eitaa logo
امام زمان سلام الله علیه ✨
483 دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
407 ویدیو
59 فایل
💠ترویج معارف اهل بیت سلام الله علیهم اجمعین ..بیان قران کریم و روایات ..پخش زنده توسط اساتید برجسته در مناسبت های مذهبی و دوشنبه شب ها و جمعه بعدازظهرها به نیت تعجیل در فرج و خشنودی امام زمان سلام الله علیه کپی ازاد خادم کانال @Ya_mahde_adrekni
مشاهده در ایتا
دانلود
امام زمان سلام الله علیه ✨
📝سوالاتی که در پیوی شده است: 1⃣ببخشید یکی از دوستان من یکی از اقوامشون رو که چهار سال پیش فوت کرده
📝سوالاتی که در پیوی شده است: 1⃣یکی بیاد ازمون برا یکی تحقیق کنه درمورد خانواده ایی. باید راستش بگیم؟ این غیبت نمیشه؟ ✍اگر مسئله مهمی باشه، مثل اینکه طرف بیاد در مورد پسری که از دخترش خواستگاری کرده از شما تحقیق کنه و شما می دانید که پسره معتاد یا مشکل جدی داره ممکنه آینده دردسر ساز بشه. برای همین در این مواقع غیبت محسوب نمیشه و استثناء زده شده. در اصطلاح فقهی بهش وجوب نصح مستشیر میگن. روایتی هم هست: وَ قَالَ صَلَّی اَللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ : لِفَاطِمَهَ بِنْتِ قَیْسٍ حِینَ شَاوَرَتْهُ فِی خُطَّابِهَا أَمَّا مُعَاوِیَهُ فَرَجُلٌ صُعْلُوکٌ لاَ مَالَ لَهُ وَ أَمَّا أَبُو جَهْمٍ فَلاَ یَضَعُ اَلْعَصَا عَنْ عَاتِقِهِ. (و رسول اکرم به فاطمه دختر قیس که درباره خواستگارهایش با آن حضرت مشورت کرده بود فرمود: اما معاویه دزدیست ندار و اما ابو جهم عصاء را از دوشش وانگذارد یعنی پیوسته کتک میزند) {📚بحار الأنوار , جلد 72 , صفحه 232 } 2⃣آیا اسم ایلیا منسوب به حضرت علی هست؟این درسته؟ ✍روایتی در احتجاج است که: قال علي : اسمي عند اليهود " إليا " وعند النصارى "إيليا " وعند والدي " علي " وعند أمي " حيدرة . (امیرالمومنین جلّ شانه فرمود: اسم من در نزد یهود " إليا " است و در نزد مسیحیان "إيليا " است و در نزد پدرم اسم من " علي " است و در نزد مادرم اسم من " حيدر " است.) 📚الإحتجاج ج ۱ ص ۳۰۸ 3⃣سلام علیک یک حدیثی دیدم که امام صادق علیه السلام فردی بنام ابو خطاب که غالی بوده لعن کردند؟ ✍و علیکم السّلام، در مورد شخصیت ابوالخطاب اختلاف است و ما در مورد او نظری نداریم و متوقف هستیم به چند دلیل: ۱)در زمان امام صادق ع چندین ابوالخطاب وجود داشت ابوالخطاب محمد بن مقلاص و ابوالخطاب محمد بن ابی زینب و ابوالخطاب محمد بن ابی ربیب. ۲) این ابوالخطابی که رجالیون می گویند لعن شده محمد بن ابی زینب است. در حالی که علامه محمد باقر مجلسی در بحارلانوار گوید: رجل غال ملعون علی لسان الصادق ع اسمه محمد بن مقلاص ! یعنی علامه معتقد است این ابوالخطاب لعن شده در واقع محمد بن مقلاص بوده است. ۳)ما نسخه هایی را از کتاب کشف الغمه اربلی یافتیم که در آن ابوالخطاب محمد بن ابی ربیب لعن شده بود نه محمد بن ابی زینب که عکس نسخه هارا ارسال خواهیم نمود. ۴)در مورد ابوالخطاب محمد بن ابی زینب عده ای همچون صاحب هدایه الکبری یعنی خصیبی معتقد اند و احادیثی نقل کردند که او نیز لعن شده بود ولی فرموده شده: لعنتهُ تقیةً از روی