eitaa logo
و اما بعد... ✅
1.7هزار دنبال‌کننده
7.7هزار عکس
4.7هزار ویدیو
67 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم❤️ خوش اومدی به کانال تحلیلی _ خبری ما😎 شروعمون:۱۳۹۷/۱/۳۱ پایانمون:انشاالله ‌شهادت🥲 ارتباط با مدیر: @majid_nikkhoo لینک گروه ختم قرآن کانال: https://eitaa.com/joinchat/4034724293C629eb8327d
مشاهده در ایتا
دانلود
"همه باید قانون را فصل الخطاب بدانند" قسمت دوم با یک جستجوی ساده میتوانید به خبر زیر به نقل از خبرگزاری فارس در تاریخ ۹/۹/ ۹۰ دست یابید: "خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان بروجن گفت: به علت عدم هماهنگی اداره اوقاف و امور خیریه بروجن با فرمانداری در عزل و نصب رئیس جدید،‌‌ این مرکز پلمپ شد." بنابراین اقدام‌ امروز فرماندار بروجن که تکذیب هم‌ نشد مسبوق به سابقه است... در نوشته ی قبلی به فصل الخطاب بودن قانون با تاکیدات و دستورات مقام‌ معظم رهبری اشاره شد...ماده ۱۰ شرح وظایف استانداران و فرمانداران نیز به صراحت راه برون رفت از اختلاف نظر میان مدیر کل یا رئیس سازمان ذیربط با فرماندار یک شهرستان در انتصاب روسا و مسئولین ادارات شهرستان را به صراحت بیان نموده است... سئوال اینجاست که فرماندار بروجن بر اساس کدام دستورالعمل یا ضابطه قانونی اقدام به قفل زدن بر درب یک اداره در بروجن نموده است و اگر چنین نیز نبوده چرا تکذیبیه صادر ننموده است؟ استاندار یک استان نیز در بعضی انتصابات علی القائده با وزیر مربوطه در انتصاب برخی مدیران میتواند اختلاف نظر داشته باشد ، آیا بر اساس رویه ناصواب قفل زدن ، آیا امکان پلمپ یا قفل زدن بر درب یک اداره کل وجود دارد؟ مدیر کل فعلی اداره کل ورزش و جوانان استان علی رغم‌ برخی انتقادات بعضا درست یا غلط مدیر یک دستگاه در استان است و قائدتا مورد تایید استاندار ، رویه انتصاب یک رئیس در شهرستان نیز در قانون به صراحت آمده است...قفل زدن بر درب یک اداره که متاسفانه تکذیب هم‌ نشده است ، تمسخر و هجو قانون نیست؟ نظر مقام ارشد استان چیست؟؟ https://t.me/engineer_majid_nikkhoo
تاسف بار تر از اقدام‌ فرماندار بروجن در قفل زدن بر درب یک اداره دولتی و تکرار مجدد نقض آشکار قانون ودر منافات کامل با تاکیدات مکرر مقام‌ معظم رهبری در فصل الخطاب بودن قانون بخصوص در رویه مسئولان ، سکوت مسئولان ارشد استان در مقابل این رویه خلاف و مغایر با قانون است!! https://t.me/engineer_majid_nikkhoo
وظیفه ی اخص دولت بعنوان رکن اجرایی و قوه ی تقنینی بعنوان رکن نظارتی اشدکنترل در بازگشت ارز حاصل از صادرات غیرنفتی مانندسیمان و فلزات و البته مشتقات نفتی در پتروشیمی ها توسط شرکتهای حاکمیتی به چرخه ی اقتصاد کشور است،غیر از این باشد مهار تورم و رشد تولید توسط دولت ممکن نیست. https://eitaa.com/engineer_majid_nikkhoo
مصاحبه ‎ با ‎ یک ‎ تمام عیار و خائنانه است ! اینان همانها هستند که بزرگترین عملیات رسانه ای را بر علیه ‎ و ‎ به راه انداختند... https://eitaa.com/engineer_majid_nikkhoo
امشب یه بنده خدا زنگ زد که آقا شما بگویید مسیر شیخ علی خان به سمت موگویی که به علت بارش برف مسدود شده است چه موقع بازگشایی میشود؟ باور نکردم...به یکی دیگر از دوستان زنگ زدم تایید کرد...باورش سخت است...اماظاهرا واقعیت دارد...مردم به که بگویند؟؟ جواب مردم را چه کسی میدهد؟! https://eitaa.com/engineer_majid_nikkhoo
