eitaa logo
حوزهٔ علمیهٔ امام صادق (ع) گرگان ✅
1.1هزار دنبال‌کننده
15.8هزار عکس
10.3هزار ویدیو
597 فایل
🔹کانال حوزهٔ علمیهٔ امام صادق (ع) گرگان 🔹سایت : 🔹www.emamsadegh.ir 🔹ارتباط با ادمین 🔹@hamidam
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥میدونی جدیدترین فرمانده محور مقاومت کیه؟! 🔹مردم از دیدن تصویر جدیدترین فرمانده محور مقاومت تعجب کردند! 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
🔴 ویراست دبیر ستاد امربه معروف کشور، نسبت به رها سازی فضای مجازی 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. روایت فرشاد مومنی از ایده پزشکیان درباره آزادسازی قیمت بنزین فرشاد مومنی، اقتصاددان: پزشکیان به من گفت: "زیر بار نمی‌روم، قیمت تمام شده بنزین یک عددی باشد و قیمت عرضه آن یک عدد دیگر. به او گفتم یادت باشد خودت گفتی من کارشناس نیستم". قیمت بنزین تابعی از ۷۵ متغیر است، نمی‌توان ۷۴ متغیر را در نظر نگرفت و فقط با اطلاعات یک متغیر مخدوش درباره قیمت بنزین تصمیم گرفت! 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. آیا ایران واقعا رادار فوق پیشرفته ۵۰۰ میلیون دلاری (۳۰ هزار میلیارد تومانی) آمریکا رو در اسرائیل زده؟ دکتر محمدجبارپور 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 اقامۀ نماز بر پیکر شهید نیلفروشان در حرم امام حسین(علیه‌السلام) توسط نماینده آیت‌الله سیستانی 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. خانمی موفق با سه مدرک دانشگاهی چگونه گول فمینیسم را خورد و البته دیرهنگام پشیمان شد... 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. مهمت زاهد سوباچی، مدیرکل شرکت رادیو و تلویزیون ترکیه: ما در پایان سال جاری کانال TRT فارسی را افتتاح خواهیم کرد. ما باید ایران را آشفته کنیم، باید ایران را آشفته کنیم.. 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 گریه‌های عالم اهل سنت برای شهید نصرالله شیخ خالد الملا: 🔸 سید حسن اگر به دنبال دنیا بود می توانست در لندن یا لس آنجلس زندگی کند. 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
🔴 طبق بررسی‌ها و تصاویر ماهواره‌ای بیش از یک سال است که یک رادار AN/TPY2 سامانه پاد بالستیک (همین سامانه‌ای که امریکا میخواد مستقر کنه) در پایگاه هوایی نواتیم حضور دارد همان پایگاهی که طبق شمارش با ۶۰ موشک بالستیک هدف قرار گرفت . 😂 🔻اسکلا ما رو از تاد تنظیم بازاری میترسونن 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‌‌‌‌‌✨🌙بخوان دعای فرج را دعا اثر دارد اللهم عجل لولیک الفرج اگر پرده ڪنار برود و به حقایق واقف شویم بیش از آنڪه خدا را برای دعـــــاهایی ڪه اجابت ڪرده شـــــاڪر باشــــیم برای دعاهایی ڪه  نڪرده شـــــاڪریم! 🤲 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
