eitaa logo
حوزه علمیه امام صادق علیه‌السلام
1.3هزار دنبال‌کننده
26.7هزار عکس
19.6هزار ویدیو
764 فایل
🔹کانال حوزهٔ علمیهٔ امام صادق (ع) گرگان مدرسهٔ علمیهٔ امام صادق علیه‌السلام گرگان (محمدتقی خان سابق) در سال ۱۳۵۴ه.ش توسط مرحوم آیت‌الله حاج سید حبیب‌الله طاهری گرگانی تجدید بنا شد 🔹سایت : www.emamsadegh.ir 🔹ارتباط با ادمین @Hamidershad_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
| بی‎توجه به او، به سرچشمه نمی‎رسی! 🔹وجود امام زمان (عجل ‎الله ‎تعالی ‎فرجه) مثل كانالى است كه آبِ یک سرچشمه بزرگی، از طریق او جریان پیدا می‎کند. سرچشمه نامحدود و بی‎نهایت، فیض خدای متعالی است. پس در واقع، وجود امام زمان (‎عجل‎الله‎تعالی‎فرجه) ، درِ رحمتِ خداست. کسی که می‎خواهد از رحمت الهی استفاده کند، باید متوجه این در باشد. ۱۳۸۲/۰۷/۰۴ 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
«وَقَدْ نَزَّلَ عَلَيْكُمْ فى الْكِتابِ اَنْ اِذا سَمِعْتُمْ آیاتِ اللّهِ يُكْفَرُ بِها وَيُسْتَهْزَأُ بِها فَلاتَقْعُدُوا مَعَهُمْ حَتَّى يَخُوضُوا فى حَدِیث غَيْرِهِ اِنَّكُمْ اِذاً مِثْلُهُمْ اِنَّ اللّهَ جامِعُ الْمُنافِقِینَ وَ وَالْكَافِرِينَ فِي جَهَنَّمَ جَمِيعًا» (نساء ۱۴۰) ترجمه: «و همانا او بر شما در اين كتاب نازل كرده كه چون شنيديد كه آيات و نشانه هاى خداوند را مورد انكار و مسخره قرار مى دهند، با آنان منشينيد تا در سخنى ديگر وارد شوند و گرنه شما نيز همانند آنهاييد؛ به يقين خداوند منافقان و كافران را همگى در دوزخ گرد خواهد آورد.» 🕋 | خطر شنیدنِ سخن باطل! 🔹این آیه، کسانى را که به سخنان باطل گوش فرا مى‌دهند، به شدت تهدید مى‌کند که کارشان به نفاق کشیده مى‌شود، دلشان با شنیدن این سخنان، در برابر کفار نرم مى‌شود، به آن‌ها گرایش پیدا مى‌کنند و تحت تأثیر این سخنان، ایمانشان ضعیف مى‌شود و کم‌کم زوال مى‌یابد. بر این اساس، مؤمنان را نهى مى‌کند از این که با کفار براى گفت و شنود چنین سخنان باطلى ننشینند و مجلس گرمى نکنند تا آن‌ها نیز از چنین سخنانى منصرف شوند. 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
+ میگه: مگه میشه هم مطالبه داشت و هم امید به آینده؟ میگم: جنس مطالبه از جنس دلسوزیه، جنس دغدغه ، جنس امید به تحقق اتفاقات خوبه، جنس انتظار بالا از مسوولینه، جنس نگاه بلند یک انقلابی برای رسیدن به قله ی هدفگذاری شده (یعنی رساندن پرچم این انقلاب به دست حضرت حجت ارواحنا له الفداه) است. ایا داشتن چنین نگاهی مرادف با نا امیدیست؟! نا امیدان عموما ساکتین هستند. فرق نق نقو بودن با مطالبه گری در ماهیت مفهومشان است. نق نقوها هیچ نقشه ای برای آینده نمی‌بینند و هیچ امیدی برای إینده متصور نیستند ولی مطالبه گرها، چشمشان پر از امیدی است که از آینده ی درخشان این نظام می بینند.. =آرمانخواهی 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
💠مرغ همسایه غاز نیست... 🔹مردم به فراخوان مرغداران جواب مثبت دادند و با خرید مرغ، توانستند بازار را به نفع مصرف کننده و تولید کننده تنظیم کنند. 🔹این خبر در تاریخ و جغرافیای این روزها خیلی پر معناست. مردمی که برای انبوه فشارها و فراخوان‌های جورواجور دشمنان پشیزی ارزش نگذاشتند، با یک فراخوان عادی، به میدان اقتصاد آمدند تا نشان دهند همچنان برای ایران و ایرانی اهمیت قائل هستند. 🔹از سوی دیگر این ماجرا نشان داد در بین رسانه های متنوع، همچنان صدا و سیما بین مردم مرجعیت و وثاقت خوبی دارد و در شرایطی که عده ای مدام پمپاژ نا امیدی میکنند، مردم با فراخوانی که از صدا و سیما پخش شد، امید را به تولید کننده و بازار برگرداندند و خیلی از بدخواهان خود را نا امید کردند. 🔹آقای بازار، آقای مسؤول قدر این مردم را بدانید. درود بر این ملت 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
به این چهره‌ها خیره‌شو، خیره‌شو... 🇮🇷گلچینی از تصاویر شهدای مظلوم مدافع امنیت اغتشاشات ۱۴۰۱ چقدر در رسانه ضعیف هستیم که نتوانستیم مظلومیت این شهدا و خباثت زامبی‌های مقابل‌شان را به‌درستی تبیین کنیم... اما در نقطه‌ی مقابل ببینید که چگونه رسانه‌های معاند می‌توانند روی اعدام یک محارب، پروپاگاندا به راه بیاندازند و به‌راحتی جای و را عوض کنند 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
🔻 جهاد کبیر تبیین 💠 از آیت الله العظمی عبدالکریم حائری تا آیت الله العظمی خامنه ای/تدبیر برای دفع خطر فروپاشیدگی نظام فکری و اندیشه ای ایران ✍ دکتر حسن بیارجمندی نهضت علمی حضرت آیت‌الله العظمی عبدالکریم حائری یزدی در اراک و ۸ سال مجاهدت خستگی ناپذیر در حوزه علمیه آن و آنگاه مهاجرت الهی و سیاسی تاریخ ساز و آینده نگرانه ایشان برای تاسیس حوزه علمیه قم یکی از مهمترین بخش های تاریخ علم و تمدن ایران معاصر و مایه برکت فراوان برای ایرانیان و جهان اسلام است که کمتر با یک نگاه مقایسه ای و ناظر بر تحولات پیش روی کنونی از جمله ایجاد نظم جدید جهانی به آن پرداخته شده است. یکی از اسناد تاریخی که عمق نگاه و تدبیر ایشان را نشان می دهد ؛ جوابیه به نامه آیت‌الله میرزامحمدتقی شیرازی دوم در زمان مدیریت حوزه علمیه اراک و حدود یک سال و نیم قبل از ورود و اقامت ایشان در قم است. نقل موثق از پاسخ به نامه یادشده در خصوص دعوت به عراق و در اوج دعوت علمای آن برای برعهده گرفتن مرجعیت جهان تشیع این است که معظم له پاسخ می دهند که: «من نمی‌توانم به عراق بیایم؛ چون احساس می‌کنم آینده ایران سیاه خواهد شد و وضعیت اجتماعی بدی را برای این کشور پیش‌بینی می‌کنم. اگر می‌توانید شما به اینجا بیایید. به نظر من مرکز روحانیت باید در اینجا تشکیل شود و قدرت زیادی هم داشته باشد.» اگر از فضای داخلی کامیابی غرب و بطور مشخص آشوب و نفوذ انگلیسی‌ها در انقلاب مشروطه بگذریم؛ بطور خاص وقوع کودتای سیاسی_نظامی انگلیس و اقدامات بعدی رضاخان انگلیسی در پیگیری پروژهای «کشف حجاب»، «حذف فرهنگ کربلا در ایران »، «مبارزه با روحانیت اصیل»،« دیکتاتوری نظامی و وابسته خارجی»،« نفوذ دادن فرقه‌های ضاله » و...