eitaa logo
حوزهٔ علمیهٔ امام صادق (ع) گرگان ✅
1.2هزار دنبال‌کننده
15.4هزار عکس
10هزار ویدیو
589 فایل
🔹کانال حوزهٔ علمیهٔ امام صادق (ع) گرگان 🔹سایت : 🔹www.emamsadegh.ir 🔹ارتباط با ادمین 🔹@hamidam
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴مهم/ «زن، زندگی، آزادی» در انگلیس و غرب ▪️ ۹۵درصد زنان مورد آزار جنسی قرار می‌گیرند و شکایت نمی‌کنند.😨 ✍این جماعت تازه به فکر افتاده اند که از دولت ها بخواهند قوانینی بگذرانند که زن ها بتوانند آزارهای جنسی که می شوند گزارش کنند تا رسیدگی شود. خداوند متعال از ابتدای خلقت انسان خودش این قانون را وضع کرده است و آن اینکه اگر می خواهید حفظ بشوید و مورد تعرض مردان هوس باز قرار نگیرید باید حجاب و پوشش مناسب داشته باشید و از هر آنچه موجب تحریک مردان می شود مانند استفاده از عطر و ادکلن در مجامع عمومی، سخن گفتن و راه رفتن با ناز و کرشمه بپرهیزید. 🔸يَا نِسَاءَ النَّبِيِّ لَسْتُنَّ كَأَحَدٍ مِّنَ النِّسَاءِ ۚ إِنِ اتَّقَيْتُنَّ فَلَا تَخْضَعْنَ بِالْقَوْلِ فَيَطْمَعَ الَّذِي فِي قَلْبِهِ مَرَضٌ وَقُلْنَ قَوْلًا مَّعْرُوفًا (احزاب آیه 32) ✍جای بسی تعجب است که کسانی در ایران اسلامی امروز می خواهند همان راهی را دنبال کنند که سال‌هاست غربی ها از آن خسته شده و آن ها را به بن بست کشانده است 🆔@emamsadegh_ir
🔹 آیت الله محمد یزدی رئیس فقید جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بود که در نوزدهم آذر ماه سال ۱۳۹۹ چشم از جهان فروبست و پیکر پاکش پس از اقامه نماز توسط آیت الله العظمی سبحانی (دامت برکاته)، در حرم مطهر حضرت معصومه (سلام الله علیها) بعد از ۸۹ سال مجاهدت، آرام گرفت. ⭕️ در قسمتی از پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) اینگونه می‌خوانیم: «سوابق انقلابی و مبارزات دوران طاغوت در کنار حضور پیوسته و همیشگی در همه‌ی دورانهای انقلاب و اشتغال به مسئولیتهای بزرگ در اداره‌ی کشور همچون ریاست قوه‌ی قضاییه و عضویت در شورای نگهبان و مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی، و در کنار فعالیت علمی و فقهی، شخصیتی جامع و اثرگذار از این عالم جلیل پدید آورده بود. ایمان راسخ به مبانی انقلاب و استقامت در این راه و غیرت دینی و انقلابی، نشانه‌های بارز دیگری از این شخصیت مکرم بود. ۱۳۹۹/۰۹/۱۹» 🆔@emamsadegh_ir
🖼 اطلاع نگاشت | محارب و محاربه در قانون به موجب ماده ۲۷۹ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲ جرم محاربه عبارت است از استفاده از اسلحه با قصد کشتن، سرقت مال، وارد شدن به حریم ناموس و یا ترساندن مردم به طوری که امنیت جامعه را از بین ببرد و محارب کسی است که این اعمال را انجام دهد. 🆔@emamsadegh_ir
💢 انتخابات دوازدهمین دوره مجلس ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار می‌شود 🔹مدیرکل انتخابات وزارت کشور: انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری به‌صورت همزمان در جمعه ۱۱ اسفندماه سال آینده برگزار می‌شود؛ این زمان با هماهنگی شورای محترم نگهبان نهایی شده است. 🆔 @emamsadegh_ir
