eitaa logo
گفتمان عدالت
1هزار دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
880 ویدیو
29 فایل
امام علی علیه اسلام؛ ♦️ان العدل میزان الله الذى وضعه للخلق و نصبه لاقامه الحق عدالت وسیله سنجشى است که خداوند براى مردم نهاد تا حق در جامعه استوار گردد. کانال اصلی 👇👇 💥 بصیر 💥 ❇️ @basire_basir ❇️ شناسه کاربریم @sarbaz_emam_khameneii
مشاهده در ایتا
دانلود
🚨چرا مسؤولین کشور حاضر به فعالیت در شبکه‌های داخلی نیستند؟! 🔹️برای اطلاع از مواضع و اقدامات مسؤولین جمهوری اسلامی یا می‌بایست در شبکه‌هایی عضو شد که برای استفاده نیاز به نصب فیلترشکن دارند(توئیتر، تلگرام) یا شبکه‌ای که حجم بسیار زیادی از محتوای مستهجن را در خود جای داده‌اند(اینستاگرام) * البته این مورد، تنها مصداقِ لگدزدن به قانون توسط قانونگذاران نیست * ✅صدای مستضعفان عالم✌️ 🆔 @adalatkhane
🔻نقد: ۱. پیش‌فرض سخن این متفکّر عالی‌مقام، آن است که بی‌حجابی، برخاسته از "میل دختران و زنان مجرّد به تبرّج برای همسریابی" است. این در حالی است که بسیاری از بی‌حجاب‌ها، "متأهل" هستند. پس این تحلیل، فقط می‌تواند علّت "بخشی از بی‌حجابی‌ها" را توضیح بدهد، نه بیشتر. ۲. مشاهدات نشان می‌دهد زنانی که در دورۀ تجرّد، بی‌حجاب بودند، در دورۀ تأهل نیز بیش‌وکم، سبک پوشش خود را "تغییر" نمی‌دهند و همچنان میل به خودنمایی دارند؛ چراکه بی‌حجابی به "سبک‌ زندگی"شان تبدیل شده است. ۳. مهم‌تر و بنیادی‌تر از ازدواج، "درونی‌سازی ارزش‌ها" در فرد از طریق "ایجاد فکر و فرهنگ اسلامی" در اوست. در این حال است که دیانت فرد، مغلوبِ "شرایط بیرونی" نمی‌شود. ۴. هر چند "بگیروببند"، راه‌حل "اوّل" و "آغازین" نیست و باید "سازوکارهای فرهنگی و معرفتی" را در پیش گرفت، امّا برای آن دسته از بی‌حجاب‌ها که "اثر فرهنگی و معرفتی" نمی‌پذیرند و "عامدانه" و "لجوجانه"، فضای جامعه را آلوده به ولنگاری می‌کنند، "تنها راه‌حل" است. اینان "معتقد" به حجاب نیستند، امّا برای مصالح جامعه، باید "ملزم" به آن باشند. ۵. اگر حجاب، "قانون" هست - که هست - "بُعد حقوقی" نیز خواهد داشت و در این صورت، نمی‌توان "بی‌حجاب‌های قانون‌شکن" را فقط "نصیحت اخلاقی" کرد. ۶. حتّی خود "دین" نیز عرصۀ عمومی را به "وجدان اخلاقیِ متدیّنان" وانمی‌گذارد، بلکه "منع‌ها" و "مجازات‌ها"یی را برای متخلفان از شرع در نظر می‌گیرد که از جهت "قدرت بازدارندگی" نسبت به مفاسد، مفید و مؤثّر هستند و علّت تشریع آنها نیز همین امر است. https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
گفتمان عدالت
🔻نقد: ۱. پیش‌فرض سخن این متفکّر عالی‌مقام، آن است که بی‌حجابی، برخاسته از "میل دختران و زنان مجرّد
