کل قران کریم موضوعی و نموداری
🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
این خیال محالی است که انسان بتواند با حفظ «آبرو» قدمی برای اسلام بردارد!
در جنگ گرم انسان باید جمجمهاش را به خدا عاریه دهد و در «جنگ نرم» باید «آبرویش» را بدهد
🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
مثل معروفی است - که البته افسانه است- میگویند که یک غیبگو و رمالی، علم غیبگویی و رمالی را به بچهاش آموخته بود. خودش در دربار پادشاه حقوق خوبی میگرفت، این علم را به بچهاش آموخته بود که بعد از خودش او این پست را اداره کند. تا روزی که او را به پادشاه معرفی کرد. پادشاه خواست که او را امتحان کند. تخم مرغی در دستش گرفت و به او گفت: اگر گفتی که در دست من چیست ؟ او هر چه حساب کرد نفهمید که چیست. پادشاه گفت: وسطش زرد است و اطرافش سفید. یک فکری کرد و گفت: این سنگ آسیائی است که در وسطش هویج ریختهاند. پادشاه خیلی بدش آمد و بعد پدرش را آورد و گفت: آخر این چه علمی است که به او آموختهای؟! گفت: علم را من خوب آموختم ولی این عقل ندارد. آن حرف اول را از روی علمش گفت ولی این دومی را از روی بیعقلیش گفت. شعورش نرسید که سنگ آسیا در دست انسان جا نمیگیرد. این را عقل آدم باید حکم بکند.
این داستان معروف است و من تا به حال از چند نفر شنیدهام:
میگویند: یک وقت یک خارجی آمده بود کرج، با یک دهاتی روبرو شد. این دهاتی خیلی جوابهای نغز و پختهای به او میداد. هر سؤالی که میکرد خیلی عالی جواب میداد. بعد او گفت که تو اینها را از کجا میدانی؟ گفت: «ما چون سواد نداریم فکر میکنیم». این خیلی حرف پرمعنایی است: آنکه سواد دارد معلوماتش را میگوید ولی من فکر میکنم. و فکر خیلی از سواد بهتر است. این مسأله که باید در افراد و در جامعه رشد شخصیت فکری و عقلانی پیدا بشود یعنی قوه تجزیه و تحلیل در مسائل پیدا بشود، یک مطلب اساسی است؛ یعنی در همین آموزشها و تعلیم و تربیتها در مدرسهها وظیفه معلم بالاتر از اینکه به بچه یاد میدهد اینست که کاری بکند که قوه تجزیه و تحلیل او قدرت بگیرد، نه اینکه فقط در مغز وی معلومات بریزد، که اگر معلومات خیلی فشار بیاورد ذهن بچه راکد میشود.
در میان علما، افرادی که خیلی استاد دیدهاند، من به اینها هیچ اعتقاد ندارم. به همین دلیل اعتقاد ندارم که خیلی استاد دیدهاند، همان که برایشان باعث افتخار است. مثلاً میگویند: «فلان کس سی سال به درس مرحوم نائینی رفته، یا بیست و پنج سال متوالی درس آقا ضیاء را دیده.» عالمی که سی سال یا بیست و پنج سال عمر را یکسره درس این استاد و آن استاد را دیده، او دیگر مجال فکر کردن برای خودش باقی نگذاشته، دائماً میگرفته، تمام نیرویش صرف گرفتن شده، دیگر چیزی نمانده برای آنکه با نیروی خودش به مطلبی برسد.
شهید مطهری؛ کتاب تعلیم و تربیت در اسلام
#تعلیم_تربیت
#تحلیل
#تعقل
#تفکر
🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
مخالفت علامه شهید استاد مطهری با تعطیلی غیر جمعه
1️⃣ اساساً جمعه و حتی اسم جمعه هم اسم اسلامی است ، یعنی قبل از اسلام این روز به نام روز جمعه نامیده نمیشد، اسمهای دیگری ذکر کردهاند. خود اسلام این اسم «جمعه» را گذاشت و چه اسم خوبی است.
