eitaa logo
کوی جانان صاحب الزمان علیه السلام
531 دنبال‌کننده
8.2هزار عکس
2.8هزار ویدیو
433 فایل
یا صاحب الزمان آمده ام کو به کو، تا که رسم به کوی تو ای کرم از تو جلوه گر، مرانیم ز کوی خود جهت پاسخ گویی 👇 09106195811 —@AhmadyHamID نقل مطالب کانال با ذکر صلوات جایز است.
مشاهده در ایتا
دانلود
السلام علیک یا شاهزاده عزیز الله
بسم الله الرحمن الرحیم امام زمان علیه السلام در دعای افتتاح(4) اُمَنائک فی بلادک یکی از القاب امام زمان علیه السلام امین الله است. السلام علیک یه امین الله فی ارضه از وجود نازنین پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله نقل شده که فرمودند: اهل بیت من برای اهل زمین امان هستند همچنانیکه ستارگان امان برای اهل آسمان می باشند. گفته شد یا رسول الله ! پس امامان و جانشینان شما از خاندانت هستند؟ پیامبر صلی الله علیه و آله فرمودند: بله بعد از من دوازده امام هست؛ نه تن آنها از نسل حسین هستند امینان معصوم از ماست مهدی این امت آکاه باشید آنها اهل بیت و عترت من و از گوشت و خون من هستند 📚مکیال المکارم ج1 ص 124به نقل از کفایه الاثر
هدایت شده از دکتر حمید نادری
خدایا صدای پای نیمه ی رمضان هم آهسته آهسته به گوش می رسد و شب قدر تو در پیش رو است و امیدمان این هست در شب قدر تو اربعین کرببلای ما رقم خورد خدایا غرق گناهیم می توانی نبخشی اما تو ببخش تو بگذر سُبْحَانَكَ يَا اللَّهُ تَعَالَيْتَ يَا رَحْمَانُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ يَا مُجِيرُ @hamidnaderighahfarokhi
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 دلتون رو گــرفتار این پیچ و خم نڪنید این پیچ و خم دنیا انــــسان رو به باتـــلاق می برد و گـــرفتار می ڪند ازش نـــــجات هـــم نمیشه پیدا ڪرد.
✅ حکم مریضی که تا رمضان سال بعد مریض مانده ✳️ سوال : هر کسی که باشد وچند سال پی درپی نتواند روزه را بگیرد در صورتی که خوب شود چه حکمی دارد؟ 🍃پاسخ : آیت الله : اگر تا ماه رمضان بعدی خوب نشده باشد قضا ندارد وفقط برای هر یک روز ۷۵۰گرم گندم به فقیر صدقه بدهد. 🍃 معظم انقلاب : اگر افطار روزه ماه رمضان از جهت بیماری و تأخیر قضای آن هم از جهت ادامه بیماری بوده است، قضا ندارد و برای هر روز یک مدّ طعام به عنوان فدیه واجب است. ✳️ آیت الله : هرگاه بيمارى انسان چند سال طول كشد و بعداً خوب شود اگر تا رمضان آينده به مقدار قضا وقت باقى است بايد فقط قضاى رمضان آخر را بگيرد و براى هر روز از سالهاى پيش يك مد طعام بدهد. منبع : 👇👇 سیستانی https://b2n.ir/318516 رهبری : https://b2n.ir/634138 مکارم : https://b2n.ir/600367
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔆💠🔅💠﷽💠🔅 💠🔅💠🔅 🔅💠🔅 💠🔅 🔅 ⚜️یا صاحب الزمان ادرکنی⚜️ 🌟شاگردی به استاد خویش گفت: چه کار کنم که خواب امام زمان (عج) را ببینم؟ 🌟 استاد گفت: شب یک غذای شور بخور، آب نخور و بخواب. 🌟 شاگرد دستور استاد را اجرا کرد و فردای آن روز خدمت استاد رسید. 🌟شاگرد گفت: استاد دیشب دائم خواب آب می دیدم! 🌟خواب دیدم بر لب چاهی آب می نوشم؛ کنار نهر آبی در حال خوردن آب هستم و در ساحل رودخانه ای مشغول آب خوردن! 🌟استاد فرمود: تشنه آب بودی، خواب آب دیدی. 🎯تشنه امام زمان (عج) بشو تا خواب امام زمان (عج) ببینی 🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟 ┄┅┅═❅❅❄️❅❅═┅┅┄ @https://eitaa.com/emamzadehazezollah ┄┅┅═❅❅❄️❅❅═┅┅┄ 🔅 💠🔅 🔅💠🔅 💠🔅💠🔅 🔆💠🔅💠🔅💠🔅 🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠امام خامنه‌ای: من معتقدم امام حسن مجتبى علیه السلام شجاع‌ترین چهره‌ى تاریخ اسلام است. ایشان حاضر شد خود را و نام خود را در میان دوستان نزدیکش، فداى مصلحت واقعى کند و تن به صلح دهد، براى اینکه دیدبانى اسلام و حفاظت از قرآن و هدایت نسلهاى آینده‌ى تاریخ را در موقع خود انجام دهد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸بسم الله الرحمن الرحیم 🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 🌺امام زمان علیه السلام در دعای افتتاح 6🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺 🌷ولی امر (اللهم صل علی ولیِّ امرک.....)🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 🔖ولی، ولی امر، ولی الله، ولی المومنین از القاب امام زمان در زیارت نامه هاست. 🔖🔹طبق صریح قرآن، فقط خدا، پیامبر و امام از مقام ولایت برخوردارند(آیه ولایت ؛55 مائده) 🔖🔹🔹ولی به معنای صاحب اختیار، اولی به نفس، سرپرست، کسی که خیر مصلحت دیگران را بهتر تشخیص می دهد.(33 احزاب ) 🔖🔹🔹🔹اطاعت از ولیّ امر مثل اطاعت از خدا و پیامبر، بدون هیچ قید و شرطی واجب است.(آیه اولی الامر؛59 نساء) ⚪️جابر بن عبدالله انصاری از پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم از اولی الامر پرسید؟ پیامبر صلی الله علیه و آله فرمودند: اى جابر آنان جانشينان، و امامان مسلمين بعد از منند، اولشان على بن ابى طالب ....( بعد تمام امامان را به نام شمردند) و آخرشان، کسی که هم نام و هم كنيه من است، او حجت خدا بر روى زمين، بقية اللَّه و يادگار الهى در بين بندگان خدا است ، او پسر حسن بن على است، او آن كسى است كه خداى تعالى نام خودش را به دست او در سراسر جهان مى‏گستراند، و او است كه از شيعيان و اوليايش غيبت مى‏كند، غيبتى كه- بسيارى از آنان از اعتقاد به امامتش بر مى‏گردند- و تنها كسى بر اعتقاد به امامت او استوار مى‏ماند كه خداى تعالى دلش را براى ايمان آزموده باشد. (📚المبزان ج 4 ص409)
سلام_اربابم✋❤️ 🌹خوش بادنسیمے ڪه زایوانِ توباشد 🌿شاداسٺ هرآن کس ڪه پریشانِ تو باشد 🌹ای ڪاش ڪه صدبار زعشقِ توبمیرم 🌿هربارسرم بر روے دامانِ تو باشد
شهادت را نه در جنگ، در مبارزه می دهند ما هنوز شهادتی بی درد می طلبیم غافل که شهادت را جز به اهل درد نمی دهند . . 🌺🌺🌷🌺🌺🌹🌺🌺🌺🌷🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌸🌺🌺🌺🌺🌺🌸🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌸🌺🌺🌷🌺🌺السلام علیکم یا انصار ابی عبد الله
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آیت‌‌الله حاج آقا مجتبی تهرانی (ره) در یکی از سخنرانی‌های خود در خصوص اینکه چه حاجاتی را باید از خدا بخواهیم، پرداخته است که در ادامه می‌خوانید: در روایاتی از پیامبر(ص) داریم: «قَالَ رَسولُ‌اللهِ سَلُوا اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ مَا بَدَا لَکُمْ‌ مِنْ‌ حَوَائِجِکُمْ‌»؛ پیغمبراکرم (صل الله علیه و آله و سلم) فرمودند: هر حاجتی دارید از خدا بخواهید. «بَدَا لَکُمْ»؛ یعنی، هرچه پیش می‌آید؛ هر حاجت و کاری برایتان پیش می‌آید، از خدا بخواهید. «حَتَّى شِسْعَ النَّعْلِ»؛ حتّی اگر بند کفش شما پاره شد، بند کفشتان را هم از خدا بخواهید. «فَإِنَّهُ إِنْ لَمْ ییسِّرْهُ لَمْ یتَیسَّر»؛ [۱] علّتش این است که اگر خدا برایش فراهم نکند، اصلاً فراهم نمی‌شود. این را بدانید که تمام امور در همه اقلیم وجود، در دست قدرت اوست: لذا دیگر حرف کوچک و بزرگ بودن مطرح نیست. این مسئله، مسئله‌ای بسیار زیبا و ریشه‌ای است که جنبه نگرشی و بینشی دارد. در مناجات امام‌علی(علیه سلام) آمده بود: «أَنَّ أَزِمَّةَ الْأُمُورِ بِیدِکَ»؛ [۲] همه چیز به دست اوست، همه و همه. کوچک‌ترین چیز را اگر او اراده نکند، نخواهد شد. اینجا حضرت می‌فرمایند: «فَإِنَّهُ إِنْ لَمْ ییسِّرْهُ لَمْ یتَیسَّر»؛ به‌طور کلّی، اگر خدا چیزی را فراهم نکند، آن چیز فراهم نخواهد شد. دیگر کوچک و بزرگ ندارد؛ این‌طور نیست که چیزهای کوچک بدون اراده الهی تحقّق پیدا کنند و چیزهای بزرگ هستند که باید از خدا درخواست کرد. [۱]. مکارم الاخلاق، ص ۲۷۰- بحارالأنوار، ج ۹۰، ص ۲۹۵ و مستدرک الوسائل، ج ۵، ص ۱۷۲ [۲]. نهج‌البلاغه، ص ۲۲۷