🔻نکتۀ ناگفته ۱. سال پیش که مباحث مربوط به "طرح صیانت مطرح" شده بود، توئیتی از حضرت آیت‌الله جوادی‌آملی منتشر شد که حاکی از مخالفت ایشان با این طرح بود. البتّه در آن توئیت، نامی از این طرح به میان نیامده بود، امّا محتوا، نشانگر موضع مخالف بود. سایت‌های اصلاح‌طلب و غیرانقلابی نیز "بی‌درنگ" و "یکباره"، این توئیت را پوشش خبری دادند و این طور وانمود کردند که یک مرجع بزرگ در برابر این طرح، "موضع‌گیری منفی" کرده است! این ماجرا، چند روزی به طول انجامید و جریان غیرانقلابی، "بهرۀ رسانه‌ای" خود را از این توئیت برد. ۲. همچنین فرزند ایشان نیز با "سایت جماران"، مصاحبه‌ای انجام داد و در این مصاحبه، به حضرت آقای جوادی‌آملی ارجاع داد و طوری سخن گفت که گویا این طرح، با منطق دینیِ ایشان، سازگار نیست. ۳. در این مرحله، بنده مطلبی را در کانالم منتشر کردم که دربرگیرندۀ چند "سئوال چالشی و نقضی" از این عالم بزرگوار بود. ۴. چند ساعتی بیش طول نکشید که فرزند ایشان، هم آن "حساب کاربری" را جعلی اعلام کرد و هم "اصل متن" را. این در حالی است که در طول آن چند روز که باب "سوء‌استفادۀ جریان غیرانقلابی" از سخن تقطیع‌شدۀ حضرت استاد، گشوده بود، ایشان - شاید چون نفع سیاسی خویش را در این بهره‌برداریِ غیراخلاقی می‌دید - سکوت کرده بود. البتّه گویا اصل مصاحبه درست بود، ولی جای تعجّب است که حتّی این نیز انکار شد! ۵. آنچه که مهم است، این است که اجازه ندهیم "سرمایه‌های معنوی و معرفتیِ" ما، که مهم‌ترین اندوختۀ ما هستند، "مصادره‌به‌مطلوب" شوند و از سوی "اطرافیان" یا "جریان‌های رسانه‌ای غرب‌گرا"، به خدمت برنامه‌هایی درآیند که با تفکّر اسلامیِ خودشان، شکاف دارند. ۶. من به‌روشنی می‌دانم که نظر "کامل" و "جامعِ" حضرت آیت‌الله جوادی‌آملی، چیزی متفاوتی با این مطلب است و اینان می‌کوشند با "تقطیع" و "تحریف" و "انتخاب‌های دلبخواهانه"، از ایشان چهرۀ مطلوب خود را بسازند. این توفیق را داشتم از نوجوانی، ریزه‌خوار سفرۀ معرفتیِ این فیلسوف مسلمان باشم و مطّلعم که هرگز تفکّر ایشان در جامعیّت خویش، چنین تجویزهایی ندارد، امّا چه کنم که برای روشنگری و به تحرّک واداشتن خیرخواهان و دلسوزان ایشان، چاره‌ای جز نقد منطقی و عمومی ندارم. نمی‌توانم در برابر "استفادۀ ابزاری" از این بزرگمردِ حکیم، خاموش بنشینم و مشاهده کنم که کسانی با انتخاب سیاسی‌کارانۀ تکه‌ها و قطعه‌هایی از سخنان ایشان، شخصیّت ایشان را تحریف و تخریب نمایند. و "جهاد تبیین"، همین است. مهدی جمشیدی ✅صدای مستضعفان عالم✌️ 🆔 @adalatkhane
15.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕ برخی از اصولگرایان خود را مساوی نظام می دانند! مهدی جمشیدی: 🔸بسیاری از سخنان رهبری دستاویز کج روایت‌های جریان اصول‌گرا قرار می‌گیرد و به چماق برای بازدارندگی نسبت‌ به جریان انقلابی اصیل تبدیل می‌شود. 🔸 رهبری فرمودن نظام انقلابی، مشکل ما با برخی از اصولگرایان این است که آنان غلظت نظامشان نسبت به انقلابشان خیلی بیشتر است. 🔸نمی‌شود هر کدام از این کنشگران سیاسی خودشان را ستون نظام بدانند و نقد به خودشان را نقد به اصل ساختار تلقی کنند. 