2️⃣ در میان اسمهای هفته کلمهٔ سبت (شنبه) ریشهی یهودی دارد و کلمهٔ «جمعه» یک لفظ عربی است و عربیالاصل است و این نشان میدهد که چرا این روز به نام جمعه نامیده شده است ، به این دلیل که روز اجتماع مردم بوده است .
3️⃣ شبانهروز جمعه اختصاصاتی دارد و برای یک سلسله عبادات اولویتی نسبت به سایر شب و روزها دارد که معمولاً در کتابهایی که برای دعوات و زیارات نوشتهاند ذکر شده است. برای یهودیها هم یک روز خاص روز هفته است که روز شنبه است و برای مسیحیها روز یکشنبه.
4️⃣ قهراً این یک وظیفه عمومی است برای همه مسلمین که این اختصاص و خصوصیت جمعه را حفظ کنند.
5️⃣ در همهٔ دنیا در هر هفته یک روز تعطیل است و یک چنین تعطیلیای ضرورت دارد.
البته ما در اسلام تصریحی نداریم که حتماً شبانهروز جمعه را تعطیل کنیم... ولی قهراً دستورهای خاصی که در روز جمعه هست مثل عبادتهای بدنی یا رفت و آمدها و صله رحمها که اگر در جمعه صورت گیرد اجر و ثواب بیشتری دارد ، اقتضا میکند که آن روزی که مسلمانها میخواهند تعطیل هفتگی خود قرار دهند همان روز جمعه باشد.
6️⃣ امروزه در دنیا به یک سلسله مسائل که از بعضی جهات هیچ فرقی ندارد ولی از این نظر که عنصری از فرهنگ آن مردم است و در روحیهٔ آن مردم اثر میگذارد و بلکه روحیهٔ آنان را تشکیل میدهد، فوقالعاده اهمیت میدهند... شما اگر سراغ همین فرنگیها بروید میبینید برای یک سنت بسیاربسیار کوچک ، خود را به کشتن میدهند.
ببینید همین ایرانیهای خودمان برای اینکه سنتهای ایرانی و به قول خودشان فرهنگ ایرانی را بخواهند زنده کنند ، کوشش میکنند کارهایی را که از اول خرافهٔ محض بوده است زنده کنند ، چون فکر میکنند که ملیت ایرانی را بدون اینها نمیتوان نگه داشت.
ولی همین آقایان وقتی که پای تاریخ به میان میآید میگویند حالا چه فرق دارد که ما مبدأ تاریخ را مبدأ مسیحی بگیریم یا مبدأ اسلامی ؟!
7️⃣ مسألهٔ تعطیلی جمعه هم از آن مسائلی است که در بعضی کشورهای اسلامی از وقتی که استعمار آمد آن را تغییر داد.
مثلاً در پاکستان انگلیسیها از زمان ورودشان به هند سعی کردند همهٔ سنتهای آنها را به سنتهای خودشان تبدیل کنند.
از جمله اینکه روز تعطیل را از جمعه به یکشنبه تبدیل کردند. هنوز هم در پاکستان همینطور است ، اگر یک چیزی برگشت، عود دادنش به حالت اول بسیار مشکل است...
8️⃣ این را عرض میکنم برای اینکه ما باید توجه داشته باشیم به نغمههایی که کم و بیش در مجلهها و در مقالات ادبی و بهاصطلاح علمی و نیمهعلمی شنیده میشود.
مینویسند این برای ایران سبب رکود کارهاست که تعطیلات خودمان را جمعه قرار بدهیم در حالیکه اکثریت مردم دنیا که ما با آنها سر و کار داریم تعطیلاتشان یکشنبه است.
آنوقت ما مجبوریم که در هفته دو روز تعطیل داشته باشیم ، روز جمعه بهخاطر خودمان و روز یکشنبه برای اینکه دنیا تعطیلی دارد.
پس ما برای اینکه کارمان بیشتر جریان داشته باشد ، بیاییم تعطیلی جمعه را تبدیل به یکشنبه کنیم !
9️⃣ در بارهٔ تاریخ هم میگویند : اکثریت مردم دنیا سال مسیحی را انتخاب کردهاند ولی ما سال هجری را انتخاب کردهایم و این اسباب زحمت است که ما تاریخ خودمان را به هجری بنویسیم و آنها به مسیحی ، پس بیاییم تاریخ هجری را به تاریخ مسیحی تبدیل کنیم.
