eitaa logo
حوزه علمیه امام صادق علیه‌السلام
1.1هزار دنبال‌کننده
18.7هزار عکس
12.6هزار ویدیو
672 فایل
🔹کانال حوزهٔ علمیهٔ امام صادق (ع) گرگان مدرسهٔ علمیهٔ امام صادق علیه‌السلام گرگان (محمدتقی خان سابق) در سال ۱۳۵۴ه.ش توسط مرحوم آیت‌الله حاج سید حبیب‌الله طاهری گرگانی تجدید بنا شد 🔹سایت : www.emamsadegh.ir 🔹ارتباط با ادمین @HD57_65
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از بیداری ملت
🔻قائم مقام وزارت بهداشت: این که هر کس مبتلا به کرونا شود می‌میرد باور غلطی است حریرچی: 🔹ترس از كرونا بخاطر جدید بودن و ناشناخته بودن آن است. 🔹در بدترین شرایط تلفات این ویروس بین ۱ تا ۳ درصد است. حدود ۸۰ تا ۹۰ درصد مبتلایان نیاز به بستری هم ندارند. 🔹باور غلطی وجود دارد که هر کس مبتلا به کرونا شود می‌میرد! اصلا ممکن است بعضی ویروس را بگیرند و نفهمند و مثل یک سرماخوردگی ساده خوب شوند. 🔹در کشور ما خبر منفی هفت برابر خبر مثبت دیده می‌شود. تکذیب خبر دروغ هم با نسبت «یک بیستم» خبر اصلی دیده می‌شود. 🔹این ویروس در بین نوجوانان زیر ۱۴ سال اصلا علایم چندانی نشان نمی‌دهد و جای نگرانی نیست. 🔹در همین پاییز ۱۰۸ نفر در کشور بر اثر آنفولانزای H1N1 از دنیا رفتند که اتفاقا این ویروس نسبت به کرونا بیماری‌زا تر است. الان در قم هم کرونا مهار شده است. 🔹استفاده از ماسک، توصیه سازمان بهداشت جهانی و دانشگاه‌های معتبر دنیا هم نیست و می‌گویند برای مردم عادی ضروری نیست؛ فقط برای کسی ضروریست که علایم بیماری را دارد. 🔹این حرف را لابد باید یک ادوارد یا جَک چشم آبی بگوید تا بقیه قبول کنند! 🔴 بیداری ملت @bidariymelat @bidariymelat
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰صبح امروز صورت گرفت؛ 🚨تشکر عمیق از ملت ایران در پی امتحان بزرگ و مطلوب انتخابات 🔻رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (یکشنبه) در ابتدای جلسه درس خارج فقه با تشکر از درخشش مطلوب ملت ایران در امتحان بزرگ انتخابات و ناکام گذاشتن فرصت‌طلبی و تبلیغات همه‌جانبه دشمنان، تأکید کردند: در مقابل توطئه دشمن برای ضربه زدن به ارکان مختلف کشور، همه باید برای دفاع هوشیار، و آماده ضربه و حمله متقابل باشیم. 🔸حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به فضاسازی منفی و پر حجم دستگاههای تبلیغاتی بیگانه علیه شرکت مردم در انتخابات، خاطرنشان کردند: این تبلیغات منفی از چند ماه قبل آغاز و با نزدیک‌شدن به انتخابات بیشتر شد و در دو روز آخر نیز به بهانه یک بیماری و ویروس، رسانه‌های آنها از کمترین فرصت برای منصرف کردن مردم از حضور در انتخابات چشم‌پوشی نکردند. 🔹رهبر انقلاب اسلامی با شکر خداوند متعال و قدردانی عمیق از حضور گسترده مردم در انتخابات برغم این تبلیغات مغرضانه، گفتند: خداوند اراده کرده است این ملت را پیروز کند. 