🔸نظریه نظام انقلابی یعنی نظام یک بستر و محملی است برای تحقق غایات انقلاب اسلامی. 🔸جریان اصول‌گرا هم بیشتر از آنکه به انقلاب وفادار باشند به نظام وفادار هستند یعنی یک حالت ثابت، یکنواخت، کلیشه‌ای، تکراری و محافظه‌کارانه که هر نوع فریاد و اعتراض را تنش و ناملایمت و شورش علیه نظام می‌دانند چون خودشان و سیاست‌هایشان و اقداماتشان را مساوی نظام تلقی می‌کنند. 🔸رهبری فرمودند بین ساختارهای دیوان‌سالاری و آرمان‌های نظام تفکیک کنید اگر این تفکیک اتفاق نیفتد عملکرد ضعیف فلان مدیر پای اصل نظام نوشته می‌شود. ✅صدای مستضعفان عالم✌️ 🆔 @adalatkhane
6.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨رونمایی نماینده مجلس از شیوه عجیب وزرای دولت برای کسب رأی اعتماد رجب رحمانی نماینده تاکستان: 🔹برخی وزرا قبل از رأی اعتماد به نمایندگان فرم‌هایی دادند که استاندار و فرماندار و مدیرکل پیشنهاد کنند! 🔸رضایتِ نمایندگان از استانداران نصف به نصف است، از برخی خیلی راضی و از بعضی خیلی ناراضی هستند! ✅صدای مستضعفان عالم✌️ 🆔 @adalatkhane
وقتی که آرمان های یک انقلاب از بین رفت، خود انقلابی ها حتی رهبر آن انقلاب را هم اعدام انقلابی می کنند. ✅صدای مستضعفان عالم✌️ 🆔 @adalatkhane
😐😐😐فقط همین ایموجی!!! ✅صدای مستضعفان عالم✌️ 🆔 @adalatkhane
20.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻 گفتگو(۲): مرز مصلحت‌سنجی و انقلابی‌گری چیست؟! 📎 برخی که از مصلحت سخن می‌گویند، منظورشان محافظه‌کاری است و اینان منافع خود و جریان‌شان را در نظر می‌گیرند. 📎 بالاخره دشمن ممکن است مطالب ما را پوشش بدهد، زمانی باید نگران باشیم که برآیند کارمان به نفع او شده باشد. مثلاً رهبری فرمودند ما در عدالت عقب هستیم و اکثر رسانه‌های بیگانه آن را پوشش دادند، اما آیا این امر به معنی مخرج مشترک با دشمن است؟! 📎 قطعاً نقد یک شخص، باعث تضعیف او می‌شود اما باید دید در این نقد، مفاسد چیرگی دارد یا مصالح؟ عیبی ندارد مردم نظرشان نسبتی به یک شخص عوض بشود، مهم نظام است که مردم نگاه‌شان به آن تغییر نکند. https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
این هم اظهار نظر مسئول دفتر حفظ و نشر آثار امام خامنه ای در مورد اتهاماتی که به آقای اشتری وارد شده بود وبر اساس آن حکم داده بودند. ✅صدای مستضعفان عالم✌️ 🆔 @adalatkhane
💢نکته‌ی دیگر این‌که از منظر مردم هم باید واقع‌گرایانه به وضعیت عدالت اجتماعی نگاه کنیم؛ یعنی باید ببینیم در افکار عمومی مردم چه می‌گذرد؛ بالاخره جامعه و مردم و افکار عمومی مردم آیینه‌ی تمام‌نمای حقیقت در جامعه است. افکار عمومی از آنچه در لایه‌های درونی و زیر پوست جامعه می‌گذرد، خبر می‌دهد. باید ببینیم در مبحث عدالت اجتماعی که عنصر اصلی ساخت یک تمدن اسلامی است، نگرش مردم چیست. نگرش مردم اهمیت دارد. مردم امروز بدون تعارف باید بگوییم که نسبت به دیدگاه‌ها و نگرش‌هایی که در اوایل انقلاب نسبت به نظام اسلامی داشته‌اند، تغییر نگرش داده‌اند؛ یعنی اصل نظام و نظام اسلامی را قبول دارند؛ اما نگاه حساس مردم امروز تغییر کرده است؛ یعنی حاکمیت موجود را دارای آن خصوصیات و ویژگی‌های عدالت اجتماعی مورد انتظار نمی‌دانند. 