🖤 سپاه کلمات در انقلاب فاطمی   ◾ [فاطمه] بر پای ایستاد، درحالی‌که هیچ شکی برای انجام کاری که پیش روی داشت، به دلش راه نمی‌یافت و از آن موقعیت بیم‌انگیز،‌ ذره‌ای هراس یا لرزه بر وجودش نمی‌نشست…. ◾ اکنون در اوج آمادگی شکوه‌مند و پایداری دلیرانه برای اجرای تدبیر بلند‌همتانه و شیوۀ دفاعی‌ خویش قرار داشت. در پیش روی او، دو راه بود که جای درنگ بلند و بررسی گسترده را باقی نمی‌نهاد و او باید یکی از این دو را برمی‌گزید. وی آن راه طاقت‌فرسا را انتخاب کرد؛ راهی چنان سرشار از رنج‌‌ها و تنگناها که پیمودنش برای یک زن، با آن طبیعت ظریف سخت بود. ◾پیمودن این راه به دلیریِ ادیبانه و سخنوری اثرگذار و توانمندی ریختن همۀ مفاهیم انقلاب در پیکر واژه‌ها نیاز داشت. ◾ این راه نیازمند چیره‌دستی هنرمندانه‌ای بود که بتواند بدبختی‌ها و وضعیت موجود را به‌گونه‌ای به تصویر و نقد کشد که شمه‌ای از زندگی و بهره‌ای از جاودانگی را در قالب کلمات بریزد؛ بدان‌سان که واژگان، سپاهیان این قیام پربرکت شوند و سند جاودان آن در تاریخ عقیده گردند… ◾ سپس فاطمه به‌سوی میدان کارزار شتافت، درحالی‌که در جانش آیین محمد صلی‌الله‌علیه‌وآله و روح خدیجه و دلیری علی علیهماالسلام جریان داشت و در درونش دل‌سوزی شگرفی بر این امت از بیم آینده‌ای تاریک موج می‌زد.    📚 کتاب فدک در تاریخ، گزیده‌ای از فصل اول 🔰 🆔@emamsadegh_ir
فقه خوارجی و حمایت از جلادان [ص١ از ٣] 🔹اقدامات ضدامنیتی تروریست‌ها و برخی فریب‌خوردگان در اغتشاشات اخیر جمع زیادی از اقشار مختلف مردم و همچنین نیروهای حافظ امنیت را مجروح ساخت یا به فیض شهادت رساند و در مقابل نیروهای خدوم اطلاعات و امنیت کشور با جانفشانی و فعالیت مجاهدانه حربه‌های ضدامنیتی را خنثی ساختند و قهرا محاربان، باغیان و جنایتکاران را به دست قانون سپردند و قوه قضائیه نیز با بخشی از دستگیرشدگان مماشات کرد و برخی دیگر را محکوم به اعدام یا سایر احکام قضایی نمود. از ابتدای شکل‌گیری اغتشاشات مسئولین نظام در سطوح مختلف به‌دلایل گوناگون به نرمش و تسامح با دستگیرشدگان پرداختند اما بر خلاف انتظارات نه‌تنها جریان غرب‌زده و اتباع حوزوی و غیرحوزوی‌شان این نرمش و تسامح را ندیده گرفتند بلکه به‌عکس امروز طلب‌کارتر از گذشته با سر هم کردن چند فقره فقهی یا مطلب شبه‌حقوقی نظام را متهم به برخورد بی‌رویه با باغیان و محاربان و جانیان می‌کنند و پروژه «عوض کردن جلاد و شهید» را نه از سال‌های بعد که از امروز آغاز کرده‌اند. بخشی از این افراد از جمله همان کسانی هستند که از ابتدا با موضع‌گیری غلط و تحریف‌آمیز خود آتش اغتشاش را شعله‌ور ساختند و چه بسا در صورت پاسخ‌گویی به مطالبه جریان حوزوی انقلابی و برخورد قضائی با این عناصر، امروز امثال محمد محلاتی بار دیگر امنیت روانی مردم را مشوش نمی‌کردند و هزینه اضافه برای ملت نمی‌تراشیدند. محمد محلاتی در دو یادداشت اخیر خود، مجددا از موضع «وکیل البغاة و المحاربین» سخن گفت و با تحریف موضوعات و احکام فقهی به محاربه شبه‌علمی با نظام اسلامی پرداخت. آخرین تحریفات محمد محلاتی را در سه ناحیه پی می‌گیریم: ١. تحریف موضوعی ۲. تحریف حکمی ٣. تحریف مصداقی ١.