حتی در دوره شیخ اشراق، این حد اولیه که مفهوم مرکزی فلسفه است و همه مفاهیم، بر حول او چینش و تعریف و بازتولید میشوند، تحتتأثیر معرفتهای توحیدی قرار گرفته است.
⚡️ البته فلسفه موجود باید بسط و تکامل پیدا کند؛ هم از لحاظ "استناد منطقی به وحی" و هم از لحاظ "امتداد عینی پیدا کردن و معطوف شدن به عمل اجتماعی".
🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
💥 چند فرمایش از رهبر معظم انقلاب (دام عزه) در دفاع از فلسفه صدرایی و پیشنهاد تکامل فلسفه
🟦 نقص فلسفه ما این است که در ذهنیّاتِ مجرّد باقی مانده و امتداد سیاسی و اجتماعی ندارد. شما بیایید این امتداد را تأمین کنید.
«دو سه نکته درخصوص آموزش فلسفه و پژوهش فلسفی عرض میکنم، که خوشبختانه دیدم در ذهن بعضی دوستان هم هست. یکی مسألۀ امتداد سیاسی - اجتماعی فلسفه است که من مکرّر به دوستان گفتهام و الان هم در تأیید فرمایش بعضی از آقایان عرض میکنم؛ منتها نه با تعبیر رنسانس فلسفی؛ نباید به این معنا مطرح شود. ما به رنسانس فلسفی یا واژگون کردن اساس فلسفهمان احتیاج نداریم. نقص فلسفۀ ما این نیست که ذهنی است - فلسفه طبعاً با ذهن و عقل سروکار دارد - نقص فلسفۀ ما این است که این ذهنیّت امتداد سیاسی و اجتماعی ندارد. فلسفههای غربی برای همۀ مسائل زندگی مردم، کم و بیش تکلیفی معیّن میکند: سیستم اجتماعی را معیّن میکند، سیستم سیاسی را معیّن میکند، وضع حکومت را معیّن میکند، کیفیت تعامل مردم با همدیگر را معیّن میکند؛ اما فلسفۀ ما بهطور کلّی در زمینهی ذهنیّاتِ مجرّد باقی میماند و امتداد پیدا نمیکند. شما بیایید این امتداد را تأمین کنید، و این ممکن است؛ کمااینکه خود توحید یک مبنای فلسفی و یک اندیشه است؛ اما شما ببینید این توحید یک امتداد اجتماعی و سیاسی دارد. «لاالهالا اللَّه» فقط در تصوّرات و فروض فلسفی و عقلی منحصر و زندانی نمیماند؛ وارد جامعه میشود و تکلیف حاکم را معیّن میکند، تکلیف محکوم را معیّن میکند، تکلیف مردم را معیّن میکند. میتوان در مبانی موجود فلسفیِ ما نقاط مهمّی را پیدا کرد که اگر گسترش داده شود و تعمیق گردد، جریانهای بسیار فیّاضی را در خارج از محیط ذهنیّت بهوجود میآورد و تکلیف جامعه و حکومت و اقتصاد را معیّن میکند. دنبال اینها بگردید، این نقاط را مشخّص و رویشان کار کنید؛ آنگاه یک دستگاه فلسفی درست کنید. از وحدت وجود، از «بسیط الحقیقة کلّ الاشیاء»، از مبانی ملاّ صدرا، - اگر نگوییم از همهی اینها، از بسیاری از اینها - میشود یک دستگاه فلسفیِ اجتماعی، سیاسی و اقتصادی درست کرد؛ فضلاً از آن فلسفههای مضاف که آقایان فرمودند: فلسفۀ اخلاق، فلسفۀ اقتصاد و.... این، یکی از کارهای اساسی است. این کار را هم هیچکس غیر از شما نمیتواند بکند؛ شما باید این کار را انجام دهید».