💢مردم امروز از فساد فراوان حرف می‌زنند و نسبت به فساد، فاصله‌ی طبقاتی، وجود فقیر در حد غیرقابل قبول در جامعه و وجود غنی غیرقابل قبول در جامعه، حساس شده‌اند. امروز مردم نمی‌توانند جامعه‌ای را که هنوز زاغه‌نشینان، کپرنشینان و غارنشین‌ها در آن وجود دارند، به‌عنوان یک جامعه‌ی اسلامی قبول کنند. این حقیقت را باید با شهامت قبول کنیم که هرگز مردم این جامعه را به‌عنوان جامعه‌ی اسلامی قبول ندارند چه برسد به این‌که این جامعه را پیرو جامعه‌ی عدل علوی بدانند. امروز نمی‌توانیم با این حجم اختلاس، فساد، تبعیض، حقوق‌های نجومی و فساد اداری، حتی دم از اسلام بزنیم چه برسد به این‌که بخواهیم ادعای عدالت اسلامی بکنیم. باید جرأت تبیین این مسأله را داشته باشیم. 💢وقتی مقام معظم رهبری به جهاد تبیین امر می‌کنند، یک بعد جهاد تبیین که فرمودند فریضه است، همین است که واقعیت و حقیقت موجود در جامعه بیان شود؛ اما دستاوردها و حاصل مقاومت مردم و نظام در مقابل حکومت‌های سلطه‌گر خارجی هم نباید کتمان شود. اما تبیین موفقیت‌ها نباید ما را از آنچه زیر پوست جامعه به‌وجود آمده است و موجب فساد گسترده شده است، غافل کند. دکتر آیت پیمان 🔰 مطلب کامل را اینجا مطالعه کنید ✅صدای مستضعفان عالم✌️ 🆔 @adalatkhane
23.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻گفتگو(۴): اصولگرایی یا عملگرایی؟ 📎 بسیاری از اصول‌گرایان، عمل‌گرا هستند نه اصول‌گرا. عمل‌گرایی یعنی اگر از جریان خودشان، اشکالی رخ دهد پنهان‌کاری و توجیه می‌کنند، اما اگر نقطه منفی‌ای از جریان مقابل ببینند آن را بیان می‌کنند. 📎 وقتی انتخابات، سهمیه‌بندی می‌شود یعنی اخلاق و صلاحیت موضوعیت ندارد، بلکه شما به میزان قدرت سیاسی و اجتماعی، توان چانه‌زنی و تصاحب کرسی دارید. 📎 این اراده مستقل از احزاب سیاسی است که امکان نقد آزادمنشانه را می‌دهد. این‌که می‌بینید یک عده زبانشان بسته‌ است چون دستشان به جاهایی گره‌خورده و منافعی دارند. ورود در احزاب، حریت ما را سلب میکند. 📎 مرحوم علامه مصباح می‌فرمودند حزب دو اشکال دارد: اول این‌که حزب حرکت معطوف به قدرت است یعنی فقط می‌خواهد قدرت سیاسی به دست آورد؛ دوم، از بالا به پایین تصمیم می‌گیرد. ✅صدای مستضعفان عالم✌️ 🆔 @adalatkhane
سلام آدمین عزیز اگر صدای این مردم هستید این موضوع را به گوش مسولین برسونید یک ماهه هویزه هوا ندارد حق این مردم‌ ازانقلاب خاک بود وگفتیم خاک کربلاس ولی دودش را کجای ظهر عاشورا را باور کنیم. ✅صدای مستضعفان عالم✌️ 🆔 @adalatkhane