🔟 اینها همه مقدمهٔ جذبشدن و مقدمهٔ هضمشدن فرهنگی در هاضمهٔ دیگران است.
منبع : علامه شهید آیةالله مرتضی مطهری ، آشنایی با قرآن ، جلد ٧ صفحات ٨٣-٨٧ با تلخیص.
#تعطیلی_شنبه
🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
دچار غفلت نشویم
مقام معظم رهبری:
دشمن را بشناسید. یکی از خطراتی که هر ملّتی را تهدید میکند این است که دشمنِ خودش را نشناسد، دشمنِ خودش را دشمن نداند؛ یا دوست بداند یا بیطرف بداند؛ این خطر خیلی بزرگی است. این خوابرفتگی است. هم دشمن را بشناسید، هم روشهای دشمنیاش را بشناسید؛ ببینید چهجوری دشمنی میکند. دچار غفلت نشویم؛ اگر غفلت کردیم، غارت خواهیم شد؛ اگر غفلت کردیم، شبیخون به ما زده خواهد شد؛ غفلت نکنیم.
۱۳۹۶/۰۷/۲۶
#نفوذ
#نفاق
#دشمن
🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
🟢 مردم کوفه با امام حسین آزمایش نشدند، چون هنوز امام حسین به کوفه نرسیده بود و آنها هنوز حضرت را درک نکرده بودند.
🔶 بلکه آنها با نایب امام یعنی حضرت مسلم آزمایش شدند و چون در این آزمایش مردود شدند وقتی امام حسین رسید، مقابل او هم ایستادند.
🔷 ما در زمان غیبت با نایب امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف امتحان میشویم و وقتی حضرت آمد دیگر وقت امتحان نیست، بلکه اگر در اطاعت از نایبش امتحان پس داده باشیم یار او خواهیم بود انشاءالله. اما اگر نسبت به منویات نایبش کوتاهی کنیم در یاری از امام زمان هم کوتاهی خواهیم کرد.
🔶 لذا شهید سلیمانی فرمود: شرط عاقبتبهخیری ارتباط دلی و قلبی و حقیقی با امام خامنهای است. هر کس صدای نایب امام زمان را نشنود صدای امام زمان را نخواهد شنید.،،،جهاد تبیین، بصیرت افزایی ،امر به معروف ونهی از منکر واجب است
#امام_خامنه_ای
#ولایت_فقیه
🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 بدون تعارف با دانشمند رتبۀ یک دهم درصد برتر دنیا
🔹دکتر مسجدی: اساتید هاروارد گفتند اینجا آرزوی ایرانی ها که هیچ، آرزوی آمریکایی هاست چرا می خواهید برگردید؟ گفتم می خواهم در ایران هاروارد بسازم.
🔹در فیلم های امروزه هنرپیشۀ مرد و زنی را نمی بینیم که دستش سیگار نباشد؛ به خدا این درست نیست. شما الگوی جامعه هستید.
🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
نتایج یک گزارش صهیونیستی فاش کرد؛
نفوذ حماس به سرویسهای جاسوسی رژیم صهیونیستی
🔺نتایج یک تحقیق میدانی روزنامه صهیونیستی هاآرتص که طی دو روز آینده جزئیات آن منتشر میشود، از نفوذ نیروهای امنیتی حماس به تلفن عناصر امنیتی و جاسوسی رژیم صهیونیستی خبر داد.
🔺این گزارش تاکید دارد که نیروهای امنیتی حماس موفق شدهاند تلفن افسران سرویسهای جاسوسی رژیم صهیونیستی برای ارتباط با شهروندان غزه را رهگیری و هک کنند. صهیونیستها مدعی هستند حماس در این عملیات پیچیده امنیتی از تکنولوژیهای فنی پیشرفته که از خارج از فلسطین وارد شده، استفاده کرده است.
🔺بر اساس این گزارش؛ نیروهای امنیتی حماس مکالمات صورت گرفته افسران جاسوسی رژیم صهیونیستی با برخی شهروندان فلسطینی را از طریق اپلیکیشن واتسآپ و اپلیکیشنهای دیگر شنود کردهاند./مهر
🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
استاد حوزه و دانشگاه:
پیشرفتهای کشور با بیماری فلج اذهان دیده نمیشود
استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه «وعده صادق» یک عملیات بینظیر از نظر دوست و دشمن بوده است، گفت: پیشرفتهای کشور با بیماری فلج اذهان دیده نمیشود.
🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
حوزهٔ علمیهٔ امام صادق (ع) گرگان ✅
استاد حوزه و دانشگاه: پیشرفتهای کشور با بیماری فلج اذهان دیده نمیشود استاد حوزه و دانشگاه با بیان
حجتالاسلام سیدمحمدحسین راجی پیش از ظهر امروز در سلسله نشستهای بصیرتی «در نزدیکی قله» که در سالن ولایت اداره کل تبلیغات اسلامی استان گلستان در حال برگزاری است، اظهار کرد: «وعده صادق» یک عملیات بینظیر از نظر دوست و دشمن بوده است، هیچ کشوری جرأت مقابله مستقیم با رژیم صهیونیستی را نداشت اما دشمن توانست این دستاورد بزرگ را در ذهن برخی دچار شبهه کند تا جایی که عدهای از جوانان و نیروهای انقلابی نیز درباره این عملیات دچار تردید شدند.
وی با اشاره به اینکه پیشرفتهای کشور با بیماری فلج اذهان دیده نمیشود، افزود: ما در فضای حقیقی میتوانیم بزرگترین پیروزی عالم را داشته باشیم اما در اذهان عمومی، بزرگترین شکست عالم را خورده باشیم، این جریان موشکباران رژیم صهیونیسیتی توسط ایران یک پدیده عجیب و غریب و دستاورد بزرگی بود.
*موشکهای اسقاطی ایران حریف رژیم صهیونیستی شدند
این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: ایران به تنها کشور روی کره زمین که گنبد آهنین داشت موشک پرتاب کرد، به کشوری موشک زدیم که تمام قدرتش نیروی هوایی است درح الیکه قدرت ما نیروی زمینی است ما به نقطه قوت دشمنمان حمله کردیم.
راجی ادامه داد: حداقل پنج کشور به جز رژیم صهیونیستی در مقابل ایران ایستاده بودند کشورهای آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، اردن و احتمالا عربستان یعنی ۷۰ درصد قدرت هوایی کره زمین در مقابل ایران ایستاده بود در حالی که ما از قدیمیترین موشکهایمان استفاده کردیم.
وی گفت: در عملیات وعده صادق از موشکهای جدیدی مانند موشک هایپرسونیک، موشک خیبرشکن، موشک حاج قاسم، قدر و قادر استفاده نکردیم، موشکهای اسقاطی ایران حریف رژیم صهیونیستی شدند.
* در غیبت جهاد تبیین دستاوردهای عیان انقلاب اسلامی نادیده گرفته میشود
این استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه اگر جهاد تبیین نباشد دستاوردهای عیان انقلاب اسلامی نادیده گرفته میشود، ابراز کرد: ۹۵۰ روز پیش مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان فرمودند شما میوه دل مردم هستید حتما به جهاد تبیین بپردازید، در جلساتی دیگر فرمودند جهاد تبیین را جدی بگیرید، کار بزرگ حضرت زینب(س) جهاد تبیین است، جهاد تبیین یک فریضه قطعی و فوری است اما این مسئله مهم چقدر جدی گرفته شده است.
راجی توضیح داد: سختترین جهاد امروز جهاد تبیین است، آسانترین کار هم اپوزیسیون بودن است، چراکه فحش دادن به انقلاب اسلامی نه سواد لازم دارد و نه تقوا میخواهد.
* خودجوش و آتش به اختیار در جبهه جهاد تبیین باشید
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان نیز در این جلسه با بیان اینکه مبارزه دائمی و خستگیناپذیر در برابر دشمنان بشریت لازمه کار جهاد تبیین است، گفت: خودجوش و آتش به اختیار در جبهه جهاد تبیین باشید.