🔸ایشان دشمنیِ دشمنان با ملت ایران را محدود به عرصه‌های اقتصاد، فرهنگ و باورهای دینی و انقلابی مردم ندانستند و افزودند: آنها حتی با انتخابات ملت ایران نیز مخالف هستند چرا که نمی‌خواهند پدیده شرکت مردم به‌نام دین در پای صندوق رأی و در خدمت انقلاب، به‌عنوان یک واقعیت تثبیت شود. 🔹حضرت آیت الله خامنه‌ای برگزاری انتخابات در نظام اسلامی را باطل‌کننده ادعای دشمنان مبنی بر مخالفت دین با آزادی و دموکراسی خواندند و گفتند: انتخابات در جمهوری اسلامی نشان می‌دهد که دین مظهر کامل یک دموکراسی همه‌جانبه است و برگزاری ۳۷ انتخابات در طول ۴۱ سال نشان‌دهنده اهتمام بی‌نظیر نظام اسلامی به مردم‌سالاری است. 🔸رهبر انقلاب اسلامی با دعوت همگان به شناخت دشمن و هوشیاری در مقابل آن، تأکید کردند: در مقابل فعالیت هزاران نفر از جبهه دشمن علیه مسائل گوناگون ایران، در جبهه ملت ایران باید میلیونها نفر آماده دفاع، ضربه و حمله متقابل در امور تبلیغاتی و انواع کارهای ممکن برای ملت باشند. @Khamenei_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥پاسخ کارشناس بی‌بی‌سی به سوال شیطنت‌آمیز مجری در خصوص کاهش مشارکت مردم در انتخابات: 🔸نمی‌توان از [حضور میلیونی مردم] در تشییع پیکر -که در تاریخ بی‌سابقه بود- چشم پوشی کرد و عدم شرکت در انتخابات را عبور مردم از نظام دانست. 🔸میزان مشارکت در انتخابات مجلس یازدهم از میزان مشارکت تمام انتخابات‌های مجالس آمریکا و عمده پارلمان‌های اروپایی بیشتر بود.
هدایت شده از بیداری ملت
🔴 ۲۲۱ کرسی میتونه هر دولت فلجی رو شفا بده! فردا نیاید اصلاحطلب بازی دربیارید و بگید ما هیچکاره ایم مجلس قدرتی نداره! مجلس رو به راس امور و امید رو به مردم برگردونید! 👤 مجید قربانی🇮🇷 🔴به کمپین #بیداری_ملت بپیوندید👇 http://eitaa.com/joinchat/963837952Cb758f6bd13
هدایت شده از بیداری ملت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴وزیر کشور: ۴۲/۵۷ درصد میزان مشارکت در انتخابات بوده است 🔹میزان مشارکت در انتخابات جمعا ۲۴.۵۱۲.۴۰۴ نفر بوده است 🔹از این تعداد ۴۸ درصد زن و ۵۲درصد مرد بوده‌اند 🔴به کمپین #بیداری_ملت بپیوندید👇 http://eitaa.com/joinchat/963837952Cb758f6bd13
هدایت شده از محرمانه
محرمانه 🔴 نتایج نهایی انتخابات میاندوره ای مجلس خبرگان رهبری @secret_file حوزه انتخابیه تهران: علی مومن پور، عباسعلی اختری و غلامرضا مصباحی مقدم حوزه انتخابیه خراسان رضوی: محمد تقی مصباح یزدی حوزه انتخابیه قم: محمد یزدی حوزه انتخابیه خراسان شمالی: غلامرضا فیاضی حوزه انتخابیه فارس: لطف الله دژکام 🔻پ ن: همه نامزد های مورد حمایت جامعه روحانیت مبارز به مجلس خبرگان رهبری راه یافتند. کانال http://eitaa.com/joinchat/361299968Ca15e2013ea محرمانه را به دیگران‌هم معرفی کنید