تقیه امام لعن کرد واگرنه او از ابواب امام صادق و از اصحاب خاص ایشان بود مانند مفضل بن عمر. ۵)در روایتی در کتاب بحارالانوار یافتیم که گروهی به ابوالخطاب تهمت می زدند که او تقیه را رعایت نکرده و شیخین را علنی سبّ و شتم می کند امام صادق این را از ابوالخطاب پرسید و ابوالخطاب قسم خورد که من چنین کاری نکردم و امام در جواب فرمود: قد حلف و لا یحلف کاذباً : ابوالخطاب سوگند خورد و او هیچ وقت به دروغ سوگند نمی خورد. ۶)با تدبر در روایات میبینیم که مذمت هایی که در مورد ابوالخطاب شده و غلو محسوب شده از روی تقیه بوده است برای مثال: ابوالخطاب معتقد بوده است که امام غیب را می داند. (انک تعلم الغیب) که امام صادق این عقیده ابوالخطاب را رد می کند و میفرماید ما علم غیب نمی دانیم. یا مثلا ابوالخطاب قائل بوده امام علم حلال و حرام را می داند که یکی از اصحاب این را غلو می دانست و به نزد امام صادق آمده و گفت: ان ابا الخطاب کان یقول فیکم قولا عظیما ! ابوالخطاب در مورد شما اهل بیت سخن بزرگی میگه! میگه که: انکم تعلمون علم الحلال والحرام ! ۷)آنطور که از روایات بدست می آید افرادی همچون زراره و محمد بن مسلم با گروهی از اصحاب امام صادق صلوات الله علیه مخالفت داشتند و عقائد آنان را غلو می دانستند همچون حضرات مفضل و معلی بن خنیس و محمد بن سنان و ابوالخطاب. و تردید این نیز است که این احادیث لعن ابوالخطاب جعل زراره و اصحاب او باشد همچون روایتی که زراره نقل می کند امام باقر ابوالخطاب را لعن کرد و علامه مجلسی در اشکال بزرگ این روایت جعلی زراره می نویسد که در زمان امام باقر اصلا ابوالخطابی نبود!! ۸)باز در آخر اضافه می کنیم که در مورد ابوالخطاب اختلاف است و احادیثی در مذمت او است، این نیز ممکن است این ابوالخطاب که(محمد بن ابی زینب بوده یا محمد بن مقلاص یا محمد بن ابی ربیب) در روایات تصریح شده از معارین بوده مثلا در روایت امام کاظم در الکافی فرموده شده ابوالخطاب یک زمان از خوبان و مومنین صحیح العقیده بود و امام صادق امر به تولی و احترام او می کرد ولی بعد ها چون انحراف پیدا کرد امر به لعن او کرد و معارین کسانی که در ایمان یا کفر شان ثابت نیستند. همچنین ما در مورد شخصیت زراره نیز متوقف ایم احادیثی در مذمت او است که غیر قابل حمل بر تقیه می باشد، والله العالم.
امام زمان سلام الله علیه ✨
📝سوالاتی که در پیوی شده است: 1⃣یکی بیاد ازمون برا یکی تحقیق کنه درمورد خانواده ایی. باید راستش بگیم
‼️نسخه هایی از کتاب کشف الغمه که گفتیم ارسال خواهیم نمود. 👈همانطور که مشاهده می کنید بجای محمد بن ابی زینب، محمد بن ابی ربیب لعن شده است.👉 🔰نهج الحقّ في معرفة امناء الرّب♥️ 🌐@mohadesin_marefat_110