آیه ۱۷ سوره أَنْزَلَ مِنَ السَّمَاءِ مَاءً فَسَالَتْ أَوْدِيَةٌ بِقَدَرِهَا فَاحْتَمَلَ السَّيْلُ زَبَدًا رَابِيًا وَمِمَّا يُوقِدُونَ عَلَيْهِ فِي النَّارِ ابْتِغَاءَ حِلْيَةٍ أَوْ مَتَاعٍ زَبَدٌ مِثْلُهُ كَذَلِكَ يَضْرِبُ اللَّهُ الْحَقَّ وَالْبَاطِلَ فَأَمَّا الزَّبَدُ فَيَذْهَبُ جُفَاءً وَأَمَّا مَا يَنْفَعُ النَّاسَ فَيَمْكُثُ فِي الْأَرْضِ كَذَلِكَ يَضْرِبُ اللَّهُ الْأَمْثَالَ [همو كه] از آسمان آبى فرو فرستاد پس رودخانه ‏هايى به اندازه گنجايش خودشان روان شدند و سيل كفى بلند روى خود برداشت و از آنچه براى به دست آوردن زينتى يا كالايى در آتش مى‏ گدازند هم نظير آن كفى برمى ‏آيد خداوند حق و باطل را چنين مثل مى‏ زند اما كف بيرون افتاده از ميان مى ‏رود ولى آنچه به مردم سود مى ‏رساند در زمين [باقى] مى‏ ماند خداوند مثلها را چنين مى‏ زند ترسيم دقيقى از منظره حق و باطل : ♦️در این آیه دو براى معرّفى ذكر شده است، یكى مثال كفى كه بر روى آب ظاهر میشود و دوم كفى كه هنگام ذوب فلزات، روى آنها را میپوشاند. 🔻(زبد) معناى كفهاى روى آب و يا هر گونه مى باشد و مى دانيم آب زلال كمتر كف به روى آن آشكار مى گردد چرا كه كفها به خاطر آلوده شدن آب به اجسام خارجى مى باشد، و از اينجا روشن مى شود كه اگر حق به صفا و پاكى اصلى باقى بماند هرگز كفهاى باطل اطراف آن آشكار نميگردد، اما هنگامى كه حق بر اثر برخورد به محيطهاى آلوده رنگ محيط را به خود گرفت ، و حقيقت با خرافه ، و درستى يا نادرستى و پاكى يا ناپاكى آميخته شد، كفهاى باطل در كنار آن آشكار مى شوند. 🔻باطل همچون كف است، زیرا: 1. رفتنى است، 2. در سایه حقّ است که جلوه مى‏ كند، 3. روى حقّ را مى‏ پوشاند، 4. جلوه دارد، ولى ارزش ندارد. مثل سرابی که نه تشنه‏ اى را سیراب مى‏كند نه گیاهى از آن میروید، 5. با آرام شدن شرایط ، محو میشود، 6. بالانشین پر سر وصدا، امّا توخالى و بى‏ محتوى است. چنانكه در ♦️آیات دیگر نیز بر این امر تأكید شده است: 🔺«بل نقذف بالحقّ على الباطل فیدمغه»(۱۸ انبیاء)، با حقّ بر سر باطل میكوبیم. 🔺«یمح اللَّه الباطل»(۲۴ شوری)، خداوند باطل را محو میكند. 🔺«و ما یبدى‏ء الباطل و مایعید»(۴۹ سبأ)، باطل در دنیا و آخرت محو و نابود است. 🔺«انّ الباطل كان زهوقا»(۸۱ اسراء)، همانا باطل رفتنى است. 🔺«جاء الحقّ و زهق الباطل»(۸۱ اسراء)، حقّ آمد و باطل رفت. ♦️تمثیل، مسائل عقلى را محسوس و راه رسیدن به هدف را نزدیك مینماید، مطالب را همگانى و لجوجان را خاموش میسازد، لذا قرآن از این روش بسیار استفاده نموده است.🌸🍃🌸🍃🌸 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