✅ روحانیونی که راهی خانه ملت شدند نمایندگان روحانی، در مجلس دهم ۱۷ کرسی را کسب کرده بودند، اما در مجلس یازدهم تاکنون ۲۵ نفر از روحانیون به خانه ملت راه یافته‌اند. 🔻تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس: حجت الاسلام مرتضی آقاتهرانی حجت الاسلام سیدمحمود نبویان حجت الاسلام سیدرضا تقوی 🔻مشهد و کلات: حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر حجت‌الاسلام محمدحسین حسین‌زاده بحرینی 🔻قم: حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری 🔻فلاورجان: حجت‌الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی 🔻فردوس، سرایان، طبس و بشرویه: حجت‌الاسلام مجید نصیرایی 🔻ملایر: احد آزادی خواه 🔻کوهدشت و رومشکان: حجت الاسلام محمدرضا مبلغی 🔻رفسنجان و انار: حسین جلالی 🔻خواف و رشتخوار: حجت‌الاسلام غلامرضا احمدپور 🔻کهگیلویه، بهمٔی، چرام و لنده: حجت الاسلام سیدمحمد موحد 🔻اردستان: حجت‌الاسلام سید صادق طباطبایی‌نژاد 🔻سنقر و کلیایی: حجت الاسلام سیدجواد حسینی‌کیا 🔻خمینی‌شهر: حجت‌الاسلام محمدتقی نقدعلی 🔻ساوه و زرندیه: حجت الاسلام محمد سبزی 🔻ابهر، خرمدره و سلطانیه: حجت الاسلام حسن شجاعی علی آبادی 🔻بروجن: حجت الاسلام امیرقلی جعفری بروجنی 🔻محلات و دلیجان: حجت الاسلام علیرضا سلیمی 🔻اصفهان: حجت الاسلام حسین میرزایی 🔻تبریز، آذرشهر و اسکو: حجت الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج الدینی 🔻بناب: حجت الاسلام رضا باقری بنابی 🔻رودسر و املش: حجت الاسلام محمد صفری ملک میان 🔻همدان: حجت الاسلام احمدحسین فلاحی @HawzahNews| خبرگزاری‌حوزه
هیچ کدام از نماینده های فراکسیون امید که با موگرینی عکس گرفته بودند به مجلس یازدهم راه پیدا نکردند. احمد مازنی: در حوزه انتخابیه گرگان شکست خورد فرج‌الله رجبی: در انتخابات شرکت نکرد بهرام پارسایی: توسط هیئت اجرایی دولت رد صلاحیت شد محمدرضا بادامچی: در حوزه انتخابیه تهران شکست خورد ابوالفضل سروش: در حوزه انتخابیه تهران شکست خورد عبدالغفور ایران نژاد: در حوزه انتخابیه چابهار شکست خورد علی قربانی: در حوزه انتخابیه بجنورد شکست خورد مصطفی کواکبیان: در حوزه انتخابیه تهران شکست خورد همایون یوسفی: در حوزه انتخابیه اهواز شکست خورد محمد صادق حسنی: در حوزه انتخابیه رشت شکست خورد کانال http://eitaa.com/joinchat/361299968Ca15e2013ea محرمانه را به دیگران‌هم معرفی کنید
💥 «دولت مدرن» یک است نه . تبیین رسالت دولت، مقدمۀ گفت‌و‌گو از «نسبتِ دین و دولت» است. 🔵 استاد سید محمدمهدی میرباقری: «دولت مدرن، است و برخلاف مدعاي لیبرالیزم ـ که می‌گفت دولت باید حداقل باشد و آزادي‌هاي فردي باید مبناي برنامه‌ريزي اجتماعي قرار گیرد ـ امروزه دولت حداکثر حاکم شده است. ممکن است ما بپذيريم که در گذشته يک داشته‌اند و کار آنها چيزي جز رايزني و تدبير و انديشه براي تأمين امنيت داخلي و خارجي نبوده است؛ [یعنی] حداکثر تلاش دولت‌ها همین بوده که شرايط همزيستي مسالمت‌آميز را براي يک قوم، يک جمعيت و يک ملت در يک محيط جغرافيايي خاص فراهم کنند و ارتباط بين [آن] ملت و ساير