بشنود هر چه یهودی که در این دنیا هست ● ● پدرم بود که انداخت در خیبر را ● ♥️علامه محمّد باقر مجلسی رضوان الله علیه گوید: ✔️أهل الکتاب فإنهم کانوا مبغضین لعلی علیه السلام لکثرة ما قتل منهم أبین عن قبول ولایته و کان اسمه علیه السلام مثبتا عندهم فی کتبهم کاسم النبی صلی الله علیه و آله. 📣اهل کتاب(مسیحیان و یهودیان)، آن ها نیز از دشمنان و مبغضین امیر عوالم علی علیه السّلام بودند. 📣به خاطر اینکه امیرالمومنین علی علیه السّلام تعداد زیادی از آنان را به درک واصل کرده بود. 📣اهل کتاب از قبول ولایت علی علیه السّلام امتناع داشتند و اسم امیرالمومنین مانند اسم پیامبر اکرم صلی اللَّه علیه و آله، در کتاب‌های آنها ثبت شده بود. 📚بحارالانوار ج ۲۳ ص ۳۷۲ 🔰نهج الحقّ في معرفة امناء الرّب♥️ 🌐@mohadesin_marefat_110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام زمان سلام الله علیه ✨
─━━━━━━🍂━━━━━━─ 💠حدیث روز💠 💎سخنور زبردست منافق و مومن ناتوان کوتاه زبان ✍امام صادق علیه السّلام فر
─━━━━━━🍂━━━━━━─ 💠حدیث روز💠 💎ابتلاء به مصائب و استغفار کردن بدون هیچ گناهی ✍امام صادق علیه السّلام فرمود: 🔻إِنَّ رَسُولَ اللَّهِ صلی الله علیه و آله کَانَ یَتُوبُ إِلَی اللَّهِ وَ یَسْتَغْفِرُهُ فِی کُلِّ یَوْمٍ وَ لَیْلَةٍ مِائَةَ مَرَّةٍ مِنْ غَیْرِ ذَنْبٍ إِنَّ اللَّهَ یَخُصُّ أَوْلِیَاءَهُ بِالْمَصَائِبِ لِیَأْجُرَهُمْ عَلَیْهَا مِنْ غَیْرِ ذَنْبٍ. ❇️همانا رسول خدا در هر شبانه روز صدبار به پیشگاه خداوند توبه کرده، از او آمرزش می‌خواست و استغفار می کرد بی آن که گناهی کرده باشد: همانا خداوند دوستانش را به مصائب، مخصوص کرده است تا بدون گناه پاداششان بدهد. 📚الکافی ج ۲ ص ۴۴۹ ح ۲ ─━━━━━━🍂━━━━━━─
❗️از بهشت برگردانده شده اند❗️ 🔸أَبُو حَمْزَةَ عَنْ أَبِی جَعْفَرٍ علیه السلام فِی قَوْلِهِ تَعَالَی إِنَّکُمْ لَفِی قَوْلٍ مُخْتَلِفٍ فِی أَمْرِ الْوَلَایَةِ یُؤْفَکُ عَنْهُ مَنْ أُفِکَ قَالَ مَنْ أُفِکَ عَنِ الْوَلَایَةِ أُفِکَ عَنِ الْجَنَّةِ. 🔹ابو حمزه از حضرت باقر علیه السّلام درباره آیه «إِنَّکُمْ لَفِی قَوْلٍ مُخْتَلِفٍ» {که شما [درباره قرآن] در سخنی گوناگونید} در مسأله ولایت «یُؤْفَکُ عَنْهُ مَنْ أُفِکَ» -. ذاریات / ۸ - ۹ - {[بگوی] تا هر که از آن برگشته برگشته باشد} فرمود: هر کس از ولایت برگشت، از بهشت برگردانده شده است. 📚بحارالانوار ج ۲۳ ص ۳۶۸ ح ۳۸ 🔰نهج الحقّ في معرفة امناء الرّب♥️ 🌐@mohadesin_marefat_110
♥️رضایت حقیقی مومن از خداوند هنگام مشاهده ثواب و پاداش خواهد بود♥️ ▪️حضرت امام صادق صلوات الله علیه فرمود: 🔸اللَّهُ رَاضٍ عَنِ الْمُؤْمِنِ فِی الدُّنْیَا وَ الْآخِرَةِ وَ الْمُؤْمِنُ وَ إِنْ کَانَ رَاضِیاً عَنِ اللَّهِ فَإِنَّ فِی قَلْبِهِ مَا فِیهِ لِمَا یَرَی فِی هَذِهِ الدُّنْیَا مِنَ التَّمْحِیصِ فَإِذَا عَایَنَ الثَّوَابَ یَوْمَ الْقِیَامَةِ رَضِیَ عَنِ اللَّهِ الْحَقِّ حَقَّ الرِّضَا. 🔹خداوند از مؤمن راضی است در دنیا و آخرت و مؤمن گرچه از خدا راضی است، ولی در دلش به سبب بلاهایی که در این دنیا می‌بیند چیزی است، اما موقعی که روز قیامت ثواب را می‌بیند، واقعاً و حقیقاً از خدا راضی می‌شود. 📚بحارالانوار ج ۲۳ ص ۳۷۰ ح ۴۳ 🔰نهج الحقّ في معرفة امناء الرّب♥️ 🌐@mohadesin_marefat_110
34.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
◾️پاسخ دندان شکن آیة الله یثربی(ثبّته الله في ولایة أمیرالمؤمنین) به مولوی گرگ گیج 🔰نهج الحقّ في معرفة امناء الرّب♥️ 🌐@mohadesin_marefat_110