eitaa logo
وضعیت انقلابی
249 دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
219 ویدیو
2 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
📱در مقطعی برای امرار معاش برای دانش‌آموزان دبیرستانی تدریس خصوصی می‌کرد. یک روز گفتم چرا رها کردی؟ گفت بعضی خانواده‌ها آداب شرعی را رعایت نمی‌کنند. بعد خاطره‌ای تعریف کرد: آخرین روزی که برای تدریس رفتم مادر نوجوانی که به او درس میدادم بدحجاب بود.مدتی پشت در ایستادم تا او خودش را بپوشاند اما بی‌تفاوت بود. گفتم لااقل یک چادر بیاورید من خودم را بپوشانم!! از همان‌جا برگشتم.(کتاب «استاد؛خرده‌روایت‌های زندگی شهید مجید شهریاری»، ص١۴٢) 📨وضعیت انقلابی از ما انتشار انقلابی با شما✌️
📱شهید دکتر مجید شهریاری را باید «نماد وحدت حوزه و دانشگاه» دانست: وحدت در مقصد، وحدت در انگیزه، وحدت در سبک زندگی ایرانی-اسلامی، وحدت در معرفت، وحدت در خدمت. خرده‌روایت‌های کتاب «استاد» تَک‌آجرهایی است که خانه ذهن و قلب را می‌سازد و نابینا کسی که «احیاء عند ربهم یرزقون» را نبیند... 📨وضعیت انقلابی از ما انتشار انقلابی با شما✌️
📱چند روز از سخنرانی مقام معظم رهبری در جمع طلاب گذشته است و یک نکته: پیش از این چندبار در مورد «جریان استحاله» نوشته بودیم و نکاتی در مورد ابعاد حقوقی-سیاسی-رسانه‌ای این جریان گفته بودیم: یادداشت ٢١بهمن١۴٠١ یادداشت ۵اردیبهشت١۴٠٢ یادداشت ١٣اردیبهشت١۴٠٢ یادداشت ١تیر١۴٠٢ آیت‌الله العظمی خامنه‌ای بر بعد فرهنگی این جریان تکیه کردند و موجودی حوزه را برای مواجهه با این جریان پیچیده و هوشمند ناکافی دانستند. اصل ماجرا این است که مار هفت سر استحاله را بشناسیم که هنوز نمی‌شناسیم. 📨وضعیت انقلابی از ما انتشار انقلابی با شما✌️
مقدمه١: پروژه عادی‌سازی روابط با اسرائیل در عربستان در جریان است. مقدمه٢: جریان غرب‌زده در ایران مدتی است که به الگوسازی از سعودی می‌پردازد. نتیجه قهری این‌که عادی‌سازی روابط با اسرائیل هم باید به‌نحوی توجیه شود. حالا با این مقدمه و نتیجه؛ تیتر یک روزنامه آفتاب را بخوانید: استحاله معنایی «سازش با اسرائیل» به «توازن در روابط بین‌الملل». یک‌نفر هیات نظارت بر مطبوعات را بیدار کند. 📨وضعیت انقلابی از ما انتشار انقلابی با شما✌️
📱به‌خاطر سکته فلانی دچار سکته مدیریتی شدند و با چهار چرخ از گشت ارشاد رد شدند.بعد گفتند حجاب اولویت نیست بعدتر اولویت شد گفتند باید کار فرهنگی کنیم بعد هم لایحه نیم‌بندی دادند که هیچ حیث فرهنگی نداشت سر آخر هم گفتند حالا همین را اجرا کنیم و گشت ارشاد را راه انداختند. آشفتگی مدیریتی مشهود نیست؟! 📨وضعیت انقلابی از ما انتشار انقلابی با شما✌️
📱داعش به نیروهای پیاده و صفرش انتحاری می‌بست یا سوار ماشین انتحاری می‌کرد و وسط جمعیت منفجرشان می‌کرد. امثال مهدی نصیری و زیباکلام و...نیروهای انتحاری غرب‌زدگان‌ند.نیروهای صفری که کار دیگری جز انتحار رسانه‌ای نمی‌توانند بکنند. با نیروی انتحاری باید برخورد کرد اما در حد همان نیروی انتحاری. 📨وضعیت انقلابی از ما انتشار انقلابی با شما✌️
