eitaa logo
و اما بعد... ✅
1.5هزار دنبال‌کننده
6.2هزار عکس
3.4هزار ویدیو
63 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم❤️ خوش اومدی به کانال تحلیلی _ خبری ما😎 شروعمون:۱۳۹۷/۱/۳۱ پایانمون:انشاالله ‌شهادت🥲 ارتباط با مدیر: @majid_nikkhoo لینک گروه ختم قرآن کانال: https://eitaa.com/joinchat/4034724293C629eb8327d
مشاهده در ایتا
دانلود
و اما بعد... ✅
انتخابات دور یازدهم‌ مجلس در دوم اسفند ۹۸ برگزار شد...قانون #شفافیت و نظارت بر #تامین_مالی فعالیتهای
طحان‌نظیف سخنگوی شورای نگهبان ۲۷ آذر ماه ۴۰۲ : قانون شفافیت منابع مالی فقط برای انتخابات مجلس شورای اسلامی است. این قانون در بهمن ماه سال ۱۳۹۸ و چند روز پیش از برگزاری انتخابات مجلس یازدهم به تصویب رسید و فرصت اجرا پیدا نکرد. لذا انتخابات مجلس دوازدهم، اولین انتخاباتی خواهد بود که این قانون در آن اجرایی خواهد شد. وی سپس درباره جزئیات این قانون انتخاباتی اظهار داشت: این قانون موضوعات مختلفی را پیش‌بینی کرده و در ثبت‌نام اخیر نمایندگان هم مبنای عمل بود. به طور مثال داوطلبان باید شماره حسابی به عنوان حساب انتخاباتی به سامانه اعلام می‌کردند؛ در واقع تمام هزینه‌کردهای انتخاباتی از طریق این حساب انجام خواهد شد. این حساب مبنا خواهد بود و اصل هم بر این است که این حساب انتخاباتی است، مگر اینکه خلاف آن ثابت شود. لذا افراد یا باید افتتاح حساب می‌کردند یا اینکه یکی از حساب‌هایی را که داشتند به این موضوع اختصاص می‌دادند. بانک هم گواهی می‌داد که این حساب انتخاباتی است. سخنگوی شورای نگهبان افزود: در مورد سقف هزینه‌کردها نیز در قانون معیارها و مشخصاتی ذکر شده است. براساس سه عامل جمعیت، وسعت جغرافیایی و تعداد کرسی که هر حوزه انتخابیه در مجلس دارد، وزارت کشور برای هر حوزه انتخابیه عددی را مشخص می‌کند. وزارت کشور باید سقف هزینه‌ کردها را تعیین و هیات مرکزی نظارت بر انتخابات آن را تایید کند. وی در خصوص کمک‌هایی هم که داوطلبان انتخابات مجلس می‌توانند از افراد مختلف دریافت کنند، بیان داشت: در این قانون آمده که از چه کسی می‌توان کمک دریافت کرد و از چه کسی نمی‌توان کمک دریافت کرد. از محکومان اقتصادی و شخصیت‌های حقوقی (هلدینگ، کارخانه، شرکت و...) نمی‌توان کمک دریافت کرد. تنها از اشخاص حقیقی می‌توان پول دریافت کرد که آن اشخاص هم باید حتماً ایرانی باشند. سخنگوی شورای نگهبان این نکته را هم بیان کرد که دریافت کمک مالی از افراد نیز سقف دارد. یک فرد تنها می‌تواند ۲۰ درصد هزینه‌های یک کاندیداها را تامین کند و نمی‌تواند تمامی هزینه‌های کاندیداها را تامین کند. طحان‌نظیف اعلام کرد که این قانون ضمانت‌های اجرایی هم پیش‌بینی کرده است. به طور مثال اگر داوطلبی این موارد را مراعات نکند و از اجرای قانون تخلف کند، قانون بجز مجازات، یک تا دو دوره محرومیت از داوطلبی در انتخابات را برای او پیش‌بینی کرده است. ضمن اینکه قانون برای افراد غیر داوطلب که مرتکب تخلف بشوند هم مجازات‌هایی در نظر گرفته است. https://irna.ir/xjPgBd به "و اما بعد" بپیوندید👇 https://eitaa.com/engineer_majid_nikkhoo
