eitaa logo
امام زمان سلام الله علیه ✨
515 دنبال‌کننده
863 عکس
156 ویدیو
34 فایل
💠ترویج معارف اهل بیت سلام الله علیهم اجمعین ..بیان قران کریم و روایات ..پخش زنده توسط اساتید برجسته در مناسبت های مذهبی و دوشنبه شب ها و جمعه بعدازظهرها به نیت تعجیل در فرج و خشنودی امام زمان سلام الله علیه کپی ازاد خادم کانال @Ya_mahde_adrekni
مشاهده در ایتا
دانلود
در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (صلوات الله و سلامه علیها) نائب الزیارة عزیزان بودم🌸🌷
aac_rayatalmohammadNew Projectkff.mp3
5.69M
حضرت حجت الاسلام والمسلمین   حـاج شـیخ مـهـدے تـهـرانــے ‍ 🌹 احب القاب در نزد امیرالمؤمنین علیه السلام 🌹 امام علی گفتن، خلاف دستور ائمـہ اطهار علیهم السلام است! 🌹 تبلیغ غدیر واجب است اگر چه فقها آن را قید نکرده باشند! @SheikhMahdiTehrani
هدایت شده از «طـلـبـه نـوشـت»
📓آثار و تصنیفات شیخ مفید رحمة الله علیه 3⃣رساله اقسام المولی فی اللسان 🔻از دیگر آثار مهجور شیخ مفید همین رساله است که نجاشی از آن به "كتاب أقسام مولى في اللسان " تعبیر کرده است. شیح در این رساله اقسام مولی و احتمالات معانی مختلف آن را در رابطه با حدیث غدیر بررسی می کند. ⬅️به اعتقاد شیخ مولی در لغت عرب ۱۰ معنی دارد که معنای حقیقی و اصلی آن "اولی به تصرف" است که باقی معانی مجازی است و با این معنای حقیقی علقه و ارتباط دارند ⬅️شیخ مفید معتقد ا‌ست حدیث غدیر نص جلی و صریح در وجوب طاعت امیرالمومنین و امامت حضرت است ⬅️شیخ سپس تک تک معانی محتمل را بر روی حدیث غدیر بررسی کرده و مردود می داند مثل برده یا مالک برده یا پسر عمو یا همسایه یا ناصر و... و معتقد است بعضی از این معانی مثل مالک برده یا برده کلا مردود اند و بعضی که احتمال دارند مثل پسر عمو یا ناصر یا محب، این ها نیز مصداق لغو و عبث اند و مثلا پیامبر مردم را جمع نمی کند که بگوید آی مردم علی پسر عموی من است یا همسایه من است! بعضی نیز مثل ناصر و محب عبث بودن شان بخاطر فایده نداشتن تخصیص امیرالمومنین به آن است ⬅️سپس شیخ اشعار افرادی مثل حسان بن ثابت و قیس بن سعد و... استناد می کند که این ها که عرب فصیح بودند از مولی در حدیث غدیر امامت و اولی به تصرف را فهمیدند و پیامبر نیز برداشت شان را تأیید کرد @Talabeh_nevesht110
خداوند در مورد امیرالمومنین با پیامبر هم شوخی ندارد‼️ 🔳پیامبر اکرم(ص و آله) به امیرالمومنین سلام الله علیه فرمود: 🔺لَقَدْ أَنْزَلَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ إِلَیَّ یا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ ما أُنْزِلَ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ یَعْنِی فِی وَلَایَتِکَ یَا عَلِیُّ وَ إِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَما بَلَّغْتَ رِسالَتَهُ وَ لَوْ لَمْ أُبَلِّغْ مَا أُمِرْتُ بِهِ مِنْ وَلَایَتِکَ لَحَبِطَ عَمَلِی وَ مَنْ لَقِیَ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ بِغَیْرِ وَلَایَتِکَ فَقَدْ حَبِطَ عَمَلُهُ وَ غَدَا سُحْقاً لَهُ وَ مَا أَقُولُ إِلَّا قَوْلَ رَبِّی تَبَارَکَ وَ تَعَالَی وَ إِنَّ الَّذِی أَقُولُ لَمِنَ اللَّهِ أَنْزَلَهُ فِیکَ. 