🔗 در دیدار جمعی از نخبگان حوزوی (۱۳۸۲/۱۰/۲۹):
https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=8616
🟦 فعلاً آنچه میتواند جامعه را اداره کند، فقه است نه فلسفه. چون فلسفه اسلامی هنوز امتداد عینی پیدا نکرده است.
«فلسفه خوب است؛ نه اینکه فقط خوب است؛ لازم است. در این تردیدی نیست. لکن آنچه زندگی را اداره میکند، عملاً فقه ما است؛ علّت هم این است که فلسفۀ اسلامی در طول زمان امتداد عملی نداشته؛ یعنی این حکمت نظری ما به حکمت عملی امتداد پیدا نکرده؛ در حالی که فلسفههای غربی که از لحاظ نفْسِ فلسفه بودن خیلی کم محتواتر و ضعیفتر از فلسفۀ اسلامی هستند، امتداد عملیّاتی دارند؛ یعنی اگر چنانچه شماها مثلاً فرض کنید که فلسفۀ کانت یا هگل یا مارکس را معتقد باشید، در مورد حکومت نظر دارید، در مورد فرد نظر دارید، در مورد ارتباطات اجتماعی نظر دارید؛ امّا [اینکه] اقتضای فلسفۀ ملّاصدرا یا فلسفۀ فرض بفرمایید که ابنسینا یا دیگری در حکومت یا در فلان [مسئله] چیست، چیزی برای ما روشن نشده. نه اینکه ندارد، قطعاً دارد؛ سفارش من به متفلسفین و فعّالان فلسفه همیشه این بوده که این امتداد را پیدا کنند؛ چون معتقدم اثر دارد؛ این امتداد وجود دارد امّا خب روی آن کار نشده؛ بنابراین فعلاً آنچه میتواند جامعه را اداره کند، فقه ما است».
➖ در دیدار اعضای مؤسسه عالی فقه و علوم اسلامی (۱۳۹۷/۱۲/۱۳):
http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=41898
🟦 اجتهاد در فلسفه و کلام، لازم است.
«اگر اجتهاد با همان شیوۀ درست و صحیح خود که تکیه به کتاب و سنت است، و با آن متد معقولِ صحیحِ منطقىِ حسابشدۀ پخته انجام بگیرد، بسیار خوب است. اجتهادها ولو نتائج مختلفی هم داشته باشد، موجب بالندگی است، موجب پیشرفت است. مجتهدین ما، فقهای ما در طول تاریخ فقاهت ما در مسائل گوناگون نظرات مختلفی ایراد کردند. شاگرد بر علیه نظر استاد، باز شاگرد او بر علیه نظر او حرفهایی زدهاند، مطالبی گفتهاند؛ هیچ اشکالی ندارد؛ این موجب بالندگی و پیشرفت است. این اجتهاد باید در حوزه تقویت شود.
اجتهاد مخصوص فقه هم نیست؛ در علوم عقلی، در فلسفه، در کلام، اجتهاد کسانی که فنان این فنون هستند، امر لازمی است. اگر این اجتهاد نباشد، خواهیم شد آب راکد.»
➖ در دیدار طلاب و فضلا و اساتید حوزه علمیه قم (۱۳۸۹/۰۷/۲۹)
https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=10357
🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
5.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 نتیجه عدم رابطه با امام زمان علیه السلام در طول زندگی
🎙 آیت الله جوادی آملی
#مهدویت
#امام_زمان علیهالسلام
🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
✨🌙بخوان دعای فرج را دعا اثر دارد
اللهم عجل لولیک الفرج
اگر پرده ڪنار برود و به حقایق
واقف شویم بیش از آنڪه خدا
را برای دعـــــاهایی ڪه اجابت
ڪرده شـــــاڪر باشــــیم برای
دعاهایی ڪه #اجابت نڪرده
شـــــاڪریم!
#الحمدلله🤲
#شبتونبهرنگخدا.✨
#مهدویت
🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir