eitaa logo
حوزه علمیه امام صادق علیه‌السلام
1.1هزار دنبال‌کننده
18.4هزار عکس
12.4هزار ویدیو
667 فایل
🔹کانال حوزهٔ علمیهٔ امام صادق (ع) گرگان مدرسهٔ علمیهٔ امام صادق علیه‌السلام گرگان (محمدتقی خان سابق) در سال ۱۳۵۴ه.ش توسط مرحوم آیت‌الله حاج سید حبیب‌الله طاهری گرگانی تجدید بنا شد 🔹سایت : www.emamsadegh.ir 🔹ارتباط با ادمین @HD57_65
مشاهده در ایتا
دانلود
🌹در چنین روزهایی در آذر ۱۲۳۵ «احمدخان تنگستانی»در نبردبا متجاوزان انگلیسی به شهادت رسید ♦️دراین نبرد،تنگستانی با ۴۰۰ تفنگ‌چی برابر لشکر ۸ هزار نفری انگلیسی‌ها ایستادو۷۴۰ نفر از آنان را به هلاکت رساند 📌 👇 🆔 @emamsadegh_ir
🔰رصد دائم تغییراتِ معمولاً پنهان فرهنگی و علاج به موقع آنها از ملزومات بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور است. رهبر انقلاب: 🔸رصد دائم تغییراتِ معمولاً پنهان فرهنگی و علاج به موقع آنها از ملزومات بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور است. اگر در فهم مستمر این تغییرات و ممانعت از اثرگذاری منفی آنها دچار ضعف و عقب‌ماندگی شویم حتماً جامعه دچار خسارت خواهد شد که آشفتگی فرهنگی یا افتادن زمام امور فرهنگی کشور به دست دیگران مهمترینِ این خسارات است. 🔹مهندسی صحیح فرهنگی کاری بنیانی برای اصلاح ساختار فرهنگی است. هوشیاری دائم، شناخت دقیق ضعفهای فرهنگی در عرصه‌هایی نظیر اجتماع، سیاست، خانواده، سبک زندگی و دیگر عرصه ها و تلاش برای دستیابی به راه‌حل‌های عالمانه برای رفع نقاط ضعف و ترویج گزاره های صحیح فرهنگی، از الزامات اساسی مهندسی فرهنگی کشور است. 🔸مهندسی فرهنگی موجب روشن شدن تکالیف دستگاههای مختلف از جمله آموزش و پرورش، صداوسیما، آموزش عالی،‌ مراکز مرتبط با جوانان و همچنین تشکل‌های مردمی است و اگر اینگونه دستگاهها دچار غفلت از وظایف مهم خود شوند، جامعه ضرر فراوانی خواهد کرد. ۱۴۰۱/۹/۱۵ 🆔 @emamsadegh_ir
10.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ببینید | «تاثیر ایستادگی» 🌺 سخنان کمتر شنیده شده شهید حاج قاسم سلیمانی درباره تاثیر انقلاب اسلامی و ایستادگی در مقابل استکبار 🆔 @emamsadegh_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از دانشجو سلام
🔊 وحید یامین‌پور : 🔴 ‏وقتی صدای و به نمادهای ملی از داخل بلند میشه ، دیگران هم به خودشون اجازه میدن که رو قابل مذاکره بدونن. حالا همون تجزیه‌طلبها زبون‌شون دراز شده ! غلط کرد با شما. 🎓 @daneshjoo_salam1
توضیح آیت‌الله کعبی درباره نظر امام خمینی(ره) درخصوص محاربه 🔹امام راحل در فصل ششم تحریرالوسیله در حد محارب می فرمایند: محارب کسی است که سلاحش را بکشد و یا صرفاً به خاطر ایجاد رعب و وحشت در میان مردم آماده کند و ارائه افساد در زمین کند. این ارائه افساد در زمین توضیحی برای رعب و وحشت و کشاندن سلاح است. 🔹بنابراین هرکسی سلاح گرم و سرد خود را بکشد و رعب و وحشت ایجاد کند و تخریب اموال خصوصی و عمومی کند حتی اگر آدم نکشته باشد، محارب و مفسد فی‌الارض شناخته می‌شود. لازم هم نیست که این محارب حتما جزو اشرار و سارقان مسلح باشد. 🔹در واقع باید صدق اخافه کند؛ یعنی قدرت‌نمایی. فردی که اخیرا اعدام شد، هم قدرت‌نمایی کرده، هم سد راه مردم شده و هم اسلحه کشیده، هم ماشین‌ها را خراب کرده و آتش زده و این موارد مصداق محارب و مفسد فی‌الارض است. 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
۱۸سال بیشتر نداشت. اما شدیدا تحت تاثیر مجاهدین خلق بود. تصمیم گرفت با یک عملیات انتحاری آیت الله دستغیب را به شهادت برساند. ۲۰ آذر ۱۳۶۰ با کمربند انفجاری و در پوشش یک زن باردار، خود را به آیت الله نزدیک کرد و... 💐 آیت الله سید عبدالحسین دستغیب و ۱۲ نفر از همراهانشان در این واقعه به شهادت رسیدند. شهید دستغیب می فرمود: هركس ميخواهد بداند که اگر امام زمان (عج) ظهور فرمايد، نسبت به ايشان چه موضعي خواهد داشت، ببيند الان با نائب برحقش(ولی فقیه) چگونه است؛ اگر توانست مطيع ايشان باشد، اطاعت از امام زمان عجل الله خواهد داشت... 🌷بیست آذرماه سالروز شهادت آیت الله دستغیب سومین شهید محراب 🆔@emamsadegh_ir
♨️رئیس سابق دیوان عالی کشور در گفت وگو با ایلنا: 🔻درگیری یک نفر با یک نفر حکم محارب ندارد 🔻هر محاربی حکمش اعدام نیست 🔻با صرف ترساندن و تهدید کردن، کسی حکم محارب نمی گیرد https://www.ilna.ir/fa/tiny/news-1307853 ♦️سوال یک طلبه از آقای مقتدایی 👇👇👇👇👇 ❗️یک سوال طلبگی از محضر شما داریم: اینکه رسانه دانشگاه آزاد راجع به حکم محارب از جنابعالی سوال میپرسد، نظر شخصی شما را می‌خواهد جویا شود یا نظر قانون را؟!! قطعا نظر شخصی شما برای این رسانه و بلکه مردم ذره‌ای اهمیت ندارد چون نه کسی مقلد جنابعالی است و اگر مقلد هم باشد هیچ دادگاهی طبق نظر یک مرجع حکم صادر نمی‌کند! ❗️ پس قطعا باید نظر قانون مصوب کشور را تبیین کنید! اگر قرار است نظر مصوب قانون را تبیین کنید بفرمایید به استناد کدام‌ ماده قانون فرمودید حتما باید محارب کسی را بکشد تا اعدام شود! اگر استنادی به ماده قانونی ندارید خواهشا تا اطلاع ثانوی مصاحبه نکنید چون فقط سبب بدبینی و تضعیف نظامی می‌شوید که به فتوای تمام مراجع، حرام شرعی است! 🆔@emamsadegh_ir
📌 بحث اصلی ما با حضرتعالی از اینجا شروع میشود: شما در همین جلسه فرمودید: یک اختلافی بین علما است در اینکه این چهار چیز که حد محارب است آیا به نحو تخییر است یعنی قاضی مخیر است یکی از این چهار تا را انتخاب بکند یعنی برای یک نفر که در محکمه ثابت می‌شود محارب است دستور می دهد او را بکشید و برای نفر دیگر که در محکمه دیگر محارب شناخته شد دستور می‌دهد او را نفی بلد کنید و یا برای مورد دیگر دستور دهد دار بزنند و یا برای مورد دیگر مثلا قطع من خلاف را دستور می‌دهد. به هر حال پرسش این است که آیا تخییر به نظر الحاکم ملاک است یا ترتیب ملاک است؟ 