مشخصات الالباب در آیات ۲۰ تا۲۲ سوره 1️⃣ الذين يوفون بعهد الله و لا ينقضون الميثاق اولین مشخصه ی آنها به عهد و ترك پيمانشكنى است ، که شامل 👈🏻پيمانهائى كه خدا به مقتضاى فطرت از انسان گرفته (همانند فطرت توحيد و عشق به حق و عدالت ) و هم 👈🏻پيمانهاى عقلى (يعنى آنچه را كه انسان با نيروى تفكر و انديشه و عقل از حقايق عالم هستى و مبدء و معاد درك مى كند)، هم 👈🏻پيمانهاى شرعى (يعنى آنچه را كه پيامبر (ص ) از مؤ منان در رابطه با اطاعت فرمانهاى خداوند و ترك معصيت و گناه پيمان گرفته )و هم 👈🏻وفا به پيمانهائى كه انسان با ديگر انسانها ميبندد. 2️⃣ الذين يصلون ما امر الله به ان يوصل دومين ماده برنامه آنها، حفظ پيوندها و پاسدارى از آنهاست ، چنانكه مى فرمايد: (آنها كسانى هستند كه پيوندهائى را كه خداوند امر به حفظ آن كرده برقرار مى دارند با خدا و پيامبر و امام به عنوان رهبر و پيشوا و همچنین پيوندى با تمام جامعه انسانيت و بخصوص با آنها كه حق بيشترى بر او دارند همانند پدر و مادر و خويشاوندان و دوستان و استاد و مربى . و از سوى دیگر پيوندى با نفس خويش دارند .. 3️⃣و يخشون ربهم 4️⃣و يخافون سوء الحساب سومين و چهارمين برنامه طرفداران حق آنست كه (آنها از پروردگارشان ، دارند و از بدى در دادگاه قيامت ميترسند) 5️⃣و الذين صبروا ابتغاء وجه ربهم پنجمين برنامه آنها است ، در برابر تمام مشكلاتى كه در مسير اطاعت و ترك گناه و جهاد با دشمن و مبارزه با ظلم و فساد وجود دارد آنهم صبر و استقامتى براى جلب پروردگار، 6️⃣و اقاموا الصلوة ششمين برنامه آنها اين است كه (آنها نماز را بر پا ميدارند) و چه چيز مهمتر از اين است كه انسان هر صبح و شام رابطه و پيوند خود را با خدا تجديد كند! 7️⃣ و انفقوا مما رزقنا هم سرا و علانية به دنبال آن (هفتمين ) برنامه حقجويان را با اين عبارت بيان مى كند (آنها كسانى هستند كه از آنچه به آنان روزى داده ايم در پنهان و آشكار مى كنند) جمله مما رزقناهم ، هر گونه موهبتى را اعم از 👈🏻مال ، علم ، قدرت ، موقعيت و نفوذ اجتماعى و غير آن را شامل مى شود 8️⃣ و يدرئون بالحسنة السيئة بالاخره (هشتمين ) و آخرين برنامه آنها اين است كه 👈🏻آنها بوسيله ، خود را از ميان مى برند. به اين معنى كه به هنگام ارتكاب يك گناه و لغزش ، تنها به پشيمان شدن و ندامت و استغفار قناعت نمى كنند، بلكه عملا در مقام جبران بر مى آيند، و هر اندازه گناه و لغزش آنها بزرگتر باشد به همان اندازه حسنات بيشترى انجام مى دهند، تا وجود خود و جامعه را از لوث گناه با آب حسنات بشويند. ◀️ اين احتمال نيز در تفسير آيه وجود دارد كه 👈🏻آنها بدى را با بدى تلافى نمى كنند، بلكه سعى دارند اگر از كسى نسبت به آنها بدى برسد، با انجام نيكى در حق وى ، او را شرمنده و وادار به تجديد نظر كنند.🌸🍃 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
