📱«هیات عالی رتبه مصری به ایران آمدند... رئیس هیات مصری به من گفت ما خواهشی داریم و میخواهیم ژنرال سلیمانی را ولو برای پنج دقیقه ببینیم.گفتند برای ما خیلی مهم است که ژنرال سلیمانی را به دلیل عملکرد موفق و نقش ایشان در مبارزه با صهیونیستها ببینیم.»(صبح شام،ص٢٢۶)
سرداری که ملاقات با او آرزوی هیاتهای عالی سیاسی بود،پدرِ در دسترسِ فرزندان شهدا بود.فرزند حقیقی علی بن ابی طالب بود حاج قاسم...
📨وضعیت انقلابی از ما انتشار انقلابی با شما✌️
📱سخنرانی مقام معظم رهبری و بطلان خط تعطیل تا تعلیق
در مورد مبارزه علیه بیحجابی دو خط «تعطیل» و «تعلیق» فعال بوده و هست. خط تعطیل اصل لزوم اجرای حکم شرعی حجاب توسط حکومت را ممنوع میداند و خط تعلیق لزوم آن را میپذیرد ولی با الفاظ فریبنده،همچون عدم اولویت،تزاحم اهم و مهم و... آن را تعلیق میکند و مثلا با سادهدلی میگوید هروقت اقتصاد درست شد و فساد اقتصادی برطرف شد و دیگر مشکلی در این زمینه نداشتیم میرویم سراغ حجاب.
محصول خط تعطیل و تعلیق یکی است: توقف مبارزه علیه بیحجابی.
سخنان مقام معظم رهبری در روز گذشته بطلانی بود بر هر دو خط چه آنکه ولیفقیه مجددا بر حکم فقهی این واجب شرعی و وظیفه حکومت نسبت به اجرای آن تأکید کرده، تکلیف مبارزه با بیحجابی را بار دیگر در ذهن مسؤولین امر و البته مردم پررنگ کردند.
تبیین اجمالی ابعاد «بیانات حجابیه» امام خامنهای در جلسه دیروز را در مطلبی دیگر ارائه خواهیم کرد.
📨وضعیت انقلابی از ما انتشار انقلابی با شما✌️
چهار نکته در تبیین بیانات حجابیه مقام معظم رهبری-برگ اول
سخنان امام خامنهای مدظلهالعالی پیرامون مسئله حجاب در روز 1403.1.15 علیرغم آنکه کلیات، و بعضا جزئیات، آن در سخنرانیهای پیشین ایشان نیز قابل دریافت بود به دلیل شبهاتی که خط «تعطیل و تعلیق» علیه مبارزه با بیحجابی پراکنده بود بسیار حائز اهمیت و اثرگذار بود.
تبیین اجمالی این بخش از سخنان ایشان را در چهار محور پی میگیریم:
١. رد عدم اولویت:
سخنان مقام معظم رهبری بهواسطه شخصیت حقیقی و جایگاه حقوقی در تعیین اولویتها و پررنگ شدن موضوعات در اذهان عمومی و نخبگانی نقشی بیبدیل دارد. ایشان با علم و اطلاع دقیق از این موضوع و در شرایطی که کشور درگیر بحرانهای تلخ اقتصادیِ غیرقابل انکار است و اذهان عمومی و نخبگانی هنوز در شوک تعرض اسرائیل به خاک جمهوری اسلامی ایران است و طوفان نظامی-سیاسی بینالمللیِ کمنظیری منطقه و جهان را در برگرفته، بیش از 6 دقیقه، از مجموع 60 دقیقه سخنرانی خود را به دفاع قاطع، صریح و همه جانبه از حجاب اختصاص دادند یعنی اختصاص یک دهم از سخنرانی حیاتی و اثرگذار در شرایطی حادّ و پرتنش و این چیزی نیست جز اولویت بخشیدن به مقوله حجاب.
٢. وظایف دستگاهها:
برخی مدعیان سادهاندیشانه تصور میکردند که پرداختن مسئولین دستگاههای فرهنگی و اقتصادی به مقوله حجاب یا مطالبه از ایشان برای اجرای این حکم شرعی، خلاف اولویت است و مشاهده کردیم که مقام معظم رهبری قاطعترین مطالبه را از مسئولین دستگاههای مختلف داشتند و فرمودند:
«بنده معتقدم در دولت، در قوّه قضائیّه، در بخشهای مختلف، در این زمینه مسئولیّت وجود دارد که بایستی به مسئولیّتهای قانونی و شرعی خودشان عمل کنند.»
بنابراین بهطور قاطع میتوان گفت که عمل به وظایف در مورد حجاب؛ ملاکی عینی و عملی برای محک «شرعمداری»، «قانونمداری» و «ولایتمداری» مسئولین دولت و قوه قضائیه و مجلس شورای اسلامی است.
٣.فهم نقشه دشمن:
تا پیش از این سخنرانی برخی ادعا میکردند: نقشه دشمن این است که مسئله حجاب را پررنگ کند یا ادعا میکردند نقشه دشمن این است که مسئله حجاب را به بهانهای برای دوقطبیسازی بدل کند. در اصل این ادعا مناقشهای نیست و مستکبرین ممکن است هریک از اهداف ذکر شده را در مخیله داشته باشد اما نتیجهای که اصحاب خط تعطیل و تعلیق از آن مقدمه میگرفتند غلط بود.این طیف بهصراحت میگفتند که نقشآفرینی برجسته و مؤثر در مسئله حجاب در نقشه دشمن بازی کردن است یا ادعا میکردند که نهی از منکر صریح و مستقیم، باعث افزایش دوقطبیها میشود و چیزی جز خواسته دشمن نیست.
📨وضعیت انقلابی از ما انتشار انقلابی با شما✌️
چهار نکته در تبیین بیانات حجابیه مقام معظم رهبری-برگ دوم
با تبیین مقام معظم رهبری روشن شد که نقشه دشمنان عمیقتر از این قبیل مطالب است:
«امروز روی مسئلهی برداشتن حجابِ بانوان تلاش میکنند، امّا این اوّل کار است، این آخر کار نیست؛ هدف این نیست. هدف دشمنان این است که وضع کشور را به وضعیّت قبل از انقلاب، به وضعیّت دوران طاغوت برگردانند؛ آن وضع فضاحتباری که آن روز وجود داشت.»
بنابراین نتیجهگیری سهلاندیشانه اصحاب تعطیل و تعلیق و متوقف کردن مبارزه با بیحجابی بهبهانه «اولویتسازی دشمن» یا «دوقطبیسازی» نهتنها صحیح نبود بلکه خود تکمیلکننده هدف نهایی جبهه کفر علیه فرهنگ این کشور بود و مرزبانان و مدافعان گفتمانی و میدانیِ حجاب در حقیقت پاسداران خط مقدم فرهنگ بوده و هستند که دشمن را، بیاعتنا به نق زدنها و سادهاندیشی خودیها و خودینماها، در همان گام اول متوقف ساخته و خواهند ساخت.
نکته با اهمیت آنکه «ترویج بیحجابی در ایران» از اولویتهای غرب و غربزدگان،حداقل در صد سال اخیر، بود که پیش از این اشاره کردیم:
https://eitaa.com/enghelabehma/665
https://eitaa.com/enghelabehma/1252
۴.نافهمی عنوان ثانوی:
برخی ادعا میکردند که حجاب بنا به اصل اولی واجب و لازمالاجراست اما امروز عناوین ثانونی همچون «دینگریزی جوانان در صورت الزام به حجاب»، «ایجاد تنش اجتماعی» و... باعث میشود که این واجب شرعی را به حکم ثانوی و بر اساس مصلحت ثانوی و عارضی متوقف کنیم.
با تبیین مقام معظم رهبری مشخص شد که در صورت کنار گذاشتن این واجب شرعی و سیاسی، مفسدهای به وسعت «ارتجاع فرهنگی» که چیزی جز «فروپاشی نظام اخلاقی و فرهنگی» نیست بهوجود خواهد آمد. با توضیح بیشتر میتوان گفت که اولاً اصل ادعای دینگریزی جوانان بهواسطه اجرای یک حکم شرعی، آن هم در جامعه متدین و متعبدی همچون ایران، مخدوش و غلط است، ثانیا دینگریزی احتمالی جوانان نیز ارتباطی با اصل حکم شرعی و الهی حجاب ندارد و اگر گریزی هم پیش بیاید ناشی از شبهات همین سکولارهای حوزوی و غیرحوزوی است که باید با تبیینِ هرچه بهتر این فریضه الهی، که ضامن سعادت فردی و اجتماعی ماست، آن شبهات و گریزهای عارضی را از بین برد، ثانیا اجرای حجاب ممکن است موجب تنشهای محدود، سطحی و مقطعی نیز بشود اما طبق تجربه این تنشها منشأ خارجی دارد و میبایست با همان خط تبیین و البته تقابل با شبکهسازیهای ضدامنیتی از آن تنشها جلوگیری کرد و در ادامه باید دانست که مفسده تنشهای محدود، گذرا و نوعاً تصنعی هیچگاه بهاندازه مفسده فروپاشی فرهنگی و اخلاقی جامعه نیست و اگر بنا باشد عنوانی ثانوی بر حکم اولی حجاب بار شود یقینا آن عنوان«لزوم پیشگیری از فروپاشی نظام شرعی و اخلاقی» خواهد بود که نهتنها مانع تنجز حکم اولی حجاب نیست بلکه مؤکد آن نیز هست.
📨وضعیت انقلابی از ما انتشار انقلابی با شما✌️
📱آیا تحمیلی بودن «چالش حجاب» بهمعنای عدم اولویت مساله حجاب است؟خیر.
همانطور تحمیلی بودن «چالش جنگ» در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی بهمعنای عدم اولویت مساله جنگ نبود و همانطور که تحمیلی بودن «چالشهای اقتصادی» بهمعنای عدم اولویت مسائل اقتصادی نیست.
📨وضعیت انقلابی از ما انتشار انقلابی با شما✌️
📱هنر و ادبیات جدا از دین هم از مونتاژکاریهایِ نچسبِ شبههنرمندانِ غربزده است.
شاعران برجسته ما آنقدر با دین و ادبیات دینی آمیخته بودند که حتی اشعار عاشقانه و احوال شخصی خود را مندمج با مضامین و داستانهای قرآنی شرح میکردند.
به این شعر رودکی توجه کنید:
«نگارینا شنیدستم که گاه محنت و راحت
سه پیراهن سلب بودهاست یوسف را به عمر اندر
یکی از کید شد پرخون، دوم شد چاک از تهمت
سوم یعقوب را از بوش روشن گشت چشم تر
رُخَم مانَد بدان اول، دلم مانَد بدان ثانی
نصیب من شود در وصل، آن پیراهن دیگر؟» (دیوان رودکی؛ متن و شرح، ص١٠١)
📨وضعیت انقلابی از ما انتشار انقلابی با شما✌️