تحریف موضوعی ١.١. اخذ قید «قتل» در مفهوم باغی محمد محلاتی در تعریف «بغی» می‌نویسد:«خشونت‌هایی که توسط گروه‌ها و سازمانهای مسلح انجام می‌شود. سازمان‌هایی که به هدف براندازی حکومت و یا ضربه زدن به آن از راه به قتل رساندن افراد موثر حکومت تشکیل می‌شود...[این گروه] در فقه "فئه باغیه" نامیده می‌شود.» محمد محلاتی در مقام تعریف «بغی» و «اهل بغی» قید «قتل افراد مؤثر حکومت» را اضافه کرده است اما دلیل فقهی روشنی برای این تقیید وجود ندارد و مخاطب عام گمان می‌کند که تنها افرادی که اقدام به قتل سران و مؤثرین حکومت می‌زنند «باغی» هستند و اگر جماعت آشوب‌طلب به افراد مؤثر حکومت (که انصراف دارد به خواص و نخبگان حکومتی شناخته‌شده) کاری نداشتند اما مدافعان مظلوم امنیت و عناصر کفِ میدانِ نظام را به شهادت رساندند یا اساسا اقدام ضدامنیتی‌شان به قتل افراد منجر نشد موضوع باغی بر آن‌ها صدق نمی‌کند. شکی نیست که انگاره القا شده از جانب محلاتی باطل است. شیخ طوسی در تعریف اهل بغی می‌نویسد:«كلّ من خرج على إمام عادل، و نكث بيعته، و خالفه في أحكامه، فهو باغ، و جاز للإمام قتاله و مجاهدته»(النهایة، ص296، همچنین: ر.ک: المؤتلف من المختلف، ج2، ص377، سرائر، ج2، ص16، شرائع، ج1، ص307) طبق این تعریف خروج بر حکومت امام عادل و شکستن بیعت با او و مخالفت علنی با وی «بغی» محسوب می‌شود و قید مورد ادعای محلاتی نیز در این تعریف جایی ندارد. ١.٢. اخذ قید «پراکندگی» در مفهوم باغی محمد محلاتی می‌نویسد:«خشونت هایی که توسط افراد معترض پراکنده...انجام می‌شود... مشمول حکم باغی نیستند و برخورد با آنها متفاوت است.» و در ادامه به کلام شیخ طوسی استناد می‌کند. متن شیخ طوسی از این قرار است:«أن يكونوا في منعة لا يمكن كفهم و تفريق جمعهم إلا بإنفاق و تجهيز جيوش و قتال، فأما إن كانوا طائفة قليلة و كيدها كيد ضعيف، فليسوا بأهل البغي»(المبسوط، ج7، ص264) محمد محلاتی با عباراتی دیگر این کلام شیخ طوسی را آورده است اما با نگاهی به همین متن، تحریف‌گری سروش محلاتی آشکار می‌گردد چه آن‌که شیخ طوسی در مفهوم اهل بغی به «پراکندگی یا عدم پراکندگی» موضوعیت نداده‌اند بلکه آنچه از دیدگاه ایشان موضوعیت دارد قوت اهل بغی است به‌گونه‌ای که حکومت را مجبور به پرداخت هزینه نظامی، آماده‌باش نظامیان و ورود نظامی به عرصه اغتشاشات کند. ظاهرا محمد محلاتی از ذکر قید «پراکندگی» می‌خواست زمینه برخورد با آشوب بغاة در اغتشاشات اخیر را از بین ببرد چراکه ویژگی ذاتی این اغتشاشات «پراکندگی محیطی و جغرافیایی» بود اما با تبیین مختصر کلام شیخ طوسی، که مستند محلاتی برای اثبات مدعایش بود، روشن شد که چنین قیدی حقیقت فقهی ندارد و همانطور که مشاهده کردیم آشوب‌های ضدامنیتی اخیر به گونه‌ای بود که جز با هزینه‌کرد نظامی، آماده‌باش گسترده نیروهای خدوم امنیتی و ورود سخت در تقابل با آشوب‌گران امکان برخورد وجود نداشت. 🆔@emamsadegh_ir