نتنها عمق آن نگاه بصیر و نگاه آینده نگرانه و تبیین دقیق آن را نشان می دهد بلکه بطور دقیق تر نشان می دهد که ایران و ایرانی بزودی در معرض یک خطر بسیار بزرگی یعنی خطر فروپاشیدگی نظام فکر و اندیشه ایرانی_اسلامی قرار خواهد گرفت که گذر زمان این حقیقت را اثبات می نماید. ضمن اینکه بلحاظ خارجی جهان در آستانه تغییر و تحولاتی بود که نظم جدید جهانی را حاکم خواهد نمود و وقوع جنگ جهانی اول و تحولات پس از آن از جمله مهاجرت علما از عراق به ایران؛ این دوراندیشی را بیشتر آشکار می نماید. در واقع با این آینده نگری و پیش بینی خطر فروپاشیدگی نظام فکری و اندیشه ای ایران و ایرانیان ضمن جهاد کبیر تبیین آن با بنیانگذاری حوزه علمیه قم علاوه بر تاسیس یک مرکز امن و حافظ نظام فکری و اندیشه ای ناب و اصیل اسلامی و جذب نخبگان مسلمان و تربیت آنان در تراز اسلام ناب محمدی(ص) و حافظ نظام فکری و اندیشه ای ایران اسلامی ، امکان یک جهاد تبیین عظیم را در داخل ایران و مقابله با خطر غرب و شرق زدگی در نظم جدید جهانی را فراهم می نماید که شاگردی همچون سید روح الله مصطفوی خمینی (امام خمینی) و برکات او برای ایران و جهان اسلام برای فهم این حقیقت کافی است و اینکه خود نهضت اسلامی امام خمینی و مردم ایران و آری قاطبه آنان به نظام جمهوری اسلامی برآمده از نه شرقی و نه غربی و همچنین تغییر معادلات نظم نوین جهانی آمریکایی را باید ثمره تدبیر و جهاد کبیر آیت الله العظمی عبدالکریم حائری و مجاهدت امام خمینی در جهاد کبیر تبیین دانست. در بیش از یک دهه اخیر و در فضای نفوذ فردی و جمعی به نظام اسلامی خاصه تحت تاثیر برجام یک بار دیگر خطر فروپاشیدگی نظام فکری و اندیشه ای ایران اسلامی جدی شد و در سالهای اخیر در فضای دوحکمرانی فیزیکی و مجازی با غلبه شبکه های اجتماعی بروز و ظهور نگران کننده ای یافت تا جایی که آیت الله العظمی خامنه ای مرجع عالیقدر جهان تشیع و رهبر معظم انقلاب اسلامی با همان عمق و نگاه آینده نگرانه ضمن اشاره به تلاش شدید دشمن برای اثرگذاری و نفوذ ، حکم به جهاد کبیر تبیین و خبر از وقوع یک نظم جدید جهانی می دهند. جنگ جهانی ترکیبی و شناختی چند ماه اخیر و آنچه با روایت سازی کاذب از نظام فکری و اندیشه ای ایرانی و ایرانیان در بستر فضای مجازی بر پرده سراب برای همگان در داخل و خارج کشیدند و تصویرگری نمودند و در دستگاه شیطان بزرگ به آن بعد ۳۶۰ درجه و تکثیر ویران کننده دادند؛ بخوبی نشان داد که خطر فروپاشیدگی نظام فکری و اندیشه ای ایران اسلامی و تسخیر مغزهای ایرانیان در بستر فضای مجازی جدی است و جهاد کبیر تبیین راه دفع و رفع کامل این خطر و ضامن استمرار حیات طیبه ایران اسلامی است و این چنین قم به اراده خدا و نفس قدسی امام صادق علیه اسلام و عنایت حضرت ولی عصر(عج) در آخرالزمان شهر معدن علم و فضل مى شود و اهل آن را قائم مقام حضرت(عج) قرار می دهد و از آن، علم به ساير شهرها در مشرق و مغرب روان مى شود تا ظهور آن حضرت و تشکیل حکومت جهانی. 🆔@emamsadegh_ir