"بررسي روند تغييرات نرخ بيكاري در زمستان ۴۰۱" گزارش جدید مرکز آمار نشان میدهد نرخ بیکاری با رسیدن به ۹/۷ درصد در زمستان ۱۴۰۱ نسبت به فصل پائیز آن ۱/۵ واحد درصد و نسبت به زمستان سال قبل از آن ، ۰/۳ واحد درصد افزایش یافته است. نتايج طرح آمارگيري نيروي‌كار زمستان ١٤٠١ منتشر شد. بررسي نرخ بيكاري افراد ١٥ ساله و بيش‌تر نشان مي‌دهد كه ٩,٧ درصد از جمعيت فعال (شاغل و بيكار)، بيكار بوده‌اند. بررسي روند تغييرات نرخ بيكاري حاكي از آن است كه اين شاخص، نسبت به فصل مشابه در سال قبل (زمستان ١٤٠٠) ، ٠.٣ درصد افزایش یافته است. در زمستان ١٤٠١، به ميزان ٤٠,٥ درصد جمعيت ١٥ ساله و بيش‌تر، از نظر اقتصادي فعال بوده‌اند، يعني در گروه شاغلان يا بيكاران قرار گرفته‌اند. بررسي تغييرات نرخ مشاركت اقتصادي حاكي از آن است كه اين نرخ نسبت به فصل مشابه در سال قبل (زمستان ١٤٠٠) ٠.١ درصد افزایش يافته است. جمعيت شاغلين ١٥ ساله و بيشتر در اين فصل ٢٣ ميليون و ٤٣٦ هزار نفر بوده كه نسبت به فصل مشابه سال قبل ٢٦٣ هزار نفر افزایش داشته است. بررسي اشتغال در بخش‌هاي عمده اقتصادي نشان مي‌دهد كه در زمستان ١٤٠١، بخش خدمات با ٥٣,٧ درصد بيش­‌ترين سهم اشتغال را به خود اختصاص داده است. در مراتب بعدي بخش‌هاي صنعت با ٣٣.٢ درصد و كشاورزي با ١٣.٠ درصد قرار دارند. نرخ بيكاري جوانان ١٥ تا ٢٤ ساله حاكي از آن است كه ٢٤,٢ درصد از فعالان اين گروه سني در زمستان ١٤٠١ بيكار بوده‌اند. بررسي تغييرات فصلي نرخ بيكاري اين افراد نشان مي‌دهد، اين نرخ نسبت به فصل مشابه در سال قبل (زمستان ١٤٠٠) ١.١ درصد افزایش يافته است. بررسي نرخ بيكاري گروه سني ١٨ تا ٣٥ ساله نیز نشان می‌دهد كه در زمستان ١٤٠١، ١٧,٤ درصد از جمعيت فعال اين گروه سني بيكار بوده‌اند. این در حالی است که تغييرات فصلي نرخ بيكاري این افراد نشان مي‌دهد اين نرخ نسبت به زمستان ١٤٠٠، به ميزان ٠.٨ درصد افزایش يافته است. بررسي سهم جمعيت ١٥ ساله و بيش‌تر داراي اشتغال ناقص نشان مي‌دهد كه در زمستان ١٤٠١، ٩,٥ درصد جمعيت شاغل،‌ به دلايل اقتصادي (فصل غيركاري، ركود كاري، پيدا نكردن كار با ساعت بيش‌تر و…) كم‌تر از ٤٤ ساعت در هفته كار كرده و آماده براي انجام كار اضافي بوده‌اند. اين در حالي است كه ٣٥.٦ درصد از شاغلين ١٥ ساله و بيش‌تر، ٤٩ ساعت و بیش‌تر در هفته كار كرده‌اند. خاطر نشان مي‌سازد اطلاعات نتايج طرح مذكور به­ صورت تفصيلي به­ زودي در درگاه ملي آمار به نشاني www.amar.org.ir قابل دسترس خواهد بود. برای دریافت اطلاعات تفصیلی به فایل پیوست مراجعه نمایید. https://www.amar.org.ir/Portals/0/News/1402/nirooye%20kar-1401-12.pdf?ver=1MmTze872ZtM4OFnTDElUg%3d%3d https://eitaa.com/engineer_majid_nikkhoo
دقت کنید: بر اساس بررسی روند تغییرات نرخ بیکاری منتشره توسط مرکز آمار ایران در ۲۲ فروردین ماه ۱۴۰۲ در استان چهارمحال و بختیاری : ۱- نرخ مشارکت اقتصادی در زمستان ۴۰۱ ، به میزان ۳۷/۲ بوده که نسبت به زمستان ۴۰۰ با ۴۰/۶ درصد ، ۳/۴ در صد کاهش را نشان میدهد. ۲- نسبت اشتغال در زمستان ۴۰۱ ، ۳۲/۲ درصد بوده که نسبت به زمستان ۴۰۰ ، ۳/۴ درصد کاهش را نشان میدهد. ۳- برآورد نقطه ای نرخ بیکاری با فاصله اطمینان ۹۵ درصد (در بازه۱۶/۹-۱۰/۲) در زمستان ۴۰۱ به میزان ۱۳/۵ درصد بوده که نسبت به زمستان ۴۰۰ ، ۱/۱ درصد افزایش را نشان میدهد‌. https://www.amar.org.ir/Portals/0/News/1402/nirooye%20kar-1401-12.pdf?ver=1MmTze872ZtM4OFnTDElUg%3d%3d https://eitaa.com/engineer_majid_nikkhoo