🔶خداوند این آیه را بر من نازل کرد: «یا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ ما أُنْزِلَ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ»، {ای پیامبر، آنچه از جانب پروردگارت به سوی تو نازل شده ابلاغ کن. } یعنی ابلاغ ولایت علی: «وَ إِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَما بَلَّغْتَ رِسالَتَهُ» -. مائده / ۶۷ -، {و اگر نکنی پیامش را نرسانده ای. } اگر تبلیغ آن دستور را در مورد ولایت تو نمی رساندم، عملم از بین می‌رفت و حبط و نابود میشد و هر کس خدا را بدون ولایت تو ملاقات کند عملش از بین رفته و عملش موجب فاصله او از خدا می‌شود. من آن چه می‌گویم از جانب خدا است و آنچه می‌گویم، خدا در باره تو نازل کرده است. 📚📕بحارالانوار ج ۲۴، ص ۶۴، ح ۵۰ ✍روایات مانند این روایت بسیار است مثل روایتی که از اهل بیت سلام الله علیهم نقل شده است در معنای آیه «لَئِنْ أَشْرَکْتَ لَیَحْبَطَنَّ عَمَلُکَ وَ لَتَکُونَنَّ مِنَ الْخاسِرِینَ» -. زمر / ۶۵ - {ای پیامبر اگر شرک ورزی، حتما کردارت تباه و مسلما از زیانکاران خواهی شد.} فرمودند: 🔺آن طور که شما فکر می‌کنید، نیست. وقتی خداوند به پیامبرش وحی کرد که علی علیه السلام را برای مردم به عنوان امام تعیین کند، معاذ بن جبل مخفیانه به سوی پیامبر آمد و گفت: اولی(ابوبکر) و دومی(عمر) را با علی علیه السّلام در خلافت شریک بگردان تا مردم به گفتار شما دلگرم شوند و تو را تصدیق نمایند. 🔺وقتی خداوند این آیه را نازل کرد: «یا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ ما أُنْزِلَ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ» -. مائده / ۶۷ - {ای پیامبر آنچه از جانب پروردگارت به سوی تو نازل شده ابلاغ کن} حضرت رسول به جبرئیل شکایت کرد و فرمود: مردم مرا تکذیب می‌کنند و از من نمی پذیرند. خداوند این آیه را نازل کرد: «لَئِنْ أَشْرَکْتَ لَیَحْبَطَنَّ عَمَلُکَ وَ لَتَکُونَنَّ مِنَ الْخاسِرِینَ» -. زمر / ۶۵ - {اگر شرک ورزی، حتما کردارت تباه و مسلما از زیانکاران خواهی شد. } آیه در این مورد نازل شده است. امکان ندارد که خدا پیامبری را برای جهان بفرستد در حالی که او نسبت به گناهکاران صاحب شفاعت است، آن وقت بترسد از اینکه مشرک به خدایش شود. رسول خدا در نزد خدا مطمئن تر از این بود که به او بگوید «اگر به من شرک ورزی»، با اینکه او برای از بین بردن شرک و ترک بت‌ها و آنچه که با خدا عبادت می‌شد آمد، و همانا منظورش این بود که اشخاص دیگری را در ولایت شریک کنی و این معنی آن است. 📚📕بحارالانوار ج ۲۳ ص ۳۶۳ ح ۲۲ •• @mohadesin_marefat_110 ••