امم و ملت‌ها را به‌گونه‌اي ايجاد کنند که يک توازن و تعادل برقرار شود و تعدّی بر یک جامعه واقع نشود. ولي بي‌ترديد رسالتشان به اين [محدوده] خلاصه نمي‌شود؛ دولتي که پيشِ‌روي ماست، دولتي نيست که نقشش صرفاً ايجاد امنيت داخلي و خارجي و تأمين شرايط براي رقابت آزاد داخلي و نيل جامعه به يک زندگي و همزيستي مسالمت‌آميز باشد، مثل رسالتي که از طريق نهاد‌ها و سازمان‌ها انجام مي‌گيرد. بلکه رسالت دولت‌هاي کنوني بسيار فراتر از اين است. دولت‌هاي کنوني مدعی سرپرستي تکامل بشريت هستند. برخلاف آنچه لیبرالیزم مدعي بود ـ که بايد دولتي بسازد که تصرفش در جامعه حداقل باشد و بقيه امور به آزادي‌هاي فردي انسان‌ها واگذار شود ـ کار دولت‌هاي مدرن عمدتاً مهندسي تکامل اجتماعي است؛ يعني هماهنگ‌سازي همه شئون جامعه در مسير اهداف تعريف شده را به عهده دارند و رسالت آنها بسترسازي براي هماهنگيِ شئون کل در جهت هدف خاص است. امروزه دولت‌ها با تعريف خاصي که از تکامل ارائه مي‌دهند، يک تصرف شامل و جامع در همه شئون و زواياي زندگي ملت‌ها و امم دارند و مي‌خواهند همه شئون را بر محور واحد و در جهت هدف واحد هماهنگ کنند. اگر رسالت دولت‌ها هماهنگ‌سازي کُلّ در جهت هدف واحد باشد، نه‌تنها از اعتقادات، فرهنگ، خلقيات، انگيزه‌ها و گرايشات امم فارغ نيستند، بلکه موضوع اصلي کارشان تغيير اخلاق و فرهنگ امم است؛ يعني گوهر توسعه و موضوع اصلي آن، «توسعه انساني» است. لذا رسالت اساسي دولت‌هاي مدرن، تغيير در انسان‌ها و ساخت‌وساز انسان متناسب با توسعه است. هيچ ابايي هم ندارند که ابراز کنند ما به‌دنبال تغيير سنن و آداب، و اخلاق و فرهنگ و اعتقادات ملت‌ها هستيم؛ آنها اين تغییر را از ارکان توسعه مي‌دانند؛ و اساساً توسعه را به تغيير هماهنگ همه شئون، از جمله آداب و سنن و اعتقادات و خلقيات جامعه، در جهت مقصد خاص، که مثلاً افزايش توليد و افزايش بهره‌وري مادي است، تعريف می‌کنند. بنابراين دولت‌هاي مدرن توجه کرده‌اند که نيل به مقصد خاص، زمانی به‌خوبي واقع مي‌شود که همه توانايي‌هاي جامعه و همه شئون جامعه را در مسير آن هدف خاص گسيل و هماهنگ کنيد، توجه کرده‌اند که توسعه، بر محور توسعه انساني واقع مي‌شود. اگر در جامعه‌اي، صنعت مدرن را با انسان‌هايي که متناسب با مدرنيزم فکر نمي‌کنند و نمي‌انديشند و گرايش‌هاي متناسب با آن ندارند جمع کنيد، جامعه مدرن ساخته نمي‌شود و توسعه واقع نمي‌شود؛ اساس توسعه، تغيير بافت انساني جوامع است. اين نکته از مسلمات مديريت توسعه در دنياي کنوني است، ولی متأسفانه مدعيان فهم سياسي و مدعيان صلاحيت براي قضاوت در اين امور، غافل از اين مسئله واضح و روشن به تحليل ارتباط دين و حکومت پرداخته‌اند. ما درباره دولت خيالي ذهن يک شخص خاص بحث نمي‌کنيم؛ موضوع بحث ما، واقعيت حکومت و دولت در شرايط کنوني عالم است که تعطيل‌پذير هم نيست؛ واقعيتی است که پيشِ‌روي ماست و نمی‌توان بر آن چشم بست.» 📚 منبع: کتاب ☑️ @mirbaqeri_ir