طحان‌نظیف سخنگوی شورای نگهبان ۲۷ آذرماه ۴۰۲ : طبق تبصره ۲ این ماده(ماده ۸۲ قانون انتخابات) از قانون، دادن وعده‌های خارج از اختیارات قانونی نمایندگی توسط نامزدها جرم است و مرتکبان به مجازات درجه شش موضوع ماده ۱۹ قانون مجازات اسلامی به استثنای حبس و محرومیت از داوطلبی در دو دوره نمایندگی مجلس محکوم می‌شوند. وی در همین رابطه خاطرنشان کرد: اگر یک نامزد انتخاباتی وعده‌هایی می‌دهد که از آن جایگاه برنمی‌آید، باید نسبت به شناخت و آگاهی وی از جایگاه نمایندگی مجلس تردید کرد. طحان‌نظیف ابراز امیدواری کرد که در این دوره از انتخابات شاهد بروز چنین تخلفاتی نباشیم. از همین رو از داوطلبان کاندیداتوری انتخابات مجلس شورای اسلامی خواست تا قانون جدید انتخابات را مطالعه و به خصوص ماده ۸۲ آن را مورد دقت قرار بدهند. https://irna.ir/xjPgBd به "و اما بعد" بپیوندید👇 https://eitaa.com/engineer_majid_nikkhoo
و اما بعد... ✅
طحان‌نظیف سخنگوی شورای نگهبان ۲۷ آذرماه ۴۰۲ : طبق تبصره ۲ این ماده(ماده ۸۲ قانون انتخابات) از قانون
ماده ۸۲- اقدامات زیر در فعالیت‏های تبلیغاتی انتخابات توسط نامزدها، احزاب و گروه‌ها و اشخاص حقیقی و حقوقی، جرم است و مرتکبان به مجازات درجه شش موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی به استثنای حبس و محرومیت از داوطلبی در دو دوره نمایندگی مجلس محکوم می‌شوند: ۱- اقدامات مغایر امنیت ملی نظیر ایجاد تفرقه قومی و مذهبی ۲- دادن وعده‌های خارج از اختیارات قانونی نمایندگی توسط نامزد‌ها ۳- هرگونه تخریب، تهدید، هتک حرمت و حیثیت اشخاص حقیقی و حقوقی ۴- نوشتن یا اظهار مطالب خلاف واقع ۵- دیوارنویسی ۶- تخریب یا پاره‌کردن عکس و دیگر آثار تبلیغاتی نامزد‌ها در مهلت قانونی تبلیغات که در محل‌های مجاز الصاق شده و یا قرار گرفته باشد ۷- نصب یا توزیع محتوا و آثار تبلیغات انتخاباتی تهیه‌شده بدون رعایت مفاد این قانون ۸- استفاده از آثار تبلیغاتی متضمن موارد مغایر عفت عمومی و یا موازین شرع ۹- اخلال و برهم‌زدن اجتماعات و سخنرانی‌های قانونی و تعرض به ستاد‌های انتخاباتی نامزد‌ها ۱۰- استفاده از کاروان‌های تبلیغاتی تبصره ۱- در صورتی که ارتکاب جرائم مذکور موجب حدود شرعی نیز باشد، رعایت احکام مقرر در ماده (۱۳۵) قانون مجازات اسلامی الزامی است. تبصره ۲- انجام هریک از موارد فوق که از طریق فضای مجازی امکان وقوع دارد، حسب مورد مشمول مجازات مربوط می‌شود. تبصره ۳- گزارش تخلف و نقض ضوابط تبلیغات موضوع این قانون در جلسه مشترک هیأت‌های اجرائی و نظارت بررسی و ضمن تذکر به مرتکبان، نسخه‌ای از گزارش مذکور به مرجع صالح قضائی موضوع ماده (۲۰) این قانون و همچنین هیأت نظارت مرکزی جهت بررسی مجدد صلاحیت نامزد‌ها ارسال می‌شود. تبصره ۴- اندازه آثار تبلیغاتی نامزد‌ها حداکثر ۷۰ در ۱۰۰ سانتی‌متر می‌باشد. به "و اما بعد" بپیوندید👇 https://eitaa.com/engineer_majid_nikkhoo
و اما بعد... ✅
📚#قانون_مجلس 🛑#قانون_شفافیت و نظارت بر #تأمین_مالی فعالیت های انتخاباتی مصوب ۱۳۹۸/۱۱/۰۶ ⭕️#ماده۳ #
📚 🛑 و نظارت بر فعالیت های انتخاباتی مصوب ۱۳۹۸/۱۱/۰۶ ⭕️ داوطلبان موظفند حسابی را جهت واریز، برداشت و هرگونه نقل و انتقال وجوه و منابع نقدی مربوط به ، نزد یکی از بانکهای دارای مجوز از بانک مرکزی، تعیین یا افتتاح و هنگام ثبت نام و یا درخواست مجوز توسط احزاب، شماره و مشخصات آن و گواهی بانک مربوطه را در این خصوص ارائه دهند. در انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی این تکلیف باید تا قبل از شروع زمان مجاز تبلیغات انجام شود. ⭕️ ـ بانک افتتاح کننده این حساب مکلف است در ضمن برگزاری انتخابات و همچنین پس از آن ، اطلاعات مربوط به حسابهای یادشده را بنا به درخواست رسمی و ، جهت اقدامات قانونی لازم در اختیار این مراجع قرار دهد. به "و اما بعد" بپیوندید👇 https://eitaa.com/engineer_majid_nikkhoo
📚 🛑 و نظارت بر فعالیت های انتخاباتی مصوب ۱۳۹۸/۱۱/۰۶ ⭕️ ـ نامزدها تمامی و مرتبط با فعالیت های و هزینه های تبلیغاتی خود و منابع تأمین مالی این هزینه ها و میزان کمکهای مالی نقدی و غیرنقدی دریافتی را به نحو شفاف در سامانه مالی انتخابات ثبت نمایند. ⬅️وزارت کشور موظف است ظرف مدت یک سال پیش از صدور و اعلام دستور آغاز فرآیند انتخابات سامانه را به گونه ای طراحی نماید که اطلاعات ثبت شده در آن از طریق کمیسیون ماده (۱۰) قانون نحوه فعالیت احزاب و گروههای سیاسی مصوب ۱۳۹۵/۰۸/۰۸ مجمع تشخیص مصلحت نظام و هیأت های اجرائی و نظارت حسب مورد قابل دسترس، حسابرسی و رسیدگی باشد. ⬅️مراجع مربوطه در صورت مشاهده موارد ، آن را به هیأت نظارت استان مربوطه گزارش نموده، هیأت مذکور پس از بررسی موارد ذی ربط را به مرجع صالح قضائی ارجاع میدهد. به "و اما بعد" بپیوندید👇 https://eitaa.com/engineer_majid_nikkhoo
📚 🛑 و نظارت بر فعالیت های انتخاباتی مصوب ۱۳۹۸/۱۱/۰۶ ⭕️ ـ نامزدها ، علاوه بر ارائه اسناد و مدارک لازم در طول دوره برگزاری به مراجع ذی صلاح، گزارش مالی خود را که بیانگر مجموع تأمین هزینه های انتخاباتی و تبلیغاتی به تفکیک موارد مذکور در ماده (۳) این قانون و همچنین تفصیل این منابع به صورت جزء به جزء مشتمل بر مشخصات کامل اشخاص و یا احزاب کمک کننده و همچنین امکاناتی که از محل منابع عمومی دریافت گردیده است و مصارف آنها باشد، همراه با اسناد مالی لازم درخصوص دریافت و هزینه از حساب معرفی شده، حداکثر بیست روز بعد از رأی گیری به ذی ربط جهت ارسال به و ارائه دهند. به "و اما بعد" بپیوندید👇 https://eitaa.com/engineer_majid_nikkhoo
و اما بعد... ✅
حسن روحانی در دیدار جمعی از علما و روحانیون روز چهارشنبه گذشته( ۲۹ آذرماه) گفت: «گاهی مشارکت نکردن و
از محمد ایمانی: اظهارات خلاف واقع و سند محکومیت روحانی- ۱ رئیس دولت سابق می‌گوید: ما با مشکلاتی مواجه بودیم که برخی از آن‌ها در طول قرن اخیر سابقه نداشت. آقای روحانی، در دیدار با جمعی از روحانیون گفته است: اقلیتی که امروز حاکم است می‌خواهد انتخابات حداقلی باشد تا رأی آن‌ها تضمین شود. می‌گویند حکومت دست ما افتاده و باید نگه داریم، اگر در انتخابات مردم نیایند هم به ما ارتباطی ندارد؛ مشارکت ۲۰ یا ۳۰ درصد باشد هم از نظر آن‌ها پذیرفته است اما این خیانت به نظام است. در انتخابات ترکیه ۸۸ درصد واجدان شرایط پای صندوق رأی رفتند، حالا چطور ما بخواهیم انتخاباتی برگزار کنیم که مشارکت آن ۳۰ یا ۳۵ درصد باشد؟ روحانی با اشاره به اینکه نظرسنجی‌های انجام‌شده نشان می‌دهد عمده مشکلات مردم اقتصادی است، اظهار داشت: علی‌رغم آنکه دولت فعلی با مشکلات دولت‌های یازدهم و دوازدهم مواجه نیست، ولی شرایط زندگی مردم به مراتب بدتر شده. ما با مشکلاتی مواجه بودیم که برخی از آن‌ها در طول قرن اخیر سابقه نداشت . دولت ما با سه معضل کرونا و داعش و ترامپ مواجه بود. در سه ماهه اول سال ۹۹ هیچ صادرات و وارداتی در کشور اتفاق نمی‌افتاد و به خاطر کرونا همه مرزها بسته بود و برای اولین بار در تاریخ در بهار ۹۹ قیمت هر بشکه نفت به منهای سه دلار رسید. معضل دیگر داعش بود که حداقل سه کشور را به طور کامل درگیر کرده بود، سوریه، عراق و لبنان و با وجود اینکه مبارزه با آن برعهده ارتش آن کشور و با کمک سپاه قدس و نیروهای فداکار بود؛ اما تأمین بخش بزرگی از بودجه آن با دولت بود. علاوه‌بر آن با پدیده‌ای به نام ترامپ مواجه شدیم که یکجانبه از برجام خارج شد. جنگ اقتصادی ترامپ مشکلات فراوانی را به‌وجود آورد. روحانی در ادامه گفت: «مجموعه تورم ۷ ساله ۹۲ تا ۹۸، ۱۴۲.۵ درصد بود و حقوق کارکنان را هم در این دوره ۱۴۲ درصد افزایش دادیم و نگذاشتیم فشار چندانی به آن‌ها وارد شود. علاوه‌بر آنکه از آبان ۹۸ یارانه جدیدی را برای ۶۰ میلیون نفر مقرر کردیم». درباره این اظهارات چند نکته شایسته یادآوری است. ۱) آقای روحانی بهتر از هر کس می‌داند که دو نرخ مشارکت ۴۲ درصد و ۴۹ درصد در انتخابات قبلی، در دوره ریاست وی اتفاق افتاده و سوء مدیریت فاحش او، علت عمده کاهش مشارکت بوده است. همچنین برخی حامیان و دولتمردان روحانی، عضو ستاد فتنه‌ای در سال ۱۳۸۸ بودند که در مقابل مشارکت ۸۵ درصدی مردم و رای ۲۴/۵ میلیون نفری به نامزد رقیب آنها  (۱۱ میلیون فاصله)، شیوه شورش علیه جمهوریت را برگزیدند؛ رفتار شرم‌آوری که مشابه آن در ترکیه -با وجود نزدیکی بسیار آرای اردوغان و رقیبش، از سوی حامیان قلیچدار اوغلو- رخ نداد. اردوغان، ۲۷ میلیون و ۸۸ هزار رای (۴۹.۵ درصد) و قلیچدار اوغلو ۲۴ میلیون و ۵۶۸ هزار رای (۴۴.۸۹ درصد آرا) را در مرحله اول به خود اختصاص داده بودند. بنابراین ماجرای ترکیه نیز موجب سرشکستگی هم‌طیفان آقای روحانی است. ♦️ادامه دارد به "و اما بعد" بپیوندید👇 https://eitaa.com/engineer_majid_nikkhoo
از محمد ایمانی : اظهارات خلاف واقع و سند محکومیت روحانی -۲ ۲) حامیان روحانی در انتخابات مجلس قبل، به جای یک فهرست سه فهرست ارائه کرده بودند و در انتخابات ریاست جمهوری نیز رئیس بانک مرکزی وی در کنار آقای مهرعلیزاده در رقابت  حضور داشت. ۱۶ حزب اصلاح‌طلب نیز به همراه خاتمی از آقای همتی حمایت کرددند. اما کاری که دولت روحانی در قالب تحمیل تورم ۶۰ درصدی به مردم و هفت تا ده برابر کردن قیمت ارز و سکه و طلا و مسکن و بسیاری از اقلام دیگر کرد، یک رکورد بد اقتصادی بود که دولت مرحوم ‌هاشمی با رکورد تورم نزدیک ۵۰ درصد را روسفید کرد. یک قلم هنرنمایی آقای روحانی، تثبیت نمایشی