‍ "وَ الَّذِینَ یَصِلُونَ ما اَمَرَ اللهُ بِهِ اَن یُوصَلَ" کسانی که آنچه را خداوند امر به "وصل" آن کرده است، "وصل" می کنند!(آیه ۲۱سوره ) 🍃🌸در عالَم سلوک، یک "واصِل" داریم و یک "مُوصِل". واصِل آن است که خود وصل به حق است و در جریان رُبُوبی اش قرار دارد، اما مُوصِل آن است که علاوه بر آنکه خود وصل است، توانایی وصل دیگران را هم دارد. به عبارتی؛ هر واصِلی، مُوصِل نیست. و دقیقاً از این روست که گاه با آنکه طالبانِ طریقت، سراغ کسانی می روند که واصلند، اما خود از وصل بهره مند نمی گردند، و طرفی نمی بندند. زیرا آنان با آنکه خود وصل اند، لکن توانایی وصل دیگران را ندارند. واصِلان مُوصِل، در هر دوره ای بسیار اندک اند و جز به اذن پروردگارشان، کسی را وصل نمی نمایند. و این آیه ی شریفه در باره ی واصلانِ مُوصِل است. همانها که طالبان حقیقت را به جریان رُبُوبی شان می خوانند و به وصل می کشانند. آنکه طالب وصل است، باید پیش از هر چیز موتش حاصل شده باشد، یعنی از قبر ذهن و ذهنیاتش خروج کرده و تسلیم محض باشد. باید تعلقات را از روح و جانش زدوده باشد و براحتی از هر چیز بگذرد، اگرچه جانش باشد. این شرط لازم و ضروری وصل است. اگر براستی طالب وصلیم، باید به دعا، مُوصِل خود را از پروردگار جهانیان بخواهیم و بر این طلب، مُصِر باشیم، چه آنکه در را مُصِرانه بکوبد، بدون شک گشوده خواهد شد. بدان واصِلان مُوصِل، "اُولِی الاَلباب" اند و سرای آخرت از آنِ ایشان است "وَ لَهُم عُقبَی الدّارِ".🌸🍃 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
آیه ۳۳ أَفَمَنْ هُوَ قَائِمٌ عَلَى كُلِّ نَفْسٍ بِمَا كَسَبَتْ وَجَعَلُوا لِلَّهِ شُرَكَاءَ قُلْ سَمُّوهُمْ أَمْ تُنَبِّئُونَهُ بِمَا لَا يَعْلَمُ فِي الْأَرْضِ أَمْ بِظَاهِرٍ مِنَ الْقَوْلِ بَلْ زُيِّنَ لِلَّذِينَ كَفَرُوا مَكْرُهُمْ وَصُدُّوا عَنِ السَّبِيلِ وَمَنْ يُضْلِلِ اللَّهُ فَمَا لَهُ مِنْ هَادٍ ﴿۳۳ ﴾ آيا كسى كه بر هر شخصى بدانچه كرده است مراقب است [مانند كسى است كه از همه جا بى‏ خبر است] و براى خدا شريكانى قرار دادند بگو نامشان را ببريد آيا او را به آنچه در زمين است و او نمى‏ داند خبر مى‏ دهيد يا سخنى سطحى [و ميان‏تهى] مى‏ گوييد [چنين نيست] بلكه براى كسانى كه كافر شده‏ اند نيرنگشان آراسته شده و از راه [حق] بازداشته شده‏ اند و هر كه را خدا بى‏ راه گذارد رهبرى نخواهد داشت 🌀(القائم على شى ء) به معناى مسلط بودن بر چيزى است و (القائم بشى ء) به معناى كسى است كه به نوعى مدبّر آن باشد 🔷قائم بودن خدا، به معناى تدبیر تمام امور و كفایت، حفاظت، نظارت، و ثبت و ضبط آنهاست. 🌀«تسمیة» (مصدر سمّوا) به معنای نام نهادن و یا نام بردن است و مراد از نام بردن معبودهای پنداری ـ به قرینه بیان صفت ویژه خداوند ـ توصیف آنها و برشمردن ویژگیهای آنهاست نه مجرد نام بردن و گفتن اینکه فلان بت نامش لات یا عزّی و یا ... است. 🔷جمله «قل سمّوهم» (بگو: خدایان پنداری را توصیف کنید) در حقیقت استدلالی است برای بی اساس بودن پندار شرک ; یعنی، شما خود ویژگیهای بتها را برشمرید. همین امر کافی است که دریابید آنها شایسته الوهیت و ربوبیت نیستند و نمی توانند شریک خدا شمرده شوند. 