حجتالاسلام عباسعلی گرزین افزود: فوریترین و قطعیترین جهاد برای نشان دادن حق و باطل جهاد تبیین است لازم است پرچمداران جبهه جهاد تبیین به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مراجعه کنند تا بتوانیم آرمانهای هفتگانه را سریعتر و دقیقتر پیش ببریم.
🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
✅در محضر حضرت آیت الله العظمی بهجت (قدس سره)
#دهه_کرامت
#عارف
#مجتهد
🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 راهی که عجیب گره های زندگی آدم رو باز میکنه!
🎙 حجت الاسلام عالی
#سخنرانی_مذهبی
#استاد_عالی
#پدر_و_مادر
#دعا
🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
🔰راهبرد استعمار، حذف فرهنگ های خُرد و در نهایت تهاجم به هسته ی اصلی
📝اختصاصی//حجت الاسلام قنبر صداقت
به بهانه اقدام عجیب مجلس
🔻روزگاری که در دنیای غرب، سخن از مرگ خداباوری، پایان تئولوژی(Theology)، تثبیت و تبیین مکاتب مادی (مارکسیستی و لیبرالیستی) بود؛ ظهور یک انقلاب الهی و دینی، موجب حیرت و شگفتی اندیشمندان غربی شد.
پیام این انقلاب برای فرهیختگان و اندیشمندان، بسیار واضح و روشن بود. انقلاب اسلامی ایران؛ یعنی بازگشت دوباره دین و معنا به متن و ساحات اجتماعی زندگی انسان.
انقلاب اسلامی ایران یعنی عدم جدایی دین از سیاست، فرهنگ و اقتصاد و...
🔸"میشل فوکو" فرانسوی از اولین اندیشمندان غربی است که پیام انقلاب اسلامی ایران را دریافته بود. فوکو "کتاب ایران روح یک جهان بیروح" را نگاشت و معتقد بود انقلاب اسلامی ایران میتواند روحی بر پیکر بیجانِ غربیِ که گرفتار نهلیسم و پوچ گرایی و مادی گرایی شده است؛ باشد. فوکو آینده ی روشن انقلاب اسلامی را به خوبی درک کرده بود.
🔸وجه اشتراک مکاتب مارکسیستی و لیبرالیستی( بخوانید تئوری استعمار نو و استثمار کشورهای ضعیف) تاکید بر اصالت اقتصاد و طفیلی بودن فرهنگ بود. البته نسخه طفیلی بودن فرهنگ، برای کشورهای تحت نفوذ خود بود. که آن کشورهای ضعیف، نتوانند مقاومتی در برابر فرهنگ مهاجم داشته باشند.
اما در سیاست داخلی و خارجی خود، استعمارگران به هیچ وجه متعهد به این نظریه نبودند؛ بلکه از منابع اقتصادی خود، برای نفوذ فرهنگی هزینه می کردند.
🔸متاسفانه اکنون بعضی از تصمیم سازان و مسئولان انقلاب اسلامی نیز، از این تله معرفتی، در امان نمانده و مرعوب این اندیشه استعماری شدهاند.
در طول عمر با برکت انقلاب اسلامی ایران بارها شاهد آن بودیم که افرادی به بهانه های اقتصادی و با گروگان گرفتن اقتصاد از سنگرهای فرهنگی عقب نشینی کردند.
در حالی که بارها صاحب نظران دلسوز تذکر داده اند که موفقیت در توسعه اقتصادی، معلول توسعه فرهنگی و سیاسی است.
🔸دیروز در اقدامی عجیب مجلس شورای اسلامی،روزهای شنبه را به عنوان تعطیلات آخر هفته تصویب کرد. تعطیلی روز شنبه، قطعاً میتواند پیامدهای فرهنگی و تمدنی نیز داشته باشد.
و حتی تعطیلی روز جمعه را که نماد یک جامعه اسلامی است، تحت الشعاع قرار دهد.
هنوز عده از مسئولان باور ندارند که انقلاب اسلامی ایران یک مرجعیت و رسالت تمدنی را برعهده دارد. مسئولین ما نباید در تصمیم گیری، کنش منفعلانه داشته باشد.
🔸تاریخ گواه است که وادادگی هویتی و فرهنگی در برار استعمار، حد یقفی ندارد و راهبردهای استعمار ابتدا حذف فرهنگ های خرد و در نهایت تهاجم به هسته اصلی هویت فرهنگی جوامع است. و نتیجه آن اشغال فرهنگی و تسلط به افکار و منابع کشورها است.
🔸امروزه شاهد هستیم کشور مسلمان ترکیه، که تماما طبق الگوهای توسعه غربی اداره می شود، به بهانه جذب توریست و سرمایه به مراکز اصلی فساد و فحشاء تبدیل شده است. و در حالی که امسال تورم هشتاد درصدی را تجربه کرد، این نشان گر ناکارآمد بودن الگوی حکمرانی غربی و خطای هضم شدن در فرهنگ جهانی (Globalism) است.
#تعطیلی_شنبه_ها
#استعمار
#تهاجم_فرهنگی
#نفوذ
#تعطیلی_شنبه
🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
🔰علماء وارث رسالت انبیاء
🔻آنچه پیغمبر به آن دعوت کرد، همان چیزهایی است که بشر در همه دورههای تاریخ زندگی به آن نیازمند است. پیغمبر انسان را به علم دعوت کرد.
🔸اولین آیات قرآن، تجلیل از علم است:"اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّكَ الَّذِي خَلَقَ خَلَقَ الْإِنْسانَ مِنْ عَلَقٍ اقْرَأْ وَ رَبُّكَ الْأَكْرَمُ الَّذِي عَلَّمَ بِالْقَلَمِ" ابتدا تعلیم را مطرح کرد. دانش وسیله نجات و رستگاری انسان است که به زمان و مکانی خاص بستگی ندارد مربوط به همه دورههای زندگی بشر است.
📖کتاب انقلابی بمانید صفحه ۴۲
#مبانی_هویت_طلبگی
#هویت_ما
#حوزه_انقلابی
#حوزه_ممتاز
🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
🔰علماء وارث رسالت انبیاء
🔻هدف از فرستادن پیامبران در نهایت "انجام تربیت و سازندگی" است که قرآن با تعبیرات #تزکیه و #تعلیم بدان اشاره نموده است. واژه مقدس تقوا و نیز واژه مقدس دیگر تزکیه که اینها در اسلام بر روی آن تکیه شده است، در حقیقت همان فائق آمدن بر موانع درونی آزادی است.
🔸تقوا عبارت است از اینکه انسان هوشیارانه از خود محافظت کند و مانع شود از اینکه هواها و هوس ها و جهالت ها و لغزشها او را از راه صحیح الهی و انسانی دور کند و تزکیه عبارت است از اینکه انسان خود را از آلایشها و فسادها و گرفتاریهای روحی و قلبی پاک کند، خود را پاکیزه از دنائتها و رذالتها پستیها بکند. اگر تقوا و تزکیه در کسی پیدا شد، در حقیقت آزاد است و او میتواند بر قدرتهای بزرگ عالم هم پیروز بشود و اگر در ملتی تقوا و تزکیه پیدا شد، ولو به طور نسبی همان اندازه میتواند بر قدرتهای تهدید کننده آزادی او غلبه کند.
🔸اگر انسان تعلیم درست و تزکیه درست شود همان ماده مستعدی است که در کارخانه ی مناسبی شکل مطلوب خود را پیدا کرده و به کمال رسیده است. هم در این نشئه وجود او منشا برکت خیر و مایع آبادی جهان و آبادی دلهای انسانهاست، هم وقتی وارد نشئهی دیگری شد و به عالم آخرت قدم گذارد سرنوشت او همان سرنوشتی است که همه انسانها از اول تا امروز مشتاق آن بودهاند یعنی نجات زندگی ابدی سعادتمندانه و بهشت.
📖کتاب انقلابی بمانید صفحه ۴۰
#مبانی_هویت_طلبگی
#هویت_ما
#حوزه_انقلابی
#حوزه_ممتاز
🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir