مطلب زیر را سوم آذر ۴۰۱ منتشر کردم:
*" استاندار بعد از یکسال* "
قسمت اول
در ۳۰ آبانماه ۴۰۰ هیات دولت سیزدهم به غلامعلی حیدری به عنوان استاندار چهارمحال و بختیاری رای اعتماد داد و جمعه چهارم آذر ۴۰۱ دقیقا یکسال از معارفه ی ایشان به عنوان استاندار استان میگذرد اما دقیقا در یکسال گذشته در استان چه روی داده است؟
غلامعلی حیدری اما از لحاظ شخصیتی فردی محجوب و دارای سلامت نفس میباشد...
اگرچه همیشه اینطور نیست که یک شخص به تنهایی قادر به جابجایی شاخص های کلان یک استان باشد اما قطعا راهبری درست توسط یک مدیر شایسته میتواند این شانیت را داشته باشد... اکنون آیا ایشان تحت عنوان استاندار استان و یک راهبر توانسته است منویات رهبر معظم انقلاب و ایضا دولت سیزدهم را جامه ی عمل بپوشاند (اگرچه راهبری در سطح کلان نیز بسیار حائز اهمیت است) ؟؟
من زیاد به اعداد و آمار سازمان برنامه و بودجه استان اعتقاد ندارم... مثلا همین کاهش نرخ بیکاری و جدا شدن استان از انتهای جدول که چندان با شاخص های کلان استان هم همخوانی ندارد (کم و بیش قبلا دلایل آن را بطور مبسوط گفته ام و البته امیدوارم فاجعه ی درامدها و هزینه های استان در لایحه بودجه ی پیشنهادی دولت در سال ۴۰۱ مجددا در لایحه بودجه۴۰۲ تکرار نشود و ایضا برخی مجبور نباشند به دنبال نوشدار بعد از مرگ سهراب باشند و بعد خوشحالی کنند که هزار میلیارد تومان درامد مالیاتی دولت از استان چهارمحال و بختیاری با میانجیگری رئیس کمیسیون تلفیق به استان تهران انتقال یافته!!)
از نرخ بالای بیکاری که گذر کنیم...در شاخص های کلان استان مانند رکود و تورم نیز همچنان استان چهار محال و بختیاری رکورد دار است...
در انتصابات استاندار همچنان ابهامات و سئوالهای زیادی بی پاسخ مانده است از احتمال دخالت نمایندگان درانتصابات تا گلایه و شکایت جدی نماینده بروجن از مشخص نبودن شاخصها در انتصابات تا اداره ی بسیاری از ادارات کل و ایضا استانداری با سرپرستی تا انتصابات بسیار ضعیف تا جایی که سطح ابهامات و عدم پاسخگویی به حدی میرسد که عملا انتصاباتی مانند روابط عمومی استانداری یا معاونت توسعه ی استانداری عملا اطلاع رسانی نمیشود!!!
تفویض وظایف به معاونت ها خارج از یک روال مشخص منجر به عدم پاسخگویی استاندار در بسیاری از ناکارامدی ها و ابهام در عملکرد برخی معاونتها خود جای انتقاد جدی داشته و دارد و البته عدم تحقق عدالت محوری در بعضی شاخصها...همین ناترازی بین مصارف ومنابع بانکها که معاونت اقتصادی استاندار چند روز پیش به آن اشاره نمود و البته شخص استاندار رئیس شورای هماهنگی بانکها در استان نیز میباشد دقیقا موشکافی نشده و ابهام در عملکردها محل سئوال است...آیا هدایت و هماهنگی فعالیت بانكها و تعیین اولویت ها در اعطای تسهیلات تكلیفی بانكی در چهارچوب سیاستها و برنامه های توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی كشور و تشویق سرمایه گذاران از طریق تشكیل مؤسسات اعتباری غیردولتی و جذب سرمایه های محلی و سوق دادن آنها به سمت فعالیتهای تولیدی و عمرانی صورت پذیرفته؟
بارها در رابطه با فرودگاه شهرکرد نوشتم...نگاهی به فرودگاه شهرکرد و تعداد پروازهایش بیندازید...هنوز حجاج استان از فرودگاه اصفهان به عتبات و حج تمتع عزیمت میکنند...چند ماه پیش استاندار پس از عدم نتیجه گیری از دیدار با رییس سازمان هواپیمایی کشور، وظیفه ی پیگیری افزایش پروازها را به مدیر کل راه و شهرسازی سپرد ...آیا این فرافکنی،منطقی بود؟؟ به چه دلیل مصوبه سفر رئیس جمهور درمورد افزایش پروازها از فرودگاه شهرکرد پیگیری نشد؟؟ این لزوم سرمایه گذاری شرکتهای خصوصی را چه کسی به آقایان یاد داد تا اصل لزوم استفاده از عدالت توزیعی ازامکانات کشور فراموش شود؟
اما استفاده از ظرفیت ها و توانمندی انسانی و مدیریتی دربسیاری ادارات کل مغفول ماند...به اینکه برخی وقتی میگویندچرا از توانمندی های استان درست استفاده نمیکنیدواز این حیث نیم نگاهی به خودشان دارندمیگذرم که این یک چالش همیشگی بوده وقابل اعتنانیز نیست اما بالواقع بسیار بهترمیشددراحیای ترازسطح مدیریتی دراستان گامهایی برداشت که این مهمانجام نشد،در انتقادپذیری،شخص استاندار راه درازی در پیش دارد ودسترسی به استاندار حتی درسامدوحتی توسط کارکنان استانداری بسیار دشوار است...استانداربایداز وعده و وعید بپرهیزد واز کارهای صورت پذیرفته شده بگوید اگرچه امیدوار کردن به اینده به خودی خود اشکال ندارداماهمه کار نیست...استاندارباید بداندبرای پایان سال ۴۰۲وعده زیاد داده است و اگر بماند با این سیستم مدیریت راه دشواری در پیش دارد...نمایندگان در سراشیبی انتخابات سال آینده قرار دارندواستاندار درپیشبرد کارها نیاز به دقت و همت دارد...استاندار باید بداند برای پایداری آب شرب استان تا۵۰ سال آینده وورود فلان قرارگاه وسرمایه گذار وفلانمقدار بودجه قولها داده است...وایضا روزهایی که به سرعت
میگذرد
و اما بعد... ✅
دقت کنید: بر اساس بررسی روند تغییرات نرخ بیکاری منتشره توسط مرکز آمار ایران در ۲۲ فروردین ماه ۱۴۰۲ د
قبلا هشدار داده بودیم...دوستان ناراحت شدند...پیش خود گفتند امروز را بچسبیم ...فردا خدا بزرگ است... این براورد ناراحت کننده را مرکز آمار منتشر کرده...دوستان از همین امار هم ناراحت میشوند...
مقاله در کانال موجود است
مجدد بارگزاری میکنم...
البته در کنار استان چهار محال و بختیاری ، ۵ ردیف بالاتر به نرخ مشارکت اقتصادی ،نسبت اشتغال ، و نرخ بیکاری استان اصفهان نگاه کنید...دو مورد اول آن بهبود یافته و نرخ بیکاری حدود چهار دهم درصد افزایش یافته...
و اما بعد... ✅
دقت کنید: بر اساس بررسی روند تغییرات نرخ بیکاری منتشره توسط مرکز آمار ایران در ۲۲ فروردین ماه ۱۴۰۲ د
آین مطلب را در مرداد ماه سال گذشته نوشتم...