📱مرعشی د.ک کارگزاران:«در اعتراضات سال گذشته مردم فریادی کشیدند و حاکمیت فهمید که جامعه نیازمند گشایش است در عرصه سیاسی هم راه‌حل همین است.مردم باید به صحنه برگردند...ملت باید به صحنه برگردد.»(سازندگی، ١۴٠٢.۴.٢٨) آقایان فرمان آشوب «اصحاب استحاله» را ببینند بلکه از خواب سازش با براندازان نرم خارج شوند. افزونه: ١.برانداز نرم کسی است که اسمی از براندازی نمی‌آورد یا حتی براندازی را نفی می‌کند اما عملکردش چیزی جز براندازی تدریجی نیست. ٢.پیوستگی جریان استحاله سیاسی و استحاله فرهنگی از جملات مرعشی پیداست.استحاله فرهنگی ذهن و زندگی مردم را منحرف می‌کند،استحاله سیاسی منحرف‌شدگان را به میدان شورش می‌کشاند. 📨وضعیت انقلابی از ما انتشار انقلابی با شما✌️
7.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📱طرح بحث متین مداح نخبه کشوری در حسینیه معلی پیرامون مسائل نوظهور در هیئات هیأت به‌عنوان پدیده‌ای پویا در هر دوره رویش‌ها و آفت‌هایی داشته و باغبانان اندیشه همچون علامه مطهری در رویش‌ها و آفت‌زدایی‌ها نقش داشته‌اند. امروز هیئات ما با مسائل جدید روبروست آیا حوزه علمیه «مطهریِ پاسخ‌گو» تربیت کرده است؟ 📨وضعیت انقلابی از ما انتشار انقلابی با شما✌️
🏴استحاله فرهنگی یعنی امت پیغمبر ۵٠ سال بعد از فوت رسول‌شان «اشبه الناس خَلقاً و خُلقاً و منطقاً برسول الله » را «ارباً ارباً» به شهادت برسانند. 📨وضعیت انقلابی از ما انتشار انقلابی با شما✌️
📱سند مقاومت بانوان قوچانی در برابر کشف حجاب رضاخانی-19مرداد1316 جریان استکبار برای برداشتن حجاب از سر بانوی ایرانی چهار حربه داشت: چکمه رضاخان قلم دانشگاهی غرب‌زده زبان حوزوی سکولار پاراف مسئول سکولار/منفعل اولی که رفت و پوسید، سه تای دیگر باقی است. 📨وضعیت انقلابی از ما انتشار انقلابی با شما✌️
📱اتهام‌پراکنی اتفاق مبارکی نیست روز گذشته بیانیه‌ای از آقای ابوالقاسم علیدوست منتشر شد که در آن، هم‌چون موارد گذشته، به برخی چهره‌های انقلابی تاخته بود. با مطالعه این نوشته مشخص بود که ماهیت آن چیزی بیش از یک بیانیه سیاسی نیست اما از آن‌جا که جبهه انقلاب اسلامی اصل اولی را واکنش علمی به مسائل می‌داند پاسخ‌های عالمانه‌ای از طرف اساتید به آن بیانیه داده شد. در این بین کانالی به اسم «مباحثات» نیز در میان گفت و گوهای عالمانه زبان باز کرد و تلاش کرد سخنان آقای علیدوست را به‌عنوان «نظریه‌پردازی» جا بزند و با اتخاذ موضع شبه‌اخلاقی از آسیب‌های «این جریان مبارک علمی» گفت و نوشت: «در این بین اما برخی آسیب‌هایی متوجه این جریان مبارک علمی نیز می‌تواند باشد. ارزش‌گذاری، نیت‌خوانی، برچسب‌زدن‌های ناروا و دخیل کردن جریان‌های مختلف سیاسی از جمله آسیب‌هایی که گاهی در محتوای تولیده شده‌ی این حرکت مبارک علمی اتفاق می‌افتند. ایجاد فضای تحقیر و تهدید با ادبیات مختلف به نفع حوزه‌های علمیه و جامعه اسلامی نخواهد بود و بیشترین ضربه را عقبه‌ی نرم‌فزاری نظام از محدود کردن فضای نظر و اندیشه متحمل خواهد شد. » نکته آن‌که با همین معیارها، یادداشت آقای علیدوست نوشته‌ای مخدوش و معیوب به‌حساب می‌آید که با روتوش‌های بی‌حاصل آقای «مباحثات» هم نمی‌توان آن را «نظریه‌پردازی علمی» دانست. در ادامه، بیانیه سیاسی آقای علیدوست را با شاغول مباحثات مرور می‌کنیم: 1. ارزش‌گذاری/تحقیر: آقای علیدوست در این بیانیه، سخنان مبلغان اندیشمند و فاضل را بی‌ارزش و غیرجدی دانست