🌀«تنبییء» (مصدر تنبّئونه) به معنای خبر دادن و اطلاع دادن است. «فی الأرض» قید برای «ما» و به عبارت دیگر حال برای ضمیر محذوفی است که به «ما» برمی گردد. بنابراین «أم تنبّئونه ...» ; یعنی، آیا خدا را خبر می دهید از چیزی در زمین که او نمی داندش. ندانستن خدا چیزی را ،کنایه از وجود نداشتن آن است. 🌀«ظاهر من القول» ; یعنی، گفتاری که واقعیت نداشته و عاری از حقیقت است. (بگو ... بلکه آیا به سخن ظاهری و بدون واقعیت آنها را شریکهای خدا می نامید). 🔷 مراد از «مکرهم» مرام و عقیده مشرکان ; یعنی ، شریک پنداشتن برای خدا و پرستش آن شریکان است ; زیرا این چیزی است که برای آنان زینت داده شده و آراسته جلوه کرده بود. 🔷 اینکه فاعل محذوف از «زیّن» چیست؟ چند احتمال وجود دارد 1ـ شیطان 2ـ سران کفر و شرک 3ـ خود کافران. بر اساس سومین احتمال ، معنای جمله چنین می شود: «زیّن الکافرون لأنفسهم مکرَهم» و مفاد آن این است که کفرپیشگان با دلیلهایی واهی شرک را توجیه کردند و کم کم آنها را زیبا دیدند. 🔹خودفریبی مشرکان و آراسته دیدن پندار شرک ، آنان را از گرایش به توحید باز داشت. 🌀«صدّ» (مصدر صدّوا) به معنای بازگرداندن است. به نظر می رسد فاعل محذوف از «صدّوا» مکر و حیله که مایه شرک ورزی مشرکان شده است، باشد. 🔹هدایت و ضلالت آدمیان به دست خدا و در اختیار اوست. 👈🏻و من یضلل الله فما له من هاد 🔷 قرآن از یک سو حیله و مکرها را مایه گمراهی مشرکان می داند و از سویی دیگر خداوند را گمراه کننده ایشان می شمرد. این دو حقیقت اشاره به نکاتی دارد، از جمله اینکه هر چند که خداوند گمراه کننده است ; ولی آدمی خود زمینه آن را فراهم می سازد و در حقیقت گمراه سازی آنان، کیفر مرام خود آنهاست.🌸🍃🌸🍃🌸 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
يَمْحُو اللَّهُ مَا يَشَاءُ وَيُثْبِتُ وَعِنْدَهُ أُمُّ الْكِتَابِ ﴿۳۹ ﴾ خدا آنچه را بخواهد محو يا اثبات مى ‏كند و اصل كتاب نزد اوست بحثى پیرامون مقدّرات الهى‏ مطابق آنچه از آیات و روایات به دست مى‏ آید الهى بر دو نوع است: 🌼۱- امورى كه مصلحت دائمى دارد و لذا قانونش هم دائمى است. مثل آیاتِ؛«ما یبدّل القول لدىّ»(۲۹ ق) در كلام ما تبدّل راه ندارد.یا «كلّ شى‏ءٍ عنده بمقدار»(۱۶۲ بقره) هر چیزى در نزد پروردگار داراى حساب و كتاب دقیقى است. اینگونه مقدرات در محفوظ ثبت است «فى لوح محفوظ»(۱۶۲ بقره) و فقط مقربان الهى با اذن خداوند مى‏ توانند بر آن آگاه شوند. «كتاب مرقوم یشهده المقرّبون»(۲۰و۲۱ ) 🌼۲- امورى كه غیرحتمى و مصالح آنها تابع اعمال و رفتار مردم است، مثل كردن مردم از گناه كه مصلحت را درپى دارد، و یا دادن صدقه كه مصلحت دفع بلا را به همراه مى‏ آورد و یا ظلم و ستم كه به خاطر مفسده ‏اش قهر الهى را به دنبال دارد، یعنى خداوند متعال در اداره ‏ى نظام آفرینش دست بسته نیست و با و علم بى‏ نهایتى كه دارد، مى‏ تواند با تغییر شرایط، تغییراتى در آفرینش و قوانین آن بدهد. بدیهى است كه این تغییرات، نشانه ‏ى جهل خداوند متعال و یا تجدید نظر و پشیمانى او نیست، بلكه این تغییرات بر اساس حكمت و تغییر شرایط و یا پایان دوره ‏ى آن امر است. 