eitaa logo
گفتمان عدالت
1هزار دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
880 ویدیو
29 فایل
امام علی علیه اسلام؛ ♦️ان العدل میزان الله الذى وضعه للخلق و نصبه لاقامه الحق عدالت وسیله سنجشى است که خداوند براى مردم نهاد تا حق در جامعه استوار گردد. کانال اصلی 👇👇 💥 بصیر 💥 ❇️ @basire_basir ❇️ شناسه کاربریم @sarbaz_emam_khameneii
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻توضیح دربارۀ "خبر" یک مناظره ۱. چندی پیش بنده از سوی "خبرگزاری مهر"، دعوت شدم که برای دوستانی دربارۀ حجاب از منظر اجتماعی، سخن بگویم و به پرسش‌ها، پاسخ بدهم. من نیز به شیوۀ همیشگی‌ام، دو پیشنهاد را مطرح کردم: اوّل این‌که طرف "مقابل" و "مخالف" هم دعوت کنید تا گفتگو شکل بگیرد و من در قالب مناظره، استدلال‌هایم را مطرح کنم، دوّم این‌که مناظره به صورت "زنده" و "مستقیم"، پخش شود. ۲. پس از چندی اطلاع دادند که شرط نخست، قابل‌تحقّق است، اما برای شرط دیگر، محدودیّت وجود دارد. من نیز درخواست کردم که دست‌کم اصل مناظره به صورت "تصویری" و "کامل"، پخش شود. دوستان نیز قبول کردند. ۳. اینک "خبر" آن مناظره منتشر شده، درحالی‌که متأسفانه "عنوان" خبر و "پایان‌بندی" آن، آشکارا "جهت‌گیری منفی" دارد و حاکی از "تمام واقعیّت" نیست، بلکه "تحریف" است. mehrnews.com/xYzZt من از این جهت، مورد سئوال دوستان و مخاطبان قرار گرفتم و چون خبر، منتشر شده است لازم بود توضیح عمومی ارائه کنم. در این مناظره، در برابر "دو استدلالِ" طرف مقابل، "شش استدلالِ" نقیض مطرح کردم و به‌صورت دقیق و جزئی و موشکافانه، به واسازی پرداختم. ۴. از خبرگزاری مهر، درخواست دارم که نسخۀ "تصویری" و "کاملِ" مناظره را نشر دهند؛ بی‌کم‌وکاست و تصرّ‌ف‌نشده، چنان‌که از آغاز نیز وعدۀ ما همین بود. https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صوت جلسه امنیت و عدالت با ارائه حجت الاسلام قنبریان، نویسنده و استاد حوزه زمان: دوشنبه 4 مهرماه ۱۴۰۱ ساعت 18 مکان: پنجراه سناباد، قائم 28، پلاک 54 منزل استاد حاج حیدر رحیم پور ازغدی @jebhe_mashhad
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صوت پرسش و پاسخ جلسه امنیت و عدالت با ارائه حجت الاسلام قنبریان، نویسنده و استاد حوزه زمان: دوشنبه 4 مهرماه ۱۴۰۱ ساعت 18 مکان: پنجراه سناباد، قائم 28، پلاک 54 منزل استاد حاج حیدر رحیم پور ازغدی @jebhe_mashhad
▫️چالش عدالت، عامل فتنه 🔅 یکی از اصلی ترین علت های نارضایتی مردم و لجبازی عده ای با حاکمیت، ضعف عدالت در جامعه است. ✅ عدالت مفهوم بسیار دقیق و وسیعی دارد ✅ نازل ترین حد عدالت، برای عامه مردم برخورداری همتراز از امکانات و موقعیت های اجتماعی، آموزشی، درمانی و بهره مندی از زیرساخت‌های مرتبط با این موضوعات است. ✅ نیاز اقشار جامعه از دهک‌های متوسط و پایین جامعه، باید بدون عسر و حرج تامین شود به طور مثال چنانچه گذرش به دستگاه قضا افتاد، باید طعم شیرین انصاف و عدالت را بچشد... ❎ متاسفانه، در شرایط موجود امکانات و سرمایه های عمومی، به صورت