" زدایی نیاز به نظارت دقیق مجلس و همت خستگی ناپذیر و بدون هراس دولت دارد" ۱-صادرکنندگان(شرکتها) باید ارز خود را به چرخه اقتصاد بازگردانند...بر اساس داده ها از ۴۹ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی، ۳۹ میلیارد دلار مربوط به صادرکنندگان محصولات معدنی، فلزات، محصولات شیمیایی، لاستیک و پلاستیک است. یعنی ۸۰ درصد ارز کشور در اختیار این شرکتهاست. ۲-جلوگیری از قیمت گذاری دلاری محصولات توسط شرکتهای دولتی سخن فرزین دقیق است : "در دهه ۹۰ بخصوص در ۴سال گذشته، عامل تورم ‎ بوده و مهمترین دلیل فشار هزینه هم ‎ است". ۳-جلوگیری از قیمت گذاری مواد اولیه تولیدات صنعتی با دلار ۴-نظارت دقیق بر چگونگی تخصیص ارز کشور به شرکت های دولتی ۵-مقابله با شوک قیمتهای کلیدی مانند ارز ۶- اما راهی جز این نیست که جریان انقلابی باید افراد را نه از قبیله و اردوگاه سیاسی‌شان، که از مواضع اقتصادی‌شان بشناسد. https://eitaa.com/engineer_majid_nikkhoo
مطلب زیر را سوم آذر ۴۰۱ منتشر کردم: *" استاندار بعد از یکسال* " قسمت اول در ۳۰ آبان‌ماه ۴۰۰ هیات دولت سیزدهم به غلامعلی حیدری به عنوان استاندار چهارمحال و بختیاری  رای اعتماد داد و جمعه چهارم آذر ۴۰۱ دقیقا یکسال از معارفه ی ایشان به عنوان استاندار استان میگذرد اما دقیقا در یکسال گذشته در استان چه روی داده است؟ غلامعلی حیدری اما از لحاظ شخصیتی فردی محجوب و دارای سلامت نفس میباشد... اگرچه همیشه اینطور نیست که  یک شخص به تنهایی قادر به جابجایی شاخص های کلان یک استان باشد اما قطعا راهبری درست توسط یک مدیر شایسته میتواند این شانیت را داشته باشد... اکنون آیا ایشان تحت عنوان استاندار استان و یک راهبر توانسته است منویات رهبر معظم انقلاب و ایضا دولت سیزدهم را جامه ی عمل بپوشاند (اگرچه راهبری در سطح کلان نیز بسیار حائز اهمیت است) ؟؟ من زیاد به اعداد و آمار سازمان برنامه و بودجه استان اعتقاد ندارم... مثلا همین کاهش نرخ بیکاری و جدا شدن استان از انتهای جدول که چندان با شاخص های کلان استان هم  همخوانی ندارد (کم و بیش قبلا دلایل آن را بطور مبسوط گفته ام و البته امیدوارم فاجعه ی درامدها و هزینه های استان در لایحه بودجه ی پیشنهادی  دولت در سال ۴۰۱ مجددا در لایحه بودجه۴۰۲ تکرار نشود و ایضا برخی مجبور  نباشند به دنبال نوشدار بعد از مرگ سهراب باشند و بعد خوشحالی کنند که هزار میلیارد تومان درامد مالیاتی دولت از استان چهارمحال و بختیاری با میانجیگری رئیس کمیسیون تلفیق به استان تهران انتقال یافته!!) از نرخ بالای بیکاری که گذر کنیم...در شاخص های کلان استان مانند رکود و تورم نیز همچنان استان چهار محال و بختیاری رکورد دار است... در انتصابات استاندار همچنان ابهامات و سئوالهای زیادی بی پاسخ مانده است از احتمال دخالت نمایندگان درانتصابات تا گلایه و شکایت جدی نماینده بروجن از مشخص نبودن شاخصها در انتصابات تا اداره ی بسیاری از ادارات کل و ایضا استانداری با سرپرستی تا انتصابات بسیار ضعیف تا جایی که سطح ابهامات و عدم پاسخگویی به حدی میرسد که عملا انتصاباتی مانند روابط عمومی استانداری یا معاونت توسعه ی استانداری عملا اطلاع رسانی نمیشود!!! تفویض وظایف به معاونت ها خارج از یک روال مشخص منجر به عدم پاسخگویی استاندار در بسیاری از ناکارامدی ها و ابهام در عملکرد برخی معاونتها خود جای انتقاد جدی داشته و دارد و البته عدم تحقق عدالت محوری در بعضی شاخصها...