🔆قرآن مجید در این زمینه نمونه‏ هاى زیادى دارد كه به چند نمونه اشاره مى‏ كنیم: ⚡️الف: «اُدعونى 👈🏻استجب لكم»(۶۰ ) دعا كنید تا من براى شما مستجاب كنم. انسان با تضرع ودعا مى‏ تواند مصالح خود را بدست آورد و سرنوشت خود را تغییر دهد. ⚡️ب: «لعلّ اللَّه یحدث بعد ذلك 👈🏻امرا»(۱ طلاق) قانون الهى در همه جا ثابت نیست ، شاید خداوند با پدید آمدن شرایط لازم، برنامه جدیدى را بوجود آورد. ⚡️ج: «كلّ یوم 👈🏻هو فى شأن»(۲۹ الرحمن) خداوند، هر روز در شأن مخصوص همان روز است. ⚡️د: «فلّما زاغوا👈🏻ازاغ اللَّه»(۵ ) چون راه‏انحرافى را انتخاب كردند، خدا هم منحرفشان ساخت. ⚡️ه: «و لو انّ اهل القرى‏ آمنوا واتقوا 👈🏻لفتحنا علیهم بركات»(۶۹ ) با ایمان و تقوا، مسیر قهر الهى به لطف و بركت تغییر مى‏ یابد. ⚡️و: «ان اللَّه لایغیّر مابقوم 👈🏻حتّى یغیّروا ما بانفسهم»(۱۱ رعد) خداوند سرنوشت هیچ قومى را تغییر نمى‏ دهد، مگر آنكه آنها خودشان را تغییر دهند. ⚡️ز: «الاّ مَن تاب و آمن و عمل عملا صالحاً فاولئك 👈🏻یبدّل اللَّه سیئاتهم حسنات»(۷۰ ) كسانى‏كه توبه كنند، ایمان آورند و عمل نیكو انجام دهند، خداوند بدى‏ هاى آنان را به خوبى و حسنه تبدیل مى‏ كند. ⚡️ح: «ان عُدتم 👈🏻عُدنا»(۸ ) اگر شما برگردید، ما هم برمى‏گردیم. 🔆سؤال: اگر خدا عین ذات اوست و قابل تغییر نیست، پس هر چه در علم او گذشته باید به مرحله عمل برسد وگرنه جهل خواهد بود. 🔅پاسخ: علم خدا بر اساس نظام علل و اسباب است، بدین صورت كه او علم دارد كه اگر از این وسیله استفاده شود، این نتیجه و اگر از وسیله ‏اى دیگر بهره‏ بردارى شود، سرانجام دیگرى را درپى خواهد داشت و علم او جداى از علم بر و علل نیست. 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
🍃🌸 شدن زمين از اطراف در دو جای قرآن مجيد در آيه ۴۱سوره مبارکه و آيه۴۴ سوره به کاستن زمين از اطراف آن اشاره شده است(اولم يروا انا ناتی الارض ننقصها من اطرافها...)اين موضوع در تفاسير به کاسته شدن 👈🏻انسان‌های روی زمين معنی شده و مرگ و از بين رفتن تمدن‌ها و نيز فقدان عالمان با مرگ آنها. زیرا سیاق آیه سخن از توفی و مرگ انسان هاست و مراد از کم شدن اطراف زمین، 👈🏻مرگ و هلاکت انسان هاست در آیه ۴۴ سوره انبیا نیز سخن از عمر انسان هاست؛ بَلْ مَتَّعْنا هؤُلاءِ وَ آباءَهُمْ حَتَّى طالَ عَلَيْهِمُ الْعُمُرُ أَ فَلا يَرَوْنَ أَنَّا نَأْتِي اْلأَرْضَ نَنْقُصُها مِنْ أَطْرافِها أَ فَهُمُ الْغالِبُونَ اما اگر به ضمير "ها" در دو کلمه ننقص و اطراف توجه شود، شاید که ضمير به خود نیز برگردد. در آن صورت کاسته شده از خود زمين می‌تواند مطرح باشد. در اين صورت آيه می‌تواند به موضوع بسيار شگرفی در زمين شناسی اشاره داشته باشد که پوسته زمين از اطراف خورده شده و از آن کاسته می‌شود!🌸🍃 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 اظهارات بی‌شرمانه و ضدایرانی منشه امیر در شبکه سلطنت‌طلب، صدای مجری و کارشناس برنامه را هم درآورد! ♦️منشه امیر، مدیر رادیو اسرائیل:اسرائیل باید به ایران حمله کند و مردم ایران هم باید هزینه‌های آن را بپردازند؛ انسان وقتی مرض قند به پای او می‌رسد، باید پایش را قطع کند! 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
🔴چرا امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر نمی‌کنیم؟! ♦️قال رسولُ اللّه صلى الله عليه و آله: غَشِيَتكُمُ السَّكرَتانِ: سَكرَةُ حُبِّ العَيشِ و حُبِّ الجَهلِ فعِندَ ذلكَ لا تَأمُرونَ بِالمَعروفِ و لا تَنهَونَ عَنِ المُنكَرِ. ♦️پيامبرخداصلی‌الله‌علیه‌وآله‌فرمودند: دو مستى، شما را فراگرفته است: مستى عشق به زندگى و مستى نادانى. در چنين وضعى امر به معروف و نهى از منكر نمى كنيد. 📚 نهج‌الفصاحة، ص:584 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
🔴آمریکا این تروریست بالذات که سرتاسر جهان رابه آتش کشیده است ♦️امام خمینی(ره):آمریکا این تروریست بالذات دولتی است که سرتاسر جهان را به آتش کشیده و هم پیمان او صهیونیست جهانی است که برای رسیدن به مطامع خود جنایاتی مرتکب می شود که قلم ها از نوشتن ٬ زبان ها از گفتن آن شرم دارند و خیال ابلهانه اسرائیل بزرگ آنان را به هر جنایتی می کشاند 📚صحیفه نور جلد ۲۱ صفحه ۱۷۲ 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
🔴به آتش کشیدن مسجد جامع کرمان توسط مزدوران رژیم پهلوی 24 مهر 1357 ♦️در روز 24 مهر 1357 ش حدود 20 هزار نفر از مردم مسلمان کرمان به منظور بزرگداشت اربعین شهدای 17 شهریور تهران و اولین سالگرد شهادت آیت اللَّه مصطفی خمینی، کلیه مغازه ها را تعطیل کرده و در مسجد جامع کرمان اجتماع کردند. ناگهان حدود 300 نفر از عوامل رژیم در لباس زاغه نشینان معروف به کولی با در دست داشتن چوب و میله آهنی و با شعار جاوید شاه به مسجد حمله کردند و با میله و چوب به جان مردم افتاده و پس از ضرب و شتم، قسمتی از وسایل مسجد و ساختمان از جمله قرآن ها را سوزاندند. ♦️علاوه بر آن مغازه هایی را که تصویر امام را نصب کرده بودند، غارت نموده و آسیب فراوانی زدند. هدف رژیم از ایجاد این بلوا، برهم زدن اجتماع بزرگ مردم مسلمان و ایجاد رعب و وحشت آن هم به اسم مردم بود. این حادثه موجب نفرت شدید مردم شد و امام خمینی(ره) در پیامی، این اعمال را نتیجه حمله های جنون آمیز دانستند. 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir