♥️مخالف ولایت است ولی خیلی اهل صداقت و امانت داری و وفاداری♥️
♥️دین ندارد کسی که معتقد باشد به ولایت امامی که منصوب من عند الله نیست♥️
🔸عَنِ ابْنِ أَبِی یَعْفُورٍ قَالَ: قُلْتُ لِأَبِی عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام إِنِّی أُخَالِطُ النَّاسَ فَیَکْثُرُ عَجَبِی مِنْ أَقْوَامٍ لَا یَتَوَالَوْنَکُمْ وَ یَتَوَالَوْنَ فُلَاناً وَ فُلَاناً لَهُمْ أَمَانَةٌ وَ صِدْقٌ وَ وَفَاءٌ وَ أَقْوَامٌ یَتَوَالَوْنَکُمْ لَیْسَ لَهُمْ تِلْکَ الْأَمَانَةُ وَ لَا الْوَفَاءُ وَ لَا الصِّدْقُ قَالَ فَاسْتَوَی أَبُو عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام جَالِساً وَ أَقْبَلَ عَلَیَّ کَالْمُغْضَبِ ثُمَّ قَالَ لَا دِینَ لِمَنْ دَانَ بِوِلَایَةِ إِمَامٍ جَائِرٍ لَیْسَ مِنَ اللَّهِ وَ لَا عَتْبَ عَلَی مَنْ دَانَ بِوِلَایَةِ إِمَامٍ عَادِلٍ مِنَ اللَّهِ قُلْتُ لَا دِینَ لِأُولَئِکَ وَ لَا عَتْبَ عَلَی هَؤُلَاءِ ثُمَّ قَالَ أَ لَا تَسْمَعُ قَوْلَ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ اللَّهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُوا یُخْرِجُهُمْ مِنَ الظُّلُماتِ إِلَی النُّورِ مِنْ ظُلُمَاتِ الذُّنُوبِ إِلَی نُورِ التَّوْبَةِ أَوِ الْمَغْفِرَةِ لِوَلَایَتِهِمْ کُلَّ إِمَامٍ عَادِلٍ مِنَ اللَّهِ قَالَ وَ الَّذِینَ کَفَرُوا أَوْلِیاؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِجُونَهُمْ مِنَ النُّورِ إِلَی الظُّلُماتِ فَأَیُّ نُورٍ یَکُونُ لِلْکَافِرِ فَیَخْرُجُ مِنْهُ إِنَّمَا عَنَی بِهَذَا أَنَّهُمْ کَانُوا عَلَی نُورِ الْإِسْلَامِ فَلَمَّا تَوَالَوْا کُلَّ إِمَامٍ جَائِرٍ لَیْسَ مِنَ اللَّهِ خَرَجُوا بِوَلَایَتِهِمْ إِیَّاهُمْ مِنْ نُورِ الْإِسْلَامِ إِلَی ظُلُمَاتِ الْکُفْرِ فَأَوْجَبَ اللَّهُ لَهُمُ النَّارَ مَعَ الْکُفَّارِ فَقَالَ أُولئِکَ أَصْحابُ النَّارِ هُمْ فِیها خالِدُونَ.
🔹ابن ابی یعفور گفت: به حضرت امام صادق علیه السّلام عرض کردم: من با مردم رفت و آمد دارم. خیلی تعجب میکنم از اقوامی که شما را دوست نمی دارند و فلانی(ابوبکر) و فلانی(عمر) را دوست میدارند، اما امانتدار، راستگو و با وفایند و اقوامی که شما را دوست میدارند، این امانتداری و وفا و راستگویی را ندارند. گفت: امام علیه السّلام راست نشست، مانند شخص خشمگین روی به من کرد و سپس فرمود: 👈دین ندارد کسی که به ولایت امام ستمگری که از سوی خدا نیست، معتقد شده است،👉 و ملامت و سرزنشی نیست بر کسی که معتقد است به ولایت امام عادلی که از جانب خداست. گفتم: آنها دین ندارند و اینها را جای سرزنش نیست؟! سپس فرمود: مگر نشنیده ای قول خدای عزوجل را که میفرماید: «اللَّهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُوا یُخْرِجُهُمْ مِنَ الظُّلُماتِ إِلَی النُّورِ»، از تاریکیهای گناهان به نور توبه یا مغفرت به واسطه ولایت ایشان نسبت به هر امام عادلی که از جانب خدا است. فرمود: «وَ الَّذِینَ کَفَرُوا أَوْلِیاؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِجُونَهُمْ مِنَ النُّورِ إِلَی الظُّلُماتِ»، کافر چه نوری دارد که از آن خارج شود. منظور از این آن است که آنها بر نور اسلام بودند. پس چون دوست داشتند هر امام ستمگری را که از جانب خدا نبود، با این دوست داشتنشان آنها را از نور اسلام به ظلمات کفر خارج شدند. پس خدا آتش را برای آنها با کفار واجب نمود. پس فرمود: «أُولئِکَ أَصْحابُ النَّارِ هُمْ فِیها خالِدُونَ» -. بقره / ۲۵۷ - {آنان اهل آتشند و در آن ماندگار خواهند بود. }
📚بحارالانوار ج ۲۳ ص ۳۲۲
🔰نهج الحقّ في معرفة امناء الرّب♥️
🌐@mohadesin_marefat_110
❣خیر دنیا و آخرت در علم❣
▪️خَیرُ الدُّنیا وَالآخِرَةِ مَعَ العِلمِ وَشَرُّ الدُّنیا وَالآخِرَةِ مَعَ الجَهلِ.
🔸خیر دنیا و آخرت با علم است و شرّ دنیا و آخرت با جهل.
📚بحارالانوار، ج۷۹، ص۱۷۰
امام زمان سلام الله علیه ✨
6⃣دلیل ششم در طهارت آل الله علیهم السّلام از تمام نجاسات 🔵امام موسی کاظم صلوات الله علیه فرمود: 🔺ه
7⃣دلیل هفتم در طهارت آل الله علیهم السّلام از تمام نجاسات
🔵این سخن پیامبر اکرم (ص و آله) معروف است که:
🔺فِی أَخْبَارٍ کَثِیرَهٍ أَنَّ اَلنَّبِیَّ صَلَّی اَللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ قَالَ: لاَ یَحِلُّ لِأَحَدٍ أَنْ یُجْنِبَ فِی هَذَا اَلْمَسْجِدِ إِلاَّ أَنَا وَ عَلِیٌّ وَ فَاطِمَهُ وَ اَلْحَسَنُ وَ اَلْحُسَیْنُ.
▪️در اخبار کثیری وارد شده است که نبی اکرم فرمود: برای احدی غیر از من و علی و فاطمه و حسن و حسین جائز نیست تا در این مسجد جنب شود.
📓بحارالانوار ج 25 ص 169
📓وسائل الشیعه ج 2 ص 207
🔵و در برخی از اخبار نکاح و جماع و نزدیکی با زنان در مسجد نیز برای آل الله فقط جائز است:
🔺لَا یَحِلُّ لِأَحَدٍ أَنْ یَنْکِحَ فِیهِ النِّسَاءَ إِلَّا عَلِیٌّ وَ ذُرِّیَّتُهُ.
▪️برای احدی جائز نیست نکاح و جماع با زنان در مسجد! مگر علی و ذریه ایشان.
📓وسائل الشیعه ج 2 ص 208
📌و در برخی روایات بجای نکاح واژه نزدیکی ذکر شده است که کاملاً دلالت بر جماع دارد: فَلَا یَحِلُّ لِأَحَدٍ أَنْ یَقْرَبَ النِّسَاءَ فِی مَسْجِدِی.
📓وسائل الشیعه ج 2 ص 207
✍این مسأله تا حدی مشهور است که در کتب اهل سنت نیز وارد شده:
📓الخصائص الکبری سیوطی ج 2 ص 243
📓كنز العمال ج 11 ص 626
📓تاريخ الخلفاء ج 1 ص 134
📓 تفسير ابن كثير ج 2 ص 312
✍بیان: این حکم رسول اکرم(ص و آله) که برای احدی جنب شدن در مسجد یا نکاح و جماع در مسجد جائز نیست به جزء اهل بیتم. این حکمی تخصصی می باشد نه تخصیصی. اگر قائل بر تخصیص باشیم پس معتقد شدیم که خداوند اجازه داده است تا افرادی که جنب و نجس اند در مسجد وارد شوند که این استثناء زدن هیچ دلیلی برایش نیست و اساساً نادرست است. بلکه حکم همان تخصص است یعنی اهل بیت تخصصاً مانند سایر انسان ها جنب نمی شوند (طبق روایات: ولا یجنب) بلکه جنابت آنان به دور از خبث و نجاست است و آنان تخصصاً از حکم نهی از ورود جنب در مسجد خارج اند همانطور که خداوند تخصصاً خالقی بلا خالق است بلا تشبیه همانطور که نمک تخصصاً شور است و اهل بیت نیز تخصصاً مطهر از خبث جنابت و نجاست هستند و این اراده خداوند است.
💠علامه مجلسی ره ذیل روایت امام صادق علیه السّلام در ویژگی های امام که حضرت فرمود : "ولا یجنب" یعنی امام جنب نمی شود. می نویسد که:
♦️أنه لا یلحقه خبث الجنابة : یعنی خباثت و نجاست، جنب شدن امام را نمی گیرد.
📓بحارالانوار ج 25 ص 168
🔰نهج الحقّ في معرفة امناء الرّب♥️
🌐@mohadesin_marefat_110
امام زمان سلام الله علیه ✨
7⃣دلیل هفتم در طهارت آل الله علیهم السّلام از تمام نجاسات 🔵این سخن پیامبر اکرم (ص و آله) معروف است
8⃣دلیل هشتم در طهارت آل الله علیهم السّلام از تمام نجاسات
🔵در روایت است بعد از اینکه دختر یک یهودی که کور و کر و فلج و زمین گیر بود با چکیدن چند قطره از خون مقدس امام حسین صلوات الله علیه و مسح صورتش با خون مقدس آن جناب شفاء یافت و درست شد اینطور گفت:
🔺لَوْ لَمْ یَکُنِ الْحُسَیْنُ ذَا قَدْرٍ رَفِیعٍ عِنْدَ اللَّهِ مَا کَانَ دَمُهُ شِفَاءً مِنْ کُلِّ دَاءٍ.
▪️اگر حسین علیه السّلام نزد خدا مقام عالی نمی داشت، خون مقدسش شفای هر دردی نمی بود.
📓بحارالانوار ج 45 ص 191
😭ای جاهل این خون نجس است⁉️معرفت یهودی از شما جهالی که قائل بر نجاست خون ائمه هستید بیشتر است به ائمه هدی علیهم السّلام‼️✅
🔰نهج الحقّ في معرفة امناء الرّب♥️
🌐@mohadesin_marefat_110