*"آیا در بهبود شاخص های کلان استان گامهایی برداشته شده است* ؟"
آیا گذشت ۲۴۴ روز از انتصاب استاندار جدید و به تبع آن انتصابات انجام شده توسط ایشان و البته مجموع عملکرد دوستان باعث تغییر و تحولی در استان شده است؟
دلایل روشن کاهش نرخ بیکاری ۲۰/۲ و۲۰/۸درصدی در سال ۹۵ و ۹۶ نسبت به ۱۲/۳درصد در سال ۴۰۰ چیست؟ تعداد کارخانه های عظیم و به عبارت دیگر صنایع بزرگ با کارکنان بالای ۱۰۰ نفر به بهره برداری رسیده که منجر به ایجاد اشتغال در سال ۱۴۰۰ یا ۱۴۰۱ شده اند چند مورد است؟ دقیقا چه اتفاق خاصی روی داده که حدود ۵ درصد نسبت به سال ۱۳۹۵ و بیش از ۲ درصد نسبت به سال قبل یعنی چیزی حدود ۸۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ نفر شغل ایجاد شده است؟ دقیقا تعداد ورودی گردشگران به استان نسبت به آنچه برای سال ۱۴۰۰ و البته ۱۴۰۱ در برنامه ششم پیش بینی شده به چه میزان است؟ آیا حدود ۱۴۰ واحد صنعتی از ۱۰۴۹ واحد صنعتی در استان یعنی حدود ۱۳درصد در طی این سال ها ازجمله در سال ۱۴۰۰ به حالت تعطیل درنیامده و این براورد غلط است؟ آیا در شاخص های کلان استان از جمله رتبه ۲۹ سهم تولید استان در کشور در تولیدناخالص داخلی،سهم ناچیز استان در صنایع بزرگ در کشور ،۱۶۰۰ پروژه صنعتی نیمه تمام یعنی حدود ۶۲درصد از واحدهای صنعتی نیمه تمام هستند که ۱۱۰۰واحد صنعتی ان پیشرفت فیزیکی زیر ۲۰درصد دارند تغییری حاصل شده است؟نشانه های تغییر در استقرار صنایع تبدیلی و تکمیلی در بخش کشاورزی چیست ؟ آیا حتی بهبود نسبی در افزایش بهره وری در این بخش با توجه به تولید سنتی و مشکلات تامین آب حتی در بحث شرب استان و تعمیم طبیعی آن به صنعت و کشاورزی و وجود حدود ۱۰۰۰ پروژه نیمه تمام و البته بی توجه ای به پروژه های پیشران اقتصادی از جمله سدهای نیمه تمام که حدود ۱۵تا ۲۰سال از زمان شروع آنها گذشته یا مشابه سد گهرو که صرفا حدود ۱۵سال پیش یکبار تامین اعتبار شده و رها شده و سایر پروژه های مهم و اساسی مشابه روی داده است؟
آیا بررسی مجدد نرخ بیکاری در استان با درنظر گرفتن تمام پارامترهای مورد بررسی با توجه به سابقه ی انحراف ۵/۵ درصدی نرخ بیکاری در دستور کار قرار گرفته است؟
ایا در سامانه سازمان برنامه استان جمعیت فعال و تعداد بیکاران به صورت سالانه به روز رسانی شده است؟
اما آمار زیر مربوط به کداماستان است و آیا تغییری در آنها روی داده است؟
بالاترین نرخ یا دومین نرخ ببکاری کشور در ۵ سال گذشته ، نابرابری بالای توزیع درامد در استان و بر مبنای براوردها از ۳۶ صدم در سال ۹۱ به ۴۴ صدم در مقیاس ضریب جینی در سال۹۵ و البته افزایش ان در سالهای اخیر ، کمتر بودن همیشگی تخصیص اعتبارات تملک دارایی ها برای استان از میانگین تخصیص کشوری ، دارا بودن تنها ۶۹/ درصد تولید ناخالص ملی توسط استان با داشتن یک درصد وسعت و ۱/۲ درصد جمعیت کشور، کمتر بودن سرانه درامد خانوار استان ۴۴ درصد از میانگین کشوری ، کاهش نرخ ازدواج در سالهای اخیر برای مثال عدد ازدواج در سال۸۵ برابر ۱۲۰۱۳ و در سال ۹۸ عدد ۵۰۰۰ ،
افزایش نرخ طلاق بطوریکه در سال ۸۵ از هر ۱۰۰۰ ازدواج ۴۸ اما در سال ۹۸ از هر ۱۰۰۰ ازدواج ۲۰۶ منجر به طلاق شده است به عبارت دیگر ۲۰ درصد ازدواجها منجر به طلاق شده است، مهاجرت در سال ۸۵ به میزان ۳۰۸۲ نفر بوده که این عدد در سال ۹۵ یعنی اخرین سرشماری به ۴۰۷۹ و با افزایشی به میزان ۳۰ درصد افزایش یافته است ، در بودجه ۴۰۱ از مجموع ۲۶۰۰۰۰ میلیارد تومان اعتبارات تملک دارایی های کشور تنها ۲۶۰۰ میلیارد تومان یعنی ۱ درصد و فاصله معنادار آن با ۱/۲ درصد...
دوستان آمار دهند...خواهیم نوشت...
https://t.me/engineer_majid_nikkhoo
مهدی محمدی در کانال تلگرامیش نوشت:
این متن و تصویر هیچ ارتباطی به من ندارد و اکانت اینستاگرام من این نیست.
https://eitaa.com/engineer_majid_nikkhoo
بزرگترین افتخار نظام جمهوری اسلامی و مسئولین آن و رهبر گرانقدر آن تاکید بر قانونگرایی است،رهبر معظم انقلاب در سخت ترین شرایط از جمله فتنه ی ۸۸ از اجرای نص صریح قانون ذره ای عقب نشینی نکردند..یک عذرخواهی و تاکید بر قانون گرایی بر عزت افراد می افزاید.
#سرپرست_فرمانداری_بروجن
https://eitaa.com/engineer_majid_nikkhoo
" وقایع حیاتی در قره باغ"
نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان آبان ماه گذشته اعلامکرد : "ارمنستان قره باغ را بعنوان بخشی از آذربایجان به رسمیت شناخت. بر اساس اصل مادرید، ارمنستان پذیرفت که قره باغ متعلق به آذربایجان است. ارمنستان و آذربایجان باید فوراً فرمولی برای همزیستی پیدا کنند.ارمنستان آماده عقب کشیدن نیروها بصورت همزمان با باکو از مرز است...
او همچنین گفته بود : ایروان با پیشنهاد اتحادیه اروپا مبنی بر خروج نیروها از سراسر مرز با باکو موافقت می کند."
این اما آخرین موضع ارمنستان بود...
اما نکته ی مهم آنست که اگر دالان تورانی ناتو در جنوب ارمنستان ایجاد شود، مسیر ایران برای نقشآفرینی در کریدورهای بینالمللی کور و بندر چابهار بیاستفاده خواهد شد
محمد مطلق، پژوهشگر قفقاز گفته : "پشت پرده بحرانهای قفقاز، شرکت نفت بریتیش پترولیوم قرار دارد که به دنبال غارت منابع نفت و گاز دریای خزر است... جنگ قرهباغ ریشهٔ اقتصادی دارد و دولت انگلستان به معادن طلای منطقه قفقاز چشم طمع دوخته است..
اما پس از آخرین موضع ارمنستان ، آذربایجان که به بهانه قره باغ دست اندازی های دیگری از جمله بر استان سیونیک و ایجاد گذرگاه زنگزور را دنبال می نماید ، حداقل با بهانه حاکمیت بر قره باغ که اکنون محقق شده ، بهانه ای برای حمله به خاک ارمنستان نخواهد داشت..اما یک نکته می ماند: آنهم این است که اردوغان و الهام علی اف امکان دارد بعد از این موضع ارمنستان و پس از عقب نشینی کامل نیروهای ارمنستان اقدام به تصرف زنگزور نمایند...بطوریکه پاشینیان متهم به خیانت نشود و جمعی ناتو هم به مقاصد خود دست یابند...
آن هنگام است که نیروهای جمهوری اسلامی مستقر در منطقه که قبلا اعلام نموده خط قرمز ایران تصرف این منطقه توسط آذربایجان خواهد بود ، وارد عمل خواهند شد...
https://eitaa.com/engineer_majid_nikkhoo
خدایا به ما قدرت "غیبت نکردن" عطا کن.
خدایا به ما قدرت "تهمت نزدن" عطا کن.
خدایا به ما قدرت به "دیگران نپرداختن" عطا کن.
خدایا به ما قدرت "آدم شدن" عطا کن.
خدایا به ما بفهمان که "حق الناس" از "حق الله" سختتر و سنگینتر است.
خدایا به ما قدرت "تحمل کردن" عطا کن.