همتراز در اختیار عموم مردم قرار نگرفته و برخلاف وعده های مسئولین، اصلاحات عدالت محور در زمینه بهبود رفاه اجتماعی برای اقشار مختلف مردم قابل لمس و مشاهده نبوده است. ✅ در قیاس تعداد کمی از مشاغل، که برخورداری حداکثری از امکانات و رفاهیات اجتماعی را دارا هستند، با طیف وسیعی که کار و تلاش طاقت فرسای روزانه حتی امکان یک زندگی متوسط و تشکیل بهنگام خانواده و نگهداری از فرزندان را نمی کند، چالش عدالت، نمودار می شود. مردم اختلاف و شکاف حداکثری را می بینند و می فهمند و از مسئولین، مطالبه ی ساماندهی دارند! چالش عدالت، چالش عدم توازن رتبه بندی معلمان با درآمدهای دلال های بین المللی و داخلی ست چالش عدالت، چالش مسکن اولی ها و مستأجرین، با جامعه بساز و بفروش ها و مالکین ده ها واحدهای مسکونی بدون ساکن ست. چالش عدالت، چالش بین بیماران کم بضاعت و محروم با تعرفه های نجومی پزشکان و جراحان بخش درمان ست. چالش عدالت، چالش درآمد اقشار ضعیف با سلبریتی ها، فوتبالیست ست. چالش عدالت، چالش بین امکانات مردم با امکانات مدیران و مسئولین اجرایی و حکومتی ست. ✅ تا روزی که از سوی مسئولین، پاسخ در خور و مناسبی در قبال چالش های عدالت محور، به اقشار مردم ارائه نشود، چالش عدالت، به عنوان یک تهدید، عاملی برای ایجاد فتنه در جامعه خواهد بود. ادامه دارد... 💥 بصیر 💥 ♻️ @basire_basir ♻️
♨️ جوان شیفته عدل است بیخود هم رفقا نیایید دور هم بنشینید که چه کنیم که جوانمان منحرف نشود؟! جوان با همان فطرت و بینش فطری اش خواستار "عدل" است. عدل در نظر جوان محترم است، خواه اسلام باشد خواه نباشد، خواه خدایی باشد خواه خدایی نباشد. او عاشق و شیفته عدل است و تو بگو این شیفتگی تو به عدل غلط است ولی قرآن می گوید صحیح است. مگر نمیبینی قرآن می گوید: [إِنَّ اللَّهَ يَأْمُرُ بِالْعَدْل] وقتی می خواهد خدا را معرفی کند می گوید خدا آن است که فرمان به عدل می دهد. 🍃 آیت الله شهید بهشتی 📚 بایدها و نبایدها، ص۴۷ ✅صدای مستضعفان عالم✌️ 🆔 @adalatkhane
🔻فیلم کامل مناظره دربارۀ حجاب: mehrnews.com/xYBvP ✔️ چکیدۀ استدلال‌ها: ۱. حجاب به دلیل "حکم خدا" بودن، ارزش است، نه "هنجار جامعه" بودن؛ و ارجاعِ مطلق به هنجار یعنی "اومانیسم جمعی". ریشۀ فعل اخلاقی و ارزشی، "بندگی خدا" است نه "تبعیّت از جامعه". ۲. ارجاع شرع به عرف، به معنی هنجارمداری نیست، بلکه شرع، گاه به "عرف عقلا" استناد می‌کند و گاه به "عرف متدیّنین" و گاه هم در منطقه‌الفراغ به "عرف عامّه". به‌هرحال، عرف جزو منابع فقه نیست و دلیل مستقل و خویش‌بنیاد به شمار نمی‌آید. ۳. بی‌حجابی، هنجار نشده است؛ چنان‌که فرد بی‌حجاب، در عمل، بی‌حجاب است یا حتّی باور به حجاب هم ندارد، امّا در عین حال، بر اساس "درک اجمالی" می‌داند که در مقایسه با "حد متوسطّ حجاب" (نه حجاب کامل و عالی) و نسبت به "اکثریّت جامعه"، هنجارشکنی می‌کند. ۴. بر وزن و سهم "شناخت"، بسیار تکیه کرده‌ایم، درحالی‌که نقش "میل" هم در اصلاح فرهنگی، فراوان است؛ چنان‌که "تبرّج"، رذیلتی از سنخ میل و خواسته است. ازاین‌رو، محتاج "تدبیر امیال" هستیم، نه‌فقط "شناخت‌درمانی". ۵. نظریۀ "مردم‌سالاری دینی" یعنی "چهارچوب"، دین است و نظر مردم در این گستره، موجّه و مشروع است، نه بیرون از آن. دولت اسلامی، فقط به مردم ارجاع نمی‌دهند و از ذائقۀ آنها پیروی نمی‌کند، بلکه در پی "تعلیم" و "تربیت" و "هدایت" نیز هست و به این واسطه، "خواسته‌های مردم" را به سوی "حقّ"، سوق می‌دهد. دولت اسلامی، دولت ذائقه‌ساز و جهت‌دهنده است، نه منفعل و تابع. ۶. پلیس امنیت اخلاقی، "مقدّمات نرم و غیرحقوقی" را مراعات کرده و ناگهان، "برخورد سخت" نکرده است؛ چراکه در مواجهاتش، ابتدا فقط "تذکّر" داد و فرد را رها کرده، و گاه "تعهد"ی از وی ستانده، و گاه لازم دیده که "کلاس آموزشی و توجیهی" نسبت به حجاب برای وی برگزار کند. این راهکارها، وظیۀ پلیس نبوده، امّا با این حال، همۀ "مراحل ابتدایی و فرهنگی" را در حدود توانایی‌های خود به‌جا آورده است. ✅صدای مستضعفان عالم✌️ 🆔 @adalatkhane
هدایت شده از محسن قنبریان
⚠️ پس از آبان۹۸ در دولت و مجلس از مکانها و مراکزی برای اعتراض های مسالمت آمیز به جای اغتشاش سخن گفته شد اما چندی بعد به فراموشی سپرده شد! اینباره خوب است اینجور نشود! فهرست برخی مطالب سالهای قبل در اینباره: 🔺جزوه "اعتراض؛ چرا و چگونه؟" https://eitaa.com/m_ghanbarian/2374 🔺اعتراض؛ فرصت یا تهدید؟! https://eitaa.com/m_ghanbarian/2325 🔺چالش حق اعتراض مردم (برنامه سوره) https://eitaa.com/m_ghanbarian/2332 🔺کشوری که دشمن دارد مردم چگونه اعتراض کنند؟ (برنامه ثریا) https://eitaa.com/m_ghanbarian/2342 🔺حق اعتراض (برنامه مسأله) https://eitaa.com/m_ghanbarian/2915 🔺تا پلیس امنیتِ تراز! https://eitaa.com/m_ghanbarian/2255 🔺شأن حرمها در مطالبه عدالت و برائت https://eitaa.com/m_ghanbarian/1484 🔺شأن حرمها در مطالبه عدالت با حفظ حرمت حرم https://eitaa.com/m_ghanbarian/2250 🔺اگر جبرائیل وزیر امنیت بود... https://eitaa.com/m_ghanbarian/2242 🔺امیرالمومنین با قتل خطایی آشوبها چه میکرد؟ https://eitaa.com/m_ghanbarian/1661 ☑️ @m_ghanbarian
انتقاد حمید رسایی از احزاب ساکت خصوصا شورای ائتلاف اصولگرایان / چرا در ایام انتخابات و برای پشت میز رفتن فعالید ولی در ایام بحرانی و برای روی مین رفتن، غائبید. 🔺صفحه مجازی حمید رسایی🔻 @rasaee ✅صدای مستضعفان عالم✌️ 🆔 @adalatkhane
🚨نماینده مجلس: فرزند ۵۴۰۰ نفر از مسئولان در خارج از کشور هستند هاجر چنارانی، عضو فراکسیون بانوان مجلس در جلسه بررسی صلاحیت زاهدی وفا وزیر پیشنهادی کار گفت: 🔹انقلاب مستعضعفان و محرومان است لذا قرار نبود بعد از ۴٣ سال اینگونه تصمیم بگیریم ضمن اینکه آقای رئیسی گفته بود هر کس فرزندش تابعیت خارج داشته باشد خودش هم باید برود پس ما منتظر اجرای آن هستیم در حالی که فرزند ۵ هزار و ۴۰۰ و اندی از مسئولان در خارج از کشور هستند. 🔹چطور می‌شود که درآمد، حقوق و مسئولیت در ایران خوب است اما تابعیت آن بد است؟ آن هم تابعیت کشوری که متجاوز و متخاصم است./اسکان نیوز ✅صدای مستضعفان عالم✌️ 🆔 @adalatkhane