قیمت بنزین برای چند سال (برای بزک کردن برجام) و سپس سه برابر کردن نرخ و دامن زدن به التهاب و موج سواری دشمن بود. بنابراین هر کس دیگر از مردم دم بزند، او حق ندارد چنین مدعایی را مطرح کند. روحانی می‌داند که مقبولیتش در سال پایانی دولت، به زیر ۶ درصد رسیده بود و حتی حامیان سیاسی‌اش در جبهه اصلاحات هم، او را گردن نمی‌گرفتند! ۳) اگر نتایج توافق برجام کاملا بر عکس وعده‌های او در آمد و موجب طلبکاری و تحریم‌های بیشتر غرب شد، متهم اولش خود روحانی است که به هشدار و نصایح صاحب‌نظران بی‌اعتنایی کرد؛ و گرنه معلوم بود که آمریکای بدسابقه وقتی امتیازات را یک‌جا بگیرد، زیر میز خواهد زد. از تحریم‌های ضد برجامی ویزا و آیسا و سیسادا در دولت اوباما که بگذریم، هیلاری کلینتون (رقیب ترامپ) هم بر طلبکاری فرابرجامی و ضرورت افزایش فشار‌های تحریمی تاکید داشت. پس از او نیز هنگامی که بایدن سر کار آمد، خواستار فشارهای تحریمی هوشمند برای واداشتن ایران به ارائه امتیازات بیشتر (آن هم بدون ارائه تعهد و تضمین درباره عدم تکرار عهدشکنی برجامی) شد. این چاه ویل را شخص آقای روحانی کند و دولتمردان آمریکایی هم به عنوان اهرم فشار استقبال کردند. این که دولت برجام به اذعان آقای نوبخت حتی نتواند یک قطره نفت بفروشد، به کرونا و دیگر بهانه‌ها کاری نداشت، بلکه به خاطر تضمینی بود که خانم موگرینی می‌گوید قبل از خروج آمریکا از برجام، از روحانی گرفت؛ مبنی بر اینکه حتی در صورت خرج ترامپ (و پایمال شدن حقوق طرف ایرانی) دولت روحانی همچنان در برجام بماند! با این وصف چرا غربی‌ها باید تحریم‌های نفتی و غیرنفتی را حداکثری نمی‌کردند؟! ۴) در موضوع داعش؛ اولا این گروه تروریستی را دولتی در آمریکا پرورش داد و به جنگ نیابتی گسیل کرد، که روحانی نه یک دل بلکه صد دل به آن دولت دل باخته بود اما او به جای بدگمانی به اوباما و جان کری، صاحب‌نظران هشدار دهنده را مورد توهین و هجو و تمسخر قرار می‌داد. این همان دوره‌ای است که شهید سلیمانی به آقای ظریف توجه و هشدار می‌دهد، مبنی بر این که آمریکای مورد اعتماد شما، در حال تجهیز و تسلیح داعش در شمال عراق است. ثانیا داعش را درایت و تدبیر و جان فشانی شهید سلیمانی و همرزمانش ریشه‌کن کرد و اگر منطق نفوذ زده تیم روحانی و ظریف و برخی مدعیان اعتدال و اصلاحات پیش رفته بود، آمریکا با برجام و داعش، یک عملیات گازانبری کامل برای قیچی کردن ایران از چند جهت را به اجرا می‌گذاشت. در این‌جا هم، هرچند دولت روحانی از کمین رژیم شیاد آمریکا نجات یافت، اما کسانی مانند ظریف و کرباسچی و...، به دوگانه‌سازی از میدان و دیپلماسی پرداختند و ادعا کردند دیپلماسی، هزینه میدان شده است! تلخ‌تر این که به اذعان کسانی مانند آقای علی مطهری: «حوادث آبان ۹۸ که بیشتر ناشی از بی‌تدبیری دولت بود، این خیال را در سر تندروهای آمریکایی پدید آورد که پایگاه اجتماعی جمهوری اسلامی کاهش یافته و وقت مناسبی برای ‌ترور سردار سلیمانی است. قبل از آن، به خود جرأت این کار را نمی‌‌دادند. البته با تشییع پرشکوه آن عزیز، واقعیت را دریافتند.». بر مبنای این نکات که گوشه‌ای از کارنامه دولت روحانی است، می‌توان ادعا کرد وی و برخی مدیران دولت او، کم سابقه‌ترین خسارت‌ها طی چند دهه گذشته را به مردم و نظام زدند و فرافکنی‌های وی، موجب پاک شدن این پرونده نمی‌شود، بلکه موجب انزجار بیشتر مردم است. 💢روزنامه کیهان به "و اما بعد" بپیوندید👇 https://eitaa.com/engineer_majid_nikkhoo
حدود دوازده روز تا اعلام نتایج بررسی صلاحیت داوطلبین نمایندگی توسط شورای نگهبان باقی مانده است... پویش درخواست از شورای محترم نگهبان بابت رد صلاحیت نمایندگانی که در انتصابات دولتی دخالت دارند. در نظام جمهوری اسلامی تفکیک قوا در اصل ۵۷ قانون اساسی به شکل دقیق مشخص کرده است که هر یک از قوا وظایف منحصر به خود را دارند. بر اساس اصل تفکیک قوا نمایندگان مجلس حق دخالت در امور اجرایی که توسط دولت انجام می‌شود را ندارند که یکی از مهم‌ترین این کارها بحث انتصاب مدیران دولتی است. با توجه به اینکه «مداخله نمایندگان در انتصابات و کارهای اجرایی در زمره عدم التزام عملی به قوانین و برخلاف دستور صریح رهبر معظم انقلاب می باشد». از شورای محترم نگهبان خواستاریم نمایندگانی که در انتصاب مدیران در استان‌ها دخالت مستقیم داشته‌اند با توجه به موارد قانونی رد صلاحیت نماید و هیچ مصلحتی را بالاتر از قانون قرار ندهند. به "و اما بعد" بپیوندید👇 https://eitaa.com/engineer_majid_nikkhoo
و اما بعد... ✅
به نظرم امروز یک خبر تلخ و البته قابل تامل استعفای رئیس سازمان سنجش بود... به "و اما بعد" بپیوندی
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: 🔸رئیس سازمان سنجش استعفا داده؛ البته کار درستی نبوده است اختلاف پیش‌آمده باید حلم ورزی می‌کرد تا به نتیجه و جمع‌بندی نهایی برسد. 🔹هر مدیر و مسئولی نظری داشته باشد و نظرش سریع به اجابت نرسید، نباید استعفا دهد. تا جایی‌که من اطلاع دارم وزیر علوم استعفای وی را نپذیرفته است. به "و اما بعد" بپیوندید👇 https://eitaa.com/engineer_majid_nikkhoo
📚 🛑 و نظارت بر فعالیت های انتخاباتی مصوب ۱۳۹۸/۱۱/۰۶ ⭕️ ـ حداکثر هر نامزد انتخاباتی، در هر دوره انتخابات متناسب با پراکندگی جمعیت، محدوده جغرافیایی و تعداد کرسی های هر حوزه انتخابیه با وزارت کشور به هیأت مرکزی نظارت میرسد. ♦️ هزینه ها و مخارجی که با نامزدها یا ستاد انتخاباتی آنها توسط اشخاص حقیقی و یا احزاب و گروه های سیاسی صورت میگیرد، به عنوان محاسبه می شود. مخارج احزاب و گروه های سیاسی در حوزه فعالیتهای انتخاباتی، از زمان ثبت نام انتخابات مشمول این حکم می باشد. به "و اما بعد" بپیوندید👇 https://eitaa.com/engineer_majid_nikkhoo
📚 🛑 و نظارت بر فعالیت های انتخاباتی مصوب ۱۳۸۸/۱۱/۰۶ ⭕️ از مفاد این قانون و انجام هرگونه و انتخاباتی برخلاف احکام آن است و مرتکب به یکی از مجازات های تعزیری درجه شش به استثنای مجازات حبس محکوم می¬شود و در صورتی که نامزدهای انتخابات مرتکب این جرم شوند؛ علاوه بر مجازات مقرر، به از نامزدی در هرگونه انتخابات عمومی و سراسری از یک تا دو دوره از سوی مراجع صالح قضائی محکوم میشوند. به "و اما بعد" بپیوندید👇 https://eitaa.com/engineer_majid_nikkhoo