همین ناترازی بین مصارف و‌منابع بانکها که معاونت اقتصادی استاندار چند روز پیش به آن اشاره نمود و البته شخص استاندار رئیس شورای هماهنگی بانکها در استان نیز میباشد دقیقا موشکافی نشده و ابهام در عملکردها محل سئوال است...آیا هدایت و هماهنگی فعالیت بانكها و تعیین اولویت ها در اعطای تسهیلات تكلیفی بانكی در چهارچوب سیاستها و برنامه های توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی كشور و تشویق سرمایه گذاران از طریق تشكیل مؤسسات اعتباری غیردولتی و جذب سرمایه های محلی و سوق دادن آنها به سمت فعالیتهای تولیدی و عمرانی صورت پذیرفته؟ بارها در رابطه با فرودگاه شهرکرد نوشتم...نگاهی به فرودگاه شهرکرد و تعداد پروازهایش بیندازید...هنوز حجاج استان از فرودگاه اصفهان به عتبات و حج تمتع عزیمت میکنند...چند ماه پیش استاندار پس از عدم نتیجه گیری از دیدار با رییس سازمان هواپیمایی کشور، وظیفه ی پیگیری افزایش پروازها را به مدیر کل راه و شهرسازی سپرد ...آیا این فرافکنی،منطقی بود؟؟ به چه دلیل مصوبه سفر رئیس جمهور درمورد افزایش پروازها از فرودگاه شهرکرد پیگیری نشد؟؟ این لزوم سرمایه گذاری شرکتهای خصوصی را چه کسی به آقایان یاد داد تا اصل لزوم  استفاده از عدالت توزیعی ازامکانات کشور فراموش شود؟ اما استفاده از ظرفیت ها و توانمندی انسانی و مدیریتی دربسیاری ادارات کل مغفول ماند...به اینکه برخی  وقتی میگویندچرا از توانمندی های استان درست استفاده نمیکنیدواز این حیث نیم نگاهی به خودشان دارندمیگذرم که این یک چالش همیشگی بوده وقابل اعتنانیز نیست اما بالواقع بسیار بهترمیشددراحیای ترازسطح مدیریتی دراستان گامهایی برداشت که این مهم‌انجام‌ نشد،در انتقادپذیری،شخص استاندار راه درازی در پیش دارد ودسترسی به استاندار حتی درسامدوحتی توسط کارکنان استانداری بسیار دشوار است...استانداربایداز وعده و وعید بپرهیزد واز کارهای صورت پذیرفته شده بگوید اگرچه امیدوار کردن به اینده به خودی خود اشکال ندارداماهمه کار نیست...استاندارباید بداندبرای پایان سال ۴۰۲وعده زیاد داده است و اگر بماند با این سیستم‌ مدیریت راه دشواری در پیش دارد...نمایندگان در سراشیبی انتخابات سال آینده قرار دارندواستاندار درپیشبرد کارها نیاز به دقت و همت دارد...استاندار باید بداند برای پایداری آب شرب استان تا۵۰ سال آینده وورود فلان قرارگاه وسرمایه گذار وفلان‌مقدار بودجه قولها داده است...وایضا روزهایی که به سرعت میگذرد
و اما بعد... ✅
دقت کنید: بر اساس بررسی روند تغییرات نرخ بیکاری منتشره توسط مرکز آمار ایران در ۲۲ فروردین ماه ۱۴۰۲ د
قبلا هشدار داده بودیم...دوستان ناراحت شدند...پیش خود گفتند امروز را بچسبیم ...فردا خدا بزرگ است... این براورد ناراحت کننده را مرکز آمار منتشر کرده...دوستان از همین امار هم ناراحت میشوند... مقاله در کانال موجود است مجدد بارگزاری میکنم... البته در کنار استان چهار محال و بختیاری ، ۵ ردیف بالاتر به نرخ مشارکت اقتصادی ،نسبت اشتغال ، و نرخ بیکاری استان اصفهان نگاه کنید...دو مورد اول آن بهبود یافته و نرخ بیکاری حدود چهار دهم درصد افزایش یافته...
توئیت آذرماه گذشته...