*شماره جدید اولین مجله تخصصی روایت پیشرفت کشور منتشر شد* ✅ *یادداشت* 💠 ملموس‌ها را روایت کنیم 💠 فراسوی «حرف مُفت» | درباره ضرورت اندیشیدن به تضادهای اصلیِ منتهی به پیشرفت | حجت الاسلام مجتبی نامخواه ✅ *روایت‌خانه* 💠 شهریار علم | روایت‌های ناگفته درباره دانشمند شهید مجید شهریاری در گفت‌وگو با دکتر فریدون عباسی 💠 گاهی علم، نور می‌شود | روایت دانشجوی شهید شهریاری از کلاس‌های درس استاد 💠شهید پیشرفت | روایت‌هایی از زندگی و کار دکتر شهریاری 💠 نگذارید این زنجیره قطع بشود | روایت‌هایی از کتاب "استاد" 💠 تولد در دل آتش | روایتی از نحوه شهادت دکتر به روایت همسر 💠 همیشه استاد | مروری بر کارنامه علمی دکتر شهریاری ✅ *ترجمه تجربه ها* 💠 بازی با اتم‌ | معرفی اسباب‌بازی‌های مبتنی بر دانش هسته‌ای برای بازی کودکان جهان ✅ *قاب پیشرفت* 💠 دروغ بسته! | بررسی برخی آثار سینمایی معاصر در نسبت با الگوی پیشرفت انقلاب اسلامی | استاد نعمت‌الله سعیدی شماره هفتم مجله دانشمند را می‌توانید از دکه‌های مطبوعاتی سراسر کشور و همچنین سایت انتشارات ایران به آدرس ketabir.com با ارسال رایگان تهیه کنید. 🆔@emamsadegh_ir
❎پاسخ حقوقی جمعی از حقوقدانان به شبهات دکتر برهانی درباره اعدام محاربین 👇👇👇 بسم الله الرحمن الرحیم پیرو شبهاتی که دکتر برهانی در مورد حکم محاربه ذکر کرده اند نکات ذیل قابل توجه است: 1. طبق ماده 279ق.م.ا: محاربه عبارت از کشیدن سلاح به قصد جان، مال یا ناموس مردم یا ارعاب آنها است، به نحوی که موجب ناامنی در محیط گردد. 2. محاربه در رکن مادی مقید به نتیجه (ناامنی در محیط) و در رکن روانی مقید به سوء نیت خاص (به قصد جان، مال یا ناموس مردم یا ارعاب آنها) می باشد. 3. طبق ماده 144 ق.م.ا در جرایمی که وقوع آنها منوط به تحقق نتیجه است علم به وقوع نتیجه هم عرض قصد نتیجه است. یعنی قصد نتیجه(ایجاد ناامنی در محیط) لازم نیست بلکه علم به وقوع آن کافی است. بنابراین حتی اگر قصد اولیه مجرم ترساندن یا کشتن یا زخمی کردن مامور نیروی انتظامی بوده باشد ولی می داند که این کار موجب ناامنی در محیط می شود محارب است. چنانکه عادتاً تجرید سلاح بر مامورین نیز موجب ارعاب عمومی می شود. پس قصد تبعی وجود دارد. 4. منظور از «ایجاد قوت قلب و تشجیع مردم» چیست؟ آیا «مردم» فقط شامل «اغتشاشگران» می شود؟!! بر فرض که عده ای از این کار قوت قلب بگیرند ولی در مقابل عده ای دیگر از مردم از آن بترسند در این صورت نیز «ارعاب مردم» صدق می کند و محاربه محسوب می شود. 5. قانون با جرم محاربه سختگیرانه تر برخورد کرده است و حتی به صرف وجود شبهه یا تردید و بدون نیاز به تحصیل دلیل، قاعده درأ را جاری نمی داند(ماده 121 ق.م.ا) جمعی از حقوقدانان/ 19/9/1401 🆔@emamsadegh_ir