خدایا ما را "ببخش" و قدرت "بخشیدن" به ما عطا کن
https://eitaa.com/engineer_majid_nikkhoo
📮#ارسالی_مخاطب
جناب آقای حیدری استاندار محترم
جناب آقای دکتر خالدی رئیس محترم علوم پزشکی استان
جناب آقای دکتر روغنی رئیس نظام پزشکی استان
با سلام
موضوع : درخواست معاضدت پزشکان ارتوپد اصفهان جهت دریافت زیر میزی
روز اول فروردین در اصفهان پای پدر بنده در حادثه ای دچار شکستگی شد. از آنجا که شکستگی بسیار حاد بود بیمارستان مربوطه از یکی از پزشکان معروف اصفهان که در استراحت بود برای انجام عمل جراحی درخواست کرد که ایشان با روی باز و بدون هیچ حرف و حدیثی جراحی را پذیرفت. روز گذشته هم عمل جراحی سنگین دوم را انجام داد .
متاسفانه پزشک مذکور از ما مطالبه سکه یا زیر میزی را نداشت و نتیجه پیگیری بنده هم نشان داد چنین چیزی بین ارتوپد های اصفهان اصلا مرسوم نیست. از آنجا که چندی پیش یکی از آشنایان در استان خودمان دچار شکستگی ساده دست شده بود و پزشک ارتوپد مربوطه خیلی راحت به ایشان فرموده بودند "هر وقت مبلغ زیر میزی را آماده کردی برای دستور بستری مراجعه کن" و تا دریافت کل مبلغ زیر میزی حاظر به انجام یک عمل ساده نشده بود و ظاهرا این امر بین برخی از پزشکان استان رایج است لذا خواهشمند است تجربیات ارزشمند مدیریتی خودتان در این زمینه را در اختیار پزشکان ارتوپد اصفهان قرار دهید شاید شهر به این بزرگی از معضل نگرفتن زیر میزی نجات پیدا کند.
ارادتمند
افشین شهرام
@shkma
و اما بعد... ✅
📮#ارسالی_مخاطب جناب آقای حیدری استاندار محترم جناب آقای دکتر خالدی رئیس محترم علوم پزشکی استان جناب
جوابیه به نقل از دکتر روغنی:
سلام آقای شهرام خوب هستید ؟
پاسخی که حضور جنابعالی عرض می نمایم یک پاسخ رسمی نیست بلکه به عنوان همکار فضای مجازی قصد داشتم نکاتی مطرح کنم ،
موضوعی که مطرح فرمودین محدود به دوره زمانی یا مکان جغرافیایی خاص نیست ، در مورد پزشکی که در اصفهان اشاره فرمودین امیدوارم واقعا انسان شریفی باشد و عمل جراحی را رزیدنتها انجام نداده باشند !
به طور کلی قصور اصناف در مسایل مالی مرتبط با سازمان تعزیرات هست البته در این مورد به خصوص و به سبب اهمیت مسله چند هفته ای هست که وزارت بهداشت در تمام استانها ، کارگروهی با تولیت دانشگاه علوم پزشکی و معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی تشکیل داده که روسای تمام دستگاههای مرتبط در این کارگروه حضور دارند از جمله دادستان مرکز استان ، بازرسی ، تعزیرات ، دادستان سازمان نظام پزشکی و تمام دستگاهای مرتبط ، اقداماتی هم انجام شده است که قابل انتشار به دلیل محرمانه بودن نیست ، تمام دستگاههای مرتبط وظیفه دارند شکایات مرتبط با این موضوع را به این کارگروه ارجاع دهند ، سامانه ای هم جهت ارسال شکایات مردمی تعریف شده و در معرض دید تمام بیماران در بیمارستانها و مراکز درمانی نصب شده است ، سازمان نظام پزشکی در صورت شکایت مکتوب از طرف بیمار یا ارسال گزارش از طرف دانشگاه علوم پزشکی و تایید کارگروه می تواند وارد پروسه قضایی رسیدگی به شکایات شود ، در صورت عدم دریافت شکایت یا عدم ارسال گزارش از سازمانهای ناظر ، این سازمان نه وظیفه نه اختیار نظارت بر فعالیت پزشکان ندارد و حتما باید گزارش از سازمانهای ناظر یا شکایت فردی دریافت شود ، در این موضوع نه با کسی شوخی داریم نه منفعتی در کار هست