و با بیانی تحقیرآمیز، که تنها شایسته حوزوی‌های سکولار و انسان‌های مذبذب و بی‌هویت است و نه چهره‌های مجاهد و فاضل، نوشت:«مخاطبانی که این سخنان را می‌شنوند، نباید این سخنان را جدی بگیرند...» گفتنی است مخاطب هوشمند همواره با دید قبول به سخنان چهره‌های موجه انقلابی گوش فرامی‌دهد و در مقابل؛ سخن چهره‌های بی‌هویت و مذبذب را جدی نمی‌گیرد. چهره‌هایی که بر اساس وزش باد در صحرای سیاست و اجتماع موضع می‌گیرند و گاه خود را چهره‌ای انقلابی جامی‌زنند و گاه چهره‌های انقلابی را بدون رعایت انصاف تخریب می‌کنند، گاه از ولایت‌فقیه دم می‌زنند و گاه پروژه پیچیده جریانات سکولار در زمینه تضعیف ولایت‌فقیه را پیش می‌برند. 2. نیت‌خوانی: آقای علیدوست در بیانیه خود، فضلای مجاهد را که دل در گرو اسلام ناب محمدی دارند و در خط مقدم عدالت‌خواهی حقیقی هستند متهم به دفاع از وضع موجود کرد و نیت آنان را از تبیین حقایق اسلامی، «دفاع از وضع موجود» و دفاع از عملکرد مسئولان جلوه داد و نوشت: «این حضرات [!]، خود را موظف به دفاع از عملکردها و وضعیت موجود دانسته و به‌گمان خویش، تکلیف خود را انجام داده‌اند....» 3. برچسب‌زدن‌های ناروا: آقای علیدوست در خط اول بیانیه‌اش سخنان مستند برخی فضلای حوزوی، که در مقام پاسخ به طیف‌هایی هستند که نظام علویِ فعلی را با سیره علوی تخطئه می‌کنند، را وارونه جلوه داده و در نسبتی ناروا این سخنان را «توجیه مشکلات کشور» عنوان کرده است. آیا این جناب و سایر هم‌سلکان ایشان حضور فضلای انقلابی حوزه علمیه را در خط مقدم نقد مشکلات کشور، از هر دولتی که بوده و هست، ندیده‌اند؟! یا دیده‌اند اما از طریق اعتدال اسلامی خارج شده و به‌وادی دیگری افتاده‌اند؟ دیگر نسبت‌های ناروایی که این آقا با صراحت یا کنایه به فضلای حوزوی و بیانات و مواضع تبیینی ایشان داده است: «توهم دفاع» داشتن «چوب حراج بر تراث» زدن «خلاف واقع» گفتن «سخن غیرثابت» گفتن «راست ناقص» گفتن گفتن «مبالغه‌ای که هیچ کم از کذب ناموجه ندارد» «جسیم» کردن تخلفات در زمان حکومت حضرت امیر «تأمین خاطر دادن به مسئولین» که طبیعتا مراد؛ مسئولین فاسد است. «صاحبان احساس تکلیف» که برچسبی نظیر «دلواپس‌ها»ست که برجامیان برای تخطئه و تحقیر جریان انقلابی به‌کار می‌برد. «کور کردن چشم برای آرایش ابرو» ظاهرا افراط در به‌کارگیری برچسب‌های فوق یکی از ارکان «نظریه‌پردازی‌های آقای علیدوست» است! هرچند خود ایشان نیز در صدور این بیانیه سیاسی ادعای نظریه‌پردازی نداشته و مباحثات به اصطلاح مردمی، کاسه داغ‌تر از آش شده است. 4. دخیل کردن جریان‌های سیاسی: آقای علیدوست در این بیانیه حرف چهره‌های افراطی سیاسی هم‌چون مهدی نصیری را تکرار کرده است و از این‌رو خواسته یا ناخواسته، دانسته یا نادانسته تریبون جریان خاص سیاسی شده است. هرچند مواضع سیاسی وی و «یکی به میخ یکی به نعل» زدن‌های ایشان در جای خود قابل بررسی است و حتما بررسی خواهد شد. با این حساب حتی با شاغول برخی کانال‌داران هم‌سو با آقای علیدوست نوشته این آقا چیزی بیش از یک بیانیه سیاسی نیست و این مقدار از پاسخ علمی که اساتید انقلابی به ایشان داده‌اند فراتر از ظرفیت آن یادداشت تلقی می‌شود. 📨وضعیت انقلابی از ما انتشار انقلابی با شما✌️