فقه خوارجی و حمایت از جلادان [ص٢ از ٣] ١.٣. اخذ قید «عدم نیت مخالفت با نظام» در مفهوم محارب محمد محلاتی ظاهرا بدون آن‌که کسی از او بخواهد وکالت داعشی‌های وطنی و غیروطنی را یک‌تنه بر دوش گرفته و در این زمینه از هیچ تحریف سطحی دریغ نمی‌کند. او در موضوع محارب، که از مفاهیم ریشه‌دار در فقه اسلامی است، قیدی را ذکر می‌کند که هیچ مستند فقهی، اصولی یا حتی عقلی ندارد. او می‌نویسد: «محارب و مفسد فی الارض از جنس قطاع الطریق و اشرار خون آشام است که در صدد قتل و غارت مردم است ... ولی معترض قانون شکن در برابر حکومت موضع دارد و بدنبال استقرار نظم دیگری است و به این دلیل است که این دو کاملا از دو جنس متفاوتی هستند.» با این توصیف مفهوم «محارب» مقید به «عدم نیت مخالفت با نظام» است درنتیجه هرکس که خالصانه (!) نیت کند و در راه مخالفت با نظام اسلامی دست به هر جرم و جنایتی بزند و برای اسقاط نظام اقدام به قتل سرباز مدافع امنیت، سنگسار کردن بسیجی مظلوم، تکه‌تکه کردن افراد به ظنّ بسیجی بودن، هتک عرض نوامیس مردم به صرف چادری بودن و... کند و نیروی امنیتی را به آتش بکشد و اموال بیت‌المال را بسوزاند از نگاه محمد محلاتی نه تنها محارب نیست بلکه یک «معترض مظلوم» است و حکومت نیز حق ندارد حکم محارب را علیه او جاری کند. ای کاش مسئولین قضائی در کنار بغاة و محاربین، مفتی البغاة و المحاربین را نیز به دادگاه می‌کشاند تا مردم از شر تئوریسین‌های خشونت و حامیان داعش داخلی رها می‌شدند و زندگی عادی و به‌دور از ناآرامی را بار دیگر تجربه می‌کردند. ۴.١. اخذ قید «اهلیت» در مفهوم محارب محمد محلاتی در ادامه مطالب خود قید دیگری را به مفهوم «محارب» افزود بدون آن‌که پشتوانه فقهی روشنی ارائه کرده باشد یا لااقل به غیرجازمانه بودن و اختلافی بودن این قید اشاره کند. او در این زمینه می‌نویسد: «محارب و مفسد فی الارض از جنس قطاع الطریق و اشرار خون‌آشام است که در صدد قتل و غارت مردم است» با این حساب اگر فردی خون‌آشام نباشد آقای محلاتی وی را محارب نمی‌داند. مثلا اگر یک پزشک در جریان یک آشوب گسترده و خشونت‌آمیز دست به جنایات داعش‌گونه بزند به‌گونه‌ای که اراذل و اوباش خیابانی چنین جنایتی نداشته باشند، به صرف این‌که آن آقای دکتر «خون‌آشام» نبوده در دادگاه عدل (!) آقای محلاتی تبرئه می‌شود. فقیه بزرگ عالم تشیع، شیخ اعظم انصاری در تعریف محارب می‌نویسد: « محارب كسى است كه شمشير يا مثل آن برهنه در دست بگيرد يا عصا و سنگ، در بيابان و آبادى بگردد كه مسلمانان را بترساند، يا مال ايشان را بگيرد، يا خود ايشان را.»