💥 باید نسبت » و را بیان کند. 💥 «دین» نمي‌تواند نسبت به «دولت حداکثر» بي‌تفاوت باشد و در عین حال، سعادت انسان را هم تأمين کند. 💠 استاد سید محمدمهدی میرباقری: «دولت‌های حداکثر خصوصیاتی دارند. دولت‌های حداکثر اين است که افراد در آن محور نيستند، بلکه سازمان‌ها و ساختار‌هاي اجتماعي محور مديريت‌اند؛ يعني تفاوتي که در دولت‌هاي مدرن پيدا شده اين است که تصميم‌سازي و تصميم‌گيري در آنها بر محور سازمان انجام مي‌گيرد، نه بر محور شخص. دولت‌های مدرن، که دولت حداکثر هستند، این است که رسالتشان بسترسازي و «اقامه» يک اخلاق و فرهنگ و رفتار خاص اجتماعي است. منظومه این خلقيات، و تفکرات و اطلاعات اجتماعي و انديشه‌هاي جمعي، و رفتار و تصرفات جامعه است که به يک توسعه خاص منتهي مي‌شود؛ [لذا] رسالت اين دولت‌ها ايجاد بستر براي پيدايش اخلاق، فرهنگ و رفتار خاص اجتماعي است. به‌تعبير ديگر اقامه يک اخلاق، فرهنگ و رفتار، محور تصميم‌گيري‌ها و تصرفات دولت‌هاست؛ دولت‌ها بستر‌هاي روحي، ذهني و عيني اجتماعي براي بازسازي انسان‌ها ايجاد مي‌کنند؛ شرايط روحي، ذهني و عيني خاصی [ایجاد می‌کنند] که فرد در اين شرايط تنفس مي‌کند و در آن به اخلاق و گرايش‌ها، و انديشه‌ها و تفکرات، و رفتار و اعمال خاص مي‌رسد؛ ايجاد اين بسترها – اعم از بستر گزينش سياسي، فرهنگي و اقتصادي [و به‌تعبیر جامع] بستر هدايت اختيارات اجتماعي ـ کار حکومت‌ها و دولت‌هاست؛ يعني کار دولت‌ها اقامه است. چنين دولتي، حکومت يک فرهنگ بر آن است. فرهنگ توسعه خاصی بر مديريت توسعه حاکم است؛ مديريت توسعه از فرهنگ توسعه و تکامل فارغ نيست؛ [بلکه] تکاملِ همه شئون را بر اساس يک فرهنگ خاص هدايت مي‌کند. آن فرهنگ هم فقط فرهنگ ارزش‌ها نيست، [بلکه] اعم از فرهنگ ارزش‌ها، دانش‌ها و گرايش‌ها و فرهنگ حاکم بر گرايش‌ها و دانش‌ها و ارزش‌هاست؛ اين فرهنگ بر مديريت تکامل حاکم است. اگر چنين مديريتي تصوير شد (که مديريتي همه‌جانبه است، اخلاق سازماني خاص و رفتار سازماني خاص و اطلاعات سازماني خاص ايجاد مي‌کند، نظام توزيع اخلاق و اطلاع و رفتار درست مي‌کند) آنگاه جای سؤال است که آیا واقعاً دين مي‌تواند نسبت به اين دولت بي‌تفاوت باشد و در عین حال سعادت انسان را هم تأمين کند؟» 📚 منبع: کتاب ☑️ @mirbaqeri_ir
⚡️ تعريف دولت و‌ حکومت به «ايجاد امنيت و جلوگيري از اغتشاش و جمع‌آوري ماليات‌هاي عمومي براي اداره دولت و امثال اینها»، تعریفی ساده‌انگارانه است. 💠 استاد سید محمدمهدی میرباقری: 🔹 تعريف دولت به «ايجاد امنيت و جلوگيري از اغتشاش و مثلاً جمع‌آوري ماليات‌هاي عمومي براي اداره دولت و امثال اینها»، تعریفی ساده‌انگارانه است و یا لااقل تعريف از دولتي است که دوره‌اش گذشته است. دولت‌هاي مدرني که به‌ويژه بعد از جنگ جهاني دوم شکل گرفته‌اند، هرگز چنين رسالت محدودي ندارند و رسالتشان بسیار فراتر از اينهاست. 🔹 دولت‌هاي مدرن، حتي به اعتقادات ماورائي بشر چنگ‌اندازي مي‌کنند و اين دخالت را از ارکان توسعه مي‌دانند. ‌تغيير در اعتقادات ماورائي بشر و هماهنگ‌سازي این اعتقادات و گرايشات، و ايمان ماورائی بشر با اهداف توسعه، از رسالت‌هاي اساسي دولت‌هاي مدرن است؛ يعني هدف دولت‌هاي مدرن، بازسازي جامعه براي نيل به تکامل و توليد یک وضعيت جديدِ هماهنگ با تکامل است. 🔹 باید به این پرسش جواب داد که اين دولت حداکثر چه ارتباطي به دين دارد؟ آيا دين، دولت حداکثر را مي‌پذيرد يا خیر؟ يعني [آیا] دين، مهندسي اجتماعي براي تکامل عباد به‌سوي خداي متعال را مي‌پذيرد يا خیر؟ کمااينکه دولت‌هاي مادي در جهت توسعه حرص و عشق به دنيا و توسعه تعلق خاطر به دنيا مهندسي اجتماعي مي‌کنند؛ آيا چنين مهندسي هماهنگي براي توسعه تقرب، در نقطه مقابل دولت مدرن، از رسالت‌هاي دين است يا خیر؟» منبع: کتاب ☑️ @mirbaqeri_ir
💥 «دولت مدرن» می‌کند نه . 💠 استاد سید محمدمهدی میرباقری: «دولت، صرفاً معيشتِ طبيعي انسان‌ها را تأمين نمي‌کند، بلکه تعريف جديدی از معيشت ارائه مي‌دهد و در ساخت‌وساز معيشتي انسان‌ها تصرف مي‌کند؛ در ذائقه و در پسند اجتماعي آنها و در زيباشناسي‌شان تصرف مي‌کند و اين ذائقه و پسند و زيباشناسي را به‌سمت الگو‌هاي تعريف‌شده‌اي که تکامل اجتماعي تعريف کرده هدايت مي‌کند. نمی‌توان گفت دولت چه ربطي به تأمين نياز طبيعي دارد؟ دولت‌های مدرن پاره‌اي از نياز‌ها را از بين مي‌برند و نيازهای جديدی ايجاد مي‌کنند. همچنین، این دولت‌ها تعريف جديدی از امنيت ارائه مي‌دهند و تعريف امنيت را در بستر تکامل، تبديل مي‌کنند؛ این‌چنین نیست که دولت‌هاي کنونی ـ به‌خصوص در شکل نظم نوين جهاني و مديريت واحد جهاني – در یک فضای ثابت عهده‌دار ايجاد امنيت و ارتباط با دولت‌ها باشند؛ بلکه به‌دنبال حاکم کردن يک نظم مادی بر تکامل عالم هستند که هدفِ آن تکامل بهره‌وري مادي است. نظام توازن، حق بهره‌وري، قسط و حدود اختيارات خرد هم متناسب با اين نظامِ تکامل و هدف آن تعريف مي‌شود. اگر هدفْ توسعه بهره‌وري مادي است، حتماً صيانت سرمايه اصل مي‌شود و توسعه سرمايه بر نظام توازن بين‌المللي و نظام حدود اختيارات و گزينش‌هاي خرد حاکم مي‌شود و گزينش فرهنگي، گزينش سياسي و گزينش عيني انسان‌ها قيد مي‌خورد. يعني این نظام‌ها بستري براي گزينش فرهنگي مي‌سازند که اختيار انسان‌ها در آن بستر حرکت می‌کند و شکل مي‌گيرد؛ يعني اختيارات عباد را در کانال‌ها و مجاري خاص هدايت مي‌کنند. حکومت‌هاي کنوني، بر اختيارات انسان‌ها ولايت مي‌کنند؛ بحثِ وکالت در میان نيست؛ واقعيت عيني دولت مدرن، ولايت بر اهواء بشريت و سرپرستي توسعه اهواء است. ⬅️ غفلت و چشم‌پوشی از اين واقعيت عيني و تعریف کردن دولت به يک کلّي ذهني و حل‌و‌فصل کردن مسئله بر این مبنا، غفلت از ارتباط دين و تکامل است. دين عهده‌دار تکامل است؛ و به‌وسيله دين تکامل تقوا واقع مي‌شود.» منبع: کتاب ☑️ @mirbaqeri_ir