🔰همه اختلافات و مصیبت ها ریشه در دوری از ولایت و مکتب غدیر دارد. ⭕️عن عبيد الله بن أحمد الربعي قال بينا ابن عباس يخطب الناس بالبصرة إذ أقبل عليهم بوجهه فقال أيتها الأمة المتحيرة في دينها أما لو قدمتم من قدم الله و أخرتم من أخر الله و جعلتم الوراثة و الولاية حيث جعلهما الله لما عال سهم من فرائض الله و لا عال ولي الله و لا اختلف اثنان في حكم الله و لا تنازعت الأمة في شيء من كتاب الله فذوقوا وبال ما فرطتم فيه بما قدمت أيديكم وَ سَيَعلَمُ الّذِينَ ظَلَمُوا أَيّ مُنقَلَبٍ يَنقَلِبُونَ. 💠عبيد اللَّه بن احمد ربعى گويد: ابن عبّاس در ميان سخنرانى خود براى مردم بصره رو به آنان نموده گفت: اى امّتى كه در دين خود گيج و سرگردان شده ايد، توجّه كنيد، اگر آن كس را كه خدا مقدّم داشته بود پيش انداخته، و آن كس را كه خداوند واپس زده عقب مى رانديد، و وراثت و ولايت را در همان جايگاهى كه خداوند قرار داده مى نهاديد، هيچ نقصانى در تربيت آنچه خداوند مقرّر فرموده بود پديد نمى آمد (هيچ كس از حقّ خود محروم نمى ماند) و دوستى از دوستان خدا فقير و تهيدست نمى گشت، و دو نفر در حكم خدا با هم اختلاف نمى كردند، و هرگز افراد امّت در باره چيزى از كتاب خدا با هم درگير نمى شدند پس بچشيد و بال اين تفريط و كوتاهى خود را كه بدست خويش انجام داده ايد، «و بزودى آنان كه ستم كردند خواهند دانست كه بكدامين سرانجامى دچار خواهند شد». 📚امالی المفید، المجلس السادس، ص ۴۰، ح ۷ 🆔 @mohadesin_marefat_110
🔰مردم در برابر پیام غدیر به سه دسته تقسیم شدند... ❤️🍃حضرت امام جعفر صادق علیه السّلام فرمود: ⭕️لَمَّا أَوْقَفَ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه و آله أَمِیرَ الْمُؤْمِنِینَ یَوْمَ الْغَدِیرِ افْتَرَقَ النَّاسُ ثَلَاثَ فِرَقٍ فَقَالَتْ فِرْقَةٌ ضَلَّ مُحَمَّدٌ وَ فِرْقَةٌ قَالَتْ غَوَی وَ فِرْقَةٌ قَالَتْ بِهَوَاهُ یَقُولُ فِی أَهْلِ بَیْتِهِ وَ ابْنِ عَمِّهِ. 💠وقتی پیامبر اکرم صلی اللَّه علیه و آله، علی بن ابی طالب را در روز غدیر خم بلند نمود، مردم سه دسته شدند. گروهی گفتند محمّد گمراه شده و بعضی گفتند به باطل گراییده و دسته دیگری گفتند، این از روی خواست و هوی دل خود او در باره اهل بیت و پسر عمویش است. 📚بحارالانوار ج ۲۴ ص ۳۲۳ ح ۳۵ 🆔 @mohadesin_marefat_110
31.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 آقای عبدالحمید پاسخ بگوید! 🖥 گزیده‌ای از نشست پاسخ‌گویی به شبهات 🎙آیت الله سید محمود بحرالعلوم میردامادی دام‌ظله 🗒 ذی الحجه ۱۴۴۴ ه.ق | قم المقدسه { @AyatollahBahrololom }
1401.12.21مجنون الحسین علیه السلام (9).mp3
8.14M
ـ┇ .................↑↑↑................. ـ┇       @majnonalhosein 🆔 ـ┇ ـ┇        ◇◇◆کلیپ صوتی◆◇◇ ـ┇ایمان کیوانی | شور ـ┇بی کران گفتم بی کران...
السلام علیک یاصاحب سره امیر المومنین صلوات الله علیه وآله