(صراط النجاة، ص317) همانطور که مشاهده می‌شود تعریف شیخ انصاری مطلق است و شامل «خون‌آشام‌ها» و «غیرخون‌آشام‌ها» می‌شود و فرقی نمی‌کند ترساننده مردم جزء اراذل و اشرار باشد یا آن‌که از حیث اجتماعی، اعتبار ظاهری داشته باشد اما در عین حال مرتکب افساد فی الارض نیز شده باشد. فارغ از اطلاق فوق، این تقیید محلاتی در کلمات برخی فقهای برجسته معاصر نیز به‌صراحت مردود شمرده شده است. به‌طور مثال مرحوم آیت‌الله العظمی بهجت در توصیف شروط «محارب» پس از ذکر «قصد اخافه» می‌نویسند: « لازم نيست كه [محارب] اهل ريبه و فتنه باشد كه معلوم يا مظنون باشد كه اهل اين كار است، بلكه فعليت اين عمل كه اخذ سلاح به قصد اخافه است كافى است،»(جامع‌المسائل، ج5، ص328) فقیه بزرگ امامی، علامه حلی نیز اشتراط «اهل ریبة» را بنابر اصح نمی‌پذیرند:« المحارب كل من جرد السلاح لإخافة الناس في بر أو بحر ليلا كان أو نهارا في مصر و غيره. و هل يشترط كونه من أهل الريبة فيه تردد أصحه أنه لا يشترط مع العلم بقصد الإخافة.»(شرائع، ج4، ص167) بنابراین برخلاف نگاه جزم‌اندیشانه محلاتی قید مذکور نه‌تنها از مسلمات فقه امامیه نیست بلکه برخی از بزرگ‌ترین فقهای شیعه برخلاف آن نظر داده‌اند. 🆔@emamsadegh_ir
فقه خوارجی و حمایت از جلادان [ص٣ از ٣] ٢. تحریف حکمی محمد محلاتی پس از فارغ شدن از «تحریف موضوعی» به «تحریف احکام» می‌رسد. او با ذکر تقطیع شده و تحریف شده کلمات برخی فقها در تلاش است که اثبات کند مجازات محارب تنها در صورتی جاری می‌شود که فرد محارب قتلی مرتکب شده باشد. او نوشته خود را با این سؤال شروع می‌کند: «مجازاتِ محارب اگر مرتکب قتل نشده چیست؟» و بلافاصله به نقل از آیت‌الله خوئی می‌نویسد: « آيت الله خویی: اگر با اسلحه کشیدن فقط موجب ترس مردم شده باشد، نفی بلد می‌شود و اگر آسیبی به کسی رسانده باشد، ابتدا در حد همان جراحت قصاص می‌شود و سپس تبعید می‌گردد.»(تکملة المنهاج/ص51) مخاطب ناآشنا با متون فقهی و ناآشنا با روش تحریفات محلاتی گمان می‌کند که مرحوم آیت‌الله خوئی مجازات محارب را به ارتکاب قتل مقید می‌کنند اما متن کامل مرحوم آیت‌الله خوئی نشان می‌دهد که این پندار صحیح نیست و محلاتی یک خط از کلام ایشان را به‌کلی سانسور کرده است. بخش سانسور شده کلام آیت‌الله خوئی که تنها چند کلمه پس از استشهاد محلاتی است، از این قرار است: «... و کسی که سلاح بکشد و مال مردم را بگیرد و آنان را کتک زده و مجروح کند اما کسی را نکشد، مجازاتش در اختیار امام است. اگر خواست او را می‌کشد و مصلوب می‌سازد و اگر خواست دست و پایش را قطع می‌کند.» (تکملة المنهاج/ص51) گفتنی است ما درصدد تبیین احکام فقهی و جزئیات مجازات محارب و باغی نیستیم و هرکدام از جزئیات فوق ممکن است مانند بسیاری مسائل دیگر اختلافی باشد اما معلوم نیست این سطح از تحریف سخیف و جزم‌اندیشی در موارد اختلافی ریشه در چه مسائلی دارد. 3. تحریف مصداقی یکی از تحریفات اساسی محلاتی، که مصداق بارز عوض کردن جای جلاد و شهید است، تحریف جنایات انجام گرفته در ماه‌های گذشته و تقلیل آن به صرف «اعتراض سیاسی» است. به‌راستی آیا یک فرد سلیم‌النفس به محاربه گسترده‌ای که جوانان عزیزی همچون «روح‌الله عجمیان» و «آرمان علی‌وردی» را از ما گرفت و آرتین عزیز را دچار مصیبتی فراموش‌نشدنی و کم‌سابقه و مهلک کرد، عنوان «اعتراض» می‌دهد و تمام جلادان و جانیان این حوادث تلخ را تطهیر می‌کند؟! به‌نظر می‌رسد محمد محلاتی در مسیر ضدامنیتی استاد و مراد خود، حسینعلی منتظری، قرار گرفته است و همانطور که منتظری به تطهیر داعش دهه شصت یعنی منافقین کوردل مشغول شد، محمد محلاتی نیز امروز به تطهیر و دفاع از دواعش وحشی داخلی مشغول شده و در این راه از و نیز ابا ندارد! اعاذناالله من شرور انفسنا 🆔@emamsadegh_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❎ اگر می خواهید بدانید چادر وصله دار حضرت زهرا سلام الله علیها چند می ارزد و امروز در برابر انبوه مشکلات فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی چه باید کرد ♦️پاسخ جالب آن را از علامه مصباح یزدی بشنوید👆👆👆👆👆👆👆👆 🆔@emamsadegh_ir
🔘حوزه علمیه امام صادق علیه‌السلام گرگان؛ دریچه‌ای به تاریخ، سیاست ، فرهنگ و اندیشه دینی معاصر: 🔹سایت : 🔹www.emamsadegh.ir 🆔@emamsadegh_ir ایتا
🔸سال نود و چهار که کاندیدای خبرگان رهبری بودم هنگام اذان عصر به خانه اش رسیدیم. خانه محقری کنار مسجدش...با شور و هیجان می گفت چون امام حسین علیه السلام بالاترین انسان عالم وجود است اسم مسجدم را مسجد امام حسین علیه السلام گذاشتم 🔹عاشق رهبری بود. می گفت وقتی آقای خامنه ای در ایرانشهر تبعید بود ما که نمی دانستیم در آینده چه می شود به خاطر علم و سیادتش دورش را گرفتیم و احترام کردیم بعدها که رئیس جمهور شد به ایشان گفتم شما همیشه برای ما همان خواهی بود حتی اگر روزی رهبر نباشی... 🔸چند روز پیش گفت درمانگاه امام حسین علیه السلام را ساخته ایم تجهیزات پزشکی ندارد قرار بود بیاید تهران تا برویم یکی از سازمان های مردم نهاد خدمتگزار در استان برایشان تجهیزات بگیریم.... 🔹تروریست ها پیرمرد حافظ قرآن را ربودند و ناجوانمردانه به قتل رساندند. 🆔@emamsadegh_ir
✳️ همه‌ی قدرت‌های دنیا مرعوب ملتی هستند که از مرگ نمی‌ترسد! 🔻 مقام معظم رهبری: «وَقَذَفَ فِي قُلُوبِهِمُ الرُّعْبَ» (حشر، ۲) خدای متعال اوّل‌کاری که با دشمنان خودش می‌کند این است که این‌ها را مرعوب می‌کند. به جان شما! الان همه‌ی قدرت‌های دنیا از این حکومت شما مرعوبند. این هارت‌وهورت‌ها را نگاه نکنید؛ «صدای آمریکا» و «صدای اسرائیل» و صدای فلان؛ این‌ها مرعوبند از جمهوری اسلامی؛ این‌ها مرعوبند از نیروهای مسلح ما؛ این‌ها مرعوبند از آن انسان‌هایی که وقتی امامشان یک اشاره می‌کند، چند صد هزار یا بیشتر، ناگهان آمادگی خودشان را برای میدان‌های جهاد اعلام می‌کنند و در خیابان‌ها راه می‌افتند؛ این‌ها مرعوبند از ملتی که از مرگ نمی‌ترسد. (۱۸ تیر ۱۳۶۱( 📚 🆔@emamsadegh_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙بشنوید| برتر از زنان تمام دوران‌ها 🔺رهبرانقلاب‌اسلامی: در روایت امام صادق علیه‌الصّلاةوالسّلام چنین است که فرشتگان الهی نزد فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها می‌آمدند؛ با او حرف میزدند و آیات الهی را بر او میخواندند؛ همان تعبیراتی که نسبت به مریم، علیهاسلام در قرآن هست که: «ان الله اصطفیک و طهّرک و اصطفیک علی نساء العالمین(۲).» این عبارات را فرشتگان به فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها خطاب میکردند و میگفتند: «یا فاطمة، انّ الله اصطفیک و طهَّرک؛» خدا تو را برگزیده و پاک قرارداده‌است. «و اصطفیک علی النساء العالمین؛» تو را بر زنان عالم برتری داده‌است. 🏴 ۱۳۷۱/۰۹/۲۵ 🆔@emamsadegh_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نماهنگ | نقشه جامع هویت زن در منطق اسلام در بیان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای «نقشه‌ی جامع هویّت زن در منطق اسلام این است؛ مادر خوب، همسر خوب، مجاهد فی‌سبیل‌الله، در عین حال کدبانو، مدیر خانه، و در عین حال عابد و بنده‌ی خدای متعال. و در نهایت، فاطمه‌ی زهرا (سلام الله علیها) نشان داد که زن میتواند به رتبه‌ی عالی عصمت برسد.» 🏴 ۱۳۹۹/۱۱/۱۵ 🆔 @emamsadegh_ir
🔴پارلمان روسیه:ما ممکن است قانونی را تصویب کنیم که دانش اموزان تمام مدارس روسیه را ملزم به مطالعه اجباری کتاب مقدس قران کنند. 🆔 @emamsadegh_ir
🔴🔵 بزرگترین خطر 🌕 آیه الله حائری شیرازی (ره): 🔹 در شطرنج، شاه سفید یا سیاه را نمی‌کشند؛ ماتش می‌کنند که نتواند حرکت کند. وقتی حرکت نکرد، باخته است. اجانب دنبال این نیستند که رهبرما را ترور کنند، دنبال این هستند که ماتش کنند؛ انفعال در او ایجاد کنند؛ درصدد این هستند که حرفش اثر نکند.فرمانش اثر نکند. یعنی راه‌های حرکت او را ببندند. جلوی تحرکش را ببندند. از هر راهی برود، کیش بشود، از هر نقطه‌ای بخواهد حرکت کند، راه‌ها را بر او ببندند. آن‌ها دنبال این هستند که مطلبی از ایشان صادر بشود، اما واقع نشود! 🔹 مثلا بگوید «اقتصاد مقاومتی»، اما هیچ تغییری نکند. بگوید «همدلی و همزبانی»، اما همانطور که افراد بودند، باشند. اگر این طور شد، این بزرگ‌ترین ضرر است. بزرگ‌ترین خطر در جمهوری اسلامی این است که رهبر در یک موردی حرف بزند و یک‌چیز دیگر از آب دربیاید. 🔺 این «کیش» شدن است؛ اگر تکرار شد، «مات» شدن است و ما نباید بگذاریم، کار به اینجا بکشد. 📚 کتاب‌ تمثیلات‌ سیاسی‌ اجتماعی ص۴۳ 🔴 صداقت مدعیان آمادگی برای ظهور امام زمان ارواحنا فداه، در میزان پیروی عملی آنها از امام خامنه ای، آشکار می شود. 🆔@emamsadegh_ir