📌معنای تخییر: یعنی اختیار با حاکم است هریک از چهار مجازات را که خواست انتخاب می‌کند حتی کسی که تشهیر سلاح کرد و اسلحه بدست گرفته و بین مردم ایجاد خوف و وحشت کرد ولی قبل از آنکه کسی را بکشد یا مالی را ببرد دستگیر شد قاضی می‌تواند یکی از آن چهار مجازات را در مورد او انتخاب کند گرچه آدم نکشته و کسی را مجروح نکرده و مال نبرده است اما چون مصداق محارب است قاضی می‌تواند او را بکشد. 📌معنای ترتیب یعنی باید تناسب بین جرم و مجازات رعایت شود و لذا اجرای حکم مراحل خاصی دارد. مرحله اول: کشتن یا به دار آویختن اگر شمشیر دست گرفته در یک منطقه‌ای ایجاد خوف و وحشت کرد و امنیت را بهم زد و آدم هم کشته است مجازاتش قتل یا به دار آویختن است. مرحله دوم: قطع من خلاف اگر اخافه کرد و فقط مال را برد و آدم نکشته است مجازاتش قطع من خلاف است دست و پایش را قطع می‌کنیم. مرحله سوم: تبعید اگر نه آدم کشت و نه مال برده است نفی بلد می‌شود وقتی ترتیب باشد باید تناسب باشد و کسی که آدم نکشته است را نمی‌توانند بکشند. 📌 بعد فرمودید: مرحوم شیخ صدوق و مرحوم شیخ مفید و ابن ادریس از قدما و اکثر متأخرین احتمال اول را قبول دارند و می‌گویند قاضی مخیر است ولو آنجایی که آدم هم نکشته می‌تواند دستور دهد او را بکشند مرحوم محقق در شرایع  می‌گوید علی نحو التخییر مرحوم امام(ره) در همین مسئله می‌فرماید الاقوی فی الحد تخییر الحاکم اقوی این است که در حد محارب حاکم مخیر است بین انتخاب یکی از این چهار حد. 📌ولی برخی از فقها مثل مرحوم شیخ طوسی در نهایه و در مبسوط  و همچنین جمع دیگری از بزرگان فقها از جمله صاحب جواهر از متأخرین مرحوم آقای خویی در مبانی تکمله  قائل به ترتیب هستند. می‌گویند این چهار چیز علی نحو الترتیب حد محارب است و قاضی موظف است به تناسب جنایت مجازات کند. 📌 بعد از بررسی ادله هر دوطرف بعد از چند جلسه در ۱۴ اردیبهشت ۱۳۸۸ فرمودید: گفتیم در اجرای حکم بر کسی که عنوان محارب بر او صادق باشد؛ قاضی باید یکی از چهار حکم را اجراء کند. و بحث کردیم که آیا قاضی علی التخییر یکی از احکام چهارگانه را انتخاب می‌کند یا علی الترتیب؟ و ما تخییر را از آیه استفاده کردیم و بعد این فرع را مطرح کردید که امام خمینی (ره) در مسئله 6 می‌فرماید «ما ذکرنا فی مسئله السابقه حد المحارب» آنچه در مسئله قبل بیان کردیم حد محارب بود «سواء قتل شخصا او لا» می‌خواهد شخصی را کشته باشد یا کسی را نکشته باشد حکم همان تخییر احد امور اربعه است و بعد شما همین قول امام را اختیار کردید. 📌حضرت استاد شما در درس خارجتان حرفهای امروزتان را مردود و ضعیف خواندید حال چه شده است که امروز حرفها و استدلالهای خودتان را فراموش کرده اید؟! 📌امیدوارم سهوالقلم از نویسنده مصاحبه باشد یا حداقل بفرمایید نظرتان عوض شده است که اگر هم عوض شده باشد نظر امام،رهبری و قانون ملاک است که همان تخییر قاضی و حکم اعدام محارب است اگرچه کسی را نکشته باشد. منبع درس خارج 🆔@emamsadegh_ir