✳️ چه می شود که برخی مسئولین اصلاح اشتباه نمی کنند؟ روزی ناصرالدین‌شاه با امیرکبیر به مازندران می رفتند. شاه در نزدیکی مقصد سر از پنجره کالسکه بیرون کرد و دریا را دید. از کالسکه‌ران پرسید، آن آب چیست؟ کالسکه‌ران که چاپلوس محض بود، گفت: اعلی‌حضرت ، دریای خزر است که خدمت شما مشرف شده است!! ناصرالدین‌شاه سری از خوشحالی و تشکر همراه تبسم تکان داد. و امیرکبیر سری از ناراحتی. ⏺ناصرالدین‌شاه علت را پرسید، امیرکبیر گفت: بدبخت شد ولایتی که والی و مسئول آن به جای شنیدن مشکلات و حرف انتقاد ، عاشق شنیدن این همه دروغ و چاپلوسی و تملق شد. 💠 گاهی برخی مدیران در امر حکمرانی دچار اشتباه می شوند، هر چند که عقل سلیم و اندیشه اسلامی، نظام شایسته سالاری، مشورت، بهره برداری از الگوهای موفق و از تجربیات دیگران را برای به حداقل رساندن اشتباهات توصیه می کند، اما این موضوع گاهی برای مسئولان پیش می آید. ✔️ در اینجا وظیفه مشاورین و معاونین هست که اشتباه را اشاره و راهکار برون رفت را به مدیر بیان کنند. اما گاهی پیش می آید بدنه تصمیم ساز و کارشناسی به دلایل مختلف همچون؛ حفظ روابط حسنه با مدیر، خودشیرینی نزد مسول، ترس از دست دادن جایگاه، واهمه کم شدن مزایای شغلی و یا حتی هدایت به لبه پرتگاه مدیرتی بردن مدیر، نمی خواهند واقعیت ها را به مدیر گفته و ایشان را به ریل صحیح مدیریت هدایت نمایند. ⛔️ و نتیجه امر آن مسئول توهم صحیح بودن تصمیم و عمل خود را مفروض داشته سعی در تکرار و تقویت آن می نماید، تا جایی که برای سیستم و سرمایه انسانی سازمان و حتی مخاطبین دستگاه، تحمل آن مدیر و مسئول غیر ممکن گشته راه تقابل آشکار را پیش می گیرند. ✅ توصیه مدیریتی به مدیران: مدیریت تعالی و استفاده از خِرد جمعی، ارزیابی برنامه و تصمیمات خود و سازمان، اشرافیت به موضوع، شناخت خصایص پرسنل همراه با عقلانیت در برخوردها می تواند راهکار مفیدی باشد. ✍مجتبی لشکربلوکی مدرس دانشگاه
31.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌نماهنگ | از حرم شاهِ چراغ، پَرا رو وا کردن... 🎥 همزمان با اربعین شهدای و فرارسیدن ایام ببینید... 🔹 گروه سرود علی آباد کتول 🔹 حوزه هنری انقلاب اسلامی استان گلستان 📳📱⁦🖥️⁩ راه های ارتباط با ما : ➡️ Eitaa.com/Artgolestan ➡️ aparat.com/Artgolestan ➡️Instagram.com/Art.golestan.ir ➡️https://ble.ir/artgolestan
☝️فراخوان دوازدهمین همایش ملی سیره علوی تمدید شد . 🔸مهلت ارسال مقالات و پژوهشها 20 دیماه 1401 محورهای اصلی فراخوان : _ جهاد تبیین درآینه سیره علوی _ شعار سال ۱۴۰۱ آدرس : سایت همایش https://sirehalavi12.khorramabad.iau.ir 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
📸 | به لطف او، از «ولایت» با خبر هستیم 🔸هيچ كس در عالم به اندازه حضرت زهراسلام‎الله‎علیها از ولايت حمايت نكرد، در چه مدت؟ بين ۷۵ تا ۹۵ روز؛ اما در ظرف همين مدت كوتاه آنچنان نقشى آفريد كه اگر حضرت زهراسلام‎الله‎علیها نبود، من و شما شايد از حقيقت ولايت خبرى نمى‏داشتيم. اگر ما امروز چيزى از اسلام و تشيع و ولايت مى‏دانيم، به بركت همان چند روز زندگى حضرت زهراسلام‎الله‎علیها بعد از رحلت پيغمبر اكرم‎صلی‎الله‎علیه‎وآله است كه براى حمايت از مقام ولايت آن سخنراني‎ها را كردند. ۱۳۸۱/۰۵/۱۳ 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir